Adatok
PJ...
0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Legutóbbi bremerhaveni tartózkodásunk alkalmával volt alkalmam elbeszélgetni a beosztónkkal. Mit mondjak teljes kudarc.....ill. annak ellenére, hogy Május végét írjuk, beállt a kapcsolatunkban a tél. (eddig kedves László voltam, mostanra capt. Minárik lettem, ha értitek mire…..
PJ...
2011.09.11 14:44:38
Figyelj Malay, megértelek, részben igazad is van. Gondolom Puskától tudod, mivel "kínzom" magam az építések óta. Sok dolgot nem látunk, láthatunk a hajóról. Most sokkal több információból kicsit másaab a kép. Azt már írtam, hogy szerintem alapjaiban nincs külöbség a "ma" és "régen" között. Hülyék voltak, vannak és lesznek is! Ez nem náció és kor függő. A baj (szerintem) ma összetettebb: kevesebb ember a hajón (és a piacon), gyorsabb rotáció a szerződésekben és a magasabb technikához nincs meg a magasabb felkészültség. Hiába a hi-tech, ha nem tudjuk használni (és javítani sem). Komoly gondok. Ismerem a PD személyzetiseket, nemrég voltak nálunk is "beszélgetni" a jelenről, jövőről... Elkeserítő, komolyan! A főnökasszonnyal Kínában találkoztam először és most "szorosabb" lenne a kapcsolat, de a valóságban nekik, nagyon kicsi "playground"-juk. A helyi ügynökségek és a helyi hajózási hivatalok a legnagyobb hunyók ebben a játékban. Még mindig dívik a "megveszem a papírokat" üzlet. Működik... a hajón már későn észleljük. Hatalmas az elhullás és nincs utánpótlás! Pár hete voltak nálunk Cuxhavenből. Ajánlgattág a diákjaikat, ok. De, mi a realitás? Évente végez kb 20-25 cadét. Fele nem is kezdi el a tényleges hajózást a másikfeléböl marad pár! Ezzel a volumennel meglehet oldani a tisztigárda utánpótlását Európából? Hasonló a helyzet a többi országban is. Sajnos. És akkor még nem beszéltünk a valós tudásról, rátermetségről. Hány Barba Cápó lesz ebből a végén? A realitás, vagy ha tetszik az sárga! Imádkozzunk, hogy ne legyen igaz, de 10 éven belül kínai tengerész lesz a domináns emberanyag a vizeken. A shanghai tengerészeti akadémián olyan főgép, géápház tesz helység van amiről mi és az európaiak csak beszélnek és álmodoznak. Sokszor úgy érzem a pillanatnyi állapot csak olyan "félszemű a király a vakok között"!!! Szóval, óvatosan!:-)
Hamar itt a következő rész, mert éjszaka nem tudtam aludni, hát írtam. A tegnapi nap amúgy a sikertelenség napja volt, berúgni sem sikerült, pedig mindent megpróbáltam. Még van tanulni valóm. Rövid lesz, de talán vicces. Számotokra. Kérem szépen, az utóbbi években a…..
PJ...
2011.09.11 11:14:25
@PJ...: Bocs, elb..m a megszólítást mert közben a Maláy videoját néztem. A lényegen nem változtat. Én azért váltottam 18 év cápóság és 8 konténeres hajó építésének a befejezése után mert men akartam tovább kínlódni a személyzettel. Hát most kínlódhatok az irodából a "kvalifikált" ex-szoc és keleti személyzettel! Csak a legutólsó eset: konténeres hajónk USA - Karib viszonylatban. 12 órás black-out után a Barba (litván) felhíja a nauticai intendánst hogy a charterer leveteti a reefer konténereket mert nincs áram a hajón és fél az károk nagyságától. Segédgépek leálltak, Emcy generátor pöfög, de nem tudják a rendszerre tenni!!! Cápó - román (54éves) 2nd eng. horvát, Elec - fülöp... kérem a barbát, hogy küldje a Cápót a telefonhoz, jön a fülöp... amit mond 20-30% érthető, de négyen kihámozunk belőle valamit. Instrukciók elmondva és érezhető, hogy fingja nincs a dologról! A cél - legyen áram a hajón az emcy gépről. A próbléma nem bonyolúlt, az üzemmód kapcsoló rossz pozícióban van, átkell kapcsolni! Azért, biztos ami biztos email elküld! Újabb fél óra, van áram! Életre kellene lehelni a segédgépekből legalább egyet, de ahhoz több infó kellene. Hívom a Barbát, küldje a Cápót - azt mondja rossz ötlet, mert nem lehet vele kommunikálni csak románul. Se angol se orosz! Hm, akkor a horvát mert a fülöp az szintén gáz! Nos vele lehetett beszélni, de műszakilag "gyenge kettes" instrukciók újra és újra maj kb 5 óra szarakodás után egy gép elindul és lassan a rendszert is kiszolgálja. Újabb 3 nap kellett megoldani a problémát és elinítani a második gépet (ugyanazzal a gondddal!).Ja, apróság a hajót kirúgják a kikötőből mert kell a hely. Nem lehetne, de a H.Master így dönt. A harmadik gép épp koromtalanítás alatt volt! Biztos ami biztos, USA-ba küldtünk szervízt, átnézni a gépeket! Néhány cég rég kitalálta és használja "Shore Based Maintenance" rendszert. 10-15 éve látható, hogy baj van / lesz a személyzettel és ez egyfajta "megoldás". Ja,ja, vannak még akik tudnak szarból várat építeni, de ez csak átmeneti (és bűzlik). Utána takarítani kell és újra kezdeni az építést előről!...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz