Regisztráció Blogot indítok
Adatok
most már elég

0 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az új vasúti menetrend néhány nappal ezelőtti életbe lépése tökéletesen bizonyítja, hogy alapvető tévedés volt - részemről is - azt feltételezni, hogy az Orbán-kormány által kinevezett új MÁV-vezetés nem meri meglépni azt az aljasságot, hogy szárnyvonalakat zárjon be. Aki…..
most már elég 2011.12.15 09:39:08
Gratulálok a blog írójának! Volt egy prekoncepciója, hogy a MÁV a hunyó, aztán kreált belőle egy elég gyengécske anyázós posztot...
Pedig, ha utánajárt volna egy kicsit (Google, a legjobb barátod), akkor megtalálhatta volna a Start közleményét (
www.mav-start.hu/hirek/hir.php?mid=14ed5e8e4e3fb8).
Igaz, akkor nem lehetett volna növelni a látogatottságot, hiszen egy szaftos máv-ot fikázó hírt még a címlapra is kitesznek az indexnél, az olyan "mindig hálás" téma, ugranak is rá az emberek...

"A MÁV-START Zrt. határozott szándéka volt a vonat további közlekedtetése, de a folytatásra két alkalommal is kiírt közbeszerzési pályázatra nem érkezett ajánlat. A sikertelen eljárásokat követően a MÁV-START Zrt. harmadszorra is elindított egy újabb közbeszerzést, amikor is olyan magas, csaknem dupla értékű árajánlatot tett az olasz vasúttársaság, amelyet a magyar vasúttársaságnak nem állt módjában elfogadni. A szolgáltatás az utasok körében népszerű volt, így a sikertelen közbeszerzési eljárásokat követően folyamatosan vizsgálta a MÁV-START Zrt. a szlovén, a horvát és az osztrák vasúti partnerekkel együtt az alternatív eljutási lehetőségeket Velencébe, de nem sikerült minden érintett vasúttársaság érdekeltségének megfelelő megvalósítást kidolgozni. A menetrendváltástól, 2011. december 11-től bécsi átszállással lehet kedvezményes áron eljutni vasúton Velencébe, Rómába, Firenzébe és Bolognába."
Péter a Facebook-on küldte be felháborodott hangú hozzászólását, melyben nagyon sok igazság olvasható. Érdekes az okfejtése az "elkéső generáció" felnövéséről, de abban mindenképpen igaza van, hogy a sok-sok késés nemzetgazdasági szinten hatalmas károkat okoz, amit…..
most már elég 2011.10.22 20:12:42
@dika10: "Te is tudod, hogy ha a rj-nek volt 4 perc késése és gond volt egy utassal, akkor a gyorsot nyugodtan ellehetett volna küldeni pontosan, max. Győrszentivánban félredobták volna, mint ahogy tették is, csak ugye jól megkésetve."
Fogalmad sincs a helyzetről, hogy mi és hogyan működik...
Megpróbálom még egyszer elmagyarázni. Ha tudják előre, hogy mi és hogyan történik, akkor másként döntöttek volna.
Mi az alapszitu? Jön a RJ 4 perc késéssel, a forgalmista ésszerűen úgy tervezi, hogy miután kimegy a RJ, utána - az átszállás után - megy mögé Pestre a gyorsvonat is.
De, ha Győrben felszáll egy jegy nélküli, bűzlő hajléktalan vagy egy hippicsoport, akit kiszúr a jegyvizsgáló, akkor máris borul a terv. Tudnod kell, hogy a "toronyban" levő forgalmista és a jv. között nincs közvetlen kapcsolat (Győrben meg már nem kell a peronon állva meneszteni a "palacsintasütővel"), hogy szólni tudjon, meg egyébként is először megpróbálja szép szóval elintézni, hogy leszálljon. Közben a forgalmistának van éppen más dolga is, a megjött délis személlyel át kell állni másik vágányra, utána jön Pestről a soproni IC, de aztán csak látja, hogy ha pár perc után nem indul el, akkor valami gubanc lehet (pár perc simán lehet egy-két idősebb vagy csomaggal felszálló miatt is). Addigra talán a jv. is bement a forgalomhoz, vagy a mv-t megkérte, hogy szóljon be rádión (a mozdonyon van olyan rádió, amivel tud az állomással is beszélni), vagy éppen a startos irányítójával beszél, hogy mi legyen. Ezek mind-mind percek lehetnek, és még mindig nem lehet tudni, hogy a rendőrök ott vannak-e a közelben, meg hogy hány perc alatt tudják elrendezni a dolgot. Mert ha csak 1-2 perc, akkor nem érdemes kapkodni, mert Győr állomás biztosító berendezése olyan, hogy a már beállított vágányút és a jelző visszavétele esetén nem engedi azonnal, hogy egy másik vonat (jelen esetben a gyors) szabad jelzést kapjon ugyanarra.
De miután kiderült, hogy rendőr kell és nem 1 perc, amíg odaérnek, akkor lehet sorrendet cserélni és előre küldeni a gyorsot.

"Felesleges a mundér becsületét védeni."
Neked is mondom: nem a mundér becsületét védem. Az alaptalan vádaskodás ellen emelem fel a hangom.
most már elég 2011.10.22 20:22:35
@lionking: "A fő probléma még késések nélkül is az, hogy manapság a Bp-Vác útvonalon a menetidő kb pont ugyanannyi mint mikor százegynéhány éve elindult arra a vasútközlekedés..."
A fő probléma az, hogy Te is egy ugyanolyan alaptalanul vagdalódzó, demagóg kommentelő vagy, mint sokan mások.
A "százegynéhány éve" egyébként 165 éve volt.
Az akkori menetidő (neten keress rá) 49 perc volt egy-két megállással (talán csak Palota és Dunakeszi). Jelenleg a Nyugati-Vác között közlekedő zónázó vonatok 25 perc alatt teszik meg az utat, a gyorsított (6 helyen megálló) vonatok 33, a mindenhol (33,4 km alatt 11 közbenső helyen megálló) vonatok 42 perc alatt.
Ezek után persze nyilván lehet mondani, hogy én csak a mundért védem, meg utólag meghamisítom az adatokat - de szerintem megint csak az derült ki, hogy a vasutat ócsárolók nem mondanak igazat.

"MÁV és BKV és minden drága tömegközlekedés csináljon magának kistesót."
Nem a BKV és a MÁV dönt a tarifáiról meg a kedvezményeiről... Talán utána kellene járni a témának, mielőtt nagy okosságokat írnál.
Abban igazad van, hogy irreális az autózás árához képest a tömegközlekedés ára. Talán meg kellene fizetni az autósoknak a környezeti károkat és a kényelmi felárat (valljuk be, az autó egy luxuscikk), és egyből nem lenne ahhoz képest drága a tömegközlekedés...
most már elég 2011.10.22 20:35:08
@Píter: "A hivatalos adatokat a Máv-Start biztos, hogy fényezi és/vagy meghamisítja"
Gratulálok, ezt mégis honnan veszed?!
Na, és erre mondom, hogy pipogya a MÁV, mert az ilyenért a jó hírnév megsértésért fel kellene lépnie!

A beírt késések közül a nyáriak reálisak, mert akkor jött ki a Duna úgy, hogy mellett csak 20-szal lehetett menni (160 helyett!), a magas belvízszint miatt pedig sokáig maradtak lassújelek a pályában - mára már az a ritka, ha késés van az 1-es vonalon (persze, ez nem kell, hogy vigasztalja az akkori késést elszenvedőket, de egy kicsit megértőbbek lehetnénk a természeti behatások miatt kialakult késésekre...)

"mert a vonatok: koszosak, mocskosak, állandóan késnek; tájékoztatás soha nincsen és folyton hazudoznak össze-vissza mindenről."
Ha bíróság előtt kellene megvédened ezeket az általánosító kijelentéseidet mivel tudnád ezt megtenni?!
Vagy csak névtelenségbe burkolva könnyű osztani az észt?!

"A blogokon meg még ráadásnak jönnek a bérkommentelő dolgozók és védik a mundér becsületét."
Hahaha... Bérkommentelő... Ha pénzt költenének erre, egyáltalán valóban figyelnének erre a MÁV-nál, már rég felléptek volna az itt folyó mocskolódással szemben.
Sajnos, a MÁV - nem tudom, hogy miért - eltűri ezt a hazudozást.

"Szánalom a köbön!"
Nekem is ez a legfinomabb megjegyzés, ami eszembe jut a hozzád hasonlókról...