Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kultúrpesszimista

0 bejegyzést írt és 3071 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Eljött az Október hónap első vasárnapja így következzen a újabb öt film, amit még nem láttál pedig illene. Mivel nem akartam, hogy a horrorok után egy nagy átmenet legyen, ezért a posztapokaliptikus filmek lesznek az október témája. Én személy szerint két alkategóriára szoktam osztani ezeket a…..
Tegnap írtam a Valami Amerika 3.-ról, meg is kaptam a szokásos mantrát miszerint nekem semmi sem jó. Ez olyannyira nem igaz, hogy sokakkal ellentétben úgy gondolom, nem csupán jó filmek, egyenesen világraszóló munkák készültek a rendszerváltás óta itthon. Lássuk a listát! Csinibaba Ez nem csupán…..
kultúrpesszimista 2018.02.22 10:44:25
@Bolshevik: erősen túlértékelt film minden hibájával, ami a magyar filmeket jellemzi. És ugyanilyen a Van valami... is.
kultúrpesszimista 2018.02.22 10:50:46
@Rébusz: szerintem van, kábé mindaz, amit Puzsér Róbert elmondott már rádióban, tévében...
kultúrpesszimista 2018.02.22 14:08:20
@LassúGabi: neked az. Szerintem inkább a kültelki panelproli műfaja, neki tényleg szórakoztató lehet, aranyszínű pufikabátba', közepes pattogatott kukival.
Hogyan válhatott a januárban még a NER egyik legnagyobb ellenségeként pellengérre állított Puzsér Róbertből szűk egy év leforgása alatt hivatkozási alap az Origónál? Talán Habony Árpád két csík között ráeszmélt, hogy mégiscsak jógyerek ez a Puzsér? Dehogy, a válasz ennél sokkal egyszerűbb:…..
kultúrpesszimista 2017.11.29 22:59:43
@Kunhallmi Agnes: Ágnes, vagy ki: maga egy virtigli seggfej, de tehetséges seggfej. Nagyfokú tehetség kell ahhoz, hogy valaki egy mondatban háromszor is vérpárától fortyogó hazug vádakkal illessen valakit, pláne ha az illető Puzsér Róbert. Nem, Puzsér Róbert természetesen
- nem mocskos
- nem fideszes és
- nem náci.

Ön viszont egy menthetetlen elmerokkant.
kultúrpesszimista 2017.11.29 23:01:52
@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: te meg egy mibenlében okoska, de leginkább butuska. Beeee-beee-beee...
kultúrpesszimista 2017.11.29 23:03:09
A boltokban annyi féle Túró Rudi hasonmás kapható, hogy kíváncsiak lettünk: tényleg a Pöttyös-e a legfinomabb és mennyire gagyik az olcsó Rudik. Érdemes-e a drágábbat venni? Ezért megvásároltuk a környéken kapható összes fajta túró készítményt és nekiláttunk kóstolni. Tesztalanyok: 2 felnőtt és 3…..
kultúrpesszimista 2016.12.12 06:22:47
@vuvuvu2: Maximálisan egyetértek, jogos. Akár én is írhattam volna. A leghasznosabb hozzászólás. A sok kibic, értetlen majommal meg ne foglalkozz, primitív trollok csak.
Szinte minden felületen azt sulykolják, hogy minél kerekebb egy nő feneke, annál vonzóbb egy férfi számára. Annyira, hogy a fenékkerekítés köré komoly ipar is épült. De vajon miért fontos ez a férfiak számára? Vajon csak egy időszakosan felkapott hóbortról van szó? ..
A hét sajtóhíre felborzolta a kedélyeket: a Jahn Ferenc Dél-pesti Kórház 9. emeleti várójának női mosdójában egy többnapos holttestet találtak. Döbbenet, hogyan maradhatott napokig észrevétlen a bomló tetem ott, ahol elvileg naponta legalább egyszer kötelező lenne a takarítás, növeli a botrányt,…..
Az ember egy nagyon fura lény. Ma úgy véljük, hogy irtózunk az erőszaktól, különösen a rendkívül kegyetlen erőszaktól, és csak nagyon kirívó esetekben, néhány megborult elmének okoz örömet mások kínzása. Szép gondolat, de sajnos önámítás, a mai napig jóval több a jellemzően gyengébbel, sok esetben…..
A kúria-szalon hangulatát idézi az örökzöld Chesterfield kanapé, ami a 18. század óta vitathatatlanul kiérdemelte a helyét...
kultúrpesszimista 2016.10.31 21:14:22
 Nem olyan régen írtam egy bejegyzést (ide kattintva olvasható) arról, hogy a magyarok nagyon szűk körből válogatnak, ha utazásról (vagy akár gondolkodásról) van szó. Most bemutatnék röviden néhány várost, amelyek, bár megérdemelnék, hogy felkerüljenek a magyarok térképére, alig néhány honfitársunk…..
kultúrpesszimista 2016.03.13 07:23:20
30/40 Szabadfogás - tévétükör 2016.02.19 23:59:53
Volt egy igazán szép, tartalmas napunk, több, mint egy évvel ezelőtt ilyenkortájt, amikor kiszabadult egy szellem a palackból, egy kifejezés formájában, amiről addig úgy tudtuk, hogy nem túlságosan szalonképes. Persze használtuk a mindennapokban, de amint elhagyta a nyelvünk hegyét, azért kicsit…..
kultúrpesszimista 2016.02.21 18:55:51
@Homár H1lda: Álságos kérdés. Nem, kösz, megvannak. A figyelem felhívása volt a cél. Most már remélem, jobb lett a hétvégéd.
Egy kis adalék a halálbüntetésről indult vitához. Nem gondoljuk, hogy ez eldöntené a vitát - pro vagy kontra. De ki tudja? A poszt végén ön is szavazhat...
Az oldalon páran már összeállították a kis listájukat azokról a rendezőkről, akiket ők jónak tartanak. Sokáig gondolkoztam, hogy nekem is illene egy hasonló listát összeállítani. De azután rájöttem, hogy nem tudnék összeszedni tíz olyan direktort, akinek munkájával…..
kultúrpesszimista 2015.04.01 21:34:31
kultúrpesszimista 2015.04.02 21:05:18
@Nyílméregbéka: Aha. te meg egy kretén vagy. Akkor ezt meg is beszéltük.
kultúrpesszimista 2015.04.02 22:30:26
@Nyílméregbéka: majdnem.
A tudósok szétbontották az atomokat, embert juttattak a holdra, felfedezték a DNS titkait, de vannak olyan emberi szokások, melyekre még mindig képtelenek teljes körű magyarázatot adni. A New Scientist magazin összeállított egy listát az élet olyan hétköznapi dolgaiból, melyek…..
kultúrpesszimista 2015.03.21 19:09:17
    A hűtlenség témája gondolom mindenkinek ismerős. Talán azért, mert szinte mindenki átélte már valamilyen formában, ha más nem, hallott róla. És valóban a kutatások szerint egyre több a hűtlenség: amerikai felmérések szerint a huszonéves, házasságban levők 30-60%-a csalta meg társát, ráadásul…..
kultúrpesszimista 2015.03.11 08:34:02
@pangea: nem. A szexel azt jelenti, hogy szeretkezik, közösül. A szexszel pedig valamit, ami a szex fogalmával vagy cselekvésével kapcsolatos.
Senki sem szeretne beteg lenni, ezért nem vesszük jó néven, amikor régen látott influenzás ismerősünk hatalmas cuppanós puszival ugrik a nyakunkba találkozásunk örömére, és inkább elkerüljük zsebkendőbe trombitáló, köhécselő embertársainkat. Vannak azonban néhányan, akik…..
kultúrpesszimista 2015.02.13 09:26:44
Sok évvel ezelőtt Detroit volt az autógyártás Mekkája, a lendületes vonalvezetésű izomautók őshazája. A város csillaga a válság óta sajnos hanyatlóban van. A hét elején azonban valami visszaadhatta a reményt sok autó rajongónak - az idei Detroit-i autóshow-n lerántották a…..
kultúrpesszimista 2015.01.19 11:29:43
@Barát Csaba: Ferrari. (ferrári a telepeken.)
kultúrpesszimista 2015.01.19 11:36:54
@Barát Csaba: Ferrari az. Én értem, hogy menő így, parasztosan, kis f-fel leírni egy legendás márkát, de ezt azért meg lehetne tanulni a telepen. Ha pedig neked egy Ferrari ugrik be egy teljesen egyedi, nem az olaszos formatervezést idéző autóról, az azt bizonyítja, hogy nincs közöd az autókhoz. Lehet, hogy a foci jobban megy?
kultúrpesszimista 2015.01.19 12:24:13
@papaAndy: te is nagyon okos lehetsz... a GT-nek NINCS szüksége olasz ihletre. A saját, egykori legendájukból táplálkozhattak.
Fölösleges „milliárdokat pazarolni” rákkutatásra, amikor ez a legjobb módja a halálnak. Mielőtt nekünk esne mindenki, gyorsan leszögezzük, ezt nem mi állítottuk, hanem egy neves orvos, a British Medical Journal volt főszerkesztője. Szögezzük le rögtön az elején: (a belső…..
kultúrpesszimista 2015.01.04 22:28:34
@Rongy Rázó: Maximálisan egyetértek, köszönöm, hogy helyettem is leírtad.
A Death in June már több mint harminc éve létezik, története egészen 1981-ig nyúlik vissza. Mégis meglehet, hogy soha az életben nem hallottál még róla. Ez viszont egyáltalán nem gáz, ugyanis az évtizedek alatt a zenekar neve leginkább a kritikusok körében keringett, túl nagy…..
kultúrpesszimista 2014.12.16 22:25:50
Képek egy 1986-ban megjelent könyvből: A Renault R25 fedélzeti számítógépe az autópályanavigációt megkönnyítő földi URH adókról (balra)és az utastér klímáról (jobbra) ad tájékoztatást...
kultúrpesszimista 2014.09.19 20:31:29
@samot: félreértettél Te is. Nem (csak) arról van szó, hogy egyszerűbbek voltak, hanem 1) esztétikusabbak/szebbek/arányosabbak, 2) őszinték, vagyis nem akartak másnak látszani, mint ami, és ami nem mondható el a mai autók 90%-áról, 3) képesek voltak érzelmeket kiváltani, ami szintén nem jellemző a mai autók többségére.

Két dolog viszont abszolút tagadhatatlan:
a mai autók SOKKAL tartósabbak, jobban összeszereltek, mint a régebbiek, és SOKKAL biztonságosabbak is. Ami igaz, az igaz.
kultúrpesszimista 2014.09.20 20:00:42
@ZON: minden szavaddal egyetértek, rosszul fogalmaztam. A tartósságot itt magára a karosszériára, szerkezeti elemekre értettem. Régebben (20-30 éve, és régebben) a gyártóknak komoly gondja akadt a rozsdásodással. Pár gyártót (Volvo, Saab, nagyobb Mercedesek) leszámítva az összes cégnek komoly kihívás volt ez. Az olaszok, japánok, francia, de még a német autók is előbb-utóbb elkezdtek rohadni. A vétel során komoly szempont volt az, hogy melyik gyártó hány év átrozsdásodás elleni garanciát vállal. Manapság ez már nem szempont.
kultúrpesszimista 2014.09.20 22:16:20
@ZON: így-így...
Sírunk a krómozott lökhárító és a kézifékkar után, majd beülünk a klímába és bekapcsoljuk a navit. Ki van nyalva a fenekünk, csak nem ismerjük be. Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
kultúrpesszimista 2014.09.16 09:48:09
@diszkriminans: az, hogy milyen autókra vagy zenékre jellemző a lélek, stílus, az nem szubjektív vagy generációs kérdés, hanem a tényeké. De beszélhetnénk építészetről is akár. Aki mindezt csak nosztalgikus ügynek tartja, az merőben téved...
kultúrpesszimista 2014.09.16 11:00:33
@diszkriminans: Nem vagyok mester, és természetesen nincs ilyen konkrét év. Tendenciák vannak. És nagyjából a '90-es évek elején volt az élesváltás. Az azt megelőző évtizedekben mindvégig jelen volt a lélek az autókban. A XX. század elejétől fogva egészen a '90-es évek első feléig. Ami utána jött, az szégyen minden hús-vér emberre nézve.
kultúrpesszimista 2014.09.16 20:02:52
@btprg: de, a lélek hiánya is baj. Nem kicsit.
Kedden megjelent a U2 új nagylemeze, ingyen. A reklámszöveg persze úgy szól, mintha olyan dolgot csinált volna a zenekar, amit még senki más előtte, de természetesen ez nem így van. Ráadásul kicsit kétes értékű az a lemezmegjelenés, amit kvázi ráerőltetnek mindenkire, akinek…..
kultúrpesszimista 2014.09.11 21:20:10
Sixx egy szánalmas farok. Egy debil, akiről minden lényegest leírt Puzsér Róbert:
www.facebook.com/Robert.Puzser/posts/466383543437464

Forradalmi lemezmegjelenések?! Ezek? Eh... Siralmas egy lista. Forradalmi lemezeik mondjuk ezen zenekaroknak voltak:
King Crimson, Pink Floyd, Sex Pistols, Joy Division, Cure, Depeche Mode, Bauhaus, Iggy Pop, Tears for Fears, Dead Can Dance...
kultúrpesszimista 2014.09.11 21:24:48
Petőfi írhatott volna valami ilyesmit a Balatonról is: Szegény Balaton, miért is bántjátok? Annyi rosszat kiabáltok róla, S ő a föld legjámborabb tója (a költői szabadságot vitatók számára: tava). Mert a Balatont sajnos sikk lett macerálni. Pedig csacsiság, a Balaton és…..
kultúrpesszimista 2014.09.02 22:09:11
@diszkriminans: maximálisan egyetértek.

-------------------------------------------------

vége, ennyi.
kultúrpesszimista 2014.09.04 20:38:16
@panelburzsuj: Nem, nem a tó természeti adottságaira céloztam, hanem azokra a lehetőségekre, programokra, amelyek a plebsz nagy részének kielégítő lehet. (Nem nekem, de ne belőlem induljunk itt ki.) Máshol (értsd: nyugaton) sem jobb a helyzet, főleg a kulturális vonalra gondolok.

"mind kezdünk ezekkel az adottságokkal mind "eladói", mind "vevői" oldalon, mi, ostoba magyarok."

Talán meg kéne becsülni azt, ami adott, és nem elégedetlenkedni folyton: a tájat, a hazai gasztronómiát, borkultúrát, egyebeket, és jobban megbecsülni egymást. Eladó a vevőt, vevő az eladót. És növelni a tudatosságot. Ennyi épp elég lenne.
kultúrpesszimista 2014.09.04 20:46:29
@kultúrpesszimista: Nem, nem CSAK/DÖNTŐEN a tó természeti adottságaira céloztam...
A leginkább a Black Flag korábbi frontembereként ismert Henry Rollins az utóbbi időben nagyrészt már csak igazi megmondóemberként üzemel. Különösen jellemző rá, hogy nem köntörfalaz, hanem megragadja a problémák lényegét, és kertelés nélkül elmondja róluk a véleményét.…..
kultúrpesszimista 2014.08.23 22:21:30
@Tony Alemida: egyetértek, szerintem igazad van.
kultúrpesszimista 2014.08.23 22:25:10
@Tony Alemida: ettől függetlenül nem feltétlen sajnálni kell azt, aki öngyilkos lett, és ez itt hangsúlyosan nem érzéketlenség vagy kegyeletsértés a részemről. Sok oka lehet annak, hogy valaki kilép. Dönthet így azért, mert gyűlöli az életet/életét (ekkor nem sajnálni kell az illetőt, hiszen nem valami számára értékeset dobott el), hanem elfogadni a döntést, amennyire lehet. De dönthet így valaki azért is, mert az amúgy nagyon is értékes élet számára már nem élhető és/vagy nincs benne semmi perspektíva számára. Például egy halálos betegség folytán. Ebben az esetben jogos lehet sajnálni az illetőt, hiszen nem lett volna öngyilkos, ha nem állt volna be végletes változás az életkörülményeiben.
kultúrpesszimista 2014.08.23 22:25:56
@kultúrpesszimista: (a szóismétlésért elnézést)