Adatok
rotunda
0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az üzleti szakemberek szerint a vevők komplex "megoldást" szeretnének kapni problémáikra. Ugyanakkor tömegével találunk termékeket, szolgáltatásokat nem kívánt, és nem is használt funkciókkal (gondoljon például saját mobiltelefonjára). Mi a véleménye:…..
Az internet terjedésével lehetővé válik az otthonról végezhető távmunka, ami nem követeli meg egy adott feladaton dolgozó érintettek személyes együttműködését ill. ismeretségét. Milyen előnyei és hátrányai lehetnek az internetre alapozott otthoni távmunkának?…..
Az innovációt a fogyasztói igények magasabb szintű kielégítéseként határoztuk meg. Ez hogyan egyeztethető össze a tartós fogyasztási cikkek (pl. tv, mobiltelefon, számítógép) körében megfigyelt „beépített avulással”, miszerint a termékek rövidebb…..
Milyen előnyei vannak a saját márkás termékeknek a fogyasztó számára? Veszélyben vannak-e a gyártók márkái? Ön melyiket és miért részesíti előnyben?Inspirációként:http://kereskedelem.tlap.hu/magazin/sajat-markas-termek-fogalma/; http://hu.nielsen.com/site/20100906.shtml;…..
Milyen kiváló magyar termékeket ismer? Mit lehetne azért tenni, hogy a magyar termékek nagyobb súlyt kapjanak a hazai piacon? Hogyan segítené elő, hogy e termékek termelői külpiacokra jussanak? Kedves Hallgatók!Igyekezvén összegezni és kiemelni a legfontosabb pontokat. Ismét…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Szerintem a fogyasztók között is különbséget kell tenni. Vannak akiket az újdonságérték fog meg, a termék "okosssága", vannak akik csak azért vásárolják meg, mert ez az legújabb divat és vannak olyanok is, akiknek esetleg tényleg sokat érnek a plusz szolgáltatások, amiket a termék kínál.
Ezért egyrészt lehet "rásózásnak" is értékelni bizonyos fogyasztók esetében a komplex kiszolgálást, ugyanakkor ez ad plusz hozzáadott értéket a terméknek. Sok esetben pont ez biztosíthatja kulcsot a versenyelőnyhöz, így tudnak újdonságértéket biztosítani a terméknek, tulajdonképpen az innováció eszköze. Kérdés azonban, hogy a magasabb szintű igénykielégítés nem-e inkább plusz felesleges funkció, szolgáltatás. Talán nem, ha utána ráépül valamilyen más széles körben elterjeszthető szolgáltatás. Például a mobiltelefon az idősebb emberek esetében elsősorban a telefonálás eszköze. Személyes példaként az én nagymamám nemigen ír sms-eket, ugyanakkor az egyenlegfeltöltés szükségességéről sms formájában értesül, tehát számára ezt kínálja az egyébként kihasználatlan funkciója a telefonjának. Ugyanígy az okostelefonon való internet meg GPS elérés is lehet felesleges funkció, de mikor ezek felhasnálásával már meg tudom nézni a legközelebbi bankfiók elhelyezkedését, vagy, hogy hány kiadó szoba van abban a szállodában (layar), akkor máris egy olyan szolgáltatásról van szó, ami kitágítja a felhasználók körét.
Összességében tehát bizonyos fgyasztók számára-és általában ez a többség- a komplex szolgáltatások feleslegesek lehetnek, ugyanakkor gyakran ezek adják meg az alapját, a forrását a további innovációnak .