Adatok
DoG
0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
2001 ősze óta mérik a hatodikos, a nyolcadikos és a tizedik osztályos tanulók szövegértési és matematikai képességeit. A mérésben alkalmazott feladatok nem a Nemzeti Alaptanterv, a kerettantervek, illetve az azokhoz fejlesztett tankönyvek által közvetített…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A témában jártasként elmesélek pár dolgot.
A felmérés egy kezelői felületen adatbevitellel kezdődik, ahol minden diák nevét is fel kell venni sok más adattal együtt. A névhez rendelődik egy kódszám, de a név-kódszám sorok még az adatbevitelkor osztályonként egy kattintással kiexportálhatók és összerendelhetők táblázatba. Az adatbevitel után a nevesítés megszűnik, marad a kódszám (meg az elmentett táblázatok, amiket az iskola nem hozhat nyilvánosságra, de a belső használatuk nincs megtiltva...). A mérés napján minden gyerek megkapja a saját kódszámát, hogy a saját eredményeit otthon anyukájával meg tudja nézni, a többiekét meg ne - ettől lesz névtelen a mérés.
Mivel az eredmények háromnegyed év után érkeznek vissza az iskolába, utólagos kezelésnek nem lenne sok értelme, ez igaz. De a mérések végigvonulnak a 4., 6., 8., 10. évfolyamokon, így egy diák fejlődését nyomon lehet követni, és akár már 5. évfolyamban be lehet(~ne) avatkozni a képességfejlesztésbe megfelelő módszerekkel. Ezt nyilvánvalóan a legtöbb iskolában nem teszik meg, talán mert át sem látják/gondolják a rendszert, talán mert motiválatlanok, de ez egy másik cikk témája lenne.