Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Tökösmákos

0 bejegyzést írt és 298 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Egyszer kaptam egy ilyen kommentet: "Ennyi penzzel ennyi idővel.... ilyen hatterrel mas mar a holdig jut kb nem a 30 eves celicaig meg camryig... amik sose jok bocs" Néha valóban azt gondolom, hogy a gépparkom költségvetése vetekszik a NASA-éval, de egy nap nekem is huszonnégy órából áll, a Holdra…..
Ugyanazzal a kislányos zsizsgéssel vártam a 25. Sziget fesztivált, mint bármelyik korábbit, a különbség csak az volt, hogy a programot nem igazán nézegettem. A hangulata kellett, a Sziget kellett. És az a nagy szerencséje, hogy hangulata még mindig van, ha már jó és igazán vonzó zenéje idén nagyon…..
  Sziasztok! Harmadik nap is sikerült korán kelnünk és rögtön egy jó hírrel indult a nap. Bár a tervben kérdőjelesen szerepelt csak, végül lehetőségünk nyílt raftingolni Európa legszebbnek nyilvánított folyószakaszán, amit eszünk ágában sem volt kihagyni. Ismét megcáfoltunk az általános…..
olajszag Így építsd a Caddy-det! 2017.06.25 15:06:36
....ilyen lett értő kezekben :)   Persze vannak erős túlzások. Például, ahogy a jelenlegi tulaj, Kis Bence megtalálta az autót egy murvás kereskedés udvarán. Ott száradt már szerencsétlen kerek hat éve, és különösebb csodálkoznivaló nincs ezen. Kreativitásban túlpörgött tulaja gondolt egy bátrat…..
Tökösmákos 2017.06.28 20:30:37
@immortalis: Mert nem vagy fauvé fan. Mindenki tudja hogy az igazi fosvágen a földet veri, miközben az 500 lóra húzott TDI motorja fél kiló kormot lő a levegőbe. Gázadásonként. :P
WAN-KELL ! Alvázvédelem 2017.03.26 11:57:40
Az előző két részben megírtam azt a kb. 6 napnyi küzdelmet, amit az alvázon, a küszöbökön és a hátsó futóműveken található rozsda levakarásával és passziválásával folytattunk. Ígéretemhez híven, ebben a részben végre az alvázvédőzésről is lesz szó. Meg egy kis csajozásról. Utána meg…..
2017-ben Magyarországon semmi sincs lejjebb, mint a BMW-sség. A 45-ös bicepsz mellé hordott X6-ok. A matt fóliás, rokiparkolós Gran Coupék. A Soltvadkerten szilikonmellel mosatott, kínai xenonos, angel eye-os E36-ok. A facebookos alkatrészcsoportokban analfabétaként feladott hirdetések a kertvégi…..
Groteszkbe fordult a laza abszurd 22-es csapdájának induló NAV-Posta szubrutin, amelyben egy elírt cím miatt Jozef K Attila képtelen átvenni egy levelet, és nem tudnak segíteni neki, amíg nem tudja, miről szól. Na, közben mégis tudtak segíteni, de annak az lett az eredménye, hogy…..
Mert minden hozzám hasonló átéli ezt családi ebédek, kocsmázások alkalmával. Akinek még nincs autója, nem tudja, hogy mit gondoljon erről. Ő most talán közelebb kerülhet az igazsághoz. Vagy mégsem?..
Ezt tényleg nem vettem volna észre, ha nincs rajta az a bazi nagy EV-matricázás. Á, valaki csak hülyéskedett, ez egy legkorábbi fajta Toyota RAV-4, ilyenből sose volt elektromos. Aztán leszálltam a bicikliről és alaposabban körbejártam. Oppá, hol is van a kipufogó? Mi ez a…..
Tökösmákos 2015.05.29 15:08:42
@dpetiba: A válasz benne van a cikkben: "Sajnos csak addig ér valamit, amíg működik benne az akksi, a (z autó) piaci értéke ugyanis kisebb, mint a Toyotánál még mindig megrendelhető akkucsomag."

Az összes "konnektorból tölthető" de kisebb részben még az egyszerű hibrid autó is ezért piacképtelen, csak marketingeszközök.

Tudom ez sokaknak hihetetlenül hangzik mert a propaganda nem ezt harsogja a médiában. Mégis így van.
A hibridek talán még meg is érik olyannak aki VÁROSBAN (ahol valóban kevesebbett fogyaszt mint egy modern dízel) évi több tízezer km-ert megy. Lásd taxisok vagy házaló ügynökök.

De a "konnektoros" elektromos autó még ezeknek sem. Mert vegyük pl a Leaf-et ami kb 10 milla. Ennek több mint a fele az akkucsomag ára. Ez kibírja rossz esetben 3, jó esetben 5 évig. Utána cserélni kell, mese nincs.

Vegyünk egy Swiftet amit kb. 240 ezer Ftból lehet megvenni. Fogyaszt városban 6 litert. Megy évi tízezret (átlag magyar még ennyit se megy egy évben, kicsi az ország, na). Az évi 240 ezer Ft 400 ft-os benzinnel (az elmúlt évek átlagára ennyi volt). 4 év alatt az kb. 1 milló Ft és 40 ezer KM. + 240 ezer Ft az autó ára.
Az autó a végén kb ugyanannyit ér, vagy alig kevesebbet.

Vegyünk egy Leafet, 10 millás autó. Fogyasztása átszámolva kb 800 Ft / 100 km. Az évi 80 ezer Ft. 4 év alatt 320 ezer Ft. + 10 milla az autó ára. Ekkor kell az akkupakkot kicserélni benne. Kb. 5 millió Ft-ért. Az autó ELVILEG ér 2-3 millát de nincs ember aki megveszi hogy aztán belevegye az akkupakkot 5 milláért, anélkül meg használhatatlan.

Megoldás barkácsolni tudóknak hogy vesznek egy OLCSÓ elektromos autót (pl. régi Pug 106 elektromos változat) vagy 5-10 év múlva ilyen levedlett Leafeket, aztán rendelnek hozzá Kínából akkut, olcsón. Ez se lesz igazán olcsó mert ezekre a súlyuk miatt nagy a postaköltség, ráadásul a kínai "noname" akkuk minősége közelében sincs a márkás akkukénak (hiába gyártják azokat is Kínában, nem annyi a bekerülési költségük sem).

Hogy miért ilyen baszott drága az akksi és a napelem azt egy olyan világban ahol a vezető valutát petrodollárnak hívják és az értékállóságát az adja hogy olajat csak érte lehet venni (az olajkereskedelmet dollárban bonyolítják) és amelyik ország ezt a megállapodást felrúgva aranyban vagy másban akarja értékesíteni az olaját rögtön lerohanják, elfoglalják vagy csak polgárháborút robbantanak ki benne, talán nem kell magyaráznom.

Ugyanígy politikai okai vannak a dízelek európai elterjedtségének is. Idézet:
"abba a hibába sem szeretnénk esni, mint amibe mások estek, hogy a CO2-adóztatás a dízel irányába tolta el szélsőséges módon a járműparkot. Európa óriási gázolaj-importőrré vált, miközben a termelési érték alatt adja el a benzint a világpiacon, amivel tulajdonképpen az amerikai autózóknak az olcsó benzinjét finanszírozzuk. Másrészt nem szabad elfelejtenünk, hogy az Egészségügyi Világszervezet (WHO) a dízelmotorok kipufogógőzét rákkeltő anyagnak minősítette."

Tehát azért erőltetik az EUra a dízelautókat hogy a gázolajat is jó áron el tudják adni. Miközben a környezettudatos országokban (US, Japán, Svájc) a dízel autók elterjedtsége marginális.

Tetszik vagy nem, MINDEN politika. A tegnapi BOSCH cikkben a képaláíráson "Az urak nagy befolyással bírnak az autózás jövőjére" sírva röhögtem.

Rég járhatnánk és fűthetnénk ingyen. Napi 2-3 órás munkával meglehetne mindenünk. De mennyivel nehezebb lenne uralkodni felettünk akkor. :P
Tökösmákos 2015.05.29 15:39:48
@Shadowbull: Bár a mérnökök (ami te is vagy) tipikus félművelt emberek (akik egy dologról rengeteget tudnak, de épp ezért a nagyobb összefüggésekben teljesen tájékozatlanok) én akkor sem hiszem hogy te ostobaságból tagadod a tényeket.
Szerintem neked ÉRDEKEDBEN ÁLL tagadni őket. Magyarul propaganda tevékenységet folytatsz. Épp úgy mint én. Csak míg én az igazságért, te épp az igazság ellenében.
Tökösmákos 2015.05.29 21:27:08
@Arcade Macho: a "a koszlott nyunyugi stift" áll a legközelebb "vezetési élményben" meg kényelemben az elektromos autókhoz.

De kiszámolhatod bármilyen, elektromos autó méretű normális autóra.

Nem én állítom hogy az amcsik erőltetik rá Európára a dízelt hanem az államtitkár ( www.vezess.hu/magazin/glattfelder-bela-interju-jarmuadoztatas-atalakul/61019/ )

De bármibe lefogadom hogy "leszólnak" majd neki hogy itt is dízeleknek kedvező adórendszer KELL hogy legyen.
Ahogy az IMF tagság 1982-ben, illetve az EU tagság se közkívánatra történt.
De persze ezek "konteók". :P
  A luxustól könnyű megcsömörleni. Amikor napok óta olyan autók veszik körbe, amelyekből otthon egy is megállítaná az életet, eltelik az ember. Tudják, jó dolog a rántott csirkemell, de ha napokig csak azt eszik, valahogy már nem is olyan finom. Hogy egy kicsit csökkentsem a…..
Tökösmákos 2015.05.25 13:25:29
Ezek helyett a gagyi szarok helyett sokkal inkább egy tizenéves használt japán vagy koreai. Még egy 90-es évek eleji Harley is sokkal megbízhatóbb ezeknél a noname kínai szutykoknál.

Nem az számít hol gyártják hanem hogy mennyiből. Noname MTKs kínai teló: ROMja kettébe particionálva hogy PCn kelljen hackelni aztán flashelni hogy ne 700 MB belső tárhelye legyen, kihangosító beszarik magától 2 hónap után innentől nincs hang és nem is csörög! (találd ki mikor hívnak), szétszed, szalagkábel visszanyomkod, működik. Akksija 8 hónap után fél nap alatt lemerül, de töltőre dugva rögtön 61%-ról indul a töltés. Tippelhetek hogy az akksi ment szarrá vagy az idióta android látja vmiért üresnek 60%-on és kapcsolja le a telót.

Ehhez képest meg lehet nézni egy Xperiát vagy egy Galaxy S-t. A 2010-es SGS-em 5 év használat után (kétszer magasról esett le) hibátlan működéssel adtam el. Xperia Z1 Compact fél perc alatt "párosodott" a PS3 kontrolleremmel.

Ezek a kínai szutykok autószerelőknek jók, gyakorlásra. Minőségük valahol a szoci Dacia és Skoda között van. Ha évi 1000 km-ert motorozol, még jól is járhatsz velük. De rendeltetésszerű használatra alkalmatlanok.

Bármilyen lepukkant autót vagy motort veszel NEVES gyártótól, gyári alkatrészekkel használatra alkalmassá teheted. De ezek eleve szarul megtervezettek és silány alkatrészekből legyártottak. Max úgy tehetők megbízhatóvá és tartóssá ha újra tervezed a hibás (alultervezett) alkatrészeket és legyártod vagy legyártatod magadnak aztán kicseréled.
Nem tudom, mi az öt legnépszerűbb Dubajjal kapcsolatos téma, de az itt pihenő magyar modellek után biztos nagyon hamar következnek az elhagyott luxusautók. Évek óta kering a neten egy sorozat mindenféle drága, és különleges gépről, ahogy leeresztett kerekeiken szívja őket a…..
Sosem voltam a tömegközlekedés bajnoka, na nem lustaságból, hanem az eltévedéstől való puszta rettegés miatt. Irigyeltem az embereket, akik Pesten nem utcanévben, hanem megállóban, és jármű-számokban beszélgetnek. Velük szemben én egy nappal előre gondosan megterveztem minden…..
Nem lehetne mégis megoldani valahogy? Kérem... Szóltam elhalóan az autóbérlős kiosk teljhatalmú úrnőjéhez, de a szigorú indiai asszonyság elutasítása bárdként sújtott le rám. Este kilenckor, a sivatag közepén, hatvan kilométerre a dubaji szállásomtól más sem hiányzott,…..
A nindzsa harcosok tökélyre fejlesztették a lopakodást és az álcázást, így tökéletes fegyverré csiszolták testüket. Az ellenségeik soha nem tudhatják, honnan csap le rájuk a halál. Emiatt nem is tudni, hogy ki lepődött meg jobban: ő, vagy a terepmotoros, aki áthajtott rajta.…..
2014-ben én voltam a világ legrosszabb versenydatsun-bloggere. Viszont versenyautóztam, amennyit bírtam. Csak írni nem győztem. Illetve győzni sem győztem. De majdnem! És sokszor. Mert a Hangyász elég menő. Bár nincs kész. Íme 2014 összefoglalva. És még alig van május! A…..
Tökösmákos 2015.05.11 16:51:08
@d4w84: Én 4-5 milla körülre saccolom. Igaz csak látatlanban, de ritkán tévedek.
Ha pályázni kell autó a belépőszint 3 milla. Ha nincs JÓ szerelő spanod akkor a legolcsóbb megoldás ha veszel másfél milláért egy MR2 mk3-at, meg alá ugyanennyiért futóművet + fékeket. 140 ló kb 900 kilóra, amatőrnek bőven elég.
Vagy vehetsz egy régi hátsókerekes romot olcsóért (E30, alfa 75, stb) és kb 3 millából megvan futómű + fék + motor. Ladát olcsóbból meg lehet csinálni de sose lesz megbízható meg egy szinten se a fentiekkel.
Ha nem a köridő a lényeg hanem az élvezet akkor jobb egy limitált kiadású (challenge, stb) MX5 vagy egy Z3 M3.
Ha tudsz ÁFA meg vám mentesen behozni alkatrészt akkor a 3 milla helyett megvan 2-ből. De csak haveri szereléssel és a haveri munka ritkán a legprofibb ...
Tökösmákos 2015.05.11 16:56:14
@Tökösmákos: A pesti lehúzást nem számoltam bele, ezek vidéki árak. Lehúzással 6 milla a reális a hangyászra.
Tökösmákos 2015.05.11 20:23:44
@nem kéne...: Sajna nincs gépem mióta leTKztam a turbós 4WDt. Roadstert akarok mert azok jönnek be nekem a legjobban (mármint vezetésre, könnyű kasztni, orrmotor + RWD) csak rendes motorosra még nem jött össze a pénz. Gyenge meg nem kell mert az alá hiába veszek futóművet akkor se lesz jó pályára. Lehet veszek én is egy MX5 challenge vagy hasonló kiadást mint itt vki nemrég, de azért vmi erősebb jobb lenne.
Igazából egy levegős 911 vagy NSX kéne de azokra belátható időn belül nem lesz pénzem. Valszeg át kellene szoknom jobb kormányos autókra.

Az MR2-esek gyári futóművel nem valók pályára, sőt szerintem az mk2 (ilyenem volt) sehogy sem a súlya miatt. Turbóval sem mert ha elég erős a pályára akkor olyan hirtelen tolja meg ami egy középmotorosnál nem szerencsés. Esetleg egy jó futóművel, gyári turbós nem húzott motorral talán.
Mk3-ast sportfutóval nem próbáltam, gyárival sokkal jobb volt mint az NA mk2. Persze lehet hogy az a 12 év ami a két autó kora között volt is sokat számított :)
Belsőség Heti merítés 2015.05.10 08:09:13
Jéghideg precizitás Gyanítom, hogy a külső szemlélőnek, aki a járda szélén áll, vagy akit éppen megelőzök, annak élvezhetőbb a hangja, mint nekem, aki vezeti. Nem nagy élmény, de teszi a dolgát Megpakolva már annyira nem fickós, főleg nem emelkedőkön, de ha nem túl…..
2003.08 havi 1.9 pdtdi 131 le. VW Golf IV 1.400.000 ft Sportkivitel, kagylo ülések, 6gangos válltó, gyari sportfutómű. Vezetett szervízkönyv + a munkalapok is!!! Makulátlan belső, es majdnem makulátlan külsővel( egy kavicsfelverodes) sötétmetál kék az autó. Csak papírozni kell es…..
Tökösmákos 2015.05.04 21:38:19
@protézisesh: Lassan csak azok tagadják a chemtrail-t akik vagy az elnyomó cionista háttérhatalom szolgálatában állnak, vagy 60-as IQ-juk van max. Te melyik vagy? :P
Elég sokat vagyok autómániás emberek között, tehát már ezerszer szóba került a Mazda MX-5-ös. Jó autó meg könnyű meg szép a forma. Tudom, tagadnom kellene, de a forma miatt vettem meg. Soha nem vezettem, soha nem ültem benne, nem tudtam, milyen, viszont nagyon tetszett. Régóta…..
Tökösmákos 2015.04.25 17:44:51
@Ordasnagyfarkas: Ha nem akarsz keresztbe menni akkor mk3 MR2, ha igen akkor MX5. (Az mk2-eshez a súlya miatt kell a turbó, az mk1-esek meg már mind szétestek.)
Tökösmákos 2015.04.25 17:50:54
@Mercel: Van azért némi különbség aközött hogy egy 60 éves konstrukciójú bogarat (vagy egy Golf1-2-3-4-et aminek a motorja kb. ugyanolyan technikai fejlettségű pl. 1600 ccm - 60 ló :D ) vagy egy 1980 utáni japán autót építünk át. :P
De majd a cikkíró is meglátja. Én leszarnám a kompresszort mert amennyit hozzáad annyit elvesz a súlyelosztás és -növekedés miatt.

A 90 lovas MX5-ön kívül az összes úgy jó ahogy van.
De hát én nem értek hozzá, a bogarat bottal se piszkálnám meg se a többi túlsztárolt német fost (a levegős porschéktől lejjebb, és azokra is rá kell költeni kb annyit amennyit a bogarakra költött a szerző ahhoz hogy normális autót kapjunk. A vizeseket meg hagyjuk.)
  BORULÁS FIGYELMEZTETŐ A BETONKERŐ JÁRMŰVEKHEZ KIZÁRÓLAG A RENAULT TRUCKSNÁL     A Renault Trucks egy új applikációval bővítette a Nav’Truck navigációt, mely egy borulás figyelmeztető a betonszállító járművek használói számára. A Mixer Rollover Alerte egy…..
Olvasónk, Kiss Krisztián hívta fel a figyelmünket erre a nagyon érdekes sportágra. Az Association of Classic Trial Clubs szervezésében kerülnek megrendezésre ezek a futamok, amik a régmúlt trial/raliversenyek szabályai szerint kerülnek megrendezésre. Alapvető különbség nincs a…..
Krisztián Sándor videóján hatalmasat mentett valaki a pétervásárai ralin. Tökéletes kontroll, abszolút lényeglátás, villámgyors reflexek (a piros Lada elhaladása után figyeljék!). Ilyet Loeb sem tudna. Maximális tisztelet! // Sikerült ma elkapnom egy nagy tetőt a…..
Tökösmákos 2015.04.20 15:05:32
@protézisesh: De, gyorsabb. De első csak egy lehet, viszont driftelve a többi is élvezi hogy indult a versenyen. :D
(A második helyezett is csak az első a vesztesek között)

A számok egymásra licitálásából legtöbben kinövünk idővel (az én telóm 16 megapixeles, a procim 8 magos, a kocsim 200 kW-os, a köridőm 2 perc 4 mp 26 századmásodperc, a farkam meg 18 és fél centi - azért csak annyi mert a nagyobbat már senki nem hiszi el :P).
Tökösmákos 2015.04.20 15:07:30
@Tökösmákos: Jah az kimaradt hogy 200 nővel voltam már (mármint suliba, varrónőnek tanultam) meg hogy az autóm 5.5 litert fogyaszt városban (igaz nem 100 hanem 30 km-en) :D
Abdellal egy nyirkos februári estén találkoztam, akkorra már negyedik hete esett folyamatosan. Én éppen a csapatimat küzdöttem le - helyi tésztaféle, remek töltelékekkel, ha arra járnak, ne hagyják ki -, ő melóból tartott haza, de amikor megláttam, majdnem a torkomon akadt a…..
Tökösmákos 2015.04.19 05:51:39
@toportyánféreg: A terrorizmus egészét a háttérhatalom "szponzorálja" a "nemzeti" titkosszolgálatokon (CIA, Moszad, MI6) keresztül. Ha szerinted nem így van akkor csak tessék, próbálj felrobbantani vmit :P