Adatok
spenótvarázsló
0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Milyen előnyei vannak a saját márkás termékeknek a fogyasztó számára? Veszélyben vannak-e a gyártók márkái? Ön melyiket és miért részesíti előnyben?Inspirációként:http://kereskedelem.tlap.hu/magazin/sajat-markas-termek-fogalma/; http://hu.nielsen.com/site/20100906.shtml;…..
Milyen marketing megoldásokkal változtatható egy ország imázsa? Mi legyen a célja és kihez szóljon egy Magyarország imázsát formálni akaró országimázs film?Inspirációként:2.http://www.mfor.hu/cikkek/Omladozik_a_gulyasra_epulo_orszagimazs.html ;…..
Milyen információkat tartana fontosnak megismerni állásra pályázóként a munkaadó vállalat küldetéséből és stratégiájából? Miért lenne célszerű ezekről tájékozódnia? Inspirációként:…..
spenótvarázsló
2011.10.16 23:41:53
@TonyBahama: Bele kell gondolnunk azonban abba is, hogy az egyszerű "felelősség nélküli" betanított munkaerő is komoly döntéshelyzetben van. Ő a teljesítményéről dönt. Az ő helyzetében is figyelembe kell venni - talán még jobban is, mint a menedzsment/döntéshozók esetében - a személyes érdekeket. Hisz, ha ezeket egyeztetni tudjuk a vállalati érdekekkel (minőség, gyors és hatékony előállítás, alacsony költségek) sokkal hasznosabb réteget teremthetünk.
Fontos, hogy ők is úgy érezzék, meghatározó fogak a gépezet fogaskerekein. Jó példa erre az autógyárakban egyre szélesebb körben alkalmazott szalagmegállítási jog. Ami azt jelenti, hogy a munkás, ha bármi hibát észlel a termelésben, akkor közvetlenül cselekedhet, akár annak megállításával is.
Ilyen és ehhez hasonló kétoldali előnnyel rendelkező lépéseket úgy vélem kár lenne kihagyni még a büfés néni esetében is.
Sok esetben ehhez az kell, hogy ők is ismerjék, lássák alap szinten a vállalat céljait és valamilyen úton módon úgy érezzék ők is tettek azok elérése érdekében.
Fontos, hogy ők is úgy érezzék, meghatározó fogak a gépezet fogaskerekein. Jó példa erre az autógyárakban egyre szélesebb körben alkalmazott szalagmegállítási jog. Ami azt jelenti, hogy a munkás, ha bármi hibát észlel a termelésben, akkor közvetlenül cselekedhet, akár annak megállításával is.
Ilyen és ehhez hasonló kétoldali előnnyel rendelkező lépéseket úgy vélem kár lenne kihagyni még a büfés néni esetében is.
Sok esetben ehhez az kell, hogy ők is ismerjék, lássák alap szinten a vállalat céljait és valamilyen úton módon úgy érezzék ők is tettek azok elérése érdekében.
spenótvarázsló
2011.10.16 23:53:42
@TonyBahama:
Akkor kik azok, akiknek semmi felelősségük nincs?
Szerintem nincs ilyen csoport egy vállalaton belül. Aki a termelésben részt vesz bármi úton módon, az rendelkezik felelősséggel. És például egy takarítóbrigád is komoly felelősséget tudhat magáénak a dolgozók munkakörülményeit tekintve. Legalább is ezt mindenképp éreznie kell annak érdekében, hogy ne szankcionálás útján teljesítse a tőle elvártakat.
A vállalat stratégiájával lehet nem kell megismerkednie, de ebben az esetben kérdés, hogy a vállalatot milyen tág spektrumon értelmezzük.
A kérdés pedig az én értelmezésemben szűkebb feltételeket dob elénk.
Akkor kik azok, akiknek semmi felelősségük nincs?
Szerintem nincs ilyen csoport egy vállalaton belül. Aki a termelésben részt vesz bármi úton módon, az rendelkezik felelősséggel. És például egy takarítóbrigád is komoly felelősséget tudhat magáénak a dolgozók munkakörülményeit tekintve. Legalább is ezt mindenképp éreznie kell annak érdekében, hogy ne szankcionálás útján teljesítse a tőle elvártakat.
A vállalat stratégiájával lehet nem kell megismerkednie, de ebben az esetben kérdés, hogy a vállalatot milyen tág spektrumon értelmezzük.
A kérdés pedig az én értelmezésemben szűkebb feltételeket dob elénk.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ezzel gond nincs is, hiszen a marketing költségek megspórolása mellett a felhasznált alapanyagok és technológiákon is spórolni kell, hogy ilyen áron tudják értékesíteni a termékeket.
A saját márkák pedig pont ezekkel a tulajdonságaikkal illenek be az áruházak polcaira a többi gyártó terméke melle(!).
Úgy vélem arra, hogy kiszorítsák a termékéket nem feltétlenül van sok esély hazánkban, hiszen itt az áruházak fő profilja még mindig az értékékesítés, azonban vitathatatlan előny, hogy ezek a termékek nagy mértékben növelik a kínálatot.
És ez az, amit a fogyasztók igazán értékelnek. Számunkra annál előnyösebb egy boltba betérni minél szélesebb ott a kínálat mind minőséget és differenciáltságot, mind árakat illetően.
Azt hiszem ezért jó üzleti fogás a saját márkák bevezetése ebben az ár és minőségkategóriában.
Oda csábítják a vevőket azzal, hogy nagy mértékben szélesítik a kínálatot.
Nyilvánvalóan megtehetnék az áruházláncok hazánkban is, hogy magasabb minőséget biztosító beszállítók termékeit vásárolnák meg és nyomnák rájuk saját logóikat, de a magyar fogyasztók magatartását tekintve ez értelmetlen lenne.
Az viszont, hogy az olcsóbb és alacsonyabb minőségű árukhoz egy nagy és már jól ismert brand-et csatolnak szintén jó marketing fogás ezek értékesítésére.