Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kadajo92

0 bejegyzést írt és 25 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Névtelen olvasónk egy levelet küldött, amiben arról ír, hogy a WC-be lépve cigifüstöt érzett, majd a kalauz rátörte az ajtót, s meg akarta büntetni dohányzásért. Olvasónk nem hagyta magát, a kalauz pedig mindenképpen ki akarta fizettetni a 8000 forintot, így a beküldőnk úgy…..
kadajo92 2012.08.24 00:04:01
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Innen is meg lehet közelíteni, de hogy ha én nem akarok szarba kerülni ilyen miatt, akkor kivédem azzal, hogy másik mosdót keresek, vagy a jegyvizsgálónak szólok. Lehet, hogy magadnak rúgsz öngólt, de meg tudod neki magyarázni azzal, hogy magadat csak nem nyomnád fel ha tényleg te lennél a bűnös.
kadajo92 2012.08.26 01:23:28
@VJVMan: "Ja! A dohányzást meg keményen tiltanám.
Vagy 2000 ft egy doboz cigi és ugrott minden egészségügyi ellátás, + közterületen tilos, és aki nem tartja be, mehet vasutat építeni pár hónapot, hogy megtanulja.
Elég volt az önrákosító, másokat bosszantó, társadalmon élősködőkből."

OFF
Ne haragudj már jó ember, de ha már a jogokról, meg a kötelességekről papolsz akkor ez szerinted nem negatív diszkrimináció?! Mintha némi ellent mondtást vélnék felfedezni abban amit írtál. Igen erős dohányos vagyok, ez oké, de 1) félrevonulok egy olyan helyre ahol nem zavarok senkit, 2) kurvára nincs hozzá közöd, hogy én hogy baszom el az egészségemet, és hogy 65 helyett már 55 évesen megkívánok dögleni ebből kifolyólag (bocs a stílusért, de az ilyen emberektől falra mászok.) TB...? Leszokást kéne erősen támogatni semmi mást. Ebben részben egyetértek.
ON

Azt viszont nekem ne próbálja meg senki lenyomni a torkomon, hogy XY állomáson 300 méteres peron egyik végébe nem lehet kijelölni egy dohányzóhelyet egy kuka körüli 5 méteres körzetben. Buszmegállóba még megértem, de állomáson... Oké van ott is dohányzó hely csak azt 10-ből 9 utas nem veszi igénybe mivel nem lát rá a vonatára és fosik hogy lemarad.
Új MÁV blog Vasutasoknak ingyen 2012.08.12 12:31:13
J.J. a barátai képét továbbította nekünk, melyen az látszik, hogy a szilvásváradi kisvasúton a vasutasok ingyen utazhatnak az arcképes igazolványukkal, míg a fogyatékkal élőknek fizetniük kell. Itt, az Új MÁV Blog lapjain már sokszor volt szó arról, hogy a vasutasok ingyenes…..
kadajo92 2012.08.14 03:15:35
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

1) Emlékezni fogok rá megnyugtatlak. ;)

2) Nem csak tudod tele van a hócipőm azzal, hogy az itteni helyijáraton amelyet ingyen vesz igénybe minden reggel az alábbi mondatok hangazanak el:
-Jajj aranyoskám el kell mennem kiváltani a gyógyszereket.
-Jajj drágaságom, hallottad hogy tegnap az Ádámka elesett részegen a falu központba a templom előtt?
-Jajj Maris néni be kell mennem egy kiló kenyérért, meg meg kell néznem, a gyászhirdetéseket, mert állítólag meg halt a Jóska bácsi a szomszéd utcába.
-Leülhetek aranyoskám?! (Ki se nyitom a pofámat már le is rakta a seggét....)
és stb.
Persze ha csúnyán nézel rá, vagy esetleg ilyen jelenetsor után nem köszön nekik az ember akkor ő van vérig sértve, hogy milyenek a mai fiatalok. Szögletes ember vagyok, de nem bunkó és tisztában vagyok azzal hogy nekem kell előre köszönni a 20 éves fejemmel, de amikor pofátlan mód köszönés nélkül rámront, és a választ meg se várja, na akkor belőlem is ki tud törni a jó neveltség.

3) Mert képesek akkora ricsajt csapni, hogy nem marad meg körülöttük senki. Részletesebben lásd előző pont. Természetesen az utazásra is értettem, de egyre többször tapasztalom azt, hogy ahol netezési lehetőség van, ott igen is kihasználják az utasok munkára, tanulásra stb. Radikális vagyok oké, de mi a f@szért kell hallani 3 méterrel odébb például egy aznapi dolgozatra/vizsgára/megbeszélésre (kinek mi tetszik) készülő utasnak, hogy mekkorát fingott tegnap este 8:30-kor a szomszéd.
kadajo92 2012.08.14 23:44:57
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nézd, egy 4-5-6-7 éves gyerektől még ez jól jön ki, de amikor a hajnali vonaton próbálnál még kumni 2 állomást akkor azért fel tud menni az emberbe a pumpa.
kadajo92 2012.08.14 23:47:46
@kadajo92: ... ha 3-4 általam jellemzett nyugdíjas emberről van szó.
Új MÁV blog Utasbiztonság 2012.08.08 08:40:10
Péter Érdről tartott Budapestre, amikor a beérkező vonat elrobogott a várakozók előtt, majd az állomás után kb. 200 méterrel megállt. Itt várakozás után visszatolatott, s felvette az utasokat. Beküldőnk nem érti, hogy hogyan alkalmazhatnak ilyen mozdonyvezetőt, ráadásul a…..
kadajo92 2012.08.10 13:02:21
Nos kezdjük a legelején a problémát. Nem állt meg? Miért? Lehet szar napja volt az illetőnek, elbambult, mást is csinált vezetés közben (alább részletezem, hogy mit), és szimplán későn fékezett, de lehet hogy tényleg féknehézményei adódtak az előző állomás után és azt próbálta meg valahogy orvosolni.
Na most tudnia kell a nagyérdeműnek ennyi poszt és vasutas/vasútbarát hozzászólás után, hogy az mv munkája nem csak abból áll hogy megfogunk egy nagy kart és azt előre toljuk, aztán ha meg akarunk állni hátrahúzzuk. Ma egy szabályos mozdonyvezető esetében a vezetőasztal inkább irodára hasonlít, mint sem egy vasúti jármű vezetésére alkalmas fülkének. Jelzéseken (amik hemzsegnek a 40a-n), és a jármű műszaki paraméterein túl előtted kell legyen a lassúmenet kimutatásoknak, menetrendi segédkönyvnek, szolgálati menetrendkönyvnek, valamint néhány éve még a menetigazolványt is tölteni kellett. Utóbbi elektronikus formában automatikusan töltődik, szóval ez félig-meddig kiesett. A menetrendkönyvek esetében az a probléma áll fent hogy a vasút igen csak spórolósra veszi ezen dokumentumon a figurát. A 70-es vonalon tapasztalható gyakori jelenség hogy Dömösi átkelés megállóhely miatt egy vonathoz 3-4 féle menetrend tartozik, ugyan olyan időadatokkal, csak az egyikbe szerepel a megállóhely a másikban nem. De valahol csak a VPE (Vasúti Pályakapacitás Elosztó) szám más. Kíváncsi vagyok hogy közületek, (legyetek rutinosak, kezdők, tökmindegy), hány ember nem nézné el életében legalább egyszer azt a menetrendet és ezzel elfelejtene megállni abban a megállóban. Visszatérve az eredeti problémáa. A lassújeles megjegyzéseket valószínűnek tartom én is. Egyszerű példa: Mész az autóddal munkába. Van helyismereted, tudod hogy X és Y falu között van egy 40-es tábla amit a rendőrség rendszeresen fotóz, és ezért te is odafigyelsz rá. A táblát kiveszik egyik napról a másikra, 100 emberből 95 el fogja kezdeni keresni hivatalos dokumentum híjján emlékezetből. Ez is figyelemelterelő probléma, és csökkenti a koncentrációt. Ebből a példából adódóan lehet hogy egy rutinos mozdonvezetőről van szó, aki évtizedek óta jár a vonalon. Nem látta a lassújelet, elkezdte keresni a kimutatásban, hogy ott van-e még, esetleg nem-e lett hosszabb és már 1 km-rel korábban is 40-nel kellett volna menni stb. De az is lehet épp, hogy a mozdonyvezetőnek a második önálló szolgálata volt ezen a vonalon és "tapogatott", keresgélt, hogy mi hol van. Ilyenkor rengeteg olyan kérdés van az ember fejében, hogy "itt mintha lett volna egy 40-es tegnap, vagy nem?", és így tovább. Az érintett vonal (40a) lassúmenet kimutatása 2 azaz KETTŐ db A4-es oldalból áll. Ezt fejben tartani, főleg egy, a vonalon új mozdonyvezetőnek lehetetlenség még akkor is ha megkapta az előírt mennyiségű vonalismereti utakat. Ráadásul csomó olyan eset van, hogy a lassújel csak egyik vágányon van másikon nincs, vagy az egyik vágányon 40 másikon 60, stb. Bemagolni lehetetlenség, mert van hogy egyik napról a másikra változik 3-4 helyen is. A változásokról értesíteni kellene a vonat mozdonyvezetőjét írásbeli rendelkezéssel. Ezt a vonatindító állomáson, de legkésőbb a megváltozott szakasz előtti állomáson kell megtenni. Na most egy elővárosban a forgalmistának is van naponta 90-100-110 vonata amivel dolgozik, szóval lehet, hogy neki sem az az első hogy írásbeliket irogasson, hanem, hogy a vonatok menjenek. Pedig irodistából bőven van elég a vasúton, csak épp nem jó helyen... De az is lehet jelen esetben hogy épp a változásról értesítették a mozdonyvezetőt, aki aztán, idő híányában menet közben gépelte be az elektronikus menetigazolványba az írásbeli számát. (Jó magyar szokás szerint, ennek a kezelőfelülete is hetente változik, szóval...)

Ha féknehézménye volt a vonatnak:
a)szolgálat kezdéskor észlelt hiba esetén a jármű üzemképtelen. Gondolkozzatok már logikusan emberek? Járatritkítás volt áprilisban, annyi mozdonyvezető van, hogy Dunát lehetne velük rekeszteni. Szerintetek bárki kockáztatná ilyen körülmények között, hogy ilyen körülmények között elindul egy műszakilag alkalmatlan szerelvénnyel??? Azon túl hogy a saját és az utasok életét is kockáztatja, biztos hogy picsán rúgják, és mehet a munkanélkülire.
b) előző állomás után alakult ki a féknehézmény, akkor én előszőr is gyorsfékkel próbálkoznék megállni. Régi kocsiknál előfordul, hogy a kormányszelep beragad, és csak nagyobb levegőlökéssel áll át fékezőállásba.

Be volt baszva? Na ez a másik reakciótok amitől hanyatt tudom vágni magam. Előző a) pontban részleteztem a helyzetet. Szerintetek megmerné bárki is húzni jelenleg azt hogy piásan menjen szolgálatba? Ha nem is szúrja ki a felvigyázó, az ellenőrző közeg első feladata hogy szondát fújat, aztán nézi csak hogy szabályosan dolgozik-e az illető. (Most rúgtak ki egy mozdonyvezetőt mert idegen személy volt fent nála. Eddig jobb esetben ejjnye-bejnye volt, rosszabb esetben bércsökkentés. Ebből is láthatjátok, hogy mindenre ugranak most a főnökök, még arra is hogy mért van fehér hajszálad...)

Forgalomszervezés minőségét se kérdőjelezzük meg uraim. Jól mondjátok lusta népség a vasutas. Olyannyira lusta hogy egy nyavajás késést nem akar megigazolni 100 helyre, ezért inkább megpróbálja pontosan küldeni a vonatot. Nem tudja eltussolni, mert amit nem ír be az elektronikus naplójába, az kibukik a mozdony GPS-es menetigazolványán. Azok a késések amiket ti tapasztaltok vezetékszakadásból, műszaki problémákból vagy biztosítóberendezés miatt vannak. Tartalék szerelvény nincs vagy ritka (vagy épp már az is dolgozik), ezért ha egy vonat ilyen okból késik 180 percet, akkor minden bizonnyal az a vonat is késni fog 150-et amire a szerelvény (és esetleg a vonatszemélyzet is) fordul. De a vonatoknak van fontossági sorrendje, és abba bizony nem az elővárosi proli személy van az első helyen. Javítson ki szakavatott ember, ha tévedek, de én így tudom.

Összegezve a történetet. Valami úton módon hibás a mozdonyvezető, oké (későn reagált le egy műszaki nehézményt, és azzal foglalkozott, nem az állomással, vagy csak szimplán más dologra figyelt.) Ha feljutott a főnökökhöz a történet, biztos hogy vizsgálják, és ha a mozdonyvezető a hibás szankcionálni is fogják. Viszont ha a kedves panaszkodó útján jutott fel a történet, akkor gratulálok az illetőnek, valószínűleg tönkrevágott egy szilárd egzisztencián alapuló családot. Mégegyszer mondom, bármilyen apró hibára ugranak most a főnökök, és lehet, hogy az illetőnek ez volt az első ilyen esete... Amíg emberek fognak vezetni addig lesz ilyen azt biztosra veszem. Mindenkinek van szar napja és biztosra veszem, hogy a posztoló is elbaszta már az "excel táblázatot" és kezdhette előről. :)

Hasonló problémával találkoztam a Volánnál is múltkor. Buszsofőr eltévesztette az útvonalat, kihagyott egy megállót, amihez aztán visszament. Senki nem lázongott hogy így is fél 11-kor ér haza munkából, és most még ez miatt a majom miatt lett 10 perc késés, hanem elfogadták, sőt ha új ember van az adott járaton próbálják segíteni is a munkáját, ha látszik rajta hogy "tapogat". Jó ez a mozdonyvezető elzártságából adódóan lehetetlenség, de hogy egy ilyen apró hibából csináltál kedves levélíró világméretű problémát, gratulálok! Fentebb írtam hogy hogyan szankcionálja a cég. Ennél vannak sokkal ordítóbb hibák is a vasúton, sőt az egész országban. Ja és az utasnak is tudnia kéne hol a helye a vonat megállásáig... Metronál is kiabálnak hangszóróból ha átléped a biztonsági sávot. Attól hogy a föld felett vagy ez a szabály már megszűnik szerinted? :)

OFF
Tudtommal ez a blog azért jött létre, hogy az utasok megosszák egymással az eseteiket, és az esetleg itt jelenlévő vasutasok, (esetleg hozzáértő vasútbarátok) válaszoljanak miértekre. De javítsatok ki ha tévedek. Ilyen kommentek után azonban ne nagyon várjon senki se magyarázatot hanem főjjön mindenki a saját levében... Nem hiszem hogy olyan sokan irgatnak már ide a szakmából, azzal a célzattal hogy megmagyarázzák a dolgokat pont a TI hozzáállásotok miatt. (Egy-két emberről tudom vagy van sejtésem hogy vasutas.) Pofázni tud mindenki, elolvasni/meghallgatni a másik magyarázatát azt már nem... Tipikus magyar mentalitás.
Új MÁV blog Bürokrácia 2012.08.07 10:52:47
Mai beküldőnk is az esztergomi vonalon szeretett volna közlekedni, szerencsétlenségére kerékpárral, s mivel az átépítés miatt egy szakaszok vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat, borítékolható volt az, hogy gondok fognak adódni. Ebben az országban már mi is…..
kadajo92 2012.08.10 02:42:36
@dzzsoni: Akkor nem lenne értelme az egésznek. Egyik irányba lenne egy, a adottságokhoz (és a másik vágányhoz) képest normális vágány, 80-as 100-as tempóban, a másik irányba pedig annyit rövidülne a menetidő a mostanihoz képest, amit a kereszteknél kinyerhetnek. Az elképzelésed amúgy jó, de én ezt úgy oldanám meg, hogy ahová tervben van a második vágány kiépítése, oda ki kellett volna építeni, és aztán hozzányúlni a mostani vágányhoz. Ahol pedig egyvágányú fog maradni a vonal, ott kellett volna szakaszosan végig csinálni, pótlóbuszozással. Maradt volna még 2 évig az egy vágányú közlekedés, de így legalább gördülékenyebben lement volna a vágányzár.

Az esethez annyit fűznék hozzá, hogy elcseszte a pénzáros, és az utas is. A kalauz csak a dolgát végezte. Jegyet le kell kezelni, ha nem teszi, őt is megb@sszák fentről, és az utast is tájékoztatta a helyzetről. Pénztáros ott szúrta el hogy kiadta a jegyet a bringára, a kedves utas pedig ott hogy nem tájékozódott kellően úgy érzem. Néhány hírportálon is láttam cikket a vágányzár tényéről, szóval úgy gondolom, hogy a szokottnál nagyobb figyelmet fordított a vasúttársaság/média a meghirdetésre.

Az viszont valahogy nem fér a fejembe, hogy törzsutasoktól (nem panaszkodóra gondolok) látok hasonló panaszokat. Emberek, vágányzár mindig is volt a vasút történetében, és emlékeim szerint minden hirdetményen kiemelten szerepel, hogy kerékpár szállítást nem vállalnak vonatpótló buszon.
Mindig vannak az évszaknak megfelelő slágertémák - mivel most nyár van, így teli a postafiókunk a klímával kapcsolatos levelekkel, de ma inkább G. levelét közöljük, aki kerékpárjával vágott neki a Keszthelyig tartó vonatútnak. Az odaútra csak egy kevésbé tájékozott…..
kadajo92 2012.08.10 02:23:40
Gyanítom, hogy ha a jegyvizsgáló végig ment volna a vonaton utastájékoztatás céljából, akkor meg az lett volna baja az utazóközönségnek hogy "ekkora tömegben minek furakodik itt közöttünk még ez a majom is..." Ezt nem vasutas hozzáállásból mondom hanem józan paraszt észből. Utas ideges, mert nem megy a vonat, sötét van, stb; és akkor még ott próbál valaki végig menni a 250-300 méteres vonaton.

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
"Ha tán nem 35, hanem 8 perc alatt csapnák hozzá a kocsikat...."

Tán ott kellene kezdeni, hogy megkéne szervezni egy normális terelést, vonatpótlózást stb. és szétbombázni az egész állomást átépítés céljából, de ugye ez már egy megterhelő feladat országunk számára. (Főleg a pénzt előteremteni rá.) 20 km/h-val járható az a pályaudvar, és csak a vonat be-, vagy kijárása 3-4 perc. Hát akkor még egy tolatás kivitelezése vasárnap délutáni csúcsban. Ismerem a helyet, vágányhálózatot elég jól, szóval azt mondom hogy abban az időszakban normális pályaállapotok mellett sem lehetne megoldani 15 perc alatt a procedúrát. (Ilyen vonat, olyan vonat, amolyan vonat, de már jön a pesti személy +10-zel, kéne neki a vágányút, biztber. nem engedi megcsinálni a másik oldalon lévő bejárat miatt, stb.)
Ötmilliárd forintot csoportosít át a kormány a vasúti dolgozók ösztönzésére. Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke azt nyilatkozta az Origonak, hogy ez a pénz az, ami szerintük a MÁV-Cargoi privatizációja után járnak a dolgozóknak. A VDSZSZ 2008-ban azért sztrájkolt,…..
kadajo92 2011.11.21 18:48:33
@Kimérős szaloncukor (Lédig):
"Vagy ennyi erővel én ugyanannyit tettem a Cargóért mint a többi vasutas..."

Az a forgalmi szolgálattevő aki "xyz" állomáson menetvonallal látja el az "abcde" számú tehervonatot, és jelzőt kezel neki, valamint elmeneszteti már tett valamit a Cargoért, pedig köze sincs ahhoz a céghez. Nem tud mit csinálni a helyzettel, az ő munkaköri leírása a forgalom megszervezése és ebbe beletartozik a Cargotól kezdve a Floydon át minden vasúttársaság.
Gergely kerékpárral utazott a vonaton, de amikor az előírásoknak megfelelően rögzíteni szerette volna, nem találta a rögzítő szíjakat. A kalauznak előadva panaszát azzal rázták le, hogy legközelebb hozzon magával szíjakat is, így majd megoldódik a szíjak hiánya. Mindamellett…..
kadajo92 2011.11.19 00:37:16
@Mozvez: Üvegtörő kalapácsot szerintem a vandalizmus elkerülése végett inkább kiszedik a műhelyben...
A MÁV-val viszonylag megelégedett olvasónk küldte be az alábbi történetet, mely a goyrsbeküldővel érezett. Olvasónk Bzmot (Studenka) vonatokkal jár haza, de a legutóbbi alkalommal azt látta, hogy a 3 kocsis szerelvény helyett csak 1 kocsi érkezett, amire természetesen nem fért…..
kadajo92 2011.11.18 17:55:29
@deeed:
"Hol van a Bzx kerítés Ud, Sv-ről ?"

Szolnokon a magasfogadón várják a mozdonyt meg a vonatszámukat, hogy mehessenek Sátoraljaújhelyre...
Az eddig is ismert volt, hogy a vasutasok, vasúton dolgozók családtagjainak ingyenes utazás jár. A gyorsbeküldővel beküldött történet szerint azonban a történet koránt sem ilyen egyszerű, hiszen akkor jár az ingyenes utazás a vasutas gyerekének, ha egy címen lakik az apával.…..
kadajo92 2011.08.19 20:54:21
@Kimérős szaloncukor (Lédig):
1) Tény és való a GySEV-es részben igazad van, ennek utólagosan utána jártam. Mindenesetre erősen érződik ott az osztrák befolyás.
2) Ebben is igazad van, csak tudod eléggé kiverte az a biztosítékot, hogy néhányan sz*rozzák az egészet, közben pedig gőzük sincs az egészről. Arról nem az az x ezer vasutas tehet, hogy ilyen a szolgáltatás minősége, Ha a kedves állambácsi nem 100 milliókból utazna a Bahamákra, akkor például a jó előbb említett 1-es vonal lassújeleit ki lehetne pucolni. Nem M6-os kell, hanem vasút. Érdekes hogy, erre már az összes ország rájött a vasfüggöny óta, csak mi nem. Na de nem politizálok tovább, mert ez nem az a hely.
kadajo92 2011.08.25 00:35:09
@Alensha: Ha már terelésről esett szó, te nem ugyan ezt csinálod Etiópiával? :) Szerintem ez sokkal gyengébb terelésnek, mint az én próbálkozásom, ugyanis a magyar politikának köszönhetően tart ott nem csak a MÁV, hanem az egész ország ott ahol tart. És azért azt lássuk be, hogy a magyar politikának azért nem sok köze van ahhoz hogy Afrikában hányan éheznek. Igen, nagyon szomorú meg minden, csak tudod elgondolkodtató, hogy a magyar mindenhová segített és mi meg ezért úgymond sz@rt se kaptunk.
OFF vége.

Visszatérve a MÁV szidalmazására. Kérlek szépen azért akadtam ki itt egyes embereken, mert fogalmuk sincs, hogy mi hogy merre hány méter. Hány ember munkája szerinted az, hogy te például eljuss Budapestről Nyíregyházára. Azok közül ha egy ember is a seggét vakarná, te lehet ott állnál meg a puszta közepén Püspökladány meg Hajdúszoboszló között. Jó tudom, most fog az jönni, hogy te nem utazol vonattal, de ezt könyörgöm most ugorjuk át. Egyeseknek nagyon el kellene gondolkodniuk azon, hogy ki a seggvakaró. Az, aki krampácsolja a kerekeket Nyugatiban a 40 fokos melegben, vagy az, aki a 22 fokos légkondis helységben a számítógép előtt ül és igazából fingja sincs arról hogy mi a beosztása, csak kapja a százezreket havonta.
Abban viszont teljesen igazad van, és igazából ezért nem értek egyet itt sok emberrel, hogy a kedves apuka nem a gyermektől vált el jogilag, hanem a nőtöl.

A GDP-s emberkének üzenem, hogy jó munkát a termeléshez, és ahogy egy korábbi hozzászólásomban írtam, bővítse a társadalom földrajz tudományát, mert úgy látom nem teljesen van tisztába azzal, hogy miből és milyen arányba áll össze egy ország GDP-je.

Zárszóként még annyit, hogy a kommentem első feléhez NEM kérek hozzáfűzni valót. Van pár olyan ember itt, aki rögtön arra cuppanna rá és nem a lényegi részre.
kadajo92 2011.08.26 01:27:14
@Alensha: Arra esetleg nem gondoltál, hogy esetleg valami műszaki ok miatt áltatok a pusztában? Szerintem ismered Murphy tövényét. :) De nyugodtan meg lehet nézni az F2-es számú utasítást, interneten is elérhető. Az leírja magyar nyelven, hogy hogyan és miért kell a vasutasoknak úgymond segget vakarni bizonyos műszaki nehézmény, vagy forgalmi szituáció esetén. Azzal kapcsolatban viszont nem vagyok képben, hogy honnan vetted te azt, hogy a levélíró anyuka exférje egyenlő lehet azokkal emberrel, akit az előbb felhoztam példának?
Egyébként simán meg lehet bundázni az ilyet... Mai világban csak az nem tudja ezeket aki nem akarja tudni.