Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Sanus

0 bejegyzést írt és 67 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
         Angela Merkel: Miniszterelnök úr, miközben szeretném Önt támogatásunkról biztosítani,  bátorkodom felhívni becses figyelmét arra a tényre, hogy bizonyos alapértékeket minden uniós tagállamnak tiszteletben kell tartania.        Miniszterelnök úr: Tisztelt kancellárasszony, ha az Európai…..
Sanus 2020.04.02 09:01:25
@kemény keleti kommentelő: Ők sem tudják levetkőzni valódi mivoltukat. Ennyi. A történelem folyamán mindig is ezt csinálták. Csak amikor tényleg hinni kellene az Úr segítségében, akkor zárják be a templomokat. Hazug, hitvány kufár csürhe.
Megszületek, óvodába megyek, aztán iskolába, megtanulom a civilizációnk működését, a kultúránk szabályait. Választok egy szakmát, ami érdekel, lehetőség szerint egyet, mert ha több van, az ugye már túl bonyolult. Aztán egyetemre megyek, lediplomázok, munka után nézek, építem a szaktudásom,…..
BringaBuzi™ Bryton Rider 10 2017.10.30 12:26:53
Volt egy Wahoo RFLKT kerékpáros komputerem....  itt a múlt időn van a hangsúly, mert egyszerűen felszívódott és/vagy átszublimált egy másik dimenzióba a Fertő-tavi hókamóka után. Bevallom nem sok funkciót használok az ilyen eszközökön, de van egy pár. A Wahoo-ban azt szerettem, hogy bringafüggetlen…..
Soros György gonosz cionista-amerikai multi-milliárdos, tudatta a köztévé a ma esti híradójában. Persze azt, hogy Soros gonosz és cionista, nem a fideszes állami hírműsor szerkesztői állították, hanem csupán beidézték Ali Hámenei ajatollah két héttel ezelőtt Iránban elmondott gondolatait.  Ha…..
Azért jó autózni, mert az ember lépten-nyomon belebotlik az övétől eltérő kultúrába. Mondjuk ugyanezért tud rossz is lenni, mert lehet, hogy a hiányával találjuk szemben magunkat. De ezek is elemózsiát tudnak adni az elmének. Volt is min gondolkodnom, mikor a belső tükörben leolvashattam a mögöttem…..
Sanus 2017.05.08 11:52:06
@kuki123: Veszprém megyét sem kell félteni. Ennyi frusztrált elmebeteg sehol nincs az utakon, mint itt.
Saját fejlesztésű játékunkban tesztelheti a tudását, két fordulóban, és összesen öt percet kell rászánni, megéri.  Az első körben a férfi csapat válaszát kell kitalálni, és figyelem, nem a helyes válasz a kérdés, hanem az, hogy a két férfi mit tippel majd. Ehhez…..
..
Sanus 2014.07.03 11:40:48
@panaszmuki: Ez zseniális válaszreakció volt, köszönöm :D
 Zellerlevél régi olvasója ablognak, így külön öröm, hogy most az ő tyúkól építésést mutatahatom be! Ha te is jelentkeznél a játékra  ( Az én tyúkólam - 2014 ), írj a tyukudvarblog@gmail.com címre és küldd el a Te alkotásodat!    Mivel az anyagok egy részét a…..
Újabb fordulat a Normafa felé fogaskerekűzés közben durvuló downhilles és a biciklis körökben alacsony népszerűségnek örvendő sértett történetében: kiderült, hogyan született az önfeljelentő levél. Az előző részek tartalmából: G. Éva több budai internetes újságot…..
A Kiss Béla nevű user töltötte fel ezt a videót tegnap a Youtube-ra. (Elmondása szerint nem az övé, maga is lementette anno.) Az eredeti link itt elérhető, ha még nem szedte le. Utóbbira valószínűleg sor kerül, volt már rá precedens, hogy az önszopatás ilyen példájára bukta az…..
Sanus 2014.01.08 12:02:33
@Never: Mifelénk a fehér furgon az a lomiscigány, akinek jó eséllyel nincs jogsija...
Korábbi ötlete alapján börtön várna a képviselőre, aki reggel halálra gázolt egy idős nőt. A szakértő szerint nem a jogszabály a hibás, hanem az autós, aki nem ismeri. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Sanus 2013.05.23 09:14:55
@Ferre: Ha nem ajkai vagy akkor inkább hallgass... Vagy legalábbis ne beszélj hülyeségeket. Közel-távol nincs gyalogátkelőhely az Alkotmány utcában, ahol az eset történt. A nap pedig elég durván szemből ott süt a reggeli órákban, igaz ez nem mentesít, mert kivédhető. Az út egyik oldalát rendszeresen elfoglalják a parkoló autók, eltakarva a járdát és akadályozva az úton átkelni készülőket. Mindemellett az út olyan keskeny, hogy ott tiltani kellene a megállást is. Az út egyik oldalán a vásárcsarnok van egy bolttal, a másik oldalán pedig egy mindenes kisáruház, gyógyszertár, méterárúbolt. Gyalogátkelőhely meg sehol...
Sanus 2013.05.23 10:02:55
@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "A kerékpárosoknak a balesetet okozók körében betöltött aránya a hideg téli hónapokban 6%-ot ért el.."

Ez hol igazolja azt a kijelentésedet, hogy a kerékpárosok okozzák a legtöbb balesetet? A 6% az mióta a többség? A maradék 94% az felszívódott, vagy mi? Esetleg 16 eltérő közlekedési mód között egyenlő arányban feloszlott és így kevesebb, mint 6%? De akkor mi a másik 16 közelekedési mód?

"A Forgalom 2%-át kitevő csoport okozza a balesetek 6%*át. Magasan az egy főre eső legnagyobb arány. "

Ha elesik a csúszós úton - téli hóap ugye -, úgy, hogy a közelében nincs senki, és megsérül, akkor +1 fő kerül be a kerékpárral okozott, személyi sérüléssel járó baleset rovatba a statisztikában. Ennyit a statisztikákról...
Sanus 2013.05.24 12:23:45
@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

Hadilábon a számokkal mi? Na ne röhögtess.

"A kerékpárosok is, mivel a legtöbb balesetet ők okozzák."

Ebben a hozzászólásban egy szóval sem említed az arányokat, csak később. Ami meg az arányos számokat illeti, erős ferdítés. Hiába jut 6 baleset 2 emberre, ha van még mellette 94 másik, akkor az messze nem a "legtöbb", elhanyagolható mennyiség. Amúgy ha az arány igaz lenne, akkor nálunk naponta okoznának tömegszerencsétlenséget a bringások, mert annyian vannak...
Azzal viszont teljes mértékben egyetértek veled, hogy időnként újra kellene vizsgázni KRESZ-ből, bringásnak is, de ne jó magyar szokás szerinti lehúzással, hanem rendesen.

@olcso: Nem azt írtam, hogy ha elesik és feláll, hanem ha elesik és megsérül. Nem biztos, hogy fel fog állni, sőt, az sem biztos, hogy eszméleténél lesz. Biztos lehetsz benne, hogy +1 lesz a statisztikában. Tudom, mert én is állítottam össze ilyen jellegű statisztikákat még egy korábbi munkahelyemen.

A statisztikák csak számok, nem nagyon érdemes foglalkozni velük.
Évente több mint 2500 gyalogost ütnek el Magyarországon, pedig az EU szerint kevesebbet kellene. A balesetek kétharmadát az autósok okozzák. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Sanus 2013.05.22 13:43:17
@Diopapa_sok: "A balesetetek nagy részét autósok okozzák. Akkor a táblázatban miért van első helyen, hogy olyan helyen ütik el a gyalogost, ahol nincs zebra? :)"

Mert több a kereszteződés mint a gyalogátkelőhely... És ez még a smiley-val sem vicces. A mi kis városrészünkben például egyáltalán nincs, kereszteződés meg jópár akad. Akkor most a gyalogosnak, aki hazafelé megy és történetesen nem az út azon oldalán lakik ahol a bolt vagy a munkahelye is van, szárnyat kellene növesztenie?
Amúgy annyira nem lehet sötét lakott területen, hogy ne vedd észre a gyalogost, akármilyen ruhában is van. Ha mégis, az akkor nem az ő hibája, hanem a településé, mert nincs világítás, meg a járművezetőé mert nem figyelt - sötét van, figyelek!/gyorshajtott - nem a viszonyoknak megfelelően/sötétített üveg - no comment... Aki meg lakott területen kívül gyalogol az úton vaksötétben, ninjának öltözve, az ne csodálkozzon ha átmennek rajta... Ha javítanának a láthatóságukon, talán (!) kevesebb gyalogost ütnének el sötétedés után, de azért hadd ne az autósok kedvéért öltözködjön már fel az ember, főleg ha a láthatóságot másnak (is) kellene biztosítania - közvilágítás.
Sanus 2013.05.22 13:51:00
@Fan....: "Szerintem kezdjék azzal, hogy lecserélik az átkelő előtt a táblát, és vagy raknak látható előjelző táblát. Nem lenne hülyeség továbbá feltűnőbb zebrát festeni az útra."

Amihez aztán idővel mindenki hozzászokna és ugyanúgy nem venné észre mint a mostanit...

" Idegen helyeken nem mindig látszik a zebra, ráadásul éjjel sokszor a gyalogos sem látszik. "
De ez ugye nem az ő hibája...

"Bár azt nem láttam a statisztikában, hogy mennyi gyalogost ütöttek el nappal és mennyit éjjel. "

Túlnyomórészt nappal, hisz éjjel kevesebben gyalogolnak, szerintem. Tévedhetek is :)
Sanus 2013.05.22 14:11:09
@szgy: "a hivatkozott felmérés biztonyára nem hivatalos, pl. a szomszéd 20 ezres kisvárosban nagyon ritkán látok olyat hogy a sűrű forgalmas főutcáján ne engednének át egy gyalogost szinte egyből."

A mi kis 20egynéhányezres városkánkban meg csak akkor engednek át, ha van egy olyan önjelölt bátor, aki kellő időzítéssel elindul. Nem véletlen, hogy Veszprémben olyan kevesen kértek matricát. Ebben a megyében az az általános szemlélet, hogy ha nincs autód, akkor senki vagy, ha van, akkor valaki, mindegy, hogy nem tudsz se írni, se olvasni és a fostalicska majd szétesik, akkor is. Egyéb közlekedési módokra meg néznek sokan, mintha a Marsról jött volna az illető. Empátia és józan belátás a közlekedés semelyik résztvevőjére nem jellemző, tisztelet a kivételnek. Azon csodálkozom, hogy nem a mi megyénk vezeti a baleseti statisztikákat, bár lehet, hogy igen...
Mindenki megvárhat egy autót, nem igaz? Várjon csak türelemmel, mert én éppen másra koncentrálok. A telefonomra. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Nick Thorpe-ot, a BBC budapesti tudósítóját kerékpározás közben gázolta el egy autó a reggeli forgalomban Csepelen. Az újságíró sérülése miatt kórházba került. Egy éve. A BBC szerdán hosszú írást közölt a baleset áldozatának tollából a magyar főváros kerékpáros…..
Sanus 2012.09.24 12:46:07
@ex-dr. vuk: Ez így van, rohadtul ellustultak az emberek és 10 perc gyaloglástól már rosszul vannak.
Nekem sajnos elengedhetetlen az autóhasználat, napi 80-120 km-t kell vezetnem a munkám miatt, de bringával járok be dolgozni, mert kevesebb mint 4 km-re lakom. A bevásárlást is megoldom vele kb 2 naponta. Télen a latyakos út helyett a tiszta járda gyalogosan teljesen jó alternatíva - a tömegközlekedés nálunk nem olyan jó mint Bp-en. Na ilyenkor szoktak sokan nagy szemekkel nézni, hogy "Olyan messziről gyalog???? Biztos nem kell boltba menned..." Pedig de, megyek oda is, csak elbírom... Közben meg nem értik, hogy az általam elfogyasztott ételmennyiség mellett hogyan lehet olyan vékony...
Sanus 2012.09.24 12:47:39
2013 márciusára tervezik a New York-i kerékpárhálózat beindítását, de már most, a nagy kerékpáros bumm beindulása előtt megkezdődött a közvélemény megdolgozása. A figyelemfelhívó kampány részeként többek között óriásplakátokat és útfelületi reklámokat helyeztek…..
Sanus 2012.09.13 10:29:00
@_zulu_: Na ja, a bringás és autós trollok miatt nem tud biztonságosan közlekedni a normális ember. De egyik sem érti meg, hogy nem csak a másik a hülye...
Sanus 2012.09.18 10:13:35
@kohabitállak: "lépésben egyenesen haladni, kanyarodni nem tudó, full önérzetes, újdonsült bringázók hada a valódi veszélyforrás. Képtelenek fölfogni, ha városban tekernek, akkor nem egy szabadidős sporteszközt nyúznak, hanem KÖZLEKEDNEK."

Ezzel egyetértek, de sajnos a másik oldalon is ott vannak az ugyanilyen arcok, akik azt hiszik, hogy a gázpedál tiprása az már autóvezetés, miközben elfelejtik, hogy ez nem az NFS a játékkonzoljukon. Különben is nekik van jogsijuk és akkor már közlekedni is tudnak... Lóf@szt. Ezek az arcok sokkal veszélyesebbek és szvsz jobban megfélelmlítik a közlekedésben résztvevőket mint egy önérzetes bringás ribi. Mondom ezt évi kb. 30ezer km autóvezetés és több mint 20 év országúti bringázás tapasztalatával. De ami igaz az igaz, az ilyen típusú emberek "mérget öntenek a közlekedési társadalomba", ahogy HencegőLajos is írta.
A gyalogosok némelyike meg egy külön állatfajta. Akire más közlekedő -még ha szabálytalan is - a frászt tudja hozni, az meg is érdemli, mert nem figyel - gyalogosról beszélek. Gyalogosan is kutya kötelessége figyelni a többi közlekedőre, a járdán is, mert NINCS EGYEDÜL!
Bringásként sokan érzik úgy, hogy veszélyben vannak az utakon, ami sajnos néha nem megalapozatlan. A KRESZ ott tesz keresztbe nekünk, ahol csak lehet és egy nagyon fájó hiányossága számunkra, hogy nincs megszabva a kötelező távtartás előzés során. Ennek eredményeképp sűrűn…..
Sanus 2012.05.03 10:37:02
@odb: Nem csak a szabályokat be nem tartók miatt nem kezelik egyenrangúnak a kerékpárosokat a közlekedésben, ez nem ennyire egyszerű. Nem lehet általánosítani itt sem. Meg lehet nézn, hogy kik fröcsögnek a legjobban a bringásokra - azok, akik úgy közlekednek, mintha rajtuk kívül nem is lenne más az utakon. Ők a többi autóst is lehülyézik, mert csak ők tudnak vezetni, más nem, Vagy ott vannak azok akik lenézik a bringást, mert a csöpp kis agyukban az a kép él, hogy az bringázik, akinek nincs pénze autóra, tehát szegény, ezért nem is ember. Pedig sok esetben a bringásnak nem a pénze kevesebb, hanem az esze több mint neki... A helyzeten az sem segít, hogy a KRESZ sem kezeli egyenrangúan a kerékpárosokat sok esetben.

@zum trucc: Az általad felsorolt kategóriákkal vitatkoznék. Ne sértődj meg, de besorolni a közlekedőket bármilyen csoportba, hülyeség. Az autósokról, buszvezetőkről, teherautósofőrökről - és még sorolhatnám - is lehetne kategóriákat kreálni, de minek. Az arányokat meg honnan vetted? Számolod? Mert ha csak hasraütöttél akkor elég nagyot tévedsz. Vagy tedd hozzá, hogy a nagyfaluban ez a helyzet mérések alapján, de ne általánosíts a saját véleményedre alapozva. A bringásruha meg nem trendiség miatt van, de ezt úgysem érted amíg nem ülsz nyeregbe nagyobb távra. Persze vannak akik tényleg azért öltöznek úgy, mert azt tartják menőnek, de hidd el, ők lényegesen többet közlekednek autóval mint két keréken. Ez meg az én tapasztalatom.
Sanus 2012.05.04 11:05:42
Minden autós egy aluliskolázott hülye - megírták a totalcaron -, felfuvalkodott hólyag, magamutogató idióta. zum trucc, nem rád gondoltam ,te vagy a kivétel. Ja hogy a mindenkiben nincs kivétel? Erre próbáltam rávilágítani, de látom nem sok sikerrel...

A félreértések elkerülése végett:
1. éves szinten kb 30 ezer km-t vezetek a munkám miatt - is.
2. éves szinten csak munkába járással 2ezer km-t tekerek városban, emelett kikapcsolódásként ennek többszörösét.

Ha már mintákat nézünk a közlekedésben tanúsított viselkedésre, több gépjárművezető mutat elmebeteg, szociopata mintát mint bringás - persze arányában, nem darabra. Ennek egyik oka az is lehet, hogy gépjárművel egy zsúfolt városban képteleneség időre odaérni valahova és még könnyen parkolni is, ammi azért elég frusztráló lehet. Főleg, ha valaki nem céges autóval közlekedik, hanem sajáttal, amire igencsak sokat kell költeni ugye. Ezzel szemben a bringás meg végig ott vigyorog a tükörben, ha van külön sávja, akkor még a lámpán is előbb átérhet, mert nincs előtte sor. Rádaásul neki még ilyenolyan adókat sem kell fizetnie. (Ugye milyen alkalmatlan a kerékpár a városi közlekedésre?) Ez egyeseket dühít. Hogy miért, azt nem tudom, engem nem zavarnak, amikor vezetek. A szabálytalan idióták igen, de a hülyeség és a szabálytalankodás járműfüggetlen, ezért nem helyes általánosítani, sem az egyik, sem a másik oldalon. Igazából nincsenek is "oldalak", csak közlekedők vannak. Bár ezt ebben az országban nehezen fogadják el az emberek, itt majdnem mindenkinek szüksége van arra, hogy valaminek/valakinek az "oldalán" álljon. Csak egymás oldalára nem képesek állni...
Mi sem mutatja jobban a másodlagos autópiacon vadászók bizalmatlanságát, mint a tény, hogy azért nem vitte el az autót, mert nem volt semmi baja. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Sanus 2012.05.03 09:00:10
@skeezix dilemma: A nem csillivilli motortechnikások meg már olyan öregek, hogy azért kerülnek egy vagyonba és hamarabb roncs is lesz.
A kispénzűek közül meg sokan azért vesznek használtautót, mert nem akarnak lemaradni, nekik is kell egy kocsi - pedig nem verseny - és nem azért mert valóban szükségük van rá.
Kisvárosban lakom, az itt autózoknak jó része nem megy ki a településhatáron. Ami azért durva, mert széltében 5, hosszában kb 8 km max az egész. Nem nagyon indokolja semmi az autóhasználatot, mégis vesz egyet.
Kerékagy Jobbra vagy balra? 2012.03.20 22:22:00
„Az egyik kormányt elengedve egy határozott ökölrázástól kapcsolódik be az index, amely aztán magától elalszik” – olvasható a bringaindex használatának magyarázatában. Éjszaka biciklizve a különböző fények valóban növelik a biztonságérzetet, meséli…..
Sanus 2012.03.23 13:35:07
@iorek: "Nem kevesebbet állítok, mint, hogy nincs olyan szituáció, amiben segít egy féklámpa (azaz vele jobb mint nélküle) Egyszerűen nem tudtok ilyet mondani."

Csak egy: Kivilágítatlan kereszteződésben töksötét gyalog lelép eléd féktávon belül mert "csak egy bringás" és a mögötted jövő autó nem számít... Na ekkor jó ha a négykerekű (vagy több) észreveszi, hogy te bizony lassulsz és nem fog elcsapni, mert ugye szerinte lehet előzni bringást kereszteződésben gyalogátkelőhelyen, hisz csak "kikerüli"... :)
Abban igazad van, hogy amíg 100 bringás 101féle képpen világít hátrafelé, addig senki nem fogja észrevenni, hogy az féklámpa...
Sanus 2012.03.23 13:38:45
OFF:
@alte trottel: "Köstritzer Schwarzbier"

Ez az aminek literje kishazánkban 3000 HUF körül mozog? Mert ha igen akkor akármilyen finom lehet, én tuti nem fogom megkóstolni.. pedig szeretem a sört. Ha tudsz olcsóbb helyet ne kímélj, osztd meg :)
Saját zsíron Ne járdázz bakker! 2011.09.26 15:06:00
Én olyan jó gyerek vagyok, hogy más tyúkszaros életét is féltem, ezért adok most neked, annak a drága bringástársnak, akit majdnem elcsaptam (vagy inkább, aki majdnem elcsapott) és az összes hozzád hasonlónak egy életmentő tippet: ne járdázz!De ha kiscsirke vagy és félsz a…..
Annyi szép falu, város, ország meg kontinens van, muszáj neked itt autókázni? És itt lakni? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Sanus 2012.02.29 10:13:32
@golya80: nem nem, a külvárosba, vagy közeli kistelepülésre kiköltöző automán városi ficsúr átül a kertitraktorra füvet nyírni július közepén, vasárnap délben 50 fokban, mert nem bírja csöndet... Ja és följelenti az önkormányzatnál a bennszülött szomszédot - akinek több generációra visszamenőleg állattenyésztésből élt a családja - , hogy büdösek az állatai...

@stellaz1: "jelenleg 5 kollégám van, aki mind vidéki.....
vedd észre, hogy a közlekeéds fejlesztése is nagyban hozzájárul ehhez a tendenciához, mert ma már 50-100 km távolságból is beszipkázhatják a munkaerőt."

Már megbocsáss, de ehhez a közlekedés fejlesztésének nem sok köze van, annak sokkal inkább, hogy kénytelen Bp-re menni munkáért a vidéki, mert ott nincs...