Adatok
Blade_RRunner
0 bejegyzést írt és 19 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Akárhogy nézem, tizenegy hónapja volt, hogy ide bármit töltöttem volna, ezzel valamilyen blogger rekordot bizonyosan megdöntök. Ez nem azt jelenti, hogy az évben nem történt semmi, sőt. Ahogy nézegetem a dátumozott galériám képeit, nagyszerű dolgokban volt részem. Kezdjük azzal, mi nem ment. A…..
A héten nem sokat haladtam egyéb elfoglaltságok miatt. Ezért, meg azért mert a héten hallottam, hogy kell egy írást a végtelenségig elhúzni, indítok egy mellékszálat. :)
Mivel ezt a blogot nagyrészt az ismerőseim olvassák, felfigyeltem rá, hogy a legtöbben korántsem elég figyelmesen. Jó páran…..
Blade_RRunner
2019.05.19 09:56:03
Nem gondoltam volna, de a olyan kedvező lett a csillagászati együttállás, hogy a május 1. délután kint talált a Kakucs ringen. Operatőröm és első számú szurkolóm- a nagyobbik fiam- otthon maradt egyéb okokból, így értelmes „akcióképet” nem tudok mutatni. Igazából csak egy kis fékezett habzású…..
Este átzarádokoltam Csíkszemhez, aki segített némi ampervadászatban. Szégyellem, papíron értek az elektromossághoz, de az elmélet és a gyakorlat esetemben két diszjunkt halmaz. A feladat így szólt: direktbe kötni a gyújtást, csak a kill switch marad, valamint varázsolni valamit, hogy a fogyasztók…..
Blade_RRunner
2019.02.26 15:30:06
Egy tál csodás pacal! Mi is lehet ennél jobb ha igazi, férfias ételt szeretnénk készíteni. Persze sok embert megoszt és ezt sajnálom is, hiszen nagyszerű alapanyag. Az még inkább sajnálatosabb, hogy itthon legtöbben csak a pörköltet ismerik, mint elkészítési módot. Oké-oké,…..
Blade_RRunner
2014.02.15 11:02:11
Többen szeretik a chilit és a vele készült ételeket. Azok is akik a tüzesebb ízeket kedvelik, de azok is, akik egyszerűen csak a paprika zamata miatt rajongói ennek a finomságnak. Ez egy olyan recept ami eléggé tüzes, sűrű, laktató - és forrón az igazi.
Amekkora kultúrája van hazánkban a…..
Csirkepörköltet mindenki készít, és -ahogy mondani szokták- ahány ház annyi szokás. Azonban rengeteg helyen csirkepörkölt néven csirkegulyás vagy csirkepaprikás fut, lévén nem pörkölik, hanem csupán főzik a húst, méghozzá jó sok lével. Nézzük hát, én hogyan is…..
Az autódiagnoszta elmondja, mit tud az új Skyactive rendszer, amit persze rég feltalált már a BMW, megemlékezünk egy most elhunyt magyar motorversenyzőről, végül összeveszünk, hogy Micra, Fiesta vagy Panda.
Az Égéstér 84. adásának kommentposztja.Direktlink a letöltéshez...
Blade_RRunner
2013.09.11 15:29:09
Javában ássuk a szívómotorok sírját. Nekem hiányozni fognak.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Blade_RRunner
2013.02.13 09:56:14
Ezt gondolom, a legtöbben láttátok, aki még nem, annak érdemes elolvasni: news.consumerreports.org/cars/2013/02/consumer-reports-finds-small-turbo-engines-dont-deliver-on-fuel-economy-claims.html
Bennem az a kérdés(!) merül fel (tehát azon kevesek közé próbálok tartozni, akik nem kinyilatkoztatják a tutit, hanem kérdeznek), hogy hatásfok szempontjából hogyan írhatóak le ezek a kis köbcentis turbós mocik?
Az logikusnak tűnik, hogy ha nagy teljesítményt veszünk ki, akkor a volumen miatt sokat fogyaszt hatásfok ide vagy oda. De alacsony feltöltésnél (kis fordulat, részterhelés, pici töltőnyomás) lehet, hogy alacsonyabb hatásfokkal működik, mint egy jól megtervezett szívó? (Pl. alacsonyabb kompresszió kell a turbó miatt). Számomra ez magyarázhatná a valós eredményeket. Azaz, ugyan egy köztes tartományban a hatásfok növekedés MÁR meg van, de a kivett teljesítmény MÉG nem nagy, így kevesebbet fogyaszt a turbós. Ellenben ez alatt és felett viszont ezért (hatásfok) vagy azért (nagy teljesítmény) valójában többet. Ha ez a logikám helytálló, akkor a kérdés már csak az, hogy egy átlag user melyik tartományban használja jellemzően az autót.
Ha vki tud erről konkrétumokat, szívesen olvasnám.
Bennem az a kérdés(!) merül fel (tehát azon kevesek közé próbálok tartozni, akik nem kinyilatkoztatják a tutit, hanem kérdeznek), hogy hatásfok szempontjából hogyan írhatóak le ezek a kis köbcentis turbós mocik?
Az logikusnak tűnik, hogy ha nagy teljesítményt veszünk ki, akkor a volumen miatt sokat fogyaszt hatásfok ide vagy oda. De alacsony feltöltésnél (kis fordulat, részterhelés, pici töltőnyomás) lehet, hogy alacsonyabb hatásfokkal működik, mint egy jól megtervezett szívó? (Pl. alacsonyabb kompresszió kell a turbó miatt). Számomra ez magyarázhatná a valós eredményeket. Azaz, ugyan egy köztes tartományban a hatásfok növekedés MÁR meg van, de a kivett teljesítmény MÉG nem nagy, így kevesebbet fogyaszt a turbós. Ellenben ez alatt és felett viszont ezért (hatásfok) vagy azért (nagy teljesítmény) valójában többet. Ha ez a logikám helytálló, akkor a kérdés már csak az, hogy egy átlag user melyik tartományban használja jellemzően az autót.
Ha vki tud erről konkrétumokat, szívesen olvasnám.
Óriási pechem van. Ez a harmadik telem motoron, és a hőmérő szinte mindig nulla fok fölött van, amikor munkába indulok. És ez már második éve így van, ami azért rossz, mert így esélyem sincs kipróbálni, mit tud az a sok, kemény cucc, amit az elmúlt években összehordtam, hogy…..
Boldog új évet, pupákok!
A Karotta-háztartás halmazati influenzafertőzéstől szenved, így sajnos a szokásos szószátyárságra nem számíthattok, mert nem nagyon látok a láztól. Viszont nagyszerű örömhíreim vannak. Egyrészt elkészült a Hangyász futóműállítás utáni…..
„Ki kell úgyis vennem legalább egy hét szabadságot, hogy el ne ússzon jövőre. Ezért hétfőn leviszem Bazegkettőt Kareszhoz, megcsináljuk rajta azt az öt apróságot két nap alatt, aztán kedd este jössz a gyerekekkel, hozod a 190-est, otthagyjuk olajcserére, egyebekre,…..
Blade_RRunner
2012.12.30 22:19:14
@Kekszemu: Nem tudom, neked abban mi volt a szép (személyes élmények szintjén tudom, de technológialiag nem). Én is emlékszem arra, amikor gyerekkoromban egy 200km-es balatoni út előtt gyak. kisgenerált csaptunk a Skodán, hogy leérjünk. No, ezek a "szar" meg "má' nincs benne anyag" mai autók meg... haver a 240e km-t futott Mazda 6-tal ugyanúgy hiba nélkül klímával/fűtéssel jött haza Brüsszelből, mint 9 éve mindig. Az előbb említett 14 éves Skodával ha kéne, most elindulnék Hannover-be (oké, ablakmosót feltölteném, asszem épp fogyóban). Másik cimbora 8 éve egyetlen kellemetlen szitu nélkül hajtja a Toyota Carinát. Megint másik ugyanúgy a 16 éves Corolla-t.
Lelkes youngtimer és oldtimer rajongó vagyok, de boldog vagyok, hogy gyerekkorunk kendácsolásai nélkül lehet autózni a hétköznapokban.
Hasonló jókat kívánok Nektek is! :)
Lelkes youngtimer és oldtimer rajongó vagyok, de boldog vagyok, hogy gyerekkorunk kendácsolásai nélkül lehet autózni a hétköznapokban.
Hasonló jókat kívánok Nektek is! :)
Blade_RRunner
2012.12.30 22:29:29
@Csikós Zsolt: Zsolt! Valószínűleg van nekem is kattanásom ilyen téren, mert rendszeresen olvasom a posztokat. Volt azért már ilyen nem is egy. Lehet, hogy nem ezzel a géppel konkrétan mind (nem vagyok NAV, hogy nyilvántartsam :D ) de hasonló "park"-ból.
Én 10 éve csukott szemmel éjjel átfúvókáztam a Jikov SEDR-t, és 10-es villáskulcs volt a kardánboxban a menet közben spontán megállós előgyújtás állítós mókához. De nagyon örülök, hogy az elmúlt 5 évben nem volt más dolgom, mint elfordítani a kulcsot, és a többit végzi M(iklós)P(éter)I(stván). :)
Mindeközben, ha majd nem merem már a Fireblade-et hergelni, akkor építek helyette egy hobby farost. Álmaimban pedig egy 130RS-sel küzdők az Audik ellen Donington Park-ban 1981-ben (youtu.be/mUNftgnyD5I) :)))
Én 10 éve csukott szemmel éjjel átfúvókáztam a Jikov SEDR-t, és 10-es villáskulcs volt a kardánboxban a menet közben spontán megállós előgyújtás állítós mókához. De nagyon örülök, hogy az elmúlt 5 évben nem volt más dolgom, mint elfordítani a kulcsot, és a többit végzi M(iklós)P(éter)I(stván). :)
Mindeközben, ha majd nem merem már a Fireblade-et hergelni, akkor építek helyette egy hobby farost. Álmaimban pedig egy 130RS-sel küzdők az Audik ellen Donington Park-ban 1981-ben (youtu.be/mUNftgnyD5I) :)))
Blade_RRunner
2012.12.30 22:33:52
@Csikós Zsolt: A konstrukciót maximálisan tisztelem. Sajnos ebben a posztban (ahogy korábbiakban is) kiderült, hogy a korábbi tulajok/szerelők kotványolása, szar minőségű u.gy. alkatrészek keserítik meg az öregautósok életét. Én részben ezért szálltam ki a youngtimer-rel daily driver-kedésből.
Sok hibamentes és örömtelikm-t meg BUÉK! :)
Sok hibamentes és örömtelikm-t meg BUÉK! :)
Nem érdekel a klubélet, falkában motorozni sem szeretek. Nem vagyok tipikus BMW-tulajdonos, jobban kedvelem a rigásokat. Soha nem ragasztanék mindenféle hágókon kapható matricákat a csomagtartóra. Nem kell, hogy tudják, pontosan milyen tapasztalt motoros vagyok. Nem érdekel, milyen…..
Sikerült lassan 4500 km-t tenni az uj gépbe és már jónéhány átalakitáson átesett.Az utobbi hónapban kapott egy uj Gilles lábtartót, egy Álmos féle gyorsgázt, a gyári kormánygátló át lett szelepelve, Power Commander 5, egy uj Quickshiftert, ez utobbiak még csak most a…..
Blade_RRunner
2011.07.29 16:54:16
Motul MoCool: www.motul-bolt.hu/ Budapest, Zugló
Hogy miért nem volt eddig soha Power Commanderem? Nem azért mert nem kedvelem az elektronikus kiegészítőket. Egyszerűen azért mert a Bazzaz kinálatában volt évek óta a legkedvezőbb csomag amiben Traction Control is volt. Szinte elsőként vásároltam meg a Bazzazt 2006 ban a K5…..
Blade_RRunner
2011.07.23 21:29:06
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ja, és az Omega alatt nem biztos, hogy ugyanazt értjük.
Üdv.
"A' edzőbá'"