Adatok
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
0 bejegyzést írt és 99 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Érdekes helyzet állt elő az időközi helyhatósági választás után Tiszavasváriban a múlt héten. A helyi választási választási bizottság a szavazás másnapján, október 29-én megsemmisítette az 1. és 8. választókerületi eredményeket a szavazás napján felmerülő…..
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2012.11.05 16:47:25
@Geza: minden OK, amit írtál. Egy dolgot felejtettél el megemlíteni: KAMPÁNYCSEND! Erre vonatkozóan is vannak definiált szabályok, amiket be kell tartani. Tehát nem az a probléma, hogy azért szavazott X.Y.-ra, "mer' az adott neki pályinkát", hanem az, hogy mindez a kampánycsend alatt történt. Ez a gond!
Tegnap este láttam a HírTv-ben, ahogy Matolcsy arról beszél, hogy "valamikor 2020 és 2030 közöttre Magyarország megkétszerezze, vagyis kb 200 milliárdra növelje a GDP-t". Jót nevettem a 10-20 éves időtartamon, és a hőségnek tudtam be az egészet, de ma azért megnéztem, miről is…..
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2012.07.02 17:59:20
2012 első negyedévében 452,1 milliárd forintot költött kamatkiadásokra az állam.2011 első negyedévében 413,9 milliárd forintot költött kamatkiadásokra az állam.2006 első negyedévében 237,5 milliárd forintot költött kamatkiadásokra az állam.Csak kamatra. Egy negyedévben. 452…..
A Jobbiknak három kártyája van, ezt kevergetik szorgalmasan: zsidók, cigányok, melegek. Teljesen felesleges elmagyarázni nekik, hogy milyen magyarországi és Európai Uniós alapjogokat sért ez az agyszüleményük, amit "T/6721 Egyes szexuális magatartászavarok visszaszorítása…..
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2012.04.12 00:15:14
@nadivereb: igen, igazad van (egyedfejlődés). Az is igaz, hogy a ki nem haló génnek valami szerepe kell legyen, ezt is tudom.
De még mindig nem puhulok a témában, így egyenlőre még tartom magam az én "normáim"-hoz.
De még mindig nem puhulok a témában, így egyenlőre még tartom magam az én "normáim"-hoz.
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2012.04.12 00:18:13
@vladys73 - Nem, a FIDESZ nem jobboldali: Én megyek aludni. Jó volt értelmesen eszmét cserélni. Jó éjt. Sziasztok
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2012.04.12 01:53:37
@sárkányfő: Igen olvastam, bocs, hogy nem reagáltam. Persze csak annyit tudtam volna mondani, hogy "ja". Szóval köszi a kiegészítést.
Akkor ez most azt jelenti, hogy a melegeknek javasolható és támogatható az örökbefogadás? És az csak előny, ha nagyobb közösség (aktív társadalmi élet) is biztosítva van mellé?
Akkor ez most azt jelenti, hogy a melegeknek javasolható és támogatható az örökbefogadás? És az csak előny, ha nagyobb közösség (aktív társadalmi élet) is biztosítva van mellé?
605 nap után lemondott Schmitt Pál köztársasági elnök. Örülünk, hogy a 20 évvel ezelőtti csaló távozik. Örülünk, hogy az elmúlt hónapokat-heteket-napokat-órákat minden idők legnagyobb és legpofátlanabb hazugságcunamijával elárasztó köztársasági elnök távozik. Eme…..
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2012.04.02 15:20:42
@Aureliano Buendía ezredes: a jó kolumbiai világ! Jó is, hogy eszembe juttattad, hogy elolvassam újra a "Száz év magány"-t. Köszi
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2012.04.02 15:25:42
@szabidoki: ténye a Lencsés kollégának volt-van-lesz. Tényleg itt van? Még nem értem a kommentek végére...
"A megújulás azt is jelenti, hogy Magyarország nem lehet a jövőben olyan következmények nélküli ország, mint az elmúlt nyolc évben volt." - Orbán Viktor, 2011A Magyar Nemzet hozta az első trailert a holnapi nap remeknek ígérkező eseményéből, amikor is a Bizottság két hónapnyi…..
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2012.03.28 00:20:50
@dr. mesterseges szinezek: úgy látom, tied volt az utolsó előtti komment :)
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2012.03.28 00:22:05
@Karipapa01: ha lemész alfába, hozz már 2 liter tejet légyszi, köszi.
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2012.03.28 20:53:42
@Vidéki: Te egy dolgot felejtesz el: mégpedig azt, hogy már 1992-ben is - sőt már jóval azelőtt is - világosan kellett tudnia mindenkinek, aki valaha iskolába járt, hogy egy önálló dolgozatban több legyen az önálló, mint az odaollózott egyéb, mert az nem munka. Egyszerűen egy szakdoga, egy doktori nem arról szól, hogy másold be a véglegesnek szánt terjedelem 90%-át, majd fűzz hozzá 10% saját kommentárt, mint önálló gondolatot és kész is vagy. Érted, hogy miről beszélek? - NEM AZ VOLT A FELADAT!
Az, hogy esetleg valóban az volt akkoriban a TF bírálási gyakorlata, ami, csak annyit jelent, hogy Paja kihasznált egy "olcsó" sanszot arra, hogy szerezzen a neve elé 2db betűt. Ez nem változtat azonban azon a megítélésen, hogy NEM ÉRDEMLI MEG. Egyszerűen azért, mert azt már az általánosban is megtanítják, hogy A MÁSOLÁS AZ NEM MUNKA!
Óriások vállán, mi?
Nem kell mindent megvédened, ami fidesz. Lehetnél néha kicsit objektívebb is.
Én is sokszor hangot adok annak, ha valamiről úgy látom, hogy jól csinálja a vezéred, és összekulcsolt kézzel imádkozok, hogy végre egyszer sikerüljön már valamit úgy csinálni, ahogyan beharangozták. De tény, ami tény, sokszor érzem úgy, hogy szembeköpnek.
Az, hogy esetleg valóban az volt akkoriban a TF bírálási gyakorlata, ami, csak annyit jelent, hogy Paja kihasznált egy "olcsó" sanszot arra, hogy szerezzen a neve elé 2db betűt. Ez nem változtat azonban azon a megítélésen, hogy NEM ÉRDEMLI MEG. Egyszerűen azért, mert azt már az általánosban is megtanítják, hogy A MÁSOLÁS AZ NEM MUNKA!
Óriások vállán, mi?
Nem kell mindent megvédened, ami fidesz. Lehetnél néha kicsit objektívebb is.
Én is sokszor hangot adok annak, ha valamiről úgy látom, hogy jól csinálja a vezéred, és összekulcsolt kézzel imádkozok, hogy végre egyszer sikerüljön már valamit úgy csinálni, ahogyan beharangozták. De tény, ami tény, sokszor érzem úgy, hogy szembeköpnek.
A jó hír kiért Szöulba!
..
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2012.03.27 20:58:30
@Lencsés István: na ide figyelj, te unatkozó szerencsétlen! A helyesírásod tragédia - a mondataidban hiányoznak a vesszők, s ha akad is néhány, akkor biztos ami biztos, teszel elé egy szóközt, akárcsak a mondatvégi írásjeleid elé.
A nem túl változatos kommentjeidet olvasva, szent meggyőződésem, hogy legalább annyira látod jól a dolgok lényegét, mint itt bárki más, csak te szándékosan, unalmadban - mivel értelmes, új gondolatot nem tudsz közzé tenni - exhibicionizmusból bedobsz egy egyértelműen idióta kommentet, majd amikor valaki végre elkezd vele(d) foglalkozni, akkor érzed úgy, hogy beérett a vetésed, besétált az ajtódon a szerencsétlen, és onnantól buzerálhatod végre.
Rettentő magányos ember lehetsz, ha ilyen társaságra van szükséged. De hogy a mindennapjaidban számtalan feszültség keletkezik benned, és ilyen helyekre jársz levezetni és a magad aberrált módján élvezkedni anonim módon (mert nem vagy te sem Lencsés István), abban is majdnem bizonyos vagyok.
Na szevasz, gyógyulj meg mihamarabb!
Peti bazzeg
A nem túl változatos kommentjeidet olvasva, szent meggyőződésem, hogy legalább annyira látod jól a dolgok lényegét, mint itt bárki más, csak te szándékosan, unalmadban - mivel értelmes, új gondolatot nem tudsz közzé tenni - exhibicionizmusból bedobsz egy egyértelműen idióta kommentet, majd amikor valaki végre elkezd vele(d) foglalkozni, akkor érzed úgy, hogy beérett a vetésed, besétált az ajtódon a szerencsétlen, és onnantól buzerálhatod végre.
Rettentő magányos ember lehetsz, ha ilyen társaságra van szükséged. De hogy a mindennapjaidban számtalan feszültség keletkezik benned, és ilyen helyekre jársz levezetni és a magad aberrált módján élvezkedni anonim módon (mert nem vagy te sem Lencsés István), abban is majdnem bizonyos vagyok.
Na szevasz, gyógyulj meg mihamarabb!
Peti bazzeg
Az LMP sikerrel tematizálta az aktuálpolitikát és húzta csőbe a Fideszt azzal, hogy a plenáris ülésen kellett szavazniuk a képviselőknek a benyújtott ügynöktörvényükről. Kívánhat ennél többet a legkisebb ellenzéki párt?Vajon melyik más utódállamban fordulhatott volna…..
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2012.03.20 23:18:53
Navracsicsnak nem csalt a szimata, Barroso bejelentette, hogy az Európai Bizottság három kötelezettségszegési eljárást indít Magyarország ellen: jegybanktörvény, bírák nyugdíjazása, adatvédelmi hatóság függetlensége.Definíció:"A kötelességszegés azt jelenti, hogy…..
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2012.01.20 00:26:57
@Prof. Dr. Valahol Máshol: "Elmész te a .... anyádba. Röviden ennyi a véleményem. Add oda a saját megtakarításod Viktoréknak ha ennyire adakozhatnékod van, vagy csak pénztelen fasszopó proli vagy aki mások megtakarításával vitézkedik?"
Ezt nekem szántad? Én csak leírtam, hogyan fogják kommunikálni. Mellesleg nekem is van több ltp-m is. Legközelebb gondolkozz vagy kérdezz, mielőtt parasztkodsz! Valami azt súgja, hogy kettőnk közül te vagy a "fasszopó proli", aki előbb lő aztán jön csak rá, hogy elkúrta.
Ezt nekem szántad? Én csak leírtam, hogyan fogják kommunikálni. Mellesleg nekem is van több ltp-m is. Legközelebb gondolkozz vagy kérdezz, mielőtt parasztkodsz! Valami azt súgja, hogy kettőnk közül te vagy a "fasszopó proli", aki előbb lő aztán jön csak rá, hogy elkúrta.
Schmitt Pál köztársasági elnök a plágiumbotrány kirobbanása óta eltelt 168 óra alatt a következő védekezést dolgozta ki és tárta az ország elé ma reggel a Kossuth Rádióban (link, 07:34-től): 1. "Aki valaha is írt doktori disszertációt, tudja, hogy minden ilyen…..
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2012.01.18 13:51:08
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2012.01.18 20:51:01
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2012.01.19 09:15:48
@Dr. Nyugger Dr. Vadász: "Tiéd a legszellemesebb "doktori" nick név. Gratula!"
Köszönöm! A legnagyobb büszkeséggel az tölt el, hogy magam találtam ki :)))) Szerzői jogokat nem tartok fent. Ha valaki plagizálná, valószínűleg akkor csak a májam hízna, nem csinálnék belőle botrányt. Szép napot!
Köszönöm! A legnagyobb büszkeséggel az tölt el, hogy magam találtam ki :)))) Szerzői jogokat nem tartok fent. Ha valaki plagizálná, valószínűleg akkor csak a májam hízna, nem csinálnék belőle botrányt. Szép napot!
A Jobbik elkezdené megkeresni a tökeit radikalizmus jobboldali heregolyóját, de mivel mostanában nem nagyon zavarognak a cigányok, így már csak Gonosz Unió maradt. Vona Gábor és a Jobbik szombatra szervez egy tüntetést az Unió ellen: "Szerdán Brüsszelből megjött az ukáz.…..
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2012.01.13 23:03:21
@Kőmíves Kelemen: Szopás lenne. Szükségállapot bevezetése. A MOL nem exportálhatna, hanem a stratégiai ágazatokat kellene ellátnia (mezőgazdaság, megtermelt áruk boltokba szállítása, némi lakossági gázszolgáltatás fagyhalál ellen... kb ennyi) - a MOL az ország energiaigényének jó esetben 20-25%-át lenne képes fedezni. Jegyrendszer bevezetése, hogy a saját termelésből senki ne haljon éhen. Export-import megszűnne, azt ennénk, amit magunk termelünk. A magyar termék külföldön azért nem versenyképes, mert soha nem támogatták annyira a termelőket, mint az EU egyéb országaiban (pedig ugyanolyan bánásmód járt volna a magyarnak is, hiszen ez így ugye diszkrimináció). Csak az egyedi/luxus termékek eladhatók (mangalica, szürkemarha, tokaji aszú stb.), azoknak a piaca pedig a vámokkal növelt árat is ki fogja fizetni.
Az MNB visszakapná a pénznyomtatási jogát, így azonnal hozzá is látna a munkához, ezzel tökéletesen gallyra is vágná még jobban az amúgy is földön döglődő forintot.
Szabadidőnkben pedig a két kezünkkel étítgethetjük kis hazánkat.
Az MNB visszakapná a pénznyomtatási jogát, így azonnal hozzá is látna a munkához, ezzel tökéletesen gallyra is vágná még jobban az amúgy is földön döglődő forintot.
Szabadidőnkben pedig a két kezünkkel étítgethetjük kis hazánkat.
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2012.01.13 23:13:18
@kunzoo: Igen, az ostoba költekezés is probléma volt. És igen, senkinek nem szabad felvenni 13%-os hitelt nemhogy 20évre, egy percre sem. De nem értem, hogy a kommented hogy jön ide? Mit szerettél volna mondani?
Mindazonáltal a CHF-hitel tök jó lenne, ha mondjuk a bank a 0%-os CHF liborra rátenne mondjuk 2% hasznot, nem pedig 6-7-8-at. Akkor bizony a jelenlegi kiélezett válságos időkben a jelenlegi harmada/negyede lenne a CHF törlesztő rész. Igaz, ez nem oldja meg azt, hogy az ingatlan értéke megfelelő fedezetet nyújtson (sok esetben), így az ingatlanpiac továbbra is pangana, ellenben lenne belső fogyasztás, mert a derék polgárnak maradna pénze téliszalámira is, nem csak zsíroskenyérre. Ha OV-ék inkább a hitelkamatok ilyetén árazása mellett kardoskodtak volna, akkor most nem lenne ekkora felfordulás. Így megintcsak oda fogunk jutni, hogy aki ki tudott ugrani (kb 20%), az "dögöljön meg-rohadtburzsuj" lesz a maradék 80% bentragadt szemében.
Mindazonáltal a CHF-hitel tök jó lenne, ha mondjuk a bank a 0%-os CHF liborra rátenne mondjuk 2% hasznot, nem pedig 6-7-8-at. Akkor bizony a jelenlegi kiélezett válságos időkben a jelenlegi harmada/negyede lenne a CHF törlesztő rész. Igaz, ez nem oldja meg azt, hogy az ingatlan értéke megfelelő fedezetet nyújtson (sok esetben), így az ingatlanpiac továbbra is pangana, ellenben lenne belső fogyasztás, mert a derék polgárnak maradna pénze téliszalámira is, nem csak zsíroskenyérre. Ha OV-ék inkább a hitelkamatok ilyetén árazása mellett kardoskodtak volna, akkor most nem lenne ekkora felfordulás. Így megintcsak oda fogunk jutni, hogy aki ki tudott ugrani (kb 20%), az "dögöljön meg-rohadtburzsuj" lesz a maradék 80% bentragadt szemében.
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2012.01.13 23:32:01
@Kőmíves Kelemen: Mint írtam, én sem tudom az adatokat, így nem tudom, hogy hol jobb, kint vagy bent? Azt tudom, hogy dolgozok legalább annyit és úgy, mint bárki más a fejlett EU-ban, de a fizumból kb semmi nem marad. Sőt most 10e-rel kevesebb lesz idéntől (cafi miatt, mert az nem lesz), miközben a gyerek activiája 99-ről 119-re ment fel, a többit nem tudom, csak ez szúrt szemet.
Na most ha erre még megszorítás kell, akkor nekem tényleg nem sok válaszom marad. Ja, természetesen minden fillér kiadást logolok, hogy mire megy - nem a kaja a sok, hanem a sárga csekkek, meg a közlekedés.
Megoldás1: irány külföld
Megoldás2: falu - kaját termeled, rezsit összeszeded - Bankok becsődölnek, ha nincs pénzforgalom.
Na most ha erre még megszorítás kell, akkor nekem tényleg nem sok válaszom marad. Ja, természetesen minden fillér kiadást logolok, hogy mire megy - nem a kaja a sok, hanem a sárga csekkek, meg a közlekedés.
Megoldás1: irány külföld
Megoldás2: falu - kaját termeled, rezsit összeszeded - Bankok becsődölnek, ha nincs pénzforgalom.
A Figyelő birtokába került az IMF-jelentése, ami az IMF január 18-i igazgatósági ülésére készült, és tartalmazza, hogy miket kér az IMF Magyarországtól. Előzetesen, ez még változhat, persze. A jelentést a napokban juttatták el a kormányhoz, a magyar fél még…..
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2012.01.06 17:27:10
Barroso levele után most Hillary Clinton levele is megjelent, teljes terjedelmében. Nagy a levélforgalom Orbánnál mostanában ... "Kounalakis nagykövet és mások a Külügyminisztériumban azóta is aggodalmukat fejezték ki, mindig a barátság szellemében, és bízva abban, hogy…..
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2011.12.31 18:46:23
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2011.12.31 19:04:36
@MikeBoy: Én elfogadom a kritikát, csak kérlek, írd le jobban, amit szerettem volna, hogy mások is megértsék. A kommentemben a kályha=betétesek pénze. Ha ezt tovább szeretnéd bontani, és meghatározni a betétek származását, az nem változtat a leírásomon, csak kiegészíti.
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2011.12.31 19:08:51
@MikeBoy: ide tartozik még a tőkeáttételek használata is, ami szintén torzítja az instrumentumok valós árait/árfolyamait ezzel torzulásokat okozva a gazdaságokban.
Aki ismer, jól tudja, hogy sokszor nem is a dolgok maguk - hisz itt Abszurdisztánban, pláne egy közéleti blog írójaként már kevés történés tud meglepni -, hanem a hozzájuk, melléjük, köréjük, mögéjük fűzött idióta nyilatkozatok lépik át az ingerküszöbömet.…..
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2011.12.06 01:07:39
@Apafarkas: "A magántulajdon fogalma, mint olyan a Fidesznél egy eléggé homályos valami, de azért megpróbálok némi fényt hozni a narancsszín éjszakába:
Ha a tulajdonos elad valamit, akkor a pénz az övé. ebből egy büdös vas nem jár a dolgozóknak. A munkájuk ellenértékét bérnek és fizetésnek nevezik. Tudod, az olyan mint az a lóvé, amit az itt kommentelésért kapsz. Ha a megbízott felelős szerv rosszul sáfárkodott az állam vagyonával, az egy dolog, akkor keressenek bűnöst, de ettől még nem jár egy büdös vas sem a melósnak.
Ha én eladom az egyik Kft-met, akkor Gizinek, a titkárnőnek nem fogom kifizetni az ár 1 huncut százalékát sem, mert semmi köze hozzá.
Tudom, hogy el se fogod olvasni, de azért próbálkozik az ember..."
Nem nekem írtad ugyan, de szeretném helyre tenni a dolgokat.
1. Az állami tulajdon azt jelenti, hogy mindenkié (a Tied, az enyém, a gyerekedé, a szüleidé stb.)
2. Ha egy állami tulajdonú vmit eladnak, akkor az azért kapott ellenértéket promt szét kell osztani az állampolgárok közt.
Így kéne/kellett volna mindig is csinálni a privatizációt.
A fentiek értelmében én úgy gondolom, hogy mindenkinek járna belőle, de nem 5 mrd szétosztva, hanem az eladási ár/10M HUF fejenként.
A büdös életben nem lesz itt rend, ..sszátok meg! Mondjuk emiatt a pénzügyi val(ó)ság miatt máshol is rogyadozik már az árnyékszék deszkája, úgyhogy hamarosan mindannyian a szarban fogunk fürdeni nyakig... ráadásul éhesen és fázva...
Ha a tulajdonos elad valamit, akkor a pénz az övé. ebből egy büdös vas nem jár a dolgozóknak. A munkájuk ellenértékét bérnek és fizetésnek nevezik. Tudod, az olyan mint az a lóvé, amit az itt kommentelésért kapsz. Ha a megbízott felelős szerv rosszul sáfárkodott az állam vagyonával, az egy dolog, akkor keressenek bűnöst, de ettől még nem jár egy büdös vas sem a melósnak.
Ha én eladom az egyik Kft-met, akkor Gizinek, a titkárnőnek nem fogom kifizetni az ár 1 huncut százalékát sem, mert semmi köze hozzá.
Tudom, hogy el se fogod olvasni, de azért próbálkozik az ember..."
Nem nekem írtad ugyan, de szeretném helyre tenni a dolgokat.
1. Az állami tulajdon azt jelenti, hogy mindenkié (a Tied, az enyém, a gyerekedé, a szüleidé stb.)
2. Ha egy állami tulajdonú vmit eladnak, akkor az azért kapott ellenértéket promt szét kell osztani az állampolgárok közt.
Így kéne/kellett volna mindig is csinálni a privatizációt.
A fentiek értelmében én úgy gondolom, hogy mindenkinek járna belőle, de nem 5 mrd szétosztva, hanem az eladási ár/10M HUF fejenként.
A büdös életben nem lesz itt rend, ..sszátok meg! Mondjuk emiatt a pénzügyi val(ó)ság miatt máshol is rogyadozik már az árnyékszék deszkája, úgyhogy hamarosan mindannyian a szarban fogunk fürdeni nyakig... ráadásul éhesen és fázva...
Az Állami Számvevőszék egy 112 oldalas jelentést készített a 2007-2010 közötti autópálya-építéseket, egészen pontosan 7 szakaszról: M31 Gödöllői átkötés (12,4 km), M43 autópálya 5. sz. főút – 47. sz. főút közötti szakasza (6,7 km), M43 autópálya 47. sz.…..
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2011.11.08 18:22:36
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2011.11.08 19:02:14
@Horizont: Szerintem már nem tart sokáig. Egészen biztos, hogy jön még kutyára hányinger. Vmelyik dokumentumfilmben láttam, hogy az amerikai nagybankok egyetlen dologtól, egyetlen tényezőtől félnek: a néptől és annak erejétől. Épp ezért próbálják csak annyira húzgálni az "oroszlán" bajszát, hogy az még ne "gyilkolja" le őket. Ugyanez igaz a politikus rétegre is mindenhol a világon.
Csak most eljött egy olyan helyzet, hogy a palackból már visszavonhatatlanul kiszabadult a szellem. Amelyik politikusnak meg bankárnak van esze, az már csomagol és menekül, akinek meg nincs, az lámpavason fogja végezni. Már csak idő kérdése. Hogy teátrális legyek: "A kocka el van vetve!"
Csak most eljött egy olyan helyzet, hogy a palackból már visszavonhatatlanul kiszabadult a szellem. Amelyik politikusnak meg bankárnak van esze, az már csomagol és menekül, akinek meg nincs, az lámpavason fogja végezni. Már csak idő kérdése. Hogy teátrális legyek: "A kocka el van vetve!"
Kocsis Máté 30 évesen Józsefváros polgármestere, országgyűlési képviselő, a rendészeti bizottság elnöke, és frissen kinevezett hajléktanügyi referens. Egy ifjú lázárjani-klón: természetesen egy percet sem dolgozott. 2004: doktori oklevelet szerzett a Pázmány Péter…..
Gratulálni szeretnék ismét az okos, körültekintő és forradalmi kormányunknak. "Az Európai Bizottság arra kérte Magyarországot, hogy törölje el a távközlési szolgáltatók árbevételen alapuló különadó-fizetési kötelezettségét, melyet 2010 októberében vezetett be.…..
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2011.09.29 17:11:25
Csodálatosak ezek a Wikileaks-táviratok. Van vagy 750 távirat, melyet a budapesti amerikai nagykövetség küldött Washingtonba, remek korrajz a 2006-2010 közötti magyar politikáról. (A táviratokat módszeresen az Origo dolgozza fel, de más lapok is csemegéznek belőle.) A táviratok…..
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2011.09.22 14:21:53
@dr.justice:
"Csak azt nem értem, hogy a magyar politikusok miért jártak sírni, árulkodni az amerikai nagykövetségre. Mit vártak ettől ?"
Nem egyértelmű?
- Néhány (jó sok) senkiházi jár az amerikai nagykövethez "jelenteni".
- Csak oda, máshová nem!
Kérdés: MIÉRT?
Válasz: Csak és kizárólag azért, amiért mindenki más is hajlandó felemelni a lottyadt valagát. ÉRDEKBŐL. Ami vagy fenyegetettségből származik (mondjuk, megtudtak róla valami csúfságot (a magyar politikusokról nem nehéz) és jól megzsarolták, hogy ha nem jelentget, akkor kicsinálják), vagy pénzért, vagy jövőbeli ígéretekért cserébe.
Én azt hittem, csak a kommunizmusban volt KGB meg ÁVH, de tudjuk ugye, hogy van MOSZAD is meg CIA, meg ezek szerint az USA-nak van ilyen világot behálózó kémrendszere is.
GUSZTUSTALAN!!!!!!
"Csak azt nem értem, hogy a magyar politikusok miért jártak sírni, árulkodni az amerikai nagykövetségre. Mit vártak ettől ?"
Nem egyértelmű?
- Néhány (jó sok) senkiházi jár az amerikai nagykövethez "jelenteni".
- Csak oda, máshová nem!
Kérdés: MIÉRT?
Válasz: Csak és kizárólag azért, amiért mindenki más is hajlandó felemelni a lottyadt valagát. ÉRDEKBŐL. Ami vagy fenyegetettségből származik (mondjuk, megtudtak róla valami csúfságot (a magyar politikusokról nem nehéz) és jól megzsarolták, hogy ha nem jelentget, akkor kicsinálják), vagy pénzért, vagy jövőbeli ígéretekért cserébe.
Én azt hittem, csak a kommunizmusban volt KGB meg ÁVH, de tudjuk ugye, hogy van MOSZAD is meg CIA, meg ezek szerint az USA-nak van ilyen világot behálózó kémrendszere is.
GUSZTUSTALAN!!!!!!
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2011.09.22 18:18:25
@sorhajóhadnagy: Nem túl bonyolult így? Ha csak a véleményét akarja valaki hangoztatni, ahhoz nem kéne kilincselnie senkinél, főleg nem egymást bemártogatni (nem mintha védeni akarnék bárkit is). Nem jön össze nekem logikailag ez az egész. Persze elfogadom, amit mondasz - látszik, hogy tájékozottabb vagy az ügyben, de lásd be, hogy mezei ember ebből a rendszerből kb ennyire tud gondolni - mellesleg lehet, hogy tényleg nem alaptalanul.
Kész, ennyi, hölgyeim és uraim, vége. 16 hónap alatt építettek egy nagy homokvárat, csakhogy a homokot a vár alól ásták ki, és most az egész beledőlt a gödörbe. Újabb epic fail: az "egykulcsos, sávos adórendszer". Csak nem gazdaságtörténelmet írunk? Nem volt elég…..
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2011.09.21 15:18:58
@java786:
1. "A többiek (jó pár százezren) életükben nem kerültek semmilyen kapcsolatba az állam csecsével áttételesen/közvetve sem."
Én nem beszéltem állam csecséről. A sima privát szférás munkák kb. 80% -ra ez a jellemző a tapasztalataim szerint.
Az én saját tapasztalatom meg az, hogy mindenki nagyon odafigyel, hogy hogyan költi el a saját pénzét, ezért alkuszik ameddig csak tud, és elvárja érte ugyanazt a minőséget. Ez rendjén is lenne, csak kevés (konkrétan alig-alig) fizetőképes cég van mostanság. És a vállalkozói szférában pedig kőkemény (csalásokkal tarkított - már megbeszéltük) árverseny. Tehát a jó megoldás, ha olyan céged van, aminek kicsi vagy egyáltalán nincs konkurenciája.
2. "Te is: a nyafogó kisvállalkozó", Bocs és másért nyafogok, én a kiszámíthatóságért. (AZÉRT IS - IGEN) Nálunk a legkisebb kereset is br. 180 körül van, szóval eddig is ki tudtuk termelni a tervezett minimálbért, és nem az államnak dolgozunk. A "trükk" ott van, hogy nem X alvállalkozók vagyunk, hanem legtöbb esetben fő, vagy max. a második láncszem és mi végezzük el a munkát és jól. - NAGYON HELYES.
"már rég lehúzta volna a rolóját (így kéne lenni - igazad van), ha lenne hová mennie"
Itt akkor valami nem stimmel.. Mert ezzel azt mondod, hogy ugyanazon mennyiség előállításra, nincs is annyi emberre szükség valójában, mert különben a sok kisvállalkozót felszívná valamilyen nagyobb cég, mert ha más nem változik, a munkaerőre összességben szükség van. Vagy mit is értesz ez alatt?
Rátapintottál a lényegre, örülök, hogy kimondtad: ebben az országban nincs elég munka. A fél ország csak kummantózásból él, tényleges (termelő)munkát nem végez. Ennek a lustaságon felül a másik oka, hogy tényleg nincs mit csinálni. Napokban olvastam: mo-i átlag, hogy egy álláshirdetésre 27 jelentkező van. Ez azt is jelenti, hogy 26-nak nincs mit csinálnia - itt a gond. Pl Fejér és Veszprém megye tájékán ez a szám 54 - ez a még durvább. Ott 53-an nem csinálnak semmit.
"Nos, mi legyen? "
Világbéke :-), komolyra fordítva, összegezve azt mondom, hogy a vállalkozói rétegnek kiszámíthatóbb környezetre és normálisabb járulékokra és egyszerűbb adminisztrációra lenne szükségük, viszont az államnak pedig arra, hogy mindenki a kasszához fáradjon befizesse azt amit kell.
Örülök, ha Te és még sokan mások (egyelőre még én is) ezt meg tudjuk tenni, de be kell lássuk, hogy a csődök (fizetésképtelenség) már folyamatban vannak mind egyéni, mind céges, mind pedig állami, európai és világszinten is, és egyre gyarapodó számban. Ezeket figyelembe véve - "Mondottam ember, küzdj és bízva bízzál!", de sajnos a világgazdasági előrejelzések és az olajkitermelések (amitől a GDP nőne) nem sok jóval kecsegtetnek. Ha viszont a GDP-k nem tudnak nőni, az adósságoknak még csak a kamatát sem lehet fizetni, tehát garantált csőd a vége. Ez sajnos még csak nem is borúlátás, hanem puszta matek.
1. "A többiek (jó pár százezren) életükben nem kerültek semmilyen kapcsolatba az állam csecsével áttételesen/közvetve sem."
Én nem beszéltem állam csecséről. A sima privát szférás munkák kb. 80% -ra ez a jellemző a tapasztalataim szerint.
Az én saját tapasztalatom meg az, hogy mindenki nagyon odafigyel, hogy hogyan költi el a saját pénzét, ezért alkuszik ameddig csak tud, és elvárja érte ugyanazt a minőséget. Ez rendjén is lenne, csak kevés (konkrétan alig-alig) fizetőképes cég van mostanság. És a vállalkozói szférában pedig kőkemény (csalásokkal tarkított - már megbeszéltük) árverseny. Tehát a jó megoldás, ha olyan céged van, aminek kicsi vagy egyáltalán nincs konkurenciája.
2. "Te is: a nyafogó kisvállalkozó", Bocs és másért nyafogok, én a kiszámíthatóságért. (AZÉRT IS - IGEN) Nálunk a legkisebb kereset is br. 180 körül van, szóval eddig is ki tudtuk termelni a tervezett minimálbért, és nem az államnak dolgozunk. A "trükk" ott van, hogy nem X alvállalkozók vagyunk, hanem legtöbb esetben fő, vagy max. a második láncszem és mi végezzük el a munkát és jól. - NAGYON HELYES.
"már rég lehúzta volna a rolóját (így kéne lenni - igazad van), ha lenne hová mennie"
Itt akkor valami nem stimmel.. Mert ezzel azt mondod, hogy ugyanazon mennyiség előállításra, nincs is annyi emberre szükség valójában, mert különben a sok kisvállalkozót felszívná valamilyen nagyobb cég, mert ha más nem változik, a munkaerőre összességben szükség van. Vagy mit is értesz ez alatt?
Rátapintottál a lényegre, örülök, hogy kimondtad: ebben az országban nincs elég munka. A fél ország csak kummantózásból él, tényleges (termelő)munkát nem végez. Ennek a lustaságon felül a másik oka, hogy tényleg nincs mit csinálni. Napokban olvastam: mo-i átlag, hogy egy álláshirdetésre 27 jelentkező van. Ez azt is jelenti, hogy 26-nak nincs mit csinálnia - itt a gond. Pl Fejér és Veszprém megye tájékán ez a szám 54 - ez a még durvább. Ott 53-an nem csinálnak semmit.
"Nos, mi legyen? "
Világbéke :-), komolyra fordítva, összegezve azt mondom, hogy a vállalkozói rétegnek kiszámíthatóbb környezetre és normálisabb járulékokra és egyszerűbb adminisztrációra lenne szükségük, viszont az államnak pedig arra, hogy mindenki a kasszához fáradjon befizesse azt amit kell.
Örülök, ha Te és még sokan mások (egyelőre még én is) ezt meg tudjuk tenni, de be kell lássuk, hogy a csődök (fizetésképtelenség) már folyamatban vannak mind egyéni, mind céges, mind pedig állami, európai és világszinten is, és egyre gyarapodó számban. Ezeket figyelembe véve - "Mondottam ember, küzdj és bízva bízzál!", de sajnos a világgazdasági előrejelzések és az olajkitermelések (amitől a GDP nőne) nem sok jóval kecsegtetnek. Ha viszont a GDP-k nem tudnak nőni, az adósságoknak még csak a kamatát sem lehet fizetni, tehát garantált csőd a vége. Ez sajnos még csak nem is borúlátás, hanem puszta matek.
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2011.09.21 15:43:58
@movhu: A 200 bruttó nem sok, én a 400 felettiek tájékán érzem azt a határt, ahol már visszább lehetne vágni a bruttójukat és még akkor is jóval több lenne nekik, mint előtte. Az ember nettóból él, sokan azt sem tudják, mennyi a bruttójuk és hogyan kell kiszámolni. Egy dolog érdekli őket: mennyit utalnak, mennyi az étkezési meg az üdülési meg a bérletpénz stb. Ezt tudják. A kisbruttós is és a nagybruttós is. Ha a nettó igényeket állítanák összhangba (hogy a kecske is jól lakjon és a káposzta is megmaradjon), nem volna elégedetlenkedés - és ez azon kivételes helyzet, amire még van is pénz, hiszen az országkasszából ezzel a 16%-kal most kivételesen tényleg az emberekhez került a pénz - csak hát aki eddig se nélkülözött, annak most még több lett - ez a nem jó. Holt tőke. Nem használja, csak elteszi - kivonja a gazdaságból.
"Mondjuk én a felvetésed ellenére nem tartom jónak, hogy vegyünk el a "gazdagoktól" a szegények javára, mert akkor is visszafogó hatású lesz. Sokkal inkább azt, hogy egy olyan országban, ahol papíron ugyan nem, de a valóságban szarrá keresik magukat a multik, ott ne foglalkoztathassák éhbérért az embereket. Tipikus példának ott vannak a gyártósoron dolgozó kölcsönmunkások, akik 3 műszakban nyomják ezért. Vagy ott a TESCO, ahol a vidéki(a pestinél drágább árakkal operáló) üzletben alacsonyabb a bér."
Nézőpont kérdése - most már, hogy megkapták, most már tényleg úgy hangzik, mintha el akarnánk venni. Ha viszont eleve úgy kapták volna meg, hogy a bruttó bérük cserébe X%-kal csökkent volna, akkor is ajándéknak éreznék a nettó többletet. (Ezt ki kellett volna előre számolni és mondjuk egy ilyen javaslat keretében bevezetni az egykulcsost, mert így akkorát nyílt az olló, hogy az sokaknak fáj - és lássuk be, jogosan). Aztán a piac elrendezte volna idővel.
Igen, a multik egy örök kérdés nálunk. Eleve megtiltanám pl a munkaerőkölcsönző cégek létét (vagy nagyon keményen leszabályoznám), mert az ő árversenyük miatt gyakorlatilag ezeknek a multiknak alig van saját alkalmazottjuk. Az ember egy termelő gép, amit adnak-vesznek.
A multik közül is kibasznám innen az összes kereskedelmi láncot, mert azok egyértelműen és vitathatatlanul csak kivisznek innen, hiszen a vásárlóik csak és kizárólag mi vagyunk. Egyedül az exportra termelők maradhatnak, és ha kaptak bármilyen kedvezményt az államtól, akkor őrájuk más (magasabb) minimálbér vonatkozzon - természetesen kölcsönző cég nélkül mindenkit kötelező lejelenteni.
"Mondjuk én a felvetésed ellenére nem tartom jónak, hogy vegyünk el a "gazdagoktól" a szegények javára, mert akkor is visszafogó hatású lesz. Sokkal inkább azt, hogy egy olyan országban, ahol papíron ugyan nem, de a valóságban szarrá keresik magukat a multik, ott ne foglalkoztathassák éhbérért az embereket. Tipikus példának ott vannak a gyártósoron dolgozó kölcsönmunkások, akik 3 műszakban nyomják ezért. Vagy ott a TESCO, ahol a vidéki(a pestinél drágább árakkal operáló) üzletben alacsonyabb a bér."
Nézőpont kérdése - most már, hogy megkapták, most már tényleg úgy hangzik, mintha el akarnánk venni. Ha viszont eleve úgy kapták volna meg, hogy a bruttó bérük cserébe X%-kal csökkent volna, akkor is ajándéknak éreznék a nettó többletet. (Ezt ki kellett volna előre számolni és mondjuk egy ilyen javaslat keretében bevezetni az egykulcsost, mert így akkorát nyílt az olló, hogy az sokaknak fáj - és lássuk be, jogosan). Aztán a piac elrendezte volna idővel.
Igen, a multik egy örök kérdés nálunk. Eleve megtiltanám pl a munkaerőkölcsönző cégek létét (vagy nagyon keményen leszabályoznám), mert az ő árversenyük miatt gyakorlatilag ezeknek a multiknak alig van saját alkalmazottjuk. Az ember egy termelő gép, amit adnak-vesznek.
A multik közül is kibasznám innen az összes kereskedelmi láncot, mert azok egyértelműen és vitathatatlanul csak kivisznek innen, hiszen a vásárlóik csak és kizárólag mi vagyunk. Egyedül az exportra termelők maradhatnak, és ha kaptak bármilyen kedvezményt az államtól, akkor őrájuk más (magasabb) minimálbér vonatkozzon - természetesen kölcsönző cég nélkül mindenkit kötelező lejelenteni.
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2011.09.22 01:27:26
@Fekete Mamba:
amellett, hogy nettó faszság, elég uncsi is már ez a demagóg proletárromantika, főleg a magyar változata, ahol 200-300 ezret kereső, többgyerekes embereket csúfolnak gazdagnak, aki "fent van", vígan adócsaló minimálbéresek meg "lent".
Szerintem meg az volt nettó faszság, hogy úgy kapta meg az ország az egykulcsost, hogy nesztek bazeg. Ha előre átgondolva - pl ahogy leírtam, de más is biztos tudna még jobbat is - esetleg a manapság oly jól bevált kormányzati ajánlásokkal (hogy hogyan alakítsák a cégek a bruttó jövedelmeket, hogy ne legyen lázadás alul) lett volna bevezetve, akkor most lehet, kevesebb méltatlankodás lenne. Mindenki többet kaphatna nettóban és arányosan. Meg lehetett volna csinálni így is a bevezetését a "nesztek bazeg" helyett.
Én soha nem állítottam és nem is értettem egyet azzal, hogy a 200-300 bruttó az sok (Mo viszonylatban). Tulajdonképpen a helyi társadalmi viszonyok szerint van értelme mérni, hogy mi mennyi. Németországhoz is hasonlíthatod a jövedelmedet, vagy megnézheted a szomáliai átlagkeresetet is.
Az igazság az, hogy tényleg kettészakadt az ország, és az egyik felének sokkal több köze van már mondjuk a német export alakulásához, mint a "lenti" néposztályok fogyasztásához, nagyjából ha nem is lennének, az lenne a leggazdaságosabb, nem kéne tízmilliós lakosság közszükségleteit felköhögni alig egymilliónyi adórabszolgának, aki épp kapott egy év szabadságot, de most újra szóltak, hogy lehet pucsítani.
A problémát mindannyian ismerjük. Egyetértek. Egy dologra kell vigyázni: hogy a már fentebb is említett helyi viszonyok szerint lesz mindenki megítélve. És ha folyamatosan feszítjük a társadalmi különbségeket, akkor ne csodálkozzunk, ha egyszer elpattan a húr. Lehet hogy a szomszédom engem akar majd felkoncolni, mert úgy gondolja, nem érdemlem meg a javaimat, én meg valaki másról képzelem ugyanezt. És mivel viszonyrendszer van, mindenkinek igaza is lehet akár, ha más nem, a saját szemszögéből.
Éppen Fletó és csapata bizonyította, hogy a teherbíró, versenyképes réteg szopatása és elkergetése nem válik be. De hát sok lúd disznót győz, a Haza Nagy Kancsal Titánja is belátta, hogy ha adózni nem is akar 2-3 millió magyar, szavazni azért fog, és újra szopóágra tette teljes fizetésük után adózókat, akik bár a elenyésző kisebbségben vannak, de az egész magyar költségvetést eltartják.
A 2-3 millió az nem olyan kevés, azok egy nap alatt karóba húzzák az egész országot, ha olyan kedvük van.
Amúgy azt hírös termék-előállító fizikai munkát, amelynek értéke oly nagy, no hát pont azt csinálják kínaiak 100 dollárért havonta, még be is költöznek az üzem fölé a padlásra.
Ja, amíg olyan olcsó az olaj, hogy megéri áthurcolni a fél világon. De manapság kezd kibontakozni, hogy tulajdonképpen már lehet, hogy 2008. nyarán megvolt az olajcsúcs. Ha ez igaz, akkor viszont hamarosan a mindent átszövő kereskedelmi útvonalak használaton kívülre kerülnek és leáll a nagy globális gépezet.
amellett, hogy nettó faszság, elég uncsi is már ez a demagóg proletárromantika, főleg a magyar változata, ahol 200-300 ezret kereső, többgyerekes embereket csúfolnak gazdagnak, aki "fent van", vígan adócsaló minimálbéresek meg "lent".
Szerintem meg az volt nettó faszság, hogy úgy kapta meg az ország az egykulcsost, hogy nesztek bazeg. Ha előre átgondolva - pl ahogy leírtam, de más is biztos tudna még jobbat is - esetleg a manapság oly jól bevált kormányzati ajánlásokkal (hogy hogyan alakítsák a cégek a bruttó jövedelmeket, hogy ne legyen lázadás alul) lett volna bevezetve, akkor most lehet, kevesebb méltatlankodás lenne. Mindenki többet kaphatna nettóban és arányosan. Meg lehetett volna csinálni így is a bevezetését a "nesztek bazeg" helyett.
Én soha nem állítottam és nem is értettem egyet azzal, hogy a 200-300 bruttó az sok (Mo viszonylatban). Tulajdonképpen a helyi társadalmi viszonyok szerint van értelme mérni, hogy mi mennyi. Németországhoz is hasonlíthatod a jövedelmedet, vagy megnézheted a szomáliai átlagkeresetet is.
Az igazság az, hogy tényleg kettészakadt az ország, és az egyik felének sokkal több köze van már mondjuk a német export alakulásához, mint a "lenti" néposztályok fogyasztásához, nagyjából ha nem is lennének, az lenne a leggazdaságosabb, nem kéne tízmilliós lakosság közszükségleteit felköhögni alig egymilliónyi adórabszolgának, aki épp kapott egy év szabadságot, de most újra szóltak, hogy lehet pucsítani.
A problémát mindannyian ismerjük. Egyetértek. Egy dologra kell vigyázni: hogy a már fentebb is említett helyi viszonyok szerint lesz mindenki megítélve. És ha folyamatosan feszítjük a társadalmi különbségeket, akkor ne csodálkozzunk, ha egyszer elpattan a húr. Lehet hogy a szomszédom engem akar majd felkoncolni, mert úgy gondolja, nem érdemlem meg a javaimat, én meg valaki másról képzelem ugyanezt. És mivel viszonyrendszer van, mindenkinek igaza is lehet akár, ha más nem, a saját szemszögéből.
Éppen Fletó és csapata bizonyította, hogy a teherbíró, versenyképes réteg szopatása és elkergetése nem válik be. De hát sok lúd disznót győz, a Haza Nagy Kancsal Titánja is belátta, hogy ha adózni nem is akar 2-3 millió magyar, szavazni azért fog, és újra szopóágra tette teljes fizetésük után adózókat, akik bár a elenyésző kisebbségben vannak, de az egész magyar költségvetést eltartják.
A 2-3 millió az nem olyan kevés, azok egy nap alatt karóba húzzák az egész országot, ha olyan kedvük van.
Amúgy azt hírös termék-előállító fizikai munkát, amelynek értéke oly nagy, no hát pont azt csinálják kínaiak 100 dollárért havonta, még be is költöznek az üzem fölé a padlásra.
Ja, amíg olyan olcsó az olaj, hogy megéri áthurcolni a fél világon. De manapság kezd kibontakozni, hogy tulajdonképpen már lehet, hogy 2008. nyarán megvolt az olajcsúcs. Ha ez igaz, akkor viszont hamarosan a mindent átszövő kereskedelmi útvonalak használaton kívülre kerülnek és leáll a nagy globális gépezet.
Szombat reggeli válogatás kommentár nélkül.
Csak úgy, mementónak.
Fónagy János:
"Ha az üzemanyag ára emelkedik, akkor minden szolgáltatás és áru ára is emelkedni fog ennek következtében - jegyezte meg a fideszes honatya, kiemelve: ez pedig kevesebb fogyasztással jár,…..
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2011.09.17 19:27:42
@zero: Ezzel a 23%-os görög (csődös) áfával mit szeretnél érzékeltetni? Hogy ők csinálják jól? vagy jobban? Vagy hogy úgyis csődbe megyünk majd mi is, ezért inkább gyorsan osszuk szét, ami még maradt?
Na, 15 hónap alatt hamar kihozták döntetlenre: Nem volt elég ezen a héten az Országvédelmi terv, most pénteken megkaptuk az újabb csomagot (Országvédelmi Költségvetés néven fut) Matolcsytól, aki mesélt a 2012-es költségvetésről végre számokkal, ami így egyben egy durvább…..
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2011.09.16 22:13:08
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2011.09.16 22:18:36
@Sarkalatos hozzászóló: A (következő évi) költségvetést közgazdaságilag megengedett deficitesre tervezni, mivel ebbe beleszámítják (próbálnak rá kalkulálni valamit, ha el nem számolják, mint Matolcsyék) a beruházások általi GDP növekedést, várható inflációt, meg még egy csomó jövőbeli tételt. Épp ezért van az, hogy előzetes kalkulációk szerint 2,8%-os deficites költségvetésnél 0%-kal változik majd az éppen aktuális államadósságunk.
Újabb parlamenti ülésszak nyitány, újabb akcióterv, a sokadik a sorban. 1. Zéró tolerancia és hajtóvadászat az uzsora ellen. Törvénybe kívánják foglalni, hogy 30 százalékos THM felett ne lehessen hitelt nyújtani. Az uzsora elleni fellépés jegyében csökkenteni fogják…..
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2011.09.15 12:35:31
@EÖ: Legközelebb előbb nézz utána. www.istockanalyst.com/article/viewarticlepaged/articleid/3541169/pageid/1
Szóval ne aggódjatok, van még lejjebb is...
"a bankok üzleti alapon működnek, pont ezért fogják az utolsó fillért is kivasalni mindenkiből."
Igen, de ilyen lehetséges jövőbeli ingatlanárak és valószínű dekonjunktúra mellett nem valószínű, hogy ezt meg tudják tenni.
Mellesleg a jelenlegi válságban elég nagy szerepe van annak, hogy a bankok egymás közt sem nagyon hiteleznek (csak extra magas kamatokkal, annyiért meg nem veszik meg - tehát inkább nem). Ez pont a könyveikben szereplő szar portfólióik miatt van, meg azért mert szanaszét kenték a szart a házukban (van a szőnyeg alatt, a kanapé mögött, a legalsó fiókban, a speizben, mindenhol, csak ne látszódjon), és senki nem tudja, hogy pontosan mennyi "veszteségük" van, ezért inkább nem akarnak szóba állni velük (pénzt kölcsönözni normális kamaton nekik). Ezzel azokat a bankokat is nehéz helyzetbe hozzák, akiknek tényleg tiszta a portfóliójuk, hiszen arról is azt hiszi a forrást biztosító, hogy ott is van trutyi. Ez a bizalmi válság, ami befagyasztja a hitelezést, de legalábbis jó drágává teszi. Ezáltal a folyamatban lévő kölcsönök megújítása drágább, miközben mindenhol a világban dekonjunktúra van, tehát az adósságdombok lassan adóssághegyekké híznak, és egyszercsak eljön majd a pont, amikor be kell látni, hogy nincs tovább.
Na azért, hogy eddig ne jussunk el, ezért lenne fontos bármi áron kiganézni minden szemetet mielőbb, és akkor (ha nem is holnap azonnal, de legalább elsőként a világban) rájönnének a külföldi pénzesek, hogy: jéééé, ezeknél tiszta minden! Különösebb kockázat nélkül (olcsóbban, mint másoknak) adhatunk nekik pénzt, mert látjuk, hogy mire számíthatunk.
Ha ezt a hatást is belevesszük a nagytakarításba, akkor igen nagy előnyöket kovácsolhatnánk, és el kéne gondolkodni, hogy belevágjunk-e, és hogy rövid távon mekkora nehézségeket (emberi sorsokat) kell bevállalnunk. Persze ezek nem kiszámítható dolgok, így erre senki nem fog vállalkozni.
Az egész világon ez lenne a megoldás a szar szétkenése helyett. Aki vesztett, vallja be, aki tiszta, éljen tovább.
Szóval ne aggódjatok, van még lejjebb is...
"a bankok üzleti alapon működnek, pont ezért fogják az utolsó fillért is kivasalni mindenkiből."
Igen, de ilyen lehetséges jövőbeli ingatlanárak és valószínű dekonjunktúra mellett nem valószínű, hogy ezt meg tudják tenni.
Mellesleg a jelenlegi válságban elég nagy szerepe van annak, hogy a bankok egymás közt sem nagyon hiteleznek (csak extra magas kamatokkal, annyiért meg nem veszik meg - tehát inkább nem). Ez pont a könyveikben szereplő szar portfólióik miatt van, meg azért mert szanaszét kenték a szart a házukban (van a szőnyeg alatt, a kanapé mögött, a legalsó fiókban, a speizben, mindenhol, csak ne látszódjon), és senki nem tudja, hogy pontosan mennyi "veszteségük" van, ezért inkább nem akarnak szóba állni velük (pénzt kölcsönözni normális kamaton nekik). Ezzel azokat a bankokat is nehéz helyzetbe hozzák, akiknek tényleg tiszta a portfóliójuk, hiszen arról is azt hiszi a forrást biztosító, hogy ott is van trutyi. Ez a bizalmi válság, ami befagyasztja a hitelezést, de legalábbis jó drágává teszi. Ezáltal a folyamatban lévő kölcsönök megújítása drágább, miközben mindenhol a világban dekonjunktúra van, tehát az adósságdombok lassan adóssághegyekké híznak, és egyszercsak eljön majd a pont, amikor be kell látni, hogy nincs tovább.
Na azért, hogy eddig ne jussunk el, ezért lenne fontos bármi áron kiganézni minden szemetet mielőbb, és akkor (ha nem is holnap azonnal, de legalább elsőként a világban) rájönnének a külföldi pénzesek, hogy: jéééé, ezeknél tiszta minden! Különösebb kockázat nélkül (olcsóbban, mint másoknak) adhatunk nekik pénzt, mert látjuk, hogy mire számíthatunk.
Ha ezt a hatást is belevesszük a nagytakarításba, akkor igen nagy előnyöket kovácsolhatnánk, és el kéne gondolkodni, hogy belevágjunk-e, és hogy rövid távon mekkora nehézségeket (emberi sorsokat) kell bevállalnunk. Persze ezek nem kiszámítható dolgok, így erre senki nem fog vállalkozni.
Az egész világon ez lenne a megoldás a szar szétkenése helyett. Aki vesztett, vallja be, aki tiszta, éljen tovább.
(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón
2011.09.15 13:41:41
@EÖ: Nem igazán számít, hogy kinek van/lesz igaza. Ez itt nem erről szól, hanem hogy ha olvasom mások gondolatait, abból én is okulhassak és esetleg tisztábban láthassak. Ha viszont eszmét cserélünk, akkor azt értelmesen, logikusan, megfelelő alapra helyezve a kijelentéseinket tegyük. Kéne tenni ide ilyen LIKE/DISKILE gombot, mert ahogy látom elképesztően sokan vannak, akiknek a hozzászólásaiban semmi közölnivaló nincs (csak a kommentek számát gyarapítják értelmetlenül), azoknak elég lenne csak nyomkodni.
Nem vagyok egy ijedős típus, át is éltem már pár magyar gazdasági bejelentést, tervet, és "csodát", mégis meg tudok még lepődni.Hétfőn bejelentette Orbán az Országvédelmi Akciótervet.Bár a fotósok már csak az emeleti páholyból dolgozhatnak, Kövér Laci kifelejtette…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Kéne egy "format c:" a jogrendszerre. Kezdjük elölről, mert ez már rég nem azt szolgálja, amire ki lett találva - hogy a gyengébbet védje az erősebbel szemben.