Regisztráció Blogot indítok
Adatok
zapf

0 bejegyzést írt és 10 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Egy érdekes kísérlet. Két majom azonos feladatot végez amiért jutalmat kapnak. Az egyik uborkát kap a siker esetén a másik szőlőt. Eddig nem tudtam, de a kapucínus majmok úgy látszik, hogy jobban szeretik a szőlőt. A majmok szemében kevésbé kedvelt uborkával jutalmazott példány…..
zapf 2012.09.07 14:07:09
@_Molly: @kicscsávók: @vágtázó halottkém: az eredmény nem csak erre a majomra vonatkozik. A tudományos módszertan szerint minden kísérletet megfelelő számú mintán kell elvégezni, hogy igazoltnak tekinthessük az eredményt. Egy pár majom nem elég, ahogy 5 pár sem, hiszen még ha egyformán viselkednek is, jó eséllyel lehet véletlen, és lehet hogy másik öt pár máshogy viselkedne. Nyilván itt is annyi majom páron végezték el a kísérletet, hogy 95 %-os bizonyossággal lehessen állítani, hogy létezik az eltérés a viselkedésben abban az esetben, ha különböző jutalmat kapnak, ahhoz képest, amikor egyformát. Ha nem így csinálták volna, akkor nem publikálhatták volna tudományos lapban, és ez a csávó nem adhatná elő ilyen nagy arccal az érdekes eredményeket.
zapf 2012.09.07 14:20:53
@magyar ember teli szájjal: mi dehogynem?
"Despite the small number of subjects, the overall exchange tendency varied significantly across the four conditions in a manner indicating that the presence of high-value rewards reduced the tendency to exchange for low-value rewards (F 3,16 1⁄4 25.78, P < 0.001; Fig. 1). This effect was enhanced by a difference in effort between partners (Tukey’s multiple comparisons comparing effort controls with food controls, P , 0.05; and effort controls with equality tests, P , 0.05). Thus, the strongest increase in refusal to exchange occurred if a partner received better rewards without any effort."
www.emory.edu/LIVING_LINKS/pdf_attachments/BrosnanUnequalPay.pdf

egyébként két nature cikke van ebből a témából, 2000-ből és 2003-ból
Információink szerint 2012-ben megtörik az immár évtizedes hagyomány, és nem lesz biciklis felvonulás a fővárosban az autómentes napon. A Critical Mass honlapja szerint a szervezők megkezdték ugyan a felkészülést a rendszerint több tízezres rendezvény összehozására, de az…..
A BKK tenderen induló VT-Transmann után egy másik hazai tulajdonú magáncég is külfödi gyártású buszokat választott. Ennek kapcsán górcső alá vesszük a Magyar Buszgyártók Szövetsége elnökének kijelentéseit.   A BKK tendere kapcsán már láthattuk, hogy a…..
zapf 2012.09.02 01:35:38
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: adóból. Ha igaz, hogy a tömegközlekedést fönntartani társadalmi szinten nyereséges, akkor ez nem kellene, hogy probléma legyen. Ha valaki autó helyett használja, akkor máris megvan a forrás, hiszen nem kell neki utat építeni és az autózás egyéb, adóból állt költségeit fedezni. Ha valaki ahelyett használja, hogy otthon ülne, azzal szintén jó eséllyel olyan tevékenységet folytat, ami bevételt is okoz az államnak. A mérleg persze néha pozitív, néha negatív lesz.
zapf 2012.08.31 19:58:53
Gazdaságosság szempontjából minegy, hogy adón keresztül, vagy jegyárakból finanszírozzuk a tömegközlekedést. Más szempontból viszont egyáltalán nem mindegy: hiszen nem az a cél, hogy Mari néni ne menjen el a piacra, mert ez önmagában nem szünteti meg a veszteséget a közlekedés finanszírozás oldalán, de plusz veszteséget okoz Mari néni háztartásának oldalán.

Köztudott, hogy a járatsűrűség csökkentése gyakran a kihasználtság további csökkenéséhez vezet. Ugyanakkor fontos társadalmi érdek, hogy az emberek használják a tömegközlekedést (pl. gazdasági, egészség- és környezetvédelmi szempontból). A BKV sztrájk idején valahol főcím volt, hogy naponta 10 milliárdos veszteséget okoz a BKV leállása a gazdaságban. Hiába veszteséges a BKV, a gazdaság más szegmenseinek értékes szolgáltatásokat nyújt. És ezt valahogy meg kéne fizetni neki.

Nagy a munkanélküliség, alacsonyak a bérek; és egy minimálbéres munkábaállásnál elég nagy súllyal esik latba pl. hogy egy 10 ezer forintos bérletet kell megváltani havonta. Aztán ott vannak a munkanélküliek: ők sem lógatják a lábukat egész nap, hanem többnyire részt vesznek a társadalmi újratermelésben: elviszik a gyereket az iskolába, ebédet főznek, kis alkalmi munkát csinálnak, stb. Szerintem nagyon fontos társadalmi érdek, hogy mindezek az emberek utazhassanak, és emiatt egyértelműen az adón keresztül kellene a tömegközlekedést finanszírozni (azaz 100 %-ban ingyenessé tenni). Úgyis mi fizetjük az adót is. A közlekedés tipikusan olyan szolgáltatás, amit nem lehet túlfogyasztani. Nem fognak tömegesen többet buszozni az emberek, csupán azért, mert nem kell érte fizetni.
zapf 2012.09.01 18:38:23
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: ha ez így van, akkor egyértelműen ingyenessé kéne tenni, és az igényeknek megfelelően kibővíteni (több járat, gyakoribb követés...)
A látszat ellenére ez nem egy ellenposzt. Se nem pro-poszt. Ezzel a két mondattal valószínűleg elértem az ellenkezőjét annak, amit akartam. Most már mindenki mégis eszerint olvassa a következő sorokat... Ismét fellángolt a vita hajléktalanügyben. Még szegény József Attila…..
zapf 2011.11.21 22:20:24
@Lődörgő Hollandi: Jó, akkor írj erről egy posztot. Beleírhatod például, hogy Zuglóban, a Francia úton Papcsák Ferenc 20 ember feje fölül leromboltatta saját építésű kunyhóikat. Köztük magasabb volt a "foglalkoztatottság", mint a magyar aktív korú lakosságban, 15-20-an rendszeresen dolgoztak. Pl. egy idős hölgy, aki szakács volt, a közeli gyógyszertárat takarította (noha járni alig tudott).
A Város Mindenkié csoport információi szerint a zuglói önkormányzat tervbe vette, hogy felszámolja a kerület azon közösségeit, ahol több tucatnyi hajléktalan ember él évek óta, saját építésű kunyhókban. A hajléktalan közösségek felszámolását a Francia út és Egressy út sarkán található kunyhókkal…..