Regisztráció Blogot indítok
Adatok
soniq

0 bejegyzést írt és 270 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az elmúlt két év során a Fidesz jelentősen átalakította a magyar adórendszert. Progresszív, többkulcsos adózás helyett bevezették (a majdnem) egykulcsos szja-t, miközben a bevételkiesést új adókkal, járulékokkal és illetékekkel próbálták kompenzálni. A kormány nem titkolt…..
fordítógép Ez kell nekünk! 2012.06.12 15:36:00
Kedves Olvasó! A közepébe vágok, semmi tréfásnak szánt "hű de jól látom a dolgokat - összakacsintós" duma. A minap szörnyű felismerésre jutottam. Mégpedig arra, hogy az, és ami most hazánkban van, az bizony jó nekünk, így, ahogy van. Legyünk őszinték végre magunkkal! Ne ne…..
Kettős Mérce A fenébe is, Milla! 2012.06.04 14:46:17
Én kedvellek titeket, sokszor nem értek egyet azzal, amit csináltok, de azt gondolom a cél, a társadalmi aktivizmus segítése, az egyik legfontosabb dolog, amelyet ma Magyarországon tenni lehet! Csináltok számtalan hülyeséget, de mindenki hibázhat. Viszont azt a képet és szöveget,…..
Kár tagadni, az Orbán-kormány két éves ténykedésének nem csak a mindenhol megénekelt nómenklatúra a közvetlen haszonélvezője. Megalapozott szakértői becslésem szerint, melyet az ujjamból szoptam, tehát megbízhatóbb, mint bármelyik Századvég-prognózis, körülbelül…..
Ghostwriter Csak a dohány... 2012.02.20 19:23:00
A végső döntés még nincs meg, de a FIDESZ, úgy néz ki, valóban államosítani fogja a dohánykereskedelmet. A lényeget tekintve ugyanezt tették a magánnyugdíj-pénztárakkal, és ugyanez a képlet a mobiltelefonos parkolás, az étkezési utalványok, és a negyedik…..
soniq 2012.02.21 10:50:43
@sajtpap: ahhoz képest 4 piaci szereplő vett most frekit a posta-MVM konzorciumon kívül.
soniq 2012.02.21 11:24:08
@sajtpap: tehát ez volt az einstand?
  Hogyan képes korrigálni egy alapvetően ideológiai karakterű, magát szimbolikus beszéddel kifejező kormány az elhibázott gazdaságpolitikáját? Csak úgy, ha a pragmatikus irányváltást is ideologikusan és szimbolikus beszéddel magyarázza. A kockázatok és mellékhatások…..
soniq 2012.01.29 10:50:24
@efi: ez a tipikus magyar néplélek, a velünk élő kádárizmus. Ha valaki "csal" és így tesz szert többletjövedelemre azzal szemben a megfelelő hatóságnak kell fellépnie, és nem az adórendszeren keresztül általánosítani és Robin Hoodot játszani. Arról beszélünk, hogy ha te az eddigi 100Ft fizetésedhez és eddig fizetett 16Ft adódhoz képest plusz melót vállalsz és 120Ft-ot keresel akkor ne 19.2Ft adót fizess hanem mondjuk 30Ft-ot. Még így is 4Ft-tal több maradt a zsebedben, ergó örülnöd kellene, nem?

@poszt: az eddigi legszínvonaltalanabb bejegyzés, erre kár volt elektronokat pazarolni. Mintha az MSZP-s "vegyünk el a gazdagoktól" szlogeneket hallanám.
soniq 2012.01.31 09:20:15
@efi: és ki dönti el mennyit ér a munkád? Vagy fix órabérrel kellene mindenkinek dolgoznia? Aki 1 órát dolgozik 1000Ft-ot keressen, aki 8-at az 8000-et? Ha egy munkáltatónak valamilyen okból megéri valakinek az átlagfizetés 10x-ét adni, akkor az ő munkája 10x annyit ér, bármennyire is tetszik vagy nem tetszik. Ezt hívják a piac értékítéletének. Igazi feketeöves kommunisták próbálkoztak csak az általad is sugallt egyenlítősdivel.

A támogatásokat meg pontosan amiatt kellene mindenhol visszavágni, mert minél inkább beleavatkozunk a piaci folyamatokba, annál inkább torzítjuk annak működését. Támogatni max azt szabad, aki önhibáján kívül enélkül képtelen fenntartani magát.
soniq 2012.01.31 09:20:16
@hotchocolate: ez nem szimbólumok kérdése, hanem értékválasztásé. Ráadásul a posztoló összekeveri ezt a dimenzióját a dolognak a reálgazdasági vetületével, megfejelve azzal hogy azt sugallja, a politikának csupán hasznossági alapon kellene meghoznia a gazdasággal kapcsolatos döntéseit.
Láttuk, már a Flórián Üzletközpont irodaház-szálló-pláza komplexummá alakítása is alaposan megváltoztatná a tér hangulatát, hát még milyen lenne egy csónakázótavas-szőlődombos átépítés? Még februárban kaptam meg ennek a jókora PDF-nek a linkjét, melyet bevallom csak…..
soniq 2011.11.14 18:19:51
  Megtekintettem tegnap az új retorikai magasiskola egyik első politikai orgazmusát tegnap, a Szabad Sajtó útján. Unalmas, közhely-pufogtató tüntetés volt, alulmúlva talán az eddigi összes demonstrációt, amin jártam. Annyi kiderült: szabad országban élünk, ahol szabad…..
CSEPELIEK ÚJSÁGA MÉREGPOHÁR 2011.08.02 00:06:00
Az orbáni Fidesz  a többpártrendszer látszatában lavírozó sunyi kis közép-európai diktatúrát akar...Duzzogva kevergeti a lőrét, amelyben hagyománynak álcázza az úri Magyarország poshadt eszmerendszerét, s visszahozza az erős állam hazugságát...Az az érzésünk, hogy…..
soniq 2011.08.02 09:52:03
@TuRuL_2k2: az hagyján, de mi értelme címlapra rakni? :)
Néhány éve a Fidesz még a tibeti autonómia, a kínai sajtószabadság és az emberi jogok zászlója alatt vonult Kína ellen. Mára a Free Tibet blog a fidesz.hu-ról teljesen eltűnt.   Salát Gergő, miután kioszt néhány kokit a nyugati - jellemzően liberális - sajtónak,…..
Egyszerű választóként gondolkodom, nem vagyok sem szakértője, sem avatottja, de főként nem kitüntetett véleményformálója a kérdésnek. Számomra az egymás mellett elbeszélést legszemléletesebben az alábbi vicc illusztrálja:Egy alkalommal, amikor a prímás vonójába…..
soniq 2011.07.13 13:13:43
@is: Bokros? Beröffentette a fűnyírót és ennyiben kimerült a tudománya, a tűzoltáson kívül mást nem csinált. Rendszerszintű átalakítás nem történt 1990 óta, ezzel próbálkozik most a Fidesz.

@SvenH.: amikor én elkezdtem dolgozni úgy volt hogy 59 évesen nyugdíjba mehetek, sztem olyan 68-70 éves korom körül számíthatok rá reálisan. Az én egyetemi éveimből 1 napot sem számítanak be a nyugdíjamba. Ez van, ennyit bír el az ország.

@poszt: "értékes munkaerőért, képzett szakmunkástól az egyetemi kutatóig beindul a verseny" -- őket hívja a folklór itt a blog.hu-n gazdagoknak :)
Nem sokat húzták az időt, a keddi bejelentés után péntek délután (mikor máskor) Kovács József és Font Sándor önálló képviselői indítványként benyújtotta a népegészségügyi termékadóról (NET) szóló törvényjavaslatot. Talán az édességlobbi hatására, talán csak…..
soniq 2011.06.29 10:33:58
@Szelid sunmalac-Elmeny designer: miért, te hogyan? Kólával és chips-szel, amíg tart a segélyke?
soniq 2011.06.29 12:11:27
@Szelid sunmalac-Elmeny designer: nagyszüleim mind meghaltak már sajnos, 4-ből 3-man szív/keringési problémák miatt.

A magyar átlaghoz meg menj ki az utcára vagy nézz körül egy általános iskolában. Ha megkérdezed az átlag 10 évest hogy iszik -e vizet ufónak néz, mert nem tudja hogy nem csak a kólát meg a fantát lehet tolni az arcába amikor szomjas, az az izé ami a csapból folyik a legtöbb helyen iható. A mélyszegénységben élők meg gondolom Red Bullt meg Bombát nyomnak literszámra és azért ekkora a felháborodás, nem pedig a gyártók próbálnak kamubotrányt csinálni.
soniq 2011.06.29 12:17:43
@Seduxen: ez itt sztem (legalább részben) irreveláns. Ha valami bizonyítottan egészségtelen akkor azt jogos pluszadóval sújtani, feltéve ha ez az extra bevétel visszakerül az egészségügybe. Függetlenül a származási helytől.
Május 27-ére virradó reggel az M1-M7 autópályáról a Budaörsi útra beérkező autósok azzal a felettébb nyugtalanító jelenséggel szembesülhettek, hogy a Dayka Gábor utcai felüljáró után nem szűnik meg a buszsáv, hanem egészen a Nagyszőlős utcáig (egyelőre)…..
soniq 2011.06.01 14:35:38
@sanya18: pedig nincs más megoldás, mivel a város nem képes ennyi autót kezelni. Mára már eljutottunk oda, hogy egy rakás helyen éjszaka kivételével napszaktól függetlenül konstans dugó van.

Én támogatom az ötletet, csak így lehet leszoktatni az embereket arról hogy autóval járjanak dolgozni. Én is akkor tértem át BKV-ra, amikor pár éve az állandósult útfelújítások miatt járhatatlanná vált a város, azóta eszembe sem jutna reggelente a kocsit választani villamos/busz helyett.
soniq 2011.06.01 15:34:50
@sanya18: lehet autópályát csinálni a városból, csak nem érdemes.

@Dühöngő bika: sajnos előfordul hogy autóba ülök a városban (egyre ritkább), úgyhogy tapasztalatból mondom. A tömegközlekedési hálózat pedig Budapesten nagyon jó, más kérdés a járműpark életkora, valamint a legtöbb járművön a komfortfokozat (pl klíma hiánya nyáron). P+R-ből több kellene, a város szélén és az agglomerációban is a vasút- és buszmegállók mellett.
2010. novemberében OGY határozat hozott létre egy vizsgálóbizottságot a "Magyar Államvasutak Zrt . jelenlegi gazdasági helyzetéhez vezető, 2002-2010 közötti — kiemelten a MÁV Zrt. szerkezetátalakítására és a leánytársaságok privatizációjára vonatkozó —…..
Tegnap tárgyalóasztalhoz ült Pintér Sándor belügyminiszter és a fegyveres és rendvédelmi dolgozók nemrég megalakult sztrájkbizottsága, az tárgyalás után pedig szakértői egyeztetés kezdődött. Hogy pontosan miről egyeztettek, arról nem nyilatkoztak ... nem véletlenül.…..
A társadalmi ellenállás és a választási vereségtől való félelem az MSZP-kormányokból tehetetlenséget váltott ki. De vajon mit fog kiváltani a Fidesz-kormányból? Ez a kérdés előbb-utóbb aktuális lesz. (Fotó: Huszti István/Index) Az elmúlt hetekben az összes…..
Ha minden jól megy - bár sajnos nálunk általában soha, semmi nem megy jól - jövőre, vagyis 2012-től bevezetik végre a magyar utakon a 3,5 tonnánál nehezebb teherautókra az elektronikus útdíjat. Ennek lényege, hogy a teherautóba szerelt vevőegység pontosan ellenőrizni tudja,…..
soniq 2011.05.09 09:46:13
@lobelt_ledfold: ezt most is megfizetjük, csak szét van terítve. Az autópályákra felvett kölcsönöket mindannyian nyögjük, a nyomvályús, kátyús utakat is a mi adónkból újítják fel, a környezet rombolása, sok helyen az extrém közúti teherforgalom miatti életminőség-csökkenés és egyéb károk is az ország lakosait érintik.
soniq 2011.05.09 09:52:50
@porthosz: tudtommal a jelenlegi koncepcióban főutakon is kell majd fizetnie a kamionoknak.

@Viktus: itt van némi ellentmondás, szted alig fogyaszt többet egy kamion mint egy nagyobb személygépjármű (ez már gyanús nekem), de a gázolaj árának adótartalmával már megfizeti az útfelújítás költségét. Tehát egy 20 tonnás kamion annyival járul hozzá az útkarbantartás költségeihez, mint a szomszédom a Mercedes terepjárója révén.
Óvodás homokozólapát-hisztin kívül semmilyen értelmes magyarázatot nem találok arra, miért tesz a II. kerület minden különösebb indok nélkül keresztbe egy fővárosi fejlesztésnek.  Fiatal, független közlekedésmérnök-hallgatók csoportja új megoldással állt elő, hogy…..
soniq 2011.05.02 20:31:32
@GOLAZ: csúcsidőben 8-9 percenként jön elvileg a 86-os, ezt nem hiszem hogy 4 pár busszal oldják meg. Ráadásul a nagyobb baj, hogy rendszeresen teljesen kiszámíthatatlan a menetidő a dugók miatt (évekig jártam 86-ossal, borzasztó). Tömeg - sztem - azért van, mert az emberek nem szeretnek átszállni, így nincs az észak-déli összeköttetésnek más alternatívája (ez lenne ugye a fonódó).
soniq 2011.05.02 23:11:24
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: hát ez azért így nem pontos, 86-osnál csúcsidőben 8-9 (inkább 9) perc a követési távolság. Ha megvan a fonódó akkor meg parkolónak ott van az eurocenter, ingyenes mélygarázs, villamos végállomásnál közvetlenül, mit akarsz még:-)

A buszsávokkal az a probléma hogy nem összefüggő, hiába teper végig rajta a busz, sok helyen át kell sorolnia ha megszűnik a sáv. Ahol nincs, ott pláne szopóroller, és elég ha egy pár száz méteres szakaszon nincs. A 17-es vonalánál a Kolosy előtti szakasznál ha jól emlékszem szó volt arról hogy sétálóutca lesz, és akkor nem parkolnak majd a villamos útjába (ideje lenne, bár azért ez nem olyan gyakori probléma most sem, hogy a kötött pálya előnyeit lenullázza), ez nem tudom külön projekt -e.

A pálya meghosszabbítása jó lenne, de ez egyelőre inkább scifi sztem.
soniq 2011.05.03 10:04:11
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: nyilván engedélyes behajtás lenne az ott lakóknak/üzleteknek. Az oda épült mélygarázs amúgy sem hinném hogy nagyon ki lenne használva mivel az utcán is ingyenes a parkolás. Meg nehogy már egy garázs miatt ne lehessen sétálóutcát csinálni...