Regisztráció Blogot indítok
Adatok
balintjozs

3 bejegyzést írt és 37 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Pozitívumok a magyar vasúton - ezt a címet is adhattam volna. Most ne a mellékvonalak bezárásáról (szünteteltetéséről stb.) beszéljünk. Azt nézzük meg, találunk-e arra utaló jeleket az új menetrendben, hogy Magyarországon lehet jó vasutat csinálni. A MÁV-START hivatalból…..
balintjozs 2009.12.30 18:50:31
Nekem a legnagyobb bajom az, hogy Budapest központú rendszer. Én ha elakarok jutni Nagykanizsáról Győrbe akkor vagy ICzek és átszállok Szombathelyen, akkor 3,5-4 óra az út, vagy kétszer szállok át (Zalaszentiván és Celldömölk), akkor meg 4-5 óra az út, 220km-en.
Viszont én állítom, ha lenne közvetlen vonat legalább vasárnap Győrbe és pénteken vissza, kb. 2-3 kocsit megtudnék tölteni úgy, h keresgélni kéne az ülőhelyeket.

@mikka: Gondolom pesti, illetve vmi nagyobb helyen laksz, ahol van legalább peron. Viszont én tudnék mutatni, olyan helyet, ahol a vasúti pálya ívben van meg, döntve is és az ív külső oldalán van a megálló. Ez azt jelenti, h a régi kocsiknak közel 80cm magasan van a legalsó lépcsője, a halbiknak meg még magasabban, mivel nincs peron. Ott próbálj meg felmászni mondjuk a gurulós bőrönddel.

@venpet: 2:58
comment:com Már szól a Neo FM 2009.11.18 22:58:00
A hivatalos indulás előtt pár órával elindult a neten a Neo FM, tizenegy előtt pár perccel éppen Robbie Willams Do You mind című száma szólt.Az új rádió Ottlik Géza Magyar rádió vagy európai rádió? Egy műsorszóró terve című publicisztikájával köszönti a hallgatókat. Az…..
Szerelmünkénete Előzmények 2009.11.06 22:25:00
Szóval…Ejtsünk pár szót a két főhősről, Ramiról és Józsiról, valamint azokról a szereplőkről, akik nélkül ez a történet nem biztos, hogy így alakult volna.Az egész akkor kezdődött mikor felvették őket a Széchenyi István Egyetem közlekedésmérnök szakára. Jobban…..
Üdvözlök minden erre járót. Ez a blog első bejegyzése. Igyekeztem mindjárt egy pikáns történetettel előrukkolni.A történet két éve nyáron az egyik balaton parti megállóhelyen eset meg velem, ahol személypénztárosként dolgoztam. Jött egy fiatal csinos csaj. Elkezdte nézegetni…..
Sün legyek, ha értem, hogy miért nem lehet a kocsit időben átvizsgálni és miért Lexike klónját kell minden pályaudvaron alkalmazni hangosbemondónak extrém esetekre. Nem nem értem. De K. sem, aki "csak" 50 perc késéssel indult a fent említett átvizsgálás és annak…..
balintjozs 2009.06.02 10:45:34
@Manyizga: Annyiban igazad van hogy mindegy nekik mennyi vonat megy, de miért vonnád meg a pénzt a kisembertől, aki a legtöbb esetben nem tehet semmiről. Át kéne alakítani a vasúton belüli érték rendet. A dolgozó ember fizetését növelni rendes színvonalra, a főnökök felét kirúgni, a többi fizetését rendesen lecsökkenteni. Mert a vasúton mindenkit megbecsülnek csak azt nem aki a valós munkát végzi.
A múltkori bringás sajtótájékoztató után most egy helyi SZDSZ-es politikus gondolta úgy, hogy fel kell lépnie Kaposvár jobb vasúti összeköttetéséért. Szögezzük le most is, eddig neki igaza is van, a somogyi székhely gyorsabb kapcsolatot érdemelne a fővárossal. Csakhogy…..
balintjozs 2009.05.15 06:31:05
@gitáros: Én elég sokat jártam IPvel Dombóvár és Gyékényes között és egyszer sem látta h ne várta volna meg az ICt.
@Hegylako 66: IC nem vár a csatlakozó IPre. Ez így is van meghirdetve. Az IC pót- és helyjegy árát pedig visszatérítik mivel vasút hibából nem tudtál elutazni vele. Maximum a pénztáros lusta megtenni. Ilyen esetre való a panaszkönyv, de sokkal jobb megoldás az e-mail. Biztos vagyok benne (akármilyen sablonos is lesz a válasz) számon fogják kérni a dolgot a főnökén, ő pedig rajta (ez tapasztalat).
Olvasónk a CitySzerda szolgáltatást szerette volna igénybe venni, ami azért jó, mert ezen a napon az IC-re csak egy ingyenes pótjegyet kell váltani, tehát nem kerül semmibe. Olvasónk késésben volt ezért nem volt ideje „megvenni” az ingyenes jegyet, és bérletével szállt…..
balintjozs 2009.05.09 15:25:44
Véleményem szerint a jegyvizsgálónak igaza volt. Saját magát védte.
Az ingyen pótjegynek meg statisztikai céljai is vannak. Állami cég lévén minden szarról statisztikát kell csinálni. Például arról h mennyivel többen veszik igénybe a szolgáltatást. Valamint mivel ez egy nagy cég nem lehet minden ICre külön szabályozást készíteni. Lehet h az említett járat soha sincs tele, viszont vannak olyanok amik egyébként is, hát még ilyenkor. Na már ha nem kéne rá helyjegy, akkor milyen módon biztosítaná az ülőhelyet? Holott ez az ICk egyik "előnye", hogy biztos lesz helyed és nem dugja senki a szádba a valagát mert heringek módjára kell utazni.

A miért nem tud helyjegyet adni oka az h egyrészt az üzletszabályzatban ez van leírva. Másrészt technikailag nincs rá lehetősége. Az MJR gépek amiket használnak nincsenek összekapcsolva a helyközponttal, így nem tudják mit adhatnak ki. PocketPCt meg ha kapnának is meg kéne tanulni használni. Na már most ezekkel a viszonylag egyszerűen működő gépekkel is sokan nehezen bírtak megbékélni mert soha nem használtak még ilyen szintű technikát. Mindenki csak gondoljon arra h nagyszülei, illetve szülei hogyan bánnak a mobilokkal. Sokaknak még sms-t írni is nehéz. Persze köztük vannak ügyesek, de ők vannak kevesebben. Most el lehet képzelni mit csinálnának egy Windows Mobile 6tal mondjuk. Arról nem is beszélve h hatalmas összeg lenne beszerezni őket és a rendszert kiépíteni európai hozzáállással, hát akkor még a magyar beszerzési módszerekkel.

Persze mondhatják páran h a Gysev-es jegyvizsgálók közül mindegyik kapott szolgálatit, ráadásul mindig náluk lehet (hazavihetik), de ők is csak utasszámlálásra használják.
Aki utazott régen InterCityn és igénybe veszi ugyan azt a szolgáltatást ma az azt tapasztalhatja, hogy ugyanazt az utat sokkal több idő alatt tudja megtenni. Ennek az egyik oka az, hogy az IC is megáll már olyan állomásokon, ahol régebben nem állt. Sok önkormányzat úgymond kisírta…..
balintjozs 2009.04.21 13:20:21
@Michael Collins: Éljen a magyar állam. Ha rendszeresen költöttek volna a pályafelújításokra, akkor nem lenne ilyen ócska a pálya, jobb lenne a menetidő. És senki ne jöjjön a "menedzsment sokat kap" dumával mert itt nem pár milliárdról, hanem több százról van szó. Meglehet nézni más országok mennyit költöttek a a vasúti pályára. Nem összeget kell össze hasonlítani, hanem arányaiban kell nézni a dolgot. Könnyen beláthatjuk h mekkora a különbség.
balintjozs 2009.04.21 14:21:25
@RedWing: A pályaállapot romlik. Ahogy az utaknak, a vas pályának is szüksége van karbantartásra. Itt azonban van egy egyszerűbb megoldás. Kitűzzük a lassújelet és el van intézve. Így folyamatosan csökken a pályasebesség és nő a menetidő.
balintjozs 2009.04.21 22:53:09
@zozoli: Mikor jártál a horvátoknál utoljára? A háború idején? Csak nézz utána milyen minőségű pályáik, kocsijaik és mozdonyaik vannak. Szerintem fog érni egy kis meglepetés. Náluk a hegyekben jobban mennek a vonatok, mint nálunk az Alföldön.
Olvasónk ismét az agyatlan logisztika áldozata lett. Látszik, hogy MÁV-on belül még mindig nem az igazi. Késés, zárt váróterem, vészfék by kalauz. És temérdek kérdés. És tényleg, miért nem készítette fel az indulásra a jv a vonatot? Nem volt rá ideje? Vagy pihenője…..
balintjozs 2009.04.07 15:25:38
@story: A vasutasba nem tévedsz nagyot. Viszont abban igen, hogy keresztbe akarok tenni neki. Ha ez lenne a célom elég lett volna a vészféket és a jegyvizsgálat elmaradását megírnom. Az okom az volt, h nem először találkoztam olyan esettel, amikor az ilyen fajta szervezettség miatt 20-30 perces késések keletkeztek. Idejét láttam elkezdeni "papírra vetni", mivel amíg nincs írásos panasz illetve bejelentés, nem foglalkozik vele senki. Így legalább utána néznek, ha érdemben nem is tesznek semmit. Egy idő után majd talán megunják a sok panaszt és érdemben is tapasztalunk vmit.
Vác felé is megjelennek hétvégén a Stadler Flirtjei Határidő előtt megérkezett a második 30 darabos Flirt-rendelés első két járműve a MÁV-hoz. A svájci Stadler több mint két hónappal az eredeti határidő előtt szállított. A Kötött pálya információ szerint a 30. (vagy…..
Olcsó, B kategóriás tufát (sci-fit) nézünk. Az utolsó jelenetben a gonosz, de buta szörny maga is megsül a fortyogó lávában, de még látja, ahogy ördögi mesterkedése nyomán elpusztul az emberek világa. Tekintete nem a fájdalomtól homályos, hiszen nem érez fájdalmat, nincs…..
Attila egy pillanatra nem figyelt, és a kalauz máris lepakolta a biciklijét a vonatról, amit az egyik megállóban otthagytak. Leszálláskor hiába kereste a biciklit, az egyik utastól tudta meg, hogy az le lett téve: Kedves Mindeki!   Olyan történet esett meg ma (2008.11.05) velem,…..
2008. aug. 25. Ijedt kislányként érkeztem meg Székesfehérvárra. Egyedül voltam, egyedül éreztem magam. Ott álltam egyedül, egy idegen nagyváros állomásán, idegen csoporttársakra várva. -Ők lehetnek azok? Nem, nem. Ők elmennek. Akkor ők? Nem, ők sem azok. Hol lehetnek már? Nem…..
Ezt a Bravóból átmentett érzelmes love storyt javasoljuk mindenkinek elolvasásra, akinek nulla önbizalma van, és nem meri, amit merni kell. Pedig olyan jól indult a srác, aki most tanácsokat vár. Segítsetek neki. Innen loptuk a képet Bocsi, hogy így erőlködöm már a tárgyban is,…..
Az elmúlt héten kicsit eltűnt a blog. Ennek személyes okai vannak. (sok dolgom volt) De így hétfő kora reggel egy finom kis tájékoztatós bunkós vasutasos postot kínálok a reggeli kv mellé.Üdv! Ezt a levelet már elküldtem a M.Á.V.-nak, de gondoltam ide is elküldöm. Tisztelt…..
Eee PC júzer Egy újabb bejegyzés 2008.05.09 20:31:00
TervekKinéztem - nagyon jó áron - egy 2 gigás PQI RAM-ot és egy 8 gigás PQI SD kártyát. Jövő héten meg is veszem őket. Aztán újrahúzom az egész rendszert, és a biztonsági frissítések közül jól kihagyom az SP3-at... ;) A 2 giga memóriával pedig ugyebár kikapcsolható a…..
balintjozs 2008.05.10 11:14:52
Itt éppen települ a CS (update: nem is a kártya volt a bűnös...)Öröm #1Szabályos telepítéssel sikerült úgy feltennem a CS-t, hogy végre el is indul. :)A telepítés maga mondjuk nem volt annyira egyszerű. Az SD-ről indítva az exe-t, és egyéb hely híján ugyanoda, azaz a…..
Új MÁV blog Bringázzunk 2008.05.05 07:39:30
Istenhozott a diszkrimináció országában. Valahogy kint magasabb az ingerküszöb. Igen az is érthető, hogy itthon miért nem, de azért ami sok az sok. Jegye volt? Gondolom igen, hiszen IC-n utazott. Akkor meg mi a baj? Biztos arra palyazott a kedves kaller néne, hogy majd a roma úriember…..