Regisztráció Blogot indítok
Adatok
sur5al

0 bejegyzést írt és 37 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A szólistánk a szorgos gyűjtés eredményeként 300 sorról hirtelen 800 sor fölé gyarapodott, így kénytelen voltam kettéválasztani. Közkívánatra a teljes lista PDF-ben letölthető. A-tól J betűig itt találjátok, az alábbiakban pedig a K és Z betű közti szavak…..
Mi sem mutatja jobban a másodlagos autópiacon vadászók bizalmatlanságát, mint a tény, hogy azért nem vitte el az autót, mert nem volt semmi baja. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
 Szép ugye? Gyorsan szaladjunk át rajta mi is történt.A két sávból 3 lesz, ebből egy szembesáv, egy pedig buszsáv. Melyiket használhatom? Egyértelmű a matek, azt amelyik marad. Még akkor sem használhatom a másik kettőt ha valaki nagyon siet mögöttem, mint az most is…..
sur5al 2012.05.02 13:17:36
@Peyerk: Nyihi, rendesen alávágtál.

Na de félre a tréfát. Épp most igazságosztó kedvemben vagyok, úgyhogy javaslom mindenki vegyen egy kb. 20-50 eurós kamerát, tegye a kocsijába vagy a fejére és rögzítse az életet. Aki szabálytalan, büntessék meg. Esetleg csak azokat, akik konkrét veszélyhelyzetet okoznak. De lehet minden szabálytalankodót. Aki sokat szabálytalankodik, előbb-utóbb veszélyes szitut is létrehoz. Két érezhető pozitívuma lenne ennek:

1. Tele lenne az államkassza.
2. Mindenki megtanulná ÉS betartaná a KRESZt.

Ui. Persze fogadjuk el a kamerát bizonyító erejűnek. Ez alap. Ja és mindenkire legyen érvényes. Autó, motor, kerékpár egyéb járművek.
A jobbra-tartás mellőzése az autópályákon, ami engem mostanában leginkább zavar. Senkinek sincs joga önkéntes rendőrt játszani, a gyorsabb járművet lehetőség szerint el kell engedni. Ha előzök - például kamionokat - akkor ilyenkor én is inkább a gázra lépek, majd az első…..
sur5al 2012.04.13 22:51:37
@kartervédő: Köszi. Persze, tessék. Én is azt teszem. Nem tartok fel senkit. Indokolatlanul pedig pláne.

Amit írtál az viszont elgondolkodtatott. Ugyanis nem a belső (elvileg vagy gyakorlatilag?) előzésre fenntartott sávról van szó, hanem a középsőből. Kedvemtől, forgalomtól mittomén mitől függően velem is előfordul, hogy ott krúzolok. 130 körül. Praktikus okból. Ugyanis átlagos vagy átlag alatti pálya telítettség esetén se a kamionok miatt, se a gyorshajtók miatt nem kell sávot váltanom.

Ez a középen haladás (megfelelő sebességgel) szerintem nem nagy gáz, de lehet, tévedek. Úgy emlékszem egyedül Belgiumban zavarta a közlekedő önkénteseket, de ott nagyon:)
sur5al 2012.04.14 23:24:08
@jelentéktelen alak: Szerintem fuss neki újra. Olvasd el +1x. Egyetértünk ugyanis. Nem haladok a belső (gyorsabb) sávban ha a külső üres. Pont. Ha két kamion között üres csak, akkor sem (úgy értem, egyiket megelőzöm, majd messzebb feltűnik még egy, addig is kimegyek, hátha valaki zúzna).

Egyedül azon gondolkodtam itt hangosan, hogy a 3 vagy több sávos esetén a középsőben (nem belső, csak belsőbb) a legkényelmesebb haladni a megengedett max. sebességgel, mert így se jobbra, se balra nem kell sűrűn kitérni. Kartervédőnek igaza van, ki kéne ekkor is sorolni a legkülsőbe, nem mindig teszem meg. Hiba, de talán nem (nagyon) zavaró.

A másik részhez: asszem Bologna elkerülő egy jelentős részén a külső sávot tilos használni. Írja az LCD. A belső kettőben megy a forgalom. Bár ennek egy kézenfekvő oka is lehet: nincs leállósáv, ha jól emléxem. Megnézem legközelebb.

Vacakabb (régi 2 sávos pálya vagy csak autóút) esetén előfordul, hogy a külső szét van taposva, kátyús, foltozott vagy nyomvályús a kamionok miatt. A régi M7 is ilyen volt, de a Siena-Firenze gyorsforgalmi is jó példa erre. Ha nagyon gáz a külső ÉS nem akadályozok senkit, akkor a belsőben megyek (megengedett felett picivel) tartósan is akár. Közben folyamatosan szemmel tartom a 3 tükröt* és húzok le, ha feltűnik egy elfogó vadász.

*Ja, az enyémen 3 is van és használni sem szégyenlem:) A héten láttam egy zsír új Puntót, csigatempóban, behajtott két oldalsó tükörrel csoszogott. Hja kérem Francesco Leoni (Kovács János) megvette élete második autóját...
sur5al 2012.04.15 00:28:19
@jelentéktelen alak: Semmi gond, egyetértünk teljesen. Úgy értem, neked van igazad:) Tudom, hogy nem szabályos, de talán még belefér. Nem érzem akadályozásnak ha 130-al haladva a 160-al utolérő nem tud a középsőben továbbcsörtetni, hanem be kell ugrania a belsőbe amíg megelőz engem. Igen, igazatok van, ha külsőben van hely, menjek inkább ott 130-al, de mégis, nekem valahogy így egyszerűbb.

Miért? A hosszabb utakat szinte kizárólag éjszaka abszolválom, így számomra gyakorlati nyeresége is van a dolognak. Kamionok mindig vannak, esetleg előzik is egymást, ezért jól elvagyok a középsőben és néha átmenetileg a belsőben. Nem tartok fel senkit. Ha nagyobb a forgalom ÉS lassabban haladok, mint a megengedett, akkor rendszerint átmegyek kamion módba és a szélsőt választom, amíg egy lassabbat ki nem kell kerülnöm.

Végig 3+ sávos pályáról beszéltem, ok? Ha a középsőben haladok tartósan, még mindig VAN egy sáv, amin szabályosan le tud előzni a gyorsabb. 2 sáv esetén ez nincs meg, ha a belsőben halad(nék) különösebb indok nélkül.

Írországról: Tudom, hogy nem ahhoz volt köze, csak nekem meg arról jutott eszembe, hogy van, ahol alapja van a dolognak. Persze csak tükörrel, odafigyeléssel. Egyébként "bennragadni" figyelmetlenség ill. bunkóság, de ezt már kitárgyaltuk.

Az eredeti posztra: bár nem ismerünk minden körülményt, de én sem siettem volna a kamionok közé. Ha a megengedett 80-nál a 80-as kamionokat 90-el előzöm éppen és egy bunkó* 160-al le akar tolni, nem hatódom meg. Befejezem az előzést és megyek a külsőbe. Addig meg csigavér. Nem ugrom a kamionok közé (bár jó a fékem és könnyen vissza is tudok gyorsítani) és nem tolom fel átmenetileg sem 160-ra (bár bírja a gép 200-ig), csak hogy a poszter lassítás nélkül száguldhasson. Sorry vagyok.

*Önmagát pozícionálta azzal, hogy egyáltalán az felmerült benne, hogy engem most le kéne tolnia. Nem az a gond, hogy 160, meg nagy fekete terepsz@r. Dontcare. Az a gond, hogy ott akar 160-al menni, ahol képtelenség. Úgy értem 80-as táblánál 90-el előzőt akar előzni és nincs több sáv befelé...
Megszereztük a folyamatábrát, amely segít nekik eldönteni, hogy bírságoljanak-e, vagy engedjék útjára a külföldi rendszámú autót. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
sur5al 2012.03.14 21:23:27
@sur5al: Ill. várjunk csak! Nem az a kérdés, kié a külföldi cég. Ha a tulaj külföldi és cég, nincs vegza (tulajdonosi oldalról). Ha a gk vez. külföldi lakcímű (kizárólag), nincs vegza. Ha a gk.vez. magyar lakcímmel rendelkezik, legyen akár magyar, akár külföldi, akkor van gond. Ill. mit tegyen, hogy ne legyen?
sur5al 2012.03.14 22:27:15
@Mocsári Troll:

Hát jó, én szeretnék hinni neked. Ha jól emlékszem pont ezen buktak a januári posztban megírt svájci BMW-sek. Nőci nevén a kocsi, pasi vezetett. Volt papír, de mindkettőjüknek volt még magyar címe (is).

Ja nem. Ott az volt a gond, hogy a tulajdonosnak is volt magyar címe? Lehet igazad.
sur5al 2012.03.14 22:29:03
@sur5al: Tehát fontos, hogy ne legyen neki. A tulajnak mármint.
Két nehezen induló koreai autó, mindkettő dízel. A Hyundai baja két fillérből megoldható volt, a Kia javítása viszont egy jobb használtkocsi árába került. Mai cikkünk blogposztja...
Vajon hogy fér be egy nagyon magas ember az autókba? Egyáltalán, be tud ülni? Tud vezetni? Mi a minimum? Teszt a használttelepen. Mai cikkünk blogposztja...
sur5al 2012.01.18 14:33:50
@Spiritmonger: E60? Nem ezt próbálta a muki? Kicsinek tűnt, neked meg jó? Fura.

S és E merci között van lényeges méretbeli különbség? Próbáltad esetleg? Vagy vki?
sur5al 2012.01.18 16:23:24
@gyvy: Vezetni sajnos egyiket sem volt módom, de az E-k is nagynak tűnnek. Persze az S eleve felejtős. Szedán. Nekem meg családom van. Meg pénzem sem annyi. Bár új autót nem veszek, használtban meg annak is lehet jó ára. Maradok a V70-nél:)