Adatok
fofilozofus
263 bejegyzést írt és 1170 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Horn pedzegeti, de ő se érti (vagy értik, csak nem akarja kimondani):
Azt elmondja: a tiszások semmiben se értenek egyet egymással azon kívül, hogy ne legyen hatalmon a Zorbán.
A népfront jellegű pártok eleve ilyenek: nem valamiért, hanem valami ellen szervezkednek. S hiába…..
fofilozofus
2025.05.30 09:05:45
@Boldeone2:
"Válságban van az ország és nem a háború vagy Ukrajna miatt"
De.
2019-ig minden faszán ment, mert jó a kormány, csak tényleg elbasztak mindent Európában, amit lehet. Sokan ünnepelték Biden győzelmét, azok most fel sem fogják, hogy nagyrészt miatta van most válság Európában.
"Válságban van az ország és nem a háború vagy Ukrajna miatt"
De.
2019-ig minden faszán ment, mert jó a kormány, csak tényleg elbasztak mindent Európában, amit lehet. Sokan ünnepelték Biden győzelmét, azok most fel sem fogják, hogy nagyrészt miatta van most válság Európában.
fofilozofus
2025.05.30 15:23:25
@Boldeone2:
" Én a " rohadt gyenge kormányt " preferálom, mert a legjobb garancia rá, hogy könnyen fordul a politikai hatalom, a korrupcióra is kisebb az esély
"
Mert beadták neked azok, akik fölött már nincs senki hatalom, hogy a kormányzati hatalom milyen rossz, csúnya. Az óriási pénztőkének csak a nemzeti kormányok tudnak gátat szabni, ezért utálják őket. Te meg, akinek az agya rá van kötve ezeknek a médiájára, lelkesen tapsolsz a korlátlan világhatalomnak. Nem biztos, hogy megéred, de eljöhet az idő, mikor rádöbbensz, hogy már a saját államod sem tud megvédeni. De akkor már nem lesz visszaút.
A saját kormányunkat még le tudjuk váltani, ha nem tetszik (jó példa Gyurcsány volt), de ezeket NEM LEHET LEVÁLTANI. Mégis, Sorost hogy váltanád le?
megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/2021/01/11/mikor_mond_le_soros_gyorgy
" Én a " rohadt gyenge kormányt " preferálom, mert a legjobb garancia rá, hogy könnyen fordul a politikai hatalom, a korrupcióra is kisebb az esély
"
Mert beadták neked azok, akik fölött már nincs senki hatalom, hogy a kormányzati hatalom milyen rossz, csúnya. Az óriási pénztőkének csak a nemzeti kormányok tudnak gátat szabni, ezért utálják őket. Te meg, akinek az agya rá van kötve ezeknek a médiájára, lelkesen tapsolsz a korlátlan világhatalomnak. Nem biztos, hogy megéred, de eljöhet az idő, mikor rádöbbensz, hogy már a saját államod sem tud megvédeni. De akkor már nem lesz visszaút.
A saját kormányunkat még le tudjuk váltani, ha nem tetszik (jó példa Gyurcsány volt), de ezeket NEM LEHET LEVÁLTANI. Mégis, Sorost hogy váltanád le?
megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/2021/01/11/mikor_mond_le_soros_gyorgy

A birodalmi fővarázsló, a liberális Friedrich Merz szerint nem megengedhető, hogy az EU döntései attól függjenek, hogy a tagok mit döntenek.
Hiszen végülis tényleg felháborító, hogy csak úgy szavazgatnak a tagok, menve saját fejük után, nem úgy szavazva, ahogy az meg van mondva nekik.
Két…..
fofilozofus
2025.05.29 21:26:59
@Gery1987:
"El kéne dönteni végre mi az EU:
Gazdasági gittegylet, vámunióval, szabad mozgással, ebben az esetben hagyjuk a mélyebb politikai döntéseket a picsaba.
Vagy egy kvázi föderáció, ebben az esetben többségi alapon működik, kötelező érvényű döntésekkel, kormánnyal... "
Hát ennyire még sosem értettünk egyet. Ez nyilvánvaló. Vagy mondjon le minden ország a szuverenitásáról a birodalmi központ javára vagy legyen egy laza GAZDASÁGI közösség.
Az első lenne a IV. Birodalom. Én nyilván az utóbbi mellett vagyok. Foglaljanak el rendesen fegyverrel, akkor megérteném. De így? Papírokat tologatnak elénk, oszt megszűnt az országod. Lófaszt.
"El kéne dönteni végre mi az EU:
Gazdasági gittegylet, vámunióval, szabad mozgással, ebben az esetben hagyjuk a mélyebb politikai döntéseket a picsaba.
Vagy egy kvázi föderáció, ebben az esetben többségi alapon működik, kötelező érvényű döntésekkel, kormánnyal... "
Hát ennyire még sosem értettünk egyet. Ez nyilvánvaló. Vagy mondjon le minden ország a szuverenitásáról a birodalmi központ javára vagy legyen egy laza GAZDASÁGI közösség.
Az első lenne a IV. Birodalom. Én nyilván az utóbbi mellett vagyok. Foglaljanak el rendesen fegyverrel, akkor megérteném. De így? Papírokat tologatnak elénk, oszt megszűnt az országod. Lófaszt.

Ne legyen illúziónk, a Tisza pártnak van esélye a 2026-os választások megnyerésére. Budapesten, a nagyvárosokban, a fiataloknál jól áll, a DK éléről valami rejtélyes erő :-) eltüntette Gyurcsányt, így vélhetőleg ki fognak egyezni, a Momentum bukott, szóval nagyjából szemtől szemben tud megküzdeni a…..
fofilozofus
2025.05.27 19:13:32
@IdomitottFoka:
"Vicces azt olvasgatni h a programtalan fidesz helyébe miért választanánk a programtalan tiszát"
A Fidesznek van programja, az, amit látsz. Írják le vagy mi?? A Tiszának viszont nincs semmije, jó lenne tudni, hogy mire készülnek.
" az országnak mérhető hányada ezt a bizonytalanságot is inkább választaná, mint a nert"
Ebben igazad van. Ez elég veszélyes helyzet egyébként, mert TÉNYLEG nem tudjátok, hogy kire szavaztok majd. Lehet hogy mind zöldbékaember-hívő vagy mi. Tudod, mikor valami lények mozgatják titokban a Földet. Erre mondtam a hasonlatot, hogy csak a rabláncaikat veszthetitek. Vagy nem. Be lehet szopni ezt rendesen. Olyanok vagytok, mint a szerelmes ifjú, hiába mondogatják nekik a szüleik, hogy láttunk már ilyet, vigyázz fiam/lányom, az csak romatikus szemekkel megy előre. Ebben az a rossz, hogy ha elbaxxa az életét, akkor neki lesz rossz, de ha kollektíven elrontjuk, akkor kollektíven lesz rossz. Szerintem irracionális, amit mondogattok (részben ténybelileg hamis is, pl. a diktatúra), a lila köd elvette az eszeteket. Bár nem szeretném a Tisza nyerését, de tudom, hogy ezt a fasszágot a fejetekből csak egy jó kis Tisza-kormányzás verheti ki. SZóval egy kicsit talán örülnék is neki. Csak azt nem értem, hogy ezt beszoptuk már az SZDSZ-szel, beszoptuk Gyurcsánnyal, minek kell megkísérelni még ezzel az egyébként pszichopatával is. Gyurcsányról is láttam, hogy állat, erről is lerí.
"Vicces azt olvasgatni h a programtalan fidesz helyébe miért választanánk a programtalan tiszát"
A Fidesznek van programja, az, amit látsz. Írják le vagy mi?? A Tiszának viszont nincs semmije, jó lenne tudni, hogy mire készülnek.
" az országnak mérhető hányada ezt a bizonytalanságot is inkább választaná, mint a nert"
Ebben igazad van. Ez elég veszélyes helyzet egyébként, mert TÉNYLEG nem tudjátok, hogy kire szavaztok majd. Lehet hogy mind zöldbékaember-hívő vagy mi. Tudod, mikor valami lények mozgatják titokban a Földet. Erre mondtam a hasonlatot, hogy csak a rabláncaikat veszthetitek. Vagy nem. Be lehet szopni ezt rendesen. Olyanok vagytok, mint a szerelmes ifjú, hiába mondogatják nekik a szüleik, hogy láttunk már ilyet, vigyázz fiam/lányom, az csak romatikus szemekkel megy előre. Ebben az a rossz, hogy ha elbaxxa az életét, akkor neki lesz rossz, de ha kollektíven elrontjuk, akkor kollektíven lesz rossz. Szerintem irracionális, amit mondogattok (részben ténybelileg hamis is, pl. a diktatúra), a lila köd elvette az eszeteket. Bár nem szeretném a Tisza nyerését, de tudom, hogy ezt a fasszágot a fejetekből csak egy jó kis Tisza-kormányzás verheti ki. SZóval egy kicsit talán örülnék is neki. Csak azt nem értem, hogy ezt beszoptuk már az SZDSZ-szel, beszoptuk Gyurcsánnyal, minek kell megkísérelni még ezzel az egyébként pszichopatával is. Gyurcsányról is láttam, hogy állat, erről is lerí.

A dilettáns alkotmányjogász azt mondja: jogszakadás kell.
A jogszakadás azt jelenti: a közjogi állapot nem a hatályos szabályok alapján változik, hanem azokat felrúgva.
Nos, persze megesik a jogszakadás országok történetében. Magyarországon ez volt eddig: 1000, 1849, 1867, 1918, 1919, 1921,…..
fofilozofus
2025.05.27 11:49:22
@Boldeone2:
Öcsém, te egy bolsevik felforgató vagy, aki polgárháborút fog generálni. Olyan elveket vallasz, mint 1917-ben a bolsevikok, és abból vérontás lett meg nyomor.
Nézzük már meg, hogy milyen állatságokat írtál:
"Ne feledjük, az Orbán - kormány minden alkotmányos és EU jogállamisági elvet felrúg."
Mi a faszt rúg fel, te szerencsétlen. Szerintem semmilyet, de tök mindegy az elv, mert a lényeg, hogy TÖRVÉNYEKET felrúg-e. És a válasz az, hogy nem. Teljesen törvényesen választották az országgyűlést, az alaptörvényt is egy olyan országgyűlés változtatta meg, amelyiket az akkori törvények szerint választottak meg, és megvolt a 2/3-os felhatalmazása az alkotmány megváltoztatására.
"A diktatúra nyílt harcát látjuk ma már, "
:-))))))))))))))))))))))))))))))))
Nem tudod, te miket beszélsz. EZ nem diktatúra. A diktatúra az, hogy el sem mondhatod a véleményed, ha meg igen, akkor minimum börtönbe basznak. Nem Magyar Pétert, hanem téged.
Ha érdekel, hogy mi a diktatúra, olvasd el ezt:
megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/2025/04/15/10_ev_borton_orban-ellenes_viccert
"A közjogi rend ÉRRVÉNYTELEN. "
Nem, nem érvénytelen. Ezt te csak úgy mondod, de semmivel sem tudod alátámasztani. Mármint komoly dologgal. Az nem érv, hogy csúnya, rossz, nekem nem tetszik. Mondj egy hatályos törvényt, amit megsértettek. (Mármint ami akkor volt hatályban, mikor te szerinted megsétették)
"Az alkotmánybírák MINDEGYIKE a Fidesz által kierőszakolt JOBBOLDALI alkotmánybíró"
Kierőszakolt????? Te hol élsz? Törvényesen megválasztott.
" vagyis nem képezik le a közakaratot!"
Közakaratot? Az alkotmánybíróknak nem az a feladatuk, hanem a törvények objektív ellenőrzése.
"Ez egy ideológiai indíttatású salátatörvénykezés, nem komoly Alkotmány."
:-))))
Értem, ha egy párt vagy valaki, azt mondja, hogy nem komoly, akkor már nem is kell betartani.
Ecsém, ez messzire vezet. Ha elindultok ezen az úton, ne csodálkozz, ha polgárháborúban találod magad. Nem javasolnám. Gondolj bele, hogy mi is vártunk 20 évet, hogy a kommunista alkotmányt leváltsuk. Az MDF mondogatta anno, hogy csak egy kicsit kéne felfüggeszteni az alkotmányt. :-)))) Pedig az tényleg kérdőjeles volt, mert egy olyan OGY szavazta meg, ami viszont TÉNYLEG diktatúrában működött, őket nem választotta meg senki. És mégis elfogadtuk, hogy maradjon a jogfolytonosság.
"Egyszer el kell törölni, a kázi egypárti rezsimalkotmányt, mert a jelenlegi az. Lényegében minden egy párt hatalmának a bebetonozásról szól benne és ideológiailag átitatott. A jelen alkotmány ezért érvénytelennek tekinthető."
Ez az a veszélyes út. Ezek alapján te azt állítod, hogy ha VALAKI azt mondja, hogy érvénytelen egy törvény, akkor az az. Ilyen alapon mindegyiket el lehetne törölni, mert biztosan találsz pár embert, aki szerint "ideológiailag átitatott". Ez butaság.
Öcsém, te egy bolsevik felforgató vagy, aki polgárháborút fog generálni. Olyan elveket vallasz, mint 1917-ben a bolsevikok, és abból vérontás lett meg nyomor.
Nézzük már meg, hogy milyen állatságokat írtál:
"Ne feledjük, az Orbán - kormány minden alkotmányos és EU jogállamisági elvet felrúg."
Mi a faszt rúg fel, te szerencsétlen. Szerintem semmilyet, de tök mindegy az elv, mert a lényeg, hogy TÖRVÉNYEKET felrúg-e. És a válasz az, hogy nem. Teljesen törvényesen választották az országgyűlést, az alaptörvényt is egy olyan országgyűlés változtatta meg, amelyiket az akkori törvények szerint választottak meg, és megvolt a 2/3-os felhatalmazása az alkotmány megváltoztatására.
"A diktatúra nyílt harcát látjuk ma már, "
:-))))))))))))))))))))))))))))))))
Nem tudod, te miket beszélsz. EZ nem diktatúra. A diktatúra az, hogy el sem mondhatod a véleményed, ha meg igen, akkor minimum börtönbe basznak. Nem Magyar Pétert, hanem téged.
Ha érdekel, hogy mi a diktatúra, olvasd el ezt:
megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/2025/04/15/10_ev_borton_orban-ellenes_viccert
"A közjogi rend ÉRRVÉNYTELEN. "
Nem, nem érvénytelen. Ezt te csak úgy mondod, de semmivel sem tudod alátámasztani. Mármint komoly dologgal. Az nem érv, hogy csúnya, rossz, nekem nem tetszik. Mondj egy hatályos törvényt, amit megsértettek. (Mármint ami akkor volt hatályban, mikor te szerinted megsétették)
"Az alkotmánybírák MINDEGYIKE a Fidesz által kierőszakolt JOBBOLDALI alkotmánybíró"
Kierőszakolt????? Te hol élsz? Törvényesen megválasztott.
" vagyis nem képezik le a közakaratot!"
Közakaratot? Az alkotmánybíróknak nem az a feladatuk, hanem a törvények objektív ellenőrzése.
"Ez egy ideológiai indíttatású salátatörvénykezés, nem komoly Alkotmány."
:-))))
Értem, ha egy párt vagy valaki, azt mondja, hogy nem komoly, akkor már nem is kell betartani.
Ecsém, ez messzire vezet. Ha elindultok ezen az úton, ne csodálkozz, ha polgárháborúban találod magad. Nem javasolnám. Gondolj bele, hogy mi is vártunk 20 évet, hogy a kommunista alkotmányt leváltsuk. Az MDF mondogatta anno, hogy csak egy kicsit kéne felfüggeszteni az alkotmányt. :-)))) Pedig az tényleg kérdőjeles volt, mert egy olyan OGY szavazta meg, ami viszont TÉNYLEG diktatúrában működött, őket nem választotta meg senki. És mégis elfogadtuk, hogy maradjon a jogfolytonosság.
"Egyszer el kell törölni, a kázi egypárti rezsimalkotmányt, mert a jelenlegi az. Lényegében minden egy párt hatalmának a bebetonozásról szól benne és ideológiailag átitatott. A jelen alkotmány ezért érvénytelennek tekinthető."
Ez az a veszélyes út. Ezek alapján te azt állítod, hogy ha VALAKI azt mondja, hogy érvénytelen egy törvény, akkor az az. Ilyen alapon mindegyiket el lehetne törölni, mert biztosan találsz pár embert, aki szerint "ideológiailag átitatott". Ez butaság.
Megmondom, hogy mi hülyeség és mi nem az
Miért nem tudja Orbán elengedni Pintér Sándort?
2025.04.24 17:19:13

Mit tud ez az ember? Az egy dolog, hogy már régóta belügyminiszter, de most még az egészségügyet meg az oktatást is megkapta. A rendőrminiszter. Ráadásul a Wiki szerint az ORFK párttitkára volt. :-) Más országban ilyen nem történhetne meg. Mi ennek az oka?
Járjunk utána!
Az biztos, hogy rendőrként…..
fofilozofus
2025.05.22 17:08:01
@Sipi81: Ez teljesen így van. Az IQ csak azt jelenti, hogy átlátja a dolgokat, és tud tanulni a tévedéseiből. De nem jelenti a vezetői képességet, ahogy fent írtad, és semmi más egyebet sem jelent. Főleg MOTIVÁCIÓt nem jelent: van nagyon okos barátom, aki egyébként segg hülye, otthon játszik, nincs családja stb. De az OKTV-n 3. lett matematikából AZ EGÉSZ ORSZÁGBAN, basszus.
fofilozofus
2025.05.23 09:28:44
@Deansdale: "ha magas az IQ + van valami iskolázottság akkor ők mindenhez értene"
Min pl. én. :-))))))))))))))))))))))))))))))))
Igen, sokat kell küzdenem magammal, nehogy tévútra térjek. Sokszor kell megcáfolni az ellenvéleményt és megvédeni a véleményt MAGAMBAN (mint aki fejben sakkozik), különben jól el lehet k*rni az irányt. :-)
Min pl. én. :-))))))))))))))))))))))))))))))))
Igen, sokat kell küzdenem magammal, nehogy tévútra térjek. Sokszor kell megcáfolni az ellenvéleményt és megvédeni a véleményt MAGAMBAN (mint aki fejben sakkozik), különben jól el lehet k*rni az irányt. :-)
fofilozofus
2025.05.23 13:24:20
@Deansdale: Ez a jól ismert Dunning--Kruger-hatás. Ezeknek tényleg sosem magyarázod meg. Egy példa csak: egy ismerősöm mellett hegedültem egy buliban, aki gitározik olyan akkordos módon (ami egyébként elég jó). Nézte egy ideig, aztán mondta, hogy adjam oda a hangszert, mert ez elég egyszerűnek tűnik. :-) :-) :-) :-) :-) Konkrétan egy-egy hangot sikerült kicsiholnia belőle, de dallam az még véletlenül sem lett. :-) Aztán elszontyolodva visszaadta. :-)

Azt mondják, nem jó mozgósítás. Inkább én ezt érzem: elbizonytalanodás.
Saját, egyáltalán nem reprezentatív felméréseim is ezt igazolják.
Magyar ismerősi köröm eddig kb. így oszlott meg:
60 % "baloldali",
40 % "jobboldali.
A nagy változás a baloldalon lett: a…..
fofilozofus
2025.05.23 09:24:28
@Digitális_Fater:
"Orbánt gyűlölik a fiatalok"
Azok, akiket te látsz. A városi, jól képzett fiatalok igen, hiszen ők beszopták a majd itt minden jobb lesz dumát. :-) Annyi felmentésük van, hogy én is elhittem fiatalon az SZDSZ-nek. :-) :-) :-)
"Orbánt gyűlölik a fiatalok"
Azok, akiket te látsz. A városi, jól képzett fiatalok igen, hiszen ők beszopták a majd itt minden jobb lesz dumát. :-) Annyi felmentésük van, hogy én is elhittem fiatalon az SZDSZ-nek. :-) :-) :-)

A kolumbiai narkókartellekben volt szabály - talán még most is van -, hogy a kartell alkalmazottai számára zérótolerancia van a drogozást illetően.
A neves három pofon törvény volt hatályban:
aki először elkapnak, hogy drogozik, azt pénzbüntetéssel sújtják, azaz nem fizetik ki a munkáját…..
fofilozofus
2025.05.22 17:02:37
fofilozofus
2025.05.22 21:01:25
@Gery1987: Ja, de ócska érvelés, matematikából egyes. Ha A-nak van B-tulajdonsága és C szereti a B-t, akkor C-nek szeretnie kell A-t is. :-)))))))) Add be Abel-díjra. :-)
A valódi megoldás egyébként nem is ilyen logikai, hanem az, hogy Kádár nem a kommunizmust szerette, hanem a hatalmat. Leszarta, hogy a munkástanácsok kommunizmust csináltak-e, a lényeg, hogy nem parancsolhatott nekik. Száz ilyen dolog volt, pl. voltak IGAZI szövetkezetek Magyarországon, és azokat is felszámolták, mert nem az volt a lényeg, hogy szövetkezet meg a sok rizsa, amit a kommunista ideológusok nyomattak a hülyéknek, hanem az, hogy a párt totális irányítást vezet be. És akinek ez nem tetszik, azt fejbe basszuk. Pont.
A valódi megoldás egyébként nem is ilyen logikai, hanem az, hogy Kádár nem a kommunizmust szerette, hanem a hatalmat. Leszarta, hogy a munkástanácsok kommunizmust csináltak-e, a lényeg, hogy nem parancsolhatott nekik. Száz ilyen dolog volt, pl. voltak IGAZI szövetkezetek Magyarországon, és azokat is felszámolták, mert nem az volt a lényeg, hogy szövetkezet meg a sok rizsa, amit a kommunista ideológusok nyomattak a hülyéknek, hanem az, hogy a párt totális irányítást vezet be. És akinek ez nem tetszik, azt fejbe basszuk. Pont.
Megmondom, hogy mi hülyeség és mi nem az
Mennyire gondolkozik előre az emberiség?
2011.10.21 08:53:00

Ez nagyon könnyű kérdés, minek is vetek fel ilyen egyszerű gondolatokat. Természetesen semennyire. Hogy megvilágítsam a problémakört, kidolgoztam egy egyszerű modellt, aminek segítségével bebizonyítom az állítást. Persze mint minden modell, a valóságot ez sem írja le…..
fofilozofus
2025.05.20 11:02:16
@Deansdale: Szerintem az alapvető gond az, hogy az emberiség genetikailag képtelen a hosszú távú gondolkodásra. Jobb, mint a víziló, nem mondom, de nem sokkal jobban tud előre látni. Talán ha az átlag-IQ 400 lenne (állítólag elérhetjük ezt a szintet), akkor jobban menne. Ugye akinek alacsony az IQ-ja, az nem látja át a tettei következményeit. Ezért vannak tele a börtönök alacsony IQ-jú emberekkel. Talán a 400 már elég lenne.
fofilozofus
2025.05.22 17:10:30
@Deansdale:
1. Igen, az átlagembernek még ennyi sincs, és akkor még csak Európáról beszéltünk. Afrikát meg egy csomó mást meg inkább hagyjuk. :-)
2. A 130 IQ nem kevés, főleg több száz évvel ezelőtt. Ha meg akkor bebetonozták a hatalmukat, akkor most már kevesebb is elég, Nyiván egy pörgő bizniszhez kevesebb ész kell (nem kell kevés), mint egy újat megalkotni.
1. Igen, az átlagembernek még ennyi sincs, és akkor még csak Európáról beszéltünk. Afrikát meg egy csomó mást meg inkább hagyjuk. :-)
2. A 130 IQ nem kevés, főleg több száz évvel ezelőtt. Ha meg akkor bebetonozták a hatalmukat, akkor most már kevesebb is elég, Nyiván egy pörgő bizniszhez kevesebb ész kell (nem kell kevés), mint egy újat megalkotni.

A liberális demokrácia lényege: szabadon egyet szabad érteni a hatalommal. Azaz mindenki szabadon mondhat bármit, akarhat bármit, de annak egyeznie kell azzal, amit a hatalom mond.
A nyílt diktatúrához képest az eltérés: benne a hatalom erőszakosan fellép az ellenvélemény ellen, míg itt nincs…..

Mindenki szentként tiszteli a hőszigetelést. Ez rendjén is van, csakhogy megfeledkezünk a hőkapacitásról, sokan azt sem tudják, mi az. Ezt szeretném most egy kicsit körüljárni.
A hőszigetelő tulajdonság azt jelenti, hogy egy anyag, most egyszerűen beszéljünk falról, de természetesen ez a…..
fofilozofus
2020.02.18 18:30:37
@Ubul80: Ez tényleg jó ötlet, és a víznek tényleg elég nagy a fajhője. Erre nem gondoltam, hogy a nagy hőkap + hőszig ilyen problémákat is felvet. Továbbgondolom, köszönöm.
fofilozofus
2025.05.20 11:04:20
@Deansdale: EZ jó gondolat, még gondolkodom rajta.
Egyébként itt valaki fentebb írta, hogy hiába van jó hőkapacitás, ha estére beragad a meleg, akkor az bent is marad. Szóval este szellőztetés kéne. Mindegy, még gyötrődök ezen a kérdésen.
Egyébként itt valaki fentebb írta, hogy hiába van jó hőkapacitás, ha estére beragad a meleg, akkor az bent is marad. Szóval este szellőztetés kéne. Mindegy, még gyötrődök ezen a kérdésen.
Megmondom, hogy mi hülyeség és mi nem az
A magyar nyelv megalázása: a legkárosabb nyelvromlások
2023.06.01 19:45:14

Bocs, hogy nem írtam már régóta, de nem sok időm van. Azért a témák gyűlnek, és mihelyst lesz lehetőségem, megírom őket. Jók lesznek.
Szóval itt ez a nyelvromlás dolog. Persze, hogy az angol a ludas benne leginkább, de az sem tett jót, hogy a média nem egy kézben van, mint a pártállami időkben.…..
fofilozofus
2025.05.20 10:59:31
@Deansdale:
" De szoktunk mondani hasonló szerkezetben más kifejezéseket is, pl. át kell gondolnom"
Fent ezt írtam:
"Helyesen kétféleképpen lehet mondani:
-el kell mennem,
-vagy el kell, hogy menjek."
Tehát az át kell gondolnom teljesen helyes. Erre van egy általam ismeretlen nyelvtani kifejezés, hogy milyen szerkezet.
" De szoktunk mondani hasonló szerkezetben más kifejezéseket is, pl. át kell gondolnom"
Fent ezt írtam:
"Helyesen kétféleképpen lehet mondani:
-el kell mennem,
-vagy el kell, hogy menjek."
Tehát az át kell gondolnom teljesen helyes. Erre van egy általam ismeretlen nyelvtani kifejezés, hogy milyen szerkezet.

A Tisza Párthoz átállt ballib jogászok őszintén kimondják: alkotmányozni fognak, ha győz a Tisza. Feles többséggel.
Cél: polgári-liberális diktatúra létrehozása, majd annak alkotmányos bebetonozása.
Jó, hogy előre szólnak!..

Egy szép és tanulságos életút történelemmel vastagon fűszerezve. Ő maga mesélte nekem, aztán a városi pedagógusnapon is elmesélte egyszer a közönségnek.
Az úgy kezdődött, hogy az édesanyja nem szeretett volna éhen halni.
Úgyhogy felállt otthon, hogy akkor ő megy Magyarországra a rokonokhoz.…..
fofilozofus
2025.04.21 22:30:51
@MEDVE1978: Ha van ilyen sztori, akkor írd meg, biztosan sokakat érdekelne, mondjuk engem is.
fofilozofus
2025.05.19 10:22:52
@Bili:
Kösz, hogy emlékszel rá, tényleg fontos felismerés volt. Lehet, hogy jobban ki lehetett volna fejteni, de lényeg benne van:
megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/2011/10/21/mennyire_gondolkozik_elore_az_emberiseg
Kösz, hogy emlékszel rá, tényleg fontos felismerés volt. Lehet, hogy jobban ki lehetett volna fejteni, de lényeg benne van:
megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/2011/10/21/mennyire_gondolkozik_elore_az_emberiseg
fofilozofus
2025.05.19 10:26:34
@Bili: Most már tudom az egyedüli megoldást a dilemmára, lehet hogy legközelebb ezt írom meg. Ugye akkor még csak merengtem, hogy mi lehet a megoldás.

Időnként a fideszes médiák megpróbálják igazolni a kapitalizmust, miközben a magyar jobbos szavazótábor zöme nem áll a kapitalizmus pártján.
Mint amikor néha euroatlantistáskodni akarnak, lásd amikor tavaly Martonyi elvtárs megpróbált az ukránok oldalán uszítani - gyorsan meg is kapta a…..

A bolgár kertészből a magyarban "bolgárkertész" lett, azaz sajátos típusú kertészet.
A szó eredete kb. a következő.
Természetesen valamilyen migráció mindig volt Bulgáriából Magyarországra, de tömegesen csak két alkalommal: a XVII. sz. végén és a XIX. sz. 90-es éveitől a XX. sz. 30-as éveig.…..
fofilozofus
2025.04.25 18:42:00
@Gery1987:
"De sikerült, csak lekuzdottuk magunkat."
Teljes tévedés. Nem mi vagyunk szarok, hanem egyszerűen egy szintre hozta a Kelet-Európai országokat a beáramló tőke a kormányoktól függetlenül. A nagy elkúrás az Ukrajna volt, mint látható: GDP-ben is meg ugye a háború még hozzá. Na az volt a szar kormány, a többi meg átlagos.
És még egy fontos, bár gondolom, ez neked újdonság: NEM CSAK A GAZDASÁG számít az életben. A lumpenszaporítás megállítása (családi pótlék (előtte: a faszával keresi az ember a pénzét népszerű cigány mondás), közmunka), a külföldi elözönlő sáskahad megállítása (határkerítés), törvények szigorítása (lásd: középmértékes büntetés), családok támogatása, minél több lehetséges jogkör itthon tartása (ügyészség, saját pénznyomtatás joga) stb.
Gondolom, neked ezek nem jelentenek semmit, mind eladnád, ha kapnál több pénzt az EU-tól, de vannak még, akiknek számít ez.
"De sikerült, csak lekuzdottuk magunkat."
Teljes tévedés. Nem mi vagyunk szarok, hanem egyszerűen egy szintre hozta a Kelet-Európai országokat a beáramló tőke a kormányoktól függetlenül. A nagy elkúrás az Ukrajna volt, mint látható: GDP-ben is meg ugye a háború még hozzá. Na az volt a szar kormány, a többi meg átlagos.
És még egy fontos, bár gondolom, ez neked újdonság: NEM CSAK A GAZDASÁG számít az életben. A lumpenszaporítás megállítása (családi pótlék (előtte: a faszával keresi az ember a pénzét népszerű cigány mondás), közmunka), a külföldi elözönlő sáskahad megállítása (határkerítés), törvények szigorítása (lásd: középmértékes büntetés), családok támogatása, minél több lehetséges jogkör itthon tartása (ügyészség, saját pénznyomtatás joga) stb.
Gondolom, neked ezek nem jelentenek semmit, mind eladnád, ha kapnál több pénzt az EU-tól, de vannak még, akiknek számít ez.
fofilozofus
2025.04.25 23:04:09
@Gery1987:
"Nem csak gazdasági szempontok vannak persze, de ezzel nem kell egyuttjarnia a közpénz lopásnak meg a családtagok kitomesenek!...
Meg lehetett volna mind a szociális mind a gazdasági fejlődést együtt is."
Értem én, elismered, hogy nem csak gazdasági szempontok vannak, csak mindjárt úgy folytatod, hogy elkezded a gazdasági szempontokat kifejteni. :-) Ennyit jelent neked az, amit leírtam az önállóságról. Semmit.
:-)))
Elismerem, hogy a Fidesz gazdaságpolitikailag alulteljesített a várakozásaimhoz képest AZ UTOLSÓ ÖT ÉVBEN (mert előtte meg felülteljesített, ne feledjük.) De egyrészt lesz még ennek folytatása, ha kikeveredünk a háborús időszakból, és ugye ezen felül mondtam, hogy a gazdaság csak egy összetevője a kormányzásnak. A prolik csak a lóvét nézik, de nekem mint hazafinak MÁS szempontjaim IS vannak.
Ha megnézzük az elmúlt évtizedek történelmét, akkor kiderül, hogy a baloldalon is voltak mindig szuverenista törekvések, reményteliek. Pl. a nagy nyomás ellenére az SZDSZ tagok megválasztották Tölgyessyt elnöknek, miközben Dornbach Alajost nyomták a ballibsik (Furcsa, de az SZDSZ-ben is volt jobboldali áramlat.)
De csak egy évre! Utána bedarálták őt is.
Egyszerűen meg kell tanulni, hogy ELMÉLETILEG lehetne független politikát csinálni nemzetközi háttérrel, de valahogy a GYAKORLATBAN mindig csak a nemzeti pártok tudják megcsinálni. Mert ott valahogy mindig erre billen a mérleg, a baloldalon meg arra.
Szóval nem, nem lehetett volna a Fidesz vagy más jobboldali, inkább nemzeti párt nélkül független magyar politika. Soha nem is fog sikerülni, ebben biztos vagyok. ENgem ez érdekel, téged meg nem. Nem baj, én értelek téged, jó lenne, ha te is megértenéd, hogy a DOLLÁR NEM MINDEN, bazdmeg.
"Nem csak gazdasági szempontok vannak persze, de ezzel nem kell egyuttjarnia a közpénz lopásnak meg a családtagok kitomesenek!...
Meg lehetett volna mind a szociális mind a gazdasági fejlődést együtt is."
Értem én, elismered, hogy nem csak gazdasági szempontok vannak, csak mindjárt úgy folytatod, hogy elkezded a gazdasági szempontokat kifejteni. :-) Ennyit jelent neked az, amit leírtam az önállóságról. Semmit.
:-)))
Elismerem, hogy a Fidesz gazdaságpolitikailag alulteljesített a várakozásaimhoz képest AZ UTOLSÓ ÖT ÉVBEN (mert előtte meg felülteljesített, ne feledjük.) De egyrészt lesz még ennek folytatása, ha kikeveredünk a háborús időszakból, és ugye ezen felül mondtam, hogy a gazdaság csak egy összetevője a kormányzásnak. A prolik csak a lóvét nézik, de nekem mint hazafinak MÁS szempontjaim IS vannak.
Ha megnézzük az elmúlt évtizedek történelmét, akkor kiderül, hogy a baloldalon is voltak mindig szuverenista törekvések, reményteliek. Pl. a nagy nyomás ellenére az SZDSZ tagok megválasztották Tölgyessyt elnöknek, miközben Dornbach Alajost nyomták a ballibsik (Furcsa, de az SZDSZ-ben is volt jobboldali áramlat.)
De csak egy évre! Utána bedarálták őt is.
Egyszerűen meg kell tanulni, hogy ELMÉLETILEG lehetne független politikát csinálni nemzetközi háttérrel, de valahogy a GYAKORLATBAN mindig csak a nemzeti pártok tudják megcsinálni. Mert ott valahogy mindig erre billen a mérleg, a baloldalon meg arra.
Szóval nem, nem lehetett volna a Fidesz vagy más jobboldali, inkább nemzeti párt nélkül független magyar politika. Soha nem is fog sikerülni, ebben biztos vagyok. ENgem ez érdekel, téged meg nem. Nem baj, én értelek téged, jó lenne, ha te is megértenéd, hogy a DOLLÁR NEM MINDEN, bazdmeg.

Rendkívül őszinte.
Egyrészt megerősítik az adatot: aki Magyarországról kivándorol Izraelbe, azok több mint fele hazatelepül idővel. Mert ott csak egy a sok közül, itt meg az elit része.
Másrészt: amiről sokáig nem volt szabad beszélni, hogy a magyar zsidó Magyarországon baloldali, míg…..

A demagógia csúcsa.
Persze a hagyomány azt jelenti, ránk hagyták. S minden hagyománynak tere és ideje van, az univerzális és örök hagyomány ritkaság. A kereszténységben is ezért van különbség téve Istentől jött szent hagyomány és egyházi hagyomány között, az előbbi örök, az utóbbi…..

A magyarországi bolgárok között elterjedt mítosz szerint: amikor a magyarok a "bolgár" helyett a "bulgár" szót használják, azzal sérteni akarják a bolgárokat.
Én mindig elmondtam, ez egy totális félreértés.
Valójában arról van szó, hogy a magyar közbeszéd igyekszik megoldani egy felesleges…..

Egyik este három barát összejött, és az egyikük elkezdett vicceket mesélni. Az egyikük ezt a viccet mondta:
Orbán elment a folyóra úszni, de valahogy rosszul lett , és segítségért kiáltozott. Arra ment egy ember, beugrott érte, és kimentette. Ekkor Orbán kérdezte, hogy mit kér, bármilyen kívánságát…..

Már régóta készültem írni az építészszakmáról. Most jó alkalom kínálkozik rá, hiszen olvashattuk, hogy a ligetben nem épül meg a fotó- és az építészeti múzeum. Igen, a két kocka.
Biztos mindenki ismeri a viccet, mikor két pszichológus kerékpározik és az egyik az árokba borul. Mire megkérdezi a…..
fofilozofus
2025.04.15 16:09:45
@gigabursch:
A cikkben nem Makoveczet említettem meg, hanem makoveczistákról beszéltem, ugyanis az ő tanítványa volt ez az ember, akiről írtam, és ő is látta Makovecz hibáit, és lehetősg szerint javított azokon. Azonban az ihletet tőle merítette, ezért tiszteli a mai napig. Én is látom a hibáit Makovecznek, de pl. Einstein is hibázott a kvantummechanikával kapcsolatban, mégis nagy az, amit letett az asztalra. Makoveczcel is ez a helyzet. Majd mesélek róla egy sztorit, mert egy barátom felkereste őt, és hát mondjuk úgy, hogy makacs és diszfunkcionális volt, de majd egyszer leírom.
A cikkben nem Makoveczet említettem meg, hanem makoveczistákról beszéltem, ugyanis az ő tanítványa volt ez az ember, akiről írtam, és ő is látta Makovecz hibáit, és lehetősg szerint javított azokon. Azonban az ihletet tőle merítette, ezért tiszteli a mai napig. Én is látom a hibáit Makovecznek, de pl. Einstein is hibázott a kvantummechanikával kapcsolatban, mégis nagy az, amit letett az asztalra. Makoveczcel is ez a helyzet. Majd mesélek róla egy sztorit, mert egy barátom felkereste őt, és hát mondjuk úgy, hogy makacs és diszfunkcionális volt, de majd egyszer leírom.

Ahogy ötven vagy száz éve, ma is nagy vitákat képes kiváltani a kérdés: szabad-e kortárs építészetet csinálni történelmi környezetben? Hogy lehet ezt jól csinálni?
Az Úri utca 6. címen található ház előtt megállva a turista egy szép, régi házat lát maga előtt. Nyilván nem is sejti, hogy amit lát,…..
fofilozofus
2025.04.12 15:30:28
Az építészek olyan, mint egy kiválasztott nép, mindenkire ráerőltetik a szubkultúrában kialakult ízlésüket. Ha nem tetszik az embereknek, akkor ők a hülyék, mert "nem értik meg". És mint minden szubjektív tudományterületen, mindent meg lehet magyarázni meg az ellenkezőjét is.
megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/2015/10/26/a_kocka_el_van_vetve_361
megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/2015/10/26/a_kocka_el_van_vetve_361

Fel szokott merülni az ukrajnai háborúval kapcsolatban, vajon miért így halad a front, s különösen: az oroszok miért nem támadnak délnyugaton.
A legjobb megoldás ilyenkor a korábbi háborúkat nézni ugyanezen a területen, hiszen a haditechnika hiába változott, a terep 99 %-ban azonos.
Nos, a…..
fofilozofus
2025.04.10 13:15:57
@gigabursch:
Nagyrészt egyetértek, de ez a mondta sajnos nem igaz:
"Ez egyébként tanulságos!
Kis államok is tudnának saját lábra állni. Ha olyan lenne a vezetésük.."
Oroszországban van olaj, földgáz, és belső piac is. Nálunk nem csak akarat kérdése (most ne nézzünk más kis államot, mert nem ismerem őket annyira, mint Magyarországot). Nálunk egy lezárás esetén nem lenne olaj, gáz, elég villamos energia mindig, nem tudnánk eladni a termelt áruink 80%-át, nem lennének mikroprocesszorok. Nem lenne kártyás fizetés meg gmail meg minden nmás se, de azokat ki lehetne váltani. De az előbbieket nem.
Nagyrészt egyetértek, de ez a mondta sajnos nem igaz:
"Ez egyébként tanulságos!
Kis államok is tudnának saját lábra állni. Ha olyan lenne a vezetésük.."
Oroszországban van olaj, földgáz, és belső piac is. Nálunk nem csak akarat kérdése (most ne nézzünk más kis államot, mert nem ismerem őket annyira, mint Magyarországot). Nálunk egy lezárás esetén nem lenne olaj, gáz, elég villamos energia mindig, nem tudnánk eladni a termelt áruink 80%-át, nem lennének mikroprocesszorok. Nem lenne kártyás fizetés meg gmail meg minden nmás se, de azokat ki lehetne váltani. De az előbbieket nem.

A ballib tüntikezés fejlődése komikus.
Egyrészt a Nomentum a múlt heti pénteki tüntijére már több embert tudott összetrombitálni: 15 helyett 40 embert. Persze még most is látványos, hogy a rendőrök és az újságírók alkotják a tömeg 80 %-át:
Tanultak a nyugati progresszív antifa…..
fofilozofus
2025.04.07 11:52:53
@GyMasa: "Hát, ha Soros ilyen 100 alatti számú embert tud/akar csak megfizetni, akkor elég mély lehet a fekália"
Sajnos az a baj, hogy Soros (illetve a háttérhatalom) nem akarja megfizetni a momentumosokat, mert rájött, hogy kontraproduktív, ők polospeti mögött állnak most. És nagyon sok szavazójuk lesz jövőre. SZerintem nem fogják behúzni, de nagyon kemény lesz.
Sajnos az a baj, hogy Soros (illetve a háttérhatalom) nem akarja megfizetni a momentumosokat, mert rájött, hogy kontraproduktív, ők polospeti mögött állnak most. És nagyon sok szavazójuk lesz jövőre. SZerintem nem fogják behúzni, de nagyon kemény lesz.

A Granmában - ez a központi kubai írott média - a napokban megjelent egy cikk, mely egy Fidel Castróról szóló dicsőítő könyvet elemez. A címe: "A folyamatos lázadás".
Erről gyorsan eszembe is jutott a kubai diktatúra talán legpofátlanabb hazugsága. De - talán mérsékeltebb módon - ez igaz volt…..
fofilozofus
2025.04.04 18:22:10
@gigabursch:
"Magyar rockzenekarok az interkoncert szervezésében már az 1970-es évek közepétől rendre jártak Szovjetunióban turnéra."
Abból mekkora balhé lett, hogy Schuster Lóri a koncert előtt a kocsmában megtanult két üdvözlőmondatot litvánul, és úgy indította a koncertet. :-))))))))))))))))))))))))))))
A résztvevők őrjöngtek a boldogságtól ilyet sem láttak már rég, a rendezők meg a beszarástól őrjöngtek. Azt hiszem, itt ért véget a koncertsorozatuk a SZovjetunióban. :-))))))
Na ez polgárpukkasztás, mármint hatalompukkasztás, amit annyira szeretnek ott, a libsi oldalon. EZ kb. olyan, mintha kiállna ma egy koncertre valaki, és megmondaná, hogy megkéri, hogy a résztvevők közül a buzik menjenek haza. :-)))))))) Kb. ugyanakkora őrjöngés lenne a rendezők részéről, és UGYANÚGY eltiltanák őket további koncertektől.
Az ideológiát sehol, semmilyen rendszerben sem szabad szidni. És a libsik pontosan ugyanezt teszik, mint a komcsik, akik megmondták, hogy náluk szólásszabadság van, hisz ez egy tökéletes rendszer. :-))))))))))) Ők is elhitték, meg az idióta libsik is elhiszik.
"Magyar rockzenekarok az interkoncert szervezésében már az 1970-es évek közepétől rendre jártak Szovjetunióban turnéra."
Abból mekkora balhé lett, hogy Schuster Lóri a koncert előtt a kocsmában megtanult két üdvözlőmondatot litvánul, és úgy indította a koncertet. :-))))))))))))))))))))))))))))
A résztvevők őrjöngtek a boldogságtól ilyet sem láttak már rég, a rendezők meg a beszarástól őrjöngtek. Azt hiszem, itt ért véget a koncertsorozatuk a SZovjetunióban. :-))))))
Na ez polgárpukkasztás, mármint hatalompukkasztás, amit annyira szeretnek ott, a libsi oldalon. EZ kb. olyan, mintha kiállna ma egy koncertre valaki, és megmondaná, hogy megkéri, hogy a résztvevők közül a buzik menjenek haza. :-)))))))) Kb. ugyanakkora őrjöngés lenne a rendezők részéről, és UGYANÚGY eltiltanák őket további koncertektől.
Az ideológiát sehol, semmilyen rendszerben sem szabad szidni. És a libsik pontosan ugyanezt teszik, mint a komcsik, akik megmondták, hogy náluk szólásszabadság van, hisz ez egy tökéletes rendszer. :-))))))))))) Ők is elhitték, meg az idióta libsik is elhiszik.
Megmondom, hogy mi hülyeség és mi nem az
A nemz. büntetőbíróságből kilépés nagyobb perspektívában
2025.04.03 21:18:36

Olvastuk a mai hírt, hogy Magyarország kilép a Nemzetközi Büntetőbíróságból.
Nagyon messzire fogok ma elkalandozni innen, de abszolút következetesen. Öveket bekapcsolni!
Először is kezdjük azzal, hogy nálunk a mai napig nincs kihirdetve jogszabályként a csatlakozás, szóval egyáltalán nem is…..
fofilozofus
2025.04.04 08:57:11
@gigabursch: Hehe, jó beteg vagyok, biztos azért voltam ennyire összeszedett.
fofilozofus
2025.04.04 12:55:46
@Deansdale: Amit írtam, az alátámasztja ezt: akkor kell lépni, ha lehet. Most ez egy jó apropó volt. Trump haverja Bibinek, onnan megvan a támogatás, ez elég már, hogy lépjünk. Sosem a rizsát kell nézni, hanem a lényeget. Meg lehet magyarázni ezzel, akkor OK. Ha a zsidókra hivatkozással, akkor azzal.
Azonban abban igazad van, hogy azért túl sűrűn ne mondogassák, hogy itt milyen jó a zsidóknak, mert esetleg még megragad a fejükben. Nekem nem a zsidókkal van bajom, hanem a SOK bevándorlóval. Amíg kevesen vannak, nem számítanak, de ha bármilyen nemzetiségből sok lesz egy helyen, akkor vér fog folyni. Sajnos ilyen az élet. Ezért ne jöjjön ide senki tömegesen.
Azonban abban igazad van, hogy azért túl sűrűn ne mondogassák, hogy itt milyen jó a zsidóknak, mert esetleg még megragad a fejükben. Nekem nem a zsidókkal van bajom, hanem a SOK bevándorlóval. Amíg kevesen vannak, nem számítanak, de ha bármilyen nemzetiségből sok lesz egy helyen, akkor vér fog folyni. Sajnos ilyen az élet. Ezért ne jöjjön ide senki tömegesen.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Nekik csak egyszer kell nyerniük, onnantól meglesz az egész ország zsebben.