Adatok
sujbert
0 bejegyzést írt és 100 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Megint fekete-fehér felvételeket válogattam ki Tomáš Dvořák képei közül - talán nem olyan kordokumentumokat, mint a múltkor, de azért hangulatosakat. Talán jobban indul a hét velük!
Rákospalota MÁV-telepen ma is járnak villamosok, még ha nem is a 67-es, ami 1997-ben megszűnt. A szinte eredeti…..
sujbert
2021.03.29 21:20:24
AZ utolsó képhez: láthatóan feltorlódtak a járművek, ezért nem jutott 10-es vagy 55-ös a másik vágányra.
Többször írtam már az 1000-es és 1500-as villamosokról (lásd itt, itt, itt és itt), pedig megfordult pár másik típus is a budapesti síneken. Például az "1600-asok":
Forrás: villamosok.hu
Az akkor még nem így hívott, hanem 201 és 240 közé beszámozott típusból 1897-ben a Budapesti Közúti Vaspálya…..
sujbert
2021.03.22 21:10:28
Ezúttal fekete-fehér felvételeket válogattam ki Tomáš Dvořák budapesti képei közül. Ezeknek más hangulatuk van, mint a színeseknek, és kicsit talán élesebbek is a jobb filmanyagnak köszönhetően (anno a keleti blokkban elég rossz színes filmeket árultak).
A Colosseumot ma is megkerüli félig a…..
Mit szólnátok egy kis hétközbeni (mostanában mindig hétfőn adtam közre az ilyeneket) "régiképes" bejegyzéshez? Amúgy is úgy látom, hogy több mint egy éve nem voltak Ab van Donselaartól származó fotók!
Kezdjük valahol a két Tétény (Buda és a "sima") határán, a Növény utcai aluljárónál, ahol egy…..
sujbert
2019.12.06 14:42:30
Az tud jó választ adni, akinek a vágányrajzok megvannak. Az alábbi kép alapján nem tudom eldönteni, emlékezni pedig nem emlékszem, hogy az utolsó fázisban megvolt-e még a nagykörúti kapcsolat, azaz járható volt-e az egyenes irány. Ha igen, lehet a végső fázis, ha nem, akkor még elképzelhető, hogy akkor készült Ab képe, amikor még bementek a Kádár utcába, de a Kresz Gézába fordultak be. Az alábbi képen már az az állapot van, amikor a katona József utcában volt a végállomás.
home.mit.bme.hu/~sujbert/kepek/2606.JPG
home.mit.bme.hu/~sujbert/kepek/2606.JPG
Áprilisban bemutattam Karl Holzinger néhány színes felvételét a Váci útról, most viszont fekete-fehérben fogunk visszautazni az időben!
A külső Váci út szerintem kevésbé volt városias, mint a belső - leszámítva a Megyeri és a Fóti út közti részt, ahol a Vízműveknek és az Egyesült Izzónak…..
sujbert
2019.11.26 13:39:17
@montmartre: én is ezt írtam le, mindössze nem minősítettem az 1984-ig létező csatolást. Viszont 313-314 is fapados, ott már volt idő átépíteni.
A Budapesti Villamos Városi Vasút (BVVV) a főváros második nagy kötöttpályás közlekedési cége volt a lóvasúttal induló, majd elektromos vontatásra áttérő Budapesti Közúti Vaspálya Társaság (BKVT) után. A két cég ádáz konkurenciaharcot folytatott, és vizuálisan is igyekezett megkülönböztetni a…..
Nemrég még csak az első próbajáratnak örültem, most viszont már az utasforgalom is megindult az 1-es villamos hosszabbításán Kelenföld vasútállomásig!
Természetesen nekem is ott kellett lennem július kilencedikén délután négykor a Fehérvári úti végállomás utolsó percein. A sajtótájékoztató már…..
sujbert
2019.07.12 12:58:48
sujbert
2019.07.12 13:45:46
@Hamster: Az sem érthető igazán. A "gyorsvillamos" név persze már régen kikopott, de pont ez a megálló nem illik bele. Én a Tétényi úti várakozást is kifejezetten hosszúnak ítéltem meg (pláne a Fehérvári út irányából, ahol a megálló a kereszteződés után van), de azon lehet segíteni a lámpák programozásával.
Egy régi járműnek általában többféle állapota is szokott lenni pályafutása során. Az egyik legjellemzőbb a szállításkori, amikor minden új rajta, minden csillog, minden tökéletes. Később aztán általában átesik kisebb-nagyobb korszerűsítéseken, melyek során elvesztheti bizonyos ismertetőjeleit, vagy…..
Pár hete tanfolyamon voltam Külső-Angyalföldön, ami meglehetősen megváltozott gyerekorom óta. Hozzá kell tennem, előnyére. Persze a villamosok kicsit hiányoztak, ezért is örültem meg Karl Holzinger majdnem 43 évvel ezelőtt készült képeinek, amiket gyorsan el is kértem tőle - a pozitív válaszért…..
sujbert
2019.04.21 16:10:53
@szepipiktor: Volt egy felirat a szobor talapzatán, amely hogy, hogy nem :) lassan elkallódott (fémbetűkből volt): "A magyar vöröshadsereg harcosa". Időnként még jönnek a Thürmer-pártból koszorúzni.
A Berda József utcánál az újpesti partizánoknak állítottak emléket. Ezek sem munkásőrök, de az stimmel, hogy a kommunistákhoz köthető :)
A Berda József utcánál az újpesti partizánoknak állítottak emléket. Ezek sem munkásőrök, de az stimmel, hogy a kommunistákhoz köthető :)
sujbert
2019.04.21 16:14:59
@Flieger: Tessék, még időben is illeszkedik a bloghoz:
img2.indafoto.hu/1/1/154519_e500a1e0955797fc43145fefd1911a1e/18137157_cee91fd53a269eb4f6afcac1aa35f797_xl.jpg
img2.indafoto.hu/1/1/154519_e500a1e0955797fc43145fefd1911a1e/18137157_cee91fd53a269eb4f6afcac1aa35f797_xl.jpg
sujbert
2019.05.13 09:34:51
Újabb levelet kaptam egy séftől, én pedig szívesen engedek teret a szakmai diskurzusoknak, hiszen közben a laikusok is nagyon sokat megtudhatnak arról, hogy miért is kerülhet egy rántott hús 6000 forintba. Vagy akár még többe.
A kép csak illusztráció
Ez pedig a világ legjobb rántott húsa, amiért…..
Általánosságban...
Bár a budapesti villamoshálózat problémáin sokat segítenének az első posztunkban javasolt gyorsítási intézkedések, magának a vonalhálózatnak a fejlesztésével is foglalkozni kell, mert komoly bajok vannak.
A legnagyobb gond a belvárosi gerincvonalak (Rákóczi út, Bajcsy-Zsilinszky…..
sujbert
2017.03.10 10:07:20
@cso zsi: Akkor tehát egyetértesz velem :)
sujbert
2017.03.10 10:39:25
@Budapest HBF: Úgy gondolom, hogy a válaszaidból is látszik, hogy a problémákat alulbecsled.
1. Ha bizonyos fejlesztésekkel számoltatok, azok jelenjenek meg az összegzésben! Ha valamiről azt akarom megmutatni, hogy kicsi, akkor az elhanyagolásoknál _felfelé_ kell kerekíteni, nem lefelé! (És fordítva.) Tehát tessék az összes beruházást az összegzésbe bevenni, legalább becslésszinten.
2.Észak-Pest és az M3 környéke így is elnagyolt. A 196-os vonala szerintem igényli a villamost. Az Üllői úti visszaépítés hiánya nincs megindokolva.
3. Keresztutcákon vágányok? Trolinál még elmegy (pl. Kertész utca, meg most már önjáróak), de villamosnál?
4. Melyik CAF 550-600 millió? A rövid vagy a hosszú? A fejlesztések egy része csak hosszúval szolgálható ki. A Tátrák jók, de nem visszataáplálósak, magas a padlójuk, kiváltásuk mindenképpen indokolt lenne.
1. Ha bizonyos fejlesztésekkel számoltatok, azok jelenjenek meg az összegzésben! Ha valamiről azt akarom megmutatni, hogy kicsi, akkor az elhanyagolásoknál _felfelé_ kell kerekíteni, nem lefelé! (És fordítva.) Tehát tessék az összes beruházást az összegzésbe bevenni, legalább becslésszinten.
2.Észak-Pest és az M3 környéke így is elnagyolt. A 196-os vonala szerintem igényli a villamost. Az Üllői úti visszaépítés hiánya nincs megindokolva.
3. Keresztutcákon vágányok? Trolinál még elmegy (pl. Kertész utca, meg most már önjáróak), de villamosnál?
4. Melyik CAF 550-600 millió? A rövid vagy a hosszú? A fejlesztések egy része csak hosszúval szolgálható ki. A Tátrák jók, de nem visszataáplálósak, magas a padlójuk, kiváltásuk mindenképpen indokolt lenne.
sujbert
2017.03.10 14:19:42
@haha2: Az is ismert koncepció, de az a villamos megtartásával számol. Egyébként mind a mostani villamosnak, mind a metrónak, mind pedig a vasútnak problémája, hogy nem a házak között megy, ezért az emberek zömének jelentős gyaloglással érhető csak el. Újpalotán a 69-est úgy vezették, hogy bement a központba. Káposztáson - ha az utat úgy tervezeték volna - valahol a Megyeri út és a Szilágyi utca közötti főúton kellett volna haladnia.
Évszázada halljuk Budapest jellemzésekor, hogy a „kávéházak fővárosa” – na persze Párizs és Bécs után. Pedig a kávéházak egy szűkebb réteg, a polgárok (zsurnaliszták, költők, művészek, bohémek és szerelmesek) otthonai voltak. Azt még sohasem hallottam, hogy valaki a „cukrászdák fővárosának”…..
Kedves Olvasók!
A megfejtések minden esetben 1-2 nappal a feladvány megjelenése után felkerülnek az oldalra. A bal egér gomb lenyomásának segítségével (szöveg kijelölése) az első 56 egyperces megoldása érhető el. Az 57. egypercestől kezdve (Az angol kapcsolat) a megoldások ITT találhatóak.
1.…..
sujbert
2016.01.10 23:25:49
Ismételten rendhagyó bejegyzés következik, melyben a XIX. század második felébe látogatunk el és a hírhedt betyár, Savanyú Jóska életét vesszük górcső alá. A betyárvilághoz a mai napig egyfajta romantikus gondolatkör, szilaj és kötöttségek nélküli, szabad életfelfogás…..
Eheti rendhagyó bejegyzésünk egy végtelenül gonosz emberről és nem kevésbé romlott feleségéről szól. Léderer Gusztáv nemcsak arra használta az általa elkövetett rablógyilkosságokat, hogy anyagi haszonra tegyen szert, hanem arra is, hogy csillapítsa végtelennek tűnő…..
sujbert
2015.11.08 21:42:58
Meghalt Szabó László:
index.hu/kultur/2015/11/08/meghalt_szabo_laszlo_a_kek_feny_arca/
Lédererről kb. 35 évvel ezelőtt az ő Szélhámosok, gyilkosok c. könyvében olvastam.
index.hu/kultur/2015/11/08/meghalt_szabo_laszlo_a_kek_feny_arca/
Lédererről kb. 35 évvel ezelőtt az ő Szélhámosok, gyilkosok c. könyvében olvastam.
Urbanista
Múzeumi tárgy vagy híd? A Margit hídnál rekonstruálták a XIX. századi állapotokat, de elfelejtették, hogy a XXI.-ben vagyunk
2011.08.14 10:53:00
A lassan elkészülő Margit híd szerintem nagyon jól néz ki, rengeteg elemében állították vissza eredeti szépségét. Más kérdés, hogy mennyire jó, ha egy XXI. századi híd épp olyan mint egy XIX. századi, hisz azóta történ egy és más mondjuk a közlekedésben. László…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz