Adatok
soniq
0 bejegyzést írt és 270 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az elmúlt két év során a Fidesz jelentősen átalakította a magyar adórendszert. Progresszív, többkulcsos adózás helyett bevezették (a majdnem) egykulcsos szja-t, miközben a bevételkiesést új adókkal, járulékokkal és illetékekkel próbálták kompenzálni. A kormány nem titkolt…..
soniq
2012.06.20 16:01:43
@OrangeOrder: így van, a gazdag réteg (bruttó 200 fölött per hó) újabban már nem egyszer, hanem KÉTSZER jár nyaralni a Maldív-szigetekre, minden évben, úgy hallottam.
Kedves Olvasó!
A közepébe vágok, semmi tréfásnak szánt "hű de jól látom a dolgokat - összakacsintós" duma.
A minap szörnyű felismerésre jutottam. Mégpedig arra, hogy az, és ami most hazánkban van, az bizony jó nekünk, így, ahogy van. Legyünk őszinték végre magunkkal! Ne ne…..
soniq
2012.06.13 15:45:35
@Nick Leeson: én speciel téged nézlek enyhén fogyatékosnak, remélem egyszer majd megérted miért. :)
Én kedvellek titeket, sokszor nem értek egyet azzal, amit csináltok, de azt gondolom a cél, a társadalmi aktivizmus segítése, az egyik legfontosabb dolog, amelyet ma Magyarországon tenni lehet! Csináltok számtalan hülyeséget, de mindenki hibázhat. Viszont azt a képet és szöveget,…..
soniq
2012.06.04 21:53:35
Kár tagadni, az Orbán-kormány két éves ténykedésének nem csak a mindenhol megénekelt nómenklatúra a közvetlen haszonélvezője. Megalapozott szakértői becslésem szerint, melyet az ujjamból szoptam, tehát megbízhatóbb, mint bármelyik Századvég-prognózis, körülbelül…..
"Kimegyek külföldre mosogatni, és királyul fogok élni!" Úgy tűnik, hazánkat is elérte a "kivándorlási láz", azaz egyre többen fontolgatják, hogy külföldön keresik boldogulásukat kis országunk helyett. Ez a folyamat amúgy nem egyedi, pl. a lengyeleknél vagy a románoknál már…..
A végső döntés még nincs meg, de a FIDESZ, úgy néz ki, valóban államosítani fogja a dohánykereskedelmet. A lényeget tekintve ugyanezt tették a magánnyugdíj-pénztárakkal, és ugyanez a képlet a mobiltelefonos parkolás, az étkezési utalványok, és a negyedik…..
soniq
2012.02.21 10:46:19
soniq
2012.02.21 10:50:43
@sajtpap: ahhoz képest 4 piaci szereplő vett most frekit a posta-MVM konzorciumon kívül.
soniq
2012.02.21 11:24:08
@sajtpap: tehát ez volt az einstand?
Hogyan képes korrigálni egy alapvetően ideológiai karakterű, magát szimbolikus beszéddel kifejező kormány az elhibázott gazdaságpolitikáját? Csak úgy, ha a pragmatikus irányváltást is ideologikusan és szimbolikus beszéddel magyarázza. A kockázatok és mellékhatások…..
soniq
2012.01.29 10:50:24
@efi: ez a tipikus magyar néplélek, a velünk élő kádárizmus. Ha valaki "csal" és így tesz szert többletjövedelemre azzal szemben a megfelelő hatóságnak kell fellépnie, és nem az adórendszeren keresztül általánosítani és Robin Hoodot játszani. Arról beszélünk, hogy ha te az eddigi 100Ft fizetésedhez és eddig fizetett 16Ft adódhoz képest plusz melót vállalsz és 120Ft-ot keresel akkor ne 19.2Ft adót fizess hanem mondjuk 30Ft-ot. Még így is 4Ft-tal több maradt a zsebedben, ergó örülnöd kellene, nem?
@poszt: az eddigi legszínvonaltalanabb bejegyzés, erre kár volt elektronokat pazarolni. Mintha az MSZP-s "vegyünk el a gazdagoktól" szlogeneket hallanám.
@poszt: az eddigi legszínvonaltalanabb bejegyzés, erre kár volt elektronokat pazarolni. Mintha az MSZP-s "vegyünk el a gazdagoktól" szlogeneket hallanám.
soniq
2012.01.31 09:20:15
@efi: és ki dönti el mennyit ér a munkád? Vagy fix órabérrel kellene mindenkinek dolgoznia? Aki 1 órát dolgozik 1000Ft-ot keressen, aki 8-at az 8000-et? Ha egy munkáltatónak valamilyen okból megéri valakinek az átlagfizetés 10x-ét adni, akkor az ő munkája 10x annyit ér, bármennyire is tetszik vagy nem tetszik. Ezt hívják a piac értékítéletének. Igazi feketeöves kommunisták próbálkoztak csak az általad is sugallt egyenlítősdivel.
A támogatásokat meg pontosan amiatt kellene mindenhol visszavágni, mert minél inkább beleavatkozunk a piaci folyamatokba, annál inkább torzítjuk annak működését. Támogatni max azt szabad, aki önhibáján kívül enélkül képtelen fenntartani magát.
A támogatásokat meg pontosan amiatt kellene mindenhol visszavágni, mert minél inkább beleavatkozunk a piaci folyamatokba, annál inkább torzítjuk annak működését. Támogatni max azt szabad, aki önhibáján kívül enélkül képtelen fenntartani magát.
soniq
2012.01.31 09:20:16
@hotchocolate: ez nem szimbólumok kérdése, hanem értékválasztásé. Ráadásul a posztoló összekeveri ezt a dimenzióját a dolognak a reálgazdasági vetületével, megfejelve azzal hogy azt sugallja, a politikának csupán hasznossági alapon kellene meghoznia a gazdasággal kapcsolatos döntéseit.
Kezdjük rögtön egy fontos megállapítással: Az ÁSZ jelentés a BKV-ról az ügyészségen landolt, reméljük lesz belőle nyomozás, mert most már tényleg elég volt, hogy D. Gábor éli a boldog budakeszi nyugdíjasok életét. A jelentés a következőt állapította meg: 2002-2010…..
Nem is tudom hogyan érdemes megragadni a témát. A frusztrált harag mentén? Amit azért érzek személyesen, mert én is írtam doktori disszertációt, és ha tudom, hogy "törzsanyaggal" is el lehetett volna intézni az írás 90%-át akkor talán nem töltök 4 évet azzal, hogy…..
Egy modell azért modell, mert modellezi a valóságot, nem pedig leképezi. Kezdőmondatomért rögtön minden tisztelt olvasóm elnézését kell kérnem, mert nem szeretek ilyen dodonai mondatokat megfogalmazni, viszont most rákényszerültem. Alig több mint egy hete múlt, hogy…..
Urbanista
Csónakázótó és szőlődombok terve a Flórián térre. Na meg persze új lakóházaké...
2011.11.14 14:00:00
Láttuk, már a Flórián Üzletközpont irodaház-szálló-pláza komplexummá alakítása is alaposan megváltoztatná a tér hangulatát, hát még milyen lenne egy csónakázótavas-szőlődombos átépítés? Még februárban kaptam meg ennek a jókora PDF-nek a linkjét, melyet bevallom csak…..
soniq
2011.11.14 18:19:51
Megtekintettem tegnap az új retorikai magasiskola egyik első politikai orgazmusát tegnap, a Szabad Sajtó útján. Unalmas, közhely-pufogtató tüntetés volt, alulmúlva talán az eddigi összes demonstrációt, amin jártam. Annyi kiderült: szabad országban élünk, ahol szabad…..
Schmitt Pál kérte, a Fidesz frakció kitalálta, Orbán Viktor megcsinálja. Gyönyörű a koreográfia és sokan jól is fognak jáni. Ha a Fidesz frakció a jelenlegi formájában fogadja el a devizahitelek kiváltásával kapcsolatos előterjesztést, akkor egyben megszavaz magának közel 350…..
Az orbáni Fidesz a többpártrendszer látszatában lavírozó sunyi kis közép-európai diktatúrát akar...Duzzogva kevergeti a lőrét, amelyben hagyománynak álcázza az úri Magyarország poshadt eszmerendszerét, s visszahozza az erős állam hazugságát...Az az érzésünk, hogy…..
soniq
2011.08.02 09:52:03
@TuRuL_2k2: az hagyján, de mi értelme címlapra rakni? :)
Néhány éve a Fidesz még a tibeti autonómia, a kínai sajtószabadság és az emberi jogok zászlója alatt vonult Kína ellen. Mára a Free Tibet blog a fidesz.hu-ról teljesen eltűnt.
Salát Gergő, miután kioszt néhány kokit a nyugati - jellemzően liberális - sajtónak,…..
soniq
2011.07.13 21:31:11
Egyszerű választóként gondolkodom, nem vagyok sem szakértője, sem avatottja, de főként nem kitüntetett véleményformálója a kérdésnek. Számomra az egymás mellett elbeszélést legszemléletesebben az alábbi vicc illusztrálja:Egy alkalommal, amikor a prímás vonójába…..
soniq
2011.07.13 13:13:43
@is: Bokros? Beröffentette a fűnyírót és ennyiben kimerült a tudománya, a tűzoltáson kívül mást nem csinált. Rendszerszintű átalakítás nem történt 1990 óta, ezzel próbálkozik most a Fidesz.
@SvenH.: amikor én elkezdtem dolgozni úgy volt hogy 59 évesen nyugdíjba mehetek, sztem olyan 68-70 éves korom körül számíthatok rá reálisan. Az én egyetemi éveimből 1 napot sem számítanak be a nyugdíjamba. Ez van, ennyit bír el az ország.
@poszt: "értékes munkaerőért, képzett szakmunkástól az egyetemi kutatóig beindul a verseny" -- őket hívja a folklór itt a blog.hu-n gazdagoknak :)
@SvenH.: amikor én elkezdtem dolgozni úgy volt hogy 59 évesen nyugdíjba mehetek, sztem olyan 68-70 éves korom körül számíthatok rá reálisan. Az én egyetemi éveimből 1 napot sem számítanak be a nyugdíjamba. Ez van, ennyit bír el az ország.
@poszt: "értékes munkaerőért, képzett szakmunkástól az egyetemi kutatóig beindul a verseny" -- őket hívja a folklór itt a blog.hu-n gazdagoknak :)
Nem sokat húzták az időt, a keddi bejelentés után péntek délután (mikor máskor) Kovács József és Font Sándor önálló képviselői indítványként benyújtotta a népegészségügyi termékadóról (NET) szóló törvényjavaslatot. Talán az édességlobbi hatására, talán csak…..
soniq
2011.06.29 10:33:58
@Szelid sunmalac-Elmeny designer: miért, te hogyan? Kólával és chips-szel, amíg tart a segélyke?
soniq
2011.06.29 12:11:27
@Szelid sunmalac-Elmeny designer: nagyszüleim mind meghaltak már sajnos, 4-ből 3-man szív/keringési problémák miatt.
A magyar átlaghoz meg menj ki az utcára vagy nézz körül egy általános iskolában. Ha megkérdezed az átlag 10 évest hogy iszik -e vizet ufónak néz, mert nem tudja hogy nem csak a kólát meg a fantát lehet tolni az arcába amikor szomjas, az az izé ami a csapból folyik a legtöbb helyen iható. A mélyszegénységben élők meg gondolom Red Bullt meg Bombát nyomnak literszámra és azért ekkora a felháborodás, nem pedig a gyártók próbálnak kamubotrányt csinálni.
A magyar átlaghoz meg menj ki az utcára vagy nézz körül egy általános iskolában. Ha megkérdezed az átlag 10 évest hogy iszik -e vizet ufónak néz, mert nem tudja hogy nem csak a kólát meg a fantát lehet tolni az arcába amikor szomjas, az az izé ami a csapból folyik a legtöbb helyen iható. A mélyszegénységben élők meg gondolom Red Bullt meg Bombát nyomnak literszámra és azért ekkora a felháborodás, nem pedig a gyártók próbálnak kamubotrányt csinálni.
soniq
2011.06.29 12:17:43
@Seduxen: ez itt sztem (legalább részben) irreveláns. Ha valami bizonyítottan egészségtelen akkor azt jogos pluszadóval sújtani, feltéve ha ez az extra bevétel visszakerül az egészségügybe. Függetlenül a származási helytől.
A jobbikosok mellett a kormány is egészségünkért dolgozik: Nagy Anna kormányszóvivő kedden jelentette be, hogy az aznapi kormányülésen döntöttek a népegészségügyi termékadóról, amit az egészségtelen élelmiszerekre vet ki a kabinet szeptembertől. Nézzük csak, hova jutottunk…..
Május 27-ére virradó reggel az M1-M7 autópályáról a Budaörsi útra beérkező autósok azzal a felettébb nyugtalanító jelenséggel szembesülhettek, hogy a Dayka Gábor utcai felüljáró után nem szűnik meg a buszsáv, hanem egészen a Nagyszőlős utcáig (egyelőre)…..
soniq
2011.06.01 14:35:38
@sanya18: pedig nincs más megoldás, mivel a város nem képes ennyi autót kezelni. Mára már eljutottunk oda, hogy egy rakás helyen éjszaka kivételével napszaktól függetlenül konstans dugó van.
Én támogatom az ötletet, csak így lehet leszoktatni az embereket arról hogy autóval járjanak dolgozni. Én is akkor tértem át BKV-ra, amikor pár éve az állandósult útfelújítások miatt járhatatlanná vált a város, azóta eszembe sem jutna reggelente a kocsit választani villamos/busz helyett.
Én támogatom az ötletet, csak így lehet leszoktatni az embereket arról hogy autóval járjanak dolgozni. Én is akkor tértem át BKV-ra, amikor pár éve az állandósult útfelújítások miatt járhatatlanná vált a város, azóta eszembe sem jutna reggelente a kocsit választani villamos/busz helyett.
soniq
2011.06.01 15:34:50
@sanya18: lehet autópályát csinálni a városból, csak nem érdemes.
@Dühöngő bika: sajnos előfordul hogy autóba ülök a városban (egyre ritkább), úgyhogy tapasztalatból mondom. A tömegközlekedési hálózat pedig Budapesten nagyon jó, más kérdés a járműpark életkora, valamint a legtöbb járművön a komfortfokozat (pl klíma hiánya nyáron). P+R-ből több kellene, a város szélén és az agglomerációban is a vasút- és buszmegállók mellett.
@Dühöngő bika: sajnos előfordul hogy autóba ülök a városban (egyre ritkább), úgyhogy tapasztalatból mondom. A tömegközlekedési hálózat pedig Budapesten nagyon jó, más kérdés a járműpark életkora, valamint a legtöbb járművön a komfortfokozat (pl klíma hiánya nyáron). P+R-ből több kellene, a város szélén és az agglomerációban is a vasút- és buszmegállók mellett.
2010. novemberében OGY határozat hozott létre egy vizsgálóbizottságot a "Magyar Államvasutak Zrt . jelenlegi gazdasági helyzetéhez vezető, 2002-2010 közötti — kiemelten a MÁV Zrt. szerkezetátalakítására és a leánytársaságok privatizációjára vonatkozó —…..
Tegnap tárgyalóasztalhoz ült Pintér Sándor belügyminiszter és a fegyveres és rendvédelmi dolgozók nemrég megalakult sztrájkbizottsága, az tárgyalás után pedig szakértői egyeztetés kezdődött. Hogy pontosan miről egyeztettek, arról nem nyilatkoztak ... nem véletlenül.…..
A társadalmi ellenállás és a választási vereségtől való félelem az MSZP-kormányokból tehetetlenséget váltott ki. De vajon mit fog kiváltani a Fidesz-kormányból? Ez a kérdés előbb-utóbb aktuális lesz. (Fotó: Huszti István/Index) Az elmúlt hetekben az összes…..
soniq
2011.05.18 16:36:08
Ha minden jól megy - bár sajnos nálunk általában soha, semmi nem megy jól - jövőre, vagyis 2012-től bevezetik végre a magyar utakon a 3,5 tonnánál nehezebb teherautókra az elektronikus útdíjat. Ennek lényege, hogy a teherautóba szerelt vevőegység pontosan ellenőrizni tudja,…..
soniq
2011.05.09 09:46:13
@lobelt_ledfold: ezt most is megfizetjük, csak szét van terítve. Az autópályákra felvett kölcsönöket mindannyian nyögjük, a nyomvályús, kátyús utakat is a mi adónkból újítják fel, a környezet rombolása, sok helyen az extrém közúti teherforgalom miatti életminőség-csökkenés és egyéb károk is az ország lakosait érintik.
soniq
2011.05.09 09:52:50
@porthosz: tudtommal a jelenlegi koncepcióban főutakon is kell majd fizetnie a kamionoknak.
@Viktus: itt van némi ellentmondás, szted alig fogyaszt többet egy kamion mint egy nagyobb személygépjármű (ez már gyanús nekem), de a gázolaj árának adótartalmával már megfizeti az útfelújítás költségét. Tehát egy 20 tonnás kamion annyival járul hozzá az útkarbantartás költségeihez, mint a szomszédom a Mercedes terepjárója révén.
@Viktus: itt van némi ellentmondás, szted alig fogyaszt többet egy kamion mint egy nagyobb személygépjármű (ez már gyanús nekem), de a gázolaj árának adótartalmával már megfizeti az útfelújítás költségét. Tehát egy 20 tonnás kamion annyival járul hozzá az útkarbantartás költségeihez, mint a szomszédom a Mercedes terepjárója révén.
Urbanista
Alternatív megoldás a budai fonódóra: nem Margit híd alatt, hanem a Frankel Leó utcán járnának a villamosok
2011.05.02 08:08:00
Óvodás homokozólapát-hisztin kívül semmilyen értelmes magyarázatot nem találok arra, miért tesz a II. kerület minden különösebb indok nélkül keresztbe egy fővárosi fejlesztésnek. Fiatal, független közlekedésmérnök-hallgatók csoportja új megoldással állt elő, hogy…..
soniq
2011.05.02 20:31:32
@GOLAZ: csúcsidőben 8-9 percenként jön elvileg a 86-os, ezt nem hiszem hogy 4 pár busszal oldják meg. Ráadásul a nagyobb baj, hogy rendszeresen teljesen kiszámíthatatlan a menetidő a dugók miatt (évekig jártam 86-ossal, borzasztó). Tömeg - sztem - azért van, mert az emberek nem szeretnek átszállni, így nincs az észak-déli összeköttetésnek más alternatívája (ez lenne ugye a fonódó).
soniq
2011.05.02 23:11:24
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: hát ez azért így nem pontos, 86-osnál csúcsidőben 8-9 (inkább 9) perc a követési távolság. Ha megvan a fonódó akkor meg parkolónak ott van az eurocenter, ingyenes mélygarázs, villamos végállomásnál közvetlenül, mit akarsz még:-)
A buszsávokkal az a probléma hogy nem összefüggő, hiába teper végig rajta a busz, sok helyen át kell sorolnia ha megszűnik a sáv. Ahol nincs, ott pláne szopóroller, és elég ha egy pár száz méteres szakaszon nincs. A 17-es vonalánál a Kolosy előtti szakasznál ha jól emlékszem szó volt arról hogy sétálóutca lesz, és akkor nem parkolnak majd a villamos útjába (ideje lenne, bár azért ez nem olyan gyakori probléma most sem, hogy a kötött pálya előnyeit lenullázza), ez nem tudom külön projekt -e.
A pálya meghosszabbítása jó lenne, de ez egyelőre inkább scifi sztem.
A buszsávokkal az a probléma hogy nem összefüggő, hiába teper végig rajta a busz, sok helyen át kell sorolnia ha megszűnik a sáv. Ahol nincs, ott pláne szopóroller, és elég ha egy pár száz méteres szakaszon nincs. A 17-es vonalánál a Kolosy előtti szakasznál ha jól emlékszem szó volt arról hogy sétálóutca lesz, és akkor nem parkolnak majd a villamos útjába (ideje lenne, bár azért ez nem olyan gyakori probléma most sem, hogy a kötött pálya előnyeit lenullázza), ez nem tudom külön projekt -e.
A pálya meghosszabbítása jó lenne, de ez egyelőre inkább scifi sztem.
soniq
2011.05.03 10:04:11
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: nyilván engedélyes behajtás lenne az ott lakóknak/üzleteknek. Az oda épült mélygarázs amúgy sem hinném hogy nagyon ki lenne használva mivel az utcán is ingyenes a parkolás. Meg nehogy már egy garázs miatt ne lehessen sétálóutcát csinálni...
Webisztán
Tisztelt BKV, mozduljunk meg mi is az IGAZI közösségi közlekedés irányába!
2011.04.20 21:26:00
Chromaroma from Mudlark on Vimeo.Abba már bele se merek gondolni, hogy mi lenne, ha a BKV egy ilyen játék mellé még kedvezményeket is adna a legjobbaknak... Persze ahhoz nem csak a játékot kellene lefejleszteni, de az elektronikus jegyeket is be kellene vezetni.A játék nagyszerű…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Az is szép, hogy a foglalkoztatás és az adóék között szemmel láthatóan nincs közvetlen korreláció (még el is ismered), erre meg kijelented, hogy "kijelenthető, hogy ahol alacsonyabb az adóterhek nagysága, ott a foglalkoztatási ráta magasabb". Úristen. Számolj már egy korrelációt az adatsorok alapján, ember.
"a megtakarításait növeli, vagy import termékeket fogyaszt – rontván a folyó fizetési mérleget –, vagy külföldön fogyasztja el" - mivel a folyó fizetési mérleg soha az életben nem állt ilyen jól mint az utóbbi két évben, így kijelenthetjük, hogy a második tétel nem áll fenn? Külföldi fogyasztás még jó kérdés, arról szerintem nincs statisztika hogy magánszemélyek mennyi forintot váltottak devizára (hogy aztán külföldön költsék el).
Szóval ez eddig egy nagy rakás hazudozás-ferdítés, nem túl leíró a blog neve.