Regisztráció Blogot indítok
Adatok
LanciaBacci

0 bejegyzést írt és 200 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra által szervezett úton. Nem csoda, Tajvan igazi fedélzeti kamera-világhatalom, a tajvani cégek gyakorlatilag egymással versenyeznek. Utazás előtt rémálomnak tűnt a program,…..
Nem ritkán a túlzott költségcsökkentés vezethet nemzetközi botrányhoz. Az áldozatokon azonban ez nem segít. Ennek ellenére vidámak maradunk. Jöjjön! Az Égéstér 147. adásának kommentposztja. Direktlink a letöltéshez...
Mit tehet a laikus, ha megbízott a szerelőben? Legyünk inkább pesszimisták? És mit mond erre a tuningpápa? Az Égéstér 145. adásának kommentposztja. Direktlink a letöltéshez...
LanciaBacci 2014.11.14 19:45:11
Hát, szerintem meg azzal az illúzióval kellene leszámolni, hogy csak azért, mert immár hivatalosan piacgazdaság van, piacunk is lett vele, meg piaci normák szerint viselkedő, normakövető vállalkozóink és elég, ha leadjuk a cuccot amit átépítenek/tuningolnak ISO9001-TÜV minőségben, amíg mi napfürdőzhetünk a felső fedélzetén, mint öntudatos megrendelők.
Paradox módon ehelyett egyre jobban magunkra vagyunk utalva, akár a kütyük és izék tengerében, mert minden egyre specializáltabb és a nettel a források is bővültek.

Különlegeset akarsz? Áldozni kell rá, de nem csupán pénzt, hanem főleg időt, agyat valamint egy saját garázst, hogy megtanuld magad, ha van műszaki affinitásod és kellő felelősségérzeted. Karotta kanosszajárása remek, de kijózanító példa.

Nekem az a tapasztalatom, hogy a legjobb szerelő is el könnyedén el tud baszni időnként bármit. Ismertem már jónéhányat, van köztük olyan aki a végletekig lelkiismeretes, de mondjuk nem elég kreatív és ötletszerű cserélgetésbe fullad időnként a buli, a másik egy zseni, de lusta és jellemtelen, a harmadik meg ugyan jó referenciákkal bír(t 10 éve), de mára egy kiégett seggfej, aki Pestához hasonlóan utálja azokat, akikből él.

Statisztikailag nyilván előfordul a fehér holló is, de a környezet és a megélhetési kényszer a jókat is gyorsan lehúzza a mocsárba. Tehát ez elsősorban emberismereti tanulmány, ami a hiányzó közbizalmat kell helyettesítse. Nem hinném különben, hogy máshol több lenne a szakértelem, de erősebb a normakövetés és emiatt kisebb a kilengés. Mifelénk inkább a pofátlan-ügyeskedős része az echte magyarosch, no meg a szakmai alázat hiánya. Tehát sajnos extra energiát mindenképp bele kell fektetni valamelyik oldalon a különleges igényekbe és szerencsés az, aki ezt csak pénzzel kezelni tudja.
TComment Iszol vagy vezetsz? 2014.07.24 13:14:36
A bringás aktivista, az újságíró és az orvos beszélgetnek. Kellenek nekünk a piás biciklisek? Döntse el. Az Égéstér 129. adásának kommentposztja. Direktlink a letöltéshez...
Tudják önök, milyenek valójában a helyek, ahol szeretett autóik készülnek? És mivel etetik az újságírót? Mai Égéstér-adásunk kommentposztja...
Belsőség Ilyen az öreg dízel 2014.04.26 06:35:22
Milyen lehet vajon, ha az ember csak használja az autóját hónapokon át, és nem kell hozzányúlni? Egy-egy olajcsere, esetleg fékbetét, ha eltömődik a pollenszűrő, már nagy esemény. A téli, nyári gumi váltogatása bosszantóan sok időt rabol el, még talán időpontot is kell…..
LanciaBacci 2014.04.26 10:14:23
Biztos a személyes kötődés teszi, de megszerettem a családi Balenónkat. Különösen a szerkesztőségi gyorsuláson mutatott teljesítménye nyűgözött le, persze kis dög, relatíve erős 1,6-os motorral, jófajta, Euro kevés kivitelben. Vagyis veszi a gázt. Néha ránézek a hirdetési…..
Atyánk nekünk akar kedvezni. Elvileg örülnöm kéne, de nem tudok. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja. ..
LanciaBacci 2013.11.21 12:04:15
@Mazlee: @Mazlee: nem új ötlet ez sem, még az átkosban (70-es évek!) megszületett a terv, hogy a csepelivel együtt befutna a Kálvinig, metrókapcsolatra a föld alatt (mint a Batyinál). Így a most készülő 4-es metró is jóval értelmesebb lehetne egyébként, hiszen az is korabeli nyomvonal kb. Azóta csak annyi történt, hogy megszűnt az összehangoltság és a jobbítás szándékát felülírta a zavarosban halászásé és a csókosokkal évente felújításé 10%-ért. Oppardon, Zuglóban 20)
LanciaBacci 2013.11.21 13:36:21
@MaCS_70: Részemről mélységesen egyetértek veled, az igazi probléma valóban az empátia hiánya, és nem csak a közlekedésben. Ezt viszont sokkal inkább táplálja a gyanakvás és a válaszul alkalmazott egyre totálisabb kontroll (ld a feljebb vki által már remekül leírt BKV ellenőri közösségrombolás). De számomra ez olyannyira nyilvánvaló, hogy inkább arra tippelek, hogy ez szándékos.
Jelentkezzen az, aki nem örülne annak, ha akár pár tucat sör után is kocsiba ülhetne, mert az autója hazavinné. Na ugye. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
LanciaBacci 2013.09.18 09:09:46
Gondolatébresztő írás, még ha persze mind sejtjük is ezt titokban, csak nem akarjuk tudomásul venni. Ugyanakkor érdemes még tovább gondolni.

Az átmeneti néhány vegyes évtizedet nehezen tudom elképzelni, de oké, megoldjuk (bár már a mai GPS-ek sem igazán tudják követni az úthálózat változásait pl.).

Aztán viszont, amikor már minden jármű önállóan, kvázi egy rendszerben működik, feleslegessé válik majd a KRESZ és ezzel a hatóság is, hiszen csak akadályoznák az okos szenzorokat, nem? Logikus volna de melyik az az utópikus hely a földön, amelyik lemondana erről a léről és vele a foglalkoztatottságról?

Nyilván lesznek ezekben a kapszulákban GPS adók, hogy probléma esetén megtalálhatóak legyenek, illetve távvezérlési lehetőség, netán kamera. Ha pedig már ott tart a környezeti katasztrófa, hogy kint úgyis csak sivagatokat lehet látni, akkor majd végképp benőnek az ablakok és vetítenek nekünk 3D tengerparti szerpentint belülre elsuhanó tájnak, hogy ne unatkozzunk?

Hova vezet az, ha teljesen elvágjuk magunkat a valóságtól és a lehetséges következményektől? Hova vezet a restség?

De legfőképp mi lesz azzal, ami miatt az autó egyáltalán megszületett? Amiért Benz felesége elkötötte a Patentwagent? Az önállóság és függetlenség mámorával? Mert a vezetési élmény elsősorban nem farolgatásból vagy kerékcsikorgatásból áll, hanem abból a kalandból, ami a magunkra utaltság érzése és a felfedezés izgalma okoz, akár még egy egész napos sztrádázás közben is. Hiszen sokan épp ezért nem választjuk a távolsági buszt vagy akár a repülőt ma sem, és ez az amit röviden úgy nevezünk: szabadság.
Nem véletlen, hogy fiatal csődörként sem vonatozni visszük a csajokat. Az autó lényege a függetlenség megélése, ezt testesíti meg amióta létezik, ezért kötik el 17 évesen a srácok. Ha ezt kiölik belőle, sokkal rosszabb lesz az élet. Nagyon sokkal.

Orwell sírva könyörög a receptért.
TComment Biciklizel? Megöllek! 2013.08.14 06:51:13
Miért utálja az autós a biciklistát? És fordítva? Hülye biciklisekről hülye autósoknak. És fordítva. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
LanciaBacci 2013.08.14 09:51:41
@Roltii:
az ott egy szembe sáv valóban és abszolút szabálytalanul kanyarodsz belőle balra, bármikor bekanyarodhat nem csak egy bringás, de akár egy pótos Ifa is. Miután a Köztelek abból az irányból kvázi zsákutca, ezért ritkán jönnek szembe, de jönnek. Ebben az esetben tehát abszolút te voltál a f@sz sajnos.
LanciaBacci 2013.08.14 10:15:58
@Roltii: Ettől függetlenül, az akkor is egy szembe sáv, ráadásul beláthatatlan, ahol neked semmi keresnivalód, akárhányan is szokták ezt megtenni. Ők mind a saját felelősségükre és kockázatukra teszik ezt, ahogy te is. Ha legyalulsz egy bringást ott, te vagy a hunyó.
Csabi lábadozásának környékén lelassultak, sőt, teljesen megálltak az események Dezső körül, ezt sokan észrevették már, a fejemhez is vágták páran. Most viszont, hogy újra munkába állt, úgy felpörgött minden, hogy alig győzöm kapkodni a fejemet, nem tudok olyan gyorsan…..
LanciaBacci 2013.06.09 14:39:26
@Kivancsi: jaj de jó, hogy ezen nem csak én akadtam le... de én (is) nagyon :)
Mai Égéstér adásunk kommentposztja.Direktlink a letöltéshez...
Mind a mai napig nem értjük, miért nem került a Mazda 6 az Év Autója-szavazáson az első tízbe. Először azt gondoltuk, hogy a forma nem minden és a mögöttes tartalom vágja el, talán ezért. Pedig nem. Nem, mert könnyű, csodálatosan kezes a futóműve, mindene finom és egyszerű,…..
Nem titok, hogy az utóbbi hónapokban keményen dolgoztunk azon, hogy valamerre ismét továbblépjünk, ráadásul lehetőleg előre mozdítva ezzel a Totalcar szekerét. Tudjuk mi itt mindannyian, hogy ha nincs motiváció, akkor következik a helybenjárás, után pedig törvényszerűen a…..
LanciaBacci 2013.04.12 10:43:02
@...khm...:
"Ráadásul egy 90-es évekbeli rockclubtól lopták a nevet."

Vicces, ez nekem is nemrég jutott újra eszembe. A hely a József utcában volt és mintha a logója is hasonló lett volna. Amikor a kocsma megnyitott, jó poén volt a név, eléggé ledöbbentem amikor ugyanazon a néven lap indult pár évvel később. De persze mára ez már tök mindegy. Akkoriban komplett gyárakat is loptak, nem csak neveket, és már azt is megszoktuk. Fogjuk fel úgy, hogy az amúgy zseniális név megtalálta a helyét... na és persze lehet hogy fizettek is érte anno :)

A nemzetközi irány elég kétarcú dolog. Hazai olvasóként csak nagyon hosszú távon látom előnyét, hiszen addig elvonja az amúgy is "szerteágazó" szerzőket a törzsolvasóktól. Persze ha mondjuk elég nagy siker lenne egyszer ahhoz, hogy saját stúdiót és tesztpályát vegyenek belőle, illetve bemutatás előtt csapathassanak a legújabb Rolls-szal a gyepen, akkor oké. Addig viszont ez inkább a szerzőknek újabb pénzkereset csupán, a szerelős posztok rovására.
LanciaBacci 2013.04.15 15:51:10
@Rocko-: de lehet, nem zárom ki, de ezesetben még a betűtípus is stimmelt asszem. Ugyanakkor ez ma már mindegy, sőt inkább öröm, hogy tovább élt a név egy alkalmas közegben. Mára már Üvegtigrissel is Dunát lehet rekeszteni, a Fapumákról nem is beszélve. A kérdés az időrend. Egyébként a linkeden az első kommentben is van utalás az általam is említett helyre (ld. a Tilos környéke).
Mai Égéstér-adásunk kommentposztja. Direktlink a letöltéshez. ..
Múlt hétfőn hajnali 3-kor mappákat tologattam a számítógépen. Aksikat töltöttem, menükben mászkáltam, hogy majd minden működjön. Negyed négykor beosontam a Dia mellé az ágyba, átkozva a recsegős fafödémet. Hét perc múlva aludtam. Kilenc perc múlva felriadtam, bementem a…..
LanciaBacci 2013.02.18 13:17:49
@Gazdagréti Jack Bauer: +1, nagyjából harmadszorra raktam össze, de megérte :)
LanciaBacci 2013.02.19 14:18:49
@- Szerzet -: 10/10 pont
Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy az élvezetes örömautózáshoz nem kell 200 lóerő. Mindenkinek kellene egy 127-es Fiat, hogy helyre zökkenjen a világnézete. Nem, nem találtam fel a meleg vizet, volt már erről írás a Totalcaron. Csikós is nagyon szerette  és egy…..
LanciaBacci 2013.02.07 08:52:47
@kzolika: Azt kell mondjam, tökéletesen egyetértek veled. És ezt már akkor is így éreztem, amikor még megvolt a 127-em, ráadásul Swiftem sem volt még. Nagyjából ugyanarra való a két autó, ugyanazt is tudja, csak van köztük 20 év.

Másfelől ez ugyanaz a kérdés, mint mondjuk a Vespa kontra kínai robogó. Ezek az öreg olasz vasak nagyon hozzák a korhangulatot és a nosztalgiát, mai szemmel nagyon stílusosak, az ilyesmivel pedig az ember erősítheti a burkot, amiben élni szeretne. Úgymond a mátrix része.