Adatok
.jZk.
0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
„Ha egy meleg Istent keresi, ki vagyok én, hogy megítéljem őt?” – idézi a BBC nyomán a média Ferenc pápa szavait, s úgy tálalja a pontifex maximus mondatait és „nyitottságát”, mintha azok ellentétesek lennének elődje, XVI. Benedek hozzáállásával. Holott Ferenc…..
.jZk.
2013.08.01 01:46:22
capitulumlaicorum.blogspot.hu/2013/08/ferenc-papa-es-sajto.html
„Wenn das Geld im Kasten klingt, die Seele in den Himmel springt.”(„Amint a pénz a ládában csörren, lelked rögtön a mennybe röppen.”)Johann Tetzel dominikánus búcsúcédula-árus szólásmondása – 1507. Nemrég megszületett az új törvény az…..
.jZk.
2011.07.27 14:10:00
Ajánlom a T. bloggernek és az itt hozzászólóknak elolvasásra: modoros.blog.hu/2010/08/17/az_egyhazellenes
"A vallás csak arra jó, hogy egy csomó ember megéljen belőle."
Ugyanígy mondhatnád ezt is: az orvostudomány csak arra jó, hogy egy csomó orvos megéljen belőle. A jogtudomány is csak arra jó, hogy bírák, ügyvédek és ügyészek, fogházigazgatók és fogházőrök megéljenek belőle. Micsoda együgyű és botor beszéd!
A vallásnak is vannak szolgái, mint minden más földi feladatkörnek s ezeknek csakugyan meg is kell élniök, mint ahogy minden embernek meg kell élni a földön. De a legnagyobbfokú esztelenség lenne a vallásban mást nem látni, mint a papok eltartására irányuló intézményt; nem venni észre azokat a hatalmas igazságokat, amelyek a vallás létjogosultságát, sőt abszolút szükségességét körülbástyázzák, nem venni észre azt a végtelen sok áldást és jótéteményt, amelyet a vallásosság az emberiség számára termel. Éppoly rövidlátó gyermekesség lenne ez, mintha valaki az orvostudományt haszontalannak s a jogtudományt csupán egy kaszt önellátó intézményének tekintené.
Az Egyház egyaránt köteles lelki gondját viselni a gazdagnak és a szegénynek s ezt a kötelességét mindig törekedett is teljesíteni. Voltak püspökök és papok, akik inkább a gazdag emberekkel s nagyurakkal törődtek; de éppúgy voltak mindig papok is, akik sokkal inkább törődtek a szegény emberekkel, mint a gazdagokkal. Sőt a szegény embernek, munkásnak, földmívesnek, régebben a rabszolgáknak is, senki más nem fogta úgy a pártját, mint a papság. Ma is az Egyház áll ki egész mellel a szegény emberek mellett, pl. szociális intézkedéseiben, amelyek miatt ugyancsak haragusznak is rá egyes nagyurak és kapitalisták. Érdekes: sokfelé ma azzal támadják az Egyházat, hogy bolsevista, meg szocialista, annyira a szegények mellett áll ki; s akkor mások meg azt a mesét kintornázzák, hogy az Egyház csak a gazdagokkal törődik! A molnárnak meg a szamarának esete!
"Az fizesse a papot és az Egyházat, akinek szüksége van rá!"
Úgy van, mondjuk mi is. De hozzátesszük; vagyis mindenki, mert az Egyház erkölcsi munkájára, nemzetépítő közreműködésére az egész nemzetnek, mindenegyes polgárnak szüksége van.
Éppúgy mondhatná valaki azt is, hogy "az fizesse a bírót a csendőrt, a katonaságot, a tanítót, akinek szüksége van rá". Persze, az oktalanok és erkölcstelen emberek nem ismerik el ezeknek a foglalkozásoknak szükségességét, ahogy az iskolakerülő nebulók sem fizetnék a tanítót, ha őket kérdeznék. Ugyanígy vagyunk a papsággal. A legnagyobb igazságtalanság lenne, ha ez alól a közteher alól csak éppen a lelkiismeretlen és vallástalan embereket vennék ki, tehát éppen azokat, akiknek legnagyobb szükségük volna az Egyház erkölcsnemesítő munkájára.
"A vallás csak arra jó, hogy egy csomó ember megéljen belőle."
Ugyanígy mondhatnád ezt is: az orvostudomány csak arra jó, hogy egy csomó orvos megéljen belőle. A jogtudomány is csak arra jó, hogy bírák, ügyvédek és ügyészek, fogházigazgatók és fogházőrök megéljenek belőle. Micsoda együgyű és botor beszéd!
A vallásnak is vannak szolgái, mint minden más földi feladatkörnek s ezeknek csakugyan meg is kell élniök, mint ahogy minden embernek meg kell élni a földön. De a legnagyobbfokú esztelenség lenne a vallásban mást nem látni, mint a papok eltartására irányuló intézményt; nem venni észre azokat a hatalmas igazságokat, amelyek a vallás létjogosultságát, sőt abszolút szükségességét körülbástyázzák, nem venni észre azt a végtelen sok áldást és jótéteményt, amelyet a vallásosság az emberiség számára termel. Éppoly rövidlátó gyermekesség lenne ez, mintha valaki az orvostudományt haszontalannak s a jogtudományt csupán egy kaszt önellátó intézményének tekintené.
Az Egyház egyaránt köteles lelki gondját viselni a gazdagnak és a szegénynek s ezt a kötelességét mindig törekedett is teljesíteni. Voltak püspökök és papok, akik inkább a gazdag emberekkel s nagyurakkal törődtek; de éppúgy voltak mindig papok is, akik sokkal inkább törődtek a szegény emberekkel, mint a gazdagokkal. Sőt a szegény embernek, munkásnak, földmívesnek, régebben a rabszolgáknak is, senki más nem fogta úgy a pártját, mint a papság. Ma is az Egyház áll ki egész mellel a szegény emberek mellett, pl. szociális intézkedéseiben, amelyek miatt ugyancsak haragusznak is rá egyes nagyurak és kapitalisták. Érdekes: sokfelé ma azzal támadják az Egyházat, hogy bolsevista, meg szocialista, annyira a szegények mellett áll ki; s akkor mások meg azt a mesét kintornázzák, hogy az Egyház csak a gazdagokkal törődik! A molnárnak meg a szamarának esete!
"Az fizesse a papot és az Egyházat, akinek szüksége van rá!"
Úgy van, mondjuk mi is. De hozzátesszük; vagyis mindenki, mert az Egyház erkölcsi munkájára, nemzetépítő közreműködésére az egész nemzetnek, mindenegyes polgárnak szüksége van.
Éppúgy mondhatná valaki azt is, hogy "az fizesse a bírót a csendőrt, a katonaságot, a tanítót, akinek szüksége van rá". Persze, az oktalanok és erkölcstelen emberek nem ismerik el ezeknek a foglalkozásoknak szükségességét, ahogy az iskolakerülő nebulók sem fizetnék a tanítót, ha őket kérdeznék. Ugyanígy vagyunk a papsággal. A legnagyobb igazságtalanság lenne, ha ez alól a közteher alól csak éppen a lelkiismeretlen és vallástalan embereket vennék ki, tehát éppen azokat, akiknek legnagyobb szükségük volna az Egyház erkölcsnemesítő munkájára.
.jZk.
2011.07.27 14:10:59
@piefke:
A teóriád, hogy a keresztényellenesség "hozta ki" Európát "a középkorból" az így nagyon buta történelemszemléletet tükröz. Egyrészt összemossa az egész kort az antik világ és "a felvilágosodás" közt. Annak csak egy része a kora középkor volt sötét, ez az VI-X. század, amely nem az Egyház miatt volt "sötét", hanem a népvándorlás, a római birodalom bukása és az ezek miatti felfordulás miatt. Ez időben az Egyház őrizte a kultúrát. Utána még volt ilyen is, hogy reneszánsz, és hasonlók.
A vallás nem indukálja, hogy szegénység legyen, úgy a liberalizmus sem biztosítja, hogy egy gazdaság fejlett legyen. Szaúd-Arábia pl. egy iszlám teokrácia, mégis nagyobb a jólét, mint sok szuperszekuláris országban.
Érdemes lenne pl. Edmund Burke-ot olvasni, ő szépen lepelezi azon balos történelmi legendát, hogy a francia forradalom előtt lényegében középkor volt az "ancien regime".
Senkinek sem a természettudományokal van baja, hanem a naturalizmussal; nem a racionalitással, hanem a racionalizmussal. Ezek különböző kategóriák, és nem következik egyibkől a másik.
A teóriád, hogy a keresztényellenesség "hozta ki" Európát "a középkorból" az így nagyon buta történelemszemléletet tükröz. Egyrészt összemossa az egész kort az antik világ és "a felvilágosodás" közt. Annak csak egy része a kora középkor volt sötét, ez az VI-X. század, amely nem az Egyház miatt volt "sötét", hanem a népvándorlás, a római birodalom bukása és az ezek miatti felfordulás miatt. Ez időben az Egyház őrizte a kultúrát. Utána még volt ilyen is, hogy reneszánsz, és hasonlók.
A vallás nem indukálja, hogy szegénység legyen, úgy a liberalizmus sem biztosítja, hogy egy gazdaság fejlett legyen. Szaúd-Arábia pl. egy iszlám teokrácia, mégis nagyobb a jólét, mint sok szuperszekuláris országban.
Érdemes lenne pl. Edmund Burke-ot olvasni, ő szépen lepelezi azon balos történelmi legendát, hogy a francia forradalom előtt lényegében középkor volt az "ancien regime".
Senkinek sem a természettudományokal van baja, hanem a naturalizmussal; nem a racionalitással, hanem a racionalizmussal. Ezek különböző kategóriák, és nem következik egyibkől a másik.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz