Adatok
Cefo
0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A Shelltől kaptuk az alábbi közleményt, amelyben arról értesítenek, hogy mostantól nincsen Euro 95-ös és Diesel üzemanyag a kútjaikon. Pontosabban van, de mindkettő neve elé oda kell mondani mostantól, hogy FuelSaver. Került bele valamiféle adalék, a SEI, amitől állítólag akár…..
Cefo
2011.09.07 14:24:38
@acsa77:
Ilyen részletes kémiai tájékoztatást nem kapunk ezért erre nem tudok válaszolni.
Mi csak a tartály aljában felgyülemlett mennyiséget tudjuk mérni, hogy az a víz az etanolból csapódik ki vagy máshonnan kerül oda azt nem tudjuk de mint írtam,nem szokott sok lenni benne.
Ilyen részletes kémiai tájékoztatást nem kapunk ezért erre nem tudok válaszolni.
Mi csak a tartály aljában felgyülemlett mennyiséget tudjuk mérni, hogy az a víz az etanolból csapódik ki vagy máshonnan kerül oda azt nem tudjuk de mint írtam,nem szokott sok lenni benne.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Csak azért regeltem,h hozzá tudjak szólni én is!
Mivel a kagylósokhoz tartozom alkalmazottként,ezért nekem is részt kell vennem ebben az egész parasztvakításban....
Tegnap részese voltam az "arculatváltás"nak is de bizton állíthatom,h ennél többről nincs is szó.
A teli tankot 50 literben határozták meg,és a megtakarítást pedig laboratóriumi körülmények között számolták ki.
Tehát csak akkor lehetséges az egy liter megtakarítás,ha ugyanazon az útvonalon,ugyanannyi utassal,ugyanolyan sebességgel haladva,ugyanolyan guminyomással és minden vezetési tényező "ugyanolyanságával" tudunk autózni minek következtében ha lassít előttünk egy autó akkor mi nehogy lassítsunk mert eddig sosem kellet,ha piros lámpát kapunk nehogy megálljunk mert eddig sosem volt az a lámpa piros,ha kigurul elénk egy biciklis akkor is tilos fékezni mert akkor borul az egész elmélet.
Ja,és ha hazafelé a munkából beugrunk a teskóba kenyérért meg tejért(amit addig nem tettünk) akkor sem lehet egy szavunk sem mert amíg a parkolóban állt a kocsi addig visszahűlt a motort és az üzemi hőmérséklet eléréséhez plusz üzemanyagra van szükség.
Nem beszéltünk még a légellenállásról,a légszűrőbe érkező levegő hőmérsékletéről és páratartalmáról, a klíma használatáról téli ill. nyári időszakokban stb..stb..stb..
Tehát sok százezer összetevőnek kell passzolnia a hőn áhított egy literes megtakarításhoz,amit egy átlagos sofőr soha az életben nem fog tudni összehozni.
Az én autóm lpg üzemű tehát nem nagyon érint ez a fuelsave dolog de mivel alkalmazottként belelátok a gépezetbe,ezért tisztában vagyok a dolgok belső működésével.
A fuelsave kitalálásának okát a (nevetni fogtok) CHIPSADÓ bevezetésével magyarázták az oktatáson.
Mivel az összes magyarországi Shell kút üzemeltetők irányításával működik ezért a Shellnek kell ezt az adót az állam felé leróni szemben az összes többi kúthálózattal ahol a kutak bérleményben vannak kisvállalkozók kezében.
Rájuk ugye annyiban nem vonatkozik az adó,hogy ezt a kisvállalkozónak kell kitermelnie és befizetnie a fixes havi bérleti díjon felül.
Na most ez az az adó akkora kiesést okozott a Shellenk, hogy rögtön ki kellett fizetni több száz millió forintot a fuelsave kifejlesztésére,promóciójára,reklámozására és bevezetésére.
Véleményem szerint sokkal egyszerűbb lett volna 3db. enter billentyű lenyomásával lejjebb vinni a sima üzemanyagok árát mondjuk 20-30 forinttal és így odacsalogatni az embereket,továbbá reklámra sem kellett volna költeni mert a vásárlók riasztották volna az ismerőseiket az olcsó üzemanyag hallatán.
A fuelsave-ről még annyit, hogy egyik M.O.-i állomásra sem érkezett 09.06.-án reggel 10 és 12 között egy üres tanker ami elvitte volna a régi 95-öst és D-t, és egy teli tanker ami hozta volna a fuelsave-t!
Viszont ha már régóta a fuelsavet tankolják a vásárlók (tudtukon kívül!!) akkor hogyan fogják megtapasztalni a változást ill, érzékelni a megtakarítást?
Igen,minden Shell üzemanyag Mol üzemanyag csak az adalék amit mondjuk Sz.H.Battán hozzákevernek a tankerba töltéskor attól lesz Fuelsave,V-Power 95 ill. V-Power Diesel.
A V-power Racing Németországból érkezik készre keverve,legalábbis ezt állítják.
Az földbe elhelyezett dupla falú üzemanyagtartályokban víz nem található,mivel ezt heti rendszerességgel ellenőrizzük és dokumentáljuk.
Amennyiben mégis akkor az annyira elenyésző, hogy mondjuk egy 50.000. literes tartályban a lécen mérve 1-1,5 jelölés ami 50-150 liternek felel meg.
Ugye az olaj könnyebb mint a víz ezért a víz a tartályban az üzemanyag alatt van (mivel nem kevergetjük szabadidőnkben),ebből adódóan nem jut bele az autónkba minden tévhittel ellentétben.
Röviden ennyi,ha akad kérdés válaszolok!! :)