Regisztráció Blogot indítok
Adatok
GizmoSDK

19 bejegyzést írt és 16 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Amikor a program elkezd végtelen ciklusban adatokat gyártani a memóriában, egész hamar be tud telni az a szerény 1 GB RAM, amivel megáldott engem az anyatermészet (Butcher szerint 4 GB-t is sikerült gond nélkül kiakasztania :D). És hát a rectangle finder megtette nekem ezt a…..
A HLint érdekes kis program. Kiszúrta például, hogy a "foldl1 (&&)" helyett írhatnék simán "and"-et is. A posztok javítva vannak.Az előző posztban megígértem, hogy megértjük az isPointInPolygon függvényt. Nézzük. -- Ha egy polygon pontjait az…..
 A probléma a következő: adott egy konvex polygon. Keressük meg az ebbe írható legnagyobb ortogonális téglalapot (tehát a téglalap oldalai legyenek párhuzamosak az x és y tengellyel). (Ez ahhoz kell, hogy a telkekre házat tudjak rakni.) Van is itt egy…..
Sziasztok, Egy újabb problémán kezdtem el dolgozni, (nem, nem unatkoztam, kivételesen) mégpedig azon, hogy életet leheljek a világba. Na nem a valódiba, hanem a Survive! virtuálisába :) A probléma: Eléggé tekintélyes, ugyanis sajnálatos módon az OBJ fájlok nem képesek animációt…..
Ja, és eszembe jutott még valami. Ha ne adj isten, egyszer bedőlnék valami lúzernek, és olyan állapotba kerülnék, tudjátok, mikor mindenki tudja hogy hatalmas idióta vagy, kivéve pont téged, akkor ne habozzatok tovább. Ne magyarázzatok. Ne akarjatok meggyőzni. Simán lőjetek le...
Scream project Winapi Winforms 2011.10.20 21:05:00
Asylum kódja alapján kitaláltam, hogy most nekem editort kéne már csinálni, mert kényelmetlen konzolból "fordítgatni" a modelleket. Szóval elkezdtem WinApi segítségével különböző controlokat megvalósítani, egyelőre csak menü és gomb van, de ez most már könnyen…..
GizmoSDK 2011.10.26 15:08:01
@Pretender: Én is oda jártam :D
GizmoSDK 2011.10.24 14:54:08
Előre szólok, nem valami érdekes. Fogtam a konkáv telkeket, és kihagytam a listából, a konvexekre meg generáltam egy valamivel kisebb kitöltött poligont. Ezek lesznek azok a telkek, amikre majd a házak fognak generálódni. A többi meg vagy park lesz, vagy felosztom kisebb részekre…..
Survive Developement Telekbányász 2011.10.22 16:41:00
 Miután már egy működő, és valamennyire elviselhető városgenerátort sikerült összedobni, nekiálltam a telekbányásznak. Ez a kis modul felelős azért, hogy a városgenerátor által kiköpött gráfból kiszedjem a telkeket, vagyis azokat a területeket, amiket minden oldalról…..
Nos, a múlt alkalommal 3 és fél percről beszéltünk. Nos, örömmel jelentem, hogy sikerült ezt 1-1,5 perc közé hozni :) Hogy hogyan? Egyrészt, a List adattípus használatáról áttértem Array-ra, ami sokkal jobban teljesít. (A List elem-elérése O(n) idejű, míg az Array-jé O(1).…..
Üdv mindenkinek, a nevem StevenKE, elvileg én felelek a játék modelljeiért. Mivel tisztelt kollégám, SirButcher lassan összehozza a megfelelő keretet (a la grafikus motor), az én munkaköröm is beindul, kibontakozhat. A következőkben már az én eredményem, előrehaladásom is datálva…..
GizmoSDK 2011.10.10 17:23:58
Az előző posztomban bemutatott városgenerálás már egészen ügyesen működik. Csupán annyi a gond vele, hogy lassú. Becsléseim alapján egy nagyobb metropolisz legenerálása simán igénybe vehet minimum 10 percet. Mit lehet ilyenkor tenni? Előkapjuk a profilert, meghatározzuk…..
 Nokérem. Egy hónapnyi hiábavaló debuggolás után (amikor is reggeltől estig a gép előtt ültem, és néztem bambán a monitort) végre megtört a jég, ugyanis az elmúlt egy hétben jelentős haladást sikerült elérnem. Már generálódik a város lefele ügyesen. Képek…..
Hát... ennyivel: Before: breakEdgeApart :: Graph -> Edge -> Edge -> Position -> Graph breakEdgeApart (Graph ns es) e e1 p =     Graph (replace [oldStart, oldEnd]           [newStart, newEnd, newNode] ns)           (replace [e]…..
Ahogy tanulgatom a monádikus kódok írását, azt veszem észre, hogy a Haskell nyelv rengeteg stílust megenged. Vegyünk egy példát: van egy Graph osztályunk, amiben van két lista, illetve két egész szám, amik meghatározzák, hogy a kövektkezőnek gráfhoz adandó élnek vagy pontnak mi…..
Survive Developement A state monád 2011.09.13 10:17:00
Hát, tutorialt nem írok, de ha valakit bővebben is érdekel, hogy mi miatt téptem a hajamat mostanában, annak megpróbálok valami magyarázatfélét összedobni. Ugye a Haskell egy tiszta funkcionális nyelv, ami azt jelenti, hogy minden függvény egyedül a bemeneti paraméterektől függ,…..
rekurzió: (főnév) lásd: rekurzió És megvan a hiba. Miután az előző bejegyzésben említett debugprinteket használva lokalizáltam a végtelen ciklus forrását, hatalmas megvilágosodásban volt részem: a terminálatlan rekurzió bizony terminálatlan marad saját maga meghívása után…..
Nos, igen. Én is engedtem a sötét oldal csábításának. Bár, erre igazából büszke vagyok :D No de miről is van szó? Épp neki akartam állni debuggolni a programomat, amikor jött a hidegzuhany: itt én nem fogok debug printeket kiírni. Legalábbis úgy nem, ahogy eddig.  A…..
Survive Developement .plan 2011.09.01 10:50:00
Azokon a rendszereken, amik támogatják a finger parancsot, a user elhelyezhet egy .plan és egy .project filet a könyvtárában. Ezek tartalma kiiratásra kerül, amikor valaki elereszt rájuk egy finger parancsot. Ezt használta Johnk Carmack is a Quake fejlesztése során, hogy tudassa a…..
Hogy minimalizáljuk a veszteséget kód szempontból (ez a legtöbb, amit tudok most tenni), ajánlom figyelembe a revision control (source control, version control) systemeket. Lásd: Wiki.Három célt is szolgál: a mi szempontunkból a legfontosabb, hogy ne csak a gépünkön legyenek meg az…..
Survive Developement Cloud gaming 2011.08.26 13:56:00
 Egy ideje van az az ötletem, hogy - ha már úgyis elterjednek a cloud szolgáltatások, tehát, amikor a felhasználó gépe csak a megjelentítést és az inputkezelést végzi, de a lényegi dolog egy szerveren történik, mint pl google docs - milyen lenne, ha a játékokat is egy…..
Különösen, ha az ember már boldog, és látja maga előtt a célt. Főleg akkor. Miért lenne ilyen egyszerű? Bonyolítsuk meg az életét azzal, hogy a struktúra, amit felépített, nem alkalmas a továbbhaladásra. Tehát a helyzet az, hogy elkezdtem megírni az utak kereszteződését…..
Amikor megírtam az első próbálkozásomat a CityEngine-es városgenerátor-ötlet alapján, még nem sok fogalmam volt az "Open L-system" működési elvéről. Inkább csak töredékeket értettem meg, azokból próbáltam meg valami használhatót létrehozni. Azonban nemrég…..
Survive Developement Nyálcsorgató 2011.08.20 18:07:00
Ismét picit elmaradtunk a postolással, amit restellünk, de, ímhol jöjjön egy kevés információ a helyzetről, és, (bizony!) a haladásról. Elsőnek is: Gizmo keményen küzd a városgenerátorral, és, az előző post óta, már halad is vele rendesen. Ha minden jól megy, sokkal-sokkal…..
Nos, igen. Adva van egy makacs programozó, aki csak a Haskell meleg és biztonságos fészkében érzi jól magát, és adva van a C# kegyetlen, durva világa. Mit lehet ilyenkor tenni? A válasz triviális: csomagoljuk a Haskell kódot DLL-be, és ezt etessük meg a C# kóddal. Ahogy azt Móricka…..