Regisztráció Blogot indítok
Adatok
andras91

9 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Idejét érzem továbbhaladni a tényleges történésekkel, ugyanis holnap megkezdődik végre a szezon és hát innentől a heti egy day-offomon kívül kb szeptemberig csak aludni fogok, dolgozni, szakdogát írni meg bulizni, a blogírás már szinte a fogmásos és wc-re járás időmet fogja…..
Az előző cikkben úgy nagyjából beszámoltam a fontosabb helyszínekről, most még 1-2-vel kiegészítem aztán visszatérek a hétköznapi eseményekre inkább, mert az csak érdekesebb talán. Sand Bar Na ez az a hely ahol minden kedden "bolgár buli" van, Eric Booker és a bevállalósabb…..
Következő rovatomban bemutatom nektek a mi kis életterünket, Put-in-Bay szigetét: Put-in-Bay egy kis 150 fős holiday falu az Erie tó South Bass szigetén, Ohio államban. Ez az Erie tó félig Amerika, félig Kanada területéhez tartozik, kifolyója a Niagara folyó, mely része az…..
ezzel nyitom a napot 4 nap semmittevés után ma reggel 9-től közös reggeli lesz az étteremben, utána pedig indul a hétvégi menet. Ma egy laza 12 órás shift, holnap 15 és vasárnap kb. még 12. Lesz vmi vitorlásverseny, úgyhogy elvileg tele lesz a sziget emberekkel...…..
Itt Amerikában kicsit, vagy inkább homlokegyenest más életformát folytatunk, mint odahaza és ennek következtében néha olyan elszólások keletkeznek, melyeket érdemes megőrizni az utókornak. Ezek közül szedegettem most össze párat a tavalyi évből és az elmúlt napokból: Pimpi -…..
A kompút kb fél óra Catawbaból PIB-be, eléggé hullámzott a víz amikor átmentünk. Pat, a főnökünk a kikötőben fogadott minket, maj egy nagy ölelés és welcome back után az A-framebe vitt minket, ami egy, a nevéből következtethető A-formájú 10 fős ház East Point felé a…..
Na megjöttem végre. Átjutottam a passport controlon, táskámat meg se nézték, úgyhogy megtámadtam egy exit feliratot aztán meg megkerestem a blue line metrot, mert a többiek mégsem jöttek értem. Ez itt Amerikában amúgy elég gyakori, hogy a dolgok nem úgy alakulnak, ahogy azt előre…..
Megkezdtem utam a Nyugat felé, hogy szerezzek pár képet Benjamin Franklinről meg magamba szívjak még egy kis kultúrát a burgermennyországból. Amerikát másodjára fogom bevenni, egy Boardwalk nevű étteremben töltök 3 hónap szolgálatot Ohioban, egy Put-in-bay nevű kis szigeten, de…..
Na ez lesz a blogom. Itt követhető mi történik velem onnantól kezdve, hogy felszállok a repülőre Budapest Ferihegyen. Igyekszem minél részletesebben, képekkel és videókkal illusztrálva bemutatni az eseményeket. Kicsit le vagyok maradva, úgyhogy el is kezdem inkább...
  Az emberiség életminősége szempontjából milyen területen látna szívesen és tartana fontosnak innovációt (új terméket, szolgáltatást, eljárást, szervezeti megoldást)?…..
Hogyan határozná meg a BKV termékét? Mi jellemzi a BKV értékláncát? Fogyasztóként hol lát javítási lehetőséget az értéklánc tevékenységeiben?Inspirációként: http://hvg.hu/itthon/20111004_bkv_kormany_finanszirozas; http://www.youtube.com/watch?v=31C7OvtNRTg Kedves…..
andras91 2011.10.10 15:09:25
@Viking 91: Szerintem nem kérdés, hogy az államnak kell-e támogatnia, ha bedobnánk a piacra ezzel a működési szerkezettel, nyílván megbukna, hiszen olyan szerepet lát el, amit profitorientált cégek nem képesek megvalósítani. Tehát a feladat marad az, hogy minél olcsóbban kihozzák a meglévő szolgáltatást. Szerintem sokat lehetne nyerni olyan beléptető rendszerek alkalmazásával, amelyek nem engedik át az embert a metróban, csak jeggyel, hiszen akkor nem kell ellenőr (példa London). Persze ez csak hosszabbtávon válik nyereségessé, gondolom a rendszer kiépítése sem 5 Ft. Ugyanígy lehetne kevesebb benzint és áramot fogyasztó korszerűbb járművekbe beruházni, ami sajnos szintén hosszútávon térül meg de jelentős változásokat jelentene, hiszen az utasok is szívesebben használják a jobb állapotban lévő járműveket, vagyis valószínűleg kedveltebb lenne a tömegközlekedés, több bérletet/jegyet tudnának értékesíteni. Sokat tárgyalt téma a vezetők fizetése és létszáma, ebbe nehéz belelátni, de valószínűnek tartom, hogy itt is sok pénz megy ki azon az ablakon. Nehezen kivitelezhető, de valóban sokat jelentene a videóban hallható ötlet is, vagyis h az autósokkal is fizettetnének, hiszen ők szennyezik a várost, nagy zajt keltenek, rongálják az utakat és sokuk mindezt teljesen feleslegesen, csupán a kényelme kedvéért, hiszen ugyanúgy bejuthatna munkahelyére pár megállónyi tömegközlekedéssel. A videóból kiderül, hogy az árak emelésével sajnos nincs több bevétel, mert az emberek nem fizetik meg a drágább jegyet, ugyanakkor szerintem a jelenlegi rendszer nem elég haszonmaximalizáló, meg kéne vizsgálni hogyha esetleg részekre bontanák a vonalakat és külön-külön lehetne különböző csomagokban bérletet vásárolni, akkor hogyan változna a jegyeladásból származó bevétel. Ha valaki tudja, mi a helyzet vidéken, érti mire gondolok ha azt mondom, hogy Budapesten szinte kifogásolhatatlanok a közlekedési lehetőségek, az árak pedig nem aránylanak ehhez a szolgáltatásbeli különbséghez. Még egy dolgot szeretnék megemlíteni. Az úr a videóban 3 útját fogalmazza meg a bevételszerzésnek. Az államot, az utasokat és a várost. Én a 4. lehetőséget hiányoltam, azaz a reklámfelületekből származó bevételeket. Igaz, hogy jelenleg is vannak reklámok a járműveken és a megállókban, ugyanakkor ezen a téren sincs maximális kihasználtság. Igenis tegyék tele reklámmal az összes járművet, legyenek akár digitális kijelzők is és legyen Vodafone vagy bármi más járat. Vidéken több ilyet is láttam már, szerintem hatásos és nem zavaró.
Összegezve a véleményem, jobb belső struktúrával, a döntéshozók nagyobb motivációjával, megfelelő hozzáállással és kevesebb korrupcióval megvalósítható lenne a veszteségcsökkentés.
Milyen érvek szólnak a külföldön folytatott egyetemi tanulmányok mellett, és milyenek ellene? Gondolkodik-e abban, hogy külföldön folytat tanulmányokat? Inspirációként: http://www.felvi.hu/hallgatoknak/osztondijak_penzugyek/tanulas_europaban/kulfoldi_tanulmanyok…..
andras91 2011.10.09 20:52:58
Véleményem szerint érdemes kihasználni a külföldi ösztöndíjprogramok nyújtotta lehetőségeket. Mint az előttem szólok is említik, ez egy kiváló alkalom nyelvtanulásra, ismeretségszerzésre, élettapasztalatok begyűjtésére, látáskörünk szélesítésére. Kifejezetten imponáló életrajzban, hogy valaki fél vagy akár egy évet egy németországi, vagy éppen amerikai egyetemen töltött el, hiszen ez bizonyíték arra, hogy az illető talpraesett, ambíciózus és rendelkezik külföldi tapasztalatokkal, egyfajta szélesebb látókörrel. Egyik előttem szóló említette a hátrányok között, hogy szigorú előírások vannak támasztva a jelentkezőkkel szemben. Szerintem ezek az előírások kifejezetten fontosak, mert ösztönzik az embert valamilyen eredmény elérésére és olyanokat támogatnak akik azt valóban meg is érdemlik. Én inkább olyan hátrányokat említenék mint az idegen, főként a szerencsétől függő új közeg, embertől függően a honvágy, a barátoktól/családtól való távollét, a költséges külföldi megélhetés (vannak országok, ahová sajnos egyáltalán nem elég az ösztöndíjnak szánt összeg).
Mint azt már sokan leírták, az államnak érdeke, hogy a felnövekvő generáció minél többet tapasztaljon különböző külföldi utak során, és a megszerzett tudást itthon kamatoztassa. Aktuális téma, hogy mi legyen azokkal akiket állami pénzből kitaníttatnak, majd soha többé nem látnak, mert kimennek külföldre. Sajnálatos tény, hogy a magyar munkaerőpiac nincs és nem is lehet versenyben a nyugati országokkal, ugyanakkor úgy érzem, meg kell adni a lehetőséget mindenkinek, hogy maga döntsön és ne korlátozzák utólag meghozott, gyors és átgondolatlan intézkedésekkel. Az ilyen kiszámíthatatlan jövőkép miatt érzem úgy, hogy fontos a mai fiataloknak több lábon állni, világot látni és nyelveket tanulni. Ha a későbbiekben módom lesz rá, feltétlenül szeretnék külföldön tanulni, szakmai gyakorlatot folytatni, vagy éppen elhelyezkedni.