Regisztráció Blogot indítok
Adatok
autoitalia

6 bejegyzést írt és 17 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Amikor megjelent az előző teszt rögtön elkapott a hév, hogy miért ne lehetne megcsinálni a Totalcar saját kis dolgozatát. Kezdetben még nagyon nehézre sikeredett de itt van a végleges verzió, amit most te is kitölthetsz! Lehet, hogy valamelyik kérdésnél több helyes válasz is…..
Túl szép és drága volt nekem, ez lett a veszte Üres lenne a világ Alfa Romeók nélkül. Hát így történt. Nagyjából ezekkel a mondatokkal zártam le a posztot, amelyben leírtam, hogyan lett nekem 156-os Alfám, az egyik legszebb kombi, amit az utóbbi évtizedekben az autóipar fel…..
Belsőség Indul a gép 2014.05.05 15:33:22
Szomorú kimondani, de a belső égésű motor felett eljárt az idő. Büdös, rémes a hatásfoka, és szép lassan megöli a bolygót, mennie kell. Ennek ellenére szeretjük, talán mert van egy megfoghatatlan romantikája, amit például az unokám már nem fog érteni. Ugyanezt érezhették,…..
A Mazda3-asokkal megtett szibériai túráról már részletesen beszámoltam. Csuvasföld fővárosa, Csebokszári közelében azonban elvittek minket egy traktormúzeumba, amit a nagy rohanásban nem volt időm megírni. Mentségemre szolgáljon, hogy a traktormúzeum nem szalad el, és hogy most…..
autoitalia 2013.12.03 14:17:30
@hofi601:
A traktorokat így szokás. Láttál már MTZ-t felülről? A fülke teteje mindig fakó, mert újrafújásnál sosem érnek be kézzel a közepéig :)
Két évvel ezelőtt volt egy autóm, melyet legalább annyira szerettem, mint anno a Renault 15GTL-emet: egy 166-os Alfám. Hathengeres, benzines, csodás (és használhatatlan) bőrbelsővel, takony GM-automatával és 17 literes fogyasztással. Sosem akartam eladni, ahogy az ember sosem akar…..
Alig használt mosogatógépünk garanciaidő után két hónappal bedöglött. Míg a szerelőt, vártuk, volt időnk elmélkedni azon, hogy vajon mi éri meg jobban: kézzel mosogatni vagy mosogatógéppel? A kellemetlen mosogatós napokból így lettek féltudományos, kézzel mosogatós…..
autoitalia 2012.11.13 15:16:07
@nomad: Nem mosogatsz szebben mint egy gép az teljességgel kizárt. Se műmell se szoli se fitneszklub se vibri ( a mesterséges megtermékenyítést genyó dolog volt ide venni), helyette: közgazdász vagyok, 2000 négyzetméter udvar, veteményes kert, vőlegény(ez pont az ő nickje) jah és mosogatógép.
Belsőség Lebuktam, beidéztek 2012.10.08 16:11:47
Piros zacskó várt szombaton az XR2-n. Egy pillanatra hátra is hőköltem. Mi van, már a külvárosban is bevezették a fizetős parkolást? Képtelenség. Ahogy ráncolt homlokkal kihúzom a papírost, még csúnyább szó üti meg a szemem: idézés. Kellett pár másodperc, amíg…..
autoitalia 2012.10.09 08:24:26
@Stump András:
Üdv!
Csak egy esetleírás, hátha ötletet ad. Nem ismerem ezt a Ford blokkot, fogalmam sincs milyen.
Annak idején Zsigulival jártam úgy, hogy rövidebb távokon nem volt vele gond, de huzamosabb 100-110 körüli utazótempónál hamar elkezdte melegíteni a vizet. És fogyott is belőle. Elég sok mindent átfésültem, persze eredmény nélkül. Aztán meglett, nagy nehezen. A hengerfej öntésénél használt technikai furatot lezáró belső kulcsnyílású alumínium dugó volt repedt. De csak akkor nyílt ki a repedés, ha elérte az üzemi hőfokot. Ilyenkor viszont át is engedett. A motorolaj alól kb. 3 liter vizet engedtem le, na meg motorolaj helyett 5 liter emulziót. Nem örültem.
Mondjuk nem írtad, hogy hasonló lenne a tünet, de hátha ad egy ötletet.
Ahányszor kimondom egy motorra, hogy gusztusos, Zách Dani átható hangja azonnal lecsap, és helyi érdekű, rövid lejáratú paródiákat kerekít körém – ez van, sajnos a Saskabaré sem bír kipusztulni, de én sem adom fel: Lorenzo Buratti SWM-je igenis gusztusos. Fenemód. Az…..
Kilakatolva pöpecre, lefényezve vakítóra, futóművek felújítva, motor, váltó, diffi csekkolva – innentől már csak egy nagyra méretezett legó az egész, egy-két napnyi munkával már készen is lesz, gondolhatta volna bárki a Ponton-projektről a legutóbbi, júliusi poszt…..
belle auto italiane BÚÉK poszt 2012.01.05 20:09:00
 Az év első posztja, igaz egy kicsit későn jött, de annál jobbat hozott.Egyétek és vegyétek, Dino Risi filmjét, 1962-ből. A főszerepben Vittorio Gassman, és a Lancia Aurelia B24. Ők ketten, nagyon jól tükrözik a kor (és azon belül Olaszország) hangulatát, sőt,…..
Ezt a levelet küldtem karácsony este fél tizenegykor a totalcaros levelezési listára. Következzék hát, röhögjenek rajtam önök is, velem együtt. Na mit gondoltok, meddig voltam a hígítóval, füsttel, festékekkel, kompresszorzajjal pokollá tett garázsban egy héten át minden…..
autoitalia 2012.01.04 18:07:00
@mpali35:
A történet annyi, hogy az ügyfél behozta a motort, hogy nem indul. Ment vele, leállította, azóta nem indul.
Kaptam gyorsan a Texa műszert, kiolvastam a hibát (azaz kiolvastam volna, ha lett volna).
Akkor próbáljuk meg úgy, hogy rajta van a műszer. Motor pöcc-röff indul, működés közben az értékek (lambda, alapjárat, befecskendezési idő, minden szar a helyén).
Leállít, műszer nélkül indít, megy.
Ügyfélnek motor visszaad, hogy nem találtunk semmi hibát, használja, ha újból jelentkezik hívjon, érte megyünk. Következő nap hívott. Addig sikerült eljutni, hogy csak üzemmeleg motornál fordul elő, és menet közben soha nem áll le, hanem csak ha leállítják, nem indul el újra.
Két napig próbáltam generálni a hibát, járt a motor egy órán keresztül a tűző napon a műhely előtt, ment a ventilátorja mint a veszedelem, leállítom, indul. Nem tudtam regenerálni, hibakód sehol. Ügyfél el a motorral, másnap megint hív. Ekkor már volt hibakód, befecskendezés hiba, ennyi. Törlés után a motor indult. Erre annyit tudtunk mondani, hogy akkor irány a márkakereskedés és szerviz, aztán csináljanak vele amit akarnak, mert se nekem, se egyik kollégának se volt ötlete rá, hiába összesen vagy 50 év tapasztalat.
Az elektronika az ősellenség marad, örökre. Mert az elektronfaszik nem mindig veszik alapul a fizika alaptörvényeit.
Máig nem tudom, mi lehetett a baja, de mindig csak az után indult el, hogy rákötöttem a diagnosztikát. Még amikor hibakód sem volt, akkor is. És egy ilyen befecsis Vespához nem nagyon lehet mit hozzászólni bármiféle támpont nélkül. Ahogy semelyik elektronizált izéhez sem.
autoitalia 2012.01.05 10:32:01
@mpali35:
Nekem az a tapasztalatom, hogy ez egy abszolút egyedi hiba volt, soha nem találkoztam még hasonlóval sem. De más elektronikai problémákkal igen, és függetlenül attól, hogy milyen gyártmányú. Lett szopóroller R6-ból, de Kawa ZX7-ből is. Az, hogy ez esetleg olaszokkal többször előfordul, nem tudom alátámasztani, se motor, se autó téren. Pedig a családban van pár alfa meg fiat, de eddig csak olyan elektronikai hibák fordultak elő, amik korábban más autókon (seat, opel, stb) is, például alapjárati-motor, gyújtótrafó.
Egy valamit viszont sikerült megállapítanom: csak olyan embertől hallottam eddig, hogy "úúúú, olasz autót ne vegyél, mert az egy rakás szar, stb" akinek még sosem volt, de hallotta amikor a keresztapjának mesélte egy haverja, hogy az ő haverjának a nagynénjének olasz autója volt, és az mekkora szar már... :)
A környezetvédő és a túlóvatoskodó támadhatatlan. Abban nem lehet kifogás, ha azt mondjuk, hogy fékkel, kormánnyal nem játszunk, azt bízzuk szakemberre! De ki a szakember? A kommentelő mindig. Mai cikkünk blogposztja...
Az új Ypsilon Black&Red reklámfilmje. Roulette...
Végre átlendültem a mélyponton. Teszek rá, hogy ismét feltörték a Suzukimat. Ehhez megfelelő előzményekre volt szükség, és azokból nem is volt hiány: a tizenhárom év alatt összesen négyszer nyúltak bele, háromszor a házunk előtt. A pontos okokat ugyan továbbra sem ismerem,…..
Nem hiszem hogy van olyan ember, az olaszautó barátok közül, aki ne hallotta volna még Aurelio Lampredi nevét. Lampredi 1917-ben született Livornoban, pályafutását abban a korban kezdte, amikor AZ AUTÓZÁS fellegvára leginkább Olaszország volt. Sőt, már akkor az aranykorát…..
belle auto italiane Mi a T(h)ema? 2011.11.03 20:59:00
 Mi mostanság a téma a Lancia háza táján? Hát ez. Megérkezett az új Thema. Szerintem megosztó, több szempontból is. Ha egy ilyennel megjelenik az emberfia az utcán (főleg a mi kis országunkban), kétféle emberrel fog találkozni. Az egyik az aki irigykedik az autóra, neki kell.…..
 Az elmúlt napokat rengeteg dolgom mellett azzal is töltöttem, hogy gyűjtögettem az anyagokat, egy igazi, szép, első poszthoz. Ezt egész addig hittem, amíg visszanéztem ma az összegyűjtött anyagokat és úgy éreztem magam mint kisgyerek a cukorboltban. Elég sok minden…..
belle auto italiane Előzetes 2011.10.27 01:47:00
 Kedves Olvasó!Mai napon elindítottnak tekintem olaszautóügyi kiadványomat, az autoitalia blogot. Célom az, hogy az olasz autók (és persze motorok) rajongóinak, kellemes olvasmányokat nyújthassak, és érdekességekkel szolgálhassak, akár mit is jelentsen ez. Ennyit…..