Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Változás oldala

6 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Felkészülés Nagyon fontos, hogy kipihentek legyünk, hiszen csak így tudjuk megmutatni képességeink maximumát. Érdemes tájékozódni a cégről az interneten, ismerősöknél, az alapvető információkból készülni (milyen tevékenységi körrel rendelkezik? milyen versenytársai…..
Egy Assessment Center alkalmával általában 3-4 megfigyelő értékeli a résztvevők teljesítményét. Az alkalom megkezdésekor a legtöbb esetben bemutatják őket a résztvevőknek, és a nevük említése,a munkakörük-pozíciójuk mellett az is felfedésre kerül, hogy a cég…..
Egy Értékelő Központ teljes folyamata során nagyon fontos a kommunikáció, ami alatt a résztvevők korrekt informálását értem, az „esemény” előtt, alatt és (eredménytől függetlenül, visszacsatolás formájában) után. Ha egy potenciális jelöltet behívnak egy Assessment…..
Ahogy ígértem, kifejtem a véleményem arról, hogy miért éri meg értékelő központra költeni a cégeknek. Kezdjük az elején, és vegyük sorra (ha nem is számszerűsítve) a költség oldalt: 2-4 megfigyelő kolléga fél-egy nap kieső munkaideje. Sokkal több előkészületet…..
Változás oldala 2012.01.18 23:04:45
Nem célom a „hittérítés”, és mindenképp megtörni a szkepticizmusod, vagy másét. Nem áll érdekemben senkit meggyőzni arról, hogy az AC jobb, mint bármely más kiválasztási eljárás, bár az én tapasztalatom ez.
Ahhoz, hogy egy fiktív példán keresztül levezessem az AC megtérülését, legalább annyira otthonosan kellene mozognom HR kontrolling témakörben, mint AC témában teszem. A kiválasztás, HR amúgy sem olyan területek, ahol minden forintosítható/számszerűsíthető, és a rejtett változók 100%-osan kizárhatók.
Az assessment center sem csodaszer, nekem viszont van olyan tapasztalatom, hogy egy jól megtervezett értékelő központtal (pontos profil-meghatározás, annak megfelelő AC feladatsor kidolgozás, alapos megfigyelő-betanítás, stb.) elérhető, hogy a kiválasztás sikeresebb legyen. Ennek pedig mérhető következménye (a teljes változást természetesen nem tudhatjuk be kizárólagosan a módszernek) , hogy a fluktuáció 30%-ról visszaesett 5%-ra, miközben a belépő kollégák a régóta ott dolgozó munkatársak teljesítményének 70-90%-át tudták teljesíteni már a próbaidő alatt (előtte ez 30-50% között mozgott). Nem utolsó sorban a vezetők hálásak voltak, mert sokkal kevesebb támogatást igényeltek az új munkatársak, mint a korábban kevésbé megszűrt felvettek esetében, így a közvetlen vezetők is tehermentesíthetők voltak. Persze lehet ezekből a százalékokból, tényekből forintokat „gyártani”, ám ezt nem teszem meg, mert az pusztán spekuláció lenne.
Bár az AC feladatok számtalan felosztásával találkoztam, én mégis egy egyszerű, négyes felosztást tartok a legkézenfekvőbbnek. Az értékelő központ során előforduló gyakorlatok típusai: - prezentációs - szituációs - csoportos - írásbeli. Az itt felsorolt feladatfajták…..
Az első blog bejegyzésben szeretném az értékelő központ módszertanát bemutatni, a módszer lényegét ismertetni. Az értékelő központ (assessment center,) vagy ahogy talán a legtöbben emlegetik AC egy olyan fél-egy ritkább esetben 2 napos alkalom, amikor a leendő munkáltató…..