Adatok
Borrrzalom
0 bejegyzést írt és 23 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A Viacom tovább bővíti csatornaportfólióját: januártól az Invitel és a PR Telecom rendszerein bevezeti a régió más országaiban már sikeresen elindított Comedy Central Extrát. A jelenleg stabilan a tíz legnézettebb csatorna között szereplő Comedy Central…..
Az új évet a sorozatkedvelők kedvében járva indítja az RTL Klub, igaz, a most képernyőre kerülő tartalmak között megint van egy bukott széria, de legalább elhoznak három olyan sorozatot is, amit eddig torrentről nem nagyon lehetett szedegetni, vagy ha igen, akkor mondjuk törökül,…..
A Universal Channel és a Disney után egy újabb amerikai médiagigász tette be a lábát hozzánk is, hurrá. A CBS ugyanis megállapodott a Chellomediával és 2012 végére átalakítják a Chello Zone a csatornáit. Az átállás 83 országot érint köztük Magyarországot is, itthon a Zone…..
Eddig túl sok mindenre nem lehet büszke a köztévé, már ami az olimpiai közvetítést illeti, amit ha feleolyan lelkesen és odafigyeléssel csinálnának, mint amiben igazán jók, azaz a nem kívánatos személyek kiretusálásában és a rendszer seggének alapos kinyalásában, máris…..
Borrrzalom
2012.07.31 16:29:14
Borrrzalom
2012.07.31 15:28:56
@AnnaKarenina: semelyik ország himnuszánál nem fér bele egy pici hiba sem, még jó, hogy küldtünk új verziót.
Ha te ott állnál a dobogón, és nem tudnád énekelni az össze-vissza hangok miatt, akkor megértően bólogatnál, hogy "nem baj, gyerekek, ez nem a francia himusz, ezt nem ciki elrontani"?
előre érzelmetlenek, hungarofóbok?
Ha te ott állnál a dobogón, és nem tudnád énekelni az össze-vissza hangok miatt, akkor megértően bólogatnál, hogy "nem baj, gyerekek, ez nem a francia himusz, ezt nem ciki elrontani"?
előre érzelmetlenek, hungarofóbok?
Egy Twitterező magyar, Sboi nem bírta tovább nézni a csálé m1 logót (teccik tudni, a nem terhesest) és a mellette bénán lelógó ÉLŐ feliratot, és megcsinálta, hogy jó legyen. Ez a köztévénél miárt nem jut eszébe senkinek? Szépérzék?
..
Borrrzalom
2012.07.31 12:51:33
Csodálatos évet zártunk ismét, műbalhékkal és igazi hajtépésekkel, sértődött műsorvezetőkkel, kirúgott tévésekkel, éhségsztrájkkal, hamisítással, zenetévéről szalajtott intendánssal és kismillió valóságshow-val. A comment:com-on írtunk vagy 2600 posztot minderről…..
Borrrzalom
2011.12.29 11:22:24
@koc: ez itt nem osztás. A magyar logika a nagyobb egységtől halad a kisebb felé. Ezért 2011.12.29, és nem 29.12.2011, vagy ezért "Ukrajna, Kijev", ahelyett, hogy "Kijev, Ukrajna". Jó volt az a 4/1.
Az üzleti szakemberek szerint a vevők komplex "megoldást" szeretnének kapni problémáikra. Ugyanakkor tömegével találunk termékeket, szolgáltatásokat nem kívánt, és nem is használt funkciókkal (gondoljon például saját mobiltelefonjára). Mi a véleménye:…..
A városi logisztika egyre bonyolultabb problémákat vet fel a közutak mind nagyobb fokú leterheltsége, a városi dugók miatt. Mit gondol: ki kellene telepíteni a pl. Csarnokot, és a hasonló logisztika-igényes létesítményeket a városközpontból? Vagy mi a…..
Mire használja ill. tartja használhatónak Facebookot ill. a Wikipediát az egyetemi tanulmányaiban, a tudása megosztásában és a kapcsolatai építésében és ápolásában? Miért lehetnek előremutatóak, és milyen hátrányai lehetnek e…..
Az internet terjedésével lehetővé válik az otthonról végezhető távmunka, ami nem követeli meg egy adott feladaton dolgozó érintettek személyes együttműködését ill. ismeretségét. Milyen előnyei és hátrányai lehetnek az internetre alapozott otthoni távmunkának?…..
Az emberiség életminősége szempontjából milyen területen látna szívesen és tartana fontosnak innovációt (új terméket, szolgáltatást, eljárást, szervezeti megoldást)?…..
Az innovációt a fogyasztói igények magasabb szintű kielégítéseként határoztuk meg. Ez hogyan egyeztethető össze a tartós fogyasztási cikkek (pl. tv, mobiltelefon, számítógép) körében megfigyelt „beépített avulással”, miszerint a termékek rövidebb…..
Borrrzalom
2011.11.09 02:29:42
Valóban tapasztalható jelenség, hogy számos mai tartós fogyasztási cikk élettartama alacsonyabb, mint a régebbieké, amelyek sokszor még ma, 20-30 és távlatában is jól működnek.
Véleményem szerint ez elsősorban az innováció felgyorsulásának tudható be. Az új fejlesztések olyan iramban követik egymást, hogy már rövid idő távlatában is idejétmúlt lehet egy-egy termék, s így a fogyasztói szokások átalakultak. Össztársadalmi jelenség, hogy mindig mindenből a legújabb kell az embereknek, ezt jól ki is szolgálja a technológia fejlődése. Ráadásul ez a jelenség szépen összecseng a profitmaximalizálásra törekvő vállalatok érdekeivel, hiszen megnőtt a termékeik iránti kereslet, egyre gyakrabban vásárolunk újat egy-egy tartós fogyasztási cikkből.
Kérdéses persze, hogy egy új termék valóban hordoz-e magában annyi új hozzáadott értéket, hogy megérje lecserélni a korábbit. Azaz nem tudni, hogy az újabb termék kifejlesztésekor valóban alkalmazta-e a gyártó az innovációs folyamatok eredményeit. Attól tartok, hogy ma, amikor gyakran státusszimbólum pl. a legújabb lapostévé birtoklása, a gyártók erre a felismerésre támaszkodva, valós újdonságtartalom nélkül dobják piacra új termékeiket, amelyek persze tartalmaznak apróbb újításokat, de tényleges megújulásról nem beszélhetünk.
A fogyasztó váltását az új termékre talán a leggyakrabban mégsem a "divat" mozgatja, hanem az avulás; azaz kényszerből cserélnek, amikor már a régi berendezés elromlott vagy nem teljes értékű. A felgyorsult avulás hátterében sokan sejtenek szándékosságot, azonban számos más tényező is elvezethetett idáig. Egyrészt a műszaki cikkek egyre bonyolultabbá válnak, egyre komplexebb folyamatok végrehajtására képesek, azaz több összetevőből állnak, így nagyobb az esély arra, hogy valami meghibásodik bennük. Másrészt nagy a verseny, az újításokat nem lehet túlárazni, ezért fontos cél a gyártási költségek csökkentése. Ebben a gyártás nagyfokú gépesítettsége, esetleg kiszervezése mellett főleg az olcsóbb, kevesebb alapanyagra való áttérés lehet a gyártók segítségére. Mindezek pedig számos meghibásodási lehetőséget rejtenek magukban, amelyek néhány év használat után sorra felbukkanhatnak.
Ez a megváltozott helyzet felveti a környezettudatosság kérdését. Nem lehet a végletekig folytatni az újabb és újabb termékek előállítását anélkül, hogy megfelelően gondoskodnánk a régi cikkről, hiszen ez utóbbi egyrészt veszélyes hulladék, másrészt a nyersanyagkészletek csökkenése miatt a gyártóknak is érdekük fűződhet az újrahasznosításukhoz. Főleg, hogy az elektronikai cikkekhez szükséges ún. ritkaföldfémek felett Kína szinte egyeduralkodó, s monopolhelyzetét igyekszik is kihasználni - index.hu/tudomany/2011/08/02/igy_tartja_markaban_kina_a_hitech_ipart/
Nem látom a kiutat azon fogyasztók számára, akik ki akarnak ebből a hajszából szállni, és egyszerűen tartós, minőségi műszaki cikket kívánnak vásárolni. (És itt nyilván nem a valós innovációt jelentő, újabb és újabb IT-termékekre gondolok, hanem hétköznapi használati eszközökre.) Persze a prémium kategóriás termékek között válogatva lehet olyat találni, amely tovább bírja, de ez nem megoldás az átlagfogyasztónak.
Torz helyzet az, hogy az Energomat mosógép minden szuperintelligens, n. érzékes társát túléli...
Véleményem szerint ez elsősorban az innováció felgyorsulásának tudható be. Az új fejlesztések olyan iramban követik egymást, hogy már rövid idő távlatában is idejétmúlt lehet egy-egy termék, s így a fogyasztói szokások átalakultak. Össztársadalmi jelenség, hogy mindig mindenből a legújabb kell az embereknek, ezt jól ki is szolgálja a technológia fejlődése. Ráadásul ez a jelenség szépen összecseng a profitmaximalizálásra törekvő vállalatok érdekeivel, hiszen megnőtt a termékeik iránti kereslet, egyre gyakrabban vásárolunk újat egy-egy tartós fogyasztási cikkből.
Kérdéses persze, hogy egy új termék valóban hordoz-e magában annyi új hozzáadott értéket, hogy megérje lecserélni a korábbit. Azaz nem tudni, hogy az újabb termék kifejlesztésekor valóban alkalmazta-e a gyártó az innovációs folyamatok eredményeit. Attól tartok, hogy ma, amikor gyakran státusszimbólum pl. a legújabb lapostévé birtoklása, a gyártók erre a felismerésre támaszkodva, valós újdonságtartalom nélkül dobják piacra új termékeiket, amelyek persze tartalmaznak apróbb újításokat, de tényleges megújulásról nem beszélhetünk.
A fogyasztó váltását az új termékre talán a leggyakrabban mégsem a "divat" mozgatja, hanem az avulás; azaz kényszerből cserélnek, amikor már a régi berendezés elromlott vagy nem teljes értékű. A felgyorsult avulás hátterében sokan sejtenek szándékosságot, azonban számos más tényező is elvezethetett idáig. Egyrészt a műszaki cikkek egyre bonyolultabbá válnak, egyre komplexebb folyamatok végrehajtására képesek, azaz több összetevőből állnak, így nagyobb az esély arra, hogy valami meghibásodik bennük. Másrészt nagy a verseny, az újításokat nem lehet túlárazni, ezért fontos cél a gyártási költségek csökkentése. Ebben a gyártás nagyfokú gépesítettsége, esetleg kiszervezése mellett főleg az olcsóbb, kevesebb alapanyagra való áttérés lehet a gyártók segítségére. Mindezek pedig számos meghibásodási lehetőséget rejtenek magukban, amelyek néhány év használat után sorra felbukkanhatnak.
Ez a megváltozott helyzet felveti a környezettudatosság kérdését. Nem lehet a végletekig folytatni az újabb és újabb termékek előállítását anélkül, hogy megfelelően gondoskodnánk a régi cikkről, hiszen ez utóbbi egyrészt veszélyes hulladék, másrészt a nyersanyagkészletek csökkenése miatt a gyártóknak is érdekük fűződhet az újrahasznosításukhoz. Főleg, hogy az elektronikai cikkekhez szükséges ún. ritkaföldfémek felett Kína szinte egyeduralkodó, s monopolhelyzetét igyekszik is kihasználni - index.hu/tudomany/2011/08/02/igy_tartja_markaban_kina_a_hitech_ipart/
Nem látom a kiutat azon fogyasztók számára, akik ki akarnak ebből a hajszából szállni, és egyszerűen tartós, minőségi műszaki cikket kívánnak vásárolni. (És itt nyilván nem a valós innovációt jelentő, újabb és újabb IT-termékekre gondolok, hanem hétköznapi használati eszközökre.) Persze a prémium kategóriás termékek között válogatva lehet olyat találni, amely tovább bírja, de ez nem megoldás az átlagfogyasztónak.
Torz helyzet az, hogy az Energomat mosógép minden szuperintelligens, n. érzékes társát túléli...
Milyen marketing megoldásokkal változtatható egy ország imázsa? Mi legyen a célja és kihez szóljon egy Magyarország imázsát formálni akaró országimázs film?Inspirációként:2.http://www.mfor.hu/cikkek/Omladozik_a_gulyasra_epulo_orszagimazs.html ;…..
Milyen előnyei vannak a saját márkás termékeknek a fogyasztó számára? Veszélyben vannak-e a gyártók márkái? Ön melyiket és miért részesíti előnyben?Inspirációként:http://kereskedelem.tlap.hu/magazin/sajat-markas-termek-fogalma/; http://hu.nielsen.com/site/20100906.shtml;…..
Hogyan határozná meg a BKV termékét? Mi jellemzi a BKV értékláncát? Fogyasztóként hol lát javítási lehetőséget az értéklánc tevékenységeiben?Inspirációként: http://hvg.hu/itthon/20111004_bkv_kormany_finanszirozas; http://www.youtube.com/watch?v=31C7OvtNRTg Kedves…..
Milyen információkat tartana fontosnak megismerni állásra pályázóként a munkaadó vállalat küldetéséből és stratégiájából? Miért lenne célszerű ezekről tájékozódnia? Inspirációként:…..
Milyen érvek szólnak a külföldön folytatott egyetemi tanulmányok mellett, és milyenek ellene? Gondolkodik-e abban, hogy külföldön folytat tanulmányokat? Inspirációként: http://www.felvi.hu/hallgatoknak/osztondijak_penzugyek/tanulas_europaban/kulfoldi_tanulmanyok…..
Mondjon maximum három olyan területet, ahol az adófizetői pénzekért cserébe az állami szerepvállalást elengedhetetlennek tartja! Ezek közé tartozik-e a felsőoktatás nappali tagozatos képzése? Indokolja választását! Inspirációként: …..
Milyen kiváló magyar termékeket ismer? Mit lehetne azért tenni, hogy a magyar termékek nagyobb súlyt kapjanak a hazai piacon? Hogyan segítené elő, hogy e termékek termelői külpiacokra jussanak? Kedves Hallgatók!Igyekezvén összegezni és kiemelni a legfontosabb pontokat. Ismét…..
Borrrzalom
2011.09.28 23:33:58
A magyar termékek hazai elismertségében, keresettségében javuló tendenciát vélek felfedezni. A magyarok igénylik a hazai árut, tudatos a fogyasztókban, hogy a hazait kell választaniuk, azonban (az érzelmeket félretéve) nem várhatjuk el az igen árérzékeny magyar lakosságtól, hogy ha az import áru valamivel is olcsóbb, akkor ne azt válassza. Azaz versenyképessé kell tenni a külföldivel szemben a hazait, a gazdaságpolitika részéről a maximális támogatást kell megkapnia a magyar vállalkozásoknak.
Úgy gondolom, eljutottunk egy olyan szintre, ahol már nem nyűg egy-egy nagyáruháznak, hogy magyar terméket áruljon, hanem előny. Egyre inkább jól cseng egy-egy hirdetésben a "magyar termék" megnevezés, és ez főleg a magyar termékeket előnyben részesítő, tudatos fogysztói magatartásnak köszönhető. Persze továbbra se feledjük az árérzékenységet!
Itt egy friss, alig egy hónapja publikált, bár elég szűkszavúan összefoglalt felmérés erről: www.rtlklub.hu/hirek/belfold/cikk/379603
Elhangzottak különböző, protekcionizmust javasló elképzelések. Ezt azonban nem tartom járható útnak. El kell fogadnunk, hogy 2011-et írunk, és Magyarország immár az EU tagjaként közel sem léphet fel olyan erővel a hazai termékek védelmében, mint korábban, sajnos nem szelektálhatunk az EU-val járó előnyök és hátrányok között.
A külföldi piacokon való megjelenéshez/megerősödéshez jóval komolyabb erőfeszítésekre van szükség, mint határainkon belül. Itt is nagyon fontos, hogy a magyar termelők elé ne háruljon többletteher külhoni versenytársaikhoz képest; azonban itt már nem apellálhatunk a tudatosan magyar terméket választó fogyasztókra, itt (nagy általánosságban) épphogy az adott ország hazai termékével kell komoly versenyre kelni. Így a külpiacokon történő helytállásban jóval nagyobb szerepet kellene kapnia pl. a marketingnek vagy a helyi forgalmazókkal, szállítókkal történő hatékony együttműködésnek. Persze mindezek előtt - általános esetben, feltételezve, hogy az elsődleges piac marad az itthoni - az adott vállalkozás magyarországi prosperálásáról kell gondoskodni.
És persze termék címszó alatt nem feltétlenül materializálódott javakra kell gondolni, az elmélet ugyanúgy igaz lehet egy-egy szolgáltatásra.
Úgy gondolom, eljutottunk egy olyan szintre, ahol már nem nyűg egy-egy nagyáruháznak, hogy magyar terméket áruljon, hanem előny. Egyre inkább jól cseng egy-egy hirdetésben a "magyar termék" megnevezés, és ez főleg a magyar termékeket előnyben részesítő, tudatos fogysztói magatartásnak köszönhető. Persze továbbra se feledjük az árérzékenységet!
Itt egy friss, alig egy hónapja publikált, bár elég szűkszavúan összefoglalt felmérés erről: www.rtlklub.hu/hirek/belfold/cikk/379603
Elhangzottak különböző, protekcionizmust javasló elképzelések. Ezt azonban nem tartom járható útnak. El kell fogadnunk, hogy 2011-et írunk, és Magyarország immár az EU tagjaként közel sem léphet fel olyan erővel a hazai termékek védelmében, mint korábban, sajnos nem szelektálhatunk az EU-val járó előnyök és hátrányok között.
A külföldi piacokon való megjelenéshez/megerősödéshez jóval komolyabb erőfeszítésekre van szükség, mint határainkon belül. Itt is nagyon fontos, hogy a magyar termelők elé ne háruljon többletteher külhoni versenytársaikhoz képest; azonban itt már nem apellálhatunk a tudatosan magyar terméket választó fogyasztókra, itt (nagy általánosságban) épphogy az adott ország hazai termékével kell komoly versenyre kelni. Így a külpiacokon történő helytállásban jóval nagyobb szerepet kellene kapnia pl. a marketingnek vagy a helyi forgalmazókkal, szállítókkal történő hatékony együttműködésnek. Persze mindezek előtt - általános esetben, feltételezve, hogy az elsődleges piac marad az itthoni - az adott vállalkozás magyarországi prosperálásáról kell gondoskodni.
És persze termék címszó alatt nem feltétlenül materializálódott javakra kell gondolni, az elmélet ugyanúgy igaz lehet egy-egy szolgáltatásra.
Fellélegezhetnek vajon az angol futball kedvelői? Vége a minitor előtt görnyedésnek, a kínai streamek nézegetésének és a folyamatos kurvaanyázásnak a leszakadó adásfolyam miatt? Tényleg sikerült megegyeznie a DigiSportot és a DigiSport Pluszt működtető Digitv/Digikábelnek a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ráfordítás tehát közel nulla, amint bekerül 1-2 szolgáltatóhoz, hozza is a pénzt. Tiszta profit, így kell ezt csinálni!