Adatok
tormanator
8 bejegyzést írt és 10 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A következő állomás az engine újratervezésében egy új térfelosztó algoritmus megírása. A BVH, amit eddig használtam mindaddig jó, amíg csak statikus adatokról van szó. Az újraépítése sajnos nem elég gyors különösen nagy jelenet esetén hasonlóan az octree-hez. Lehetne…..
tormanator
2011.10.04 16:38:35
GPU-val gyorsan újraépíthető a BVH.
Az idei Game Developers Conference-ről már voltak kézikamerás videók az Unreal engine bemutatójáról, de most itt a hivatalos, hd anyag, ami leginkább a motor DirectX11-es trükkjeit, meg a mobilos fejlesztés lehetőségeit demózza. Szó bennszakad, hang fennakad, lehellet megszegik,…..
tormanator
2011.09.11 12:33:17
@Dester: "Viszont nem használható általános feladatvégzésre"
De, csak máshogy kellene gondolkozni, amire ezek a 'nagyöregek' mint Carmack, már képtelenek.
De, csak máshogy kellene gondolkozni, amire ezek a 'nagyöregek' mint Carmack, már képtelenek.
tormanator
2011.09.12 18:49:02
@Dester: Biztos igazad van, de ugye azt is állították, hogy nem lehet shaderben rekurzív függvény írni, ami nem teljesen igaz. Lásd sugarkovetes.blog.hu/
Meg még ki tudja mi mindent lehet kihozni egy GPU-ból, amire ma még senki nem gondol.
Egyszer majd valaki véletlenül rátalál egy új megoldásra..
Mindig minden így kezdődik.
Meg még ki tudja mi mindent lehet kihozni egy GPU-ból, amire ma még senki nem gondol.
Egyszer majd valaki véletlenül rátalál egy új megoldásra..
Mindig minden így kezdődik.
Hamarosan kezdődik, idén decemberre ígérik az OpenCL nyitását. Öröm és boldogság, ezt érdemes lesz követni.Miről van szó?Az OpenGL ugyanannak a Khronos csoportnak a neves terméke, és bár ellentmondó hírek jöttek a friss verzió fogadtatásáról, az OpenGL fundamentumához nem…..
tormanator
2011.09.11 11:27:27
Ezen post megírására egy aranyos kérdés ösztönzött egy fórumról, miszerint: "Zenészeti fősulin is a zongora ZH-t a levegőben kell imitálni zongora nélkül?" A hallgató tehát arra gondol, hogy miért kell papíron, számítógép nélkül programozni? Ugyanis igen,…..
tormanator
2011.09.10 16:51:49
Most találtam, de nem hagyhatom szó nélkül.http://sirkan.iit.bme.hu/dokeos/courses/VIFO4319/work/49428093401b6bvh_raytrace.pdfA GPU implementáció szempontjából a kd-fa jó választást jelent, miután az utóbbi években agrafikus hardver számítási kapacitása elérte a hozzá szükséges…..
Kis kitérő, bár a témánál maradok. A BVH fát a GPU-n is lehet generálni. Ennek az egyik módja a Morton-görbe, avagy Morton-code. A wikin átfutva elég rémísztőnek tűnik az egész, pedig ismét egy pofonegyszerű dologról van szó.A BVH-tree felépítése úgy optimális, ha egy ág…..
Az idei PDC-n elég sok szó esett a párhuzamos programozásról, legfőképpent a Microsoft új libraryjéről, a concurrency run-time-ról, vagyis a ConCRT-ről. Ezért úgy gondoltam végzek egy kis tesztet ezzel a még meg sem jelent libraryvel, valamint a piacon lévő egyéb ingyenes…..
tormanator
2011.09.08 07:00:05
Rátaláltam egy láthatóan félbehagyott raytrace leíró blogra. Mivel nincs hasonló blog a közelben, gondoltam, az illető helyett befejezem.http://despina.blog.hu/2010/12/15/metszespontszamitas_1Az utolsó írásánál a metszéspont számítását vázolta fel. Ezt inkább csak vázlatnak…..
tormanator
2011.09.07 18:37:46
Sokan számolnak naponta mátrixokkal, de nem sokan ismerik mi is történik a mátrix rejtett fekete dobozában. Pedig könnyen megérthető, ha olyan mondja el, aki érti. Legyen három koordináta-tengely, xv(1,0,0) yv(0,1,0) zv(0,0,1). Legyen egy pontunk a térben P(11,5,3). Bontsuk fel…..
A 3.1-es verzió óta az OpenGL nem tartalmazza a forgatással, eltolással kapcsolatos rutinokat. A profik azt írják, hogy ez egy jó ötlet volt, mert nem zárja korlátok közé a programozót. Egy API-nak viszont az a feladata, hogy megkönnyítse egy programozó életét. Ha egy…..
tormanator
2011.09.07 18:01:45
A BRDF modelek pedig csak gyenge közelítések, így lényegtelen mind. Hiszen a valóságban mi történik?Van egy egyenetlen felület, ahonnan a fényhullámok a szuperpozició elvének megfelelően mindenfele verődve kialakítanak egy valószínűségi teret. Ez a komplex tér határozza meg,…..
A sugárkövetés megvalósításához szükségem van egy 3d-s helyvektort megvalósító osztályra, annak minden műveletével. A c_vector3d egy érték típusú osztály. Ezért van neki nyílvános konstruktora, másoló konstruktora, destruktora, viszont nincs virtuális függvénye és nem…..
Ennyi segítség elég ahhoz, hogy akár nulláról el lehessen kezdeni sugárkövetéssel foglalkozni. Talán még a textúrázásról néhány gondolat, mert nem sok leírás tér ki a részletekre.A normál polygon alapú grafikánál a háromszög három csúcsához tartozik 3 textúra…..
Ilyenformán el is értem az ismeretlen blogszerző által közölt mondandó végét. De van még tovább, nem is kevés.Hogyan lehet egyszerűen meghatározni, hogy a felületi metszéspont egy adott háromszögen belül van vagy nem? A neten szétnézve többé kevésbé szokványos…..
t = (n*r0+ D)/ (nv)Na ez igazán teljesen értelmetlen egyenlet. Vagy nem? Kicsit módosítom, mert én ebben a formában szoktam meg.t = (n*(r0-D))/ (nv)Most ismét legyen a normál n(0,0,1). Ekkor ennyi marad :t= (r0.z - D.z)/v.zIlyen formában talán bele lehet verni valami jelentést…..
A sugárkövető rendszer nem más, mint a fény útjának fizikai szimulációja. Az én programomban a fény egyenesen vonalban terjed mindaddig, amíg nem ütközik valamivel. Az ütközés számítása a sugárkövető rendszerek egyik sarokköve. A futási idő nagy részében a program ezt…..
tormanator
2011.09.03 14:34:04
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz