Regisztráció Blogot indítok
Adatok
sujbert

0 bejegyzést írt és 100 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Megint fekete-fehér felvételeket válogattam ki Tomáš Dvořák képei közül - talán nem olyan kordokumentumokat, mint a múltkor, de azért hangulatosakat. Talán jobban indul a hét velük! Rákospalota MÁV-telepen ma is járnak villamosok, még ha nem is a 67-es, ami 1997-ben megszűnt. A szinte eredeti…..
Többször írtam már az 1000-es és 1500-as villamosokról (lásd itt, itt, itt és itt), pedig megfordult pár másik típus is a budapesti síneken. Például az "1600-asok": Forrás: villamosok.hu Az akkor még nem így hívott, hanem 201 és 240 közé beszámozott típusból 1897-ben a Budapesti Közúti Vaspálya…..
Ezúttal fekete-fehér felvételeket válogattam ki Tomáš Dvořák budapesti képei közül. Ezeknek más hangulatuk van, mint a színeseknek, és kicsit talán élesebbek is a jobb filmanyagnak köszönhetően (anno a keleti blokkban elég rossz színes filmeket árultak). A Colosseumot ma is megkerüli félig a…..
Áprilisban bemutattam Karl Holzinger néhány színes felvételét a Váci útról, most viszont fekete-fehérben fogunk visszautazni az időben! A külső Váci út szerintem kevésbé volt városias, mint a belső - leszámítva a Megyeri és a Fóti út közti részt, ahol a Vízműveknek és az Egyesült Izzónak…..
A Budapesti Villamos Városi Vasút (BVVV) a főváros második nagy kötöttpályás közlekedési cége volt a lóvasúttal induló, majd elektromos vontatásra áttérő Budapesti Közúti Vaspálya Társaság (BKVT) után. A két cég ádáz konkurenciaharcot folytatott, és vizuálisan is igyekezett megkülönböztetni a…..
Nemrég még csak az első próbajáratnak örültem, most viszont már az utasforgalom is megindult az 1-es villamos hosszabbításán Kelenföld vasútállomásig! Természetesen nekem is ott kellett lennem július kilencedikén délután négykor a Fehérvári úti végállomás utolsó percein. A sajtótájékoztató már…..
sujbert 2019.07.12 12:58:48
sujbert 2019.07.12 13:45:46
@Hamster: Az sem érthető igazán. A "gyorsvillamos" név persze már régen kikopott, de pont ez a megálló nem illik bele. Én a Tétényi úti várakozást is kifejezetten hosszúnak ítéltem meg (pláne a Fehérvári út irányából, ahol a megálló a kereszteződés után van), de azon lehet segíteni a lámpák programozásával.
Egy régi járműnek általában többféle állapota is szokott lenni pályafutása során. Az egyik legjellemzőbb a szállításkori, amikor minden új rajta, minden csillog, minden tökéletes. Később aztán általában átesik kisebb-nagyobb korszerűsítéseken, melyek során elvesztheti bizonyos ismertetőjeleit, vagy…..
Pár hete tanfolyamon voltam Külső-Angyalföldön, ami meglehetősen megváltozott gyerekorom óta. Hozzá kell tennem, előnyére. Persze a villamosok kicsit hiányoztak, ezért is örültem meg Karl Holzinger majdnem 43 évvel ezelőtt készült képeinek, amiket gyorsan el is kértem tőle - a pozitív válaszért…..
sujbert 2019.04.21 16:10:53
@szepipiktor: Volt egy felirat a szobor talapzatán, amely hogy, hogy nem :) lassan elkallódott (fémbetűkből volt): "A magyar vöröshadsereg harcosa". Időnként még jönnek a Thürmer-pártból koszorúzni.

A Berda József utcánál az újpesti partizánoknak állítottak emléket. Ezek sem munkásőrök, de az stimmel, hogy a kommunistákhoz köthető :)
sujbert 2019.04.21 16:14:59
Újabb levelet kaptam egy séftől, én pedig szívesen engedek teret a szakmai diskurzusoknak, hiszen közben a laikusok is nagyon sokat megtudhatnak arról, hogy miért is kerülhet egy rántott hús 6000 forintba. Vagy akár még többe. A kép csak illusztráció Ez pedig a világ legjobb rántott húsa, amiért…..
Általánosságban... Bár a budapesti villamoshálózat problémáin sokat segítenének az első posztunkban javasolt gyorsítási intézkedések, magának a vonalhálózatnak a fejlesztésével is foglalkozni kell, mert komoly bajok vannak. A legnagyobb gond a belvárosi gerincvonalak (Rákóczi út, Bajcsy-Zsilinszky…..
sujbert 2017.03.10 10:07:20
@cso zsi: Akkor tehát egyetértesz velem :)
sujbert 2017.03.10 10:39:25
@Budapest HBF: Úgy gondolom, hogy a válaszaidból is látszik, hogy a problémákat alulbecsled.

1. Ha bizonyos fejlesztésekkel számoltatok, azok jelenjenek meg az összegzésben! Ha valamiről azt akarom megmutatni, hogy kicsi, akkor az elhanyagolásoknál _felfelé_ kell kerekíteni, nem lefelé! (És fordítva.) Tehát tessék az összes beruházást az összegzésbe bevenni, legalább becslésszinten.

2.Észak-Pest és az M3 környéke így is elnagyolt. A 196-os vonala szerintem igényli a villamost. Az Üllői úti visszaépítés hiánya nincs megindokolva.

3. Keresztutcákon vágányok? Trolinál még elmegy (pl. Kertész utca, meg most már önjáróak), de villamosnál?

4. Melyik CAF 550-600 millió? A rövid vagy a hosszú? A fejlesztések egy része csak hosszúval szolgálható ki. A Tátrák jók, de nem visszataáplálósak, magas a padlójuk, kiváltásuk mindenképpen indokolt lenne.
sujbert 2017.03.10 14:19:42
@haha2: Az is ismert koncepció, de az a villamos megtartásával számol. Egyébként mind a mostani villamosnak, mind a metrónak, mind pedig a vasútnak problémája, hogy nem a házak között megy, ezért az emberek zömének jelentős gyaloglással érhető csak el. Újpalotán a 69-est úgy vezették, hogy bement a központba. Káposztáson - ha az utat úgy tervezeték volna - valahol a Megyeri út és a Szilágyi utca közötti főúton kellett volna haladnia.
Évszázada halljuk Budapest jellemzésekor, hogy a „kávéházak fővárosa” – na persze Párizs és Bécs után. Pedig a kávéházak egy szűkebb réteg, a polgárok (zsurnaliszták, költők, művészek, bohémek és szerelmesek) otthonai voltak. Azt még sohasem hallottam, hogy valaki a „cukrászdák fővárosának”…..
Egyperces Krimi Megoldások 2015.09.14 15:31:25
Kedves Olvasók! A megfejtések minden esetben 1-2 nappal a feladvány megjelenése után felkerülnek az oldalra. A bal egér gomb lenyomásának segítségével (szöveg kijelölése) az első 56 egyperces megoldása érhető el. Az 57. egypercestől kezdve (Az angol kapcsolat) a megoldások ITT találhatóak. 1.…..
Ismételten rendhagyó bejegyzés következik, melyben a XIX. század második felébe látogatunk el és a hírhedt betyár, Savanyú Jóska életét vesszük górcső alá. A betyárvilághoz a mai napig egyfajta romantikus gondolatkör, szilaj és kötöttségek nélküli, szabad életfelfogás…..
Eheti rendhagyó bejegyzésünk egy végtelenül gonosz emberről és nem kevésbé romlott feleségéről szól. Léderer Gusztáv nemcsak arra használta az általa elkövetett rablógyilkosságokat, hogy anyagi haszonra tegyen szert, hanem arra is, hogy csillapítsa végtelennek tűnő…..
  A lassan elkészülő Margit híd szerintem nagyon jól néz ki, rengeteg elemében állították vissza eredeti szépségét. Más kérdés, hogy mennyire jó, ha egy XXI. századi híd épp olyan mint egy XIX. századi, hisz azóta történ egy és más mondjuk a közlekedésben. László…..