Regisztráció Blogot indítok
Adatok
papika

0 bejegyzést írt és 477 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  Korábban írtunk már arról, hogy tavaly az összeurópai seregszemle keretében Romániában is megszámolták az istenadta népet. Az Országos Statisztikai Intézet (INS) múlt csütörtökön ismertette a tavalyi népszámlálás nem végleges adatait. A lényeg: Románia lakossága a…..
 „Don't regret the rules I broke...”   A dohánylobbi erősebb volt. Pöpec kis szállóige lesz még Balsai István megjegyzéséből, azt hiszem sokat fogjuk idézni és hallani majd. Ne legyünk persze ennyire széplelkűek: amióta a pénzt feltalálták, úgy…..
Gyepszőnyeg, villamos, kockafák... a kép tényleg Budapesten készült. Az elmúlt hónapokban újabb "teret" kaptak vissza a budapestiek: a már korábban bemutatott Március 15-e tér után fokozatosan elkészült a Károly körút is. A munkát az egyik tervező, Zöldi Péter…..
papika 2011.07.04 10:03:43
@aesculus:

Nézd meg éjjel is és fényképezd is le, a kockafák alulról vannak megvilágítva, elképesztően dögösen néz ki.
Ritka jól sikerült átépítés ez szerintem.
  Kedves Urbanista! Nagyon megörültem tegnapelőtt, mert láttam, hogy bütykölik a szabadság téri szökőkutat, aztán tegnap meg láttam, hogy már aktív is, odarohantam, de hiába tapodtam a tapiköveken, a kút már nem inter, csak aktív. A múltkor a mandiner…..
Amiért nem rendelkezhetünk teljesen szabadon magánnyugdíjvagyonunk felett, ez a pénz már nem is a magántulajdonunk? (Fotó: Huszti István/Index) Az InfoRádióban Rogán Antal – a kormánypárti politikusok közül gyakorlatilag elsőként – kísérletet tett rá, hogy ne…..
Nem volt más lehetőségük? Egyszerűen az ország helyzete, az IMF és az EU rugalmatlansága miatt nem maradt más megoldás? (Fotó: Kovács Attila/Index) Sokan állnak most meglepetten és kérdezik: hogyan juthattak idáig? Hogyan juthatott el a Fidesz odáig, hogy két hete eltávolítsa a…..
papika 2010.11.26 11:47:02
@radala:
Rossz hírem van, mert a stílusa miatt akkor vv-t is meg kell utálnod meg az indexet is.
Amióta megalakult a kormány itt a VV-n a Matolcsyt basztatják, nagyon utálják, és kb annyi érvet hoztak fel az utóbbi pár napban a mnyp-ak mellett hogy Matolcsy hülye és ellopja a pénzünket, holott azért ebbe a magyar mnyp modellbe azért bele lehet kötni, és simán lehet sorolni az ellenérveket (ami itt megtakarítás, az az államnak többletadósság, tisztázatlan a kifizetés mikéntje, alacsonyabb a mnyp-ak hozama mint annak az állampapírnak a kamata amiből az állam finanszírozza, stb.), meg nyilván lehet mellette is érvelni és a végén lehet véleményt alkotni, meg azért ez a Matolcsy tényleg elég paraszt, de itt nem ez van, hanem ellopták! meg hülye matolcsy! meg annyi minden mást is csinálhattak volna (de mit?)!
Ez nekem így kevés, viszont a véleményvezér név találó, ha arra gondolunk, hogy ez azt jelenti, hogy az én véleményem ez és punktum nem fejtem ki semmi közöd hozzá.
Mifelénk a lopás nem bocsánatos bűn. Még a közösből sem, hát még a középosztály szűkös vagyonkájából: a Fidesz éppen saját leghűségesebb törzsszavazóit kopasztja és bélyegzi meg. Gyurcsány Ferenc az őszödi beszéd napvilágra kerülésének napján megbukott. Bár még…..
papika 2010.11.25 10:42:17
@tommybravo:
De elviekben ez a rendszer pont amiatt jó, hogy a továbbiakban ne legyen az állami rendszer kiismerhetetlen.
Amúgy nyilván lehet érveli a mnyp rendszer mellett is, de én azt kész vagyok elfogadni, hogy jelen helyzetben az állam nem akar erre költeni giga lóvékat.
Viszont az a tippem, hogy egy éven belül a biztosítótársaságok kiváló önkéntes nyugdíjpénztári konstrukciókkal kezdik bombardírozni a lakosságot, és az nagyon helyes fejlemény lesz és akkor lehet majd beszélni öngondoskodásról.
papika 2010.11.25 10:58:45
@Kata78:
És az állami juttatást miből finanszírozzák?

És ugyan a mnyp-ben lévő az a te pénzed, de egyrészt nem rendelkezhetsz vele szabadon, másrészt cserébe az állam hitelt vesz fel ami viszont a te adósságod is, és ami után súlyos kamatokat fizet az állam, azaz te meg én, meg mindenki az országban.
És ráadásul a jelek szerint az állam magasabb kamatot fizet az adósságért mint amit te kapsz a mnyp pénzed után. Azaz összességében bukunk, csak neked az állam nem küldi meg minden évben, hogy kedves Kati78, ennyivel nőtt az adósságunk csak amiatt hogy a te mnyp-i befizetéseid pótlására pluszban kellett hitelt felvenni és ennyi kamatot fizettünk utána, a mnyp meg megküldi hogy kedves Kati78, ennyi pénzünk van és idén ennyit nyertünk.
Akkor lehetne jó egy ilyen rendszer ha az állam pluszban lenne, mint Norvégia és akkor nem lép fel hiány amiatt hogy az állam lemond a bevételei egy részéről, vagy ha magasabb kamatokat tudna produkálni a mnyp, mint amekkora az emiatti hiányt finanszírozó államkötvények kamata, de ez nehéz dolog mert a mnyp-ak többnyire pont magyar állampapírt vesznek, ha meg részvényekbe fektetik az meg baromira rizikós.
papika 2010.11.25 11:47:52
@Surko:
Így van minden, ahogy írod, az egy virtuális számla, és pontosan, Manyi néninek kifizetik a pénzt amit befizetsz, az állam prompt elkölti. Ez nem arról szól, hogy az állam kezeli a pénzt ezután, hanem hogy nyilvántartja a befizetéseidet, ami most nincs így.
Ha ti így, akkor mi is így – ne csodálkozzunk, ha a megsarcolt cégek pontosan úgy fognak viselkedni az állammal és a fogyasztókkal szemben, ahogy az állam most velük. Ennek senki nem fog örülni. A Véleményvezér már a múlt héten kifejtette álláspontját a hétfő késő…..
papika 2010.10.20 11:45:00
Szerintem egy kicsit el lett ez kiabálva, hogy az állam már megint nem magán spórol, legalább két olyan cikk is van a mai nettermésben, ahol ezt boncolgatják.

www.origo.hu/itthon/20101019-a-kormany-kiadascsokkento-terve.html

hetivalasz.hu/uzlet/verfurdo-var-a-miniszteriumokra-32633/

Amúgy meg, ha az államnak hirtelen pénzre van szüksége, csak rossz megoldások közül választhat, de ezt személyesen Viktor is megmondta.
Azt is mindenki tudni véli, hogy nagyobb átalakításokat meg kell finanszírozni előre, nagyobb hiányt meg nem engedtek meg a fő hitelezőink. A káposzta 25%-os áfáját nem lehet tovább emelni, már ez is világbajnok szint, és ilyen helyzetben kell valamit kitalálni. Szóval azért én ilyen korán nem írnám le a kormányt. Lehet rosszul jövünk ki a végén, ezt én nem látom előre, azt viszont látni vélem, hogy ezt most nem lehet megítélni, csak úgy, ha kizárólag olyan irányú jeleket akar az ember észrevenni, amik az ő álláspontját támasztják alá.
Mandiner blog Zbohom Fico 2010.06.10 10:01:00
  A Trianon-évforduló tájékán van elég bajuk a szegény szlovákoknak, végeredményben nem is hozzájuk kötődik 1920 júniusa, hanem Csehszlovákiához. Ilyen értelemben okafogyott Slota trianoni emléktábla-állítása Pozsonyban. No de mégiscsak választások lesznek az 1993…..
Orbán Viktor napja volt a mai: nyolc évi kínlódásos ellenzéki lét és néhány, nyelvi leleményeket didaktikusan felolvasó kormányfő-jelölti szereplés után visszatért a magyar közéletbe az a politikus, akit meggyőző ereje, céltudatossága és lendülete miatt egy évtizeddel…..
papika 2010.06.09 22:35:41
@sashimi:
Szerintem annyira ne fossál, inkább számoljál.
Ha a 15% bérvisszafogással 45 mrd-ot akar spórolni a Viktor, akkor az egy 300 mrd-os bértömeg. Ez 200.000 havi bruttó átlagkeresettel számolva cirka 100.000 ember bére (ugye járulékostól számolva, 12*260e=kb 3 milla évente, ez megszorozva 100e-rel kiadja a 300 mrd-ot).
Azaz erre a 100.000-re vonatkoznak a megszorítások. Ez kb az állami háttérintézményekben dolgozók száma, a tanárok, orvosok, postások ennél jóval többen vannak (összesen kb 800e ember dolgozik a közszférában).
Az meg ne fájjon már annyira, hogy a minisztériumi alkalmazottak és a Pitiügyi Szakhivatal és stb alkalmazottak bérét kicsit megfogják.
A miniszterelnök ma ismertette azokat az első lépéseket, amelyek megítélése szerint a „nemzeti együttműködés gazdasági rendszerének alapjainak lerakása” miatt fontosak. Itt van tehát az első Orbán-csomag, mindjárt 29 lépéssel. A suszter maradjon a kaptafánál, ezért…..
papika 2010.06.08 16:53:56
@pannonfunk:
Ha összeveted a német és a magyar GDP-t (3500 mrd USD, 130 mrd USD), és rávetíted a német megszorítást (11 mrd euro) a magyar költségvetésre, akkor ez olyan, mintha itt 110 mrd Ft-os megszorítás lenne. Nos, ennél nagyobbat jelentett be ma a Viktor.
És ha hozzáveszed, hogy ez Németország történelmének legnagyobb kiigazítása, akkor azt is láthatod, miért mondja oly sok ember, hogy a megszorítós politikai szemlélet ny-európában idegen.
De a lényeg, ez a német kérdés inkább tűnik egy költségvetési észszerűsítésnek, mint egy gazdaságot jelentősen visszavető, bokros-gyurcsányi megszorításnak.
  Miközben a miniszterelnök emberei olyat adtak a forintnak, mint amilyeneket Kiss Ernő dandártábornok és party animal szokott a józanságnak, miközben Lendvai Ildikó az MSZP ideális államfőjelöltjeként gyakorlatilag Szindbádot nevezte meg, teljesen elsiklottunk…..
Egy hete van hivatalban a második Orbán-kormány, és miközben a kormányalakítást megelőző két hétben tervezett módon, az ellenzéket zavarba hozva ért el sikereket az új többség, a legutóbbi pár napban a dilettantizmus, a kapkodás és az össze-vissza beszéd jellemezte a Fidesz…..
papika 2010.06.07 14:08:29
@bioLarzen:
Ha elolvasod a cikket, akkor látod, hogy tavaly ilyenkor 61 százalék volt.
De tudom, ez nem jelent semmit.
papika 2010.06.08 08:49:22
@Nowhere:
Hát ez tényleg érdekes, mert azt jelenti, hogy annak a kormánynak kellene maradnia az idők végezetéig, amelyik a belépéskor volt.
Én is mondok akkor ez érdekeset: ez az eu, nem a kgst.
papika 2010.06.08 09:13:09
@Nowhere:
Hát amit idéztél, az ezt tkp ezt mondta.
régebb óta van ellenzékben, mint mióta eu tag vagyunk=nem volt kormányon eu tagként
emiatt nem képes kezelni az EU intézményeit>>ennek leve van, amit meg kell inni>>>ki akarna levet inni?>>>maradjon a régi kormány.
S mivel ez minden választásra igaz, ezért a belépés után nem érdemes kormányt váltani (hacsak nem nagykoalíciós kormányra, ahol az egyik megtanítja a másiknak a brüsszeli praktikákat, mert ezeket az eu parlamentben pl nem lehet megtanulni).

Ez pedig a kgst-re volt igaz, azok katonailag is beavatkoztak, ha olyan kormányok kerültek hatalomra (56 Magyaro., 68 Csehszl.), akik nem ismerték ki magukat kellőképpen az intézményrendszerben. De most már értem, nyilván azért, nehogy meg kelljen inni a lakosságnak a váltás levét.
Nincs könnyű helyzetben a Fidesz. Feltehetően mindent szépen kigondoltak előre: kicsit várnak és a média figyelme mellett - nem esélytelenül - erősen keresgélnek, aztán rácsodálkoznak a költségvetés tarthatatlan helyzetére, nehéz szívvel, széttárt karokkal átírják korábban…..
papika 2010.06.04 11:45:42
@is:
no most két eset lehetséges.
1. beárazódik hosszú távon- ez azt jelenti, hogy baj van a gazdasági alapokkal, mégsem sikerült olyan fényesen a válságkezelés, további intézkedések szükségesek, hogy visszamásszon kedvezőbb szintre
nekem ne mondja senki, hogy egy 200.000 lakosú város polgármeseter akármilyen kijelentése önmagában képes arra, hogy 58 ponttal emeljen bármit, (kivéve a debreceni iparűzési adót) még ha egy kormányzati funkió nélküli alelnök, akkor sem

2. nem árazódik be hosszú távon- akkor meg nincs jelentősége annak, hogy pár napra felmegy
Ilyenre még nem volt példa: a Népszabadság szerint a Fidesz-KDNP – ahogy erről Orbán Viktor már korábban is beszélt - mindössze a határidő lejárta előtt pár nappal kívánja megnevezni jelöltjét a köztársasági elnöki posztra. Miközben korábban – emlékezzünk csak…..
Újra érdemes nézni a parlamenti vitákat: az új szereplők érdekesebbé és egyben kiszámíthatatlanabbá tették a törvényhozást, ráadásul egyelőre szokatlanul komolyan is veszik feladatukat, versenyre késztetve ezzel a korábbi időszak „egyik A-t, másik B-t” unalmában…..
papika 2010.05.21 15:54:55
@panelburzsuj:
Vagy a Viktorék 2012-ben elfogadják az új alkotmányt, és szépen feloszlatják a parlamentet és újra megnyerik, és 200 fővel, de már a szocik nélkül alakul meg az új parlament.
Ha nem lesz nagy népszerűségborulás a fidesznél, ebben nagyjából biztos vagyok.
papika 2010.05.21 16:06:01
@Ordnassac:
Dehogynem.
Még csak most indulnak a belharcok, a letartóztatási hullám, sőt, ez a poszt is arról szól, hogy totál le van bénulva az Mszp.
Nem biztos, hogy így lesz, de benne van a pakliban.
Pártszakadás, ilyenek, simán, majd nézd meg mit szól Szili meg Szanyi meg a Fletó, miután megválasztják ezt a Mesterházy gyereket elnöknek. Ez mind lehetséges.
Ma a Balatonfüredre száműzött konferencián, a Media Hungaryn voltam, ahol rögtön bele is csöppentem egy rendkívül érdekes beszélgetésbe. A panel a bulvár szerepéről szólt, s természetesen nem kerülhette meg a politika és a bulvár kapcsolatát sem. Ómolnár Miklós, a Story…..
Csütörtökön megkezdődik a magyar parlamentben az állampolgársági törvény módosítására benyújtott javaslat tárgyalása, amellyel a „kettős állampolgárság” kérdése a 2004-es eredménytelen népszavazás után immár hivatalosan is újra a magyar politika napirendjére…..
papika 2010.05.19 10:43:17
@pad78:
Igen, valami ilyesmit akartam írni én is, hogy minden más esetben még jobban jön ki Fico és Slota.
Így viszont szépen megszavazzák a törvényt, a szlovák állampolgárok látják, hogy a Ficoéknak habzik a szájuk, de hogy se a románok, se az európai unió nem tiltakozik, azaz ha szerencsénk van, egy csomó szlováknak leesik, hogy a Fico meg a Slota egy fasz, akik abból élnek, hogy viszályt gerjesztenek.

Megjegyzem még, tutira lefogadom, hogy Szlovákiában senki nem tudja, hogy nálunk a kampányban szlovák kártya azt jelentette, hogy nekik baszki milyen jól működő gazdaságuk meg adórendszerük van, nekünk meg milyen szar. Biztos attól dagadna a mellük és nem szavaznának ezekre a seggfej viszályszítókra.
Valamennyire talán túl vagyunk a „fülkeforradalmas” időkön, végre jöhetnek a konkrétumok (azért mindenkinek - aki nem hallotta - ajánlom még a NER-ről szóló mai vitát, nagyon tanulságos volt). A Fidesz többek között benyújtotta az állampolgársági törvény, a…..
papika 2010.05.18 10:38:45
@jo.e:
Nem-nem!
Én azt sem tudom, mi az az okoskodás!
papika 2010.05.18 10:59:09
@Videofon:
De ez most is így van.
386/2 +1=194
194-176=18.
Na ennyit kell hozni listán annak a pártnak, amelyik a pártpaletta széttöredezésével hozza az összes egyénit relatív többséggel.
Na melyik ez a párt?

Szóval ebből a szempontból semmi nem változott. Ha vki megnyeri az összes egyénit, annak nem gond a sima többséget elérni. Sőt, eddig 210-ből kellett összeszednie a 18-at, ezután meg 90-ből a tizet.

Nyiván meg lehet változtatni alapjaiban is a választási rendszert, de az, hogy a fidesz által javasolt torzabb lenne, mint a mostani, az nem igaz.
papika 2010.05.18 11:28:20
@Videofon:
Ja hogy neked a visszalépések hiányoznak?
Hát az eddig csak dr. Torgyánnak jött be.

Ha közel állnak egymáshoz a pártok, akkor indíthatnak közös jelölteket. Ha meg távol állnak, akkor a második fordulóban úgyis a gonosz relatív vezető nyer.
Legalább hamarabb elő kell állni a farbával. Ez nem tudom, hogy olyan nagy baj-e.

A független kis pártok relatív kedvezőtlen helyzete lényegében nem változna, sőt enyhén javulna.

De minden mellett lehet érvelni, meg minden ellen is.
A mai ülésen három, az új kormány megalakulását megalapozó törvényjavaslat együttes általános vitájával kezd a parlament, ám az izgalmasabb dolgok csak ezt követően jönnek. Megkezdődik ugyanis az Orbán Viktor által benyújtott, a Nemzeti együttműködésről címet viselő…..
papika 2010.05.17 15:45:31
@Ordnassac:
Azaz a szocik tényleg nem akarnak egyéni képviselőket?
Szegény Szanyi, ő biztos nem erre fog szavazni!
papika 2010.05.17 16:01:16
@Gergő77:
Ja, ez igaz, de arra nagyobb esélyt látok, hogy az angyalföldi polgároknál szerez jó pontokat és valahogy mégis egyszer majd megválasztják, mint hogy a szoci vezetés befutó helyre rakná akármelyik listán.
Úgyhogy szegény Szanyi... Bár igazából nem sajnálom.
Nagyon drágán meg fogunk fizetni a Bajnai-kormányért. Könnyen lehet, hogy több évi gazdasági növekedést bukunk el. (Fotó: MeH) A hétvégén az EU vezetői a görög probléma miatt úgy döntöttek, hogy a válság kezelésére egy 750 milliárd eurós pénzügyi segélyalapot…..
papika 2010.05.11 11:12:05
@Terézágyú:
Így van. Ez egy általános igazságokat író cikk.
Mint ahogy visszaírta a véleményvezér.
Kb. hogy a hó fehér, a jég meg hideg, csökkenteni a bürokráciát (=kirúgni egy rakás aktatologatót) meg pénzbe kerül. Meg hogy az is egy más helyzet, hogy mindenki a rosszul mködő rendszerek átalakítását várja (mint egy éve), meg az is egy más helyzet, hogy mindenki a kockázatokat kerüli (mint most).

És más hitelt felvenni azért, hogy legyen miből kifizetni a nyugdíjakat (=plazmatévét venni) meg más azért, hogy átalakítsunk rendszereket hogy jobban működjenek (=új gépsort venni a gyárba).
Ezek tök általános igazságok.
Mondjuk sejtettem, hogy a fél ország bedőlt a Bajnainak, vagyis valójában a szociközeli gazdasági újságíróknak (akik négy éve még azt állították, hogy a járulékcsökkentés nem javít a foglalkoztatottságon, de amikor a Bajnai csökkentette a járulékokat, akkor meg tapsikáltak hogy de okos ez az ember).
papika 2010.05.11 13:23:06
@vinczej:
Vincze úr megfeledkezett a 2006-os kampányról!
De segítek!
Az egész videó tanulságos, de az inkriminált részek 2p 50mp-nél kezdődnek. csak annyi írok előre: lárifári!!!

www.youtube.com/watch?v=18NurYweQSo
papika 2010.05.11 13:29:25
@whale:
Sajnos csak azt tudom tanácsolni, szavazz a szocialista pártra legközelebb is.
Sokan kérdezik mostanában: lehet-e a törvényhozásból húsz évnyi jelenlét után búcsúzó MDF-ből és SZDSZ-ből még politikai tényező? A szokásos elemzős válasz – ami ezúttal nem a kis pártok belső leszámolási praxisára utal - bizonyára tartalmazná azt a fordulatot,…..
papika 2010.05.10 13:27:04
@Ordnassac:
Hát igen, már csak a két stadion hiányzik hozzá.
Bár ki tudja, lehet addigra megépítenek egyet Debrecenben meg felújítják a Puskást, úgyis ezt igérte a Viktor.
Bár nekem úgy rémlik, mintha a Sahtyor Donyecknek vadiúj stadionja lenne. Szóval gyanítom, minden marad a régiben.
papika 2010.05.10 13:36:45
@Ordnassac:
Haha, és nálunk hol az egyik?

De amúgy itt a harkovi:
en.wikipedia.org/wiki/Metalist_Stadium

Itt a kijevi:
en.wikipedia.org/wiki/Olimpiysky_National_Sports_Complex
Ezen volna mit újítani, de sztem ez anélkül is elmegy.

Hát a lembergi lehet tényleg nem lesz kész. De már elkezdték, és találtam egy fasza webkamerát, ami az építkézést mutatja:
stadion.lviv.ua/
A Fidesz ma bejelentette: Schmitt Pált jelölik a parlament elnökének. Sajnos a jelölésről egyelőre szinte semmilyen részlet nem derült ki; nem világos, hogy pontosan milyen eljárás alapján döntött a frakció, ki tette a javaslatot, hányan támogatták azt, és vajon volt-e…..