Adatok
Mátai Tamás
37 bejegyzést írt és 88 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Hogyan válasszuk ki a megfelelő szakembert, ha valami oknál fogva eldöntjük, hogy pszichoterápiába akarunk járni? Először is szögezzük le, hogy terapeutát nehéz találni. Vannak történetek szerencsés flótásokról, akik első próbálkozásra olyan embernél kötöttek ki, akivel…..
Mátai Tamás
2015.10.22 16:22:53
Mondjuk, ha holnaptól ezzel a kérdőívvel érkeznek hozzám, akkor ideje lesz nyomtatott válaszverziót készítenem. :D
A cikk első részében négy olyan „dogmáról” esett szó, amelyekhez a pszichoterapeuták többsége mindmáig görcsösen ragaszkodik, holott azok semmi egyébre nem jók, mint arra, hogy a terapeuta hatékonyan szívassa mind a klienst, mind önmagát. A második részben további…..
Mint láttuk, a depresszió előnye lehet a depresszív realizmus. De van-e valakinek valami más ötlete is ezen kívül?
Egy másik lehetséges választ ad a fenti kérdésre a pszichológia egyik fiatal ága, az ún. evolúciós pszichológia. Az evolúciós pszichológia minden…..
Mátai Tamás
2012.10.22 14:49:50
Mátai Tamás
2012.10.23 09:16:18
@Danny007: A depresszió mint jelenség tulajdonképpen valamilyen összefoglaló elnevezése egyedi depresszív eseteknek. Ez azt jelenti, hogy a fogalom megpróbálja a közös lényeget kiemelni. Ha a depresszióra születik valamilyen magyarázat, akkor valószínűleg sok eset magyarázatára elegendő, de minden esetére.
Így valóban előfordulhat, hogy az általad bemutatott verzióban nem nyújtanak a fenti elméletek elegendő magyarázatot, azaz kivételeket mindig lehet találni.
Így valóban előfordulhat, hogy az általad bemutatott verzióban nem nyújtanak a fenti elméletek elegendő magyarázatot, azaz kivételeket mindig lehet találni.
Mátai Tamás
2013.05.23 08:48:40
@Sage Rover: Először is azt kell eldönteni, hogy ez így kényelmes és komfortos-e vagy sem. Ha kényelmes ebben maradni, akkor nem lehet vele mit tenni. Ha azonban a depresszív állapot hátrányai meghaladják az előnyeit, és ez tartós szenvedést okoz, akkor lehet tenni vele valamit.
Ha tudjuk, hogy azért nem lépünk túl depressziónkon, hogy mások ne bánthassanak, de szeretnénk túllépni rajta mégis, akkor fel kell tenni a kérdést, hogy vajon van-e más mód arra, hogy mások ne bántsanak? Vagy a depresszív állapot az, ami ezt egyedül elősegíti. Mit is jelent az, hogy mások bántanak? Mivel tudnak bántani? Az összes ember bánt-e, vagy van aki nem, esetleg kevésbé? Milyen erőforrásaim vannak, ha bántanak? Mit tudok tenni azért, hogy bírjam a bántást?
Szerintem nagyjából ezen az úton lehet elindulni a konkrétumok ismerete nélkül.
Ha tudjuk, hogy azért nem lépünk túl depressziónkon, hogy mások ne bánthassanak, de szeretnénk túllépni rajta mégis, akkor fel kell tenni a kérdést, hogy vajon van-e más mód arra, hogy mások ne bántsanak? Vagy a depresszív állapot az, ami ezt egyedül elősegíti. Mit is jelent az, hogy mások bántanak? Mivel tudnak bántani? Az összes ember bánt-e, vagy van aki nem, esetleg kevésbé? Milyen erőforrásaim vannak, ha bántanak? Mit tudok tenni azért, hogy bírjam a bántást?
Szerintem nagyjából ezen az úton lehet elindulni a konkrétumok ismerete nélkül.
A márciusi magyarországi hójelentést böngészve jutott eszembe, hogy mostanában mennyi embertől hallom ezt a mondatot: legyen már tavasz, vagy valami. Túl azon, hogy mély egyetértésemet fejezem ki ilyenkor, elgondolkodtat, hogy pszichés állapotunk és az időjárás vajon mennyiben…..
Mátai Tamás
2013.03.27 16:55:38
@namixar: igen, testzik a gondolat. A kiszámíthatóság, a világ biztonságába vetett hit alapvető és egyetemes szükséglete az emberiségnek. És valóban a racionalizálás újabb és újabb időtöltési lehetőségeket kínál. :)
@Jgy: lehet, hogy van ilyen is. De az is lehet, hogy szimplán a mások bosszantása jelent számodra élvezetet. :P
@Kanyó Zsuzsa: Jó lenne, ha a hosszú tél beváltható lenne egy hosszú nyárra, szerintem is. Kinél kell ehhez lobbizni? :)
@Jgy: lehet, hogy van ilyen is. De az is lehet, hogy szimplán a mások bosszantása jelent számodra élvezetet. :P
@Kanyó Zsuzsa: Jó lenne, ha a hosszú tél beváltható lenne egy hosszú nyárra, szerintem is. Kinél kell ehhez lobbizni? :)
Mátai Tamás
2013.03.28 08:21:53
@Jgy: Azt hiszem, hogy bántó lehetett az előző kommentem. Ha így van sajnálom, a célja nem a bántás volt.
Mátai Tamás
2013.03.28 10:41:28
@Jgy: Akkor jó. :)
Minden ember szeret magáról időnként olyan kijelentéseket tenni, hogy ő márpedig ilyen vagy olyan. Csúnya vagyok; kövér vagyok; túl okos; nagyon buta; engem aztán nem szeret senki; képtelen vagyok elviselni, ha...; rólam márpedig tudni kell azt, hogy...; én semmi esetre sem tenném,…..
Mátai Tamás
2013.03.27 16:58:48
@Kanyó Zsuzsa: :)
Armand és Izidóra házassága megromlott. De ki ezért a felelős? Lássuk hogy is van ez.
- Armand meghízott, mióta összeköltöztek. Tehát Armand a hibás.
- Persze Armand azért hízott meg, mert Izidóra jól főz, és hagyja férjének, hogy kétszer szedjen. Izidóra tehát a…..
Mátai Tamás
2013.03.05 11:15:00
@Danny007: azt hiszem, hogy a történeted elég traumatizáló, igen. A cikk viszont épp arról szól, hogy egy-egy ilyen történet még nem biztos, hogy szükségszerűen azt okozza, hogy a jelen pillanatban rosszul érezd magad.
Régen a bal kéz használata egyenesen kiirtandó viselkedés volt, sokakat átneveltek jobbkezessé. Amit viszont kevésbé ügyesen használnak a balkezesek, így még a lassú, ügyetlen bélyegeket is rájuk lehetett sütni. Ugyan manapság már elfogadott, hogy a balkezesség ugyanolyan természetes, mint a jobbkezesség, mégse egyszerű balkezesnek lenni. Használati tárgyaink nagyrésze jobbkéz-preferenciához van illesztve a kávékiöntőtől, a konzervnyitón át, egészen az ollókig.
Régen a bal kéz használata egyenesen kiirtandó viselkedés volt, sokakat átneveltek jobbkezessé. Amit viszont kevésbé ügyesen használnak a balkezesek, így még a lassú, ügyetlen bélyegeket is rájuk lehetett sütni. Ugyan manapság már elfogadott, hogy a balkezesség ugyanolyan természetes, mint a jobbkezesség, mégse egyszerű balkezesnek lenni. Használati tárgyaink nagyrésze jobbkéz-preferenciához van illesztve a kávékiöntőtől, a konzervnyitón át, egészen az ollókig.
Mátai Tamás
2013.03.27 16:58:01
@Danny007: ha a mindennapi életedben jelentős szenvedést okoz ez a gyerekkori történet, akkor érdemes vele foglalkozni. Ha ehhez a történethez hasonló történetekből soktíz vagy sokszáz van az életedben, akkor is érdemes vele foglalkozni. Ha viszont ez egy egyszeri eset, amire inkább csak érdekességként gondolsz, akkor lehet, hogy akként érdemes kezelni. :)
Évekig dolgoztam egy olyan munkahelyen, ahol nehéz üzleti problémákat kellett megoldani matematikai-statisztikai módszerekkel és informatikai eszközökkel. Ez így leírva bonyolultnak tűnik, és gyakran valóban bonyolult is volt, de talán épp ezért volt nagyon szerethető ez a munka.…..
"Ez csak egy hülye importált amerikai izé." "Most akkor el kell vinnem vacsorázni? Vagy bonbont vegyek neki?" "Miért nem tudott valaki előbb szólni, hogy ez most van?" "Á, mi nem tartjuk, ezt csak a virágárusok találták ki, hogy februárban növeljék a forgalmukat." "Ez nem Valentin…..
Mátai Tamás
2013.02.14 09:36:10
@Danny007: nem, énállapotokról nem volt még szó. Legyen? :)
Mátai Tamás
2013.02.14 13:40:01
@Danny007: Mondjuk az érzelmek, gondolatok változása nem szükségszerűen így működik, de lehetséges, hogy vannak hasonlóságok. :)
Mátai Tamás
2013.02.14 13:42:34
@Kanyó Zsuzsa: Tetszik nekem ez a zajló, intim és menekülő idő felosztás. :)
Fontos, amit írtál, a Valentin nap persze önmagában is tartalmazhat üzenetet, de az, hogy mi milyen tartalommal töltjük meg, talán még fontosabb.
Fontos, amit írtál, a Valentin nap persze önmagában is tartalmazhat üzenetet, de az, hogy mi milyen tartalommal töltjük meg, talán még fontosabb.
„Azt hiszem, a szex jobb, mint a logika – csak nem tudom bizonyítani” – mondja az ismert graffiti. A jelen írás nem a szexszel foglalkozik, sőt – az alábbi ősrégi vicc keltette látszat ellenére – még csak nem is a melegséggel vagy a homofóbiával. Pap Jancsi sétál az…..
Hogy miért örül a pszichológus társadalom a Terápia című sorozatnak, azt itt elolvashatod. Hogy miért örülök én neki, azt viszont mindjárt leírom.
Először is, ha egy filmben megjelenik egy pszichológus vagy pszichiáter, az nem ritkán valami egészen gonosz, mások felett álló,…..
Mátai Tamás
2012.12.07 10:07:52
@natinha: mindig öröm sikeres terápiákról és jó terapeutákról hallani. :)
Mátai Tamás
2012.12.07 15:54:26
@Kanyó Zsuzsa: sajnos olyan pszichológussal is igen könnyű találkozni, akinek a személyisége nem illik össze a mienkkel.
A lélekbúvár iszonyt abszolút megértem. Időnként, épp a fenti sztereotípiák miatt, azt gondolhatjuk, hogy a pszichológus valami igen veszélyes dolog. :)
A lélekbúvár iszonyt abszolút megértem. Időnként, épp a fenti sztereotípiák miatt, azt gondolhatjuk, hogy a pszichológus valami igen veszélyes dolog. :)
Mátai Tamás
2013.01.10 18:13:58
@karamella*: Azt mondanám, hogy nem tipikus eset. Elképzelhetőnek tartom, hogy volt már ilyen a történelemben, de valóban nem hagyományos út egy szupervizióból párterápiát csinálni. :)
Történt ugyanis, hogy tankoltam egy kisebb összegért egy budapesti benzinkút 2-es számú állomásánál. Nem volt nálam sok pénz, így figyeltem arra, hogy csak 5 litert tankoljak. Amikor fizetni mentem, az előttem álló fiatalember – aki az 1-es számú kútnál teletankolta…..
Mátai Tamás
2012.10.13 10:38:16
Mátai Tamás
2012.10.17 09:05:28
@Danny007: Örülök, hogy gondolkodó emberek vagyunk. :)
Mátai Tamás
2013.01.10 18:12:17
@karamella*: A negyedik megoldást választottam, okénak tekintettem a srácot és magamat is, mindenki ment a dolgára fizetés után. :)
A minap megtaláltam egy évekkel ezelőtti újévi fogadalmi listámat. Tíz pontból állt, volt azon minden, ami szem-szájnak ingere. Kezdve azzal, hogy kevesebb kávét fogok inni, emberi kapcsolataim mélyebb ápolásán át, egészen addig, hogy soha nem fogok felmondani. A lista tizedik…..
"Neki mindig jobban sikerül! Én soha nem leszek olyan jó, mint ő! Jaj, az a szerencsétlen, el se hiszem, hogy sikerült megcsinálnia, biztos olyan is lett! Mondjuk nála azért még én is sokkal jobb vagyok!"
A fenti mondatok egyike-másika talán ismerős lehet mindenki számára a…..
Mátai Tamás
2012.12.19 18:07:07
@Kanyó Zsuzsa: a társas összehasonlítás nem jó vagy rossz dolog, egyszerűen csak egy jelenség. Mindannyian csináljuk, de nem mindegy, hogy milyen összehasonlítási alapot választunk magunknak: reálisat vagy teljesen irreálisat.
Ha tudod, hogy valamiben jobba vagy, akkor könnyebb elfogadni, hogy esetleg valamiben kevésbé, kiegyenlített terep is lehet ez. :)
Ha tudod, hogy valamiben jobba vagy, akkor könnyebb elfogadni, hogy esetleg valamiben kevésbé, kiegyenlített terep is lehet ez. :)
Ismered a klasszikus viccet a pesszimista, az optimista, a realista és az opportunista világszemléletéről? Ha négyen nézik ugyanazt a fele részéig vízzel töltött poharat, akkor az optimista félig telinek, a pesszimista félig üresnek, a realista fele részéig vízzel töltöttnek…..
Oké, elvégeztem az iskolát, és akkor mi van? Jó, megházasodtam, és most? Igen, már gyereket nevelek, de akkor? Rendben, elértem, amit lehetett, hát most? Kirepültek, de akkor mostantól?
Van úgy, hogy célokat tűzünk ki magunk elé, és elérjük őket. Leérettségizünk, esetleg…..
Mátai Tamás
2012.12.06 08:46:09
@Kanyó Zsuzsa: Igen, ilyen erőforrásokkal túl lehet lendülni a mélypontokon.
@Danny007: A depresszió hosszabb időszakot felölelő állapot. A krízis rövid, de intenzív szenvedés. De sem a krízisben lévő, sem a depressziós epizódban lévő ember nem hiszei el adott pillanatban, hogy lehet jobb.
@Danny007: A depresszió hosszabb időszakot felölelő állapot. A krízis rövid, de intenzív szenvedés. De sem a krízisben lévő, sem a depressziós epizódban lévő ember nem hiszei el adott pillanatban, hogy lehet jobb.
Mátai Tamás
2012.12.06 15:04:33
@mezsuka: köszönöm a jungi kiegészítést, tetszik nagyon az idézet. Ebből a szemszögből a krízishelyzetek persze kifejezetten pozitívak, szenvedés ide vagy oda. Hiszen a krízis mindig egyfajta esély a változásra. Arra, hogy másképp csináljunk valamit, fejlődjünk, kiteljesedjünk. :)
Veszélyes dolog blogot írni. A múltkori posztom kapcsán egy barátom, akit nem lehet azzal vádolni, hogy túlságosan magabiztos, ijedten írt nekem a facebookon: attól fél, hogy bipoláris zavara (mániás depressziója) van. Néha levert, néha meg fel van pörögve. Mondjam meg neki, hogy…..
Mátai Tamás
2012.11.27 16:22:37
@Kanyó Zsuzsa: "Még nem gondoltam magamról, hogy bolond vagyok." Nem szükséges, hogy ez megváltozzon. ;)
A "normális" és a "beteg" között nem mindig éles határ, a különbség talán ott ragadható meg, hogy a személy az általa produkált viselkedéstől, az átélt érzelmektől és gondolatoktól szubjektíven szenved-e vagy sem. Ha nem szenved ezektől, és a környezete sem szenved tőle, akkor valószínűleg nincs nagy baj. :)
A "normális" és a "beteg" között nem mindig éles határ, a különbség talán ott ragadható meg, hogy a személy az általa produkált viselkedéstől, az átélt érzelmektől és gondolatoktól szubjektíven szenved-e vagy sem. Ha nem szenved ezektől, és a környezete sem szenved tőle, akkor valószínűleg nincs nagy baj. :)
Mátai Tamás
2012.12.04 18:05:20
@Danny007: "Szóval, arra akarok kilyukadni, hogy "működik" ez az orvostanhallgató betegség akkor is, ha az illető nem magán, hanem máson tapasztalja a tüneteket és ő is felállít a másik emberről valamit, hogy pl "ő biztosan hipochonder"? Vagy ezt már máshogy hívják? "
Igen, ezt már másnak hívják. Mondjuk a másik ember viselkedésének bejóslása, vagy modellezés. :)
Igen, ezt már másnak hívják. Mondjuk a másik ember viselkedésének bejóslása, vagy modellezés. :)
Hogyan érintene téged az, ha megtudnád, hogy van valami, amit az összes ismerősöd tud rólad, de te nem tudod magadról? Szeretnél tudni róla? Egyáltalán hogyan lehetséges az, hogy mások tudják és te nem?
Az utóbbi kérdésre egyszerű a válasz. Te magadat belülről érzékeled,…..
Mátai Tamás
2012.11.07 17:41:03
@Kanyó Zsuzsa: A pozitív énkép fenntartása mindannyiunk elemi szükséglete. Feladni ezt nemcsak nagyon nehéz, de nem is kell. Időnként azonban érdemes felülvizsgálni, hogy úgy vagyunk-e jó emberek, ahogy gondoljuk, vagy lehet hogy másképpen. :)
Mátai Tamás
2012.11.25 09:34:57
@mezsuka: köszönöm a kiegészítést! :)
Mátai Tamás
2012.11.25 10:53:08
@mezsuka: Köszönöm, de tényleg fontosnak tartom a jungiánus kiegészítést. :)
– Huh, micsoda borzalmas nap!
– Hmm, igen?
– Neked könnyű. Én vagyok az, akin az emberek sírnak és nyögnek egész nap.
– Értem...
– Már megint csinálod.
– Nem, nem csinálok semmit.
– De igen! Pont úgy beszélsz mint ő. De te nem vagy terapeuta, te egy szék vagy.
–…..
A minap botlottam a hírbe, hogy Catherine Zeta-Jones mániás depressziós. Életében túl sok volt a stressz, az interneten gyakran keresett a nevére, a találatok közül csak a negatív kritikára koncentrált. Emiatt meglehetősen rosszul érezte magát.
Catherine Zeta-Jones híres…..
Mátai Tamás
2012.11.22 11:23:19
@Kanyó Zsuzsa: az öndicséret és a normális önértékelés közt azért van különbség. Nem gondolom, hogy baj lenne azzal, ha számbaveszed olykor-olykor, hogy mi az amit aznap megtettél, és örömmel nyugtázod azt. :)
A depresszió és a rosszkedv, letaglózott állapot közt a legfőbb különbség, hogy a depresszió legalább két hétig tart és sokféle tünete lehet. Ugyanakkor lehet olyan, hogy valaki hosszasan rosszkedvű vagy van úgy letaglózva, hogy hetekig nem tudja mit kéne tennie. Ez esetben lehet, hogy ugyanazt a jelenséget jelölik.
A depresszió és a rosszkedv, letaglózott állapot közt a legfőbb különbség, hogy a depresszió legalább két hétig tart és sokféle tünete lehet. Ugyanakkor lehet olyan, hogy valaki hosszasan rosszkedvű vagy van úgy letaglózva, hogy hetekig nem tudja mit kéne tennie. Ez esetben lehet, hogy ugyanazt a jelenséget jelölik.
Mátai Tamás
2012.11.23 09:35:19
@Papp Evelin: a pillanatban élés és az örömforrások keresése innen úgy hangzik, hogy stresszcsökkentés. :)
Az ún. pozitív pszichológia egyik fontos témája a társas támogatás. Egy Caplan nevű kutató a társas támogatás szerepét három dologban látta meg. Az első, hogy a társak érzelmileg megterhelő helyzetekben ún. pszichológiai erőforrásokat mobilizálnak. Ez azt jelenti, hogy ha…..
Mátai Tamás
2012.11.20 18:21:31
@Danny007: Ha más támaszkodik ránk, akkor szükség van ránk. Általános emberi szükséglet az, hogy legyen helyünk a világban, érezhessük magunkat fontosnak, szerethetőnek és kompetensnek. :)
Mátai Tamás
2012.11.22 09:02:03
@Papp Evelin: visszajön még, vagy új lakótárs?
Mátai Tamás
2012.11.23 09:24:06
@Papp Evelin: ez szomorúan hangzik :(
@Roquentin: köszönöm a kiegészítést. Nem vitatva igazadat, megjegyzem, hogy sajnos olyan kutatással még nem találkoztam, amelyben a kisebb társas támogatással, kisebb szociális hálóval rendelkező emberek jobb átlagos értéket mutattak volna valamilyen egészségpszichológiai mutatóban (átélt stressz, átlagos depresszió pontszám, egészségügyi mutatók stb.)
Egyéni különbségek persze lehetnek, hiszen az átlag lenyeli az egyéni különbségeket.
@Roquentin: köszönöm a kiegészítést. Nem vitatva igazadat, megjegyzem, hogy sajnos olyan kutatással még nem találkoztam, amelyben a kisebb társas támogatással, kisebb szociális hálóval rendelkező emberek jobb átlagos értéket mutattak volna valamilyen egészségpszichológiai mutatóban (átélt stressz, átlagos depresszió pontszám, egészségügyi mutatók stb.)
Egyéni különbségek persze lehetnek, hiszen az átlag lenyeli az egyéni különbségeket.
A walesi színésznő segíteni szeretne sorstársainak, ezért beismerte a világ előtt, hogy mániás depresszióban szenved. Állapotáért a stresszt és az internetet okolja.
A walesi születésű színésznőt még másfél éve küldték el rehabilitációra, miután bipoláris zavart…..
Varázslatos képességem van a nagy őzlábgomba megtalálására. Egyszerűen arra gondolok, hogy szeretnék találni egy nagy őzlábgombát és hirtelen, gyakorlatilag minden előzmény nélkül ott terem a lábam előtt. Tehát képes vagyok pusztán a gondolatommal egy ilyen fantasztikus…..
Mátai Tamás
2012.11.16 17:11:27
@Danny007: Várom. :)
Mátai Tamás
2012.11.17 08:46:58
@Papp Evelin: igen, a pechsorozatok is lehetnek ilyenek. Egyszerűen nem úgy vagyunk összerakva, hogy a velünk történő eseményeket objektíven és racionálisan mérlegeljük. Kiemelünk belőle dolgokat, figyelmünk irányításával befolyásoljuk az eredményt.
Mátai Tamás
2012.11.20 15:17:55
@Danny007: Köszönöm, hogy ilyen hosszan elgondolkodtál ezen és megosztottad. Ha felismerjük, hogy valamiképpen nem hatékony a működésünk, reflektálunk rá és változtatunk, akkor azt hiszem, hogy mindenképp közelebb kerülünk valami tartalmasabbhoz. Mindhárom kommentedből azt látom, hogy dolgozol magadon és ráléptél az önelfogadás útjára. :)
Vannak az életünkben teljesítményhelyzetek. Ezek olyan szituációk, amelyekben egy feladat megoldása vagy cél elérése érdekében erőfeszítést kell tennünk. Ezek a helyzetek kétféleképpen végződhetnek: sikerrel vagy kudarccal. (A köztes lehetőségektől most…..
Mátai Tamás
2012.11.16 08:39:51
@mustosbacsi: Rövidtávon lehet kudarc, hosszú távon pedig mondjuk siker. :)
Mátai Tamás
2012.11.16 08:40:44
@Kanyó Zsuzsa: Igen, sokszor a kudarcaink visznek előre, hiszen új megoldásokat kell keresnünk/találnunk ahhoz, hogy túllépjünk rajtuk. :)
Mátai Tamás
2012.11.17 08:45:08
@mustosbacsi: igen, ez is működőképes szemlélet. :)
A hipnózis szóról nekem sokáig a Columbo című sorozat egyik epizódja jutott eszembe. Ebben az aktuális gyilkos pszichológus (feltűnt már valakinek, hogy mennyi gyilkos pszichológus szerepel ebben a sorozatban??) áldozatát mélyhipnózisba juttatja, és beleszuggerálja, hogy amikor…..
Mátai Tamás
2012.11.12 20:43:49
@Danny007: Igen, érdekel a film, levelezzük le. :)
Mátai Tamás
2012.11.14 19:42:52
@Kanyó Zsuzsa: az alfa állapot is módosult tudatállapot, nagyon hasonló ahhoz, amit egy relaxáció során átél az ember. :)
Idős, sovány, kissé felpüffedt arcú nő. Ráncos bőr, szomorkás arckifejezés. Kötött, szürkés-rózsaszín sapka; kopott, barnás kabát, hajlott hát, két szatyor. Piac, a kocsma előtt néhány asztal, az egyik mellett halad el. A pulthoz érve megtántorodik, lábai hajlanak, de még…..
Mátai Tamás
2012.11.12 14:35:04
@Danny007: igen, az "áh csak részeg" mondat után is szabad segíteni annak, aki elesik. :)
A rólad kialakított első benyomások megismerése csak úgy lehetséges, ha megkérdezel másokat, hogy mit gondoltak rólad elsőre. :)
A rólad kialakított első benyomások megismerése csak úgy lehetséges, ha megkérdezel másokat, hogy mit gondoltak rólad elsőre. :)
Mátai Tamás
2012.11.12 14:37:02
@ildsisy: Mindkét eset nagyon szomorú. Szerencsés az, ha egy ismerős ilyen helyzetben arrafelé jár, de sajnos nem mindig vannak ismerősök a környéken.
Nehéz lehetett feltápászkodni a fiatal társaság beszólásai közben. :(
Nehéz lehetett feltápászkodni a fiatal társaság beszólásai közben. :(
Mátai Tamás
2012.11.14 19:40:29
@ildsisy: köszönöm, hogy leírtad ezt a történetet. Szörnyű dolog szégyenkezni egy baleset miatt. :(
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz