Adatok
polikárp
0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ez az írás egy kis megemlékezés, merengés, és a por lesöprése egy huszonéves, magára hagyott fóliánsról. Nem a múlton rágódás, nem kesergés, és legfőképpen nem vádirat.
Számomra a M.A.G.U.S. egy öreg barát, a maga megrögzött hibáival.
Közel 20 éve ismerem és szeretem ezt a világot, a játékot, a…..
polikárp
2017.04.13 09:46:24
@Lángharcos: igen pontosan tudom, hogy milyen sokféle játék van. egy bajom van főleg, hogy nincs rá annyi időm, amennyi kellene ahhoz, hogy megismerj belőlük minél többet. mert a szabálykönyv egy dolog, de ha pl nem a földi környezetben van, hanem egy messzi-messzi galaxisban, akkor nem árt ismerni a hátterét, környezetét stb stb. de teljesen egyetértek Veled!
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Nekem mágus mindig egyik kedvenc marad, noha volt szerencsém kipróbálni másik játékokat is.
Menjünk sorban. Cthulhu: regényeknek hála, kiváló játék, nagyon jó háttér alappal. Jó mesélővel igazi élmény. A rendszere amit beraktak mögé már véleményes, szerintem kezdetleges, és nem túl jó. Kicsit olyan legyen valami, hogy lehessen dobni, de nem túl kiforrott. Túl kell lépni ezen, vagy használni más rendszert, de maga a hangulata nagyon jó.
Warhammer40K: nem kell bemutatni. Nagyon jó környezet, igazi fantasy, sok háttér infóval, szerintem jó játék rendszerrel, ami elég pörgős. Könnyen mesélhető, én úgy tapasztaltam, hogy inkább szerepjátékközpontú, mintsem "kockaközpontú". Ez jót tesz neki. Biztos bele lehet kötni, hogy ez nem jó, az nem jó, de nekem bejött az egyszerűsége. Rábízza a játékos fantáziájára a dolgokat, nem akar minden mozdulatot kitalálni helyettünk.
Arc magica: ezzel keveset játszottam (sajnos), de nagyon jónak tartom a világát, nagyon hangulatos a kor amibe beletették, és éppen ezért talán sokkal jobban tudunk azonosulni a karakterekkel. Vicces játék, a karakterkidolgozás a hátterek miatt elég színessé teszi a játékot, és nagyon szerethetővé teszi az együgyű karaktereket is.
Amivel a legtöbbet játszottam a mágus. Ennek ismerem a hátterét leginkább. Egyet értek az előttem szólók egyikével, hogy sokszor túlbonyolított, mindent lemodellezni akaró (erről mindig a Középfölde jut eszembe, ahol szintén állandó próbadobás van) játékmechanizmus van. A harcok valóban túlnyújtottak, és kevesebb idő lesz a szerepjátékra. Talán ehhez a játékhoz készült a legtöbb háziszabály, sufnituning, hézagolás, pluszszabály, módosítás, "lehetígyjobbleszdemégsem".
Nagyon belénk ívódott az ETK és annak a részei, és nehezebben tudunk kiszakadni a merev, lassú játékrendszer béklyóiból....
Pedig a háttér adott, csak lehet el kellene rugaszkodni bátrabban, és elkezdeni élvezni magát a szerepjátékot, még ha az egy kicsit elképzelhetetlen is.... elvégre ez egy fantasy.... ;)