Regisztráció Blogot indítok
Adatok
frvv861

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Hivatalos választ többszöri megkeresésünk ellenére sem kaptunk, de információink szerint az ORFK-nál még nem tudják pontosan, mekkora erőket mozgósítanak az ominózus szigorított jogszabály betartatására.Mai cikkünk blogposztja...
frvv861 2011.09.01 14:00:12
Orvosként egy évig Németországban dolgoztam, ahol rögtön az elején vettem egy 15 éves BMW kombit (két kisgyerekem van), aminek mai itthoni értéke jó ha 500ezer ft-t eléri, az érte befizetendő regadó azonban 250ezer forint, tehát teljesen aránytalan és túlzó, főleg ha hozzávesszük az ügyintézés költségeit (összesen írd és mondd további 130ezer ft). Ezért hazajövetelünk után (bejelentett német lakcím birtokában) nem regisztráltattam a kocsit. Aki akar, vessen ezért rám követ nyugodtan, de azért nézze meg előbb a számokat is! Tehát mégegyszer:
Az autó jelenlegi értéke: jó esetben 500ezer ft
Regadó+ügyintézés (forgalmi vizsga,stb): 380ezer Ft.
Jelentkezzen aki szerint ez a két szám arányban áll egymással!!!
A külföldi rendszámosokkal való kíméletlen elbánásban követendő példaként sokat emlegetett Ausztriában a befizetendő összeget az autó ÉRTÉKÉHEZ viszonyítják, annak 15%-át nem haladhatja meg, tehát az én példámnál maradva 75ezer forintot tenne ki!
Hosszas tépelődés után (ismét külföldre készülök dolgozni menni, de még bizonytalan mikor) végül úgy döntöttem, a békesség kedvéért (kihasználva a fantasztikus 50%-os kedvezmény lehetőségét) befizetem a pénzt. Ehhez egy kereskedő segítségét is igénybe vettem, aki pár nap alatt, 45ezer Ft ellenében lebonyolította az egészet (enélkül a procedúra igencsak elhúzódik), tehát a kis kaland így összesen 300ezer forintomba került.
Apropó: miért kötelező egy Németországban az ottani TÜV által frissen (idén májusban) levizsgáztatott autót a regisztrálás előtt magyar műszaki vizsgán is 53ezerért megfeleltetni? Ez nem sért EU-s alapelveket?