Regisztráció Blogot indítok
Adatok
nouka

0 bejegyzést írt és 33 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Igen, megérkezett! Az Apple új szabadalma egy olyan érzékelőrendszer, mely képes megfordítani a föld felé zuhanó iPhone-t a levegőben! Vagyis nincs több kapkodás a levegőben a kezünkből ki- vagy az asztalról épp lerepülő telefon után, nincs több stressz és nincs több…..
Belsőség Így parádéztok ti 2014.10.23 08:40:58
Fejetlen csirkeként rohangálunk. Fel és alá. Fotózunk balra-jobbra. Néha videózunk is. Ezzel csak annyi a baj, hogy lemaradunk arról, amit fotózunk. Pedig igazából nem is kéne, hisz olyan jó tartalmat gyárt a kedves olvasó is. Kár lenne, ha elveszne a facebook esemény…..
nouka 2014.10.23 17:35:55
@Relaxer:
A BMW-n látható felni márkája Tomason TN9.
www.tomason.de/tn9.php
Gyönyörű konkáv felni, szinte minden típuson szépen mutat!

Felár ellenében személyre szabható (szín/color inlay):
www.tomason-individual.de/Tomason-Felgensuche/Tomason-TN9/8-5x18-Tomason-TN9-Felge::7.html
Ez az utolsó falat Frankfurter, a kondér alján összekapart maradék, ami sokszor a legfinomabb kanál a főzelékből. Téma nincs, talán egyenes út sem az SD-kártyán rekedt bitfoszlányok között, de vétek lenne egy kegyetlen shift-delete-tel törölni mindazt, ami kevésbé aktuális,…..
A Becsületesnepper a minap beküldött négy képet a szerkesztőségi levlistára ezzel a három mondattal: 304 ezret futott 1.8-as Honda motor mosás nélkül. Nagybátyám mindig szívja a vérem, hogy miért futtatom a rizsrakétákat. Ezért. Sok-sok év tapasztalatát olvasták,…..
Október 3-án startol az angol túlélőkirály, Bear Grylls legújabb tévésorozata, amiben most kivételesen nem ő vág keresztül a sivatagon egy szál késsel és alszik egy döglött teve belei közt. A kiút a pokolból főszereplője ugyanis rendhagyó módon nem az exhibicionista…..
Kétéves szünet, némi hiszti és haragszomrád után ismét a Discovery Channelnek készít sorozatot Bear Grylls, a világ legismertebb tőlélője, az ember aki megissza a saját vizeletét, és ha nagyon kell, egy kecske belső szerveiből is képes házat építeni. Miután én is…..
B-oldal Bűnügyi filmek kliséi 2013.01.03 07:00:00
A "minden rendőrfőnök néger" klisén túlmenően álljon egy összeszedett lista a bűnügyi filmek kliséiből: A nyomozó (detektív / felügyelő) A főhős múltjában mindig van valami szomorú esemény: társ akció közbeni elvesztése, ártatlan ember (gyerek) véletlen lelövése. A…..
Hosszú percekig töprengtünk, hogy mit lehet fűzni egy ilyen felvételhez. Talán csak annyit, hogy reméljük, szólnak majd a vadonatúj Rolls-Royce Phantom következő tulajdonosának, hogy ez a Rolls már haladt kilinccsel előre a mezőn. A kisfilm amúgy szépen komponált, és nem…..
Bear Grylls napjaink talán legismertebb extrém sportolója. Egy évvel azután, hogy magyarul is kiadásra került túrázós-táborozós kézikönyve, A vadon törvényei, már önéletrajzi kötetét is beszerezhetjük, mely a Tűzön-vízen át! címet viseli. Számunkra persze a fontos…..
nouka 2012.12.10 17:38:04
Én személy szerint csípem a műsorát.Bár lehet,hogy ez azért van mert én nem úgy ülök le nézni,hogy akkor most én 'Igazi" túlélést akarok látni. Általában azok pampognak,hogy "ez csak meg van játszva",akik Tesco busszal járnak bevásárolni és abban ki is merül a heti mozgás. Ők gondolják/várják azt,hogy a főszereplő majd 100 epizódon keresztül újra és újra igazi bajba kerül/eltéved stb. és lesz vele egy kamera amivel mindent rogzít,mert nem lesz más dolga,csak az,hogy a kedves magyar TV nézők ezen vágyát kielégítse.

Ez egy show,és úgy kell leülni elé. Kell a pörgés,meg az akció,hogy eladható legyen.Szerintem még így is lehet belőle tanulni.És még így is elég áldozatot hoz. (ja,hogy fizetnek neki érte? ezt a saját leleményességének köszönheti)
Mindenki abból él meg,amiből tud. Ő ebből.

@Tiltsuk Bea:"Bear Grylls nem számít sem komoly extrémsportolónak, sem komoly kalandornak, vagy felfedezőnek.
Sem a hegymászásban, sem semmi másban nem mutatott fel semmi különlegeset és a katonai karrierjében sincsenek igazán kiemelkedő események."

Tényleg? Gondolom,te egy olyan főszereplőre vagynál,aki Kolombusz,Sir David Attenborough,Dan Osman,Jean Claude van Dame,és Napoleon keveréke.Igazam van?

A Mount Everest megmászása csigolyatörés után nem számít különleges teljesítménynek? A SAS kiképzés és 3 évi szolgálat is csak smafu? Ja,hogy nem fedezett fel még egy új földrészt és nem az ő vezette a Desert Rats csapatait? Na bumm....én mától már nem is nézem.

Gondolom egy átlag néző még így is örülne lagalább egy dolognak Bear Grylls pályafutásából.Ha másnak nem,legalább a fizetésének :-)
Irigylem azokat a megszállottakat, akik képesek egy húszéves, teljesen átlagos autóval hetekig vagy akár hónapokig foglalkozni, hogy azt többé senki ne keverhesse össze a több tízezer hasonlóval. Előre szólok, hogy az alábbiakban egy szó sem esik majd ízlésről, most az…..
nouka 2012.10.13 22:43:11
Akinek egy bebőrözött motortér nagy szám, az mit szól ahhoz,amikor a fényszóró van belülről bebőrözve,vagy pl. a doblemez belseje. (Igen,az ahová a kerék veri a sarat!)
i201.photobucket.com/albums/aa19/FNQP/scheini1.jpg

A költségeken aggódók mit szólnának egy Bentley vagy Lambo Gallardo felniken gördülő Golfhoz? Pedig nem egy-kettő van belőlük.

Olyan finomságokat,meg nem is említek ,amikor a szívósort a NASA által használt aranybevonatú hővédő fóliával tekerik be a jobb hatásfok miatt.Hozzájutni valószínűleg amerikai kormányzati ismeretség nélkül lehetetlen,de pont az ilyen "kihívásokban" (és nem az öntapadós krómcsíkban és a kéken világító ablakmosó fúvókában,stb.) rejlik a tuning szépsége.
TComment Kína vagy halál 2012.04.03 06:15:00
Csehül áll a Seat szénája, a frissített Ibiza útját árgus tekintetek követik. Ha nem jön be, akkor nagy lesz a baj. Nagyon nagy. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
nouka 2012.04.03 18:25:19
Megszállott SEAT-osként ezt nem hagyhatom annyiban:-)

Csak azoknak ,akik fikázzák a formatervet,kicsit nagyképűen,de küldenék pár képet az autómról.

Íme:

www.myimg.de/?img=18482c.jpg
www.myimg.de/?img=254cb2.jpg
www.myimg.de/?img=378bbd.jpg

Szerintem az európai/ázsiai autógyártrás egyik legvadabb gyári bodykitje a saját szegmensében.

Semmi pénzért nem adnám el.

Kár,hogy Auris-on,Ceed-en,i30-on és társaikon nem látni hasonlót sem.

Lesz ami lesz,de már alig várom a következő Leon-t
A gazdagsághoz mindig tapad egy jó adag émelygős irigység is. Egészen addig, amíg nem mi vagyunk gazdagok. Ez az autó igazából sose volt még ilyen jó. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
nouka 2012.02.21 18:09:38
Éppen a hétvégén láttam a Vox-on.

www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/auto-mobil-videos.html

3. videó a sorban

A tesztelő fazon,aki szintén Porsche tulajdonos nagyon várná,hogy végre meginduljon.

Véleménye szerint hiányzik a "Boooom", pedig áll a gázon és mégsem történik semmi.
Talán nincs is jobb példa arra, mennyire marginális, kicsi piac a miénk, mint a Hyundai i40cw. Eladni sokat úgysem fognak belőle, ezért legalább az árát úgy lőtték be, hogy biztosan ne veszítsenek rajta. Ezzel meg is ásták a sírját idehaza. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
nouka 2012.02.09 20:36:03
@szemeteske:

Gondolom Koreában,Indiában,Kínában meg Brazíliában jól fogyott.

Én személy szerint nem hiszem,hogy találkoztam valaha ezzel a típussal. Pedig havi 2x megvan Miskolc-München távolság.
Bár lehet,hogy láttam, csak nem hagyott bennem mély nyomot.

Amúgy Bugatti Veyron-ból csak néhány 10-100 darabot adnak el évente. Akkor az most egy rossz autó?
nouka 2012.02.09 20:43:08
@szemeteske:
Arról hogy miben mi megy tönkre,tudna mesélni a kollégám. Kia Ceed 1,6 dízel,turbócsere 120000-nél.
A másik munkatárs dízel E-Klasse-jában 800.000km-t elhagyta a számláló.

Ja,hogy abban nem 1,6-os motor van?
nouka 2012.02.09 20:55:19
@szemeteske:
Ja,hogy más gyártó autóiban meg nem megy tönkre?
Tisztelt Praxis blog.   Én most vagyok terhes harmadik gyermekemmel,akit tényleg terveztünk a férjemmel.36éves vagyok és az előző 2 terhességem részleteinek apró kis tudásaival úgy döntöttem nem fogadok orvost,mivel iszonyúan nagyot csalódtam mindkétszer.Második terhességem…..
nouka 2012.01.13 14:58:43
@Mária

Az egyik kollégámat nemrég munkahelyi baleset érte Németországban. Én mentem hozzá tolmácsolni,meg a papírokat intézni.

Egyedül feküdt egy szobában,amihez külön fürdőszoba volt. Gondolom ez nem nagy szám eddig. Volt az ágyán egy érintőképernyő,amivel az ágy helyzetét tudta beállítani,rádiót tudott rajta hallgatni,segítséget tudott hívni,stb.

Aztán jött egy ápoló több oldalnyi papírral. A személyes adatokon kívül hasonló kérdések voltak rajta:

-Mikor kéri a reggelit,ebédet,vacsorát?
-Mit szeret enni?
-Van e olyan összetevő,ami egyáltalán ne legyen az ételében?
-Mit szeret inni?
-Mivel a családja Magyarországon van,küldjenek e be hozzá társalkodót?
-Jöjjön e pap imádkozni (Na nem azért mert annyira súlyos volt az eset,de lehet,hogy valaki annyira vallásos,hogy erre van szüksége)

Saját szememmel láttam a kórház folyosóján egy ételes/italos kocsit,amin éppen teát szolgáltak fel.
A teafilterek (kb. 10 különböző fajta) egy kis fadobozban,ahogy illik. Kis porciókban cukor,stb.
Mindenki a maga ízlése szerint válogathatott.

Ez egy sima városi kórházban történt,tehát ne gondoljon senki luxusklinikára.

Amikor megkérdeztem a német kollégákat,hogy mennyit szoktak adni az orvosnak,kb. 15 percbe telt még felfogták,hogy mire gondolok.

Az orvos kap fizetést,a beteg meg fizeti a TB-t,szóval egy fillért sem kell adni. Sem szülésnél,sem műtétnél,semmikor.

Szóval,van olyan hely a "Föld nevű bolygón" ahol ilyen az ellátás.
És attól még hogy valaki beteg,nem képzeli magát "egyedinek és pótolhatatlannak",csak szeretné,hogy úgy és olyan körülmények között bánjanak vele,hogy a gyógyulását elősegítsék.
nouka 2012.01.15 19:18:02
@marand22:

Elég régen kinn élek ahhoz,hogy tudjam mennyi járulékot kell befizetni.Mert ugye nem csak a németeknek kell,hanem mindekinek aki N.országban legálisan dolgozik.

Azt is tudom kb. mennyit keres egy orvos,fogorvos,asszisztens.

Azért hoztam N.országot példának,mert a zimbabwei egészségügyet kevésbé ismerem.

Továbbá az egyik kommentelő azt írta:

"Él ezen a Föld nevű bolygón hétmilliárd homo sapiens. Mindegyik egyedinek és pótolhatatlannak - a világ közepének - képzeli magát."

Ezt csak azért írta ,mert valaki azt merte mondani,hogy "futószalag-betegnek" érezte magát.

Én arra világítottam rá a példámmal,hogy néhány száz kilométerre M.o-tól ismeretlen fogalom a "futószalag-beteg", a hálapénz stb.
Két órát kellett várnom a Land Roverénél is tömöttebb sajttáj után, mire szétszéledt a nép és hozzá lehetett férni a Hyundai i30-hoz. Igen, ahhoz az új koreai kis kompakthoz, amely elődje alig négy évet élt, máris leváltották. Na nem azért, mert annyira rossz lett volna,…..
nouka 2011.09.15 19:13:23
@vmaast

hát nem tudom, ha vagánykodásról van szó, szerintem a VW azért esélyesebb bármely távolkeleti ipari hulladéknál (Golf+Ceed+i30+Civic stb. kategóriára gondolok)

Széria állapotban a civic type r és s jön szóban,dehát arról már máshol is elmondták,hogy olyan mintha Bruce Lee-t várnád ,de csak Terence Hill jönne. Ütni mind a kettő tud,csak a hatás nem ugyan az.Ehhez még hozzá jön a "gyönyörű" belső tér,ahol nincs két egyforma kapcsoló vagy gomb, minden vonal egy arasszal odébb kezdődik, mint ahol az előző véget ért...szóval egy hányadék

Ceed és i30 eleve kiesik.

Marad a Golf GTI vagy R.És a Scirooco R .

Ehhez még hozzá jön a Wörthersee,Bodensee,M.I.V.W és a többi rendezvény ahol azért akadnak "vagány" vasak szép számban (pl Lamborghini vagy Bentley felnik Golf 5 alatt,vagy egy ősrégi Golf I R32 motorral...stb) Valahogy Hyundai alatt ilyeneket sosem látni. Tévednék?

@Stella Gamella

a hatos szériát csak faceliftnek szánta a gyár. Nem véletlen, hogy 2012 végén már jön a Golf VII.
a jó csajról meg a VW-ről annyit,hogy lapozd fel a német VW Speed magazint a 9. oldalon.
Egyébként az olasz autók tényleg nagyon szépek. Megvan bennük a temperamentum. Én is ezért járok spanyollal.

@Sword

egyet értek veled. Pl.az Audi vagy VW miért tud határozott,néha egyenes vonalakból szép desingt kihozni? (Az olasz desingt most nem említem) Nincs felesleges él,hajlítás,nyújtás,törés...

Az ázsiai tervező elindul valahonnan,tart valahová,de közben még 6x megtekeri,meghajlítja...stb
Erőltetett.Látni,hogy csak kínlódnak tervezés közben.

A i30 képein például a hátsó rendszám mélyedése vagy a ködlámpák fészke tipikusan ázsiai.

Ingyen sem kéne.

@Spezialized78 & @metalking

a kollégám Ceed jében 130-nál folyamatosan leesett a navi a helyéről, úgy remegett az autó eleje.
elvitte gumishoz centírozásra, semmi eredménye.
elvitte a szervízbe,mondták hogy az autónak nincs semmi baja,csak egyszerűen ilyen.

100.000km-nél turbócsere következett.

azért vette ,mert 7 év (vagy 150.000km) garancia volt rá. erre 3 év alatt beletett 160.000 km-t.

Ültem benne.A középkonzoli kijelző olyan mintha valami régi Casio óra folyadékkristályos kijelzője lenne,a színe is ocsmány.
Az alkalmazott anyagokat inkább nem is említem.

A 109 lovas motort azért érezted 85 lovasnak,mert valójában csak papíron 109 lóerős.
Az ügyfél fogalmatlan lúzer, tele van zsével, és még le is néz – miért ne venném le? Meg különben is: mindenki ezt csinálja. Mai cikkünk blogposztja...
nouka 2011.08.23 18:47:28
@DATSUN

én sem vagyok autószerelő,viszont engem is érdekelnek a vasak és foglalkozok is velük eleget :-)

Én a saját példámat mondanám.

Németországban dolgozom és itt hordom márkaszervizbe az autómat.

4 éves volt az autó és egy olajcserénél szólt a szerelő,hogy úgy érzi mintha egy kicsit nagyobb lenne a kuplung játéka. Az autó 100%-ig működőképes, de ha engem zavar, akkor megkérdezik a vezetőséget egy esetleges kedvezményes cseréről. Mondtam OK, bár már 1 éve nem volt garancia az autón.

Az autót pénteken szétszedték, de a kuplungtárcsa mellett valami mással is probléma volt,ezért újra összerakták,hogy tudjak hétvégén furikázni. Mondták, hogy hétfő reggelre megjön az alkatrész és újra műtét. Délutánra kész, azt mondta. Úgy is volt, azóta is tökéletes. Na pl. így tarthat több napig egy kuplungcsere.(még egy modern nyugati márkaszervizben is)

Az új kuplungtárcsáért, az új kinyomólapért, az új emelőért és az új lendkerékért fizettem 335 Eurót, munkadíjjal együtt! Ami a kb. 50 Eurós órabér mellett szerintem nevetséges.

Kérdésem az lenne,hogy itthon melyik autószerviz csinálta volna meg azt, hogy megkérdezi a véleményem, majd jegyzőkönyvet készít és felveszi a kapcsolatot a gyárral, majd 60%-os kedvezménnyel megcsinál nekem minden fent említett munkát??? Gondolom tudjátok a választ...
Itt megcsinálták,mert itt még mindig a vevő a fontos, az hogy legközelebb is hozzájuk vidd az autód...pedig az autót nem is náluk vettem, hanem Mo.-on.

Egyébként, itt sima olajcsere után is kapok egy 4 oldalas jegyzőkönyvet az elvégzett ellenőrzésekről, amit a műhelyvezető aláír. Ezután bármi probléma van (soha nincs),nála lehet(ne) reklamálni.

Olajcsere kb 110 Euró. Részletes számlával, decire kiszámlázott olajjal, garanciával. 4,5l olaj, nem 5, nem 5,5..stb. Nincsenek kiégett izzók, elhagyott borítások, kiment biztosítékok.
Pedig lehetnének, a hülye magyar úgy sem érti.

Egyszer olyan kéréssel fordultam hozzájuk, hogy olyan komfort-funkciókat szeretnék kódolással "szabaddá tenni", ami csak a magasabb felszereltségi szintű típushoz elérhető.

A válasz az volt, hogy amennyiben a computer engedélyezi, akkor semmi akadálya. Megnézték,lehetett,megcsinálták...mindezt ingyen (ajándékba,mert 4 éve náluk szervizeltetem az autót)

Ennyi...

Ettől a hozzáállástól szerintem sajnos behozhatatlanul messze vagyunk ...

Minden jót!
nouka 2011.08.23 19:41:17
@BOSCHtechnikus

Gondoltam, hogy garancia szempontjából sokkal nehezebb a helyzet odahaza.

De még mindig ott van az emberi tényező.

Példa:
Édesapám autóját akartam bejelenteni olajcserére otthon. Állok a pultnál,várok. Velem szemben szerelő éppen telefonál. "Figyelj....akkor 5kg májast,meg vagy 2kg paprikás szalámit.....ja..ja...nem,azt majd legközelebb" Eltelik vagy 3-4 perc, gondoltam hogy megfordulok és otthagyom a picsába.

Aztán emelt hangon,undorral belemondja a telefonba, miközben rám néz, hogy most le kell tennie mert várják.
Hát nem ebben a szervizben lett lecserélve az olaj.

@higany1971
ezzel azt akartam mondani,hogy az itteni órabérekhez és fizetéshez képest ez semmi. Néhány magyar kollégám meg inkább otthon viszi szervizbe a kocsit, mert ugye a 110 Euró itt az több, mint a 60000 forint otthon.

Természetesen itt is kompletten értendő az ár: olaj,szűrő,csavar,stb.

A "fillérkúró magyart" nem tudom, hogy rám értetted e, de hidd el nem azt akartam mondani hogy ez drága. Hidd el ha valamin, akkor az autón nem spórolok.

Ismerősnek egyszer számláztak 6,5l olajat 6 helyett a BMW-be egy Bp-i szakszervizben.
Azt mondta, hogy szívják le ,mert szervizkönyv szerint csak 6 megy bele.Persze azt már nem akarták, ment a magyarázkodás. Azóta Bécsben szervizeltet. Valakit többször át lehet verni,valakit meg csak 1x.

Biztos eddig csak nekem nem volt szerencsém, de az otthoni szervizekkel nekem nincs jó tapasztalatom.

Biztos, hogy van rengeteg jó becsületes szakember és szerviz. Azt kívánom, hogy éljenek is meg belőle rendesen!