Adatok
zzsuzsici
0 bejegyzést írt és 547 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Jezsuita bloggerek
A spirituális mint udvari bolond – egy szokatlan önmeghatározás
2016.04.11 14:42:25
Elöljáróim utasítására sok éven keresztül egy régi és nagyhírű intézményben, a Pápai Német-Magyar Papnevelő Intézetben (Pontificium Collegium Germanicum et Hungaricum) dolgoztam, mint (magyar és nem magyar) növendékek lelki vezetője (magyarul: „spirituális” :). Ezen az alapon egy alkalommal arra is…..
zzsuzsici
2016.04.30 23:09:39
Nem kedves Pacsy, ti ne udvari bolondra hasonlítsatok jó??? Hanem inkább igazi szerzetesre. Tudom, most mindjárt virtuálisan ki leszek átkozva, mint "frusztrált egyén" de hát ugye ilyen is kell... én tudom, hogy kell.. (jé, már megint a szerzeteseknél tartunk, mint 3 évvel ezelőtt...)
Augusztus. Szokott, nyár végi angol időjárás. Napsütéses hajnalok, borongós délelőttök és esős délutánok. Szokásos teázások és szokásos beszélgetési témák. Kivéve egyet. Érdekesebbnél érdekesebb hírek jönnek Magyarországról. Megszállás, rezsim, segélyszervezetek, kerítés, Unió, regisztráció… mindez…..
zzsuzsici
2016.04.30 09:17:43
@manlakos: Szia!
zzsuzsici
2016.04.30 23:02:36
@zzsuzsici: Jé, megdöbbenten látom, hogy a kommentem nem ment át, telefonról. Annyi van csak @manlakos: hogy "Szia" írtam még csomót és semmi sem látszik! Jaj, na mindegy! Remélem, nem arról van szó, hogy kitörölték. Semmi olyan nem volt benne.
zzsuzsici
2016.05.01 08:26:51
@manlakos: És ráadásul úgy is fogalmaztam, hogy félreérthető volt! Szóval nem megkérdőjelezni szerettem volna a Petőfi hasonlatodat, hanem kitalálni! Ezek szerint talált. Itt a pont
A liberális demokráciáról szóló beszédje volt az utolsó csepp. Orbán annyira diktátor, hogy már az amerikai sajtónak is fáj? A Washington Post, The New York Times, és most már a Wall Street Journal is Putyinhoz hasonlítja, és teljes autoriter kormányzásról beszél. Az…..
Nem értek a politikához. A március 15-ei miniszterelnöki beszéd most mégis elgondolkoztatott. Orbán Viktor elég energikusan fogalmazott: „Nem tűrtük el 1848-ban, hogy Bécsből diktáljanak nekünk, nem tűrtük el 1956-ban, hogy Moszkvából diktáljanak, most sem hagyjuk, hogy…..
zzsuzsici
2014.05.17 13:05:11
@vigyüktúlzásbaadolgokat: Hú, próbáljál már meg egyszer az életben arra válaszolni, amit írok. Bár ahogy nézem ez neked elég nehéz lehet, értelmezésbeli kérdésekkel küzdesz elég komolyan. Minden téren.
Én írtam, hogy "ennyire" nem fontos ez a blog....
De látom te ideköltöztél. Sajnállak.
Na én mentem a kertembe. Szia!
Én írtam, hogy "ennyire" nem fontos ez a blog....
De látom te ideköltöztél. Sajnállak.
Na én mentem a kertembe. Szia!
zzsuzsici
2014.05.20 07:32:25
Egy nemzet, két nép és három nem. Ez lehetne a posztmodern Magyarország legrövidebb leírása. Egy nemzet? Az Alaptörvény egységes nemzetből indul ki. Íme, a sokat vitatott nemzeti hitvallás: „MI, A MAGYAR NEMZET TAGJAI, az új évezred kezdetén, felelősséggel minden magyarért,…..
zzsuzsici
2014.05.19 10:38:58
@YganA: Ezek szerint két fronton nyitottunk vitát, egyrészt előítéletesség kérdésben nyugat/kelet Európa. Másrészt Conchita ügyben. Jól értem, hogy elfogadható számodra az, hogy a "magamutogatásról" érdemes beszélni? nem tudom, és nem értem hogy jön ide a sérült arcú, torz külsejű ember dilemmája az utcára menéssel. Itt nem erről van szó véleményem szerint. De ezt már fentebb leírtam. Wurst kisasszony nem csúf külsejű. Nyugodtan mehet az utcára. nem kérdés. De ne női ruhában. Ez viszont már döntés kérdés, ő nem szerencsétlen torz, hanem döntött arról, hogy így nézzen ki. Amúgy pedig itt sztem az a kérdés, amit jabbok tett fel, hogy mi van ennek a mélyén, milyen bizonyítási vágy, milyen magamutogatási vágy, és én hozzátenném még azt is, a kérdés az, hogy kik használják és mire ezt a szerencsétlen embert.
Nyugat Európában, mint ahogyan itthon Magyarországon is, él az előítéletesség. Pl: Székelyek helyett ugye azt mondják: román. Elveszi a magyar munkahelyeket. stb....nem szeretném folytatni.
Nyugat Európában, mint ahogyan itthon Magyarországon is, él az előítéletesség. Pl: Székelyek helyett ugye azt mondják: román. Elveszi a magyar munkahelyeket. stb....nem szeretném folytatni.
zzsuzsici
2014.05.19 11:13:32
@YganA: Nem tudom, de azt gondolom, hogy ez teljesen kortünet, nagyon jól fogalmazol: mókázós kedv, de a szónak abban az értelmében, amikor másokat, mások identitását, szemérmességét, stb...sértem vele. Egyetértünk, aggódom én is, hogy mikor jelennek meg a városban a szakállas nők. Már csak egy ugrás onnan, hogy utcai provokációk jelenjenek meg. Arra gondolok, hogy ez a magamutogatós-bizonyítós, bizonygatós, valami ez mi? Továbbmennék-mit bizonyítok? Az igazamat. Mindegy is a forma. Mármint mindegy milyen formában. Szóval? Nem tudom másképpen érvényesíteni, vagy inkább kifejezni az igazamat, csak, ha provokálok.Honnan jöhet ez? Gondoljunk csak a családokra, de az iskoláknak óriási szerepe van ebben. A hibáidat folyton az orrod alá dörgöljük, hiába igyekszel javítani, nem észrevételezzük, csak azt, amiben hibázol, vagy rosszul teljesítesz. Ha pedig kifejezed nem tetszésedet, akkor intő. Hol érvényesül az igazság? Nem ez van a Conchita jelenség mélyén valahol?
zzsuzsici
2014.05.20 07:35:34
@rdi: Egyetértek
Most hogy indul a Második Négyéves Terv, a Vincentblog fontosnak tartja, hogy hasznos életvezetési tanácsokkal lássa el a tegnapi eredmények iránt azért nem annyira lelkes olvasóit.
Lássuk be, nem lehettek olyan vérmes reményeid, de ha mégis elmulasztottál felkészülni, a Vincent…..
Jezsuita bloggerek
Buddhista meditáció vagy keresztény kontempláció? – Az imádkozás harmadik fokozata Szent Ignác szerint
2014.03.21 15:19:00
Nemrégiben történt, hogy bejött hozzám a tanszékre egy fiatal teológushallgató, egy nagyhírű hagyományos női szerzetesrend tagja. Elmesélte, hogy nagyon fél, mert az ő rendjében a noviciátus alatt kötelező részt venniük egyénileg vezetett szentignáci lelkigyakorlaton.…..
zzsuzsici
2014.03.27 23:42:08
@YganA: Honnan veszed, hogy az ateistáknak csak a reménytelen, végtelen fekete alagút jutott?? Nem is hinnéd, micsoda színek között élnek némelyek közülük, és biztosan nem beszűkülten,mint egy fanatikus keresztény. Nem kellene ilyen lesajnálónak lenni nekünk keresztényeknek. Hagyni kellene ezeket a felsőbbrendű gondolatokat másra...hagyjuk a mosott ruhát másra.....
Tudom most nagyon mérges leszel és megint elmondod, hogy ilyen csak egy nő tud lenni...;-) na jó csak viccelek, ne vedd komolyan. Ez csak az internet, semmi baj, csak igyekszem bebújni a réseken és kitölteni azokat....Jó éjszakát!
Tudom most nagyon mérges leszel és megint elmondod, hogy ilyen csak egy nő tud lenni...;-) na jó csak viccelek, ne vedd komolyan. Ez csak az internet, semmi baj, csak igyekszem bebújni a réseken és kitölteni azokat....Jó éjszakát!
zzsuzsici
2014.03.27 23:49:33
@csaba carmarthen: hát ez jó! kerestem filmet, mert nem tudok aludni, ez pedig az egyik kedvencem, most jó, hogy elküldted, meg is nézem!
Más: Az idézeteid nekem kicsit olyan benyomást keltenek, mintha ez egy új egyház lenne születőben. Nem is a nagymittudoménmicsoda, hanem egy új nyelvezet, új nyelvjárás. Tetszik néha és értékes az amikor pozitív és személyes áldások jelennek meg benne. nem olvasom őket végig, de vannak mondatok, amik szívhez szólóak.
Más: Az idézeteid nekem kicsit olyan benyomást keltenek, mintha ez egy új egyház lenne születőben. Nem is a nagymittudoménmicsoda, hanem egy új nyelvezet, új nyelvjárás. Tetszik néha és értékes az amikor pozitív és személyes áldások jelennek meg benne. nem olvasom őket végig, de vannak mondatok, amik szívhez szólóak.
zzsuzsici
2014.03.28 11:06:44
Szerintem @pacsy: nem feltétlen abban kellene őrlődni, hogy ki a "konfliktuskereső fanatikus" és ki a "lebegő, kibújó, felelősséget nem vállaló" valaki. Mindkettőnek van létjogosultsága, helyzete válogatja. Tisztelettel kérlek arra azzal együtt, hogy nagyon nagyra tartalak, kérlek ne vedd sértésnek, vagy provokációnak azt, ha valaki itt a blogon egyértelműen és nagyon direkt módon fejezi ki a véleményét olyan dolgokról, amik tulajdonképpen életbevágóak a hívők élete, az egyház élete és egyáltalán a hit kérdése kapcsán. Ez a blog olyan, amilyenné tesszük ugye, mintha ezt te mondtad volna, legalábbis ilyesmit...
Igenis figyelembe kell venned, hogy ide járnak olyan emberek, akik kissé hevesebben reagálnak, légyszíves ne emlegesd egyfolytában, hogy a sarokba bújsz miattuk/miattunk. Te is visszadobálsz ám! Észrevetted? De mielőtt visszaírsz, hogy a mai napodat elrontottam és depresszióba estél: mi itt olyan megfigyeléseket osztunk meg, amiknek egy (nagyobb) részét nektek komolyan kellene venni. Ugyanis nem csak ti vagytok az egyház, hanem mi is. Tudod, te nem csak a jezsuita közösség része vagy, hanem a mi, itt blogoló egyháziak része is. Mi komolyan vesszük az imamódokat és megpróbáljuk a saját életünkbe integrálni, illetve beilleszteni ahogyan lehet, amennyire lehet! De ti is vegyetek komolyan minket, hidd el, jól fogtok velünk járni...és nem is kell miattunk a sarokba bújni, félve, hogy észreveszünk téged. Tehát komolyan venni a konfliktus kereső és vállaló embercsoportokat, egyenlő azzal, hogy többé nem kell félned tőlünk. Áldott szép napsugaras konfliktusokkal teli és félelem nélküli napot kívánok! Mindezt azért írom neked, mert egészséges lelkűnek tartalak nagyon is, aki ezt bírja!!!
Igenis figyelembe kell venned, hogy ide járnak olyan emberek, akik kissé hevesebben reagálnak, légyszíves ne emlegesd egyfolytában, hogy a sarokba bújsz miattuk/miattunk. Te is visszadobálsz ám! Észrevetted? De mielőtt visszaírsz, hogy a mai napodat elrontottam és depresszióba estél: mi itt olyan megfigyeléseket osztunk meg, amiknek egy (nagyobb) részét nektek komolyan kellene venni. Ugyanis nem csak ti vagytok az egyház, hanem mi is. Tudod, te nem csak a jezsuita közösség része vagy, hanem a mi, itt blogoló egyháziak része is. Mi komolyan vesszük az imamódokat és megpróbáljuk a saját életünkbe integrálni, illetve beilleszteni ahogyan lehet, amennyire lehet! De ti is vegyetek komolyan minket, hidd el, jól fogtok velünk járni...és nem is kell miattunk a sarokba bújni, félve, hogy észreveszünk téged. Tehát komolyan venni a konfliktus kereső és vállaló embercsoportokat, egyenlő azzal, hogy többé nem kell félned tőlünk. Áldott szép napsugaras konfliktusokkal teli és félelem nélküli napot kívánok! Mindezt azért írom neked, mert egészséges lelkűnek tartalak nagyon is, aki ezt bírja!!!
Ferenc pápa szerint a papi hivatásra készülő fiatalokat nem lehet pusztán a tiltásnak és a szabályok merev betartásának a szellemében oktatni, mert akkor a hívek helyett saját karrierjükkel foglalkozó "kis szörnyetegeket" nevelünk. A pápa erről egy zárt körű találkozón…..
zzsuzsici
2014.01.08 23:18:45
@türkiz: Hát azért tudod, ha ilyen "hatékony kommunikáció" lenne egyházunkban is, akkor elég jók lennénk....Én azt látom, hogy egy fellélegzés a pápa személye. nekem a kulcs mondat: Jó napot kívánok!! :-)
zzsuzsici
2014.01.08 23:23:15
@türkiz: egyébként ugyanazt mondod, mint Kiss Urlich, ;-) aki azt mondja, hogy a pápa ugyanazt mondja, mint elődei ;-)
(Heti Válasz)
(Heti Válasz)
zzsuzsici
2014.03.14 10:04:26
@Izrael misztériuma: Most olvastam egy nagyon érdekes statisztikai elemekkel tűzdelt felhívást, érdemes elolvasni!
Ha a világ lakosságát egy 100 lelket számláló faluba redukálni lehetne, és minden nép aránya megmaradna, ez a falu a következőképpen lenne összeállítva:57 ázsiai+8 afrikai+21 európai+14 amerikai (észak, közép és dél amerikai) lenne
-52 nő és 48 férfi lenne
-30 fehér és 70 nem fehér lenne
-30 keresztény és 70 nem keresztény lenne
-89 heteroszexuális és 11 homoszexuális lenne
-6 személy birtokolná az összes vagyon 59%-át és ebből 2 az USA-ból származna.
-80 élne omladozó házban
-70 lenne analfabéta
-50 szenvedne alultápláltságban
-1 éppen meghalna, 1 éppen megszültene
-egynek lenne számítógépe
-egynek (igen csak egynek) lenne egyetemi végzettsége
Ha a világot ilyen módon szemügyre vesszük, az elfogadás és megértés iránti igény nyilvánvalóvá válik. A következőket is meg kell gondolnod:
-Ha ma reggel felkelték és akár egészséges vagy akár beteg, jobb sors jutott neked, mint annak a millió embernek, akik a jövő hetet már nem fogják megérni.
-Ha még soha nem voltál egy csata veszélyében, a fogság magányában, a kínvallatás haláltusájában, vagy az éhezés satujában, jobb helyzetben vagy, mint 500 millió ember.
-HA TEMPLOMBA JÁRHATSZ ANÉLKÜL, HOGY ATTÓL KÉNE FÉLNED, HOGY MEGFENYEGETNEK, MEGKÍNOZNAK, VAGY MEGÖLNEK, SZERENCSÉSEBB VAGY, MINT 3 MILLIÁRD EMBER.
-Ha van étel a hűtődben, ruha a testeden, tető a fejed fölött és egy hely ahol alhatsz, GAZDAGABB VAGY, MINT A FÖLD LAKOSSÁGÁNAK 75%-A.
_ Ha van pénzed a bankban, a pénztárcádban és a malacperselyedben, a világ legkiváltságosabb 8%-ba tartozol.
-Ha a szüleid még élnek és még mindig házasok, akkor már tényleg egy ritkaság vagy.
-Ha ezt elolvastad, akkor örülhetsz, hogy nem ahhoz a 2milliárd emberhez tartozol, akik még olvasni sem tudnak!
Ennyi!
Számomra megdöbbentő!
Ha a világ lakosságát egy 100 lelket számláló faluba redukálni lehetne, és minden nép aránya megmaradna, ez a falu a következőképpen lenne összeállítva:57 ázsiai+8 afrikai+21 európai+14 amerikai (észak, közép és dél amerikai) lenne
-52 nő és 48 férfi lenne
-30 fehér és 70 nem fehér lenne
-30 keresztény és 70 nem keresztény lenne
-89 heteroszexuális és 11 homoszexuális lenne
-6 személy birtokolná az összes vagyon 59%-át és ebből 2 az USA-ból származna.
-80 élne omladozó házban
-70 lenne analfabéta
-50 szenvedne alultápláltságban
-1 éppen meghalna, 1 éppen megszültene
-egynek lenne számítógépe
-egynek (igen csak egynek) lenne egyetemi végzettsége
Ha a világot ilyen módon szemügyre vesszük, az elfogadás és megértés iránti igény nyilvánvalóvá válik. A következőket is meg kell gondolnod:
-Ha ma reggel felkelték és akár egészséges vagy akár beteg, jobb sors jutott neked, mint annak a millió embernek, akik a jövő hetet már nem fogják megérni.
-Ha még soha nem voltál egy csata veszélyében, a fogság magányában, a kínvallatás haláltusájában, vagy az éhezés satujában, jobb helyzetben vagy, mint 500 millió ember.
-HA TEMPLOMBA JÁRHATSZ ANÉLKÜL, HOGY ATTÓL KÉNE FÉLNED, HOGY MEGFENYEGETNEK, MEGKÍNOZNAK, VAGY MEGÖLNEK, SZERENCSÉSEBB VAGY, MINT 3 MILLIÁRD EMBER.
-Ha van étel a hűtődben, ruha a testeden, tető a fejed fölött és egy hely ahol alhatsz, GAZDAGABB VAGY, MINT A FÖLD LAKOSSÁGÁNAK 75%-A.
_ Ha van pénzed a bankban, a pénztárcádban és a malacperselyedben, a világ legkiváltságosabb 8%-ba tartozol.
-Ha a szüleid még élnek és még mindig házasok, akkor már tényleg egy ritkaság vagy.
-Ha ezt elolvastad, akkor örülhetsz, hogy nem ahhoz a 2milliárd emberhez tartozol, akik még olvasni sem tudnak!
Ennyi!
Számomra megdöbbentő!
Jezsuita bloggerek
Bizalmasság, intimitás, szexualitás: a lelki vezetés szépsége és buktatói
2012.03.28 09:54:00
Az, amit hagyományosan „lelki vezetésnek” mondanak, szép, ám kényes része a legtöbb szerzetes mindennapi elfoglaltságának. Számomra legalább három dolog miatt tűnik kényesnek ez a terület. Egyrészt, mert a beszélgetések – a dolog természeténél fogva –…..
zzsuzsici
2014.03.06 21:00:35
@jabbok: Szerinted lehetséges egy olyan , ellenkező nemű segítő-páciens kapcsolat, amiben ki lehet zárni az előbb, vagy utóbb eljövő szenvedélyes érzelmeket?
Egyébként nagyon feltűnő az, milyen szinten nincsenek csoportok a templomi közösségekben egyedülállók részére. Most elgondolkodtam.....Hisz a fél ország ebben szenved.
Én nagyon megemelem azok előtt a papok előtt a kalapom, akik merik vállalni és kezelni is tudják ezeket a szituációkat, mert biztosan vannak ilyenek is.
Azt hiszem a papságnak tényleg nehéz mit kezdeni a szexualitással, minden szinten.és épp ezért nagy a felelősség, hogy tényleg olyan emberek kerüljenek
ebbe a hivatásba, akik odavalók. Most megint brutális leszek: Nem kellene addig felvenni senkit a papneveldébe, vagy nem kellene addig felszentelni pappá, amíg bármennyi kérdés felmerül abból a szempontból, hogy képes e akármilyen helyzetben vállalni magáért a felelősséget. Ez ugyanis a segített fél érdeke. A segített, aki bármilyen hülye helyzetbe is hozhatja a lelkiatyát, akkor is képes a szerencsétlen iránt részvétet érezni, képes személyként kezelni, és nem egy furcsa objektumként, amit kerülni kell. Képes a legszerencsétlenebb leghülyébb embereket is megérteni. Nekem mindig van egy álmom, hogy egyszer találok ilyen egyházat, ahol így is tudják kezelni az embereket.
Egyébként nagyon feltűnő az, milyen szinten nincsenek csoportok a templomi közösségekben egyedülállók részére. Most elgondolkodtam.....Hisz a fél ország ebben szenved.
Én nagyon megemelem azok előtt a papok előtt a kalapom, akik merik vállalni és kezelni is tudják ezeket a szituációkat, mert biztosan vannak ilyenek is.
Azt hiszem a papságnak tényleg nehéz mit kezdeni a szexualitással, minden szinten.és épp ezért nagy a felelősség, hogy tényleg olyan emberek kerüljenek
ebbe a hivatásba, akik odavalók. Most megint brutális leszek: Nem kellene addig felvenni senkit a papneveldébe, vagy nem kellene addig felszentelni pappá, amíg bármennyi kérdés felmerül abból a szempontból, hogy képes e akármilyen helyzetben vállalni magáért a felelősséget. Ez ugyanis a segített fél érdeke. A segített, aki bármilyen hülye helyzetbe is hozhatja a lelkiatyát, akkor is képes a szerencsétlen iránt részvétet érezni, képes személyként kezelni, és nem egy furcsa objektumként, amit kerülni kell. Képes a legszerencsétlenebb leghülyébb embereket is megérteni. Nekem mindig van egy álmom, hogy egyszer találok ilyen egyházat, ahol így is tudják kezelni az embereket.
zzsuzsici
2014.03.11 12:10:39
@jabbok: Mindennel egyetértek, naggggyon!! Kivéve talán azt: Meghallgatni valakit lótúró... Szerintem nem az. Van amikor ezt akarom, egyszerűen csak hallgassanak meg, nem kell semmit mondani. Néhány kedves mosoly, vagy akár pár ühümmm- is megteszi. És már jobban is vagyok.
Persze itt most megint magamról beszélek, mint az általad felvázolt példában Winnetou, kedvenc hősöm gyerekként, most már a húga a kedvencem, de ezt sem tudom miért. Szóval elsodródni, hagyni, hogy kérdezzenek, meghallgatni sok sok féle félreértett hozzászólást pl :) kitárulkozni..stb Ez bődületesen nagy vállalás. Mivel ugye sok sok ember él ezen a földön, aki nem a te bolygódon él....nem tudom érthető voltam e, de nem feltétlenül szeretnék magyarázkodni, sztem te tudod...
Persze itt most megint magamról beszélek, mint az általad felvázolt példában Winnetou, kedvenc hősöm gyerekként, most már a húga a kedvencem, de ezt sem tudom miért. Szóval elsodródni, hagyni, hogy kérdezzenek, meghallgatni sok sok féle félreértett hozzászólást pl :) kitárulkozni..stb Ez bődületesen nagy vállalás. Mivel ugye sok sok ember él ezen a földön, aki nem a te bolygódon él....nem tudom érthető voltam e, de nem feltétlenül szeretnék magyarázkodni, sztem te tudod...
Lassan tízedik éve dolgozom a papnevelésben – utóbb talán nem számít elbizakodottságnak, ha azt gondolom: van némi tapasztalatom. Nekem úgy tűnik, a mai papok legnagyobb kísértése abban áll, hogy abbahagyják az imádságot. A fiatalok közül sokan teljes lelkesedéssel vetik bele…..
zzsuzsici
2014.03.08 10:33:40
@Dr. szpahi: A poszt látogatottsága az elmúlt napokban lkb 1000-rel nőtt. Most idemásolom azt, amit te nekem írtál:a sorok közé NAGY BETŰKKEL REFLEKTÁLNÉK
"Azzal, amit a papi nőtlenségről állítasz, olyasmibe ártod bele magad, amihez semmi közöd, és anélkül általánosítgatsz, (szerintem sértő módon) hogy valaha is átélted volna a másik ember helyzetét. EZ NEM ÍGY VAN, RÉSZBEN ÁTÉLEM, PERSZE NEM ÚGY, MINT EGY PAP. NYILVÁN NEM ISTENNEK SZENTELT ÁLDOZATKéNT, VISZONT MÉGIS EGY FAJTA DÖNTÉSKÉNT. ÉS ITT VALAHOL TALÁLKOZIK A KÉT DOLOG EGYMÁSSAL.Gondolj bele:te itt egy nagyon komoly személyed döntésről, választásról mondasz ítéletet, arról, hogy valaki Istenért önként lemondott a házaséletről, gyerekvállalásról stb. JA IGEN, ÉN NEM MONDTAM MÉG LE A HÁZAS ÉLETRŐL ÉS A GYEREK VÁLLALÁSRÓL SEM, MÁR A JÖVŐRE NÉZVE SEM. Erről állítod azt, hogy "egészséges embernek nem való" , ergo, aki így dönt, az már eleve nem volt egészséges, vagy később nem tudja betartani Istennek tett ígéretét. UTÓBBI MONDAT RÉSZ NEM TŐLEM VALÓ, ÉN NEM ÁLLÍTOTTAM, ÉS NEM IS GONDOLTAM SOSEM, HOGY EGY PAP NEM TUDJA, VAGY NEM AKARJA BETARTANI AZ ISTENNEK TETT NŐTLENSÉGI FOGADALMÁT, DE MOST ELGONDOLKODTAM AZON AMIT MONDTÁL. UGYANIS NAGYON SOK OLYAN ESETRŐL HALLUNK, MINT AMIT ITT TE MOST FELVÁZOLTÁL. ÉS EZT ÉN NEM IS VETTEM SZEMPONTNAK. TE HÍVTAD FEL A FIGYELMET ERRE A TÉNYRE.
Az a tény, hogy nem hiszel abban, hogy Isten kegyelme megtarthatja az embert, a teljes lélekkel neki szentelt papi szolgálatban, TE EZT HONNAN VESZED??? ÉN ILYET SOSEM ÁLLÍTOTTAM, EZEK A TE KÖVETKEZTETÉSEID, AMI AZ ÉN SZEMÉLYES SÉRTEGETÉSEMRE IRÁNYUL. rád tartozik. Viszont nem hiszem, hogy jogod lenne megkérdőjelezni a másik ember akaraterejét,NEM KÉRDŐJELEZTEM MEG SENKINEK AZ AKARATEREJÉT, ERRŐL SZÓ SEM VOLT Istenbe vetett bizalmát, ERRŐL IS MOST ÉS ITT TE EJTESZ SZÓT nemes törekvéseit abban, hogy megmaradjon az általa választott úton.EZT SEM ÁLLÍTOM, NEM IS GONDOLOM, GONDOLTAM SOSEM Amit tehát a papi nőtlenségről írtál, az rombol és nem épít, és egy szemernyi empátia sincs benne a másik ember személye, élete, hivatása iránt. NA JÓ, ITT MOST EGY KICSIT ELEGEM VAN ABBÓL, HOGY OLYAN MONDATOKAT ÉS FELTEVÉSEKET TULAJDONÍTASZ NEKEM, AMIKET ÉN NEM ÁLLÍTOTTAM, ÉS NEM IS GONDOLTAM. NAGYON ÉRDEKES, MILYEN SZINTEN AKAROD A SAJÁT GONDOLATAIDAT NEKEM TULAJDONÍTANI.
Összegezve: Amit itt leírtál, az köszönő viszonyban nincsen a valósággal. Ezeket nem én, hanem TE ÁLLÍTOD. Hát ez nagyon érdekes.
Ha jól tudom itt régen tabu döntögető témákról volt szó. nagyon érdekes, ahogy pacsy posztjait olvasom mindegyik valahogyan érinti a szexualitás, az intimitás a papi élet kihívásairól szóló tabukat.
nem akarok ebbe semmit belemagyarázni, csak úgy gondoltam ez felhívás táncra, szóval lehet őszintének lenni, lehet falakat, tabukat döntögetni.
Szpahi nagyon érdekes, hogy a tabuk feszegetését te rombolásnak éled meg. Én pedagógusként azt látom, hogy ott, abban a szférában is tabu döntögetésre kell, hogy sor kerüljön. Mivel az egyházzal és papokkal kapcsolatos tapasztalataim sokak tapasztalataival fedi egymást, így gondoltam mi lenne, ha most ezt itt megosztanám, hisz ebből a szempontból itt egy nyitott közösség volt régebben, egy két évvel ezelőtt, amióta én ide be sem nézetem, mert unos untalan egy-két téma körül forgolódtunk. Ezek között van a papi szexualitás, a homoszexualitás. Szerintem érezhető a hatalmas feszültség ebben a dologban, itt a blogon hisztériázó papok mutatják ezt fel. A seb gennyedzik, ki kell hogy jöjjön minden belőle, mert különben elpusztul a beteg. Tudod ezért jó néha egy éles kés. és látható az, hogy tényleg nem egészséges a dolog, mert ha az lenne, nem beszélnénk ennyit róla.
"Azzal, amit a papi nőtlenségről állítasz, olyasmibe ártod bele magad, amihez semmi közöd, és anélkül általánosítgatsz, (szerintem sértő módon) hogy valaha is átélted volna a másik ember helyzetét. EZ NEM ÍGY VAN, RÉSZBEN ÁTÉLEM, PERSZE NEM ÚGY, MINT EGY PAP. NYILVÁN NEM ISTENNEK SZENTELT ÁLDOZATKéNT, VISZONT MÉGIS EGY FAJTA DÖNTÉSKÉNT. ÉS ITT VALAHOL TALÁLKOZIK A KÉT DOLOG EGYMÁSSAL.Gondolj bele:te itt egy nagyon komoly személyed döntésről, választásról mondasz ítéletet, arról, hogy valaki Istenért önként lemondott a házaséletről, gyerekvállalásról stb. JA IGEN, ÉN NEM MONDTAM MÉG LE A HÁZAS ÉLETRŐL ÉS A GYEREK VÁLLALÁSRÓL SEM, MÁR A JÖVŐRE NÉZVE SEM. Erről állítod azt, hogy "egészséges embernek nem való" , ergo, aki így dönt, az már eleve nem volt egészséges, vagy később nem tudja betartani Istennek tett ígéretét. UTÓBBI MONDAT RÉSZ NEM TŐLEM VALÓ, ÉN NEM ÁLLÍTOTTAM, ÉS NEM IS GONDOLTAM SOSEM, HOGY EGY PAP NEM TUDJA, VAGY NEM AKARJA BETARTANI AZ ISTENNEK TETT NŐTLENSÉGI FOGADALMÁT, DE MOST ELGONDOLKODTAM AZON AMIT MONDTÁL. UGYANIS NAGYON SOK OLYAN ESETRŐL HALLUNK, MINT AMIT ITT TE MOST FELVÁZOLTÁL. ÉS EZT ÉN NEM IS VETTEM SZEMPONTNAK. TE HÍVTAD FEL A FIGYELMET ERRE A TÉNYRE.
Az a tény, hogy nem hiszel abban, hogy Isten kegyelme megtarthatja az embert, a teljes lélekkel neki szentelt papi szolgálatban, TE EZT HONNAN VESZED??? ÉN ILYET SOSEM ÁLLÍTOTTAM, EZEK A TE KÖVETKEZTETÉSEID, AMI AZ ÉN SZEMÉLYES SÉRTEGETÉSEMRE IRÁNYUL. rád tartozik. Viszont nem hiszem, hogy jogod lenne megkérdőjelezni a másik ember akaraterejét,NEM KÉRDŐJELEZTEM MEG SENKINEK AZ AKARATEREJÉT, ERRŐL SZÓ SEM VOLT Istenbe vetett bizalmát, ERRŐL IS MOST ÉS ITT TE EJTESZ SZÓT nemes törekvéseit abban, hogy megmaradjon az általa választott úton.EZT SEM ÁLLÍTOM, NEM IS GONDOLOM, GONDOLTAM SOSEM Amit tehát a papi nőtlenségről írtál, az rombol és nem épít, és egy szemernyi empátia sincs benne a másik ember személye, élete, hivatása iránt. NA JÓ, ITT MOST EGY KICSIT ELEGEM VAN ABBÓL, HOGY OLYAN MONDATOKAT ÉS FELTEVÉSEKET TULAJDONÍTASZ NEKEM, AMIKET ÉN NEM ÁLLÍTOTTAM, ÉS NEM IS GONDOLTAM. NAGYON ÉRDEKES, MILYEN SZINTEN AKAROD A SAJÁT GONDOLATAIDAT NEKEM TULAJDONÍTANI.
Összegezve: Amit itt leírtál, az köszönő viszonyban nincsen a valósággal. Ezeket nem én, hanem TE ÁLLÍTOD. Hát ez nagyon érdekes.
Ha jól tudom itt régen tabu döntögető témákról volt szó. nagyon érdekes, ahogy pacsy posztjait olvasom mindegyik valahogyan érinti a szexualitás, az intimitás a papi élet kihívásairól szóló tabukat.
nem akarok ebbe semmit belemagyarázni, csak úgy gondoltam ez felhívás táncra, szóval lehet őszintének lenni, lehet falakat, tabukat döntögetni.
Szpahi nagyon érdekes, hogy a tabuk feszegetését te rombolásnak éled meg. Én pedagógusként azt látom, hogy ott, abban a szférában is tabu döntögetésre kell, hogy sor kerüljön. Mivel az egyházzal és papokkal kapcsolatos tapasztalataim sokak tapasztalataival fedi egymást, így gondoltam mi lenne, ha most ezt itt megosztanám, hisz ebből a szempontból itt egy nyitott közösség volt régebben, egy két évvel ezelőtt, amióta én ide be sem nézetem, mert unos untalan egy-két téma körül forgolódtunk. Ezek között van a papi szexualitás, a homoszexualitás. Szerintem érezhető a hatalmas feszültség ebben a dologban, itt a blogon hisztériázó papok mutatják ezt fel. A seb gennyedzik, ki kell hogy jöjjön minden belőle, mert különben elpusztul a beteg. Tudod ezért jó néha egy éles kés. és látható az, hogy tényleg nem egészséges a dolog, mert ha az lenne, nem beszélnénk ennyit róla.
zzsuzsici
2014.03.08 12:13:19
@outsider13: Te eddig hozzà sem szóltál, látom félre is értesz nem tudod miket beszélsz! Javoslom olvasd el!
Azért említettem a saját problémàmat, hogy vilàgos legyen, miről beszélek. Nem együtt érzésre vàgyom,! làtom a férfi olvasók egy része nem akarja érteni amit mondok! Amit viszont nem tűrök tovàbb az a végtelen személyeskedés amit műveltek. Szpahi vàlaszában is olyasmiket találok amik megdöbbentőek. Nem provokálok, és nem is àll szándékomban. Elég legyen abból, hogy személyemben sértegettek. A témàhoz szóljatok, vagy càfoljatok meg, ne sértegessetek és ne sértődjetek.
Azért említettem a saját problémàmat, hogy vilàgos legyen, miről beszélek. Nem együtt érzésre vàgyom,! làtom a férfi olvasók egy része nem akarja érteni amit mondok! Amit viszont nem tűrök tovàbb az a végtelen személyeskedés amit műveltek. Szpahi vàlaszában is olyasmiket találok amik megdöbbentőek. Nem provokálok, és nem is àll szándékomban. Elég legyen abból, hogy személyemben sértegettek. A témàhoz szóljatok, vagy càfoljatok meg, ne sértegessetek és ne sértődjetek.
zzsuzsici
2014.03.10 08:18:52
@m-athos: @Dr. szpahi: @khamul: @outsider13: @YganA: @csaba carmarthen: @türkiz: @pacsy: @vigyüktúlzásbaadolgokat:
Sziasztok!
Kérésem van hozzátok: A továbbiakban semmilyen választ, semmilyen megjegyzést nem szeretnék, én ezt az ügyet részemről a legmesszebbmenőkig lezártnak tekintem!! Kérlek titeket tartsátok tiszteletben a kérésemet és ne írjatok egyáltalán semmit nekem címezve, de másnak írt válaszban utalás formájában sem!
Üdvözlettel!
Sziasztok!
Kérésem van hozzátok: A továbbiakban semmilyen választ, semmilyen megjegyzést nem szeretnék, én ezt az ügyet részemről a legmesszebbmenőkig lezártnak tekintem!! Kérlek titeket tartsátok tiszteletben a kérésemet és ne írjatok egyáltalán semmit nekem címezve, de másnak írt válaszban utalás formájában sem!
Üdvözlettel!
Évek óta folyik a vita a cigánygyerekek oktatási integrációja körül. Sok esetben maguk a romák is különböző véleményt fogalmaznak meg. Juhász Júliának az OSIRIS kiadásában megjelent: „Találkoztam boldoguló cigányokkal is” kötetében olyan sikeres életutat bejárt…..
zzsuzsici
2014.03.03 16:18:46
@türkiz: A hideg is kirázott, micsoda csoda!!! Terjeszteni kell! Legyen még több ilyen!
Az előző írásomban már jeleztem, hogy nehéz dolog a paleolit étrendet egységes rendszerként kezelni, mert valójában mindenféle elmélet tarkabarka összessége, ami még folyamatosan változásban van. Ennek megfelelően a következőkben olvasható kritikai gondolatok is csak korlátozottan általánosíthatóak.…..
zzsuzsici
2014.01.20 11:41:01
@Meleg Sándor: No, még egy nekifutás, de már nem sokáig bírom:-)Kedves uram, az alapvető kérdés, hogy Ön és a cikk írója mennyi ideig éltek paleolitnak nevezett étrenden. Gyanítom, hogy fél percig sem. gyanítom, hogy az étteremben igyekeznek tudat alatt párolt zöldséget fogyasztani. Azért a másik kérdés meg az: a Boldogkői biológus, de a biológusság önmagában még nem elegendő ahhoz, hogy mindent tudjon a táplálkozásról. Hol jelentek meg a fent említettnek tudományos biológiai témájú cikkei? Milyen újat hozott a saját tudományágába? Mert itt csak az a feltűnő, hogy kritizál valami olyasmit, amit nem élt át saját tapasztalatból. Márpedig kedves Meleg úr, a táplálkozás, vagy egy különleges étrend hatásait NEM A KÜLÖNBÖZŐ ELFUSERÁLT ELMÉLETEK ALAPJÁN, HANEM SAJÁT MEGÉLT TAPASZTALAT ALAPJÁN KELL MEGÍTÉLNI. Ez egy étrend és nem más.Én egy éve paleózom. Tavaly januárban még mbt cipőt tudtam csak hordani, olyan szinten fájt a lábam az ízületi gyulladástól. Ma már magassarkúban tiprom az aszfaltot. A krónikus hólyaghurutomtól nem tudtam uszodába sem menni. Nyáron már a Velencei tóban úszkáltam hetekig... A vércukor szintem kiugrott magasra, volt 15 is. A legutóbbi mérés szerint 4.3. Miről beszélünk kedves Meleg??? Látom hiába írkálnak a kommentelők minden félét a jó tapasztalataikról, Önt ez hidegen hagyja. És ezt a biológus urat is. Egyetemen én is voltam óraadó, mégsem írkálok hülyeségeket és főleg nem csinálok belőle sorozatot. Vagy lehet, hogy a szappanopera írásban több esély lenne, mint a biológiában? No. Ha már Szendi: ha olvassák a cikkeit, könyveit- amit látom nem tesznek meg- akkor ezer helyen van róla szó, hogy MOST NAGY BETÚKKEL ÍROM, HOGY JÓL TUDJÁK OLVASNI- NEM A KŐKORSZAKI EMBERTŐL, HANEM A MA ÉLŐ TERMÉSZETI NÉPEK TANULMÁNYOZÁSÁBÓL VETTEK MINTÁT, AZ Ő ÉLETMÓDJUK, TÁPLÁLKOZÁSUKAT VETTÉK ALAPUL, MIVEL A MA ÉLŐ TERM. NÉPEK KÖRÉBEN NEM JELENNEK MEG AZOK A CIVILIZÁCIÓS BETEGSÉGEK, AMIKBŐL AZ ELŐBB FELSOROLTAM! mINDENFÉLE GYULLADÁS FORMÁK, SZÍV BETEGSÉGEK, CUKORBETEGSÉG, SZÍV ÉS ÉRRENDSZERI PANASZOK, RÁK, STB STB STB....
Erre nagyon kár egy ilyen ostoba cikksorozatot pazarolni, tessék kipróbálni, aztán lehet vitatkozni!!!!
Erre nagyon kár egy ilyen ostoba cikksorozatot pazarolni, tessék kipróbálni, aztán lehet vitatkozni!!!!
zzsuzsici
2014.01.20 12:41:48
@Meleg Sándor: Annyira demagóg és leegyszerűsítően ostobák a válaszai, hogy én itt befejeztem nem érdemes Meleg úrral vitatkozni!
nem akarok többet erre időt pazarolni!
nem akarok többet erre időt pazarolni!
Ferenc pápa 77. születésnapjára ajándékkal készültünk a miskolci gimnáziumunkban. Már viszi a futár Róma felé. A lemaradóknak mégis lehet csatlakozniuk az ajándékhoz, hiszen a hatszáz lap mellé odafér még pár ezer. De minek örülne egy pápa? Amit akarna, azt megkaphatná, de…..
zzsuzsici
2014.01.03 22:34:22
Ferenc pápa mondatai hihetetlenek és meglepőek! Nagyon örülök, úgy érzem elkezdte az Egyházban a pereztrojkát. Mint Gorbacsov. csak persze sokkal jobban és tudatosabban, Gorbacsov maga sem hitte volna, hogy kifordítja a világot a helyéből. Sztem Ferenc pápa tudatosan teszi ezt a katolikus Egyházzal. Én nagyon nagyon nagyon kívánom neki, hogy hosszú évekig tehesse ezt. Ez a biztosíték arra, hogy kevés "kis szörnyeteg papot fog látni" És remélem mi is. és azt is remélem, hogy a kis szörnyeteg papok helyett emberi egyszerű és hiteles papok jönnek és velük együtt a szörnyeteg közösségekből is egyszerű befogadó, puha meleg kedves közösségek lesznek.
www.mno.hu/kulfold/ferenc-papa-nem-akar-kis-szornyeteg-papokat-latni-1203498
www.mno.hu/kulfold/ferenc-papa-nem-akar-kis-szornyeteg-papokat-latni-1203498
Ezzel a bejegyzéssel egy új sorozatot indítok útjára, amelynek egyes részeiben olyan üvegekkel foglalkozom majd, amelyekhez valamilyen technika, és sok-sok érdekesség kapcsolódik.Idén végre teljesült régi álmom, és kétszer két félév kitartó tanulás után üvegműves lettem.…..
zzsuzsici
2013.09.27 13:31:14
Ezen az oldalon eddig ritka volt a politizálás, és ezen a jövőben sem szeretnék változtatni. Azonban ma a következőket olvastam egy cikkben: A tavaly elfogadott Nemzeti alaptantervben és a kerettantervekben is szerepel, hogy szeptembertől a testnevelésórákon tanítani kell a…..
zzsuzsici
2013.04.13 09:28:40
@Birtalan Balazs: Oké, nem tudom pontosan a program elemeit, de az autogén tréningről tudok, magam is csináltam két évig. Ennek van egy kifejezetten gyerekekre szabott változata is, amiről én konkrétan tudok. (most megint saját példa) a gyerekemnek is elalvás előtt mondogattam pár percig az elejét (megnyugszom, ellazulok, eltávolodik tőlem minden külső zaj és belső gond, átadom magam a nyugalomnak....) ennyi volt, és közben simogattam a hátát. Ez szerintem iskolában- bár tudom hát simi nélkül:) tök jó lenne, mivel amúgy is nagyon feszültek és örökösen készenléti állapotban vannak, az osztályzások miatt...
zzsuzsici
2013.05.29 14:49:46
Nem, nem költözünk ;)
Viszont nyaralunk (például a Zemplénben meg a Balatonnál is), úgyhogy július végéig ne várjatok új posztot.
Szép nyarat kívánok mindenkinek!..
zzsuzsici
2013.04.13 01:00:09
@kicsinap: Áldjon meg a Jó Isten téged és a kicsi fiadat, az egész családodat!
Lehet, hogy marketing szempontból nem okos dolog az első mondatban csalódást okozni az olvasónak, de akkor is úgy tartom korrektnek, hogy tisztázzam: alább nem szex-sztorik következnek. Akkor sem, ha manapság a „felnőtt tartalom” kifejezés a „pornó” szinonimája. A jelen írás…..
zzsuzsici
2013.04.11 00:37:01
@Felicitasz: Kedves Felicitasz, Azt, hogy itt ezeket leírtad nagyon nagy bátorságot feltételez részedről, nagyon tisztellek érte! Érzem, te nem akarsz mások véleményében fürdőzgetni, nem is merészelnék ilyesmit. De mégis remélem neked, hogy valaki van a közeledben akinek az ÉRTŐ lényéhez tudsz kapcsolódni!
kívánok neked nagyon sok ÖNELFOGADÁST! Üdvözlet szeretettel: Zsuzsa
kívánok neked nagyon sok ÖNELFOGADÁST! Üdvözlet szeretettel: Zsuzsa
„Mi vagyunk a pápa!” – nyolc évvel ezelőtt a Bildzeitung (ami a Blick újság német megfelelője) ezekkel a szavakkal, öles betűkkel adta hírül a pápaválasztás eredményét. Aztán nyolc évvel később, 2013. március 13-án este, újra felszállt a fehér füst és a világ…..
zzsuzsici
2013.03.19 07:37:49
@stlouisdefrance: Jó a cikk!! :-) és pacsy cikke is, köszönjük!!
zzsuzsici
2013.03.26 22:01:26
@türkiz:JÓ volt olvasni amit Ratzingerről írtál, biztosan igazad van. Elmélyültség látszott rajta. irigylésre méltó....szerintem egy fantasztikus valaki lehet! 2.János Pál bizalmasa és felismerte, hogy nem ő a pápa....ez elképesztő. Fantasztikus.
Jezsuita bloggerek
Egyház és reformok: filológiai jellegű megjegyzések XVI. Benedek pápa visszalépésénak margójára
2013.02.23 00:05:26
Azon a napon, amikor a pápa bejelentette „lemondását” (február 11) az esti felhőszakadáskor villám csapott bele a Szent Péter bazilika kupolájába. Az önmagában megszokott meteorológiai jelenséget a titokzatos és a természetfeletti összefüggések keresésére mindig vevő…..
zzsuzsici
2013.03.23 16:59:45
@matthaios: na: Nem hinném, hogy egy közösségnek úgy kell viselkednie az erkölcs és isten nevében, hogy pl a szerencsétlenebb családokat kiutálja a sajátnak gondolt közösségéből. Nálunk volt egy nagyon szerencsétlen család, akit rendesen lekezeltek, a hátuk mögött minden rosszat mondtak róluk, kifogásolták, sőt rossz indulatú mejegyzéseket terjesztettek a gyerek nevelésükről. Szóval én is azt gondolom, valami nagyon nagy gáz volt ezzel a szerencsétlen családdal tudod, de hányingert kaptam attól, ahogy viselkednek velük. Ez mind az erkölcs és az igényesség nevében történt. Kitudja hány ilyen történet van még....
zzsuzsici
2013.03.23 19:32:32
@matthaios: Hmm :-)
zzsuzsici
2013.03.24 17:58:44
@matthaios: nekem ez a téma különösen nyomja a bögyömet, mivel személyes tapasztalatom van arról, hogy pl az a közösségben vezető szerepet betöltő nő, aki sokszor elfelejtett köszönni nekem, és mindig tudta, ki mit csinál rosszul és hogy kell másoknak viselkedni, kiderült, szép csendben egyszer nagy őszinteségi rohamában, mielőtt elköltöztek, elbúcsúztak, hogy elvált már kétszer is... Szóval az ideális keresztényi családja nem is volt olyan ideális. Viszont tudom, hogy milyen nagy trauma érte őt az életben, azért volt ilyen....
Nem akartam erről ennyit beszélni, csak kihoztad belőlem újból ezt a témát. Annyira rossz, amikor egy klassz ünnepen, adventi koszorú készítésnél a gyereked mondjuk visszabeszél, és az egyik 100 gyerekes anyuka kioktat, hogy: a "farok csóválja a kutyát...ugye, ugye..."
Pedig tudom, hogy ezzel valamit kompenzál....
hmmm...most tényleg befogom és tovább nem panaszkodom.
Nem akartam erről ennyit beszélni, csak kihoztad belőlem újból ezt a témát. Annyira rossz, amikor egy klassz ünnepen, adventi koszorú készítésnél a gyereked mondjuk visszabeszél, és az egyik 100 gyerekes anyuka kioktat, hogy: a "farok csóválja a kutyát...ugye, ugye..."
Pedig tudom, hogy ezzel valamit kompenzál....
hmmm...most tényleg befogom és tovább nem panaszkodom.
„Tudjátok, a Konklávénak az volt a feladata, hogy püspököt adjon Rómának. Úgy tűnik, bíboros testvéreim jóformán a világ végére mentek el érte… hát, most itt vagyunk …” http://goo.gl/WoQU9 Átrohantam az udvaron az esőben. Fel a többiekhez. Valami angol…..
zzsuzsici
2013.03.17 13:40:10
@Izrael misztériuma: Erre már én is gondoltam.....
zzsuzsici
2013.03.17 18:00:41
@csaba carmarthen: Lám, ez a blog sok mindent kibír, de te csaba nem vagy semmi pestiesen szólva....Nekem az egész értelmezhetetlen amit írsz. De mindegy is, te ezt úgyis csak azzel magyarázod, hogy a szemem homályba borult és nem látom amit látnom kéne.... Nem lehet veled beszélni....Mindegy, váljon egészségedre...
zzsuzsici
2013.03.20 15:32:54
Nem tudom, ismeritek-e azt, akiről beszélni akarok. Elég ellentmondásos figura. Egyrészt rajonganak érte, 4-500 ember jár el hetente a hittanóraszerű „kedd esti alkalmaira”, másrészt vannak, akik kígyót-békát kiabálnak rá és legszívesebben azonnal máglyára…..
zzsuzsici
2013.02.16 18:52:24
@bonzoltan: A pszichológia nem mond ellent az egyház tanításának, sem a Szentírásnak. Azt írod, hogy a pszichológia egy "másik evangéliumot hirdet" Nos ezt én egy óriási általánosításnak tartom, és mint minden általánosítás, ez is hamis, nem állja meg a helyét. Pál Feri nagyon sok példát hoz Jézusról, nagyon "jól megláttató" szempontokból. Nagyon érzékletes és nagyon lényegi, a szent szöveget mélységében megvilágító történetek, példák ezek. . Javasolnám, hogy hallgasd végig legalább egy évad alkalmait és akkor képet kapsz róla. www.palferi.hu a "hanganyagok" fülre kattintva elérhetővé válik számodra is!@Intizar: nem áll be a srác ókatolikusnak, sem anglikánnak. Amúgy ez részéről vicc, tudod nagyon szeretünk itthon ökörködni.....(szörnyűek tudunk lenni....;-)
zzsuzsici
2013.02.17 22:37:24
@Urfang: A hozzászólásodban arról írsz, hogy az a valaki, aki egy bizonyos vallásnak hisz, az vakká válik a többi vallás felé, és nincs olyan gazdag tudása a többi vallásról. Míg az ateisták akik egyik vallást sem gyakorolják, köztük sokkal többen vannak azok, akik sok vallásról sokkal nagyobb tárgyi tudással rendelkeznek. Erről osztanék meg veled egy két gondolatot. Szóval szerintem igazad is van és nincs is igazad...Egy átlag hívő katolikus, vagy más vallású HÍVŐ, szóval vallását gyakorló személy tényleg nem biztos, hogy elmélyül más vallásokban olyan szinten, mint a magáéban, és ez nem is lehet a cél. A hit egy olyan téma, amiről itt nem szeretnék ezen a blogon értekezni, érthető okokból ;-)) viszont ha nekem van hitem, akkor nincsen szükségem arra, hogy sok mindenben higgyek elég a természetfelettiben hinni, amit én Istennek nevezek és hiszem, hogy benne van a sejtjeimben. ha becsukom a szemem akkor kép szerűen is látom Őt. Hullámzik ez a hit bennem, sokszor nagyon távolinak érzem Istent, sokszor túl közelinek, sokszor úgy érzem áldott lehetek. Azt sem tudom, hogy ad e ez nekem erőt, vagy hogy egyáltalán mire való ez az egész. Sokszor meg úgy látom, hogy gazdagítjuk egymás életét. Én az övét, Ő az enyémet. Sokszor úgy érzem, van egy középpontom, egy tengely és ez valahová felér, ez mozgat engem, teljesen egyben tart. Egyben vagyok, nem esem szét, nem esem el. Lehet, hogy ez nekem az erő. Ilyenkor képes vagyok magam útját járni és másoknak is "jól lenni" Szóval én jól vagyok másoknak is....Ez egy különleges helyzet, ha valaki ezt megérezheti. Ehhez köze van a Természetfelettinek, akit én úgy nevezek: Isten. Nem ismerem mélységeiben a többi vallást (bár szoktam budhistákkal együtt mantrázni, mert ez jó nekem....de én római katolikus vagyok. Ez se nem jó, se nem rossz. Egy állapot. A természetfelettit sejtszinten érzékelni pedig olyasmi, mint amikor kicsit szomorú vagy, és belecsúszol egy teljesen reális, mások és a magad számára élhető, elviselhető, segítő, jót sugárzó állapotba. Ezt érdemes megfigyelni magunkon szerintem köze van a transzcendenciához.
zzsuzsici
2013.02.18 11:58:07
@Urfang: Próbáltam megközelíteni a hit és a tárgyi tudás másságát. Ezzel egyben szinte a lehetetlenre vállalkozom, mert ha te nem hiszel a teremtő istenben, akkor nem biztos, hogy tudunk róla beszélni, és arra a dilemmádra sem tudok válaszolni, hogy az ateisták teszik e jól, hogy sok vallást "ismernek" vagy az isten hívők, hogy csak egyet, a hit szintjén....számomra az "ismeret" és a "hit" merőben más fogalmi rendszerben van és nem lehet a kettőt párhuzamba állítani. és kinyilatkoztatni meg főleg nem ér, mivel legtöbbünkben a hit nagyon hullámzó dolog. Sokszor csak az alázat visz tovább benne..
Időnként túlterheltnek érzed magad? Olyan munkát végzel, amely hajlamos felemészteni a (magán-) életedet? Vagy egyszerűen csak időnként nehézséget okoz, hogy megvédd magad rámenős és erőszakos emberektől? Szükségét érzed, hogy olykor az eddiginél is határozottabban…..
zzsuzsici
2012.11.12 08:26:35
@pacsy: Ez az a döntés, amit egyszerűen lehetetlen minden pillanatban kivitelezni. Én ezért vagyok nagyon szomorú. na mindegy, köszi a választ.
zzsuzsici
2012.11.13 06:39:44
Kedves @csaba carmarthen: !Szépek a zenék, köszönöm! Csaba ezek a gyönyörű Mária üzenetek honnan valók? (bocs, de én még nem néztem sosem utána)
Hol vannak azok az idők, amikor Kohl kancellár könnyekig hatódott, mert Németh Miklós – amúgy szocialista – miniszterelnök kijelentette, hogy nem vagyunk emberkereskedők, és ingyen kiengedtük a keletnémeteket. Ennek az ingyenességnek azonban mégis váratlanul nagy volt a hozama: a…..
zzsuzsici
2012.10.25 21:13:41
@Izrael misztériuma: Ő itt többedszer van már megidézve, biztos nem véletlenül...ha valaki halálos betegen Így tud nyilatkozni... A belinkelt dalt is többedszer hallom. Nem is tudom mit lehet még ehhez hozzátenni..Hogy tíz év múlva mi lesz, abba pedig most még nem szeretnék belegondolni! Csak reménykedem. Látod, azóta is eltelt 10 év és még mindig ez a dal van...De jó is hogy van. Szeretem.
zzsuzsici
2012.10.26 00:18:17
@m-athos: @Izrael misztériuma: utolsó link és elnézést az offért: Szerintem idepasszol, Gojma és Cseh Tamás után "kis" stílus ugrással de ugyanaz az ösztönös ötletesség: Kedvenc Martha-m:
www.youtube.com/watch?v=wjghYFgt8Zk&feature=related
www.youtube.com/watch?v=wjghYFgt8Zk&feature=related
zzsuzsici
2012.10.26 21:34:32
@csaba carmarthen: Köszi, a legutóbbi Kodály mű kórusos "régmúltam" egyik nagy kedvence!! csodás darab!
üdv!
üdv!
Majdnem egy éve keresem a választ erre a két kérdésre, egy fél könyvtárat elolvastam már a keresésben, és mégse jutottam sokkal közelebb a válaszokhoz. Egy évvel ezelőtt azt írtam, nincsenek illúzióim: a kormányrendelet az eleje lesz az igazán küzdelmes szakasznak, nem a vége…..
zzsuzsici
2012.10.18 21:58:32
@Grabb: Köszi, elolvastam mindegyiket!! :-))Asszem most fogok egy kicsit bőgni!!
zzsuzsici
2012.10.21 21:31:21
@misspony: De! A felszerelés tud segíteni sok mindenben....;-)
zzsuzsici
2012.10.23 19:20:41
@Felicitasz: Hát megmondom őszintén, ha ez a rendszer ennyire nem képes arra, hogy legalább titokban, hallgatólagosan tudomásul vegye, hogy nők ma Magyarországon szoktak otthon szülni, és ha egy bába nem értesülhet megfelelő időben arról, hogy a páciense fertőzést kapott, ma az internet ilyen térnyerése mellett és ha nem kérdezi meg szülés előtt, közben, alatt, hogy minden oké e azóta....akkor én azt szeretném mondani, hogy nem hiszem, hogy valaha kimozdulhatunk a Balkánról. Borzasztó. és az is borzasztó, hogy Geréb Ági nem mehet sétálni és a szomszédba sem. Ez az egész évtizedes történet egyszerűen tragikus és nem balkáni, hanem annál is sötétebb és szomorúbb.
Egyik közösségi esténken valamelyik rendtársam hívta fel figyelmemet E. Leclerc Egy szegény ember bölcsessége című könyvére. „Zseniális könyv” mondta szokásos lelkesedésével, és tényleg. Most épp ez a lelki olvasmányom, megosztok veletek egy részt, ami fontossá vált számomra.
Élete vége felé…..
zzsuzsici
2012.05.23 22:22:28
@YganA: :-)))) nem mennék krokodilokkal teli folyóba...Az érzés ennek ellenére számomra a tökéletes bizalmat jelenti. Teljesen átadni magad ennek a bizalomnak. Eufórikus élmény:) A kiszolgáltatottságban vagy a kiszolgáltatottság adta hullámzásra felülni és hagyni, hogy vigyen a víz. Neked volt már ilyen élményed?
zzsuzsici
2012.05.23 23:03:31
@YganA: igen, mindegyikben volt részem nekem is. Kivéve a repülőt, mert számomra az egy kicsit "krokodilokkal teli folyó" Álmomban jön néha az elő, hogy szállok felfelé teljesen kiszolgáltatottan és olyan érzésem van, mintha az összes kötelet elvágták volna, nem tudom meddig tudok még repülni. Nagyon félelmetes. Egyébként ezt mostanság nem álmodom. Most inkább a Nagy Folyó nyugalmát élvezem...:-)))))
zzsuzsici
2012.05.26 21:16:27
@Felicitasz: Jajj, ez most jól jött! :))))))))))) Ezek után azt kellene mondanom, hogy jaj de jó lesz meghalni? Csokoládéillattal és kuncogás közben? De nem nem mondom.....:-))
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz