Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Traktoros Z

3 bejegyzést írt és 26 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az idei év legnagyobb meglepetése volt, hogy szeptemberben, alig öt nappal a rajt előtt kiderült, elmarad a Budapest Rallye. A versenyzőket és szurkolókat jelentős vagyoni (pl. az autóbérlés, a teszt, és szállás költsége) mellett csaknem helyrehozhatatlan erkölcsi kár is érte. Nem tudni, hogy mi…..
Traktoros Z 2017.11.29 06:34:28
@Ződ2000: Szerintem nem csak ez a baj. Én 1998-ban voltam először rally-n itthon. Akkor még nem volt youtube, kezdetleges volt az internet: ha látni akartad, oda kellett menni, vagy 1-2 hét múlva ment az összefoglaló a TV-ben.
Ma meg mi van? A WRC napi összefoglalót megkapod legkésőbb másnap, nem kell 8:30 kor az eurosporthoz igazítanod a napodat, hanem megnyitod a megfelelő URL-t és nézed. Ha akarod, akkor a finn bajnokságot nézed, ha akarod az olaszt stb. Ezzel kellene versenyeznie a magyar bajnokságnak. És akkor elmondom az egyik nagy sérelmemet: fizetősök a gyorsaságik, amiért nem kapsz semmi extrát! Modom, hogy miért gond az én szemszögömből: van egy 1,5 éves kisfiam, akivel elmentünk kirándulni és ha már ott vagyunk megnézni egy kört(1 kört!!!, nem volt az a fűben-fekvős idő, meg a kisgyereket sem egyszerű lekötni hosszasan) gyorsaságit az idei Eger rally-n. Egercsehihez mentünk, ahol közölték, hogy kettőnknek összesen 4000 Forint lenne a belépő (gyereknek ingyen), mondtam, hogy csak egy kör és megyünk. Nem baj akkor is 4000 Forint (mondták), erre megfordultam és elmentünk kisvasútozni Szilvásváradra. Menjenek a p.csába.
Én is visszasírom 1998 Miskolc rallyt, amikor amikor Putnok-Kelemér szakaszon a cél előtti visszafordítóban vártuk Kis Ferit, Janikát, Túrit, de az a világ lemúlt. De ha megnézek pl. egy mai rally ob összefoglalót az csak a képminőségben jobb (de nem él a mai kor adta vizuális lehetőségekkel) mint 1998-ban. És ez is botrány.
Adózni általában nem nagyon szeret senki, viszont egy normális adórendszerben sokkal könnyebb elfogadni, hogy kell, mint akkor, ha az ember nem érti, mi miért van és követhetetlennek érzi az adózást. A Magyarország 2.0 sorozatban ma az adózás a téma, Éva szerint ugyanis ez…..
Traktoros Z 2016.08.09 21:13:36
@Csodabogár: Nem felmentve a csalókat, de azért még mindig gáz, hogy a munkáltatónak 200 forintjába kerül, ha adni akar a munkavállalónak 100 Forint nettót. Erre jön még a desszert, h a munkavállaló, ha törvényesen vásárol, akkor fizet 27% Áfá-t (átlagosan). Tehát ha mindent tisztán számolunk akkor a munkáltató kifizet 200 forintból kb. 120 Forint adó.
Mi is az a traktorhúzó?   Ha egyszerűek akarunk lenni: végy egy traktort, akassz utána egy „fékező-padot” és próbáld meg végighúzni a 100m hosszú pályán. A cél az, hogy minél messzebb húzd a fékpadot. Ha több traktor tudja végighúzni (ez az úgynevezett „full pull”), akkor növelik a terhelést: az…..
Idén is halálos balesettel indult a hazai raliszezon. Az első, Eger környéki futamon az egyik autó navigátora vesztette életét egy értelmetlen balesetben. Nem ezért és nem ebből az alkalomból, de elérkezettnek látom az időt, hogy sokak véleményét tolmácsolva követeljem…..
Traktoros Z 2015.04.06 11:16:13
@bridget jones: Ha tudsz konkrét esetről (ezt tanácsolom a kedves irogatónak is) akkor tessék feljelentést tenni. Megvan erre a lehetőség. Addig meg semmi más ez az egész cikk csak provokáció, névtelenül.
Az alábbi idézet tények nélkül, nem más mint rosszindulatú feltételezés:
"bár minden technikai sportban jelen van az adóelkerülés, a hazai rali és tereprali az adó- és áfacsalás melegágya, a szponzorációnak álcázott nagyüzemi adócsalás tízmilliárdokkal rövidíti meg a magyar költségvetést"
Úgy gondolom, hogy nem csak a rally szponzorációja hagy kiskapukat (hisz nincs olyan, hogy rally-törvény), hanem sok más sporté is. Pl. látványsportágak szponzorációja is bevételkiesést okoz az államnak, illetve kíváncsi leszek, hogy az ETO-t milyen pénzből fogják megmenteni.
Ezzel nem azt mondom, hogy egyetértek az adócsalás bármely formájával, csak helyén kellene kezelni ezt is!
Belsőség Heti merítés 2015.01.04 09:13:11
Sprinter Killer :) Az autót használtan vettük, ismerőstől, jó vétel volt tavaly év elején...egészen idén januárig. Ő a nagy fehér, aki nem tehet arról hogy megcsinálták Mivel 8 éve csak Fordot hajtottam, 2 generációt, úgy gondoltam, hogy a következő generáció csak…..
Traktoros Z 2015.01.05 06:41:27
@Pizso: Ennek a lépésnek alapvető baja (van vele több bajom is, de azt most hagyjuk), h ellene van minden racionalitásnak (kell a pénz).
Ez M0-ra van kitalálva (engem nem érint), mert máshol kisebb szívás a az adott város kikerülése. A térképet nézegetve csodálatos, h pl. Kaposvár közelében nincs autópálya, de azért az elkerülőre kivetik az útdíjat. :D Nem baj, majd megint a városok terhelése növekszik...
A másik szép dolog a vásárlás: akratam venni megyematricát Debrecenben(nem járok heti szinten sem autópályán, de nekem megéri az 5000 Forintot évente)és hétévégén nem lehetett, mert nem volt nyitva az árusító pont, benzinkúton meg nincs.
Az, h a teherautók 10 napos (amit azért vettünk, mert a 4 naposat törölték) és havi matricáját növelték az meg fáj: nem jártunk annyit kisteherautóval autópályán teherautóval, h megérje az éves matrica, most már megéri. :D
Elég nagy port vert fel Zách Dani legutóbbi riportja, melyben egy látszólag naiv és jóhiszemű ügyfél kanosszáját dolgozza fel, melynek végén rengeteg kidobott pénz és egy működésképtelen autó állt. A cikk után temérdek levelet kaptunk, nem csak a konkrét szerelővel…..
Traktoros Z 2014.11.11 10:24:54
@ommm: Kevés volt a troll vagy a gyűlölet-leveleket szeditek össze? Sokat fog bevonzani az tuti! :D
Vakon teszteltünk és profi műszerrel játszottunk idegölő NEDC-ciklust két napon át. Megdöbbentő eredményekkel. Na és némi sör. Az Égéstér 144. adásának kommentposztja. Direktlink a letöltéshez...
Traktoros Z 2014.11.06 20:43:39
@Tippszmix: Szerintem tuti Pista tájszólása!
Kovács Zoli olvasónk küldte át ezt a három linket. Mindhárom egy készülő film promóciós-beharangozó anyaga. És ha azt mondom, hogy hosszú percekig szájtátva-bólogatva, könnybe lábadt szemmel néztem, akkor nem hazudok. Mert ami a Forma-1-ben a Ferrari, az a túraautók között a…..
Belsőség Heti merítés 2014.08.24 07:56:44
A kolosszus, vagyis ha kevés a Rolls-Royce Sokan lebeszélnek a 350-esről, pedig nem rossz az, és hengerfejes sem lesz, ha nem gyilkolod hideg motorral, bemelegíted menet közben magas fokozatban, és 70-fokon már akár rá is léphetsz, nem lesz hengerfejes! Japán romboló A…..
Lángol a vita a WRC-kről. Mindenki szereti őket, a nézők és a szövetség ragaszkodna hozzájuk, csak a mezőny eleje fogalmazott meg egy másik javaslatot. Nyilván ők is szeretik a WRC-ket, de máshogy. A rajongók pedig ki vannak akadva, hogy sz.rt sem lehet nézni, csak harminc evót.…..
Traktoros Z 2014.01.13 07:47:38
@B. Capelluti: Szerintem az R2 sem old meg sok mindent.
Kellenek a kisebb kategóriák sok versenyzővel, de kellene ehhez egy lépcsőzetes rendszer is amit mindenkinek aki fel akar jutni végig kellene járni!
Kellenénke továbbá olyan kategóriák ami nem biztos, h FIA homológ, de belefér egy csoportba (nagyra értékelem az itthoni autóépítőket, miért kelljen gyári homológot venni, amikor itthon is építhetnének szabályoknak megfelelő autót, most nem az RRC-re és WRC-re gondolok).
Rendezni kellene látványosabb versenyeket is: bár nincs nagy tél itthon, de pl. egy-két télen rendezett aszfaltos futam elférne a naptárban.
Médiamegjelenése finoman szólva nem megfelelő, és amíg nincs megfelelő megjelenés addig nincs pénz sem.
Én egyszerű nézőként látványt szeretnék, minmdegy, h Trabant vagy WRC.
Traktoros Z 2014.01.13 17:49:10
@B. Capelluti: nincs értelme annyi pénzt locsolni egy technikára a sor végére amennyiből előbb is lehetne végezni. Máskülönben hiú ábránd, hogy majd 5 ember küzd az első helyért! A tizedikért lehet, de nem az abszolút elsőért!
Nem csoda, hogy idáig jutott a rally, látva az MNASZ-es "urak" nyíltleveles irogatásait. Amíg nincs egy egységes kiállás (nyílván belső viták mindik kell, hogy legyenek), addig mit várunk? Én semmi jót!
2014. január 6-án rali szakági fórumot tartottak. Bombahírként robbant a Duen.hu facebook oldalán a hír, hogy - a 2013. évi bajnokság első három helyezettje - "Kazár Miki, Turán Frici és Herczig Norbi közösen azt kéri az RSB-től, hogy a 2014-es évben ne legyen WRC, hogy…..
E heti Égéstér adásunk kommentposztja...
Traktoros Z 2013.06.13 22:00:12
Nagyon simán nyert Sebastien Ogier Mexikóban. A mezőnyből egyedüliként csak Ostberg tudott közel kerülni a franciához, de neki a második napon véget ért a verseny, így a svéd hó után a mexikói murván is az újonc VW nyert. Az utolsó napon a „csak” három gyorsasági…..
Mai Égéstér-adásunk kommentposztja.Direktlink a letöltéshez...
Már pont nem garanciális az autó, de azért ilyen hibának nem kellene előfordulnia. Kihez forduljak, keressek rögtön ügyvédet? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Traktoros Z 2012.04.04 08:28:40
Toyota Avensis dízel hengerfejes. 5 éves az utolsó 2 olajcsere nem márkaszervizben csináltatva, hosszabbított garancia ami a tönkremenetel előtt 3 hónappal lejárt. Végig egy tulaj, de én hajtom 3.ként.
Bukta, javíttatás saját zsebből.
Ami a legfelháborítóbb: a márkaszervizben nem voltak hajlandóak előzetes kalkulációt adni (mondtam: minimális munkadíj+kalkulálható alkatrészek és javítások, azért, h tudjam honnan indul a javítás), és amikor említettem, h a Toyota az előzmények alapján (hosszított gari stb) segíthetne valamennyit, akkor azt mondta a munkafelvevő, h ők (mint szakszerviz) is tudnak adni a munkadíjból 20% kedvezményt (persze a végén annyit ír rá amennyit akar).
Levelezés az importőrrel stb, közben elhozattam a kocsit és megjavította agy nem Toyota szerviz. Elutaztam másik szervizbe, ahol kikértem a garanciális javításokat, mert hála Istennek azokat tudja a computerük: kiderült, ha 2 évvel a javítás előtt garanciában meggyűrűzték a motort és mindezt kb. 150000 km-es óraállásnál. Nem motorgenerál, hanem gyűrű-, csapágy-, tömítések-, katalizátor- és EGR csere. Ebből az EGR a tuti mivel amitt tényleg állt sokáig a kocsi, a többi valószínüleg csak papíron, és egy másik tisztelt ügyfél kocsijába vándoroltak az alkatrészek... bár ez csak feltételezés.
Újabb levél az importőrnek, akik magasról tettek rá. Mondjuk egy gonddal kevesebb nekik, meg sok potenciális vevővel is. Mert azóta mindenkinek hirdetem. Na nem azt, h rosszak a Toyoták, hanem a hozzáállás mint kb a NAV-nál!
Szép napot!
Január 16-án jelentette be a Tankcsapda, hogy Molnár "Cseresznye" Levente kilépett a zenekarból, és azóta folytak a találgatások, hogy ki lesz a csaknem húsz éve a csapatban lévő gitáros utódja. Részlet a hétfőn kiadott közleményből: "Most nem mélyedünk…..
Traktoros Z 2012.02.20 17:01:32
Azért egy helyen sántít a dolog:
"Molnár "Cseresznye" Levente kilépett a zenekarból"

A januári nyilatkozat:
www.antropos.hu/?id=6069
Cseresznyét kirakták.

Mondjuk ez semmit nem változtat: Tankcsapda már nagyon régen üzlet. Nekem a Tankcsapda az 1995-ös Embert tervez-zel véget ért.
Talán nincs is jobb példa arra, mennyire marginális, kicsi piac a miénk, mint a Hyundai i40cw. Eladni sokat úgysem fognak belőle, ezért legalább az árát úgy lőtték be, hogy biztosan ne veszítsenek rajta. Ezzel meg is ásták a sírját idehaza. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..