Regisztráció Blogot indítok
Adatok
jaty

0 bejegyzést írt és 135 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az utóbbi években már mind szakmai, mind laikus körökben sikerült a közhelyességig túltárgyalni a nyugdíjrendszer fenntarthatatlanságát. A probléma okának kiadási oldalról az egyre növekvő élettartamot, bevételi oldalról a csökkenő termékenységet szokás megnevezni, mert ezek együttesen demográfiai…..
Rengetegen voltak a Gerecse 50-en, de nem éreztük. Az átlagéletkor 20 év volt, Brezsnyev medvéjének pedig már csak a szelleme maradt. A tavalyi Kinizsi Százas után, az idei Kinizsi Százas előtt egy hónappal elnéztünk a Gerecse 50-es teljesítménytúrára. Kvázi bemelegítésként…..
A mai nap folyamán, sajtóközleményben jelentette be Washingtonban a világ legnagyobb Bibliamúzeuma, hogy a tulajdonukban lévő 16 Holt-tengeri tekercsből öt hamisítvány. Ezeket a tekercseket azóta el is távolították a kiállításról...
jaty 2018.10.24 13:11:52
@maxval balcán bircaman: A hasonlat sajnos sántít. Itt ugyanis nem Jézus, vagy egy apostol szerző összes írását vették alapul. Ha József Atillánál maradunk, akkor a Biblia olyan mintha Arany János Petőfi Sándor és József Attila összes verésből kiragadva néhányat, azt mondanánk, hogy azok Ady Endre összes műveit képezik. Az ennek ellentmondókat pedig máglyahalálra küldenénk, kiközösítenénk, megátkoznánk, megkínoznánk. Majd a maradék kétkedőnek azt mondanánk azért igaz, hogy Ady művei, mert MI azt mondjuk... PONT.
jaty 2018.10.24 13:31:11
@maxval balcán bircaman:

A niceai zsinaton határozták el pontosan mi kerüljön bele. Előtte létezett sokféle Biblia, ami mind eltért egymástól. A végleges változatban egyes események nem történtek meg, míg más eseményeket csak úgy beleírtak, történelmi személyiségek nyomait "radírozták" ki a végleges változatra, melyet ma ismer a világ.
A Biblia egy csapat szerző terméke. Egy előre megírt könyv, melyet ma rengeteg vallásos ember tekint szentírásnak. Pedig azt, hogy mik kerülhetnek bele, és miket vesznek ki, annak idején a niceai zsinaton dőlt el. Vagyis, ha aznap a zsinat egyik tagja más hangulatban kel fel, ma lehet, hogy nem lenne benne a Jelenések könyve... Az egyháznak manapság az a legnagyobb baja, hogy sokszor kerülnek elő nem hamis korabeli bibliai leiratok, amik teljesen máshogy tálalják a dolgokat, eseményeket mint az a könyv amit ma elfogadunk, és olvasunk.
Teszt: Volvo 7700 helyközi csuklós   Mi lenne ebben az őrültség? Eleve nem nekem kell vezetni, ez már önmagában el kell hogy adja a helyközi autóbuszt. Ennek ellenére mindenki, akinek megemlítem, hogy busszal megyek, úgy néz rám, mintha legalábbis az Iszlám Államhoz…..
jaty 2015.04.30 12:56:38
Munkábajárás miatt napi szinten reggel,és délután megteszem ezt a távot. A poszt író szerencsés volt hogy ezzel a Volvóval ment, mert rendszeresen jár egy sokkal lepusztultabb busz is.Annak az ülései jóval kopottabbak, koszosabbak, ráadsul nem is ilyen "kagylóülések" hanem inkább hasonlítanak egy traban ülésre...
Felhívnám az olvasók figyelmét a második képen látható ülés rendkívül egyedi megoldására. A szóban forgó ülés a busz hátuljában található egy 2-2 szembefordított üléspár egyike. Jellegzetessége, hogy a jól látható műanyag gyorskötöző tartja a helyén, alulról ugyanis teljesen ki van szakadva a helyéről, minden kanyarban akárcsak egy 4D moziban önállóan követi a kanyar ívét,néha kifordul,néha befelé fordul.Külön élmény ülni rajta... Az amúgy óránkén közlekedő járatok folyamartosan késnek 15-30 percet. Havonta egszer amivel én járok kimarad, így lehetőséget biztosít számomra hogy Dorog rjtett szépségeit felfedezzem. Havonta legalább egyszer pedig menet közben robban le. Sikerült így már piliscsabát, Pilisvörösvárt is feltérképeznem, ugyanis mentasítő járatot a társaság véletlenül sem küld. Az egyetlen pozítívum, hogy a sofőrök majd mindegyike ezeket a hibákat, problémákat orvosolandó,hajlandó féláron is elvinni az utasokat.Természetesen ebben az esetben jegyet nem ad, csak izgalmakat, mert 10 percenként kézbeveszi a telfonját, hogy érdeklődjön a kollegáinál az ellenőrök holléte felől.Ha sikerül az első sorba helet foglalni, akkor pedig ilyen esetben csodálatos pantomim szemtanúi lehetünk amikor a szembe jövő buszos kollegával kézjelekkel jelzik egymásnak az ellenőrök hollétét.
Az Emberi Jogok Európai Bíróságának ítélete szerint embertelen bánásmódnak minősül a tényleges életfogytig tartó szabadságvesztés büntetés, amely megfoszt a szabadulás ésszerű esélyétől. Vajon a – házelnök szavai szerint – „strasbourgi idiótáknak” a…..
A helyzet valós, nyilatkozni viszont mégsem szeret senki. Miért is? Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
jaty 2014.07.31 15:54:46
@Ciri: Azt amúgy megírtam ott lehet a bérlő engem nem érdekel, ugrálhat is az autó körül, de nekem nem vele hanem a vevővel van dolgom, bérlő felém kussolhat...Amúgy én is adtam át jópár flottalezelős autót, és a bérlőket érdekelte a legkevésbé a rétegvastagság. Nekik a lényeg csak annyi karcmentes autót vegyenek át, és ha lejár a szerződésük karcmentest adjanak vissza. A kárt ha történik be kell jelenteniük, az autót leadják a flottakazelőnek, kapnak egy csere autót majd ha megjavították a sajátjukat mennek isten hírével.Ügyfélként a bérlő a legkevésbé macerás mert leszarja az autót hisz az csak munkaeszköz neki...
jaty 2014.07.31 16:02:43
@Hurri Kán: akkó most te a Nelson embere vagy ahogy állítottad, vagy a bérlő ahogy most állítod? Ki is a hazug???Ki is akart arcoskodni a nagydumával az elején??? A menet közbeni sérülést meg nem csak bejelentenie kell a bérlőnek, hanem le kell adnia a kocsit javításra a Bérbeadó által megnevezett helyen, ahol a bérbeadó kontójára megjavítják azt.Közben meg a bérbevevő kap egy csereautót a normálisabb flotta kezelőktől. A bérbeadó meg eldönti ügyfélre kell -e hárítani a szituáció miatt vagy Cascós javítás lesz vagy... Ostoba meg azért vagy leírom még egyszer hogy tanulj belőle: Nem átvételkor villogunk a rétegmérővel, hanem a kocsi beérkezésekor kimegyünk és mérünk ha nagyon akarunk...Az anyagiak előre történő rendezésével kapcsolatban megnyugodtál végre??? Idióta troll.
jaty 2014.07.31 16:15:14
@kisörDög: 130 valahány jégverést számoltunk össze egyszer egy új autón. Jött egy csávó szétbelezte a tetőkárpitot, és kihúzta az összeset úgy hogy észre sem lehetett venni, két hét csúszással vihette az ügyfél másfél év múlva szívott vele az importőr, mert a szerszámával a festéken keresztül húzzák a javítók az acélt, és a festék a kocsiján elkezdett lepattogzani...Volt veszekedés,kenték madárszarra, gondatlanságra stb. Végül kiegyeztek abban, hogy nyomnak rá egy új fényezést meg kap egy ingyen átvizsgálást a vevő,illetve hogy új autó vásárlásakor nem vonnak le értékcsökkenést az átfényezés miatt. Ez történetesen egy Mazda 6-os volt. Ennyit a Mazda zúzdázásáról A csúnyán törött autókat is javítják,elmennek a végsőkig, amíg két cent hasznuk van belőle, majd átdeponálják egy másik ország szabad készletére, és természetesen a megrendelőnek gyártanak egy új autót...A töröttet meg megveszi valaki máshol,szintén újként. Ez Európa minden országában így működik!!! Mindenütt elfogadott hogy a gyári technológiával történő javítás egyenértékű az új autóval. De ez a téma itt fel van fújva tényleg felesleges óriási károkra gondolni a sérüléseknél, a legtöbb kavics, ajtórányitás le el állás közbeni horzsolás... Én szarrá tört,és utána újként átadott autóval még nem találkoztam Leszámítva egy emelt tetős Fiat dobozost. Annak a teteje konkrétan a kocsiszekrénybe volt hajítva, mert a spreditőr felülre pakolta a kocsit és a törökbálinti híd alatt nem fért át...ott az ügyfél belement a javításba.
Manapság is számtalan olyan tudományos tévhit kering közszájon, melyeket készpénzként fogad el olykor még a tudományra nyitott közönség is. Ezek közül szemezgetünk, a csodálatos ifls oldal remek listáját lenyúlva használva útmutatóként. 1. Csupán agyunk 10%-át használjuk…..
jaty 2014.07.15 15:29:59
@Bobby Newmark: Tévedsz van különbség! Van pl.a glükóz, és a fruktóz. Mindkettő cukor, csak az egyik természetes, a másik mesterséges...
Ha “biciklistaként” reagálnék Stump András cikkére, bizonyára a fenti címet adnám neki. Csakhogy ennek nincsen sok köze a modern közlekedéspolitikához, amivel foglalkozom, és hozzám sem - már sokszor leírtam: nem vagyok “biciklista”.  Tehát az alábbi cikk új…..
Az alábbi kérdés évente előjön a Zugügyvéden is, de úgy látszik a jogalkotók nem találtak még erre megfelelő megoldást   Még 2013-ban a legújabb szabályos adásvételi szerződéssel eladtam a gépjárművem. Az eladást igazoló okmányokat 5 napon bemutattam a lakóhelyem…..
jaty 2014.04.05 09:09:25
@schdl: Az a vicces,hogy törvény szerint úgy van ahogy írod.A rendszám az emberhez tartozik és nem az autóhoz. Amikor vásárolsz pl. egy új autót akkor külön csekken kell befizetni az 5500 ft rendszám, és külön csekken a regisztréciós matrica árát(Szélvédőn...).Ha eladsz egy autót jogod van levenni róla a rendszámot és berakni otthon a szekrénybe, még akkor is ha soha többet nem veszel autót amire újra felrakhatnád. Csak annyi a tennivalód, hogy kérsz erről az akciódrol az okmányirodában egy igazolást...
Újabb kedves gesztust tett a Kormány a hajléktalan emberek felé; íme a börtönszálló...
119 évvel ezelőtt... "Kenyérmező–Budapest vasútvonal megépítése 1893-ban kezdődött, megnyitása 1895-ben történt, eredetileg HÉV-ként (Budapest-Esztergom-Füzitői helyi érdekű Vasút Rt.). Megépülésének elsődleges célja a budapesti gyárak és a…..
jaty 2014.01.31 12:30:37
@Balogh Zsolt: Igen , továbbá azt is elmondhatta volna a néni,hogy azon a vonalon nem áll meg a vonat két kilométerenként az állomásoknál, így nem gyorsítás-lassítás, megállás-gyorsítás...-ból áll a két végpont közt az utazás. A szerzőnek viszont abban igaza van, hogy embertelenül drága, és ráadásul nem is végig két nyomtávú a sin, hanem csak pár kétirányú szakaszt iktattak be.
Mivel naponta arra járok látványos a kiegészítő beruházások ostobasága, és esztelen pénzszórása is: A 10-es utat pl. a kisforgalmú terranova gyárnál kiszélesítették és a régi lehajtót megszüntetve építettek egy eszméletlenül nagy hidat a terranova felé menő pici forgalomnak. A híd természeteseen nem akkora hogy a papíron évek óta meglévő nagyjábol oda becsatlakozó vörösvári elkerülő utat s rá tudja vezetni majd a 10-es útra. Arra egyszer elszórnap majd megint pár milliárdot. A kb 30 méterre lévő baleseti gócpontot a pilisszentiváni csomópontot viszont természetesen érintetlenül hagyták!
Az meg minden UNIÓS beruházásnál fenemód tetszik ,hogy kiírják, ezt azt az UNIÓ pénzéből építik. Ami elég erős ferdítés, mert hazánk is befizető a nagy kalapba, és amit visszakap annak ha úgy vesszük egy része a mi befizetésünk!!!
jaty 2014.01.31 12:32:49
@Flaggx: Sajnos nem lesz. Ha két sinpáros lett volna végig, egy tervben ez is szerepelt, akkor megvalósítható lett volna. Sajnos nem így épül meg, ezért a menetrendet nem tudják úgy alakítani,hogy legyen gyorsvonat is a két végpont közt.
  Illusztráció: Google Earth   A Margit körúton nagy fejlesztéseket terveznek. Jó hír, hogy nem Mammut 3 épül az egykori minisztériumi épület helyére, az viszont sokaknak nem tetszik, hogy egy műemlék* iparcsarnok is áldozatául eshet az átalakításnak. A témát…..
jaty 2014.01.24 14:55:32
@Blista: Nem a vakolatára gondoltam. Az épület önmagában egy jellegtelen,csúnya, értéktelen
rakás f...s
jaty 2014.01.24 14:57:16
@Blista: Nem a vakolatlansága miatt tartom értéktelennek, hanem a formája, a megjelenése nem illik bele a környezetébe. Tőlem lehet csillogó villogó, márvánnyal kirakott is akkor is fosnak tartanám azt a formát ott azon a helyen.
1. Bármelyik raktárra licitálj bátran! Olyan nincs, hogy egy raktár veszteséget hoz. Minden raktárban van valami, ami baromi értékes. 2. Ha egy raktárban látszólag csak értéktelen kacatok vannak, akkor sem kell pánikolni. Valamelyik értéktelennek látszó kacatról hamarosan ki fog derülni, hogy…..
jaty 2014.01.20 12:12:27
@taxi33: Ez Amerikában valóban életszerű!!!
Abban a baszott nagy országban rengetegen vannak olyanok akik egyik napról a másikra többezer km-re költöznek. Jobbára ilyenkor bérelnek. Tegyük fel hogy meghalnak, hogy ugyan értékes dolgokat hagytak ott de nem annyira, hogy visszamenjenek értük, hogy fogalmuk sem volt arról, hogy értékes az a cucc,hogy elfelejtik befizetni a box megújitásának az összegét stb. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy jó a műsor,élvezettel megnéztem belőle két három részt az elején, utána többet sosem...
Újabb, határozott jelét adta a GM nevű amerikai autóipari konszern annak, hogy tényleg helyesen írta korábban a Noemisszió (és világszerte, évek óta rendszeresen mások is): erős, szoros mezőnyben bár, de valóban ők a világ legmocskosabb autógyártói. A GM néhány nappal…..
Nehéz elhinni, de a magyar cégek 99%-át, és az azoknál dolgozó emberek 99%-át bizony így hívják, ahogy a címben írva van. (Na jó, van akinek a keresztneve is Grrsmmms) Mire alapozom ezt? Teljes mértékben saját kutatásokra, mely kutatásokat üzleti reggeliken, konferenciákon,…..
Hiába tette St. Áder János homlokára a kezét Ferenc pápa, a mai napig fideszes pártkatonaként szolgáló magyar köztársasági elnök képességei ettől nem javultak ugrásszerűen. Sőt.Szeptember 20-án fogadta a pápa a magyar köztársasági elnököt, aki az audienciát követően…..
Mert felemelem kezemet az égre, és ezt mondom: Örökké élek én! Most lássátok meg, hogy én vagyok, és nincs Isten kivülem! Én ölök és elevenítek, én sebesítek és én gyógyítok, és nincs, a ki kezembõl megszabadítson. Ha megélesítem fényes kardomat és ítélethez…..
jaty 2013.07.29 12:33:06
@telihold83: Volt Jézusnak répája? Igen! Akkor csávó!!!
jaty 2013.07.29 12:36:00
@平八: Noét meg a pereputtyát, plussz a rohadt szúnyogokat!
jaty 2013.07.29 12:51:27
@Arrius (ex-Nathan D'Xantine): Egy ősöm római katona volt, ott volt a szögezésnél.Mikor megmurgyelt levágta a farkát,erekjeként elvitte magával. Azóta apáról fiúra száll az erekje.O tthon van a vitrinben két H0-ás Nohab mellett. Úgyhogy bizton tudom hímnemű volt. Vagy csíra...
Durván inzultálták Sarka Katát: Megöllek, te kurva! - ezzel a harsogó címmel hozta le vezető hírét a Bors Online a Magyarország Szépe Kft. ügyvezető igazgatójáról, Sarka Katáról. A bulvárlap szerint "a Komjádi uszoda szomszédságában esett neki egy hajléktalan…..
jaty 2013.07.26 13:58:43
@majdénmegmondomafrankót: Vagy esetleg az??? aki elolvassa azt a cikket amiről tudja,hogy utána fikázni fogja?
Aktuális Égéstér-adásunk kommentposztja.Direktlinket a letöltéshez itt talál...
jaty 2013.06.27 16:11:37
@ifrance: Maximálisan egyetértek. 25 év autós multammal, jópát igazoltatást megéltem, sima közutit éppúgy, mint pl telefonálás közben lekapcsolást is. Se arcoskodni nem kell, se megalázkodni. Normális hangnemben mindent normálisan el lehet intézni. Nemegy kisebb szabálysértést megúsztam már sima figyelmeztetéssel pusztán azért mert megadtam a tiszteletet,és nem próbáltam meg meghazudtolni azt a szabálytalanságot amit a rendőr észrevett. Ezt álltalában respektálták is. Régebben 150-15 éve mindíg azt kértem jelentsen fel,ne helyszínen bírságoljon. Mivel anno nem volt rajtuk a "muszáj beszedni a meghatározott pénzt"teher, ismerve azt hogy a rendős is ember, és nem szereti a papírmunkát,szinte mindíg eltekintettek a feljelentéstől, és megúsztam a kisebb szabálysértéseket. MA mondjuk ezzel biztos nem mennék sokra, de mostanában szerencsére nem is nagyon fordul elő hogy megállítsanak.
Ahhoz, hogy valaki odafigyelve a környezet fenntarthatóságára építkezzen, nem feltétlenül kell mélyen a zsebébe nyúlnia és több évtizedes megtérüléssel számolnia a kezdeti energetikai beruházások tekintetében. Az viszont nem árt, ha van némi elszántság, kézügyesség és…..
jaty 2013.04.19 15:05:07
Bevallom évek óta nagy érdeklődéssel figyelem az ufókutatók által jól ismert 51-es körzetről érkező híreket és jelentéseket. Földönkívüli űrjárművek landolásáról, sőt szürke, alacsony lények boncolásáról is bejárták a képek a világsajtót. Eddig az amerikai ufó-…..