Regisztráció Blogot indítok
Adatok
sq

0 bejegyzést írt és 819 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Onnan indult az egész, hogy múltkor a Bud Spencer emlékposzt után egy cimborám megkérdezte, miért neveztem a posztban az öreg pofonfa kocsiját piskóta-Escortnak. Miután elmagyaráztam neki, miért lett ez az első generációs Escort ragadványneve, sorra jöttek elő a hasonló, autókat azonosító…..
  A PestiSrácok.hu portál szerint Soros György magyar származású amerikai üzletember által támogatott civilek, civil szervezetek állnak a pedagógusokat utcára hívó és a köznevelési rendszer állapota miatt az ország több pontján demonstrációt szervező körök mögött.  Ezt volt képes a Magyar…..
Mostanában, amióta Kati korábban jár dolgozni, mint régen, hetente általában háromszor, néha többször is én viszem a kölköket suliba. Sebaj, így legalább a Foltos is rendszeresen megtornáztatja a tagjait, mert a motor és a tesztautók miatt az utóbbi bő két hónapban nem ment…..
Gyermekkoromban rajongtam a "bolondvárakért". Talán jobban, mint az igaziakért. Ugyanis - mint oly sok más gyerek - én is szerettem volna egyet csinálni, és a sopronbánfalvi Taródi-vár vagy a székesfehérvári Bory-vár kézzelfogható bizonyítéka volt annak,…..
A dohány-, az alkohol-, a szögletzászlóipar, valamint az internet nemzetivé tétele után az autók forgalmazása is állami kézbe kerül, újra. „Az autó egészségtelen! Büdös, hangos, beszakítja a Balaton jegét, és dugót okoz, ezért lépnünk kellett!” – mondta Lázár…..
sq 2013.08.29 09:12:57
Az sajnos nem újdonság, hogy a választókat hülyének nézik a politikusok. Az sem, hogy munkájuk legfontosabb részének a szavazatok begyűjtését tekint, hatalmukat, pozíciójukat nem a közérdekében, hanem saját céljaik felhasználására szeretik fordítani. Azért lesznek…..
 A Schmitt-ügy végre értelmes téma a magyar közéletben. Írnak róla sok mindent, írják, hogy úgysem fog magától távozni az elnök, meg hogy ez egy ilyen ország, vagy hogy a politikai következmény mindig több, mint a jogi. Mindenkinek igaza van. Szerintem Schmitt lemond, hiszen…..
Nem tudom van-e még olyan állam, ami átkúrja a palánkon, és a másik oldalon még le is szopatja a saját választópolgárainak 35%-át. Képzeljük el, hogy az USA-ban Obama megszívatna 70 millió amerikait a megválasztása után ... Csendes kis hír volt tegnap, és is majdnem…..
sq 2012.01.10 16:40:37
@whale: kedves whale, túlságosan leegyszerűsíted a dolgokat. persze nem tudhatod, mibe fektettem a visszakapott pénzt. konkrétan olyasvalamibe, amiből éldegélhetek majd 30 év múlva. de ezt nem kötöm az orrodra, mint ahogy azt sem, hogy van-e megtakarításom, adósságom, stb. attól, hogy idiótázol, még nem leszel alfahím a kommentelők között (hű mekkora dicsőség), és ha majd lesz önálló kereseted, és pár évtized élettapasztalatod, másként látod majd a dolgokat. most még naív gyermek vagy.
Két szívkoszorúér meg három repedező aorta között Enderünk, aki mostanában leginkább főállású orvos, levelet írt, fényképeket csatolt. „Az egyik totalcart olvasó szomszédom áthozott ma három képet. Koreai motorosok, az egyik csaj, 125-250 köbös gépekkel mennek…..
sq 2011.10.09 12:34:02
sőt, kisebbel is lehet túrázni: slowwaydown.com/swd/

valakik még sr2-kkel is megjárták annak idején afrikát a ddr-ből. nekem is olyan van, lassan 50 éves lesz, de pöccre indul (igaz 10-12 km után le is áll) :D
Belsőség Meg vannak barmulva 2011.05.18 06:00:00
A sors fintora, hogy miután elintéztem a dolgomat, egy sarokkal odébb éppen elém került, így a piros lámpánál szépen ki is szálltam a kocsiból, hogy megvitassuk a kérdéseket. Vélemények az azonos című írásunkról...
sq 2011.05.19 07:25:48
nekem pont tegnap volt afférom egy iq-negatívval. kerékpárral tartottam munkába hajnalban (a nap éppcsak felkelt). lámpa (állandó erős fényű), láthatósági mellény, ami csak kell, nagy tempó. gyengeelméjű barátunk a rozzant asztrájával indul munkába (?), persze kihajt elém féktávon belül. én egy pillanat alatt mellette vagyok, csóválom a fejem. a többség ilyenkor elnézést kér és mindenki boldog. beelőzöm az idiótát, hiszen gyorsabb vagyok. erre dudál. elkezd előzni, valamit ordibál át az asszony fölött, de hát ablak fent, annyi esze sincs, hogy így kukkot sem értek. integetek neki, hogy húzódjon le és megbeszéljük, de elhajt, ehhez már nincs mersze, csak meg kellett mutatni asszonynak, hogy ki a férfi - ha már éjszaka nem ment.

de hogy valaki ennyire félkegyelmű legyen... rendszám megvan, tudom hol lakik.. és erre ugrál. ma reggel is arra mentem, gondoltam ha épp indul akkor elbeszélgetek vele a kreszről, jómodorról, de még bent parkolt az udvarban. na majd legközelebb..

régebbi eset ugyanebben a faluban: kocsival vagyok, beérek a faluba, tempó amennyi kell: 50. hülyegyerek típusú csaj mögöttem kivág, hogy megelőz. út szélén gyalogok, na mondom egy szabálytalankodó picsa miatt el azért nem fogom őket ütni akkor inkább rongyoljon bele a hátsómba. fékezni késő, index és kis gázzal bevágok a csaj elé - nem vészes a tempó különbség se nagy és még volt vagy 1 autó távolság köztünk. a hülye nekiáll dudálni. na ekkor eldurrant az agyam, és megkergettem. de hiába villogtam és integettem, h álljon félre beszélgetni, csak nyomta és nyomta, közben folyamatosan a tükröt figyelte. aztán egy idő után lehiggadtam, és hagytam futni.

miért van az, hogy a sok gyökér csak addig mer dudálgatni meg nagymenőzni, amíg a kocsiban ül, de ha valaki megpróbálja számonkérni a tírpákságukat, akkor már inkább menekülni próbálnak?

(kivéve azt a papát, akinek nem lehetett megmagyarázni, hogy nem minden körforgalom kétsávos. az aduász érve az volt, hogy ő már 40 éve vezet, ne én akarjam neki megtanítani a kreszt.)
Az iwiw-et az internettel foglalkozó környezetem temeti. Az iwiw mára nem hype-os, halott cucc, felejtős, ennyi volt, kapu becsuk, ágyő, viszlát, és kösz a halakat. Az iwiw helyett itt a Facebook, az a király, az a cool, az a jó, az kell nekünk, az a divat.Amúgy az iwiw köszöni…..
Már-már otthon érzi magát Budapesten Kunio, a japán világutazó. Két hete érkezett Budapestre, de maga sem gondolta volna, hogy ilyen hosszúra nyúlik magyarországi kirándulása. Mint azt megírtuk, a turistaszállás lépcsőházából ismeretlen tettesek ellopták túrára…..
Volt ám egy második felvonása is a világjáró Subaru 360-kipróbálásának, ugye ez az az autó és esemény, amiről a múlt héten írtam, olvassák el kérem, ha akkor nem sikerült, szerintem nagyon érdekes, bárkinek. Imrével ugyanis a riport kötelező témáin kívül - hogy készült…..
Egyáltalán nem lepődött meg a Homár, hogy a Vodafone mobilnet ATM-es feltöltése még a fél évvel ezelőtti árakon lehetséges, azaz csak vagy többet vagy kevesebbet lehet a számlára tenni, mint amit kellene. Az 5GB-os csomag áfaemelés során nettó 4166-ról 4400 forintra csusszant…..
Poros PorscheAz öreg Porschét egy délnémet kisváros pici autókereskedésében láttam meg ´98-ban, ákombákom betűkkel írt „BARKÁCSAUTÓ” táblával a szélvédő mögött. Tipikus leghátsó sorban álló, poros, madárszaros, lerobbant vacak volt. A török nepper…..
sq 2009.10.26 15:07:44
hihi, nekem van egy fiero-m, ráadásul szintén a gagyi négyhengeres, így talán úgy tudok hozzászólni, hogy nem kell azt hazudnom, "kaptam egy ilyet egyszer kölcsön és...". nincs is ennyi fiero az országban mint amennyit itt kölcsönkaptatok. :D

szóval előszöris az elfolyt hűtővíz: a csövek valóban a küszöbök mellett mennek, ezért a helyes emelési pontokra pl a manuál több helyen is felhívja a figyelmet. de egyébként is ha valaki benéz a kocsi alá mielőtt nekiesne teszkós krokodil emelővel, rájön, hogy talán nem így kéne. a hótól nem fog elfolyni a víz, valszeg a villanyász kontár módon emelte meg a kocsit, és akkor roppantotta össze a csövet.

lada alkatrészes kendácsoláshoz külön gratulálok: ezért ilyen ótvar minden magyar fiero. remélem legalább utána kicserélted eredetire (ami valszeg még olcsóbb is mint a lada-féle behúzó).

a fiero NEM sportkocsi, a pontiac soha nem is szánta annak: eredeti definíciója szerint egy commuter car, városi forgalomra tervezve. se a futóműve, se a motor nem a teljesítményre van kihegyezve, hanem inkább az - amerikai értelemben vett - takarékosságra. csak a kedves cikkszerző ezt nem tudta. szóval egy porschéval hasonlítja össze és ezzel még kérkedik is. ez nagyon lol. :) az a baj, hogy manapság bárki lehet autós újságíró, ilyen szakmai tudással inkább a velvetnek kéne írni.

sajnos amúgy az enyém is ilyen javarészt tákolt példány, de érdekes módon a tető nem ázik be. az önindítóm nekem is megadta már magát (látszott is rajta a tákolás), sőt a főtengelyem is cserélve lett (nevetséges áron szereztem be ámerikából). ráadásul mivel már sok éve letettem, legutóbb már be sem indult (egy ideig járt a benzinpumpa, aztán megállt, valszeg a sok éve álló benzinbőn fölkapott valami trutyit). de egy-két éven belül szeretném helyrepofozni a kocsit - és nem tákolva, hanem eredeti vagy utángyártott típusazonos alkatrészekkel. magam, mert rájöttem, a magyar autószerelők csak többet ártanak, mint amit használnak.

az ok egyszerű: míg használtam, fantasztikusan élveztem vele minden megtett kilométert. a bakony kacskaringóin úgy lehetett vele autózni, mint azóta se soha semmivel. tényleg, egy élmény. ha jól van összerakva. ami nálam tönkrement, az a korábbi tákolások eredménye. mint a cikkben is. meg az, hogy én is voltam hülyegyerek (mint a szerző), és sokszor lepadlóztam hidegen is. ugyanis az enyém úgy 50-60-as tempóig, amíg az automata tartotta az 1-est, valami iszonyat jól gyorsult. legalábbis sokkal jobban, mint a mostani tádém, ami kiló/lóerő szempontjából kb azonos a fieroval.

a fogyasztásom egyébként vidéken 8l, városban 12-14l volt.

ja, és van egy olyan érzésem, hogy a szerzőnek sosem volt fieroja (a képek is mind másik kocsiról vannak - miért?). pl a hátsó csomitartó messze nem hátizsák méretű, ilyet tényleg csak az mond, aki még csak képen látta és nem tudja, hogy van egy alsó része is. nekem komplett hétvégi nagybevásárlások simán elfértek benne.

(ja és nem vagyok elvakult, mielőtt valaki ezzel vádolna, egy jól összerakott 924 valószínűleg sokkal jobb mint egy jól összerakott fiero, kivéve talán a szlalomot. csak én nem vagyok olyan butus, hogy a kettőt egyébként összehasonlítsam.)
sq 2009.10.26 15:18:35
@Jamesblond:

a műanyag kasztni csalóka dolog, alatta iszonyat masszív váz van, ezért is annyi kiló a ponti, mint egy mai átlagos csupavas családi szedán. 84-ben amcsiban a legbiztonságosabb autó lett, pont a masszív váz miatt. a váltó pedig egyszerűen nem úgy van áttételezve, hogy elérje a 200-at. ez egy városi autó.

volt egyébként még a sornégyből is izmosabb változat amit a pályaautókba raktak, sd-4 (sd=superduty) néven. ma is kaphatóak ilyen utángyártott replika hengerfejek, és mindenféle spéci alkatrészek. illetve állítólag valamelyik későbbi gm autó szériában megkapta ezt a hengerfejet valami más néven, de per pill nem jut eszembe melyik modell. talán bone tudja.

fierot egyébként tényleg csak az vegyen aki ért hozzá, és tudja otthon, saját maga szerelni. mikor én még hirdettem az enyémet, sok embert beszéltem le róla (volt akit a próbakör után), mert láttam rajta, hogy csak szívna vele (legfőképp a magyar "szakik" hozzánemértése miatt).
Mi, a Radikális Zebrahasználók Országos Akciócsoportjának (RAZOR) tagjai, megunva azt, hogy, ma, Magyarországon életveszélyes küzdelem átkelni a kijelölt gyalogátkelőhelyen, akcióra szántuk el magunkat... A terv Tagjaink több hónapon át szabályosan (nem direkt balesetekre…..
sq 2009.09.10 12:09:36
gratula az akcióhoz, remélem sikerrel jártok!

egyúttal szeretném bekopizni ide egy másik blogba írt kommentem, csak úgy jellemezve, hogy vidéken is ráférne a nevelés az autósokra:

"én valamelyik nap egy vidéki nagyváros egyik négysávos útján mentem a belsőben (a külső überszar és sehol senki mögöttem), láttam balról egy papa biciklivel át akar jönni a zebrán (tolta). szemből még messze vannak, így megállok és intek, hogy menjen. nem indul el, még szétnéz jó alaposan, ekkorra a szembőljövők odaérnek. a kresz kimondja, ilyenkor nekik meg kéne állni (ha én már állok). nos az egyenleg: szemből hat autó érkezett, egy sem állt meg. engem utólért egy terepjáró, kívülről megelőzött. én meg csak álltam és álltam. miután a terep kitisztult, papa végre el mert indulni, keserű mosollyal megköszönte, hogy megálltam, én meg csak széttettem a kezem. nem beszéltünk, de mindkettőnk tudta, mire gondol a másik.

nos, kb fél percet álltam ott. a szembe jövők közül egyik sem nézett oldalra, senkinek fel sem tűnt, miért állok az út közepén index nélkül egy zebra előtt. senkinek. csak jöttek bambán előre meredő tekintettel.... azt hiszem ha bevezetik a szabályt, hogy már akkor is meg KELL állni, ha valaki megközelíti a zebrát (persze láthatóan áthaladási szándékkal), a magyar autósok 90%-át rövid úton szarrá fogják büntetni. és meg is érdemlik.

ja igen, mielőtt bárki nekem rontana, hogy veszélyeztettem a gyalogost: ha nem hezitál, és elindul, a szemböljövők nagyon kényelmesen le tudtak volna lassítani és megállni. bár megértem azt is, hogy nem volt bátorsága elindulni (vagy csak nem hitte el, hogy valaki tényleg megáll és elengedi?)."
A finnek nyelvi rokonságban vannak a magyarokkal, körülbelül ez az egy közös van velük. Természetesen a műszaki vizsgáztatás is másképp működik mint idehaza. Bár Attila hadilábon áll a gépeléssel, vagy nem működik neki rendesen a szóköz a billentyűzetén, ezért kicsit…..
sq 2009.07.29 08:26:29
@craft75: "Ott is levillognak a pályán, meg a motorosok lerúgják a tükrödet ? Milyen arra a közlekedési morál ?"

Húsvét környékén voltunk kint egy hetet, béreltünk autót, és levezettünk 1200km-t. Ezalatt egyetlen autósra mondtam azt, hogy mekkora fasz (itthon kb 10 percenként mondom valakire): jött mögöttünk egy ideig, aztán mikor a felezővonal záróvonallá változott, úgy döntött megelőz (a max.sebességet jócskán túllépve, ami azért érdekes, mert finno. dugig van trafipax-szal (kb 10 km-enként van egy)), a manővert már forgalomtól elzárt területen fejezte be és eléggé bevágott elénk (ami azért érdekes mert a finnek addig nem jönnek be eléd, amíg nincsenek 2-3 autónyi távolságra - a kőfelverődések miatt, mivel ott nem sózzák, hanem kővel felszórják az utakat télen). Na mit gondoltok, milyen rendszáma volt a fószernek? Hát naná, hogy magyar!!!
Ha korábban valaki nem tudta, a blogot olvasva annak is egyértelmű, hogy bazinagy autóban igen gyakran ülnek teltkarcsú és egyben hajatlan sofőrök, akik igyekeznek vezetés közben is méretükből adódó fizikai előnyüket fitogtatni. Richelieu ennek egy új fokozatát mutatja be, amikor…..
  Az ADAC ezúttal nagyszabású bérautó inkognitó teszttel jelentkezett: 7 európai ország üdülővárosában béreltek kocsikat, megvizsgálták az állapotukat és szolgáltatás minőségét. Lesújtó a végeredmény.  Vélemények az azonos című írásunkról...
sq 2009.06.04 08:22:18
mi áprilisban finnországban béreltünk egy kombi opel astrát egy kis helyi (illetve skandináv érdekeltségű cégtől, a scandia rent-től. helsinkiben vettük föl a reptéren (az iroda több más dologgal is foglalkozott, amolyan franchise-ként dolgoztak a scandia rent-nek is). a személyzet nem állt a helyzet magaslatán, például a nemzetközi jogsiról azt sem tudták, mi az, de azért 15 perc múlva már a kocsiban ültünk. előre foglaltuk le neten, és ott várt minket a megadott időpontban a reptéri garázsban. a kocsiban 36e km volt, egy két apróbb esztétikai hiba (csomagtérroló nyitókarját valamelyik előző bérlő kicsit letörte, illetve a szélvédőn volt egy kőfelverődés), de összességében makulátlan, tiszta és jó illatú volt, természetesen teletankolva (ahogy kell), új szöges gumikkal (volt ahol jól jött), és sok olyan extrával, amit nem vártunk az alsó-kategóriás modelltől (pl ülésfűtés, ami szintén jól jött a minuszokban). az autóval levezettünk 6 nap alatt 1060km-t, és rovaniemiben adtuk le, ahol még csak személyzet sem volt, egyszerűen be kellett dobni a kulcsot egy dobozba a reptéren.

az ár kicsit borsos volt, 500eur kaució és majd 600eur bérleti díj volt az 5 napra (azért csak öt, mert délután vettük fel és délelőtt adtuk le, szóval így lett 6 nap vezetésből 5 nap bérlet). ami megdrágította (150eur) az az volt, hogy máshol adtuk le, mint ahol felvettük.

az egyetlen hátulütő, hogy a kauciót nem vonták le a bérletidíjból, hanem a bérleti díj levonása után (miután leadtuk a kocsit) pár nappal utalták csak vissza (gondolom átnézték a kocsit), vagyis egy ideig 500eur minuszban voltunk a tervekhez képest.

de a kocsi tényleg makulátlan és biztonságos volt, látszott, hogy fel van készítve mindenre ami a skandináv fagyokban adódhat. úgyhogy bátran ajánlom őket (budget olcsóbb lett volna, hertz és europcar kb egál, avis drágább)
autózz! Harc a gőzborotváért 2009.05.18 10:27:00
Úgy látszik, hülye autósokból sosem fogyunk ki, termelődik az utánpótlás rendületlenül, nehogy már csak vidám és pozitív sztorikat rakjunk ki. János csak meg szerette volna tisztogatni egy kicsit az autóját, amikor is megjelent a történet habzó szájú, három hengeres motorját…..
Belsőség Minek ide mopedautó? 2009.04.22 02:37:57
  Békén kellene hagyni a mopedautósokat, hátha maguktól belátják: autózni autóval kell, mopedezni meg mopeddel. Megmondjam miért? Mert a mopedet ki lehet kerülni, ezt meg nem.  Vélemények az azonos című írásunkról...
sq 2009.04.22 09:43:19
felénk faluhelyen elég sok mopedautó van (kb falunként 2-3 biztos). semmi gondom velük, rendszerinte szépen rendes tempóban mennek, ráadásul a legtöbb szépen húz a sáv jobb széle felé is, látszik, hogy nem akarnak ők akadályozni. persze ezek nem ilyen négymillás csodák, inkább külhonból importált lepukkant csótányok. a négymillás változatokra kihegyezni a cikket butaság volt. (sávon belül előzni amúgy biciklit és robogót is csak akkor szabad, ha a kellő oldaltávolságot tudod tartani. a 40cm az NEM kellő oldaltávolság, márpedig a magyar utak 99.9%-a nem elég széles a sávon belüli előzéshez, persze gondolom a cikkíró ilyen kis centizgető típus.)

viszont itt olyan mamik járnak velük, akiknek a bicikli vagy a villanybicikli pakkokkal már rizikós. nem gond, ezzel nem tudnak felborulni. de kárt okozni sem tud a mami, mert nem tudnak elszabadulni egy devrolet spark lóerői.

a rendszám jó ötlet, robogókra is jó lenne (lesz). nekem is van egy 46 éves robogóm, kifejezetten örülnék, ha kaphatnék rá rendszámot.

viszont pár hete majdnem belerongyoltam egy platós mopedautóba (a mopedautó egyébként nem is jó kifejezés, mert a moped szó csak a pedálos robogókra használható (motor - pedal), egy autós szakújságíró erre ügyelhetne!).

szóval megyek egy négysávos elkerülőn a külsőben 90-nel, éles jobbos kanyar sok fával és töltéssel, eléggé beláthatatlan. na egyszercsak elémkerült egy ilyen kis platós gyösz kb 40-45-tel a hajnali szürkületben, hirtelen fel sem fogtam, hogy ez most mekkora és mennyivel megy, azt hittem, nagy és gyorsan. mire ezt végiggondoltam (kb 0.5 sec) már ott voltam a seggében és satu, abs (belsőben jöttek a gyorsak). nem dudáltam, nem anyáztam, de azért tény, hogy tudnak meglepetéseket okozni. még jó, hogy mögöttem senki se jött.
sq 2009.04.22 09:45:10
@Hrzrasn: azért a twingo nagyon meg van ám tervezve gyűrődőzóna szempontból.
Állandó és a blogon is visszatérő probléma az autóvezetők és az ő útjukat keresztező gyalogosok közötti ellentét, ma is egy ilyen történetet olvashattok Jin_Ke jóvoltából. Bosszantó az, amikor egy drága autóstársunk balesetveszélyes helyzetet teremt, de vajon mennyire…..