Adatok
fofilozofus
280 bejegyzést írt és 1560 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ősi szokás: amikor az ellenség le van győzve, akkor jelképes hatalmi épületére kitűzik a győztes zászlaját...
A választást elemző cikkemben írtam, hogy a Fidesz vereségének egyik oka az infláció volt. A lényeg, hogy legyen moslék az ólban. Ha van, akkor vihetik a zsidókat, kivégezhetik az 56-os forradalmárokat, le van szarva. Ha meg nincs moslék, akkor lázadás van.
A Portfolio nevű szennylapban (a…..
fofilozofus
2026.05.06 11:40:42
fofilozofus
2026.05.07 21:44:18
@__NEHALEM__: Sajnos mi is meg szerencsétlen, magának angol nevet választó Alöksz is meg fogjuk tudni, hogy ezek a hülyék mit szavaztak meg.
Emlékezzünk a Habsburgokra, akiknek az első intézkedése az volt, hogy a magyarok "önként" lemondanak a királyválasztásról és elfogadják az automatikus öröklést. Természetesen ezt csak azután, hogy egy Habsburgot választottunk. Itt is így mondunk majd le az országunkról, szerződésekben. Erre mondtam, hogy Hitler mekkora lúzer volt, tankok helyett meg kellett volna vennie az újságírókat meg a pártokat.
De ezeknek magyarázhatod
Emlékezzünk a Habsburgokra, akiknek az első intézkedése az volt, hogy a magyarok "önként" lemondanak a királyválasztásról és elfogadják az automatikus öröklést. Természetesen ezt csak azután, hogy egy Habsburgot választottunk. Itt is így mondunk majd le az országunkról, szerződésekben. Erre mondtam, hogy Hitler mekkora lúzer volt, tankok helyett meg kellett volna vennie az újságírókat meg a pártokat.
De ezeknek magyarázhatod
fofilozofus
2026.05.11 09:04:31
A probléma az, hogy ez a gyarmattartó okosabb a klasszikusnál, mely csak cipelte ki a vagyont, s semmit nem adott cserébe.
Azaz a népnek van vesztenivalója, ha a gyarmattartó ellen szavaz.
Pedig van minta rá, hogyan lehet a normalitásban megmaradni közepes méretű, mérsékelten gazdag…..
fofilozofus
2026.05.08 08:45:54
@Serény Vélemény:
Az a helyzet, hogy a GDP-n belül a mezőgazdaság egy nagyon kis, jelentéktelen valami. Ha jól akarsz élni, nem az számít. Persze a magyaz mezőgazd. egy kalap szar, ezt én is sokszor bíráltam ( megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/2022/10/04/ocska_magyar_mezogazdasag). De az a lényeg, hogy Hollandiában gyártják azokat az eszközöket egyedül a világon (!), amik le tudnak világítani vékony csíkszélességű chipeket. Ez a lényeg meg még pár kulcságazat. A mezőgazd. nem tartozik közéjük. Csak nézd meg, hogy mondjuk 200 évvel ezelőtt a lakosság 90%-a túrta a földet, és a maradék volt a katona, nemes, pap, művész stb. És annyit dolgoztak, hogy meggebedtek, és akkor elő tudták állítani a családjuknak szükséges élelmet meg annyi felesleget, ami azt a 10%-ot eltartotta. Most ez a szám kb. 2%
Az a helyzet, hogy a GDP-n belül a mezőgazdaság egy nagyon kis, jelentéktelen valami. Ha jól akarsz élni, nem az számít. Persze a magyaz mezőgazd. egy kalap szar, ezt én is sokszor bíráltam ( megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/2022/10/04/ocska_magyar_mezogazdasag). De az a lényeg, hogy Hollandiában gyártják azokat az eszközöket egyedül a világon (!), amik le tudnak világítani vékony csíkszélességű chipeket. Ez a lényeg meg még pár kulcságazat. A mezőgazd. nem tartozik közéjük. Csak nézd meg, hogy mondjuk 200 évvel ezelőtt a lakosság 90%-a túrta a földet, és a maradék volt a katona, nemes, pap, művész stb. És annyit dolgoztak, hogy meggebedtek, és akkor elő tudták állítani a családjuknak szükséges élelmet meg annyi felesleget, ami azt a 10%-ot eltartotta. Most ez a szám kb. 2%
fofilozofus
2026.05.08 09:01:10
@Deak Tamas:
Igazad van, válság esetén fontos a mezőgazd., de sima időkben meg nem. Mondok egy jó példát.
Mikor volt a nagy hitelválság 2009-ben az USÁ-ban, akkor volt olyan bróker, aki észrevette, hogy ez gáz, szól a főnökeinek, azok meg kirúgták, mert kell a bevétel. Volt egy másik is, aki a krach előtt 1 héttel vette észre. Az fossá kereste magát.
A lényeg az, ami a mostani választáson is előjött, hogy az élet (evolúció) a RÖVID TÁVÚ hasznot keresi: most legyen jó. Hiába érvelsz a mezőgazd. fontossága mellett, mert azt MOST kell támogatni évente milliárdokkal, hogy valamennyire versenyképes legyen a külfölddel. AZtán meg ha beüt a krach, akkor meg nem lehet kiépíteni egy év alatt mindent. SZóval igazad van, hogy fontos, de senki sem fogja kifizetni évtizedekig a biztosítást (ez tekinthető biztosítási összegek).
Ha meg egyébként beüt a krach, lehet hogy pont traktorgumi nem lesz vagy vegyszer.
Csak az egyes ember tervezhet a jövőre, a tömeg segg buta ilyen szempontból.
Igazad van, válság esetén fontos a mezőgazd., de sima időkben meg nem. Mondok egy jó példát.
Mikor volt a nagy hitelválság 2009-ben az USÁ-ban, akkor volt olyan bróker, aki észrevette, hogy ez gáz, szól a főnökeinek, azok meg kirúgták, mert kell a bevétel. Volt egy másik is, aki a krach előtt 1 héttel vette észre. Az fossá kereste magát.
A lényeg az, ami a mostani választáson is előjött, hogy az élet (evolúció) a RÖVID TÁVÚ hasznot keresi: most legyen jó. Hiába érvelsz a mezőgazd. fontossága mellett, mert azt MOST kell támogatni évente milliárdokkal, hogy valamennyire versenyképes legyen a külfölddel. AZtán meg ha beüt a krach, akkor meg nem lehet kiépíteni egy év alatt mindent. SZóval igazad van, hogy fontos, de senki sem fogja kifizetni évtizedekig a biztosítást (ez tekinthető biztosítási összegek).
Ha meg egyébként beüt a krach, lehet hogy pont traktorgumi nem lesz vagy vegyszer.
Csak az egyes ember tervezhet a jövőre, a tömeg segg buta ilyen szempontból.
fofilozofus
2026.05.08 17:57:56
@Billy Hill: Bocs,a végér4e nem kell a zárójel, azt töröld.
Csak az, amire számítani lehetett.
Több, mint kormányváltás, mert itt 16-évnyi kormányzás ér véget, ami már csak a hossza miatt is más, mint az egy ciklus utáni kormánycsere. Emiatt a változás is nagyobb, s ehhez nem kell "rendszerváltozásról" beszélni, mert ilyen nem lesz, marad a polgári…..
fofilozofus
2026.05.07 21:59:33
@Alöksz Róz Unbanned:
Azért megnézem ezt a hülye buzigyerek Vitézyt, hogy hogyan állítja le majd az M1-es bővítését. Ugye mi a nyugat felé nyitunk, tehát ezért akadályozzuk az M10-es építését.
Otthon arra recskázik, hogy modellvasutat tologat. (Vagy az ánuszába tologatja be, ki tudja.)
Én is szeretem a vasutat, de a normalitás mentén. Remélem, hogy Vitézy majd mikor rosszul lesz, akkor nem mentőAUTÓ megy ki az n. kerületi lakásához, hanem mentőVONAT. Persze előtte mg kell 10 év, hogy kiépítsék a síneket hozzá. :-)
De nem szaladjunk előre, ez MA MÉG csak fantázia. Majd röhögünk akkor, mikor valóság lesz.
Azért megnézem ezt a hülye buzigyerek Vitézyt, hogy hogyan állítja le majd az M1-es bővítését. Ugye mi a nyugat felé nyitunk, tehát ezért akadályozzuk az M10-es építését.
Otthon arra recskázik, hogy modellvasutat tologat. (Vagy az ánuszába tologatja be, ki tudja.)
Én is szeretem a vasutat, de a normalitás mentén. Remélem, hogy Vitézy majd mikor rosszul lesz, akkor nem mentőAUTÓ megy ki az n. kerületi lakásához, hanem mentőVONAT. Persze előtte mg kell 10 év, hogy kiépítsék a síneket hozzá. :-)
De nem szaladjunk előre, ez MA MÉG csak fantázia. Majd röhögünk akkor, mikor valóság lesz.
A valószínűség mindig nulla feletti.
Vajon például mennyi a valószínűsége annak, hogy az 5/35-ös (azaz 35-ből 5 számot kell eltalálni) lottójátékban a 41-es számot húzzák ki? Erre mindenki rávágja alapból: nulla, hiszen nem lehet az 1-35 közti számokból kihúzni a 41-es számot!
Igen, de…..
fofilozofus
2026.05.06 13:34:35
@Unalmas Pofázás:
Igen, kíváncsi vagyok én is. Elsőre nem mernek nagyot lépni:
Károlyi Mihály -- Kun Béla
Medgyessi Péter -- Gyurcsány
Magyar Péter -- ?????
Igen, kíváncsi vagyok én is. Elsőre nem mernek nagyot lépni:
Károlyi Mihály -- Kun Béla
Medgyessi Péter -- Gyurcsány
Magyar Péter -- ?????
fofilozofus
2026.05.06 17:17:48
@Evil Empire:
" Magyar Péter nem egy Károlyi vagy egy Medgyessy, szerintem nem fogadná el ilyen egyszerűen ha leváltanák. "
Van az a pénz. Odamennének egy kis táskával (értsd: offshore bankszáma), oszt letennék. Hidd el, elfogadná. Végül is mindegy, mennyi pénzt adnak neki, a végén úgyis nekünk kell majd kifizetni.
" Magyar Péter nem egy Károlyi vagy egy Medgyessy, szerintem nem fogadná el ilyen egyszerűen ha leváltanák. "
Van az a pénz. Odamennének egy kis táskával (értsd: offshore bankszáma), oszt letennék. Hidd el, elfogadná. Végül is mindegy, mennyi pénzt adnak neki, a végén úgyis nekünk kell majd kifizetni.
fofilozofus
2026.05.06 19:33:57
@Mészáros N. Andor: Pontosan ezt a példát hoztam fel én is. :-) Úgy látszik, ez a legkézenfekvőbb példa.
Ki kerül börtönbe? Meglepi lesz, mert senki. Legalábbis biztosan senki a politikailag jelentős személyek közül.
A libbant szereplők nagyot fognak csalódni. Még pár hónap, s be is teljesedik...
fofilozofus
2026.05.05 09:29:42
@Alöksz Róz Unbanned:
A kiegyezésnél is fő pont volt, hogy magyar állampolgárok ne raboskodhassanak idegen földön. Ugye akkor szereztük vissza a szuverenitásunk egy részét, most meg ugye éppen elvesztettük (hamarosan bekövetkezik). Még Hitlernek sem engedtük meg, hogy Magyarországon sorozza a svábokat, az más kérdés, hogy utána már nem tudtunk ellene tenni. Most is ez lesz, idegenek fognak grasszálni itthon. A végén Jányit is kiadták a szerbeknek (vagy Szombathelyit??), még az ukránok is kikérhetik Viktort.
De a legjobb az lesz majd nekik, hogy ha köztörvényes bűncselekményért ítélik el, aztán meg irány Rodostó.
A kiegyezésnél is fő pont volt, hogy magyar állampolgárok ne raboskodhassanak idegen földön. Ugye akkor szereztük vissza a szuverenitásunk egy részét, most meg ugye éppen elvesztettük (hamarosan bekövetkezik). Még Hitlernek sem engedtük meg, hogy Magyarországon sorozza a svábokat, az más kérdés, hogy utána már nem tudtunk ellene tenni. Most is ez lesz, idegenek fognak grasszálni itthon. A végén Jányit is kiadták a szerbeknek (vagy Szombathelyit??), még az ukránok is kikérhetik Viktort.
De a legjobb az lesz majd nekik, hogy ha köztörvényes bűncselekményért ítélik el, aztán meg irány Rodostó.
fofilozofus
2026.05.05 09:31:15
@fofilozofus: Ja, és a labancok majd tapsolni fognak, ahogy az aradi vértanúk esetében is tették. Boldi? Gery meg a többi idegenszívű. (Elnézést kérek azoktól, akik nem idegenszívűek, ők csak simán hülyék).
fofilozofus
2026.05.05 09:50:49
@Deak Tamas:
Lehet, hogy igazad van. Ugye elvileg az a különbség, hogy az idegenen látszik, hogy az, mert mondjuk nem magyarul beszél, máshol született stb., de az idegenszívűn nem látszik, csak a szíve mélyén másnak szurkol.
ű
Nekem van pl. egy ismerősöm, még Erasmusszal volt Hollandiában fiatal korában. A gyerekét is odaküldte, kb. elüldözte itthonról. Az élete nagy tragédiája, hogy nem hollandnak született. De ha megmondanám neki, hogy ő a lelke mélyén idegenszívű, akkor megsértődne. A labancok hihetetlen elánnal mondják, hogy ők magyarok, de még el is hiszik. Ilyen speciális magyarok, hogy minden jogkört adjunk át Hollandiának (pl.) és az oktatás nyelve is legyen mondjuk a holland, de csak azért, mert ez a gazdaság nyelve. De ők azért magyarok. :-)
Lehet, hogy igazad van. Ugye elvileg az a különbség, hogy az idegenen látszik, hogy az, mert mondjuk nem magyarul beszél, máshol született stb., de az idegenszívűn nem látszik, csak a szíve mélyén másnak szurkol.
ű
Nekem van pl. egy ismerősöm, még Erasmusszal volt Hollandiában fiatal korában. A gyerekét is odaküldte, kb. elüldözte itthonról. Az élete nagy tragédiája, hogy nem hollandnak született. De ha megmondanám neki, hogy ő a lelke mélyén idegenszívű, akkor megsértődne. A labancok hihetetlen elánnal mondják, hogy ők magyarok, de még el is hiszik. Ilyen speciális magyarok, hogy minden jogkört adjunk át Hollandiának (pl.) és az oktatás nyelve is legyen mondjuk a holland, de csak azért, mert ez a gazdaság nyelve. De ők azért magyarok. :-)
Fjodor M. Dosztojevszkij azon műve a Démonok, melyet nem tiltottak ugyan be a szovjet korban (Dosztojevszkij túl fontos, ráadásul nyugatellenessége beillett a szovjet ideológiába is), de nem is szerettek. Ez az eredeti cím, Démonok, a magyar fordításban a címe "Az ördöngősök" vagy "Ördögök" vagy…..
fofilozofus
2026.02.27 10:13:01
@MEDVE1978:
"nagyobbak voltak a "víziók" és a bizalom ebben a demokrácia játékban. "
A 90-es évek szörnyű volt gazdasági szempontból, mert le kellett bontani a régi FOS-t, miközben persze a sajtó a libsikomcsik kezében volt. Azonban tényleg volt benne egy nagyon kellemes naivitás, mint pl. hogy nem kell hadseregre költeni, mert az elavult és majd a NATO úgyis megvéd, hamarosan jólét lesz, a demokrácia nagyszerű dolog. 2002-ben pl. Viktorék a határtalan naivitás miatt vesztették el a választást. Az MSZP egyszerűen megmondta, hogy minden nyugdíjas kap 19500 forintot majd. Kb. ezen múlt. Úgyhogy most nem hagyják magukat. :-)
Mára sajnos már el kellett felejtenünk ezeket, a realitás visszakúszott. A tudatlanság is lehet szép, de mára felnőttünk.
"nagyobbak voltak a "víziók" és a bizalom ebben a demokrácia játékban. "
A 90-es évek szörnyű volt gazdasági szempontból, mert le kellett bontani a régi FOS-t, miközben persze a sajtó a libsikomcsik kezében volt. Azonban tényleg volt benne egy nagyon kellemes naivitás, mint pl. hogy nem kell hadseregre költeni, mert az elavult és majd a NATO úgyis megvéd, hamarosan jólét lesz, a demokrácia nagyszerű dolog. 2002-ben pl. Viktorék a határtalan naivitás miatt vesztették el a választást. Az MSZP egyszerűen megmondta, hogy minden nyugdíjas kap 19500 forintot majd. Kb. ezen múlt. Úgyhogy most nem hagyják magukat. :-)
Mára sajnos már el kellett felejtenünk ezeket, a realitás visszakúszott. A tudatlanság is lehet szép, de mára felnőttünk.
fofilozofus
2026.02.27 12:13:47
@Gery87:
"az egyik hős egy 11-éves kislánnyal szexel -- Hát legalább NER kompatibilis."
Nyilván, ha sokszor elmondjátok, akkor pedofil az összes fideszes. Csak ezen múlik, bizonyítékok nem kellenek, nem baj, ha a törvényt megszigorították, mert ti sokszor elmondjátok. Máshol ezzel érvelhetsz, de itt nem. Ez akkor is csak propaganda marad.
"Hatalmas áldozatokkal de leküzdötték a maradiságot és hosszú távon ez a javára vált az országnak."
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Ócska, nyomorult kommunista propaganda. Ugye azt nem tudták letagadni, hogy hatalmas áldozatok voltak, ezért jól megmarketingelték, hogy a cári rendszer nyomor volt, és hát ugye most már fejlett ország lett. :-)
Nem volt akkora a lemaradás. Ez utólagos hazudozás. A cári rendszer sokkal kisebb áldozatokkal is elérte volna ugyanezt. Folyt ott is az iparosodás. Ez csak a bűnük kisebbítése projekt.
Amit nagyon elbasztak, az egyértelműen az I. vh. Akkora erőfeszítésre kényszerítették az országot, hogy abba belerokkant. Alkalmatlan volt a felső vezetés egy ilyen sokkszerű kihívásra. Ezért tudtak győzni a bolsik, akik utána még nagyobb nyomorba, és elképzelhetetlen elnyomásba vitték az országot.
"az egyik hős egy 11-éves kislánnyal szexel -- Hát legalább NER kompatibilis."
Nyilván, ha sokszor elmondjátok, akkor pedofil az összes fideszes. Csak ezen múlik, bizonyítékok nem kellenek, nem baj, ha a törvényt megszigorították, mert ti sokszor elmondjátok. Máshol ezzel érvelhetsz, de itt nem. Ez akkor is csak propaganda marad.
"Hatalmas áldozatokkal de leküzdötték a maradiságot és hosszú távon ez a javára vált az országnak."
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Ócska, nyomorult kommunista propaganda. Ugye azt nem tudták letagadni, hogy hatalmas áldozatok voltak, ezért jól megmarketingelték, hogy a cári rendszer nyomor volt, és hát ugye most már fejlett ország lett. :-)
Nem volt akkora a lemaradás. Ez utólagos hazudozás. A cári rendszer sokkal kisebb áldozatokkal is elérte volna ugyanezt. Folyt ott is az iparosodás. Ez csak a bűnük kisebbítése projekt.
Amit nagyon elbasztak, az egyértelműen az I. vh. Akkora erőfeszítésre kényszerítették az országot, hogy abba belerokkant. Alkalmatlan volt a felső vezetés egy ilyen sokkszerű kihívásra. Ezért tudtak győzni a bolsik, akik utána még nagyobb nyomorba, és elképzelhetetlen elnyomásba vitték az országot.
A Zsolti bácsi féle ügy kezd vakvágányra menni.
Mi is történhetett? Egyetlen dolog: kiderült, hogy nemhogy nem a folyamatosan megvádolt Semjén az illető elkövető, hanem más fontos és közismert fideszes se. Hanem valaki kevéssé ismert hivatalos személy, aki nem képes hozni a várt politikai…..
Egy korábbi hír:
Sokak szerint ez probléma. Szerintem nem az. Miért?
Azért mert látom az alternatívát: a színangol politikust, aki a szivárványlobogóra tesz le esküt...
fofilozofus
2026.04.30 08:09:55
Kis öröm a sok rossz politikai hír között: a CEU k(r)ampusza marad Bécsben...
Megmondom, hogy mi hülyeség és mi nem az
Több veszett el múlt héten, mint gondolnánk
2026.04.22 19:19:37
Nem kell a tényeket boncolgatnom, mindenki tudja, hogy mi lett az eredmény a választáson. Azt is sejtjük, hogy mi veszett el, akár végleg. Azonban ha összerakjuk a történelmünket több száz év óta, akkor leszűrhetünk egy nagy igazságot.
Úgy éltük meg a rendszerváltást, hogy hurrá, most szabadok…..
fofilozofus
2026.04.24 11:45:50
@alöksz róz: Hű, bazdmeg. Én vagyok ennyire érthetetlen vagy neked van szövegértési problémád. PISA tesztet mostanában ne tölts ki.
Ki a fészkes fene mondta, hogy Fülöp-szigetekiekkel kéne feltölteni az országot????????
Olvasol egy szót, addig jutsz, hogy Fülöp-szigetek meg demográfia, és ez jött le belőle???????
Ez egy hasonlat volt, hogy mások mennyire szaporodtak hozzánk képest.. Bár már megtanultam, hogy nem szabad semmilyen hasonlatot mondani, mert belekapaszkodnak egy szóba, oszt azt nyomják rendületlenül.
Ki a fészkes fene mondta, hogy Fülöp-szigetekiekkel kéne feltölteni az országot????????
Olvasol egy szót, addig jutsz, hogy Fülöp-szigetek meg demográfia, és ez jött le belőle???????
Ez egy hasonlat volt, hogy mások mennyire szaporodtak hozzánk képest.. Bár már megtanultam, hogy nem szabad semmilyen hasonlatot mondani, mert belekapaszkodnak egy szóba, oszt azt nyomják rendületlenül.
fofilozofus
2026.04.27 10:05:59
@Glokta:
" főleg ha a modern kommunikációs eszközök használata idegen számukra."
Sok mindennelé egyetértek (meg nem), de ez a mondat nem állja meg a helyét. A Fideszben idősebb vezetők vannak, és lehet hogy emiatt egy kicsit távolabb áll tőlük ez a pálya, de ez MIT SEM SZÁMÍT. Mert innentől irányított a kommunikáció, a magyar kormánynak SEMMILYEN ráhatása sincs, hogy az egyes emberhez mi jut el. Rég volt már a 70-es évek, mikor a sajtót szabályozhatták. A https egy titkosított protokoll, semmit sem láthat belőle a kívülálló (hehe, régen a szabadság eszközének mondták, mert kormányok feletti :-) ), ezét max. pénzzel lehet rávenni őket, hogy téged is nyomassanak, de itt ez az ellenségeik kezében volt.
Szóval főleg nem a technikai tudatlanság az oka, hogy a szoc. médiában bukotta Fidesz, hanem a cenzúra.
" főleg ha a modern kommunikációs eszközök használata idegen számukra."
Sok mindennelé egyetértek (meg nem), de ez a mondat nem állja meg a helyét. A Fideszben idősebb vezetők vannak, és lehet hogy emiatt egy kicsit távolabb áll tőlük ez a pálya, de ez MIT SEM SZÁMÍT. Mert innentől irányított a kommunikáció, a magyar kormánynak SEMMILYEN ráhatása sincs, hogy az egyes emberhez mi jut el. Rég volt már a 70-es évek, mikor a sajtót szabályozhatták. A https egy titkosított protokoll, semmit sem láthat belőle a kívülálló (hehe, régen a szabadság eszközének mondták, mert kormányok feletti :-) ), ezét max. pénzzel lehet rávenni őket, hogy téged is nyomassanak, de itt ez az ellenségeik kezében volt.
Szóval főleg nem a technikai tudatlanság az oka, hogy a szoc. médiában bukotta Fidesz, hanem a cenzúra.
fofilozofus
2026.04.28 10:10:52
@Alöksz Róz Unbanned:
Majd írok erről is egy cikket, ha majd lesz időbeli rálátásunk, de lehet, hogy ez lesz az egyetlen eredmény, ami megmarad a Fidesz kormányzásából (meg a sok pluszban megszületett magyar).
Írtam már a Meidzsi-restaurációról, amikor Japán úgy érte utol a nyugatot, hogy erőltetetten feltőkésítettek családokat. De még nem írom meg, mert lehet, hogy azt is ledaráláják a birodalmi diktátorok. Ez a közeljövő kérdése.
Majd írok erről is egy cikket, ha majd lesz időbeli rálátásunk, de lehet, hogy ez lesz az egyetlen eredmény, ami megmarad a Fidesz kormányzásából (meg a sok pluszban megszületett magyar).
Írtam már a Meidzsi-restaurációról, amikor Japán úgy érte utol a nyugatot, hogy erőltetetten feltőkésítettek családokat. De még nem írom meg, mert lehet, hogy azt is ledaráláják a birodalmi diktátorok. Ez a közeljövő kérdése.
Neves bolgár elemző elemzi a magyar választásokat. Sajnos nem működik az automata fordítás, de a lényeget vázolom pár mondatban.
Az elemző történész. Jól ismert név az alternatív baloldali körökben, elsősorban mert civilben saját videoblogot üzemeltet, melyen aktuális kérdéseket elemez. Sok…..
fofilozofus
2026.04.27 09:53:24
@Gery1987:
"Orban a szabadsag ellensege"
Tudjuk, az igazság hazugság, a szabadság rabság. Csak olvasni kellet az 1984-et. Ti vagytok a birodalom légiósai. Phej.
"Orban a szabadsag ellensege"
Tudjuk, az igazság hazugság, a szabadság rabság. Csak olvasni kellet az 1984-et. Ti vagytok a birodalom légiósai. Phej.
A hétfői cikkem egyik állítása hamisnak bizonyult, mert időközben megszámolták az összes szavazatot.
Én azt írtam, hogy meglepetés történt, mégpedig az, hogy Bojko Boriszov pártja harmadik lett. Nos, időközben az eredmény megfordult, Boriszovék másodikok. Azaz ez a meglepetés se igaz.
A…..
fofilozofus
2026.04.24 11:51:17
@Boldeone2:
"Nekünk is 16 év kellett a " felszabaduláshoz""
Az ilyen emberrel, aki szerint most jön a felszabadulás, nem lehet meglenni. Ez kb. olyan, mint mikor valaki 1953-ban örömködött, hogy de jó volt 45-ben a felszabadulás. Nincs miről beszélgetnünk.
"Nekünk is 16 év kellett a " felszabaduláshoz""
Az ilyen emberrel, aki szerint most jön a felszabadulás, nem lehet meglenni. Ez kb. olyan, mint mikor valaki 1953-ban örömködött, hogy de jó volt 45-ben a felszabadulás. Nincs miről beszélgetnünk.
Kellemetlen hír a Tisza Párt részére a kétharmad, ráadásul egy sose látott mértékű kétharmad (71 %).
Ez ugyanis azt jelenti, minden esetleges korlát elesett:
a köztársasági elnök vétóját minden esetben felülírja a parlamentáris kétharmad,
az AB negatív döntése is azonnal megoldható…..
fofilozofus
2026.04.23 10:30:38
fofilozofus
2026.04.23 10:36:56
@Sztbeni:
" Újra lesz centrális erőtér, de most a Tisza lesz a közepén"
De a centrális erőtérhez szükséges ez a konkrét választási törvény. Ha átírják listásra, akkor nem lesz ilyen, megszűnik, mert ez biztosította a működését.
" Újra lesz centrális erőtér, de most a Tisza lesz a közepén"
De a centrális erőtérhez szükséges ez a konkrét választási törvény. Ha átírják listásra, akkor nem lesz ilyen, megszűnik, mert ez biztosította a működését.
fofilozofus
2026.04.23 16:06:25
@Boldeone2:
Csak hiszed. Már a múltkor valamelyik ország elkezdte pedzegetni, hogy midnenkit oda kell visszaküldeni, ahol először regisztrálták az EU-ban. :-)
Lesz ez még szarabb is, ecsém.
Csak hiszed. Már a múltkor valamelyik ország elkezdte pedzegetni, hogy midnenkit oda kell visszaküldeni, ahol először regisztrálták az EU-ban. :-)
Lesz ez még szarabb is, ecsém.

Ebben a témában nagy a bolgár tapasztalat.
Bulgáriában eddig 4-szer történt meg, hogy a parlamenti választást teljesen új erő nyerte meg: 2001, 2009, valamint 2021 júliusa és novembere. (S az idei április 19-i választás az ötödik alkalom.) Persze kétharmados győzelem egy se volt - ilyen nehezen…..
fofilozofus
2026.04.22 18:25:44
@GyMasa: Nem lesznek körzetek, ez szinte biztos.
A magyar választások utáni reggelen minden nagy bolgár média első vagy második helyen számolt be a magyar választási eredményről. Íme:
Történelmi: A magyarok leváltották Orbánt, a győztes Magyar
Magyar Péter: tárgyalni fogunk Putyinnal, anélkül, hogy barátságit kötünk, a kormány nem…..
fofilozofus
2026.04.16 12:06:13
@Gery1987:
Pedig de. Ti meg labanc csicskák vagytok.
Az a jó ebben a 16 évben, hogy a 90-es években még félig el tudtátok játszani, hogy a magyarok ilyen szolganép, magukban nem tudnának semmit, csak a zsidó/európai/liberális elit tudja őket vezetni.
(lásd Cseh Tamás zseniális dalát: www.youtube.com/watch?v=XqqlBcj7dIo)
De most már nem mondhatjátok. Ti pedig a mosléknemzet vagytok, az európai moslék.
Pedig de. Ti meg labanc csicskák vagytok.
Az a jó ebben a 16 évben, hogy a 90-es években még félig el tudtátok játszani, hogy a magyarok ilyen szolganép, magukban nem tudnának semmit, csak a zsidó/európai/liberális elit tudja őket vezetni.
(lásd Cseh Tamás zseniális dalát: www.youtube.com/watch?v=XqqlBcj7dIo)
De most már nem mondhatjátok. Ti pedig a mosléknemzet vagytok, az európai moslék.
fofilozofus
2026.04.16 13:52:37
Hehe, itt van Cseh Tamás A nagy etetőben c. száma, ami 2004-es. Arról szól, hogy elment Márti államtitkárnak, de volt egy gyanús férje, aki megcsalta, aztán belevitte valamibe, és lepattant egy nővel, és felkapaszkodott a legmagasabb szintre.
:-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
www.youtube.com/watch?v=ILaCIUSnQhY
Majdnem stimmel, de nem biztos, hogy nővel pattant le. :-)
:-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
www.youtube.com/watch?v=ILaCIUSnQhY
Majdnem stimmel, de nem biztos, hogy nővel pattant le. :-)
Sosem írok cikket hirtelen felindulásból, hogy legyen időm alaposabban átgondolni az eseményeket. Most még ugyan kedd van, de valahogy nem vagyok annyira elkeseredve és kiakadva, mint 2002-ben. Majd az kiderül, hogy miért. Előre jelzem, hogy a mentális egészségem miatt nem olvastam el semmilyen…..
fofilozofus
2026.04.15 21:34:04
@Sipi81: Pontosan, erre gondoltam, mikor a protestáns keménységet említettem. EZ a trónfosztás kategóriája volt 1949-ből.
fofilozofus
2026.04.15 21:36:38
@Glokta: Mondtam már, hogy sok mindent össze fogtok írni, de az nem igazán lényeg. Ugye a kisvasút sem 22 után épült, addig meg mindig nyertek. Nem az igazi ok.
Egyébként a stadion a kertje végébe nekem is szúrta a szemem, Ceau csinált ilyet.
Egyébként a stadion a kertje végébe nekem is szúrta a szemem, Ceau csinált ilyet.
fofilozofus
2026.04.16 12:10:11
@Bayaz:
", azért hozta azt a választási törvényt amit, hogy lehetőleg maradjon 2/3-os teljhatalma évtizedekig."
És arra mi szükség volt?????????
Aki sokat markol, keveset fog.
", azért hozta azt a választási törvényt amit, hogy lehetőleg maradjon 2/3-os teljhatalma évtizedekig."
És arra mi szükség volt?????????
Aki sokat markol, keveset fog.
Azt mondják, a pénteki tiszákos rendezvény legcsúnyább része a heremutatás volt. Ezen még egyes Tisza-hívők is begurultak.
Szerintem meg nem. Amit az illető bemutatott látványosan, azt szóban elmondta sokkal látványosabban Puzsér. Minden szempontból ő volt az esemény lényege.
A külsőre…..
fofilozofus
2026.04.15 19:37:46
@alöksz róz:
"úgy elbasztátok az uniós pénzt, hogy most kapkodni kell utána."
Jaj de jó, megkapjuk majd, de cserébe meg megszavazzuk a 90 mrd eurós hitelt, ami forintban 32 000 milliárd. A mi részünk ebből 7-800 milliárd forint, de ez csak kezdet, elárulom. EZ tényleg kibott jó üzlet. Erre szokták mondani, hogy ez még a hülyének is megéri.
:-)
De tényleg hagyjuk abba a szájtépést. Most kb. ott tartunk, hogy ki tud nagyobb számra gondolni.
Fél év múlva már konkrét ügyekben fogunk a pofátokba röhögni.
"úgy elbasztátok az uniós pénzt, hogy most kapkodni kell utána."
Jaj de jó, megkapjuk majd, de cserébe meg megszavazzuk a 90 mrd eurós hitelt, ami forintban 32 000 milliárd. A mi részünk ebből 7-800 milliárd forint, de ez csak kezdet, elárulom. EZ tényleg kibott jó üzlet. Erre szokták mondani, hogy ez még a hülyének is megéri.
:-)
De tényleg hagyjuk abba a szájtépést. Most kb. ott tartunk, hogy ki tud nagyobb számra gondolni.
Fél év múlva már konkrét ügyekben fogunk a pofátokba röhögni.
fofilozofus
2026.04.15 21:27:35
@alöksz róz: Én most viselem nem rosszul, hanem cinikusan, de megéri azért a jó érzésért, hogy ti is szopni fogtok. Vagy ha te nem is, de közületek a többség pofára esik. A tiktokos nemzedék.

A Fidesz legnagyobb hibája természetesen a pedofil ügy volt. Csak nem úgy, ahogy ezt ők elképzelik. Hanem pont fordítva.
Azzal, hogy az egészet túlreagálták, biztos adut adtak a baloldalnak.
Íme az ellenpélda: amikor pár hónapja pedofilmentegető vád hangzott el Puzsérral kapcsolatban! Mit…..
fofilozofus
2026.04.14 19:05:26

Csúnyán elbukott a magyar nép az országos intelligenciateszten.
Gratulálunk Brüsszelnek a kiváló eredményhez...
Kép a meccsről, melyen Bosznia-Hercegovina legyőzte Olaszországot, így kikerült az idei foci világbajnokságra:
- a meglepő, amit idegen sose értenek: hogyan lehet, hogy a lelkes szurkolók látványosan ignorálják az ország zászlaját, mely ez:
Az ellenkezés oka: ezt a zászlót az ENSZ…..
fofilozofus
2026.04.08 15:46:21
@még mindig ez a nevem senki:
"avval mán vissza lehet áll ítani a jogrendet"
Tényleg vissza lehet. Azt a jogrendet, amit az utolsó kommunista, senki által meg nem választott országgyűlés hozott.
Gratulálok.
"avval mán vissza lehet áll ítani a jogrendet"
Tényleg vissza lehet. Azt a jogrendet, amit az utolsó kommunista, senki által meg nem választott országgyűlés hozott.
Gratulálok.
Megmondom, hogy mi hülyeség és mi nem az
Humanoid robotok nem léteznek, és még sokáig nem is fognak
2026.01.22 10:33:12
Ez a cikk volt az apropó a mai bejegyzéshez:
https://www.portfolio.hu/uzlet/20260122/elkezdodott-jonnek-a-humanoid-robotok-kiakadtak-a-dolgozok-az-ismert-autogyartonal-812612
A lényeg, hogy a Hyundai szakszervezetei félnek a humanoid robotok munkába állításától, és ezért kiharcolták, hogy csak az…..
fofilozofus
2026.03.12 08:20:00
@vektortér:
" a repülők sem hasonlítanak összekeverhető mértékben a madarakra. "
:-) :-) :-) Ez nagyon szemléletes érv.
De valahogy, talán a 60-as évekbeli sci-fik hatására mindenáron emberkinézetű robotokat akarnak lenyomni a torkunkon. Legalábbis a marketingesek biztosan. Nyilván lenne egy előnye, hogy nem kellene a környezetet áttervezni, mert ahol az ember elfér, ott a robot is. Már csak meg kéne valósítani. :-) :-) :-) :-) :-)
" a repülők sem hasonlítanak összekeverhető mértékben a madarakra. "
:-) :-) :-) Ez nagyon szemléletes érv.
De valahogy, talán a 60-as évekbeli sci-fik hatására mindenáron emberkinézetű robotokat akarnak lenyomni a torkunkon. Legalábbis a marketingesek biztosan. Nyilván lenne egy előnye, hogy nem kellene a környezetet áttervezni, mert ahol az ember elfér, ott a robot is. Már csak meg kéne valósítani. :-) :-) :-) :-) :-)
fofilozofus
2026.03.13 10:08:40
@vektortér: Azt nem tudom, hogy miért, de azt tudom, hogy ez megy több száz éve (minimum): ahol lehet, lecserélik az embert gépekre. Mert drágább, elmegy szabadságra, követelődzik.
Ha az igazi miértet szertném tudni, akkor valami olyasmi lehet a válasz, hogy a a sátán el akarja tüntetni az embert, de ez nem betonbiztos lábakon álló véleményem, így inkább csak hangosan gondolkodtam.
Ha az igazi miértet szertném tudni, akkor valami olyasmi lehet a válasz, hogy a a sátán el akarja tüntetni az embert, de ez nem betonbiztos lábakon álló véleményem, így inkább csak hangosan gondolkodtam.
fofilozofus
2026.04.06 09:57:50
@Frederick2:
Nem az a baj, hogy rossz a kapitalizmus, hanem azzal, hogy szar a világ, szarok az emberek. Ha kommunizmus lenne, akkor is szar lenne a világ, fojtogatnák a kisembert ugyanúgy, mint most. Ha elhatároznék, hogy háborút csinálnak, akkor azt csinálnának. A különbség annyi, hogy a kapitalizmusban szabadabb vagy, jobban el tudsz vonulni, ha szeretnél.
Akkor MINDEN NAP meg kellett jelenned a munkahelyeden, volt, ahol ők jelölték ki, hogy az mi legyen, és 8 órán keresztül figyeltek és be kellett tartani az utasításaikat. Manapság, ha nagyon kivan a tököd, akkor elmehetsz kisvállalkozóként vattacukrosnak, ott békén hagynak többé-kevésbé. Meg több pénzed is van. Nem tudjuk elképzelni, hogy pl. Szovjetunióban milyen szegénység volt az átlagembernek. Iszonyú drága volt az élelmiszer.
Nem az a baj, hogy rossz a kapitalizmus, hanem azzal, hogy szar a világ, szarok az emberek. Ha kommunizmus lenne, akkor is szar lenne a világ, fojtogatnák a kisembert ugyanúgy, mint most. Ha elhatároznék, hogy háborút csinálnak, akkor azt csinálnának. A különbség annyi, hogy a kapitalizmusban szabadabb vagy, jobban el tudsz vonulni, ha szeretnél.
Akkor MINDEN NAP meg kellett jelenned a munkahelyeden, volt, ahol ők jelölték ki, hogy az mi legyen, és 8 órán keresztül figyeltek és be kellett tartani az utasításaikat. Manapság, ha nagyon kivan a tököd, akkor elmehetsz kisvállalkozóként vattacukrosnak, ott békén hagynak többé-kevésbé. Meg több pénzed is van. Nem tudjuk elképzelni, hogy pl. Szovjetunióban milyen szegénység volt az átlagembernek. Iszonyú drága volt az élelmiszer.
Egy egész bolgár politikai adás csak a magyar választásokról, mikor Bulgáriában is választás lesz 1 héttel a magyar után:
sajnos az automatikus fordítás nem működik, legalábbis nekem nem sikerült működésbe hoznom - így legyen annyi elég, ez egy nagyon liberális média
De szinte…..
fofilozofus
2026.04.03 09:24:52
Meglepő hír: Bulgária beérte Görögországot egy fejre jutó GDP-ben, vásárlóparitáson számolva. Ez a 2025. december 31-i adat.
Életszínvonalban persze nem érte be, a bolgár bruttó minimálbér 620 euró, míg a görög 920. S sok élelmiszer árban Görögország olcsóbb, ez sajátos, de így van. Ami a nettó…..
fofilozofus
2026.04.02 15:25:23
@GyMasa: Nekem már az is jó volna, ha a főbb vonalakon 160-ra ki lenne építve a pálya. Fölötte ugyanis nagyon durva feltételek vannak, pl. NEM LEHET SZINTBELI KERESZTEZŐDÉS. Az egyelőre nem érné meg, nem lenne akkor a nyereség, mint a költség. De A Győr, Debrecen, Miskolc stb. vonalakat felnyomhatnák 160-ra. Persze tudom, hogy az is óriási pénz.
Kedvenc mondásom, hogy ha egy bolond beledobja a kútba a követ, száz okos sem veszi ki onnan. Csak a hülyék hiszik, hogy az 1945--1990-ig tartó időszak elmaradását, meg a miatta történt plusz 20 év szenvedést pár év alatt be lehet hozni. :-) SZoktam olvasgatni vasútbuzi oldalakat, mert érdekel, és szánalmas hülyegyerekek vannak ott. Ne tudjátok meg.
Kedvenc mondásom, hogy ha egy bolond beledobja a kútba a követ, száz okos sem veszi ki onnan. Csak a hülyék hiszik, hogy az 1945--1990-ig tartó időszak elmaradását, meg a miatta történt plusz 20 év szenvedést pár év alatt be lehet hozni. :-) SZoktam olvasgatni vasútbuzi oldalakat, mert érdekel, és szánalmas hülyegyerekek vannak ott. Ne tudjátok meg.
fofilozofus
2026.04.02 16:59:58
@GyMasa:
A sok hülye nem érti meg, hogy azért nem veszünk Vectronokat, mert gyárat akarunk venni annyiból. Ezért addig is bérlünk. De mindegy, tologassák csak a kis vonataikat otthon.
A sok hülye nem érti meg, hogy azért nem veszünk Vectronokat, mert gyárat akarunk venni annyiból. Ezért addig is bérlünk. De mindegy, tologassák csak a kis vonataikat otthon.
Értelmes cikk a Mércében a kommunista Kabai tollából (akit egyébként érdemes mindig olvasni).
Korrekten leírja mi volt az MSZP, íme: "az állampárti nómenklatúrából átzsilipelt vezetői, illetve az állampárt ifjúsági szervezetéből, a KISZ-ből jött káderei – nem beszélve a Kádár-érában…..
fofilozofus
2026.04.01 14:39:44
@Tapi2021:
"Hányingerig hallgattam éveken át ezeket a balos, szoci-komm., marxista baromságokat.
Mind olyantól, akiknek fingjuk nem volt és ahogy látom, ma sincs, a gazdaságról"
Hát ez annyira jó. A prolik kb. annyit láttak a gazdaság működtetéséből, hogy ezek a tőkések csak cilinderben szivaroznak, azt én is tudnám, csak sokkal jobban meg igazságosabban.
Aztán megkapták a hatalmat (mondjuk Oroszországban), és kiderült hogy a vállalkozás arról szól, hogy a megszerzett erőforrásokat hogyan oszd be Beruházások, ilyenek. Ahhoz meg segg hülyék voltak. És annyira igazságosan osztották el, hogy mindenki megdöglött éhen. Meg úgy általában csóró volt.
Viktor mondta még Gyurcsány minelnöki kinevezésekor, hogy Szent Györgykor mindenki lehet pásztor, de Szent Mihálykor csak az, aki elszámol. Mennyire igaza lett!
Ezek is kurva igazságos társadalmat vizionálnak meg pofáznak, ahol nagyon igazságosan elveszik a mocskos tőkések pénzét, aztán meg Szent Mihálykor megy a nagy kuss.
(Régen a pásztorok Györkor hajtották ki a juhokat és Mihálykor számoltak el a szaporulattal. Már ha volt. :-) A komcsiknál nem volt ilyen.)
"Hányingerig hallgattam éveken át ezeket a balos, szoci-komm., marxista baromságokat.
Mind olyantól, akiknek fingjuk nem volt és ahogy látom, ma sincs, a gazdaságról"
Hát ez annyira jó. A prolik kb. annyit láttak a gazdaság működtetéséből, hogy ezek a tőkések csak cilinderben szivaroznak, azt én is tudnám, csak sokkal jobban meg igazságosabban.
Aztán megkapták a hatalmat (mondjuk Oroszországban), és kiderült hogy a vállalkozás arról szól, hogy a megszerzett erőforrásokat hogyan oszd be Beruházások, ilyenek. Ahhoz meg segg hülyék voltak. És annyira igazságosan osztották el, hogy mindenki megdöglött éhen. Meg úgy általában csóró volt.
Viktor mondta még Gyurcsány minelnöki kinevezésekor, hogy Szent Györgykor mindenki lehet pásztor, de Szent Mihálykor csak az, aki elszámol. Mennyire igaza lett!
Ezek is kurva igazságos társadalmat vizionálnak meg pofáznak, ahol nagyon igazságosan elveszik a mocskos tőkések pénzét, aztán meg Szent Mihálykor megy a nagy kuss.
(Régen a pásztorok Györkor hajtották ki a juhokat és Mihálykor számoltak el a szaporulattal. Már ha volt. :-) A komcsiknál nem volt ilyen.)
fofilozofus
2026.04.01 14:58:45
@Deak Tamas:
Abban igazad van, hogy a kapitalizmus nem egyenlő a vállalkozással, de mikor ezek barmok a kapitalizmust szidják, akkor pont a jól működő vállalkozásokat basznák szét először az "igazságosság" nevében. A végén meg mindegyiket.
Abban igazad van, hogy a kapitalizmus nem egyenlő a vállalkozással, de mikor ezek barmok a kapitalizmust szidják, akkor pont a jól működő vállalkozásokat basznák szét először az "igazságosság" nevében. A végén meg mindegyiket.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz

Te tényleg egy idegenszívű, vagy akkor pontosítok, idegen vagy.
" és kb 1 millió német nőt megerőszakoltak" -- ja, meg egy csomó magyar, de ugye csak németek meg franciák léteznek a földön számodra
"A Tisza egyfajta " örömvallása " lett az országnak,"
Ehhez nem tudok mit hozzátenni. :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) Milyen anyagot osztottak Kossuth téren???? Jó lehetett.
"most örül az ország legjobban szerintem, talán a teljes történelme során.."
Á, Erdély meg Felvidék visszacsatolása az smafu volt. De Petike beiktatása meg bulika hajnalik az igen, az örömforrás.
Erre a retardáltságra már szavak sincsenek!!!!!!