Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Pénzpedagógus

0 bejegyzést írt és 85 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ha még nem lenne elég a szülőknek az előrehozott tankönyv kifizetés meg a szokásos iskolakezdési macera, az illetékes minisztérium köznevelési kisokossal tetézi a helyzetet így, augusztus első napjaiban – Tanévkezdő EMMInens címmel. A minisztérium saját kérdéseire…..
"Tegnap a 86-os buszon érdekes és szívmelengető dologra lettem figyelmes felszálláskor. A sofőr fülkében egy kis tábla volt kihelyezve amin a buszsofőr egy rövid köszöntőt intézett az utasok felé. Nagyon tetszett, és követendő példának tartom, sokkal jobban indult ezzel a nap,…..
Pénzpedagógus 2013.07.12 09:01:58
@szb9: Érdekelne, hogy ebben hol az öndicséret... Tényeket közöl, hogy húsz éve vezet. Ezen kívül még azt, hogy mire törekszik, mi a szándéka (biztonságban és nyugalomben eljuttani mindenkit, ahová éppen menni akar.) Meg egy jókívánságot. Slussz.

Ezen kívül: azért, mert másnak önértékelési problémái vannak, azért ő miért ne lehetne büszke a teljesítményére? Ez az öndicséret büdös című történet csupa olyan ember önigazolása, aki nem érzi jól magát a saját bőrében, de ahelyett, hogy magán változtatna, inkább a kevés magabízót húzza le a saját szintjére, csak hogy ő jobban érezze magát. Nekem ez a büdös. Ha van mire büszkének lennem, akkor azt miért ne mondhatnám el kulturált módon? (Nekem sem az a mániám, hogy nárcisztikus módon dicsekedjek, de ha valamit letettem az asztalra, arról miért kéne hallgatnom? )

Kérdés: ha pl. keresel Magadnak egy pénzügyi tanácsadót a neten, és feltúrod a weboldalakat, akkor melyiket választanád: azt, aki mélyen hallgat arról, hogy mi mindent tanult, mennyi és milyen tapasztalatot szerzett, mi mindent tud nyújtani Neked, mint ügyfélnek, miben más, mint az átlag, mennyivel többet tud Neked nyújtani, vagy azt, aki mindezt, plusz a leellenőrizhető referenciáit, az ügyfélvéleményeket is Eléd teszi?

Most csak annyi történt, hogy a sofőr kilépett abból a dobozból, hogy ő a busz tartozéka legyen, és ez szokatlan. De ez még nem öndicséret, és főleg nem büdös.

(Ha még mindig így érzed, melegen ajánlok Neked egy önismereti coachingot. :D )
A legtöbb ember annyira fél mások előtt beszélni, hogy inkább meghalna! Legalábbis, így mondják ;-) De bármennyire félsz is, mégsem úszhatod meg, hogy szerepelj. Meg kell csinálnod! Hogyan csinálják a nagyok? Nézzük!   Az öt legkedveltebb lámpalázas módszer: 5. a…..
Pénzpedagógus 2013.07.11 15:09:01
                                                   (Plakátterv © Viki  Bartleby Müller) Mert ismeretes, hogy Kisfejű Nagyfejű Zordonbordon majdnem mindent tud. Avagy: majdnem tud mindent. Esetleg: mindent majdnem tud. És majdnem mindig igazat mond! Avagy majdnem…..
Az oktatási kormányzat ámokfutása miatt kirobbant, a napokban jóformán folyamatosan és szimultán zajló diákmegmozdulások kapcsán fontos jogi kérdések merülnek fel, amelyek tisztázása nemcsak a diákok, hanem mindannyiunk érdeke. A tisztázás igényét az veti fel, hogy az eseményeket figyelemmel kísérő…..
Amikor már azt hitte volna az ember, hogy mindent, te tényleg mindent elmondott, leírt, megélt az X-Faktorral kapcsolatban, akkor a műsor húzott egy olyat, hogy egy félsüket bohóc adta a másikat harminc centis faszkorbáccsal. És gigára mentek, keményen, hiszen azt, hogy az ember egy…..
Pénzpedagógus 2012.12.09 00:07:26
@Jimmy Leafs: Kár, hogy nem a Yesterday-t, hanem az Omagine-t énekelte, ami pedig Lennon-szám - zenéstül-szövegestül.
Subba Ez oszt önéletrajz! 2012.10.03 13:53:30
..
Pénzpedagógus 2012.10.19 08:39:18
@Zirowe: De itt megvan!!! :)))
Pénzpedagógus 2012.10.19 08:40:00
A történelemtanárok országos konferenciáján elfogadtak egy ajánlást, mely szerint a történelemtanításnak is hozzá kell járulnia ahhoz, hogy megfelelő hozzáértéssel rendelkezzenek a fiatalok a banki tranzakciókról és pénzügyi szolgáltatásokról. De szerettem volna ott lenni,…..
Pénzpedagógus 2012.10.12 08:28:33
Történetesen van szerencsém ismerni Miklósi Lacit, a Magyar Történelemtanárok Egyesületének elnökét, aki az egyik szervezője volt ennek a konfinak, úgyhogy tudok segíteni, mit értettek az alatt, hogy a történelemtanításnak is kell segíteni abban, hogy a pénzügyi műveltség színvonala javuljon...

Egyszerűen arról van szó, hogy a történelemtanítás nem kis része gazdaságtörténet. Ha ezt jól és az összefüggésekre kihegyezve tanítják, akkor már onnan is nagyon sok ismeret összeszedhető, pl. a bankrendszerről, annak kialakulásáról, hogy az adott korban hogyan járult hozzá a gazdaság fejlődéséhez, stb. Már itt taníthatóak lennének olyan alapfogalmak, hogy kamat, betét, hitel, stb.

A másik: a történelemtínatás mindig is arra szolgált, vagy legalábbis arra kellett volna, hogy szolgáljon, hogy levonjuk a régebbi történésekből a megfelelő tanulságokat, hogy ugyanazokat a hibákat ne kövessük el még egyszer. Ha innen nézem a dologt, akkor az 1929-33-as nagy gazdasági világválság tanítása még nem érte el a célját, különben nem lett volna most a forexes tőkeáttétes kereskedéssel kapcsolatban. (Ha nagyobb összefüggésben nézem, akkor meg érdemes lett volna a nagy gazdasági válságot kirobbantó tőkeáttétes részvénykereskedés és a mostani másodlagos ingatlanpiaci buborék kipattanása közti párhuzamokat végigböngészni. No meg a származtatott termékekét, amelyekről éppen mostanában írtál máshol.)

Szóval az a dolog lényege: a pénzügyeket ne szárazon, magukbban kelljen a diákoknak tanulniuk, hanem kontextusba helyezve, ahol értelmezhető is számukra. Ez jobban megfelel az életkori sajátosságaiknak is, tehát pedagógiailag is sokkal jobban kivitelezhető, mint az, hogy definíciókat bifláztassanak velük.
Dekupázsolás, azaz a szalvéta technika: Nevéből eredendően szalvétából készített alkotás. Ez egy olyan dekorálási eljárás, amellyel a szalvéta mintáját használjuk fel a kívánt anyag díszítésére. Díszíthetünk vele cserepet, bádogot, fémet (pl.:konzervesdoboz), fát,…..
Hoffmann Rózsáról egy felvételiző diák édesapja, Keresztury Tibor a litera.hu főszerkesztője írta le véleményét. Ez sokkal stílusosabban és elegánsabban fogalmazott meg sok mindent, amit Hoffmann Rózsáról gondolunk. Az oktatási államtitkár asszonyról, aki diákok tízezreinek…..
Pénzpedagógus 2012.02.01 13:54:46
@bala90: bala, drága, a szőke cica, ha van pénze, márpedig minden héten van neki új műkarmokra, plusz a laptopra is futotta, az ezután is bent fog ülni, csak kifizeti... (Vagy valaki más, pl. apja-anyja kifizeti neki.)

A bibi ott van, hogy 250 közgazdászt fog képezni az állam széles e hazában - összesen. Szerintem a Te évfolyamodon egyedül van most ennyi állami költségtérítéses hallgató saccperkábé. Az odáig rendben van, hogy kettes érettségivel már mégse lehessen egyetemi-főiskolai diplomához jutni állami költségtérítéses szakon, de vannak ettől sokkal értelmesebbek is jóval többen, akik nem biztos, hogy félévente százezreket tudnak odanyomni a diplomára.

Tapasztalatból beszélek: közgazdász vagyok, és van egy éppen érettségi előtt álló nagylányom, akinek most jól odasomott Rózsika néni és csapata. Pedig évek óta tudatosan készült arra a lányom, hogy pedagógus legyen. (Lehet, hogy kicsit elhivatottabban, mint amit most HR mutat... Tanulni minden esetre tanul, gyűjti a nyelvvizsgákat, stb.)

Aki megérdemli, és elég érett hozzá, az most is be fog kerülni? Drágám, nem gondolod, hogy 250 embernél többen lesznek egy évjáratban, akik megérdemelnék, hogy a tudásuk, felkészültségük alapján közgazdászok lehessenek, de a pénztárcájuk alapján már nem? Nem tom, nekem valahogy úgy tűnik, hogy könnyű papolni a kapun belülről úgy, hogy láthatólag Neked nem kellett ennyit erőlködnöd a bejutásért az állami térítéses szakra...

Színvonaltalan oktatás: iskola és iskola között is van különbség. Különben meg harci kérdés: ha ennyire színvonaltalannak tartod, akkor miért nem hagytad már ott rég? Neked még könnyebben ment volna az átjelentkezés, áthallgatás, akármi is. Most akkor ki is melegszik ott az egyetemen tökfölöslegesen?

A másik: engem meglepett, hogy közgazdásztanonc létedre ennyire tájékozatlan vagy. (Én legalábbis ennek tudom be, amit írtál.)

Annyit mondanék csak: nem lehet ennyi embert egy tollvonással és hirtelen kész helyzet elé állítani. Hiába mondja HR, hogy ezt már egy éve tudni lehetett. Nem, ezt nem lehetett tudni. Azt igen, hogy változás lesz, de hogy az pontosan mit fog érinteni és milyen mértékben, milyen anyagi vonzatai lesznek, arról semmit. Vagyis éppen a lényeget nem lehetett tudni, még csak sejteni sem. (Rémlik még, hogy egyszerre több koncepció, keretszám és összeg lebegett a Nefmi és az NGM papírjain? És hogy aztán egy sokadik verzió lett elfogadva, amit OV álmodott meg, és még csak köszönőviszonyban sincs a tanulmányokkal amit a két minisztérium készített? )

@oOMoHiOo: a hiányszakmáról csak annyit, hogy meg lehet nézni a KSH hivatalosan közzétett és nyilvános adatsorait a diplomás pályakezdők arányáról... A legjobb elhelyezkedési arány az informatikusoké, a második a jogászoké(!), de még a "hiányszakma" közgazdászokat is jóval az átlagot meghaladóan szívja fel a munkaerőpiac - a saját szakmaterületén belül. A szakmai szervezetek pl. most azon hápognak, hogy pl. a most meghirdetett jogász keretszám arra sem lesz elég, hogy a "természetes kopást" ellensúlyozza. Na, akkor tényleg hiányszakma lesz a jogász. Például.

Még egyszer mondom: nem azzal van a bajom, hogy legyen az oktatás egy része, akár még a nagyobbik része is fizetős. A gondom azzal van, hogy ez totál felkészületlenül érte a szülőket, gyerekeket egyaránt. És legyen kedves, Rózsika néni, nekem ne jöjjön azzal, hogy milyen rugalmas az emberi értelem, és hogy szánjon rá mindegyik fiatal, aki így járt egy évet az életéből, hogy átképezze magát. Rózsika, az átképzést Önnek javaslom, de zsigerből. Átképezhetné magát, mondjuk Pluto körüli kisholdnak, és ezzel az Ön pályamódosítása is meg lenne oldva. De nekem mint szülőnek nagyon nem tetszik, hogy Ön és a főnöke akarják központilag eldönteni, hogy a gyerekem milyen életpályán érezze jól és boldognak magát. (Egy totál humán beállítottságú gyerek talán nem véletlenül akar pedagógus lenni, és nem villamosmérnök. Rózsika, Ön bevállalná a rugalmas eszével, hogy átképződjön orvossá, vagy élelmiszermérnökké, netán informatikussá? Ha megteszi, készséggel Ön után csináljuk .)

Addig is bala, Rózsika néni, és bárki, maradok tisztelettel:

Himer Csilla
pénzügyi nevelő
pénzügyi életvezetési coach

eznemjatek.com
Pénzpedagógus 2012.02.01 16:47:50
@Nick_: annyiban jogos az észrevétel, hogy egy főnök mindig felelős azért, amit a beosztottja csinál.

De azért álljon meg a nászmenet! HR elvileg egy felnőtt, intelligens, önállóan gondolkodó felnőtt ember. Tehát a minimálisan elvárható az lenne, főleg ilyen felelős vezetői pozícióban, hogy valami értelmeset csináljon, és azt értelemes is kommunikálja.

Abban egyetértünk, hogy ez így jelenlegi formájában egy ámokfutás.
Pénzpedagógus 2012.02.01 17:42:08
@oOMoHiOo: jogos a két pont. Semmi bajom azzal, hogy legyen költségtérítéses a felsőoktatás, akár egy tekintélyes része is. Csak legyenek szívesek ezt fokozatosan bevezetni.

Kettő: amire hivatkoznak, hogy mi indokolta a lépést, az egy marhaság. (Ld. fentebb.) Miért nem lehet megmondani az igazat? Emberek, sz@rban vagyunk, ezt már nem bírja az ország. (Bár szerintem a megbundázott közbeszerzéseken sokkal többet evszít az ország, mint amennyi az oktatáson "elfolyik".)

Három: lehet ezt így is, de igazad van, totál átgondolatlan az ügy, mert ha már így döntöttek, akkor ezt ki kellett volna egészíteni egy nomálisan működő, és széles bázisú állami ösztöndíjprogrammal. Azért cserébe nyugodtan köthetné röghöz a hallgatókat. (Bár nem tudom, ez melyik EU-s irányelvvel ellenkezne.)

Négy: talán a fociakadémia helyett több értelme lett volna ide önteni néhány milliárdot.

Az én bajom: több sebből vérzik a logika, ami mentén indokolva van a rendszer, ill. felépítve.

(Pl. a hitelekkel jól beparáztatták a népet, de most elvárják, hogy a jövő nemzedék egyből adósodjon el egy fél életre, gyakorlatilag a nyugdíjig úgy, hoyg azt sem tudhatja, lesz-e melóhelye. Még akkor sem, ha a bölcs állami irányelvnek megfelelően természettudományos végzettséget szerzett. Nálunk speciel a környezetmérnökök már évek óta nem találnak szakirányú melót.)
Hogyan takarítsunk meg jelentős összegeket a hiteltörlesztésben, vásárlásban, háztartásban, közlekedésben? Nem kell rosszabb életszínvonalon élni. Egy kis pénzügyi intelligenciával, tudatos vásárlással, odafigyeléssel sok energia és pénz takarítható meg. Fejlesszük…..
Pénzpedagógus 2012.02.01 07:23:29
@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: A "húzdkiatöltőt" c. slágert eredetileg nem azért dobták be a köztudatba, mert egyénileg olyan sokat lehet rajta spórolni. Hanem azért, mert a sok kicsi sokra megy elvén az országos hálózatot terhelik ok nélkül vele. (És itt nem csak a telefontöltőről volt szó anno, hanem a stand by-ban hagyott egyéb cuccokról is.) Tehát annyiban igazat adok Neked, hogy az itt szereplő megállapítás az eredeti összefüggéseiből kiragadva szerepel, és úgy már marhaságnak is hat.
Pénzpedagógus 2012.02.01 07:25:06
@Nick Reevers: Mi 18 fokban alszunk és jobb, mint 20-22 fokban volt. A takaró éppen eléggé melegít, hidd el.

Hogy egészségesebb-e, azt nem tudom, de mi nyugodtabban alszunk, mert nem ébredünk fel folyton, hogy már megint izzadságban úszunk.
A kaizenpro.hu oldalról már letölthető a Lean Szótár 3. kiadása, amiben több új fogalom magyarázata is helyet kapott. Az egyik ilyen a tevékenységtábla, ami egy olyan tábla, amin minden folyamatban résztvevő személy nyomon követheti a teendőket, azok állását, elrendelésük…..
Szokatlan jellegű írást szeretnénk közzé tenni.A minap egy olvasói levél érkezett Nikolettától, aki egy nagyon kedves fiatal lány. Fiatal kora ellenére már nagyon sok nehézségen ment keresztül.Családjuk szívszorító története a hitelválsággal kezdődött amit más…..
Pénzpedagógus 2011.07.03 10:10:12
Húha. Pénzügyi nevelő vagyok, és elhűlve olvasom a sorokat... Valahogy áldozatszerepben érzema családot, pedig nekik is van felelősségük a kialakult helyzetben, nem is kevés. Csak hogy a három legfontosabb momentumot említsem:

1. a két frankhitelt is már úgy vették fel, hogy totál ki volt számítva a család anyagi tűrőképessége
2. semmiféle tartalékot nem képeztek a helyzet rosszabbra fordulására számítva (pl. állásvesztés, fizetéscsökkenés) - és kéretik most nem azzal jönni, hogy de minimálbérből hogyan!
3. hitelt hitelből finanszíroztak, ami gyakorlatilag egy pénzügyi öngyilkosság

Nem hiszem, hogy a költözés lenne az egyetlen megoldás, különösen nem akkor, amikor

1. van egy majdhogynem ágyhoz kötött hozzátartozó, vele egy országon átívelő költözés elég macerás lenne
2. van egy házuk, amit nem hagyhatnak ott, mert ugye az állam is "rátette a kezét" - vagyis ha elköltöznek, a terhei akkor is maradnak.

Tutti van más megoldás is, de ehhez jó lenne alaposabban ismerni a panaszos helyzetét. Nem tudom, van-e mód arra, hogy Nikolettával felvegyem a kapcsolatot. Ha igen, és tudunk valahogy egymással kommunikálni (tekintve, hogy a számítógépeket is vitte a víz), akkor kérem jelezzenek az info@eznemjatek.com címen. Vállalom, hogy ingyen és bérmentve átnézem a család anyagi helyzetét, és közösen megpróbálunk valamilyen megoldást találni. Amit még ígérhetek, hogy nem fogom elengedni a család kezét: addig, amíg egyenesbe nem jönnek, segítek nekik.

A fentiek ismeretében csodát nem ígérhetek: biztos, hogy hosszabb ideig el fog tartani (legalább egy évig, vagy még tovább), amíg érezhető életszínvonal-emelkedést fog érzékelni a család. De legalább meg lesz az a biztos tudatuk, hogy van fény az alagút végén.

Szép napot!

:) Csilla :)
Hogyan segíthetek diszlexiás gyermekemnek a napi tanulásban és a diszlexia leküzdésében? – gyakran kapunk ilyen tartalmú leveleket.   A diszlexiás gyerekek nem fogyatékosak, nem is a szorgalmukkal van baj. A probléma oka, hogy azokon a területeken, ahol a rendezettség,…..
Pénzpedagógus 2011.05.13 13:38:41
@Fejlesztőpedagógus: Köszi szépen, kicsti megnyugodtam. Igaz, ez most nem az én gyerekemről szól, de ennyi erővel őrá is simán rásüthetik, mert tévesztései neki is vannak. Viszont azt én is éreztem, hogy középső csoportban ez azért erős túlzás.

Én egy érdeklődő anyuka vagyok, nagyon érdekel a pedagógia, ezen belül a fejlesztő- és gyógypedagógia is, ezért tudok néhány dolgot már. Viszont mégsem vagyok képzett szakmabeli, így inkább kérdezek, hogy megerősítsem a gyanúmat, vagy éppen valaki tök megcáfoljon.

Köszi a segítséget - a másik anyuka nevében is! :)
Csipp... csepp... akkor nekikezdek.Az őszi indulásra tervezett struktúránk teljes egészében készen van.Elsőként azt mutatom meg, a terveink szerint hogyan fog festeni egy hétköznap a majdani gyermek-, ifjúsági és családi csatornán. Amit a táblázatról…..
Pénzpedagógus 2011.02.23 10:07:28
Ez megint olyan igazi magyarosra sikeredett!!! Volt egy - végre!!!!! - normális elképzelés, hogy ha már TV, akkor adjunk neki valami értelmet is, mert hogy arra is lehetne használni, és ez ráadásul tökre össze is vég a közszolgálatiság eszméjével. De nem, a közszolgálatiságba az már nem fér bele, hogy meg is kérdezzük az embereket, mit akarnak, meg hogy mondják már meg a véleményüket néhány dologról... No comment.

Egyébként én azon a véleményen vagyok, hogy van itt rengeteg értelmes, hasznos hozzászólás, ötlet, javaslat, amit Gergő ügybuzgalma segített összeszedni - már ezért is hálás köszönet neki, mert így egyértelműen kibukott, hogy nem csak az ún. szakértők számára lenne fontos, hogy a gyerekeink valami normális TV-műsorhoz, netán még irodalomhoz is jussanak, hanem a mezei-talpas dolgozó népeknek is, mint amilyen én is vagyok. Igenis vannak olyan felelős szülők, akiknek számít az, hogy mit kap a dobozból a gyerek. (A felelős pedagógusokról, pszichológusokról, irodalmárokról nem is beszélve.)

Szóval ha már így együttvagyunk, mi is, meg az ötleteink is, miért nem maradunk így együtt??? Miért nem használjuk valami szépre, jóra, ami már itt megvan? Azt mondtátok, hogy az internet korában nonszensz azt várni, hogy másodpercek alatt körbe ne járjon a hír, az információ, a tudás, és ezek leképeződése, a szó, a kép, hang. MIért ne lehetne ezt a csírájában lévő m2 gyerek- és ifjúsági csatornát átvinni a netre? Miért ne lehetne ebből még valami? Olyan igazi alulróljövő?

Szerintem et gondoljátok át mindannyian. Te is Gergő. Igény van rá, az már messziről látszik. És szerintem olyan elszánt és elkötelezett jóbolondok is lennének, akik - legalább az elején, de lehet, hogy később is - ingyért(!!!), társadalmi munkában segítenének ebben. Ahogy most is ingyért, és társadalmi munkában dolgoztak koncepción, agyaltak ötleteken, javaslatokon. Ez már egy összegyűjtött szellemi tőke, majdhogynem szellemi műhely. Szerintem csak rajtunk múlik, hogy a majdnemből legalább a virtualitásig eljussunk.

Vélemények???
Pénzpedagógus 2011.02.23 16:35:03
@TulipánPalota: ez még egyelőre jó kérdés, még egyelőre nagyon csak ötlet szintjén vetődött fel bennem a gondolat. Majd gondolkodom rajta, hogy lehet ezt megoldani. Tőlem itt is maradhatunk, ha csak Gergő meg nem szünteti a blogot, de mehetünk máshova is, nem tart semeddig sem egy ingyenes blogot nyitni. Majd még jelentkezem az ügyben. Egyelőre az lenne a lényeg, hogy lássam, rajtam, rajtunk kívül lenne-e más is hajlandó egy ilyen munkára.

@parlamentarista: nem tom, mi derült ki Számodra, mennyire áll a szívemhez közel Süveges Gergő, de mivel sem nem találkoztam még vele ebben az életben, sem a műsorait nem néztem, max kapcsolgatás közben és futólag, így nem hiszem, hogy az ő személye lett volna annyira mérvadó a számomra. Inkább az, aminek a lehetőségét megcsillantotta. Az viszont nagyon.

Jogos a felvetés, hogy az államtól ebben a tekintetben sok mindent ne várjunk. Ennek két oka van: egyrészt az eddigi 20 évnyi tapasztalatunk sem ezt bizonyította - pártállástól függetlenül, másrészt annyire átpolitizált a közélet, hogy éppen egy köztévénél valóban feltételezett egy bizonyos naivitást a részemről, hogy mindez lehetséges - ezt így utólag el kell ismernem.

Az más kérdés, hogy az alkotó műhelyek fogalma nem biztos, hogy ugyanazt jelenti nekem, mint Neked. Viszont éppen az a jó az alkotó műhelyekben, hogy sok különböző világlátású, gondolkodású ember tud benne gondolatot cserélni.

Jössz Te is??? :)))
Nyilván nem én, és még csak nem is mi vagyunk a világ legokosabb emberei. Nyilván vannak olyan szempontok, amelyek nem jutnak eszünkbe.Ezen az oldalon várom az ötleteket - mindenféle ötletet. Lehet az kósza ötlet, félig kiforrott gondolat vagy kész szinopszis. Lehet jótanács,…..
Pénzpedagógus 2011.01.21 10:51:04
@TulipánPalota: Hú, tényleg nagyon kidolgozott koncepció, na, ez volt az, amit előzőleg hiányoltam.

Viszont el kéne dönteni, hogy most a gyerekeké a csatorna, vagy a szülőké is. Ha igen, akkor ki milyen sávot kap. Engem a hétköznapra javasolt műsorrendben kicsit zavar, hogy délelőtt ott a Szülőnevelde a sok gyerekprogram között. Holott szükségesnek tartok egy ilyen jellegű műsort én is, csak valamikor máskor.

De ezek már megint részletkérdések.

Ami viszont nagyon meglepett, hogy ha nem is ilyen bőven, de gyakorlatilag szinte mindent leírtál, amire én is gondoltam... :) Biztos, hogy nem létezik a gondolatolvasás??? :)))
Pénzpedagógus 2011.01.21 10:59:45
@TulipánPalota: Ja, és még egy, majd elfelejtettem... Igaz, hogy iskolás kortól kezdve a tanulás a fő megismerési és tevékenységi forma, de én nem választanám ezt ennyire külön, hogy ovisok játékkal, iskolások tanulással okosodnak. Én bizony még iskolás korban is sokkal komolyabb szerepet szánnék a játékos, tapasztalati úton nyert tudásnak, mint ahogy az manapság általános.

(Ehhez a kísérletek, amiket emlegettél, nagyon jók lennének, de csak akkor, ha a gyerek látja az egész tudásanyagnak a gyakorlati hasznát is, vagyis hogy hol és mikor jön/jöhet még neki jól az, hogy ő ezt tudja - és az n kizárólag csak a felvételi legyen!!!)

Szóval én bizony még megjátszatnám a tiniket is, meg felfedező túrákra küldeném őket a történelemben, az emeberi testben, meg hasonlók.
Pénzpedagógus 2011.01.24 06:54:12
@TulipánPalota: Végülis csak kiderül, hogy egyetértünk mindenben, max egy kicsit félreértettük egymást az elején... :)))

A szülőséget bizony tanulni kell, magamról is tudom, másrészt meg ezzel foglalkozom... Van egy játékos nevelésről szóló blogom (azért mániám a játék), meg egy pénzügy nevelésről szóló oldalam is, de ott is a játékot használjuk arra, hogy szülő is, gyerek is tanulhasson. (Na jó, a szülők tanulhatnak nálunk hagyományosabb módon is...:)

A műsorsáv meg asszem, másodlagos kérdés, abból a szempontból legalábbis, hogy én legalábbis nem vagyok televíziós szaki, majd ezt eldöntik Gergőék. Bár kétségtelenül van logika abban, hogy miért oda képzelted a műsort.

A másik mániám az olvasásra nevelés (ld. a blogomat is). Erre nagyon jól el tudnék képzelni egy internetes felületen is folyó könyvolvasó-műveltségi versenyt, ami párhuzamosan fut a TV-kvízműsorral, akár a műsoridő alatt is - interaktívan. MÉg nincs kidolgozva az elképzelés, de talán lehet vele mit kezdeni.
A kép minden újságcikk, tudósítás legfontosabb eleme. Jól kiegészíti az írott mondanivalót, segít azt megérteni, elhelyezni. A kép és a cím az amit az olvasó legelőször megnéz, mikor egy cikket olvasni kezd. A kép azonban meg is vezetheti a gyanútlan olvasót, előítéleteket…..
Pénzpedagógus 2011.01.09 08:45:49
@ripők: A karikatúra szerintem is OK, aki kiteszi magát a nyilvánosság elé, az számoljon vele, hogy előbb-utóbb a kabaréban is megemlékeznek majd a teljesítményeiről...

A kép viszont mint tudjuk, többet mond ezer szónál, nem véletlenül használják. A másik oldala a dolognak, hogy a mondanivaló megerősítésére használatos, tehát egy Orbánt kritizáló cikk közepén ne is várjon senki egy joviális Orbánt ábrázoló képet. Ha csak a cikk éppen nem a kontrasztokkal nem akar hatást kelteni.

És itt a lényeg: a hatáskeltés. Az újságírás ugyanis - tetszik, nem tetszik - manipulatív műfaj. Mindig is az volt. Ennek ellentétére akkor csillant fel a remény, amikor megjelent az ún. objekív, hírújságírás, amikor csak a puszta híreket kezdték el közölni, és rábízták az olvasóra, hogy ebből ő magának milyen véleményt alkot. Viszont rögvest mellette megjelentek az újságírói tárcák, esszék, glosszák, stb., ami már nem az objektív újságírás műfaja - szubjektív véleméyneket tükröz. Ennek a "hírmagyarázat" címkét adták, hogy igazolni lehessen az "objektív hírek" korában is a létét. A fenti képek is ilyen szerkesztőségi cikkek közepén-elején virítottak.

A másik: objektív újságírás mint olyan, nincs. Minden újságnak megvan a maga ideológiai-világnézeti beállítottsága, amelynek alapján viszonyul a hírekhez. A magyar sajtóban ez különösképpen szépen kijön, de a világ más tájain is így van ez, tehát ne is várja el senki, hogy a képek objektívek legyenek, amikor maga az újságírás sem az.
Azon gondolkodom mostanában, hogy nemrég született kisbabánkat miként tudjuk majd támogatni életkezdésében, mondjuk 23 éves korára, mire befejezi az egyetemet. Mióta előjött ez a válság téma, én is inkább a takarékoskodás irányába hajlok hitelfelvételek helyett. 2007 óta…..
Pénzpedagógus 2011.01.08 20:23:42
Akkor még egy kicsit gondoljuk tovább a dolgot! Én most nem azt vitatom, hogy mai értéken 2 milla lesz-e a zsé, vagy sem, azt Ti már vesézgetitek.

Tételezzük fel, hogy a gyerek ott áll 23 évesen 4% reálkamat mellett durván 2,5 millával. És akkor mi van? Mármint mire lesz elég a mai értéken számított 2,5 misi?

A diplomáját már rég megszerezte (valahonnan, mert még ha állami térítéses szakra is sikerül bejutnia, és négy évig tanul - tekintsünk most el annak lehetőségétől, hogy 6 évet tölt el pl. egy orvosin - akkor is a szülőknek durván 5 millióba kerül, hogy papírja legyen a gyereknek arról, hogy ő tényleg szaki), arra már ugye nem kell, tehát akkor jöhet a lakás. Megnézem azt a lyukat, amit 2,5 misiért kap.

Ha meg 18 évesen felveszi zsét, akkor max beszállhat a diploma költségeinek megszerzésébe, de elég nem lesz rá. És akkor arról az eshetőségről még nem is beszéltünk, hogy ha költségtérítésesre veszik fel.

És adott a harmadik lehetőség: 18 évesen, már bocs, de a legtöbb kölöknek még nincs annyi esze, meg valóságérzéke, hogy 2,5 milliót a helyén tudjon kezelni. Meglátja a számlán, és azt hiszi, hogy ő a Krőzus - és jobb híjján a seggére ver. Csak ermélni merem, hogy ettől több felelősséget fogsz tudni beleverni.

Szóval szép és jó ez a babakötvény, akinek megadatott a lehetőség, az tényleg használja is ki. De hátra ne dőljön, mert ezzel magában még nem oldotta meg a gyerek sorsát.
Pénzpedagógus 2011.01.08 21:36:34
@bogancs: Én is azt írtam, hogy aki teheti, használja ki ezt a lehetőséget is, csak még mellé csináljon mást is.

Szerintem egyről beszéltünk. :)
Pénzpedagógus 2011.01.09 08:34:03
@bogancs: Bocs, de most felhorkantam... Ezt úúúúúgy szeretem, amikor ez a mentsvár, hogy "De hát nekem nem telik többre!...", vagy hogy "Minimálbérből hogy tegyek félre???..."

Én azért ezzel erősen vitatkoznék. Én is kezdtem minimálbérrel az életem, és abba született bele az első gyerek is, mégis tudtam félretenni annyit, hogy az érkezésére anyagilag felkészüljünk (babakelengye, plusz az első néhány hónap). Én is vettem fel hitelt, forintost is, devizást is, de már csak akkor, amikor kerestem annyit, hogy a havi törlesztőrészletek le-fel ugrándozása sem küldött padlóra. Most van három gyerekem, kertes házam, kocsim, vannak megtakarításaim, amiknek egyik része a gyerekeim taníttatására gyűlik, a másik része az életkezdésükre, a harmadik meg a nyugdíjunkra.

Én sokkal inkább abban látom a gondot, hogy ha már belemásznak az emberek a hitelbe, nem mérik fel, hogy ez mivel jár. Akárhogy nézem is, a jelenben bizony némi lemondással. Vagy mondjuk úgy, hogy nadrágszíj-összehúzással. Mert aki gyereket vállal, annak kötelessége egyfolytában a jövőre gondolni!

És éppen most vezettétek le a kamatos kamat csodáját, hogy havi ötezer forintok is mit tehetnek. Ha időben elkezdi valaki, akkor 20-30-40 év alatt a kicsiből is sok lesz. (És akkor ugye még csak a kamatokat néztük, nem pedig valamilyen befektetésnek a hozamát.)

Havi ötezer, vagy tízezer meg - ha hiszed, ha nem - még a minimálbérből sem akkora nagy cucc, mint elsőre gondolják a népek. Csak hát nem tudjuk kivárni a sorunkat, és ez a másik gond. Nem akkor kell feltétlenül kocsit venni, amikor még minimálbéres vagyok, meg nem akkor kell házat venni, vagy belvárosi lakást. Lehet, hogy a külvárosi részeken kéne csak egy kisebbre benevezni, mert az nem kerül annyiba, így a részletei sem lesznek akkorák.

Sajna alább kell adni. (Ezt is tudom, akkor nagyon megtanultam, amikor három napig egy fillér sem volt a pénztárcámban, és remegtem, nehogy valami váratlan fizetnivalót hozzon a postás, de boltba sem tudtam elmenni, mert miből, ugye. Akkor fogadtam meg, hogy ezt soha többet még egyszer!!!) Lehetne kezdeni pl. a nem olyan drága mobillal, vagy a kevesebb SMS-sel, meg beszélgetéssel, netán a tömegközlekedés használatával, vagy a bagóra, kávéra kidobott havi több ezer forinttal. Millió lehetőség van, csak annyi kell, hogy tovább lássunk a saját orrunknál, meg a következő hónapnál.

Bocs, de szerintem minden fejben dől el. Engem a saját tapasztalatom erre tanított. (És pl. ezért kezdtem el pénzügyi neveléssel foglalkozni... :) )
Hűséges olvasóink bizonyára emlékeznek a Légy a pszichológusod! című sorozatunkra, amelynek részeit másfél éven keresztül olvashatták heti hírlevelünkben. (Természetesen most is elérhető az archívumunkban ez az önsegítő könyv, sőt, hamarosan a fő oldalra is kitesszük).…..
Pénzpedagógus 2010.10.13 14:31:59
Teljesen igaz!!!

A fiammal jártunk úgy hatodik első félévben, hogy az addig igen jól tanuló fiam lecsúszott egy erő közepes szintre. Sokáig nem tudtam elképzelni, mi lehet a baj, hiszen segítettem is neki a tanulásban. Mégsem ment.

A tanárok is azt mondták, hogy nem ismernek rá a fiamra, mert nem érdekli semmi, közömbös lett minden iránt.

Aztán egyszer leültem vele beszélgetni. Na, az volt aztán az érdekes "beszélgetés"... Én beszéltem, a fiam hallgatott. Mindegy mit kérdeztem. Csak nem szólt egy szót sem. Mivel azonban mégis csak én ismertem legjobban a fiam, valahogy mindig láttam az apró jeleket, hogy merre kell tovább kérdezősködnöm.

Három óra hosszáig tartott. Életem legnehezebb, és legfárasztóbb három órája volt ez. De nagyon megérte!!!

A végén ugyanis "megtört" a fiam, sírva mondta el, hogy egyedül érzi magát a családban. A végére kiderült, hogy a középső gyerek "magánya" a probléma, a két lánytestvére között valahogy elveszettnek érezte magát. Annak ellenére, hogy én rendszeresen beszélgettem vele, tudtam minden dolgáról, és ő is tudta, hogy bármikor bármivel jöhet hozzám, mégis így érezte. Hát, igen, én csak az anyja tudok lenni, de apja, testvére nem...

Úgyhogy mikor ezt mind tisztáztuk, leültünk, és írtunk egy listát, ha jól emlékszem volt rajta vagy hét pont. A listán olyan dolgok szerepeltek, amikről úgy gondolta, hogy segíthetnének neki abban, hogy jól érezze magát. Persze első helyen szerepelt, hogy beszéljek a család többi tagjával, és megértessem velük, hogy ez így nem jó, és változtatni kell. De szerepelt rajta pl. a közös időtöltés, ill. a saját hobbi, plusz a sport is.

Egy biztos, már két hét után azt mondták a tanárok is, hogy nem tudják, mit csináltam, de köszönik, visszakapták a régi Gábort.

Szóval saját tapasztalat alapján mondhatom, hogy igen, muszáj holisztikus szemszögből nézni a gyerek minden gondját-baját, mert nem biztos, hogy a különóra lesz a legadekvátabb válasz a tanulási problémáira...