Regisztráció Blogot indítok
Adatok
tök mindegy

0 bejegyzést írt és 71 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Ennyiből is látszik 2015.03.20 10:39:07
Érdemes lesz kimenni az AMTS-re, magyarul a tuningsóra. Csütörtök délután-este megnéztem, mi készül. Van mit nézni. Már az Albertirsai úti parkolóban is álltak az érdekes autók Sok ismerőssel összefutottam, így csak három pavilonba tudtam belesni, de tiszta lelkiismerettel…..
TComment Darwin-díjas útdíjaink 2015.03.18 07:34:52
Öt-hat autósnak kell megszívnia, hogy egyetlen jól járjon.A legnagyobb baj az, hogy ez az egész útdíjasdi rossz irányba visz. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
tök mindegy 2015.03.18 10:08:59
@wega:

Én is köszönöm a magyarázatot.
A matek része még nem tiszta nekem.
"Öt-hat autósnak kell megszívnia, hogy egyetlen jól járjon" akkor ez összesen nem 6-7 autóst jelent? Vagy vannak nem egész autósok is?
tök mindegy 2015.03.18 14:37:14
@wega:

Köszönöm a választ.
Amit ő írt azt értettem.
Amit te írtál, azt nem:
"Ha 10 autóval rendelkező ember közül 2 fő Pest megye határain belül sokfelé közlekedik, akkor azok "jól" járnak, a maradék 8, aki kevesebbet, egy-két desztinácó között teszi ugyanezt, de kényszerűségből használnia kell a fizetőssé váló "elkerülő, meg gyorsforgalmi" utakat, ők rosszabbul járnak. "

Nálam a 10-2=8 8/2=4 4 nem egyenlő 5-tel, de még hattal sem, az én ismereteim szerint.
Persze lehet másnál igen.
Belsőség Drukkolunk neki 2014.12.03 11:33:48
Mert jó fej srác és menjen bármilyen szarul is a szekér, azért a Ferrariért versenyezni mindenki szeretne legalább egyszer. Reméljük, Marchionne pénze és Vettel akarata meghozza az eredményeket. ..
tök mindegy 2014.12.03 16:02:29
Belsőség Örömteli, öreg budi 2014.07.27 06:49:19
Lassan csiszolódik-csiszolódik, nem kerget a tatár, ráérünk Ez a poszt nem akar rábeszélni az öregautózásra. Ne tedd, ne csináld, sokkal okosabban is eltöltheted az idődet, sokkal hasznosabban, tényleg. Ha eddig nem kezdted el, most már ne vágj bele, mert az autózásnak sajnos…..
tök mindegy 2014.07.28 21:46:09
@rATdrAgOn:
és az AOM-872?
Utolsó, vasárnap írott posztomban még csak azt ünnepeltük, hogy megérintettük Itáliát, igaz, rögtön fürdéssel kezdtük az alámerítkezést – bocs – azóta viszont már mélyebben járunk az országban. Hétfőn randa, esős idővel kezdtünk (de várjuk már a túránkat…..
  Két hét múlva ilyenkor madárcsicsergésre ébredünk Földváron, kiverjük a szemünkből a csipát a mosdó szélén, mint hamut a nagypapi pipájából – elég az alliterációkból –, azt a három, S-es méretű Tesco-szatyrot, amit összekészítettünk a kéthetes útra (és…..
tök mindegy 2014.07.07 11:42:18
A legutóbbi posztban ott hagytam abba, hogy keréken állt a gép, és számok szerint jónak kellett lennie. Azóta sikerült kipróbálni, és minden várakozás bejött, tulajdonképpen ennyire jól sosem éreztem magam bringán. Fejleszteni való persze akadt még bőven, de sosem gondoltam…..
tök mindegy 2014.06.21 13:10:33
@mingyá beszólok!:
"Egy 290 ezer környéki merev vázas, full extrás XC bicajjal például lehet villantani a Rómain, de a János hegy legtöbb ösvényén tolni fogod."
Miért csak tolni?
Egy furcsa meghívó érkezett ma a szerkesztőségbe. Tisztelt Szerkesztőség!A Magyar Kerékpárosklub és  a Bringázz Sopron Egyesület szeretettel várja a sajtó képviselőit sajtótájékoztatójára.A sajtótájékoztató keretében a Magyar Kerékpárosklub a Bringázz Sopron…..
tök mindegy 2014.01.20 20:55:46
@bardospetikmet:
(4) Kerékpárral
54. § (4)

a) lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá

b) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni nem szabad.

A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.

22 §

1) A gyalogosnak a járdán, ahol pedig járda nincs, a leállósávon, az útpadkán vagy a kerékpárúton kell közlekednie.
(2) Ha az úton sem járda, sem leállósáv, sem útpadka, sem kerékpárút nincs - vagy az a gyalogosközlekedésre, illetőleg a kerekes székkel való közlekedésre alkalmatlan -, a gyalogosok az úttesten közlekedhetnek.
(3) Ha a gyalogosok az úttesten közlekednek, az úttest szélén, egysorban
a) lakott területen lehetőleg a menetirány szerint a bal oldalon, lakott területen kívül mindig a bal oldalon, a járműforgalommal szemben,
b) a segédmotoros kerékpárt vagy kerékpárt toló, továbbá a kerekes székkel közlekedő mozgáskorlátozott gyalogosok mindig a menetirány szerint a jobb oldalon haladhatnak.
(4) A gyalogosnak az úton olyan tárgyat, illetőleg anyagot, amely sérülést, rongálást vagy szennyezést okozhat, csak megfelelően becsomagolva szabad vinnie. Olyan tárggyal, amely méretei miatt a gyalogosforgalmat zavarná, az úttesten - a menetirány szerinti jobb oldalon, az úttest szélén - kell közlekedni; éjszaka és korlátozott látási viszonyok között az ilyen tárggyal közlekedő gyalogosnak a járművek vezetői által elölről és hátulról kellő távolságból észlelhető lámpát kell vinnie.
(5) A gyalogos az úttesten a kijelölt gyalogosátkelőhelyen, ha pedig a közelben kijelölt gyalogosátkelőhely nincs,
a) lakott területen levő főútvonalon az útkereszteződésnél (a járda meghosszabbított vonalában), valamint a menetrend szerint közlekedő jármű megállóhelyén levő járdasziget és az ahhoz közelebb eső járda között (a járdasziget teljes hosszában),
b) egyéb helyen bárhol,
a legrövidebb áthaladást biztosító irányban mehet át.
(6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.
(7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs.
(8) A gyalogos olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, mielőtt az úttestre lép, köteles meggyőződni arról, hogy áthaladásával a járműforgalmat nem zavarja. Nem léphet az úttestre, ha a jármű olyan közel van, hogy annak zavarása nélkül az úttesten átmenni nem tud.
(9) A gyalogosnak tilos
a) híd, alagút, aluljáró, felüljáró úttestén áthaladni;
b) olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, a szabad kilátást gátló akadály (nagyobb álló jármű stb.) közelében az úttestre lépni;
c) lánc-, illetőleg csőkorlátot, sorompót kinyitni, azon átmászni, alatta átbújni, illetőleg azt megkerülve elzárt területre (úttest, útszakasz, vasúti pálya stb.) lépni;
d) villamospályán közlekedni, vasúti vagy zárt villamospályán - a kiépített átkelőhelyen kívül - áthaladni;
e) autópályán (a leállósávon is) közlekedni, valamint áthaladni;
f) autóúton (a leállósávon és az útpadkán is) közlekedni, valamint útkereszteződésen kívül áthaladni;
g) az úttesten áthaladni, ha a közelben gyalogos alul- vagy felüljáró van.
(10) Vasúti pályán (vasúti átjárón vagy más kiépített átkelőhelyen) a gyalogos csak akkor haladhat át, ha meggyőződött arról, hogy vasúti jármű nem közeledik. Nem haladhat át a gyalogos, ha a jelzőberendezés a továbbhaladás tilalmát jelzi.
(11) Főútvonalon 6 éven aluli gyermeket felügyelet nélkül hagyni tilos.
(12) A lakott területen kívüli út úttestén, leállósávján, útpadkáján tartózkodó gyalogosnak/személynek - ide nem értve a gyalogosok zárt csoportban történő közlekedését - éjszaka és korlátozott látási viszonyok esetén fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselnie.
(13) A gyalog- és kerékpárúton a gyalogos a kerékpáros forgalmat nem akadályozhatja és nem veszélyeztetheti.

Gyalogos gyalog jár, ergo ha kerékpárosnak a gyalogosra vonatkozókat kell betartania, akkor nem kerékpáron ülve kel át az úttesten. Legalábbis én így értelmezem.
tök mindegy 2014.01.20 22:28:58
@szipipeti, @bonifac:

Ezek szerint igen.
Meg kell kérni a jogalkotókat, hogy pontosítsák a dolgokat, mert ez így nem oké.
Két hónap telt el a két TC pályanap közt. Ez jó sok idő, de a versenyautó-építés munka. A munka pedig, mint az nyilvánvaló, légnemű, amennyiben állandóan kitölti a rendelkezésére álló teret. És ott nyomást képez. Lássuk, hogyan. Először is a motor: Powered Áki…..
tök mindegy 2013.09.09 20:52:25
@nem kéne...:

Ha jól értem, azt írod, hogy az olajszivattyú szívóoldaláról elfogy az olaj, mert nem folyik vissza elég gyorsan?

De miért nem folyik vissza? Oljahűtő, o.termosztát, alapból be nem épített, plusz ellenállások?

Gondolom fogaskerék szivattyú van ebben a motorban is.
Azok jelleggörbéje inkább függőleges, nem?
Akkor meg elvileg nagy emelőmagassághoz, viszonylag kis tömegáram csökkenés társul.
Akkor meg elvileg nincs akkora baj.

Rosszul gondolkodom?
tök mindegy 2013.09.09 21:17:11
@nem kéne...:

Aha

Illetve van még a rugós túláramszelep is.
Elvileg a fölösleges nyomásnak, illetve olajnak azon keresztül vissza kellene jutnia a szívóoldalra, nem?

Laikusként érdeklődöm, mert ezzel a jelenséggel már találkoztam és kíváncsi vagyok más véleményére.
A közutak kezelői tanultak a múltkori fiaskóból, ezért minden tőlük telhetőt megtettek már tegnap éjjel, hogy mindenki a fontos információk birtokába jusson. Az M0-n legalábbis ezt láttam. Azoknak, akik esetleg nem vették volna észre a hófehér utakon, három nyelven is…..
tök mindegy 2013.03.26 15:08:04
@Leadfoot:

hát ebben a kabátlopási ügyben bizony benne vagy már :-)

egyébként hogyan kellene tájékoztatni a közlekedőket az ilyen útviszonyokról?
Kőbájker kollégánk, a Robogó blog gazdája Debrecenbe indult az ítéletidőben, és semmi oka nem volt az aggodalomra, hiszen az autópálya-kezelő honlapja az M3-ason nem jelzett problémát. Ilyen lenne a tökéletes állapotú autópálya? Tegnap az M3 tökéletes állapotban volt.…..
tök mindegy 2013.03.16 10:35:44
@Gyarló Hintaló:

Látszik, te sem értesz hozzá :-)
60-70-es tempó ilyen körülményke között?!?!? Nonszensz!!!
Ha 130 a megengedett akkor 130!!!
tök mindegy 2013.03.16 10:46:24
@effendi79_:

jujj!
ezért még kapni fogsz :-)
tök mindegy 2013.03.16 20:25:52
@uarempty:
biztos Svédországban is 25 évente van ilyen állapot...
25 évente lehet, hogy te is tudsz várni egy-két napot, hogy eljuss A-ból B-be, de ha nem, hát nem :-)
Múlt héten leírtam a sztorit alaposan, most pedig itt a videó azoknak, akiket érdekel a rotyogás, meg egy közúton Swifteket és kamionokat előző öreg pályaautó szürrealitása. Nincs agyondumálva, mert sok volt a munka és a stressz, feszesen mentünk, de a lényeg…..
Mint a rossz lelkiismeret, úgy üldöz engem a Puch. Ez az autó a legsötétebb lelkiismeretem fizikai megtestesítője. Egyetlen szerencsém vele - oly régóta lohol a nyomomban, hogy alig kellett ráköltenem. Nem viccelek, valamennyi közül a legelfeledettebb, legmellőzöttebb, ugyanakkor…..
tök mindegy 2013.01.06 13:32:27
@Béla, tudod a Béla:

Nézd meg egy hónap múlva, ha még hirdetik, akkor nem..., szerintem.
Vélemény-cikkünk kommentposztja...
tök mindegy 2012.12.29 12:25:47
@kicsidio:

+1
Sajnos nem vagyok olyan könnyű helyzetben, mint önök, akik csak olvassák a Totalcart; én találkozom is az olyan cikkek íróival, mint ez, valamint ez, és kávézás közben könyörtelenül térítenek, győzködnek. Nem erőszakosan, hanem úgy passzív agresszív módszerrel, Göbi, neked…..
A mai napon sajtótájékoztató keretében indította el átfogó kampányát a márkaszervizek előnyösebb megítélése érdekében a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete. Ennek központi eleme az egyesület, és az akcióban résztvevők által közösen indított weboldal, az…..
tök mindegy 2012.10.16 20:53:26
Na, nem mintha eddig nem ő lett volna. Félgázzal is hozta a kötelezőt, szülővárosában lett világbajnok, zsinórban kilencedszer. Nincs itt semmi látnivaló kérem szépen.  De most tényleg, komolyan! Tegye fel a kezét, akit meglepett a hétvégi francia rali eredménye. Na…..
Belsőség Egyliteres benzintemető 2012.10.01 16:55:57
Sokan tartják, hogy az elsőre mindig emlékezni fogunk. Én tizennyolc voltam, amikor megtörtént: gyorsan beleszerettem a gyönyörű feketébe, olyannyira, hogy túlságosan el is kapkodtam a dolgot. Az idő persze megszépíti az emlékeket, de az együtt eltöltött két év alatt rengeteg…..
tök mindegy 2012.10.01 18:46:50
@m20b25: szemét olaszok biztos így gurították le a tróger gyártósorukról :-(
Este tíz múlt, gyűlnek a bogarak a garázsban percegő neoncsövek körül. Ernyedten ülök a sámlin, sokat kivett belőlem a reggel óta tartó szerelés. Még gyorsan felfújom a gumikat, hogy a holnapi Belsőség-találkozóra menet ne legyen gond, aztán irány haza, az ágyba. Pont elérem…..
Mai Égéstér-adásunk kommentposztja. Itt letöltheti...
tök mindegy 2012.08.09 18:23:33
@Leadfoot:
divat szidni...?
de végre egy építőmérnök, aki majd elmagyarázza, hogy miért volt szükség a zsaluzatra földet hányni.
kíváncsian várom a magyarázatot.

ötdiplomás közgazdász
tök mindegy 2012.08.09 20:26:41
@Leadfoot:

köszönöm a linket.
nekem ez szimpla bizonyítvány magyarázatnak tűnik.
változatlanul nem győzött meg ez a link sem arról, hogy szükségesek voltak az alagutak.
rosszindulatú vagyok, így ahogy a magyarázkodó is írja, szokatlan hazánkban ez a technika, (mondjuk aranyos, hogy párhuzamot von az Alagúttal :-)), ezért érzésem szerint, akart ilyet tervezni :-)
végül, nem láttam az összevetésben az alagutak karbantartási költségének összevetését, a többi variáció költségével.

a kivitelezés minőségéről már ne is beszélgessünk.
Belsőség Dezső keréken! 2012.07.22 07:16:00
Nahát, nahát. Úgy látom, ráfordultunk a célegyenesre, drága, öreg Ponton Mercim alatt ugyanis kerekek vannak. Nem, nem a hegesztőkeret zsúrkocsi-futóműve, hanem már a saját felfüggesztése, igaz, a felnik még Csabi tartalék készletéből való, 123-ason használatos darabok. Erős…..
tök mindegy 2012.07.22 12:59:57
A ralis bohóc elkészült újabb videójával. Azt hiszem, ezúttal is látványosra sikerült, de most sem ment semmi elsőre. Nem kötelező szeretni, de megnézni azért érdemes.…..
Mielőtt azt hiszik, hogy mi csak egész nap ülünk a fenekünkön és hülyeségeken törjük a fejünket, nézzék csak meg, hogyan fest egy átlagos munkanap. Ritkán jön össze mindenki, hiszen sok a dolog, sok a gond. Az íróasztalok azonban nem hazudnak. Mai belterj-infónkat…..
tök mindegy 2012.06.06 17:18:07
Az utolsó 100 napot alaposan be kell osztani. Ezt erősítette meg bennem a múlt péntek, amikor először – és egészen biztosan utoljára – veszekedtünk egy kicsit Adorjánnal. A helyzet az, hogy a dicsőséges áprilisi hadjárat meglehetősen lehangolóan alakult. Ezt a keserű…..
tök mindegy 2012.05.23 17:48:53
@kamikazeee:
engem személy szerint bosszant az ilyen emberi hozzáállás, amit a kamugyár szerelők előadnak.
talán azt is előadták, hogy rajtuk kívül senki nem ért úgy a dolgokhoz...
és várom azt a dumát, hogy tul.képpen ez a munka számukra ráfizetés :-(
illetve én is voltam ebben a cipőben. sokat tanultam a dologból. ezért írom, hogy el kell innen is hozni a gépet.
az ütemterv meg szép és jó dolog, de csodálkoznék, ha ebben a műhelyben bármi eredményt hozna.
Mint arról már korábban is beszámoltunk, 25 évvel győzelme (és akkori rekordideje) után Walter Röhrl újra nekivág a hegynek! A Pikes Peaken közel 20 kilométer, 150 kanyar és óriási szintkülönbség vár a német versenyzőre és brutális versenyautójára, a hatszáz lóerős S1-es…..
tök mindegy 2012.05.19 15:49:31