Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Skolem

0 bejegyzést írt és 57 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A csiszolókefék és korongok olyan ipari szerszámok, amelyekkel alaposan megtisztíthatunk bármilyen fémet anélkül, hogy kárt tennénk benne. Ezek a fúrógépbe vagy sarokcsiszolóba fogható, nagy fordulaton pörgő eszközök alkalmasak hegesztési varratok, rozsda lecsiszolására, de képesek fém-fa…..
A miniszterelnök beleegyezése nélkül biztosan nem kerülhettek volna nyilvánosságra annak a nyomozásnak az eredményei, melyben érintett Völner Pál, az igazságügyi miniszter helyettese. Ez már csak így szokás egy olyan rendszerben, melyben egyetlen ember akaratán múlik, hogy valaki felemelkedik vagy…..
Skolem 2021.12.10 07:38:45
@MAXVAL bircaman közirtó: Nem szabadna erre a szintre lesüllyedned, Te annál sokkal értelmesebb vagy. Régi ismerősöd: Tarski.
Szeret nagyokat álmodni Orbán Viktor, de sokszor rémálmok válnak ezekből. Ilyen volt a Budapestre tervezett olimpia ügye, és nagy valószínűséggel ilyen lesz a kínai Fudan Egyetem fővárosi kalandja. A kormányfő nagyon nem szereti, ha bárkik is beleszólnak a döntéseibe, de azt különösen nehezen…..
Skolem 2021.09.06 07:29:42
@gigabursch:
Én nem tartom tök felesleges beruházásnak. A legutóbbi egyetemi rangsorban a Fudan a 13. helyen állt, hazai egyetem még az 500 legjobb közé sem került be. Tehát a Fudannak VAN és LESZ szívó hatása a külföldi diákok tekintetében, ami pedig növelheti az ország bevételét, nem is beszélve az ismertségről, aminek további gazdasági hatása is lehet. --- Külön említésre méltó még az is, hogy Orbán nem dőlt be annak, hogy Kína kommunista állam lévén, esetleg a politikai filozófiájukat is exportálhatják. Külön tudta választani a gazdasági hasznot és a politikumot, ami szintén a javára írható. --- Ettől függetlenül ő megmaradt monarchának is, tehát az alattvalói tele szájjal kürtölik világgá azt, hogy a Fudan milyen jó üzlet. Jó azért, mert ezen a téren mi a béka feneke alatt vagyunk.
Skolem 2021.09.06 07:30:56
@gigabursch:
Egyetértek!
  Bevezető A légvédelmi rakéta-rendszerek a hidegháború korai időszaka óta a szovjet, majd később az orosz honi légvédelem egyik alappillérét jelentették és a világ számtalan országába exportálták azokat. Ez a videó sorozat bemutatja a hidegháború kezdete óta kifejlesztett és hadrendbe állított…..
Lassan egy éve gyakorlatilag megszűnt a turizmus, ami a Kanári-szigetek nélkülözhetetlen bevételi forrása. Az idei január 40.000 vendégéjszakája a 2020-as 600.000-hez képest óriási visszaesés. A vírushelyzet és az elmaradt nyaralások miatt nagy a munkanélküliség, vállalkozások szűnnek meg, boltokat,…..
Skolem 2021.02.28 08:55:03
@jozsef_11:

Ma már nem érdekes az, hogy kik voltak ott előbb. Ilyen logikával akár a dínókat is tekinthetnénk őslakosoknak, vagy még az előttük élőket is. MOST ez a szigetcsoport Spanyolországhoz tartozik és ennek az országnak a jogrendje határozhatja meg a működését.

Egyébként a bejegyzés nagyon jó, csak gratulálni lehet a szerzőnek.
Az a fura, hogy erre számítottunk, mégis kicsit meg vagyunk lepődve. Az elmúlt hetekben kijött több közvéleménykutatás is, amelyek azt mutatják, hogy az egyesült ellenzéki lista már leverné a Fideszét. Persze a választás a kábé 30 billegő egyéni körzetben dől el, de ez akkor is komoly változás.…..
A magyar sajtó hetek óta tépelődik az EU-s kifizetéseket jogállamisági kritériumokhoz kötő jogszabályon. Az ellenzék ujjong, a magyar kormány arról beszél, hogy ez támadás az önrendelkezésünk ellen, sőt összeköti a migrációval és az LMBTQ témával, mondván, e kettőt akarja ránk kényszeríteni…..
Skolem 2020.12.04 13:08:43
@Karoly_2:

Egy másik helyen már leírtam ezzel kapcsolatban a véleményemet. Nézz utána!
Skolem 2020.12.04 13:12:19
@Karoly_2:

Orbánnak nincs szüksége segélyre. Különösen olyanra, amit a "jogállamiság" feltételéhez kötik. EBBEN egyetértek vele, és drukkolok neki, hogy kitartson.

Egyébként nem vagyok Fideszes, Viktorról egy trilógiát írtam, benne tömény kritikával. Karcsikám, Te hány könyvet írtál Orbánról?
Skolem 2020.12.05 07:24:00
@Karoly_2:

Én ugyan nem nevezlek annak, aminek te neveztél engemet, de azért nem árt néhány dolgot megjegyezned.

Itt két tervet kellene jóváhagyni: 1. az 1050 milliárdos hétéves ktsgvetést és 2. a 750 milliárdos kilábalási segélyt.

1. a ktsgvetéshez Mo. is hozzájárul az Unióhoz befizetett összeggel, ezért JÁR neki onnan bizonyos pénzösszeg. Tehát nem adható, hanem jár! EZT a jogállamiság feltételéhez kötni egyszerűen pofátlanság.

2. a 750 milliárdos pénzalapból elsősorban a déli tagországoknak van szüksége kapni egyrészt a gazdasági válság rossz kezelése miatt, másrészt a migráció elcseszése miatt. Mo.-nak nem feltétlenül szükséges pénz, hiszen máshonnan is képes hitelt felvenni. Ha ezt is a jogállamiság kritériumához kötik, akkor csesszék meg a pénzüket. Ha Orbánnak van esze, akkor ebből a buliból kiszáll.

Tehát itt nem arról van szó, hogy, ahogy mondod, egy bank a saját kénye kedve szerint ad, vagy nem ad pénzt Orbánnak, és ha ad, akkor azt feltételekhez köti. Nem, az 1. pont esetében kötelezettségről van szó, nem pedig jótéteményről. a 2. pont esetében pedig 500 millió eurótól eshetne el Mo., de azt Orbán máshonnan pótolhatná.

Karcsikám nem értana, ha a kevéske kis eszedet kissé jobban palléroznád.
Manapság a csapból is az folyik, hogy "jogállamiság". Abban mindenki egyetérteni látszik, hogy a jogállamiság az valami nagyszerű dolog, fontos dolog és azt meg kell mindenképpen meg kell védenünk. Ez eddig rendben is van, de mi a csoda ez, amit mindenki meg akar védeni? Egyszerű fogalomról van…..
Skolem 2020.12.02 07:17:14
@Sanda gyanu:

De jó lenne, ha MINDENKI tudná azt, hogy miről van szó a "jogállam" fogalom esetén. Már Kant jelezte azt, hogy a jogászok még abban sem értenek egyet, hogy mi a "jog". Kant óta ez a helyzet semmit sem változott!

Ma alapvetően kétféle szemléletmód alakult ki a "jog" fogalom értelmezésére: a joguralmi jogszemlélet és a kontinentális imperatív jogszemlélet. Az előbbi a libsik jogszemlélete, az utóbbi a konzervatívok jogszemlélete, bár itt azért ez nem ilyen egyszerű a helyzet. Ebből az alapállásból következik magának a jognak az ÉRTELMEZÉSE is, és az ebből az értelmezésből levezetett konkrét fogalmak értelmezése is, mint pl. a "jogállam" fogalma. Ezért van még ma is olyan nagy különbség a jogállam értelmezésében is.

Most az Unióban a libsik vannak többségben, ezért a joguralmi jogszemlélet az uralkodó nézet és ehhez csatlakoznak még a konzervatívok egy része, mint pl. CDU-CSU szövetség, amelyik ugye meghatározó az EPP-ben is. Ezért nagy a nyomás a Fideszre is, és ezért kell észnél lennie Orbánnak is abban a tekintetben, hogy migráció ügyében kitartson az eredeti elképzelése mellett. Én EBBEN egyetértek vele, és drukkolok neki, mert nem akarok egy muszlim többségű országban élni.

Amit Te példának felhoztál, olyan szempontból jó, hogy mindkét esetben, tehát a jogszabály értelmezése és a "jogállam" értelmezése egy deduktív következtetést igényel. A jogszabály értelmezését a konkrét bíró végzi el, míg a "jogállam" fogalom értelmezését az Unió libsijei. Ez utóbbiak pedig nem fognak kiegyezni sohasem Orbánnal.
Skolem 2020.12.02 07:18:55
@Rodney_2:

Igen, így van! A libsik véleményterroristák.
Skolem 2020.12.02 11:29:09
@arthurthedent:

Köszi, egyetértek veled!
Bájos magyarázat házibulinak nevezni egy gang bang party-t, de nem ez az, amivel Szájer József milliók arcára csalt mosolyt. Önmagában azzal, hogy lebukott, de még inkább, ahogy magunk elé képzeltük, ahogy kezét véresre súrolva az ereszcsatornán menekül a rendőrök elől, táskájában a nyilván…..
A magyar és a lengyel költségvetési vétó után hirtelen fenyegető közelségbe került ennek a két országnak a kiebrudalása az EU-ból, ami sokmillió magyar és lengyel ember számára elkeserítő fejlemény. Sokan még mindig a homokba dugják a fejüket, azt állítva, hogy ez nem fordulhat elő, de sajnos nagyon…..
Skolem 2020.11.23 08:37:06
@midnight coder:

Nem biztos, hogy a nyugati multik elmennének egy Huxit esetén. Túl sokat veszítenének! A többivel egyetértek!
Skolem 2020.11.24 06:52:58
@Weißkopf:

Ez igaz, de az ingatlanjai itt maradnának, amit pedig nem hagynának elveszni, vagy olcsón elvesztegetni. Csak azt akartam mondani, hogy amint a Brexittel sok baj volt/van, úgy a Huxittal is rengeteg baj lenne, és a nagy nyugat-európai országok is megsínylenék azt gazdasági szempontból.
A komposztálás sok éve a kerti témák egyik legnépszerűbbike, hiszen abszolút zöld elképzelés, házilag is kivitelezhető, megoldást jelent többféle problémára, nem csoda hát, ha gyakran előkerül. A legtöbb leírás ugyanakkor jellemzően odáig jut, hogy taglalja az előnyeit, és próbálja rávenni a…..
A kor egyik leghíresebb kalóza 1680 körül született, valószínűleg Bristolban, amely ekkor Anglia második legnagyobb városa volt. Az eredeti neve egyesek szerint Drummond volt, s feltehetően egy gazdag, tekintélyes család sarja volt. Valószínűleg tudott írni és olvasni, s a kor átlagához képest…..
Skolem 2020.11.06 12:10:14
A vitához és eszmecseréhez nyilvánvalóan nyitott gondolkodásra van szükség. Orbán legutóbbi Magyar Nemzetben közölt cikkéből viszont az derül ki, hogy akármennyi észérv is hangzott el az SZFE-t, az MTA-t érintő és hasonló ügyekben, akármilyen komoly, szakmájukban magasra értékelt személyek szólaltak…..
Skolem 2020.09.25 11:53:52
@midnight coder: Szerintem meg a "létezett szocializmus" bukása a legitimitásának elvesztése miatt történt. Ezt állítja egyébként Fukujama is.
  „Amilyen az Adjon Isten, olyan lesz a fogadj Isten. Ezek nem finnyásak. Vidnyánszky Attila lett a Színművészeti ura. Kultúrharc a javából. Pusztuljon a nyitott, szabad művészet és kultúra! Jöjjenek a pártkatonák! Lehet így is. Most nincs mit tenni. Készülni kell. Vidnyánszky és társai addig…..
„Ma már tudom, hogy ami akkor végetért, csakugyan nagy és nevezetes stílusegység volt. Nietzsche és Rilke, Ady és Van Gogh, Rodin és Reinhardt csodálatos kora, a XIX. század emberének színjátszó káprázatos alkonyata… Ady és Babits költészete, Móricz, Szomory, az egész Nyugat, azután a külföldi…..
verum Mi legitimálja a jogrendet? 2020.06.29 14:25:27
Manapság, mikor a különböző mozgalmak, civil szervezetek megkérdőjelezik a fennálló hatalom legitimációját, szükségesnek látszik megvizsgálni azt, hogy mi az ami legitimálhatja az adott társadalom jogrendjét.   Hogy egy adott társadalom milyen jogrendet választ, az függ a metafizikai képétől,…..
Skolem 2020.07.02 06:56:27
@HaD:

Ma a beetham-i legitimációs elméletet fogadják el szerte a világban. Ezért abszolút mindegy az, hogy ki mit mondott ekkor és ekkor, mert az az elmélet a legitimáció elmélete fejlődésének egy-egy pontját jelentik csak.

Az sem igaz, hogy ez az elmélet csak a hatalom legiotimitásának egy szakaszára igaz. Ismerned kéne ezt az elméletet, és akkor egy jó választ tudnál adni a problémára. Amit fentebb írtál, annak semmi értelme sem volt a címben feltett kérdés vonatkozásában.
Skolem 2020.07.02 07:04:03
@HaD:

Hát persze, mert M. hamarabb halt meg, minthogy a liberális politikai filozófiát (merthogy erről van szó!) Benjamin Constant megalapozhatta volna. A liberális politikai filozófiából vezetik le a "liberális jogrend"-et, és ezért nevezik (helytelenül) "liberális" demokráciának azt a liberális demokrácia politikai rendszer főtípust, amelyet a liberális politikai filozófia alapján működtetnek. Ugye, érted?!

Talán jobban utána kéne nézned a dolgoknak, mert így csak a sok pofont kapod majd az olvasóidtól.

Tarski.
Skolem 2020.07.03 11:18:59
@HaD:

"....az hogy egy jogrend legitim e vagy sem az az aktuális erőviszonyoktól és nem is a hatalom gyakorlásának módjától függ...de a valódi legitimitást a morálra való vágy avagy törekvés adja....."

Egészen téves úton jársz. --- Nézd, én tényleg jóindutuan szóltam hozzád olyan tekintetben, hogy jobban járj utána a dolgoknak. Nincs se időm, se kedvem ahhoz, hogy veled vitatkozzak, ezért ha nem fogadod meg a tanácsomat, akkor járd a magad útját! De, ismétlem, akkor csak a pofonokat kapod az olvasóidtól.

Sok sikert!

Székely Szabolcs (Tarski).
Idén lényegében havonta drágult legalább 100 millió forintos nagyságrenddel a debreceni BMW-gyár építésének előkészítése. A német multicég számára a terület és környékének rendezését részben a magyar adófizetők pénzéből finanszírozzuk, de hogy maga a gyár mikor kezdi meg működését, azt valójában még…..
Skolem 2020.06.01 07:02:57
@birkamenet:

Nem hiszem, hogy a BMW belemenne egy eleve kudarcra ítélt bizniszbe. Szerintem hosszú ideig működni fog majd és közben adózik is az államnak. Ez a probléma gazdasági oldala.

De ennél fontosabb Viktor számára a beruházás POLITIKAI oldala: minél jobban hozzáláncolja magát az Unióhoz, és elsősorban Németországhoz, hogy ha netán kirúgnák őt és Mo.-ot, akkor nagy legyen az Unió vesztesége is. S ilyen szempontból Orbán csak röhög a sok hülye libsi kritikáin, mert gyakorlatilag semmit sem tudnak vele csinálni. Kirúgják az EPP-ből? Na és, akkor alakítanak Salvinival, Le Pennel és Kaczinsky-val egy új frakciót. Kirúgják az Unióból? Na és, akkor hülyére fogja adóztatni a multi cégeket, hogy fedezze a kieső bevételeket.

Ki van ez találva, kérem szépen!
Amit Magyarország jobboldalnak hív, az hagyományosan a nacionalizmustól a rasszizmusig terjedő spektrum (a nemzeti szocializmus árnyalatai); annak oka, hogy ez így lehet, egyfelől a liberális polgári hagyomány gyengesége, másfelől a nemzet uralkodó etnicista felfogása. A jobboldal azonban ennél…..
Előzmény: https://kozeletipad.blog.hu/2020/02/13/doktor_vagy_nem_doktor_kis_helyi_botranybol_orszagos_ugy Egy hete a Partizán nevű csatorna borította ki a bilit Budafokon, amikor a videójában azt állította, hogy Daróczi Csillának – a Budafok-Tétényi Család- és Gyermekjóléti Központ vezetőjének…..
JóVáros Blog Csaxólok 2014.03.11 05:30:38
Csaxólok, Kedves Vezető Ballib Publicisták, Tamásgazsitól Hontandrison és Parakovácson át Bartusig, meg pár Bloggerig, hogy ostobaságot csináltok. Ha így folytatjátok, ott maradtok a semmi közepén. A Senki Földjén. Csaxólok, hogy kicsit leragadtatok. Pusztán azért írni, hogy…..
Skolem 2014.03.11 08:44:19
Számvetés Ilyenkor decemberben az ember számot vet azzal, mit ért el eddig, mi várható még, és milyen következményei lehetnek döntéseinek? Leltárt is készít arról, mit ért el eddig, mije maradt meg a képességeiből, mi az, amiról végleg le kell mondania, mert…..
Tavaszi szél vizet áraszt Még ugyan csak tél eleje van, még előttünk egy hosszú, küzdelmes választási kampány, de azért már látszik a fény az alagút végén: Van reménye az egyszerű embereknek arra, hogy jövőre jobban élünk majd, mint az elmult négy évben! Egy élhetőbb…..
Fogalomzavarban az ország Egy heti kiesés a politikából nem túl sok, talán még jót is tehet a embernek: Nem olvasta azt a sok baromságot, amit az ujságok „kacsaként” felröpítettek. Egyet utólag olvastam: Lendvai Ildikó a közös miniszterelnökjelölt! Elolvastam a…..
Skolem 2013.11.09 08:41:38
Szilárd!

Jó a gondolatmeneted, de bocsi ismét van néhány megjegyzésem.

1. a "demokrácia" fogalma nem az, amit ide írtál. Túlságosan messzire vezetne ennek bővebb kifejtése, ezért most ezzel nem foglalkozom.

2. a "Demokratikus Koalíció" megnevezés szerintem azt fejezné ki, hogy abban minden demokratikus ELLENZÉKI politikus és választó képviselhesse magát. Ide nem sorolandó a Fidesz, és annak hívei, mert az nem ellenzéki párt, illetve sokak szerint nem "demokratikus" gondolkodásúak. Ezzel szemben ma már a Tavares-jelentés sorsa miatt azt kell mondanunk, hogy ők is demokraták. Ennek bővebb kifejtése ismét messzire vezetne.

3. A Tavares-jelentés eredménytelensége miatt azt kell mondanunk, hogy Magyarország demokratikus jogállam, amelynek az államformája köztársaság. Ez van, Szilárdkám! Azt már korábban is jeleztem, hogy MO jogállam, és köztársaság, hiszen minden politikai rendszer jogállam a maga módján. Jogállamról ugyanis akkor kell beszélnünk, amikor egy politikai rendszer működését törvények szabályozzák. Ez pedig létezik, Szilárd, csak nem olyan törvények működnek, amilyent a baloldal szeretne. Azt pedig, hogy mely politikai rendszert tekintünk köztársaságnak, maga a politikai rendszer működése mutatja meg. Eszerint MO köztársaság, hiszen a liberális demokrácia játékszabályait követi.

4. Az, hogy ki legyen a miniszterelnök-jelölt, nem szimpátia kérdése, hanem támogatottság dolga. Ilyen szempontból az MSZP vezeti az ellenzéket, ezért abszolút jogos az, hogy Mesterházy a jelölt, és nem Gyurcsány. Ha Mesterházy azt a baklövést követné el, hogy lemond a jelöltségéről, akkor saját magáról állítana ki rossz bizonyítványt, hiszen nem veszi komolyan a liberális demokrácia játékszabályait. A támogatottság ugyanis egyben választói akaratot fejez ki, ezért minden politikusnak ennek megfelelően KELL cselekednie, azaz nem lehet kibújni a feladat alól. Aki mégis kibújik, azt el kell söpörnie a választóknak, mert pancser politikus.

Most csak ennyit!

Tarski.
Orbán Ráhelnek, értsd Orbán Viktor lányának lenni nem egy hálás feladat, állapot, eleve elrendelés. Bizonyára emlékszik a Nyájas Olvasó - nem volt olyan régen - milyen volt az, amikor apuci médiaeseményt kreált legnagyobb lánya esküvőjéből, és egy fél, de leginkább egy…..