Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Blade_RRunner

0 bejegyzést írt és 19 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
 Akárhogy nézem, tizenegy hónapja volt, hogy ide bármit  töltöttem volna, ezzel valamilyen blogger rekordot bizonyosan megdöntök. Ez nem azt jelenti, hogy az évben nem történt semmi, sőt. Ahogy nézegetem a dátumozott galériám képeit, nagyszerű dolgokban volt részem. Kezdjük azzal, mi nem ment. A…..
A héten nem sokat haladtam egyéb elfoglaltságok miatt. Ezért, meg azért mert a héten hallottam, hogy kell egy írást a végtelenségig elhúzni, indítok egy mellékszálat. :) Mivel ezt a blogot nagyrészt az ismerőseim olvassák, felfigyeltem rá, hogy a legtöbben korántsem elég figyelmesen.  Jó páran…..
Nem gondoltam volna, de a olyan kedvező lett a csillagászati együttállás, hogy a május 1. délután kint talált a Kakucs ringen. Operatőröm és első számú szurkolóm- a nagyobbik fiam- otthon maradt egyéb okokból, így értelmes „akcióképet” nem tudok mutatni. Igazából csak egy kis fékezett habzású…..
Este átzarádokoltam Csíkszemhez, aki segített némi ampervadászatban. Szégyellem, papíron értek az elektromossághoz, de az elmélet és a gyakorlat esetemben két diszjunkt halmaz.  A feladat így szólt: direktbe kötni a gyújtást, csak a kill switch marad,  valamint varázsolni valamit, hogy a fogyasztók…..
Egy tál csodás pacal! Mi is lehet ennél jobb ha igazi, férfias ételt szeretnénk készíteni. Persze sok embert megoszt és ezt sajnálom is, hiszen nagyszerű alapanyag. Az még inkább sajnálatosabb, hogy itthon legtöbben csak a pörköltet ismerik, mint elkészítési módot. Oké-oké,…..
Többen szeretik a chilit és a vele készült ételeket. Azok is akik a tüzesebb ízeket kedvelik, de azok is, akik egyszerűen csak a paprika zamata miatt rajongói ennek a finomságnak. Ez egy olyan recept ami eléggé tüzes, sűrű, laktató - és forrón az igazi. Amekkora kultúrája van hazánkban a…..
Csirkepörköltet mindenki készít, és -ahogy mondani szokták- ahány ház annyi szokás. Azonban rengeteg helyen csirkepörkölt néven csirkegulyás vagy csirkepaprikás fut, lévén nem pörkölik, hanem csupán főzik a húst, méghozzá jó sok lével. Nézzük hát, én hogyan is…..
Az autódiagnoszta elmondja, mit tud az új Skyactive rendszer, amit persze rég feltalált már a BMW, megemlékezünk egy most elhunyt magyar motorversenyzőről, végül összeveszünk, hogy Micra, Fiesta vagy Panda. Az Égéstér 84. adásának kommentposztja.Direktlink a letöltéshez...
TComment Turbót a botmixerre is! 2013.02.13 05:45:37
Javában ássuk a szívómotorok sírját. Nekem hiányozni fognak. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Blade_RRunner 2013.02.13 09:56:14
Ezt gondolom, a legtöbben láttátok, aki még nem, annak érdemes elolvasni: news.consumerreports.org/cars/2013/02/consumer-reports-finds-small-turbo-engines-dont-deliver-on-fuel-economy-claims.html

Bennem az a kérdés(!) merül fel (tehát azon kevesek közé próbálok tartozni, akik nem kinyilatkoztatják a tutit, hanem kérdeznek), hogy hatásfok szempontjából hogyan írhatóak le ezek a kis köbcentis turbós mocik?
Az logikusnak tűnik, hogy ha nagy teljesítményt veszünk ki, akkor a volumen miatt sokat fogyaszt hatásfok ide vagy oda. De alacsony feltöltésnél (kis fordulat, részterhelés, pici töltőnyomás) lehet, hogy alacsonyabb hatásfokkal működik, mint egy jól megtervezett szívó? (Pl. alacsonyabb kompresszió kell a turbó miatt). Számomra ez magyarázhatná a valós eredményeket. Azaz, ugyan egy köztes tartományban a hatásfok növekedés MÁR meg van, de a kivett teljesítmény MÉG nem nagy, így kevesebbet fogyaszt a turbós. Ellenben ez alatt és felett viszont ezért (hatásfok) vagy azért (nagy teljesítmény) valójában többet. Ha ez a logikám helytálló, akkor a kérdés már csak az, hogy egy átlag user melyik tartományban használja jellemzően az autót.

Ha vki tud erről konkrétumokat, szívesen olvasnám.
Boldog új évet, pupákok! A Karotta-háztartás halmazati influenzafertőzéstől szenved, így sajnos a szokásos szószátyárságra nem számíthattok, mert nem nagyon látok a láztól. Viszont nagyszerű örömhíreim vannak. Egyrészt elkészült a Hangyász futóműállítás utáni…..
„Ki kell úgyis vennem legalább egy hét szabadságot, hogy el ne ússzon jövőre. Ezért hétfőn leviszem Bazegkettőt Kareszhoz, megcsináljuk rajta azt az öt apróságot két nap alatt, aztán kedd este jössz a gyerekekkel, hozod a 190-est, otthagyjuk olajcserére, egyebekre,…..
Blade_RRunner 2012.12.30 22:19:14
@Kekszemu: Nem tudom, neked abban mi volt a szép (személyes élmények szintjén tudom, de technológialiag nem). Én is emlékszem arra, amikor gyerekkoromban egy 200km-es balatoni út előtt gyak. kisgenerált csaptunk a Skodán, hogy leérjünk. No, ezek a "szar" meg "má' nincs benne anyag" mai autók meg... haver a 240e km-t futott Mazda 6-tal ugyanúgy hiba nélkül klímával/fűtéssel jött haza Brüsszelből, mint 9 éve mindig. Az előbb említett 14 éves Skodával ha kéne, most elindulnék Hannover-be (oké, ablakmosót feltölteném, asszem épp fogyóban). Másik cimbora 8 éve egyetlen kellemetlen szitu nélkül hajtja a Toyota Carinát. Megint másik ugyanúgy a 16 éves Corolla-t.
Lelkes youngtimer és oldtimer rajongó vagyok, de boldog vagyok, hogy gyerekkorunk kendácsolásai nélkül lehet autózni a hétköznapokban.

Hasonló jókat kívánok Nektek is! :)
Blade_RRunner 2012.12.30 22:29:29
@Csikós Zsolt: Zsolt! Valószínűleg van nekem is kattanásom ilyen téren, mert rendszeresen olvasom a posztokat. Volt azért már ilyen nem is egy. Lehet, hogy nem ezzel a géppel konkrétan mind (nem vagyok NAV, hogy nyilvántartsam :D ) de hasonló "park"-ból.

Én 10 éve csukott szemmel éjjel átfúvókáztam a Jikov SEDR-t, és 10-es villáskulcs volt a kardánboxban a menet közben spontán megállós előgyújtás állítós mókához. De nagyon örülök, hogy az elmúlt 5 évben nem volt más dolgom, mint elfordítani a kulcsot, és a többit végzi M(iklós)P(éter)I(stván). :)

Mindeközben, ha majd nem merem már a Fireblade-et hergelni, akkor építek helyette egy hobby farost. Álmaimban pedig egy 130RS-sel küzdők az Audik ellen Donington Park-ban 1981-ben (youtu.be/mUNftgnyD5I) :)))
Blade_RRunner 2012.12.30 22:33:52
@Csikós Zsolt: A konstrukciót maximálisan tisztelem. Sajnos ebben a posztban (ahogy korábbiakban is) kiderült, hogy a korábbi tulajok/szerelők kotványolása, szar minőségű u.gy. alkatrészek keserítik meg az öregautósok életét. Én részben ezért szálltam ki a youngtimer-rel daily driver-kedésből.

Sok hibamentes és örömtelikm-t meg BUÉK! :)
Nem érdekel a klubélet, falkában motorozni sem szeretek. Nem vagyok tipikus BMW-tulajdonos, jobban kedvelem a rigásokat. Soha nem ragasztanék mindenféle hágókon kapható matricákat a csomagtartóra. Nem kell, hogy tudják, pontosan milyen tapasztalt motoros vagyok. Nem érdekel, milyen…..
Blade_RRunner 2012.09.10 10:24:03
Egy eddigi kommentekben még meg nem világított aspektust hozok be a beszélgetésbe. 8 éves CBR1000RR. Tavaly vettem használtan. Makulátlan gyári állapot. Kb. két nem túl intenzív szezont futott Conti SportAttack gumikkal, amiket 0km-esen vett az előző tulaj.
Na, annál szarabb gumim életemben nem volt! Nem való itt regényt írni, nem részletezem, de csúszott és a hátsó szétnyílt az öntőformás illesztésnél, mintha pengével vágták volna meg.
Egy pályanapon egy ismerős beszélt rá, hogy tegyem fel a saját tartalék első Dunlop D211-ét. Egy új motort kaptam!!! ...és a felismerést, hogy megbízható használt gumi nem az ördögtől van. Különösen jól jött ez, mivel ez a motor igényli a tapadós (-> nem tartós) gumit, de hátul nagyon fogyasztja is. Azóta kizárólag használt utca-pálya volt/van rajta. Ezek mintás, DOT-os street-legal már-szinte-pálya gumik. Amelyik utcásabb (pl. BT003RS), azt hamar ledobja egy racer az új motorról, és feldob egy sportosabbat vagy slick-et. Valóban 90%-os állapotban vettem ilyet 15e-ért, boldogon használtam el, sőt egy utcázós embernek vésztartaléknak még jó, mert a szélét koptattam el (kopásjelzőig), ahol utcán ép elméjű ember nem húz gázt. Most "igazi" BT003 van fent. Szombaton elmentünk az Euroringre, ott abáltam 200km-t, majd haza. Se utcán, se pályán nem csúszott meg, tökéletes volt! Használtam még Dunlop D211-et is hátul. Persze jöhet a kérdés, miért vetik le ezeket, ha még jók? Válasz: aki 2:00-t vagy alatt megy Hringen, neki már nem bír ki még egy napot, vagy nem használja végig, mert bizonyos gumik x számú heat cycle után nem úgy tapadnak. Nekem, egy közepesen gyors pályás, közepesen haladós utcás embernek ezek még becsülendő ideig jók. Szintén komolyabban nyomuló emberek megtehetik (meg kell tenniük), hogy különböző hőmérsékletre/pályára különböző keverékű gumit használnak. Amit levesz pl. Hard-ot (mintás, DOT-osról beszélünk még mindig!), az nekem pont jó bárhova, bármikor.
Van állványom, a kereket ki-be tudom szerelni magamnak, így már a gyakoribb gumi csere sem vészes költség. Most jön a totális paktumom az ördöggel: néha meg is fordítom a hátsót (a magyar pályák jobbosak; Kakucsra ezzel nem megyek). :o Ha van nemzetközi tapasztalat azzal, hogy meg lehet fordítani (D211-et kb. mindenki megfordítja), akkor én is meg merem.

Summa néhány szabály:
- csak megbízható forrásból vásárolva merem ezt a módszert követni. Van itt Bp közelében egy ember, akit ezekben a berkekben mindenki ismer. Garanciát vállal. Visszajáró ügyfelei vannak. Sokan. Plusz van egy srác a szülővárosom mellett, ő is ezen az úton indult el.
- Nem veszek öreg vagy javított gumit és vágot slick-et sem.
- Egyre higgadtabb vagyok utcán. Sosem voltam egy állat, de lassan szinte papás stílusom lesz. ezerrrerrrel is lehet higgadtan közlekedni hála a fokozatmentesen adagolható gáznak. :) Nem motorozom hidegben (ill. de, robogózom :), nem nagymocizok esőben. Ha mégis elkap, úgyis oda a "feeling", kimondottan lassan megyek.
- Régen én is csak az új gumiban hittem. Ma már más a helyzet több értelemben. De szerencsére időközben nem csak ez változott, hanem sokat teszek azért, hogy képezzem magam, ügyesebb, tapasztaltabb legyek. Ide hagy tegyek még egy uccsó megjegyzést! Guminyomás! Sokan, akik tömeggyilkosnak titulálják a használt gumin gurulókat feltehetik a kérdést: Mikor ellenőriztem utoljára a guminyomást? (többet számít, mint hogy 1 éves a gumi vagy 4) Mikor néztem rá utoljára a fékbetétekre, láncra? Be van e hozzám állítva a motor kezelőszerveinek ergonómiája?

Új guminál nincs jobb, de a használt kínálatból is lehet okosan gazdálkodni.
Fékezz rövidebbet! Zixxer Update 2011.07.27 18:15:04
Sikerült lassan 4500 km-t tenni az uj gépbe és már jónéhány átalakitáson átesett.Az utobbi hónapban kapott egy uj Gilles lábtartót, egy Álmos féle gyorsgázt, a gyári kormánygátló át lett szelepelve, Power Commander 5, egy uj Quickshiftert, ez utobbiak még csak most a…..
Blade_RRunner 2011.07.29 16:54:16
Hogy miért nem volt eddig soha Power Commanderem? Nem azért mert nem kedvelem az elektronikus kiegészítőket. Egyszerűen azért mert  a Bazzaz kinálatában volt évek óta a legkedvezőbb csomag amiben Traction Control is volt. Szinte elsőként vásároltam meg a Bazzazt 2006 ban a K5…..