Regisztráció Blogot indítok
Adatok
PJ...

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Legutóbbi bremerhaveni tartózkodásunk alkalmával volt alkalmam elbeszélgetni a beosztónkkal. Mit mondjak teljes kudarc.....ill. annak ellenére, hogy Május végét írjuk, beállt a kapcsolatunkban a tél. (eddig kedves László voltam, mostanra capt. Minárik lettem, ha értitek mire…..
PJ... 2011.09.11 14:44:38
Figyelj Malay, megértelek, részben igazad is van. Gondolom Puskától tudod, mivel "kínzom" magam az építések óta. Sok dolgot nem látunk, láthatunk a hajóról. Most sokkal több információból kicsit másaab a kép. Azt már írtam, hogy szerintem alapjaiban nincs külöbség a "ma" és "régen" között. Hülyék voltak, vannak és lesznek is! Ez nem náció és kor függő. A baj (szerintem) ma összetettebb: kevesebb ember a hajón (és a piacon), gyorsabb rotáció a szerződésekben és a magasabb technikához nincs meg a magasabb felkészültség. Hiába a hi-tech, ha nem tudjuk használni (és javítani sem). Komoly gondok. Ismerem a PD személyzetiseket, nemrég voltak nálunk is "beszélgetni" a jelenről, jövőről... Elkeserítő, komolyan! A főnökasszonnyal Kínában találkoztam először és most "szorosabb" lenne a kapcsolat, de a valóságban nekik, nagyon kicsi "playground"-juk. A helyi ügynökségek és a helyi hajózási hivatalok a legnagyobb hunyók ebben a játékban. Még mindig dívik a "megveszem a papírokat" üzlet. Működik... a hajón már későn észleljük. Hatalmas az elhullás és nincs utánpótlás! Pár hete voltak nálunk Cuxhavenből. Ajánlgattág a diákjaikat, ok. De, mi a realitás? Évente végez kb 20-25 cadét. Fele nem is kezdi el a tényleges hajózást a másikfeléböl marad pár! Ezzel a volumennel meglehet oldani a tisztigárda utánpótlását Európából? Hasonló a helyzet a többi országban is. Sajnos. És akkor még nem beszéltünk a valós tudásról, rátermetségről. Hány Barba Cápó lesz ebből a végén? A realitás, vagy ha tetszik az sárga! Imádkozzunk, hogy ne legyen igaz, de 10 éven belül kínai tengerész lesz a domináns emberanyag a vizeken. A shanghai tengerészeti akadémián olyan főgép, géápház tesz helység van amiről mi és az európaiak csak beszélnek és álmodoznak. Sokszor úgy érzem a pillanatnyi állapot csak olyan "félszemű a király a vakok között"!!! Szóval, óvatosan!:-)
 Hamar itt a következő rész, mert éjszaka nem tudtam aludni, hát írtam. A tegnapi nap amúgy a sikertelenség napja volt, berúgni sem sikerült, pedig mindent megpróbáltam.  Még van tanulni valóm. Rövid lesz, de talán vicces. Számotokra. Kérem szépen, az utóbbi években a…..
PJ... 2011.09.11 11:14:25
@PJ...: Bocs, elb..m a megszólítást mert közben a Maláy videoját néztem. A lényegen nem változtat. Én azért váltottam 18 év cápóság és 8 konténeres hajó építésének a befejezése után mert men akartam tovább kínlódni a személyzettel. Hát most kínlódhatok az irodából a "kvalifikált" ex-szoc és keleti személyzettel! Csak a legutólsó eset: konténeres hajónk USA - Karib viszonylatban. 12 órás black-out után a Barba (litván) felhíja a nauticai intendánst hogy a charterer leveteti a reefer konténereket mert nincs áram a hajón és fél az károk nagyságától. Segédgépek leálltak, Emcy generátor pöfög, de nem tudják a rendszerre tenni!!! Cápó - román (54éves) 2nd eng. horvát, Elec - fülöp... kérem a barbát, hogy küldje a Cápót a telefonhoz, jön a fülöp... amit mond 20-30% érthető, de négyen kihámozunk belőle valamit. Instrukciók elmondva és érezhető, hogy fingja nincs a dologról! A cél - legyen áram a hajón az emcy gépről. A próbléma nem bonyolúlt, az üzemmód kapcsoló rossz pozícióban van, átkell kapcsolni! Azért, biztos ami biztos email elküld! Újabb fél óra, van áram! Életre kellene lehelni a segédgépekből legalább egyet, de ahhoz több infó kellene. Hívom a Barbát, küldje a Cápót - azt mondja rossz ötlet, mert nem lehet vele kommunikálni csak románul. Se angol se orosz! Hm, akkor a horvát mert a fülöp az szintén gáz! Nos vele lehetett beszélni, de műszakilag "gyenge kettes" instrukciók újra és újra maj kb 5 óra szarakodás után egy gép elindul és lassan a rendszert is kiszolgálja. Újabb 3 nap kellett megoldani a problémát és elinítani a második gépet (ugyanazzal a gondddal!).Ja, apróság a hajót kirúgják a kikötőből mert kell a hely. Nem lehetne, de a H.Master így dönt. A harmadik gép épp koromtalanítás alatt volt! Biztos ami biztos, USA-ba küldtünk szervízt, átnézni a gépeket! Néhány cég rég kitalálta és használja "Shore Based Maintenance" rendszert. 10-15 éve látható, hogy baj van / lesz a személyzettel és ez egyfajta "megoldás". Ja,ja, vannak még akik tudnak szarból várat építeni, de ez csak átmeneti (és bűzlik). Utána takarítani kell és újra kezdeni az építést előről!...