Adatok
vjalle76
0 bejegyzést írt és 80 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ha már kétszer fizetem az átírást, igyekszem nehezen adni magamat. Igenis küzdjön meg az adóhatóság a pénzemért.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
vjalle76
2013.08.21 10:05:23
Az allam erosebb? Dehogy. Beulsz az autoba, nehany 100km nyugatra, es le van tudva. Majd nyaralni hazajossz, ha van kedved :)
Jól gondoljátok, ez megint egy energiatakarékosságról szóló cikk lesz. Hiába, manapság ez a trendi és korszerű. A neten egy sereg írás foglalkozik azzal, mikor érdemes cserélni az izzókat otthon és mire. Lehet számolgatni, saccolni, mérni. Én most inkább csak egy konkrét próba…..
Listát listára halmoznak a világban a legkörnyezetbarátabb, legkörnyezettudatosabb, legkisebb egy járműre jutó széndioxid-kibocsátású márkákról. Egyre több a lista, mégis egyre nehezebb eligazodni abban, ki a legzöldebb, vagy ha úgy tetszik, ki a legkevésbé nem zöld, hiszen…..
vjalle76
2013.06.24 16:38:51
Nemrég írtam egy bejegyzést a 10 legnépszerűbb kínai ételről. Folytatva a témát nem lehet kikerülni a 10 legrémesebb kínai (ázsiai) étel bemutatását sem.
A kínaiak híresek arról, hogy szeretnek enni, néha azonban számunkra igen furcsa ételeket is szívesen fogyasztanak. Sokan…..
vjalle76
2013.05.19 15:24:15
Ha egy bátor férfivel szembetalálná magát...
..
vjalle76
2013.05.13 16:56:29
A pekingi metróban - legalábbis egyes állomásokon - az utazók már fizethetnek a mobiltelefonjukkal is. A módszer hanghullámokon alapul.
Már mobilfizetéssel is vásárolhatnak üdítőt a pekingi metró utasai - legalábbis egyes állomásokon. Az Alipay, Kína egyik legnagyobb…..
vjalle76
2013.05.13 10:08:52
Ez a hír még február végén jelent meg, de a hazai tech-sajtó és a blogszféra figyelmét mint ha teljesen elkerülte volna a dolog, pedig nem kis jelentőségű újdonságról van szó. A cím nem elírás: nem 40, de még csak nem is 14 akart lenni az a szám, valóban 4, azaz NÉGY millió…..
A hétvégi ciprusi válság kapcsán irgalmatlanul megnőtt a kereslet a Bitcoin iránt. Aki kicsit is ismeri már, annak ez mi sem természetesebb. Aki viszont még nem hallott róla, annak legalább olyan nehéz lesz elmagyarázni a rendszert, mint azt Neonak a Mátrixból való megszöktetése…..
Mert megszavazzák, miért épp ezt ne szavaznák meg.
Te, anyus, nem kopogott valaki?
Nem tudom, úgy hallottad? Eredj, néz meg, ki az.
Pár kimegy, rátapasztja a szemét a likra, a biztonsági láncot még nem veszi le.
Jó estét kívánunk, a Nemzeti…..
vjalle76
2013.02.20 16:39:17
Talán kevésbé tartozik a blog tematikájának fősodrába, de egy korábbi, a fegyverekről szóló poszt után kialakult beszélgetés miatt gondoltam, hogy mégis érdemes lehet megosztani veletek a következő videót. A szituáció egy átlagos hétköznap a munkahelyen, míg egyszercsak…..
vjalle76
2013.02.12 15:32:22
Létezik, hogy egy ügyvédi iroda küldözget a Telenor nevében fantomtartozások után felszólításokat, úgy hogy a Telenor nem tud róla? Naiv ügyfél nem érti, milyen tartozása lehetne, miután 0-ás papírral hagyta ott a szolgáltatót, számhordozással, úgy, hogy ha bármilyen…..
vjalle76
2012.12.03 16:26:39
Tavaly februárban a delhi repülőtéren az IndiGo Airlines egyik járatának indulása előtt fél órát a köd, majd további negyven percet egy indiai férfi utas miatt kellett várakozni.
A repülőgép már éppen felszállásra készülődött, amikor egy középkorú indiai férfi utas…..
Először is szóljon az örömóda, jövőre újra 5-8 százalékkal kevesebbet kell fizetniük az autósoknak a kötelező felelősségbiztosításért. De pofa be, nehogy a Vezér Jobb Keze ezt megtudja. Miniszter Úr épp vadul keresi a sokadik megszorítás összetevőit, még képes egy perc…..
FONTOS!! "Sok helyen... benzinkutaknál, parkolókban, áruházaknál ingyen osztogatnak kulcstartókat, különböző dísztárgyakat az autókhoz! NE FOGADJÁTOK EL !!! Ez egy CHIP, ami a bünözök követésére szolgál. Most ezek a bünözök követni tudnak és…..
Bándy Kata eltűnése nem véletlenül váltott ki akkora figyelmet, együttérzést és összefogást - még ha ez többnyire virtuálisan manifesztálódott is - mint amekkorát az elmúlt napokban tapasztalhattunk: az őt nem ismerők számára is azonnal nyilvánvalóvá volt, hogy egy…..
vjalle76
2012.07.12 21:39:36
Egy előző posztunkban már pedzegettük, milyen veszélyek várhatnak ránk egyes hotelek internetjénél, most viszont igyekszünk minden ezzel kapcsolatos tudnivalót egy helyen összeszedni ahhoz, hogy utazás közben sikerrel elháríthassuk a számítógépükre leselkedő különféle…..
Azt hiszem, nem véletlenül fordul elő olyan ritkán, hogy egy reklámban a vizelettel poénkodjanak, hiszen a Tena Ladyn vagy Prostamol Unón kívül ki szeretné, hogy a vizelet jusson az eszébe valakinek a márkájáról. Pedig a prostamol Uno mellett ezúttal a Fiat Uno is erre az ösvényre…..
vjalle76
2012.05.13 18:00:46
Legalábbis sokkal olcsóbb, mint 1990 őszén, a taxisblokád idején volt. A Három deci köménymag mikroblogban találkoztam a fenti, 1990. október 26-i címlappal, s ez adta az ötletet, hogy kiszámoljam, mai értéken mennyibe került a benzin a taxisblokád őszén. Az eredmény…..
A Frankfurti Autószalon két olyan modellel jelentkezik a Ford, amelyek komolyan tétet emelnek a környezetbarát autók világpiacán: az új Focus Econetic 3,5 literes, a Fiesta Econetic pedig 3,3 literes, úgynevezett szabványos átlagfogyasztással mutatkozik be. Természetesen nem…..
vjalle76
2011.09.12 23:14:46
Hova jutottunk... Füstölő, kattogó, rákosító dízelt reklámoznak egy környezetvédelemmel foglalkozó blogon? :)
Változnak a dolgok:
www.businessweek.com/magazine/content/08_37/b4099060491065.htm
Diesel vehicles now hitting the market with pollution-fighting technology are as clean or cleaner than gasoline and at least 30% more fuel-efficient.
Változnak a dolgok:
www.businessweek.com/magazine/content/08_37/b4099060491065.htm
Diesel vehicles now hitting the market with pollution-fighting technology are as clean or cleaner than gasoline and at least 30% more fuel-efficient.
vjalle76
2011.09.13 10:13:12
Haho,
Uj dizelek nem kormolnak. Ezeken is van DPF. A korom-kibocsatas nehany mg/km nagysagrendben van. Kb ugyanennyit kormolnak a kozvetlen befecskendezeses benzinesek is. Itt irtam rola bovebben, van link is:
noemisszio.blog.hu/2011/08/24/divat_lett_hibridet_fikazni
Tudom hogy hihetetlen, mert eddig mindenki azt hitte, hogy a dizel budos a benzinesbol hegyilevego jon :)
Szilikozist csak szilicium-asvanyok poranak belelegzesetol lehet kapni. Egyeb porok masfajta betegseget okoznak, vagy egyaltalan nem.
Az eggyel regebbi 1.4 dizel polo 3.5-ot is tudott fogyasztani varoson kivul. (tapasztalat) Igaz, abban meg nem volt DPF.
Uj dizelek nem kormolnak. Ezeken is van DPF. A korom-kibocsatas nehany mg/km nagysagrendben van. Kb ugyanennyit kormolnak a kozvetlen befecskendezeses benzinesek is. Itt irtam rola bovebben, van link is:
noemisszio.blog.hu/2011/08/24/divat_lett_hibridet_fikazni
Tudom hogy hihetetlen, mert eddig mindenki azt hitte, hogy a dizel budos a benzinesbol hegyilevego jon :)
Szilikozist csak szilicium-asvanyok poranak belelegzesetol lehet kapni. Egyeb porok masfajta betegseget okoznak, vagy egyaltalan nem.
Az eggyel regebbi 1.4 dizel polo 3.5-ot is tudott fogyasztani varoson kivul. (tapasztalat) Igaz, abban meg nem volt DPF.
vjalle76
2011.09.13 16:10:11
@Pink Floyd:
A kis reszecskeket is lehet merni, persze nem egyszeru. Problemat csak a muszakin okoz, a gyarban nem, ott nem problema a draga muszer.
A ver-agy gaton, meg a tudosejteken siman atmegy az osszes tobbi szenny is. (NO, CH, stb...) Az, hogy az apro por is atmegy, ijeszto ugyan, de semmi kulonos jelentosege sincs.
A tapasztalatok alapjan a rakkelto hatas a kimutathatosag hataran van, kb mint a mobiltelefon.
Megegyszer: nem a dizel a problemas, hanem a kozvetlen befecskensezes. Az uj benzinesek ugyanugy ontjak a reszecskeket! Euro5-ben van ra hatarertek (ugyanaz mint a dizelre), muszakin merni kell majd! Csak a kozvetlen befecskendezesnel, a regieknel nem, azok porkibocsatasa elhanyagolhato.
DPF: errol jut eszembe, hogy most mar siman garantalnak 180-200e km-t is ra, tobbet (!), mint a benzinesek katalizatorara. Ugye azt 150e km alatt mergezo es rakkelto nehezfem-szemcsekre kozmalodott felig elegett uzemanyag-szarmazekok formajaban pofogi ki egy benzines auto, mi meg beszivjuk...
Szilikozis: szilikatok okozzak. Forras: en.wikipedia.org/wiki/Silicosis
Nem ugyanaz, mint a rak :) A neveben is benne van, csak a szilikatok altal okozott betegseget hivjuk igy.
A kis reszecskeket is lehet merni, persze nem egyszeru. Problemat csak a muszakin okoz, a gyarban nem, ott nem problema a draga muszer.
A ver-agy gaton, meg a tudosejteken siman atmegy az osszes tobbi szenny is. (NO, CH, stb...) Az, hogy az apro por is atmegy, ijeszto ugyan, de semmi kulonos jelentosege sincs.
A tapasztalatok alapjan a rakkelto hatas a kimutathatosag hataran van, kb mint a mobiltelefon.
Megegyszer: nem a dizel a problemas, hanem a kozvetlen befecskensezes. Az uj benzinesek ugyanugy ontjak a reszecskeket! Euro5-ben van ra hatarertek (ugyanaz mint a dizelre), muszakin merni kell majd! Csak a kozvetlen befecskendezesnel, a regieknel nem, azok porkibocsatasa elhanyagolhato.
DPF: errol jut eszembe, hogy most mar siman garantalnak 180-200e km-t is ra, tobbet (!), mint a benzinesek katalizatorara. Ugye azt 150e km alatt mergezo es rakkelto nehezfem-szemcsekre kozmalodott felig elegett uzemanyag-szarmazekok formajaban pofogi ki egy benzines auto, mi meg beszivjuk...
Szilikozis: szilikatok okozzak. Forras: en.wikipedia.org/wiki/Silicosis
Nem ugyanaz, mint a rak :) A neveben is benne van, csak a szilikatok altal okozott betegseget hivjuk igy.
Divatos, sőt trendi-öko lett a hibrid autókat fikázni. "Túl sok energiát emészt fel az előállításuk, túl sok helyről kell - rengeteg széndioxid-kibocsátással - szállítgatni a különböző, hozzájuk szükséges nyersanyagokat és alkatrészeket, túl nehezek, túl magas a…..
vjalle76
2011.08.24 18:06:35
@victor vacendak: legujabb kozvetlen befecskendezeses benzinesek ugyanugy "fustolnek" (reszecske-kibocsatas), mint a dizelek. Az Euro5-ben ugyanaz a limit vonatkozik rajuk.
europa.eu/legislation_summaries/environment/air_pollution/l28186_en.htm
"Csak" NO2-ben rosszabbak, cserebe fele a CO2 kibocsatas.
europa.eu/legislation_summaries/environment/air_pollution/l28186_en.htm
"Csak" NO2-ben rosszabbak, cserebe fele a CO2 kibocsatas.
vjalle76
2011.08.24 23:03:35
@victor vacendak: Tevedes, nem a tuzeloanyag kemiai osszetetele a problema, hanem maga a kozvetlen befecskendezes, es az inhomogen keverekkepzes. Ezek az uj benzinesek pont ugyanolyan koromreszecskeket bocsatanak ki, mint a dizelek. Van, hogy feketen fustolnek. (google: tfsi smoke es hasonlo kulcsszavak) Ha nem, akkor lathatatlanul gyilkol a PM10-PM5-PM2.5.
Ez a problema csak az uj benzineseket erinti. A regi, szivocsobe befecskendezos verziok koromkibocsatasa elhanyagolhato volt, sajnos a nyomatekuk is :) Az Euro5/6 csak a kozvetlen befecskendezeses benzinesekre ir elo hatarerteket, a regieket tovabbra sem kell merni.
A hatarertek dizelre es benzinre is 5mg/km, a Toyota dizel gyarilag 2mg/km-et tud. (Lehet hogy az ujabbak meg jobbak, reg neztem) Nem vagyok benne biztos, hogy ezt minden jelenlegi GDI meg TFSI meg hasonlo benzinesek be tudjak tartani... Toyotanal a benzinesek tobbsege nehany honapja csak Euro4 volt, csak a dizelek kaptak Euro5-ot!
A finompor-szennyezes kb fele fekezeskor keletkezik, a maradek jelentos reszeert a regi dizelek felelosek. Meg a benzinesek, melyek nehany 10e km alatt kipufogjak a katalizatort a levegobe, mergezo nehezfem szemcsekre egett brutal rakkelto (aromas)szenhidrogen-szarmazekok formajaban.
Ez van... Ahol gyalulnak, ott hullik a forgacs. Nekem tovabbra is a fejlett dizelek tunnek a megoldasnak, mert:
1. Nagysagrendileg ugyanannyi merget termelnek, mint a tobbi, mar nem szamitanak sokkal szennyezobbnek
2. Az eloallitasa sokkal olcsobb es kevesebb kornyezeti karral jar, mint a hibrideke
3. Elettartamuk minden motortipus kozul a leghosszabb (a ma hasznalt technologiakat tekintve)
4. Fogyasztasuk es CO2 kibocsatasuk minden ismert motortipusnal alacsonyabb, tobbnyire a benzines hibrideket is verik
Ez a problema csak az uj benzineseket erinti. A regi, szivocsobe befecskendezos verziok koromkibocsatasa elhanyagolhato volt, sajnos a nyomatekuk is :) Az Euro5/6 csak a kozvetlen befecskendezeses benzinesekre ir elo hatarerteket, a regieket tovabbra sem kell merni.
A hatarertek dizelre es benzinre is 5mg/km, a Toyota dizel gyarilag 2mg/km-et tud. (Lehet hogy az ujabbak meg jobbak, reg neztem) Nem vagyok benne biztos, hogy ezt minden jelenlegi GDI meg TFSI meg hasonlo benzinesek be tudjak tartani... Toyotanal a benzinesek tobbsege nehany honapja csak Euro4 volt, csak a dizelek kaptak Euro5-ot!
A finompor-szennyezes kb fele fekezeskor keletkezik, a maradek jelentos reszeert a regi dizelek felelosek. Meg a benzinesek, melyek nehany 10e km alatt kipufogjak a katalizatort a levegobe, mergezo nehezfem szemcsekre egett brutal rakkelto (aromas)szenhidrogen-szarmazekok formajaban.
Ez van... Ahol gyalulnak, ott hullik a forgacs. Nekem tovabbra is a fejlett dizelek tunnek a megoldasnak, mert:
1. Nagysagrendileg ugyanannyi merget termelnek, mint a tobbi, mar nem szamitanak sokkal szennyezobbnek
2. Az eloallitasa sokkal olcsobb es kevesebb kornyezeti karral jar, mint a hibrideke
3. Elettartamuk minden motortipus kozul a leghosszabb (a ma hasznalt technologiakat tekintve)
4. Fogyasztasuk es CO2 kibocsatasuk minden ismert motortipusnal alacsonyabb, tobbnyire a benzines hibrideket is verik
A történet 1972-ban, a titokzatos Bobcat Projekttel kezdődött, és az olajválságra választ kereső kisautó szériaérett változatát végül - a Fordra alliteráló név és az éppen kialakó spanyolországi kapcsolat miatt, Henry Ford személyes döntése nyomán - Fiestára…..
vjalle76
2011.08.07 10:07:30
A Photojojo nevű online üzlet valami rettenetes ötlettől vezérelve piacra dobott egy iPhone-hoz illeszthető keretet, amivel Canon EOS vagy Nikon SLR objektívek csatlakoztathatóak – a telefonhoz.250 dollárért (46 ezer forintért) olyan szörnyet csinálhatunk az iPhone 4-ből, amilyet…..
vjalle76
2011.07.12 09:50:52
Igazán édi és trendi kisautó kerül a piacra - állítólag - már idén ősztől. Volkswagen Lupónak hívják, és nem téved az, akinek e név ismerősen cseng, hiszen ő már a második kis cuki lesz e név alatt. Elődje szintén igen bájos - és sikertelen volt. Talán magas ára és az…..
vjalle76
2011.06.18 13:05:18
A Sony hivatalosan is bemutatta a Nex-3 utócját, a C3-at. Az új fényképezőgép kisebb és könnyebb lesz elődjénél, a hírek szerint ez lesz a legkisebb cserélhető lencséjű kompakt kamera. Alig 225 grammos lesz, 16,2 megapixeles érzékelővel, az ígéretek szerint jóval tovább…..
vjalle76
2011.06.08 22:47:06
@rockjano:
Lehetetlen. Ha nem muteremben fotozol, hanem mondjuk otthon, szobaban, egy 100-as korte fenyeben, akkor egy atlagos 2.5u-4u pixelmeretu gep, normalis optikat meg zaridot meg egyebet feltetelezve par ezer fotont gyujt be pixelenkent. A kiolvasasi zaj nehany 10 elektron, szoval nem sok dinamika marad.
Ezert (is) kell nagy szenzor. Nyilvan elektronikailag lehetne 1u vagy kisebb pixelt csinalni, de akkor a lathato tartomanyban csak interferenciakat rogzitene keptartalom helyett, de UV-ban vagy gammaban lehetne fotozni :)
Ezert zsenialisak ezek a gepek!
Nincs a DSLR nagy tomege es a macera vele, es bar nem is egyenerteku azokkal, megfelelo korulmenyek kozott hasonlo kepminoseget produkal.
Egyebkent ezt en mar (kompakt gep nagy szenzorral) sok-sok eve feltalaltam, de mindenki lehulyezett.
Lehetetlen. Ha nem muteremben fotozol, hanem mondjuk otthon, szobaban, egy 100-as korte fenyeben, akkor egy atlagos 2.5u-4u pixelmeretu gep, normalis optikat meg zaridot meg egyebet feltetelezve par ezer fotont gyujt be pixelenkent. A kiolvasasi zaj nehany 10 elektron, szoval nem sok dinamika marad.
Ezert (is) kell nagy szenzor. Nyilvan elektronikailag lehetne 1u vagy kisebb pixelt csinalni, de akkor a lathato tartomanyban csak interferenciakat rogzitene keptartalom helyett, de UV-ban vagy gammaban lehetne fotozni :)
Ezert zsenialisak ezek a gepek!
Nincs a DSLR nagy tomege es a macera vele, es bar nem is egyenerteku azokkal, megfelelo korulmenyek kozott hasonlo kepminoseget produkal.
Egyebkent ezt en mar (kompakt gep nagy szenzorral) sok-sok eve feltalaltam, de mindenki lehulyezett.
vjalle76
2011.06.09 12:09:03
@rockjano:
Az 1.4nm nem inkabb µm (mikron) akart lenni? Az mar hiheto. Ebben a tartomanyban mar nem csak az elektronok szama, es az optika felbontasa lesz a problema, hanem maganak a fenynek a felbontasa. A piros feny hullamhossza 0.65µm, kozel fele a pixelmeretnek. Nincs ertelme. Ahogy a tavcso/mikroszkop szakmaban mondjak: "ures nagyitas". A hullamhossz tizszerese alatt kezd necces lenni a dolog.
Ahol tenyleg nagyon fontos a kis zaj (csillagaszat, orvosi rontgen), olyan CCD-t hasznalnak, melynek a kvantumhatasfoka 95-97%, "well depth"-je 300ke..500ke, kiolvasasi zaj <5e, a dinamika-tartomany >16bit. Proszto kompakt gepekben az interline CCD hatasfoka 10-35%, well depth 2ke-10ke, zaj >10-20e. Dinamikaban a 8 bitet sem mindig tudjak :(
Az 1.4nm nem inkabb µm (mikron) akart lenni? Az mar hiheto. Ebben a tartomanyban mar nem csak az elektronok szama, es az optika felbontasa lesz a problema, hanem maganak a fenynek a felbontasa. A piros feny hullamhossza 0.65µm, kozel fele a pixelmeretnek. Nincs ertelme. Ahogy a tavcso/mikroszkop szakmaban mondjak: "ures nagyitas". A hullamhossz tizszerese alatt kezd necces lenni a dolog.
Ahol tenyleg nagyon fontos a kis zaj (csillagaszat, orvosi rontgen), olyan CCD-t hasznalnak, melynek a kvantumhatasfoka 95-97%, "well depth"-je 300ke..500ke, kiolvasasi zaj <5e, a dinamika-tartomany >16bit. Proszto kompakt gepekben az interline CCD hatasfoka 10-35%, well depth 2ke-10ke, zaj >10-20e. Dinamikaban a 8 bitet sem mindig tudjak :(
vjalle76
2011.06.09 15:20:54
@rockjano:
Nem tudom hogy kamu-e. Nem sok technikai reszletet irnak, de azt legalabb hibasan :)
A lenyeg a kvantumhatasfok novelese lenne, de az egyreszt nem eleg, masreszt mar 20 evvel ezelott is letezett megoldas ami kozel 100%-ot tesz lehetove. Persze dragan. 2000 korul egy SITe SI-003AB CCD kb $15000 volt, mobilteloba kicsit draga :)
Nem tudom hogy kamu-e. Nem sok technikai reszletet irnak, de azt legalabb hibasan :)
A lenyeg a kvantumhatasfok novelese lenne, de az egyreszt nem eleg, masreszt mar 20 evvel ezelott is letezett megoldas ami kozel 100%-ot tesz lehetove. Persze dragan. 2000 korul egy SITe SI-003AB CCD kb $15000 volt, mobilteloba kicsit draga :)
Régen volt 8-bites csaj a rovatban, most jöjjön egy kétes hírű ikon, akihez mégsem kell kitenni a 18-éas karikát: Giana, pontosabban a Giana nővérek, a The Great Giana Sisters című, 1987-es platformjáték főszereplői. Valójában egyszerre csak egy lány szerepelt a játékban, de a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz