Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kovacsmark

0 bejegyzést írt és 13 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Porsche remekül beplántálta a vevői fejébe, hogy az autói elpusztíthatatlanok. Meg is van erre minden alapjuk, hiszen kevés más gyártó tud ennyi versenykilométert felmutatni, útfelülettől és versenytávtól függetlenül. Nézzék meg például a 911-est: ötven évnyi evolúció…..
kovacsmark 2014.03.21 19:16:57
@Schütii: Ez is nagy szakértő lehetett, aki ezt leírta, úgyhogy "jó" kezekbe került a "motorfelújítás". Jó néhány autóval volt már dolgom, de ahogyan te is mondod, egyiknek sincs benne a könyvében, hogy X ezer km után már másmilyen olaj kellene bele... Gondolom a "hozzáértő" cikkíró itt is jó kis 10W40-et tenne bele ("mert az sűrűbb")...
Belsőség Heti merítés 2013.06.16 12:01:38
A legFIATabb Zaszti Az autót 2010-ben vettem első autónak, vezetni már tudtam csak elegem volt a fatertól vagy mutertól kölcsönkérni az autót mikor asszonypajtáshoz kellett menni (50 km egy irányba mit ne mondjak... de már nincs meg :D). Ezért egy jelentéktelen mennyiségű…..
kovacsmark 2013.06.16 18:53:07
@rashy729:

Te aztán igazi Troll vagy, egyik autó sem jó... Kíváncsi lennék neked mid van, ha van egyáltalán... Kopogós műanyag ? És kit érdekel ? Én sosem szoktam kopogtatni az autómat. Egyébkén pont a Swift Sportnak elég igényes a bele, nem sok kopogós cucc van benne... De gondolom még sosem láttál ilyet, nemhogy ültél (kopogtattál) volna benne...
Ne menjenek tovább, megvan a hét hülyéje, aktuális barma az Istennek: a volvós nő ezt most tényleg megérdemelte, sőt, óriási szerencséje volt, hogy nem ölt meg néhány motorost. A 400 tagú konvoj rendőrségi engedéllyel haladt North Myrtle Beach irányába, ahol a helyi drag…..
Egyáltalán nem foghatja rám senki, hogy amerikaiautó-rajongó lennék. Elismerem, hogy voltak szép és voltak jó dobásai Detroitnak az utóbbi száz évben, sőt - kivételes esetekben e két tulajdonság találkozott is egy típusban - de mindent egybevetve, leszámítva a C5-től újabb…..
kovacsmark 2012.12.14 22:16:03
@nagyati67:

A cikkben 0-60 mérföld van és nem 0-100 km/h. A kettő nem ugyanaz... A 288 GTO és a Countach is gyorsabb, nem is kevéssel...
kovacsmark 2012.12.15 08:34:07
@Lone wolf..:

Tényleg nincs nagy különbség 60 mérföldig, ezt nem vitatom. Csak éppen a másik irányba, mint amiről a cikk szól.

Egyébként ha kicsit tovább nézzük, mondjuk negyed mérföldet, akkor a Countach 12.5 alatt teszi meg, míg a Buick 13.5 alatt. Aki járt már gyorsulási versenyen az tudja, hogy ez hatalmas különbség. Nagyjából 50 méter. Ez azért nem olyan kevés...
És akkor csak az egyenesmenésről beszéltünk...
Nem szeretem az Olasz autókat, de azért van 1-2 ami a maga műfajában elég jó.
Nekem összesen azzal van problémám, hogy egy autós portálon, ami valószínűleg Magyarország legnézettebb portálja, ekkora kamu cikket lehozzanak, mindezt személyes érzelemből. Ráadásul, mint ahogyan előttem tschangow is megírta 1986 leggyorsabb szériagyártású autója a Porsche 959 volt, nem is kevéssel...
Egészen más lett volna a cikk, ha mondjuk ezt a Buick-ot úgy mutatják be, hogy egy nagyon gyors autó, és nem valótlan dolgokkal tömik tele.
TComment Franciaágy Drezdából 2012.02.08 06:15:00
Oldalról, messziről könnyű összetéveszteni egy Skoda Superbbel. Épp ez teszi lefegyverzően rokonszenvessé. Túl természetesen azon, hogy hétmillióért, egy közepesen felszerelt új Superb áráért vihető el. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Huszonöt évvel ezelőtt tiltották be a B-csoportot, egy fiatal finn raliversenyző halálos balesete miatt. Henri Toivonen alig egy hete augusztus 25-én lett volna 55 éves.Raliversenyző családba született, édesapja Pauli, 1968 rali Európa bajnoka. A kis Henri először gokartozott, de - a…..
kovacsmark 2011.09.07 21:17:32
Kedves Posztíró,

Minden tiszteletem Toivonen-é, nagyon nagy versenyző volt, nyugodjék békében.
De, szeretném megkérni, hogy valahogyan javítsa ki a cikket, lehetőség szerint úgy, hogy az is benne legyen, hogy ez egy Urban Legend, ami rengeteg helyen az interneten rosszul szerepel.

A probléma a következő:

"Állítólag ebben az időben többször tesztelt az estoril-i pályán, és a legjobb ideje a későbbi forma 1-es nagydíjon a hatodik rajthelyhez lett volna elég."

Nos ez soha nem történt meg, és soha nem is történhetett meg.

Sajnos ez a wikipédian tényként van közölve, emiatt rengetegen elhitték.

1986-ban a 6. rajtpozíciót Estorilban Nelson Piquet szerezte meg Williams Honda FW11-el (1:18.180-as idővel), száraz körülmények között.

Ez a Forma 1-es autó időmérőn 1200 Le-s volt (1.5L motorból), és 540 kg.

2.3 Másodperc alatt álló helyzetből közel 200 km/h-ra gyorsult, végsebessége nagyjából 100 km/h-val haladta meg a Lancia Delta S4-es hasonló tulajdonságát.

Tömeg teljesítmény aránya időmérő edzéseken 0.45Kg/LE.

Egy Lancia Delta S4 970 Kg körüli tömegére jutott 480 Le (és nem 600, de igazából mindegy). Tömeg/teljesítmény aránya 2.02 kg/LE, ami nagyszerű érték, de nagyjából 4.5X rosszabb mint egy akkori F1-es autóé.
Viszonyításképpen, mintha egy BMW M3 E36-os (5.1 Kg/LE) hasonlítanánk egy Trabant 601-hez (23.6Kg/LE).
Már pusztán ez a tény is erősen megkérdőjelezi a fenti kijelentés hitelét.

De akkor még nem beszéltünk a leszorítóerőről, a fékekről, gumikról stb. Ezek mind hasonló arányban voltak az S4 és az F1-es autó között mint a tömeg/teljesítmény arány.
Ne feledjük azt sem, hogy egy F1-es autó oda, arra a pályára volt tervezve, míg egy Rallye autó nem. És akkoriban a F1 valóban csak a csúcstechnikát alkalmazta (nem úgy mint sajnos manapság).
És persze a pilóták 6. helytől lefelé (csak néhány név, a teljesség igény nélkül):

6. Nelson Piquet
7. Keke Rosberg
8. Stefan Johansson
9. Riccardo Patrese
10. René Alexandre Arnoux
...

Egyik sem volt ügyetlen.

Ezeket a tényeket mérlegelve úgy gondolom egy hozzá nem értő is belátja, hogy akár mennyire is jó pilóta volt Toivonen, esélytelen lett volna akárcsak megközelítenie is egy akkori F1-es autó köridejét....
kovacsmark 2011.09.08 14:00:51
Nem szeretnék trollkodni itt, ez egy Rallye blog, szóval csak néhány dologra reagálnék, utána nem rontom tovább a légkört.

0-200-as gyorsulas egy akkori F1-es autónál meleg gumikkal, száraz pályán, és majdnem üres tankkal értendő. Versenyen rajtnál teli tankkal 3.5-3.8 sec kellett nekik 200 km/h-hoz. Általában 130-140 km/h-ig tartott az 1-es, és 200-220 km/h-ig a 2-es fokozat, végáttétel és autó függvényében. Ez a rajtképesség annak volt köszönhető, hogy 380mm széles hátsó gumikkal mentek az autók (aminek azért volt némi tapadása).

A 4 kerékhajtást szándékosan nem kevertem bele. Sokan azt hiszik, hogy az valami csoda, pedig nem. Van előnye, és van hátránya is. Kétségkívüli előnye a Rallyepályákon a szűk fordulókban, lassú kanyarokban, rossz időjárási körülmények között, és természetesen nem aszfalton megkérdőjelezhetetlen a kigyorsításkor. Csakhogy egy aszfalton zajló pályaversenyen, ami tele van nagy sebességű kanyarral és hosszú egyenesekkel ott hátrány. Míg kigyorsításkor néhány tizedmásodpercig előny, addig egyenesben hosszú másodpercekig hátrány a 10-15%-os nyomatékveszteség miatt (ami egyben teljesítményveszteség) folyamatosan. Mindez '98 ban be is bizonyosodott a GT3-ban. Mivel nem volt korlátozva, hogy 2 vagy 4 kerékhajtású autóval indulnak (talán még a mai napig sincs), ezért a BMW kisérletezett 4 kerékhajtással is. 2 csapat ment akor BMW M3-al ez egyik a 4 kerékhajtásúakkal, a másik csak simán RWD. A 4 kerékhajtásúak nagyjából 1.5-2 másodpercet kaptak körönként(!) a sima RWD-t használó csapat autóitól (nyugodtan ki lehet guglizni, sok helyen fent van az interneten). Mivel az autók a 4 kerékhajtást kivéve teljesen megegyeztek, és sorra kikaptak jelentősen, így a BMW felhagyott a további 4 kerékhajtás eröltetésével a GT kategóriában. Mindez ugyanolyan autóval történt, minimális tömeg/teljesítmény arány különbséggel( mivel a 4 kerékhajtás némi plusz tömeget is jelentett). De a leszorító erő, motorerő, kasztni ugyanaz volt.
(Csak zárojelben jegyezném meg, hogy egy ilyen GT3-as autó nagyjából hasonló paraméterkkel rendelkezett, mint egy B csoportos Rallye autó, és mivel rendszeresen versenyeztek F1-es pályán ezért bőven van összehasínlítható eredmény, nagyjából 50%-al több időre volt szükségük egy F1-es autóhoz képest, ugyanazokon a pályákon. Arról nem beszélve, hogy már ezek is jóval nagyobb leszorító erőt termeltek, és komolyabb fékekkel rendelkeztek, mint egy Rallye autó). Még gyorsulási versenyeken is a hátsókerékhajtást preferálják, mert csak a rajtnál előny, már 400 méteren is hátrány. De nagyjából kimondhatjuk, hogy nem létezik pályaverseny ( a szlalomokat kivéve), ahol 4 kerékhajtást használnának, talán nem véletlen...

Több forrás van arra vonatkozólag, hogy pontosan hány Lóerős volt egy ilyen S4-es, de még ha a legkedvezőbbet is nézzük a 890 Kg/600LE is szánalmasan kevés az F1-es autó 540 KG/1200LE arányhoz képest.

Egy B csoportos Rally autó túl gyors volt a szűk Rallye pályákhoz, ez egyértelmű, de pályaversenyeken minden komolyabb kategória sokkal gyorsabb náluk, GT kategóriák, F3000, F1, DTM, stb.

Remélem nem sértettem meg senkit, nem ez volt a szándékom. Én is tiszteletem az akkori Rallyeversenyzőket, mert nagyot alkottak, és rengeteget kockáztattak, és kivételes tehetségek voltak ők is. De a pályaverseny teljesen más kategória, értelmetlen dolog összehasonlítani a kettőt, főleg nem egy mondvacsinált Urban Legend-el (hivatalos forrásból ez sehol nem elérhető).

További szép napot, és rengeteg B csoportos Rallye videót kívánok minden rajongónak.