Regisztráció Blogot indítok
Adatok
88888888

0 bejegyzést írt és 146 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Excel-táblázatokat, füstölőket és pandákat ábrázoló kártyanaptárakat is találtak az Ökotársnál. A Készenléti Rendőrség ismét megmutatta, hogy nem fél erőt alkalmazni ott, ahol túlerő várja őket. Így tettek az Ökotárs Alapítványnál is az állomány…..
88888888 2014.09.10 15:34:31
@Fejesrob: "Tudod hogy van. Libsiben semmiképp nem bízunk..."

hát ez jó. persze hogy tudom hogy van, de hogy ezt nyíltan ki is mondod az vicces. erre mondhatnám hogy fideszesben semmiképp nem bízunk, de az nagyon korlátolt lenne a részemről. mint ahogy a részedről is az. akkor végül is az érdemi beszélgetést hagyhatjuk, mert te már előre eldöntötted hogy mi van.
bocsánat, ez itt már az ítélet Virág elvtárs...
A Morning show vendége volt Dr. Lenkei Gábor, ahol nem csak a C-vitaminról esik szó, hanem a gyógyszeripar óriási lobbijáról is. Talán már felesleges az összeesküvésekre hagyatkozni, mert itt már több mint biztos, hogy csak a pénz... a pénz... a még több pénz, amiről szól a…..
Egyre jobban úgy tűnik, hogy Ördög Nóra lett a magyar kereskedelmi televíziózás Gavrilo Principe, akinek egyetlen mozdulata elindított egy förgeteget a TV2-n és az éppen a kormány baszogatásával elfoglalt RTL Klubon. A Bors megtudta, hogy a viccesen haldokló Tényeket adó csatorna…..
88888888 2014.07.11 15:05:40
@Nigella Sativa: "Örülök, hogy téged nem zavar, ha az emberek nehezen boldogulnak becsületes munkával, míg egyes szektorok (bank, média) prosperál a mi kárunkra."
na azt mondd má meg nekem, hogy az RTL klub nyeresége az hogyan az én károm? mer ugye akkor mindenki nyeresége az én károm, mert nem nekem adja ide azt suskát, ami neki nyereség ugye? rémlik valahonnan? ha nem, segítek: k-val kezdődik és ommunizmus-ra végződik...
mennyi hüje...
Turbófokozatra kapcsolt a fideszes torzítómező: a tegnapi napon két olyan hír is napvilágot látott a nemfideszes sajtóban, amelyből egyértelműen látszik: a kampány hevében a kormányzat már a sajtószabadság látszatára sem ad.  Az egyik eset Rogáné, akinek a rugalmas falainak…..
88888888 2014.04.03 11:32:51
@dr kíváncsivagyok:
"Láttál már Fidesz kormány alatt Fideszes képviselot megvádolni és bortonbe juttatni ??
Nem !
Láttál már Szoci kormány alatt szoci kepviselot bortonbe juttatni ???
IGEN !
Enyhe kulonbség..."

Ha ezt komolyan gondolod, akkor nagyon bennfentes lehetsz, mert innen, a politika világán kívülről nézve ez nem tűnik akkora különbségnek, pláne hogy ez az esetek 0.0001%-a, szóval ezzel nem lennék olyan nagyra. főleg, hogy a többi esetben mutatott reakciók alapján (hazugság, amíg lehet, terelés...stb) az ilyen börtönbejuttatások, inkább belharcok eredményei, mint a nagy törvénytiszteleté.
és hát végül is smittpál is lemondott.

ha ezért pénzt kapsz, akkor megértem a felvetésed, de én ezt nem tekintem semmilyen különbségnek arra vonatkozóan, hogy ki lenne jobb nekünk.
Úgy gondolom, hogy a vígjáték az a műfaj, ami a legjobban összehozza az embereket. Erről árulkodnak a bevételek is, hiszen a legigénytelenebb vígjátékok (Nagyfiúk…) is rengeteg pénzt hoznak a konyhára. Ezzel csak részben van baj, de ebbe most inkább nem megyek bele, inkább azt a…..
Czomba Sándor büszkén jelentette be tegnap, hogy a jövőre 3.5%-kal nő a minimálbér. Bruttó. A Portfolio számításai szerint viszont kézhez kapott, nettó minimálbér összege szinte alig változott az elmúlt 6 évben. Csak a terhek növekedtek látványosan: De ez nem is…..
88888888 2013.12.03 09:16:27
@maxval a gondolkodni igyekvő birca: "Oké, na, és?": hát ez a legjobb eddig, ez már tényleg horn gyulai magasság... vagy ki is volt az a szoci aki ezt nyomta valami hasonlóan nyilvánvaló hazudozás után?:)
88888888 2013.12.03 09:35:53
@maxval a gondolkodni igyekvő birca: "Vártam valamilyen következetést..."

sztem a következtetést ránk bízták, nem volt túl nehéz:) ha ez sem ment, akkor valami nem működik nálad...
Fair play-díjas választ küldött a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) az atlatszo.hu-nak az Orbán-lakodalom kapcsán nagy nyilvánosságot kapott útfelújítással kapcsolatban. Emlékezetes: közvetlenül Orbán Ráhel és Tiborcz István esküvője előtt lázas…..
88888888 2013.10.18 10:32:14
@metal: én csak azt nem értem, hogy akkor a KKK meg az MK hamisított egy csomó iratot? mert azokból meg úgy tűnik hogy a munkákat elvégezték. ha nem, akkor ezek itten legyártottak egy csomó papírt hogy úgy tűnjön mintha???
plusz haverom szintén arra jár elég gyakran, úgyhogy első kézből tudom, hogy volt felújítás.
vajon kinek higgyek?:)
88888888 2013.10.18 14:12:37
@metal: persze, biztos nem egyértelmű hogy melyik az az útszakasz, de pár tény van azért: 1. a KKK meg MK meg még kifene levelézéséből látható hogy hivatalosan volt ott valamilyen munka. 2. haverom, aki azokban a napokban arra járt látott felvonult munkásokat. 3. az ügyintézés olyan sebességgel történt, amilyet sztem nem látott még e haza.
abban igazad lehet, hogy nem biztos, hogy amiről a doksik szólnak és amit a srác is látott az pont a vityáék útja volt, csak kicsit gyanúsan sok az egybeesés. nem lehet hogy te értelmezel valamit félre?
na mindegy ennyit meg amúgy sem ér az egész, ennél több időt nem is igazán szeretnék erre elcseszni:)
üdv.
Ismét cikkem jelent meg a Magyar Tudományban, ismét könyvismertetés, és ismét nagyon is kapcsolódik az ateizmushoz. Az istenérvek közül a legutolsó, ma még sokra tartott istenérvről, a finomhangoltságról van benne szó, és Paul Davies könyvéről. Véleményem szerint az Univerzum…..
88888888 2013.08.30 15:44:50
@Brendel Mátyás:
"ez is számmisztika. ha az értéke iszonyú közel lenne az 1,3943278643218792438795289-hez, de mégse lenne 1,3943278643218792438795289, hanem 1,3943278643218792438795278 lenne. akkor kb ennyire jogos lenne csodálkozni.

1) a 0 sem kitüntetett érték
2) a mennyire van közel 0-hoz skálázás kérdése"

a.) nem számmisztika, a 0 igenis kitüntetett szerepű, mivel háttérben meghúzódó törvényszerűségekre (pl. szimmetriákra) lehet következtetni belőle.
ha valamilyen érték 0, amire egyébként nincs semmi oka hogy 0 legyen akkor oda bele sejthetjük, hogy ott valami szimmetrikus mennyiségek pont kiütötték egymást, pláne ha az alternatíva az, hogy egy iszonyú kis valószínűséggel létező univerzumban élünk (persze tudom, a nagyon kis valószínűség a nagyon sok elemi esemény következménye is lehet, és mivel valamelyik be fog következni, mindegyik bekövetkezett esemény kis valószínűségű, de ezen most tedd túl magad...)

b.) az hogy mennyire van közel a 0-hoz nem csak skálázás kérdése, illetve inkább úgy fogalmazok, hogy nem önkényes skálázásé. van ugyanis egyfajta tradíció, hogy milyenek is a természeti állandók. már nem tudom hol olvastam, de mintha valami olyasmi lenne, hogy ezek általában ilyen 10 a +- egynehanyadikon jellegű számok.
na ehhez a (tudományos tapasztalaton alapuló) várakozáshoz képest fura, hogy egy olyan állandót találunk, ami 10 a -500ikon nagyságrendű. akkor már miért nem 0, kérdezték sokan.

c.)
"nem kell túhajtani ezt a csodálkozásos dolgot. a tudománynak soha nem szabad abból érvet csinálni, hogy egy tudós speciel éppen min képed el."

egyetértek, érvet semmiképp nem szabad csinálni, de hogy egy tudós épp min képed el, az azért sztem fontos, mivel ezek az elképedések sokszor vezettek már fontos felfedezéskhez. nem csak úgy vaktában képednek el általában...
88888888 2013.08.30 16:24:13
@Brendel Mátyás:
na akkor tisztázzunk pár dolgot:

1. "legtöbbször a 0 is skálázás kérdése. például a 0 Celsius 273,15... Kelvin."
nyilván nem az intervallum skálák nullpontjára gondolok, hiszen azok önkényesen kiválasztott értékek és te is lehetnél kicsit rugalmasabb, mint hogy ebbe belekötsz. te is tudod hogy vannak olyan skálák, ahol van jelentése a 0-nak.
szóval az agyatlan kötözködés nem visz előre.

2. "háát ehhez nem értek, jobban ki kéne fejteni."

alatta megtettem, de bemásolom ide mégegyszer:)
ha valamilyen érték 0, amire egyébként nincs semmi oka hogy 0 legyen akkor oda bele sejthetjük, hogy ott valami szimmetrikus mennyiségek pont kiütötték egymást, pláne ha az alternatíva az, hogy egy iszonyú kis valószínűséggel létező univerzumban élünk.

3." "persze tudom, a nagyon kis valószínűség a nagyon sok elemi esemény következménye is lehet, és mivel valamelyik be fog következni, mindegyik bekövetkezett esemény kis valószínűségű, de ezen most tedd túl magad..."

jó, ha eltekintek attól, hogy nincs igazad, akkor igazad van.:)"

akkor biztos én nem fejtettem ki rendesen:) tehát ezt csak azért írtam ide, mert nagyon le vagy ragadva a sok kis valószínűségű elemi esemény egyikének bekövetkezte által okozott meglepődésen (ami sztem is téves gondolatment).

csakhogy ez csak az EGYIK lehetséges magyarázata LENNE annak, ha pont 0 lenne pl. a kozmológiai állandó értéke. itt bejön a képbe az, hogy a fizikában (meg matematikában...) sokszor fordul elő, hogy bizonyos szimmetriák miatt bizonyos értékek kiejtik egymást, eredőként 0-t adva. ezért sokkal valószínűbb feltevés az, hogy egy ilyen (egyelőre nem ismert) mechanizmus produkálja a 0 értéket, (azaz az állandó szükségeszerűen 0) nem pedig egy csilliónyi lottóötössel felérő véletlen. színtiszta racionalitás kéremszépen:)

4.
"óh, ha már tradíció, akkor egyszerűbben is eljutunk istenhez. az a tradíció, hogy van isten, tehát van.:)"
én kérek elnézést, úgy látom a tradíció szót nem egyformán értelmezzük, én itt azt értem, hogy jelentős mennyiségű tapasztalat alapján eddig úgy tűnik, hoyg ezek az állandók egy meglehetősen szűk tartoményban mozognak (mindenféle logikus érv nélkül természetesen, kizárólag megfigyelésként értelmezve), így a kiugró esetek minimum felfigyelést és vizsgálódást váltanak ki.

5.
"ez az empirikusan alátámasztott elmélet a természeti állandók normális értékéről, ez aztán a tudomány!:)"

nem elmélet, csak statisztika, ami mint tudjuk szintén némileg tudományos módszer:)

egyébként a finomhangolás önmagában nem érv valóban semmi mellett vagy ellen, de fel tudja hívni a figyelmünket arra, hogy valamilyen magyarázat kelleni fog ide (és ez a magyarázat lehet végül az, hogy na ez bizony véletlenül ilyen, mint a lottóötös) de azért ismerd el, hogy ha a szomszédod 10szer egymás után megnyeri a lottóötöst, akkor te sem egyből arra gondolnál, hoyg nahát micsoda véletlenek vannak, hanem esetleg csalásra vagy ufókra vagy kitudja mire gondolnál (vérmérséklettől függően...:))
88888888 2013.08.31 12:51:35
@Brendel Mátyás:
"és ezen a 0 a nagy valószínűségű szám, és az igen kicsi, 0 körüli számoknak nagy még a valószínűsége."

amit leírtál mechanizmus, az is egy lehetőség, és akkor valóban 0 körül ingadozó értékeket kapunk itt ugye arról van szó, hogy véletlenszerűen ÉS egymástól függetlenül változó (és megfelelő eloszlású...) értékek különbsége fog így viselkedni, ez nyilván így van, sima matek...
de van olyan is, hogy a törvényszerűség kimondja, hogy a két érték egyszerre, egymással ellentétesen váltakozik és így mindig pontosan kiüti egymást. én erről a fajta szimmetriáról beszéltem.

"ez az, ami nem igaz. valamilyen magyarázat bárhol jól jön, valamilyen magyarázat akkor, amikor az Univerzum paramétereiről van szó, akkor már nem KELL. az univerzum paramétereinél már nem várunk sokat, legfeljebb még egy pár paramétert redukálni tudunk, és akkor nagyon örülünk, de nem kell."

pedig épp ez az egyik előrevivő törekvés jelenleg a fizikában és a az egyik legszebb következménye pl. a húrelméletnek, hogy nagyon sok olyan állandót meg lehet vele magyarázni (illetve egész pontosan utat mutat a mechanizmus felé, amivel meg lehet majd magyarázni) amiket eddig önkényesen, a mérésekre alapozva tettek bele a kvantummechanikába.
szóval elég sok fizikusnak b..szta a csőrét, hogy honnan jönnek ezek az értékek. amit te mondasz az nekem olyan érzést kelt, hogy "minek ezen agyalni, így van és kész." na ez biztos nem visz előre...

"a különbség eközött a példa és az Univerzum paraméterei között az, hogy arról van egy mögöttes tudásom, hogy a lottót néha megbundázzák (a megbundázás a priori valószínűsége tudom, hogy>0. "

de bizony az univerzum paramétereire adott magyarázatokkal kapcsolatban is van a priori tapasztalatunk, azaz tudunk valami valószínűséget mondani (de legalábbis érezni) méghozzá az, hogy korábbi elméleteinkben a 0 értékű állandókra volt már olyan magyarázat, ami egymást pontosan kiejtő mennyiségeket használt.
42 Celsius-fokot mutat a hőmérő, mikor elkezdem a napi hírfolyamot vizslatni a Facebookon. Ha csak a fontos történésekre vagyok kíváncsi, a 21. században már nem kell 140 darab különböző hírportálról összevadásznom az infókat, elég a cyber „öribarik” által működtetett…..
88888888 2013.08.07 12:24:40
Azt gondolnánk, ha van ügy, ami tényleg “van”, az a trafikmutyi. Pedig a trafikmutyi inkább azt bizonyítja, hogy itt valami nincs. Legfőképpen egységes kapitalizmusszemlélet nincs, csak mindig a másoké. A Continental dohánycég elnöke azt magyarázta, hogy az ő aktivizmusuk…..
88888888 2013.06.27 12:22:20
@Fejesrob: "Ezt úgy hívják, hogy bizalom."

nem, ezt úgy hívják, hogy ostobaság...
88888888 2013.06.27 12:34:18
@Fejesrob: "Valószínűleg egyébként ezért kellett az árrést 10%-ra növelni."

hát ezt azért te se gondolhatod komolyan. ez a többiek nyíltan hülyének nézése és kikérem magamnak, de legalább világos, hogy mi a szint:)
88888888 2013.06.27 12:43:57
@Fejesrob: "Nyugodjál le barátom, ez csak egy feltételezés. Honnan a faszból tudnám miért kellett, nekem nem mondták el."

ja hogy nem mondták el, és akkor ezért nem is tudod mi? magadtól jöttél már rá bármire? lehet el kéne kezdened az önálló gondolkodást és akkor nem kéne folyton várnod hogy megmondják mire gondolj.

az nem tűnt fel pl. hogy ezt csak a pályázatok lezárása után nyögték be? nyilván így volt fair mindenkivel szemben:)
Válasz Ertsey Katalin országgyűlési képviselőnek a Terikének mondom, Marika is értsen belőle című blogbejegyzésére Kedves Ertsey Katalin! Nőként megszólítva érzem magam és jólesik az az aggodalom, amelyet Terike iránt kifejez blogbejegyzésében. Ugyanakkor megdöbbenve…..
Végtelenül röstelljük magunkat az etikátlanul hatásvadász címért, az olcsó kattintásvadászatért. Ez az írás ugyanis a Vígszínház Jóembert keresünk című előadásáról szól. Mentségünkre szóljon, hogy a darabban egy kínai prostituált valóban dohányárusítási…..
Mindig érdeklődéssel hallgatom Orbán Viktor péntek reggeli megnyilatkozásait a Kossuth Rádióban. A 180 perc című hírműsorból sokat tudhatni meg a miniszterelnök időszerű nézeteiről és pillanatnyi lelkiállapotáról. Állandó beszélgetőpartnere, Kiss Gábor István legutóbb…..
88888888 2013.05.21 14:37:13
@Zuckerbrot: " Nem ártana név szerint megvádolnod valamelyiket, hogy leperelje a gatyádat."

áhhh a jó öreg ártatlanság vélelme mi? de csak ha fideszékről van szó gondolom..:)
az itthoni jogerős íteletek korrupciós ügyekben ugyanis elég ritkák ahhoz képest amit kb "mindenki tud"... csak mondom, hogy ez alapján bajnai is bárkit perelhetne, aki libázik...
Hányszor, de hányszor megfogadtam, hogy nem foglalkozom többé Schmitt Pállal, édes istenem! De egyszerűen nem megy, mert ahelyett, hogy csendben meghúzná magát, esetleg bocsánatot kérne, ő igényt tart "becsületes életművének elismerésére".NEKI ÁLL FELJEBB!Rábizonyították a…..
88888888 2013.05.17 12:44:53
@$$$=$$$: " lehet kicsit többet tud felmutatni mint te duplanulla. arról nem is beszélve hogy így öregurasan is olyat lebaszna sztem bármelyikőtöknek hogy lerepülne a feje."

komolyan most akkor ezzel próbálod védeni az öreget? ez volna a mentség számára, hogy vannak kommentelők akik kevesebbet "mutattak föl"??? vagy hogy van olyan ember akinek jól be tud húzni???
meg hogy a gyurcsány is ugyanezt csinálta??? és most nekem azt kéne mondanom, hogy tényleg akkor ez így rendben van, nem gáz, hogy lopott, csalt hazudott... na neee..
Pártunk és kormányunk sajtóközleménye szerint 200 várandós kismamának és kispapának szerveztek állami haknit, ahol aztán boldogan összefényképezhették, milyen sok szép mosolygós felcsinált nő van ma az országban. A „legnagyobb magyar élelmiszerbolt lánc” (csak nem a CBA?)…..
Az utóbbi hetekben egymásra torlódott egy pár hír bizonyos hitek miatt bekövetkezett egyéni tragédiákról, konkrétan mindhárom hír, amelyre gondolok, gyerekek haláláról, megöléséről szól. Magyarországon természetesen a legnagyobb port házi eset verte fel, amikor egy…..
88888888 2013.04.29 17:24:46
@matyo69: "csak arra van közvetlen bizonyítékod, hogy te létezel, a többi dologra már közvetett, hiszen az erzékszerveiden keresztül kapod az információkat... Tehát te is hiszel, mindenki hisz, sőt aki nem hisz, hanem azt állítja, hogy ő van egyedül, és mindenki más és minden mas csak az elméje jatéka, elmeosztályon kezelik, pedig ő az igazi szkeptikus..."

háháháhá... ez aztán az érvelés:)
akkor én is hiszek, mert azt HISZEM mindjárt lefordulok a székről a röhögéstől..:)
88888888 2013.04.29 17:45:58
@karikaV43: ".Az evolúció elméletét is cáfolták már tudományosan."

aha.. ezt azért szeretném látni.
Majdhogynem könnyes, drámai momentum volt:  a megindultsággal küzdő Szaniszló Ferenc térdre borult a „pusztuló aljas világrend” előtt. Már nem kell neki a Táncsics-díj, lemondott róla, vigye az amerikai nagykövet, ilyen áron nem tart rá igényt. Tulajdonképpen semmi…..
88888888 2013.03.21 17:51:23
@Charlie Lownoise: "@Sam the Ace: mitől elmebeteg? ja, hogy az ATV-n azt mondták?
gondolom soha nem láttál egy műsorát sem. "

én évek óta nézem szaniszlót, rendkívül szórakoztató az ipse. és teljesen nyilvánvalóan vagy elmebeteg vagy a nézőit nézi annak.

ahhoz mit szólsz hogy a zsidók direkt a dunába lövik magukat, csak hogy ártsanak hazánk nemzetközi megítélésének?

én ezen borultam eddig a legjobban...:):):)
Ah, Oscar! Pár óra múlva megint ünnepet ül az amerikai filmgyártás vaksága, konformizmusa és töketlensége, és mivel minket nem hívtak meg, hogy a helyszínen röhöghessük ki a hülyeségeiket, helyette jót szunyókálunk majd az éjjel - de előbb még bosszúból sorra vesszük az…..
88888888 2013.02.25 17:03:36
@Távmunkás: háát mikor olvastam nem tűnt pörgősnek, de lehet igazad van, a film után átértékelném:)
az a hegyre fel út az valami fájdalmas....
A kutatások ugyanazt mutatják, igaz, jelentős eltérésekkel: a teljes népességben az Ipsosnál 3, a Tárkinál 6, a Századvégnél 8, a Mediánnál pedig 11 százalékponttal vezet a Fidesz az MSZP előtt. A képet árnyalja, a választási kilátásokat módosíthatja, hogy a szocialisták…..
88888888 2013.02.01 22:46:00
@Pomme: "kétségtelenül nem bontja ki az igazság minden részletét,"
nekem is ez ütötte meg a szemem:):)
ez azért télleg elég finomra sikerült...
Bayer Zsolt egy brutális támadást etnicizált a napokban, és ez ellen tüntettek ma fiatalok a Magyar Hírlap szerkesztősége előtt. Korábbi népirtásokra utaltak, amelyek mind úgy indultak, hogy emberek embertársaikat állatnak nyilvánították, így mentve fel magukat mindenfajta olyan…..
88888888 2013.01.09 22:24:29
@dr. Közbiztonság Szilárd: "@nemkomplett:
Neked meg az nem esik le, hogy az ilyen elkövetők minden esetben cigányok. "

na ezt azért te se gondolod komolyan...:)
88888888 2013.01.09 22:27:03
@88888888: és még ha ez igaz lenne is (pedig azért ilyet állítani egetverő ostobaság), az akkor sem jelentené azt, hogy mindegyik cigány gyilkos...
Lehet, hogy a címben kissé túlzásba vittem a cizellálást és azt kellett volna írnom, hogy telement a gatyája, vagy csak egyszerűen és vulgárisan ennyit írni: Orbán beszart. (elnézést, de a vulgaritás már csak ilyen) Félelmében el is felejtette, hogy annakidején…..
88888888 2012.12.17 18:57:09
na most már én is hozzászólok, mert valami régóta piszkálja a csőrömet:
aki itten a röghöz kötés mellett érvel az nooormális?? ha ide szorítjuk a végzett hallgatókat, akkor a csökkenő munkahelyekkel együtt (ugye a kutya se ruház be...) ez olyan piaci egyensúlytalanságot teremt, hogy töredékére esnek a bérek mindenki számára.
kicsit fordítva ül mindenki a lovon, nem azért mennek el a fiatalok és "viszik" a drága pénzen beléjük tömött tudást mert olyan kurvára hazafiatlanok, hanem mert itthon nincs munka. az államot pedig semmilyen kár nem éri emiatt, mert ha valaki elmegy, pedig lenne itthon munkája, akkor annak a helyét valaki más fogja betölteni. attól hogy az egyik elmegy a másik meg marad, nem lesz több az adót fizető munkahelyek száma. ha meg nincs itthon szakember, pedig munkahely lenne, akkor jön helyette a külföldi (pl. multiknál ez van), és ki is vagyunk egyensúlyozva. szóval ez a sok siránkozás hogy lopják a pénzünket ez k.nagy kamu.

azt is fel kéne fogni, hogy egy minden úgy van finanszírozva, mint az oktatás: a mi adónkból. tehát ha a gyerekem egyetemre megy, azt többek között én is fizetem, ha jól keresek, akkor jóval nagyobb arányban mint az átlag. márpedig ha én fizetem, akkor hadd ne a kertitörpe mondja már meg hogy mit csinálhat meg mit nem a gyerek. és ne gyertek nekem azzal ,hogy persze nem csak én fizetem, mert az is akinek nem jár a gyereke egyetemre, mert ez ugyan ez igaz, de akkor hadd ne kelljen már nekem fizetnem azokat a dolgokat, amiket én személy szerint nem használok olyan mértékben mint az átlag, pl. egyészségügy, focistadionok...stb.

köszöntem.
88888888 2012.12.18 13:14:01
@Shonion: ezt fejtsd ki lécci, hogy mely pontját érinti az érvelésnek? sztem ez nem releváns az én gondolatmenetem szempontjából, de lehet csak nem értem pontosan mire gondolsz.
88888888 2012.12.19 15:37:54
@Shonion: elnézést, azt hiszem továbbra sem értem... a röghöz kötés továbbra sem akadályoz meg senkit abban, hogy itthon ne a szakmájában helyezkedjen el vagy valamit nem jól értek?

a röghöz kötés elvi alapja az lenne, hogy az itthon tanulók, akikbe az "állam pénzt öl", itthon "hajtsanak hasznot", ne pedig a külföldi (nyugati) országokat lendítsék fel a "mi pénzünkön" megszerzett tudásukkal.

én itt több alapfeltételezést is látok, amikkel vitatkoznék:

1. az állam költi a pénzt ezekre az emberekre.
ez így van, de az állam az nem valami külön entitás, a nagybácsi, vagy a munkaadó cég vagy ilyesmi, hanem az is mi magunk vagyunk, vagyis mi magunk költünk pénzt saját magunkra (némi egyszerűsítéssel persze).

2. a hasznot az "államnak" kellene hajtaniuk, hogy meglegyen a fedezete a tanulmányaiknak. itt tisztázni kellene hogy mi is az a haszon hajtás, amit elvárnak a röghöz kötött dolgozótól. én úgy látom, hogy ez kétféle lehet:
a.) a befizetett adója (ilyen nyilván csak akkor van ha dolgozik az illető), ami az elvi fedezete a ráköltött pénzek, mondhatni a jelenleg adózó népesség fizeti az ő tandíját, ő meg a következő generációét, és ő ez alól bújik ki, nekünk veszteséget okozva.
Erre egyrész azt mondom, hogy ez a logika érvényes bárkire, aki adóból finanszírozott közszolgáltatást valaha igénybe vett magyarországon (és ugyebár mindneki), másrészt pedig hogy a munkahelye, ahol dolgozna az nem szűnik meg attól, hogy ő elmegy. több mint valószínű, hogy felvesznek helyette valaki mást aki jelenleg nem dolgozik, (ha igen, akkor az ő helyére is kell valaki, amíg olyanhoz nem érünk, aki egyébként nem dolgozna azaz nem fizetne adót sem, sőt.) azaz az adótól nem esik el az állam, attól csak akkor esne el, ha a munkahely is megszűnne.
b.) lehet olyan, hogy ő valamit innovál, és mondjuk saját céget épít (azaz ő maga teremt meg új munkahelyeket), ekkor ha ő ezt a céget nem magyarországon építi fel, akkor a helyett nyilván nem fogja ezt felépíteni senki, és ez lehet hogy nagy pénzeket jelent adózásilag.
csakhogy egyrészt, ha megfelelően működő piac van, akkor igenis valaki más fel fogja építeni ezt a céget, hiszen az olyan rendkívül egyedi tudás, ami senki másnak nincs meg, az igen ritka, a számaink szempontjából gyakorlatilag elhanyagolható.
Másrészt ismerve a hazai üzleti, jogi, pénzügyi környezetet az igazi választás nem az, hogy itthon vállalkozzak, vagy külföldön, hanem hogy itthon legyek munkanélküli (vagy egy veszteséges cég tulajdonosa) vagy külföldön sikeres vállalkozó. Ha a haszonhajtási potenciált nézzük, akkor talán nem kell nagyon győzködnöm, hogy az utóbbi a jobb (esetleg visszatér, itthoni alvállakozókat nagyobb eséllyel alkalmaz, kapcsolati tőke ide (is) köti...stb.

3. ha nem kötjük röghöz pl az orvosokat, akkor itthonra nem maradnak elegen, hogy működtessék az egészségügyi rendszerünket, ami összeomlik.
Na ennek meg aztán végképp nincs köze a röghözkötéshez, ez azon múlik, hogy a kedves működtető (az állam, azaz mi magunk ugyebár) milyen feltételeket teremt az adott ágazatban. Nyilván, ha a bányászok fizetését az állam határozza meg, és nem ad nekik elég pénzt, akkor a kutya se megy bányásznak, vagy elmegy más orszába, ahol van elég pénz. Ez a probláma tisztán az adott ágazat finanszírozási problémája, semmi köze az oktatási rendszerhez.

Elnézést, hogy kicsit hosszú lett, remélem lesz akit nem riszt el:)

Köszöntem.
Pézsma Kocsmafilozófia 2012.12.16 08:39:25
Orbán Viktor Brüsszelből hazaérkezve váratlanul egy kis csoport diákkal találkozott, amely élmény hatására fordítva kezdett beszélni. Vagy inkább folytatja, amit eddig, csak más akcentussal.  Mano a mano Kedves Orbán Viktor, a tárgyias elemzés előtt először szeretném…..
Elérte a teljes káoszt a felsőoktatással kapcsolatos kormányzati kommunikáció. Mert miket is hallottunk eddig? Selmeczi Gabriella még kedden elmondta, hogy "a legfontosabbnak azt tartják, hogy a kormány képviselői a szakemberekkel és a diákok képviselőivel le tudjanak ülni…..
Leváltják a Szegedi Szabadtéri Játékok és Regionális Összművészeti Központ igazgatónőjét, Bátyai Edinát. Nem lenne különösebben felkavaró a hír, ha nem tapadna a történethez hozzá közéletünk szokásos légypiszok mentalitása.   „Úgy véljük az eset nem…..
88888888 2012.12.06 11:19:28
@Éhes_ló: igazad van, kezd unalmas lenni...

akkor csak még ennyit, amit a heti válaszból szedtem, Kis-Rigó László szeged-csanádi püspöktől:
"A Szeged-Csanádi Egyházmegye nem tartja magát illetékesnek annak eldöntésére, hogy a székvárosában kiállított műalkotás mennyiben képvisel művészi értéket. Az egészen biztos, hogy a terített asztalon az emberi ürüléket kínáló 12 tányér mint műalkotás nem felel meg a katolikusok, a keresztények ízlésének. A kisebbség véleményének tiszteletben tartása, illetve a tolerancia azonban arra indít bennünket, hogy ne rontsuk el azok jó étvágyát, akik ily módon kívánják csillapítani a művészet és a kultúra iránti éhségüket."

a HV cikkírója szerint: "Pikírt, vicces, mégis nagyvonalú, tisztában van az ügy jelentéktelenségével, ennyi. Így kell ezt, nem úgy, hogy savonarolai hévvel tiltogatni kezdünk. "

ennyi, ebben benne van minden, hogy hogy is kellene ezt a dolgot a helyén kezelni.

és elnézést, hogy megpróbáltam a paranoid agyadhoz nyúlni, ami mindenhol a zsidókat látja. ez nem erről szól.
88888888 2012.12.06 15:33:44
@Éhes_ló: isten őrizz, hogy a véleményhez való jogodat vitassam!:) épp ezt mondom!!! sőt ha a véleményedet egy kiállításon pl. Mózes fején egy sz@rdarabbal szeretnéd kifejezni, tedd! és aki ezt meg akarja tiltani neked az ellen bizony ajvékolni is fogok, mint ahogy most ajvékol mindenki a politikai beavatkozáson.

ezzel meg aztán megint nem tudok mit kezdeni, ellátsz reagálni valóval rendesen:) :
"Meg kell és lehet is vizsgálni, ellenőrizni, hogy milyen a reprezentáltsága a médiában, művészeti életben, politikában, döntéshozói szinten ennek a magyarellenes, keresztényellenes deformitásnak.
Ha elenyésző, akkor paranioia.
Ha elsöprő többséget alkot akkor szomorú tény."

először is:
mit és hogy akarsz itt mérni egyáltalán? mi a deformitás? ki dönti el? (gondolom van valami objektív mérce a tarsolyodban, azt nem feltételezem, hogy ide valami szubjektív elemet beengednél), mondjuk Darwin az már keresztényellenes? szóval szerencse, hogy nem vagy a végrehajtó hatalom közelében (remélem legalábbis).

másodszor meg:
persze, lehet valaki szomorú attól, hogy nem csak egyházi műsorok és kárpátia koncertek vannak a tévében, de azért ezt én mégiscsak magánügynek érzem. én is szomorú vagyok, hogy nincs több lolka-bolka, de ezen nem parázom túl magam és vizionálok lolka-bolka ellenes összeesküvést, hanem megyek a jutyúbra és megnézem őket:)
88888888 2012.12.06 17:34:51
@Éhes_ló: "Az ellen mindenkinek egyéni joga a nemtetszését kifejeznie, nem vagyok híve a központi cenzúrának."

mégis van amiben egyetértünk:)

azt meg, hogy te mitől félsz vagy nem félsz úgy érzem rád hagyhatom, végül is ez mindenkinek a magánügye:)

szóval minden jót, remélem legközelebb is összevitázhatunk valamin:)