Regisztráció Blogot indítok
Adatok
scsaba1

0 bejegyzést írt és 3221 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A MÁV néhány évvel ezelőtt megszüntette a büfékocsikat, majd pár hónapja újra üzembe helyezte őket. Nem csoda, hogy anno nem volt rá kereslet, a válsággal sújtott (meg azért a korábbi éveken sem feltétlenül a nyugati jólétről ismert) Magyarországon a legtöbben érthetően még a helyjegy árát is…..
scsaba1 2020.01.08 19:36:24
@Ínyenc Fenevad:

Nekem már sikerült ilyenbe belefutnom a "90-es évek közepén. Halászlét rendeltem egy útmenti étteremben és halszelet gyanánt valami hófehér szálkamentes tengeri haldarabka úszkált benne. Gondolom az alaplé megvolt, a halpatkó elfogyott, a szakács meg kreatívan megoldotta. A burgonya sem volt ismeretlen a '80-as évek hiánygazdaságában. Volt olyan recept, ami a kevés halat egy-két burgonya belereszelésével pótolta a szegedi típusú halászlében.
Hosszú évek óta gyűlölöm a karácsonyt. Sokáig elfojtottam magamban, mert szégyellnivalónak éreztem, olyannak ami nem fér bele a társadalmi konvencióba, ami egyfajta különcség, ami miatt fekete bárány vagyok. Aztán ahogy teltek az évek és egyre több embert ismertem meg különböző szférákból, úgy…..
December 13-én pénteken (a baljós dátumot nem tekintve rossz előjelnek) megnézhettük a legújabb (hatodik) Mandalorian epizódot is, mégpedig Rick Famuyiwa rendezésében. Címe: "A fogoly" (The Prisoner). Ezt a részt a nigériai - amerikai direktor "jegyzi", aki korábban a nagy sikerű második részt is…..
scsaba1 2019.12.16 17:46:19
@HARP3R:

Miért, csak emberek között lehetnek pszichopaták? A Quint játszó színész kicsit túl is tolja ezeket a jellemvonásokat.

Egyébként az ébredő erős mélyrepülést nem lehetne valahogy zárójelbe tenni, és ezt a vonalat nyomni a dizninek. Mert tényleg fényévekkel jobb.
Férjen bele a család összes cucca, legyen biztonságos, és ne kerüljön többe 2 millió forintnál: ha valaki így indul neki az autókeresésnek, könnyen a középkategóriás kombik világában találja magát. Most mutatunk 5 típust, amelyeket szerintünk érdemes fontolóra venni az autóválasztás…..
scsaba1 2019.11.25 14:07:24
@Eugene Horse:

Tehát akkor a futamidő végére közel 5 milláért van egy olyan autód, ami kb 1,5-2 millát ér... (+kötelező szervizek darabonként legkevesebb 70-80k körüli összegből, hogy ne ugorjon a gari. ) Tényleg megéri.
Max. ingatlant éri meg hitelből venni, vagy bármit, ami legalább tartja az értékét. Mobiltelót, oled tévét, autót azt nem annyira. Viszont ez a 1,5- 2 milla körüli összeg egy jobb munkahellyel összespórolható. Félre tesz még az ember egy 200-300k-t a startszervizre és ennyi.
Köztudott, hogy a légi közlekedés szennyezi a környezetet. De vajon mi a helyzet a streaming körül? A tech óriások már felismerték a kérdés jelentőségét, de van hova fejlődni, és ebben nekünk, felhasználóknak is szerepünk lehet. Plázák helyett webshopok, könyvek helyett ebookok, videotéka helyett…..
Ahhoz képest, hogy Lengyelország milyen nagy és viszonylag közel is van Magyarországhoz, mégis kevés szó esik róla a blogon. Persze nem tartozik a magyarok célországai közé, de attól még nagyon érdekes lehet ott az élet. Most egy kicsit bepillanthatunk Vé posztján keresztül...
scsaba1 2019.10.16 20:44:18
@Girhes Joe:

Azt mondjuk nem, de 2007-ben a TV-székházat pl. simán megostromolta a fradi-ute egyesült B-közép.
Furdancs Blog Betonvas! Vágod? 2019.10.01 05:00:00
Az ipar számos célszerszámot és berendezést használ, melynek létezéséről az átlagembernek fogalma sincs. A vietnámi barkácsújdonságok közt tallózgatva bukkantam rá a "Máy cắt sắt thủy lực cầm tay" című érdekes videóra. Egy elektro-hidraulikus elvű fémvágó - hajlító berendezés használatát mutatja be.…..
scsaba1 2019.10.01 20:55:28
@Bryan élete:

Az MDF Bútor mit takar? Tehát új bútort natúr MDF lapokból, amit valami most divatos szürke vagy paszteltürkiz stb. árnyalatokra akarod festeni vagy már meglévő bútor, amin van már valami festék vagy bevonat? Natúr lapot még mindig oldószeres matt vagy selyemfényű festékkel lehet lehet a legszebben és legtartósabban lefesteni. Illetve egészen pontosan fújni. Ha nincs a felületen díszítő bemarás, akkor meg lehet próbálni lakkhengerrel is. Rétegrend: félolaj visszatörölve - alapozó, majd csiszolás 180-as papírral vagy finom csiszolószivaccsal - zománc

Hammerite: itt megint tudni kéne, hogy régi festékre kented-e rá, vagy új vasszerkezetre.
Új vasszerkezetnél nagyon gyakori hiba, hogy a zártszelvényekről-szögvasakról nincs kellő alapossággal eltávolítva a gyártási olaj. (Ha megfogod feketén olajos lesz a kezed) Tényleg komolyan kell venni, hogy a felület olaj- és zsírmentes legyen. (Ultra-Ultraderm-brigéciol-nitrohígító a jó barátod). Meg az is igaz, hogy a Hammerite csak egy kis futórozsdával bír el, az barokkos túlzás, hogy pergő, vastagon rozsdás vasszerkezetnél egy csapásra minden problémát megold. Az élettartamát úgy is lehet növelni, hogy az alaposan zsírtalanított és a vastag rozsdától megszabadított szerkezetet valamilyen primer alapozóval (Dunaplaszt Primer stb.) alapozod, majd erre kened rá a csodafestéket. Szintén jó ez a módszer vegyes szerkezetekre, ahol előfordul vas-alumínium-réz egy szerkezeten belül .Egyébként nem rossz festék a kalapácslakk mintásat én is szeretem, igen jól tud kinézni meg jótékonyan elfedi a kisebb-nagyobb hibákat.
Budakeszi Dugóhúzó néven indult új civil kezdeményezés, amely a település közlekedési anomáliái közt szeretne rendet vágni. Kezdve a reggelente a főváros felé kialakuló dugóval, hogy a gyökerénél ragadják meg a legfőbb problémát. ..
scsaba1 2019.10.01 19:19:51
@MAXVAL bircaman közíró:

Ha az eredetileg tervezett M0 építenék meg, az rengeteget segítene. Aki Észak-Budán vagy Észak-Pesten dolgozik, az simán választaná az új nullást, mint álljon a dugóban egy órát. A forgalom 20-30%-át simán elvinné. Mi Budaörs felől Nagykovácsiba szállítunk heti rendszerességgel, de borzasztó azon a szakaszon felfelé araszolni. Mi annyit teszünk, hogy igyekszünk nem reggel menni, hanem 10-11 óra felé.

A tömegközlekedés, P+R, esetleg valami kötött pályás, gyorsvillamosos megoldás a buszvégállomás környékéről Budaörs-Kelenföld-négyes metró felé nem tudom mennyit javítana, mert az a réteg, aki az utóbbi évtizedekben kiköltözött nemigen hiszem, hogy letenné az autóját.
scsaba1 2019.10.01 19:25:18
@Zabalint:

Ámen. Legalábbis normális és megfizethető tömegközlekedés nélkül. Ill. hajlandóság nélkül, hogy az agglomerek használják is...
Nem is gondolná az ember, hogy hány naponta használt kifejezés bír jiddis eredettel, köztük rengeteg olyan, amely nélkül nemcsak szegényebb lenne a magyar nyelv, de komoly űr tátongana helyükön.  Korábban már írtam a ladinoról, erről a jiddisnél kevésbé ismert judeo-spanyol nyelvről, melyet a…..
Hétfőn éjfélkor fejeződött be a Lemilblog legújabb szavazós és vitatkozós tippjátéka, melynek során azt kértük tőletek, hogy egy 15-ös – vállaltan szubjektív és kicsit provokatív - listából egyrészt válasszátok ki azt a négy hadsereget, amely szerintetek megérdemli a „legkiválóbb” jelzőt, másrészt…..
Ahogy nincs budapesti ember, csak pesti vagy budai, ugyanolyan éles a különbség a Balaton déli és északi part hívei között. A legtöbben elvakult rajongói a nagy víz egyik oldalának. Igazából mi is. Mégpedig kisgyerekes családként mi a délinek. Elhoztunk 5 érvet azért, hogy miért.  ..
scsaba1 2019.07.26 08:08:09
@felucca02:

Te biztos egy másik Balatonon jártál, vagyis Bakatonon. Egyébként én alapvetően nem bánom, hogy a sok felkapaszkodott, kivagyi, tahó proli már inkább "horvátba' " vagy "görögbe'" jár, így legalább a Balaton megmarad a (nagyrészt) normálisabb embereknek. Persze a felkapottabb helyeket meg a Soundot kerülni kell, de egy rahedli csendes kisebb falu van, ahol nincs tömeg, ellenben gyönyörű a part (Máriafürdő, Gyenes, Lelle, Fonyód stb...stb)... Idén különösen szép a tó a sok májusi eső miatt, a víz ivóvíz minőségű.
Egyébként ha jól választunk szállást az északi és a déli part is bejárható, rugaszkodásnyi távolságban van minden. meg van egy csomó hajójárat is oda-vissza...
scsaba1 2019.07.26 08:16:49
@acycloren:

Ez baromság. Füredi nyaralók, Bélatelep meg a többi századfordulós negyed az nyilván semmi...
Sokakban ébreszt kellemes emléket az építőtábor említése, ami nekünk - akik már nem vettek részt a mozgalomban - furcsa lehet. Hiszen mi lehet jó abban hogy az egész éves tanulás végén nyáron még hetekig-hónapokig tartó nehéz fizikai munkát is végezzünk, spártai körülmények között, távol…..
A MÁV belföldi vonatain hosszú évtizedes (ha nem évszázados) története van az étkezőkocsiknak. Azonban ahogy a rendszerváltás után a vasút egyre inkább vesztett vonzerejéből, és elfogytak a fizetőképes utasok, egyre kevésbé érte meg az étkezőkocsikat üzemeltetni. Ehhez képest egész sokáig…..
Tessék, csak tessék, szájkarate time IS OVER, mindenki megmutathatja, mekkora a pöcse. Még nem próbáltad, de érzed a vágyat, hogy írnod kell? Szeretnél megtanulni jól írni? Lelkes vagy, szívből írsz, de nem tudod hol tartasz? Vagy szeretnél bekerülni az ország egyik legjobb írói…..
scsaba1 2019.06.14 08:38:55
@Prof. William:

Így visszajöhetne Magdianyus is zombiként, meg az a hosszú hajú irritáló hülyegyerek is, aki csak az eléljen szerepelt.

Egyébként rég volt ilyen remek trollposzt Commenten, ne fogja magát vissza senki sem!
Az autószerelés egy szakma, tanulni kell, nem lesz senkiből egyik pillanatról a másikra szakember. Ettől függetlenül van néhány olyan művelet, amit bárki, aki egy csipetnyi műszaki érzékkel rendelkezik, elvégezhet. Mivel egyre többen döntenek úgy, hogy maguk is kipróbálják az autójukon való…..
scsaba1 2019.06.06 08:45:14
@Bambano:

Ezen sírok b+... Elméleti kőművesek bevetésen...

Egy rahedli szervízben megfordultam már zugszervíztől kezdve a lehúzós márkaszervizekig, sehol nem használtak nyomatékkulcsot egyszerű szerelésekhez. Volt egy faszkalap, aki úgy meghúzta az olajleeresztő csavart, hogy a következő tizenezres olajcserénél hidegvágóval vette le. Belevaló olaj meg.... tukmálja a saját hordós kiszerelésű félszint. 10w40-esét meg a szint. 5w40-esét valamelyik biztos jó bele alapon. Kézikönyv ajánlása vagy gyártói jóváhagyások az smafu. Szakértő gumist meg hagyjuk már.... okj-s tanfolyamos, 20-ból 1 ért hozzá talán, a többi kókler, még egy váltóméret táblázatot sem tud értelmezni, viszont a csavarokat legalább megtépi, rábaszol, hogyha éjszaka, esőben kapsz defektet és kereket akarsz cserélni a gyári 20 cm-es kerékkulccsal.

Egyvalamivel egyetértünk: minél újabb az autója valakinek, annál kevésbé piszkálja, de a tizensokéves, CAN-busz mentes autókat simán lehet otthon bütykölni, a poszt elsősorban nekik szól, sokat spórolnak a 10 000 Ft-os óradíjról induló szervizekkel szemben és az elvégzett munka minősége sem lesz rosszabb, csak jobb.
scsaba1 2019.06.06 08:50:50
@bda:

Az autószerelők egy része is azzal fűt, csomó műhelyben ott az olajtüzelő kályha meg a feketén kormos kémény.
Timike kedves, aranyos lány, mint sokan ő is a messzi alföldről érkezett csodás fővárosunkba egy új, jobb élet reményében. Timi sosem volt buta lány, a szentpiripócspataji gimnázium legjobb tanulója volt, amikor is szülei határozott érvei ellenére beadta a jelentkezését az egyik egyetem média…..
Vettem egy polírozógépet. Használatra. Kibontás és megpörgetés után már rajzottak elő az ötletek, hogy bemutatom  a "Mi miért nem tudunk ilyet gyártani?" gondolatmenetre felfűzve a mondanivalót. Hiszen néhány milliárdból gyárat építve lehetne támaszkodni régi magyar márkák megbízható hírnevére (EVIG…..
scsaba1 2019.04.17 08:57:47
@kkm.furdancs:

Én a kínaiakokat két kategóriára bontom: az egyik kategória a valamiféle weboldallal, képviselettel, szerviz és alkatrészháttérrel rendelkező "márkák", mint a Hecht, Yato stb., pl. a Güde is ilyen.
Ezek még jók is lehetnek otthoni barkács célokra pl havi 1x-2x elővesszük, szerszámgyilkos ismerősöknek kölcsön nem adjuk, megcsinálunk vele egy kutyaólat, óvatosan lecsiszoljuk vele a kerítést stb.
A másik az igazi kotvány, sosem hallott "márkanevek" mindenféle támogatás nélkül, amik sokszor az első napjaikat sem élik túl...
A második világháborúban a német sikerek története mindenki számára ismert. A jól gépesített német hadsereg és a német precizitással megalkotott harckocsik eltaposták az európai riválisokat. A német tankok könnyedén szállták meg a hősiesen küzdő, ám súlyosan elmaradott Lengyelországot, a…..
A Heti dörgés Villám Gézával egy olyan műsor, amire egyrészt nagy szükség van itthon, másrészt meg sokkal nagyobb falat, mint amilyennek látszik. Mert ugye mi a pöcs lenne nehéz abban, hogy ül egy pali egy asztal mögött, és vicceseket mond? Leteszel elé két-három kamerát, a feje mellé betolsz vicces…..
scsaba1 2019.02.26 11:26:13
@Kolompár Magneto:

Nem tudom mennyire naprakész a műsor, de ezt én sem értem Sixtől. De nem is akarok trollkodni, mert még belémfolytja a szót.... :)

Az egyébkét igaz, hogy az ellenzéki árnyékormányban Kunhalmi Ágnes lesz az oktatásügyi miniszter?
scsaba1 2019.02.26 19:46:31
@sixx: Ezzel vitatkoznék. A Comedy Centralnak azért egy fokkal szofisztikáltabbak a nézői, mint a etéelklubbank a sztoritévének, pl a brexitről nagyjából mindenki hallott, aki nem egy szatyorban él az erdőben, gyakorlatilag jóformán minden második magyar család érintett abban, hogy mennyire kerülnek szopóágra a londoni magyarok...
Ez egy hirtelen született írás, előre is elnézést a stilisztikai és nyelvtani anomáliákért. Az van, hogy a stúdióprojekt* kapcsán vettem egy flakon purhabot. A gyorsan térhálósodó purhabot mindenki ismeri, olyan általános csodaszer, mint a duct tape meg a WD40, csak sokkal…..
scsaba1 2019.01.21 20:58:53
@kkm.furdancs:

Pont ilyen Soudal cuccot vettem egy kis ablak beszereléséhez. A maradékot lezártam, ahogy a használati utasításában volt. Utána még 2x használtam egy éven belül, kisebb biszbaszok tömítéséhez. Majd fél év újabb pihenő, most ősszel -másfél évvel az első használat után - kellet volna újra, na ekkor már nem volt benne szufla, gondolom a gáz elillant.
Annyi kutyaság van a dologban, hogy a visszazáró dugó feletti 1-2 cm-be beleköt az elfolyósodó hab, annyit mindig le kell vágni a csőből. A dugó hibátlanul kijön egyébként. Másrészt viszont ha pár óra múltán lennék olyan alapos, hogy leereszteném a csőből a trutymót, akkor még ennyi hiba sem lenne.

Szerintem az egyszeri barkácsolóknak nagy durranás ez a kiszerelés. Mert sokan ódzkodtak megvenni egy egész purhabot néhányszor 10 cm töméséhez, mert mi a fenét csinálnának egy háromnegyed flakonnal utána - na ez a pazarlás meg a környezetterhelés. Így maradt a kókányolás, "raktáron" lévő anyagokkal. A pisztolyos-tisztítófolyadékos móka inkább profiknak van. Így meg lehet purhabot használni egy sereg más dologra is, amire idáig nem, pl. morzsalékos falba tiplik beragasztása, csőáttörések rugalmas, hő- és hangszigetelő tömítésére stb..stb...
Hogy az akkumulátoros üzemű kéziszerszámok egyre komolyabb teret nyernek a barkácsolásban, az mára egyértelmű. Hogy ez indokolt, és technikailag megalapozott-e, arról megoszlanak a vélemények, én, e poszt írója napi szinten használok akkumulátoros csavarbehajtókat és fúrógépeket, és abszolút bevált…..
scsaba1 2018.12.11 13:26:32
@zooltek:

Huh, de durván túlárazott..., mondjuk a végletekig kioptimalizált céges szalagmunka kivételével nem igazán látom az indukciós töltés ár-érték arányosságát. Valahogy nem életszerű az egész. Van egy hasonló logikára épülő Bosch Ixo-m, igaz azt pontosan bele kell helyezni a bölcsőjébe, na azt sem tartom jóformán sosem helyén, pedig még külön konnektort is kiépítettem a műhelyszekrényben neki. Akkor nekem valami hatalmas mákom lehet, mert egy rahedli zöld Bosch szerszámom van a Ixo-tól a deltacsiszolón át a gyaluig, mindegyik túl van az ötödik életévén (újabban ki szeretek próbálni más márkákat is), de semmi bajuk nincs, pedig némelyiket kifejezetten sokat használom ill. erőltetem. (De tovább menve: a háztartási gépeink is 90%-ban Bosch gyártmányúak, a legöregebb a mosógép a maga lassan 7. évével, soha semmi bajuk nem volt (hál' Istennek), ill. nem is igazán amortizálódnak úgy, hogy mondjuk elkezd zörögni, rozsdásodni, elenged egy ragasztás stb..)

Viszont mi a véleményed a Ryobi márkáról? Kellet egy nagyflex, kíváncsiságból vettem egy Ryobit, idáig tetszik, eléggé ki van találva az egész, bőven gumírozott, van lágyindítás, a markolat forgatható (eszméletlen jó volt, hogy be tudtam állítani a legkényelmesebbre, amikor egy 2"-os vascsövet vágtam el vele, úgy, hogy gyakorlatilag csak a flex fért a résbe, én meg mellette álltam kitekeredve, mert nem volt hely), a rögzítőgomb a szélén van és nagy, könnyű benyomni, a flexkulcsot, a mindig elkallódó flexkulcsot meg el lehet süllyeszteni a fogantyúba. Ill. van rajta egy kék varázsszem is, ami jelzi, hogy feszültség alatt van a készülék (ez mondjuk nem tudom, hogy mért jó). Ami nem tetszet, az az, hogy a kofferjába (igyekszem minden gépet kofferesen venni) csak úgy lehet belerakni, ha leszerelem róla a tárcsát meg a fogantyút, ami azért macerás a gyakori használatnál.
Nem csak a tanárok, de a "gyakorló apukák, anyukák" is találkoznak időről időre különböző "szülőtípusokkal" például a fogadóórákon, szülői értekezleteken és más iskolai rendezvényeken. Jól felismerhetőek az egyes archetípusok, melyeken néha jókat derülünk, néha pedig bosszankodunk. Nézzük a 8…..
Mikor a markos emberek letették a tárgyat és elmentek, az le van téve és egy szál magunkban nehézséget okozhat megemelése vagy arrébb húzása. Jómagam egy betonból készült, kb. 300 kilós lóitatót vonszoltam anno 50 métert és gerincem máig emlegeti görgetését. Egy továbbiakban is használni kívánt…..