Regisztráció Blogot indítok
Adatok
rotunda

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
 Az üzleti szakemberek szerint a vevők komplex "megoldást" szeretnének kapni problémáikra. Ugyanakkor tömegével találunk termékeket, szolgáltatásokat nem kívánt, és nem is használt funkciókkal (gondoljon például saját mobiltelefonjára). Mi a véleménye:…..
rotunda 2011.12.01 11:20:21
Sziasztok!
Szerintem a fogyasztók között is különbséget kell tenni. Vannak akiket az újdonságérték fog meg, a termék "okosssága", vannak akik csak azért vásárolják meg, mert ez az legújabb divat és vannak olyanok is, akiknek esetleg tényleg sokat érnek a plusz szolgáltatások, amiket a termék kínál.
Ezért egyrészt lehet "rásózásnak" is értékelni bizonyos fogyasztók esetében a komplex kiszolgálást, ugyanakkor ez ad plusz hozzáadott értéket a terméknek. Sok esetben pont ez biztosíthatja kulcsot a versenyelőnyhöz, így tudnak újdonságértéket biztosítani a terméknek, tulajdonképpen az innováció eszköze. Kérdés azonban, hogy a magasabb szintű igénykielégítés nem-e inkább plusz felesleges funkció, szolgáltatás. Talán nem, ha utána ráépül valamilyen más széles körben elterjeszthető szolgáltatás. Például a mobiltelefon az idősebb emberek esetében elsősorban a telefonálás eszköze. Személyes példaként az én nagymamám nemigen ír sms-eket, ugyanakkor az egyenlegfeltöltés szükségességéről sms formájában értesül, tehát számára ezt kínálja az egyébként kihasználatlan funkciója a telefonjának. Ugyanígy az okostelefonon való internet meg GPS elérés is lehet felesleges funkció, de mikor ezek felhasnálásával már meg tudom nézni a legközelebbi bankfiók elhelyezkedését, vagy, hogy hány kiadó szoba van abban a szállodában (layar), akkor máris egy olyan szolgáltatásról van szó, ami kitágítja a felhasználók körét.
Összességében tehát bizonyos fgyasztók számára-és általában ez a többség- a komplex szolgáltatások feleslegesek lehetnek, ugyanakkor gyakran ezek adják meg az alapját, a forrását a további innovációnak .
 Az internet terjedésével lehetővé válik az otthonról végezhető távmunka, ami nem követeli meg egy adott feladaton dolgozó érintettek személyes együttműködését ill. ismeretségét. Milyen előnyei és hátrányai lehetnek az internetre alapozott otthoni távmunkának?…..
rotunda 2011.11.24 21:59:55
Sziasztok!
Szerintem a távmunkát sokan nem értékelik tényleges munkának és ebből kifolyólag nehézségekbe ütközhet az, aki végzi. A munkahelyen általában megvan a lehetőség a nyugodtabb koncentrálásra, és talán a teljesítmény is jobb lehet, hiszen nem kell egyéb dolgokkal foglalkozni, amik otthon felmerülhetnek (házimunka, gyerekek). Úgy gondolom, hogy ahhoz, hogy valaki tényleg eredményesen tudjon dolgozni távmunkában, fontos lehet, hogy is elhatárolódjon valamiképp a családi környezettől, hisz akárhogy is, az otthon valahogy nehezen kapcsolódik össze a munkahely fogalmával az emberek fejében, vagyis éppenséggel azt a képzetet keltheti, hogy az érintett személynek több szabadideje van. Márpedig elvileg azt a munkát végzi el otthon, amit a munkahelyén végezne. Az igaz, hogy az időbeosztást maga döntheti el, ugyanakkor a szabadság mindig együtt jár a felelősséggel is, ami sokszor igen nagy teher lehet. Egyáltalán nem könnyű jól beosztani az időt, megtalálni az egyensúlyt, ami kötött, mások által meghatározott munkaidőnél talán egyszerűbb lehet. Bár rugalmas a munkaidő, de ezzel megfelelően kell tudn élni.
Az eddigiekben inkább csak a hátrányokról beszéltem, ugyanakkor persze megvannak az előnyei is az otthoni munkának. Hiszen a család és a munka összeegyeztethetősége igen nehézkes feladat, erre lehet egy alternatíva az távmunka. Gyerekeket vállalni, ugyanakkor a munkát is megtartani egyre nehezebb, az ember nem szívesen járatja már 2 éves korában bölcsödébe a kisgyereket, amikor a legtöbbet fejlődik, változik, amikor a "legaranyosabb".Ugyanakkor a munkahely elvesztése, az anyagi háttér bizonytalansága magát a csládi létet is fenyegeti. De a vállalat szempontjából is megérthető, hogy évekig nem tud nélkülözni egy munkavállalót. Erre lehet megoldás a távmunka. Biztos nehéz átállni, kizökkeni a megszokott munkahelyi környezetből, de lehet, hogy ez biztosítja a munkahely megtartását.
Összességében tehát a távmunka bizonyos élethelyzetekben nagyon hasznos lehet, de szerintem még nincs meg a tényleges elismertsége a munkavállalók körében. Nekem is kicsit megfoghatatlannak, kicsit "nem-megszokottnak", újszerűnek tűnik, ami egyelőre még nem vonz, de a későbbiekben lehet, de szerintem ez élethelyzet és személyiség kérdése is.
 Az innovációt a fogyasztói igények magasabb szintű kielégítéseként határoztuk meg. Ez hogyan egyeztethető össze a tartós fogyasztási cikkek (pl. tv, mobiltelefon, számítógép) körében megfigyelt „beépített avulással”, miszerint a termékek rövidebb…..
rotunda 2011.11.07 19:27:44
Sziasztok!
Véleményem szerint a"beépített avulás" kérdése tulajdonképpen az innovációs igény következménye, hiszen hogyha korlátlan időre fejlesztenének ki egy terméket, az elvágná az újítás, illetve a helyettesítési termék bevezetésének lehetőségét. Persze az is egy szempont, hogy ennek megvan a folyamatos költsége a fogyasztó részéről, de sokszor egy indokot is ad, miért kell az elvileg tartós fogyasztási cikkemet leváltanom. Szerintem ma már nem feltétlenül ugyanaz az értékrend, mint régebben, amikor örült a család, mikor többévi várakozás után végre megkapta a Trabantot vagy a Hajdú mosógépet és azzal egy életre le volt a gond az ilyen költségekkel. Manapság már inkább a folyamatos változtatás a trend, emellet igyekszik az ember minél kényelmesebbé tenni az életét." Kapható olyan mosógép, ami majdnem szárazan adja ki a ruhát? De jó, akkor ideje lecserélni a régit, annak már úgyis minden baja van." Én is jól járok, mert végtére is erősít a tudat, hogy nem volt más választásom és a hiúságomnak is jót tesz, a vállalatnak meg nem kell annyi pénzt beleölni egy rövidebb élettartalmú termékbe. Persze nem mindenki teheti meg, hogy kétévente új mosógépet vásárol, (például az idősebbek, akik kis nyugdíjukat próbálják beosztani, és akik még abban a korban nőttek fel, hogy , becsüld meg , amid van,mert lehet, hogy több nem lesz). Ők értelemszerűen másképp gondolkoznak egyáltalán nem biztos, hogy követhetni tudják ezt a számukra idegen felfogást.
Összességében szerintem a "beépített avulás" egy szükségszerű velejárója az innovációra épülő piacgazdaságnak,a társadalom átalakulásának és nem utolsó sorban ezzel együtt a fogyasztói magatartás változásának. Nehéz lenne megjelölni ezért egy felelőst, vagy hibás csoportot, sőt azt mondanám, hogy ez egy lehetőséget és egy hajtóerőt biztosít a vállalatok számára az innovációra.
Milyen előnyei vannak a saját márkás termékeknek a fogyasztó számára? Veszélyben vannak-e a gyártók márkái? Ön melyiket és miért részesíti előnyben?Inspirációként:http://kereskedelem.tlap.hu/magazin/sajat-markas-termek-fogalma/; http://hu.nielsen.com/site/20100906.shtml;…..
rotunda 2011.10.27 11:05:16
Sziasztok!
Szerintem különbséget kell tenni sajátmárkás és sajátmárkás termék között. Nem mindegy, hogy melyik kereskedelmi hálózatról beszélünk, hiszen eltérő a megítélésük, bár kétségkívül egyre jobbak a tapasztalatok velük kapcsolatban. Bizonyos bolthaálózatok igyekeznek saját márkájukhoz még egyéb előnyös tulajdonságot is kapcsolni, ami tovább erősítheti a fogyasztóban a tudatot, hogy ezt kell megvennie. Például szépségápolási termékeknél kiemelik, hogy csak temészetes alapanyagokat tartalmaz az adott temék (a drogériákban lehet találkozni külön sajátmárkás natúrkozmetikai termékekkel), vagy jelölik az árún, hogy hazai termékről van szó. Valamennyivel olcsóbbak is, és sokszor a minőség vetekedik a gyártók termékeivel. Az árat igyekeznek külön figyelemfelkeltő módon is kiemelni, pl. "a legolcsóbb" vagy "a legalacsonyabb ár" keretbe foglalva. Így akárhogy is, de megakad a vevő szeme az árún. Sokan sietve vásárolnak be, és ha nincsen az adott termékcsaládból egy megszokott márkájú termékük, amiben megbíznak, nem biztos, hogy végignézik az összes lehetőséget, hanem leemelik a "legolcsóbb" jelzővel ellátottat. Ez takarékosabb is, gyorsan megvan, ha meg nem jó, akkor sem dobott ki annyi pénzt, mintha egy drága márkás terméket vett volna. Persze nem mindenki rohan a vásárlásnál, de sokszor az ezen termékek mellett szóló érvek mégis győznek.

Én személy szerint a nagyobb hipermarketeknél (Tesco, Auchan) kicsit óvatosabban kezelem a sajátmárkás termékeket, ugyanakkor kisebb üzletek esetében (Spar, CBA) már jobban megbízok bennük. Ez részben a tapasztalatok eredménye is. Persze az ember hiúsága miatt is sokszor nem akarja a legolcsóbbat venni, és szerintem itt jön be a gyártók márkáinak előnye, amiket mindenki ismer. Nem mindegy például, hogy az ember milyen célból veszi az adott terméket (ajándék, valamilyen összejövetelre való harapnivaló, utcán, munkahelyen fogom használni, vagy otthon,...és még sorolni lehetne a szempontokat) illetve itt szerintem szerepet játszik a megfelelési kényszer és hát a hiúság is: nem fogom az ismerőseimet "tesco gazdaságos" chips-szel megkínálni, sőt lehetőleg olyan márkát választok , amit ők is ismernek. Utalhat az igényességre és a kényelemre is egy-egy gyártói márka mellett való kitartás (pl. illatos Zewa papírzsebkendőt veszek szép csomagolásban, mert jobb érzés azt használni -főleg mások előtt)
Összegezve elég sok érv szól a sajátmárkás termékek mellett, de szerintem a gyártói termékek sem fognak eltűnni, hiszen bizonyos fogyasztói igényeket csak ők tudnak kielégíteni.
Milyen kiváló magyar termékeket ismer? Mit lehetne azért tenni, hogy a magyar termékek nagyobb súlyt kapjanak a hazai piacon? Hogyan segítené elő, hogy e termékek termelői külpiacokra jussanak? Kedves Hallgatók!Igyekezvén összegezni és kiemelni a legfontosabb pontokat. Ismét…..
rotunda 2011.09.29 23:18:25
Sziasztok!
Igazából nem olvastam végig az összes kommentet, így csak saját véleményemet szeretném megosztani. Szerintem jobban láthatóvá kellene tenni a vásárló számára, hogy hazai terméket vásárol, hiszen sokan nincsenek teljesen tisztában, mi is tartozik ezen termékek közé. A kis címkét úgy kell keresni a csomagolásokon, nem mindig vannak szembetűnő helyen. Emellet lehetne különféle marketingfogásokkal is serkenteni a hazai áruk piacát. Például a különböző pontgyűjtő akciók, kedvezménykártyák általában serkentőleg hatnak, vagy legalábbis felcsillantják a vásárló szemét. Ugyanakkor a nagyáruházak, amelyek élni szoktak ezekkel a lehetőségekkel, sokszor épp hátrányt jelentenek, olyan szempontból, hogy bár nagy a választék, pont emiatt nehéz megtalálni a hazai termékeket. Mivel "mindenhez" hozzájut az ember egy helyen, kiesnek azok a lehetőségek (piac, szociális boltok), ahol tényleg túlsúlyban magyar árut lehet kapni.
Úgy vélem a tudatosításnak, a reklámnak, a médiának is igen nagy szerepe van, hiszen ismerjük ezek befolyásoló hatását, és akárhogy is, egy "kéksasos akció" nagy lendületet adhat a folyamatnak. Hiszen rengeteg minőségi magyar temék van, az ismertebbektől (Pick, Túró Rudi, Gyermelyi, Piros Arany, Egri Bikavér, Unicum, Ropi...) egészen a kevésbé ismertekig (Naszálytej, Öcsi Hús, Mecsek Tea,...).
Persze a kivitel is fontos, de úgy gondolom először a hazai vásárlóerőt kellene megerősíteni. Ugyanakkor meg lehetne célozni azokat a külpiacokat, ahol lenne igény termékeinkre, mert pl. az ottani áruk minősége nem olyan színvonalas, de szerintem ez egy stabilabb belpiac nélkül elég rizikós.