Regisztráció Blogot indítok
Adatok
pecazz

100 bejegyzést írt és 14 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ahogy a horgászok többsége tudja, a nagy fogások nemcsak a méretükben, hanem az emlékezetünkben is maradandóak. Én minden kapitális halat visszaengedek a gyors és kíméletes fotózás után. Sokszor csak telefon van nálam, de mindig születnek képek. Az utóbbi években azt vettem észre, hogy nagyon sok…..
Sajnos a Tisza ebben a szezonban is a már-már szokásosnak mondható arcát mutatja, azaz árad. Úgy néz ki, hogy január végéig off, de lehet előbb jön a tilalom, minthogy horgászható lenne, így maradnak a környékbeli tavak. Tegnap jött az infó, hogy szabad a pálya, mert az elmúlt hetek enyhe időjárása…..
A lenti linken rengeteg szerelési segédletet, videót találtok. A videók Franktől származnak és angol nyelvűek. Szerelési segédletek 8V és 16V Vitarához...
Rendhagyó módon most nem egy konkrét pecáról írok, hanem megpróbálok picit általánosságban írni. Szóval ez lehet, hogy nem is poszt, hanem inkább cikk lesz, ha a végére érek...
Sajnos picit eresztett a hűtőradiátorom, így rászántam magam a cserére. Igazából nem meglepő egy 26 éves autón, hogy hűtőt kell cserélni, de jöhetett volna jobbkor is. A Bárdiban találtam utángyártott hűtőt, a képeken a cikkszám, ha valakit érdekel. Méretileg teljesen ugyanaz. Maga a csere nem nagy…..
A következő oldalon rengeteg Suzuki Vitara szervizkönyv és egyéb service manual található. Sidekick, Tracker, Samurai, Vitara X-90. Ide kattintva tölthetitek. :)..
Lakatolás után telibe mattítottam a régi fényezést, kikitteltem a javításokat, nagyobb horpadásokat. Kijöttek az oldal ablakok, letakartam a fényezni nem kívánt részeket és szórtam is a festhető rücsit a küszöbökre, illetve belülről a frissen lakatolt részek is kaptak. Aztán fújtam a füllert. Most…..
Lakatoláshoz oldalra borítottuk a kocsit, hogy alulról is meg tudjam varrni a fonákokat. Az alváz hátsó részének bizonyos részeit is borítás után lakatoltam. Miután alulról is kikentem minden varratot és rést sikával, neki álltam az alvázvédő felvitelének. Magasnyomású mosó, 50l kompresszor,…..
Elég rég jelentkeztem, de ennek oka volt. Az autó műszakira ment és "picit" foglalkozni kellett a kasznival. :) Idő hiányában eredetileg az volt a terv, hogy Misi barátommal "gyorstémába" kicseréljük a jobbos küszöböt és áttoljuk műszakin, aztán tavasszal neki állok a komolyabb lakatolásnak. Tervünk…..
Ha esőben sarazunk, akkor megázunk. Ez tény. Meg sajnos az is tény, hogy ha vizes ruhával ülünk vissza a kocsiba, akkor jobban párásodnak az ablakok.A légterelő hasznos lehet ilyen esetben, hiszen így picit lehúzva az ablakot nem esik be az eső, a sárdarabok sem jönnek be, viszont a résnyi nyílás ad…..
Sokat szívtam emiatt az alkatrész miatt, de csak a generál után derült ki, hogy ez okozza a hibát. A hengerfej felújítás és gyűrűzés után szépen járt az autó, de melegen nem indult az önindító első forgatására, hanem egy nagyon picit köszörülni kellett. Illetve volt egy torpanás is, ami nagyobb gáz…..
A bal oldal után a szívósor oldala is visszaépítésre került. A szívósor belül is ki lett tisztítva, mindenhol volt lerakódás, rá kellett szánni az időt. Itt is mindenhova új tömítés került. A vákuumcsöveket is kicseréltem. A szívósor alsó csavarjainak és az alatta lévő dolgoknak a meghúzása nem…..
A gépműhely végzett a hengerfej felújításával, ránézésre nagyon szép lett, reméljük jól fog szuperálni. :) 35000 Ft volt a móka, mert a vezérműtengelyt is egyengetni kellett. Így egy full felújításon esett át a hengerfej (síkolás, szelepfészkek kiszedése, szelepvezetők, szelepek, szelepszár…..
Az autót úgy vettem, hogy le volt szedve a szervóról az ékszíj. Minden tiszta olaj volt a szervószivattyú körül, nyilvánvaló volt, hogy gond lesz vele. Rögtön bele is szaladtam egy szervószivattyú cserébe. Szerencsére találtam jó állapotú bontottat, ami jól működik azóta is. Le is kopogom, kopp,…..
Itt összegyűjtjük a kocka Vitarához fellelhető alkatrészek cikkszámait,hátha segítséget nyújt valakinek. Ha van bármilyen alkatrészhez cikkszámod és bolt ahol fellelhető,akkor ne habozz írni egy kommentet! 1.6 8V Kocka Vitara alkatrészek (1988-1999) Alkatrész neve Gyártó Cikkszám Itt…..
Tavaszra megadta magát a henferfej tömítés. Valamelyik henger bele dolgozik a hútővízbe, ahol túl nagy a nyomás ezért rendszeresen elfolyik a hűtővizem. Mindezek mellett melegen nehezen indul (először 3 hengerezik, utána indul a 4. henger) és ~20 litert eszik, amit nem tudok, nem akarok…..
Ha már pecázni nincs idő, töltsük fel a készleteket.....
Az év utolsó csónakos pecáját tervezgettük a srácokkal. Mindenképp ki akartunk menni még novemberben a helyi szabályok miatt. Sok választásunk nem maradt, csak a csütörtök, amikorra havazást/esőt mondott Németh Lajos. Ennek nem nagyon örültünk, de Dögös Robi is megmondta, hogy "menni, menni, muszáj…..
Úgy alakult, hogy meló előtt ki tudtam ugrani nettó fél órára doblálni párat az idei első fagyos reggelen. Szeretem a hideg reggeleket, ilyenkor általában tiszta a levegő, mindig felfrissít...
Melegen nem indul a Vitara. Szopó. A benzinnyomás okés, a gyújtás is rendben, valószínűleg a keverékkel van a gond. A PCV szelepet és az EGR-t akartam tisztítani, hátha megoldódik a probléma. A PCV-t hosszú dugókulcs hiányában nem mertem kitekerni, mert csillag-villással féltem, hogy beletöröm a…..
Idei évem horgászat szempontjából nem túl fényes. Sok dolog összejött otthon ezért kevés időm maradt egyik kedvenc szórakozásomra. Tavasszal néhány harit és pontyot sikerült elcsípni, így az értékelhető, viszont a nyár gyakorlatilag egy nagy betli volt. Kár lenne szépíteni... November elején aztán…..
Korábbi kocka Vitarákban van néhány nagyon okos megoldás, amelyek bizonyára mindenkit bosszantanak. Ilyen a lökhárítóban elhelyezett hátsó lámpa. Ez már a Samukban is egy borzasztó megoldás volt, de itt még roszabb, hiszen sokkal több sár tud összegyűlni a relatíve nagy méretű lökösben. Én konkrétan…..
Ha terepjárót veszek az első teendők közt szerepel az olajcsere a hajtásban. Nem nagy vasziszdasz, de a berohadt leeresztő és feltöltő csavarok leszedésével lehet cumizni. A difi leeresztő csavarokba (Samurai és Vitara) pont belepasszol a 3/4 krova feje, ami nagy segítség. Én készítettem…..
Végre megjöttek az új Simexek. 215/70 R15 méret lett végülis. 71 cm magas a gumi és 20 cm széles. A minta középen 22 mm. Hétvégén felkerülnek a macisajtos felnikre, az autót pedig megemelem addig. Ennyivel magasabb, mint az utcai gumi Zoral minta, sárban nem lesz gond, azt hiszem :)..