Adatok
gerakos
0 bejegyzést írt és 28 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
J.J. a barátai képét továbbította nekünk, melyen az látszik, hogy a szilvásváradi kisvasúton a vasutasok ingyen utazhatnak az arcképes igazolványukkal, míg a fogyatékkal élőknek fizetniük kell.
Itt, az Új MÁV Blog lapjain már sokszor volt szó arról, hogy a vasutasok ingyenes…..
Nincs még veszve...
A lengyel himnusz kezdőszavait idézve hozom eléd kedves olvasó, milyen tervek születtek a Nyírvidéki Kisvasút fejlesztésére, egyáltalán mi is ez a kisvasút és miért érné meg felfejleszteni. Lássunk hozzá!
Nyírvidéki Kisvasút? Eszik vagy…..
gerakos
2012.05.16 16:56:42
@Szergej Alekszejevics Budenszkij:
Amikor azt írtam hogy a "pálya nyomvonala elkerüli a várost", itt Nyíregyháza városára gondoltam. Természetesen vannak olyan települések melyeken a vasút keresztülhalad (Kótaj,Ibrány,Nagyhalász) de ez nem segít a személyszállítási versenyben, hiszen erre a busz is képes, ráadásul több megállóval. A probléma abból fakad hogy a környező településekről elsősorban a diákság használja a tömegközlekedést mindennapi bejárásra Nyíregyházára, és a kisvasút nyugati irányból elkerüli a várost, emiatt a diákoknak nem reális alternatíva a vonattal való bejárás az iskolákba.
Amikor azt írtam hogy a "pálya nyomvonala elkerüli a várost", itt Nyíregyháza városára gondoltam. Természetesen vannak olyan települések melyeken a vasút keresztülhalad (Kótaj,Ibrány,Nagyhalász) de ez nem segít a személyszállítási versenyben, hiszen erre a busz is képes, ráadásul több megállóval. A probléma abból fakad hogy a környező településekről elsősorban a diákság használja a tömegközlekedést mindennapi bejárásra Nyíregyházára, és a kisvasút nyugati irányból elkerüli a várost, emiatt a diákoknak nem reális alternatíva a vonattal való bejárás az iskolákba.
gerakos
2012.05.16 17:00:12
Zoltán az IC-kről írt levelet. Egyrészt örül annak, hogy a 3G-s IC-kocsikon már van Wifi, csak kevesli a számukat, s azt kérdezi, nem lenne -e értelmesebb ezeket a kocsikat vegyesen közlekedtetni a régi szerelvényekkel? Másrészt pedig, amivel mi is egyetértünk, az IC-k…..
László folyamatosan tudósít a lajosmizsei vonalról, most is a Facebook-on osztotta meg velünk legújabb élményeit: Ígéretemhez híven, megint írok egy kis rövid szösszenetet a Lajosmizse vonalról! Az eset az tegnap, November 3. án történt. A munkahelyemen, indulás előtt,…..
gerakos
2011.11.07 21:33:54
István újabb történetet küldött be több évtizedes vasutas pályafutásából, ma a temetéseken búcsúztatóként betöltött szerepéről ír, illetve elmesél néhány érdekes történetet is. A tőle megszokott Rejtő Jenői stílusban: Isa pur és homu vogymuk! "Az élet…..
gerakos
2011.11.02 11:36:03
@názmin: Szerintem van igény a történetekre, komment azért nincs sok mert István nem ír le égető problémákat és megoldásra váró hibákat, egyszerűen csak mesél. Szerintem kifejezetten szükség van ilyen írásokra egy ilyen blogon, legalább a sok probléma mellett néha mosolyt csal az arcunkra :D
Az oldalmenüben található gyorsbeküldővel érkezett a következő levél, amihez nem igazán tudunk hozzászólni, mivel kicsit furcsa ez a történet. A beküldő ugyanis megvette a jegyet a testvérének, amire a kiadáskor rossz dátumot írtak, így a testvért megbüntették.…..
Átadták a villamosított Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonal legutolsó, Szombathely-Szentgotthárd közötti szakaszát. A teljes beruházás mintegy ötven milliárd forintba került, s ennek köszönhetően az eddigi 60 kilométeres haladási sebesség 120 kilométeresre nőtt. A…..
A Népszabadság kijött egy cikkel, melyben a magyar vasút (ez éppen a MÁV-Trakció Zrt.-hez tartozik) mozdonyait vették szemlére. Az eredmény lehangoló, a síneken futó 900 mozdonyból 780 darab (87%) 30 évnél idősebb, s mindössze 10 darab (1%) 10 évesnél fiatalabb. Öt évvel…..
gerakos
2011.09.02 12:49:57
gerakos
2011.09.02 13:05:59
@Légnyomásos Gyuri:
Köszönöm a jókívánságokat, és megjegyezném hogy az írásaim nagy része nem hazugság. A legöregebb taurus max 9 éves lehet. A Traxx-ok valószínüleg jönni fognak, mert az a projekt elég szépen halad, ha 50 nem is de 25 biztosan. Nem értem mi a problémád a papagájokkal és a cirmosokkal, megbízható gépek.
Köszönöm a jókívánságokat, és megjegyezném hogy az írásaim nagy része nem hazugság. A legöregebb taurus max 9 éves lehet. A Traxx-ok valószínüleg jönni fognak, mert az a projekt elég szépen halad, ha 50 nem is de 25 biztosan. Nem értem mi a problémád a papagájokkal és a cirmosokkal, megbízható gépek.
A legfrissebb Magyar Közlönyben tették közzé a 1269/2011. (VIII. 4.)-es Kormányhatározatot az egyes közösségi közlekedési vállalatok adóssága átvállalásának és a PPP-projektek felülvizsgálatának elveiről.
A Határozat utasítást ad a nemzeti fejlesztési miniszternek,…..
Balázs két hete küldte levelét (bocsi!), amelyben az istvánteleki delta állapotáról ír. Ott 3 aljzatról is hiányzik a rögzítés, így a sínkorona folyamatosan deformálódik. Ráadásul át is van repedve, mert szerinte nem csak felületi repedés. Ez volt a levélírás előtt 5…..
gerakos
2011.07.31 22:04:30
A vasút bizony veszélyes üzem, mindig oda kell figyelnünk, mert egy-egy hiba könnyen végzetes lehet. TLF azonban olyan levelet küldött, melyben azt írja, hogy nem várták meg, míg lekászálódik a vonatról a csomagjaival, hanem elindították a járművet.Van ilyenkor hibás? Ha van,…..
Egyik olvasónk küldte be ezt a YouTube videót, amin az látszik, hogy két fiatal egyfajta bátorságpróbának tartja azt, hogy kiáll a sínekre, és minél később ugrik el a vonat elől. Mint az a videón is látszik, az egyik személyvonat meg is áll, mert a vezetője nem akarja elcsapni a…..
F.-né mai levelében is a hétvégi tortúráról ír, s az ő történetében is van minden: ordibáló vasutas, tömött motorvonat, ájuldozó nyugdíjasok, bömbölő gyerekek... Ráadásul a késésben lévő vonatra várakozóknak bemondta a hangosbemondó, hogy a beérkező vonatokra…..
gerakos
2011.07.22 12:26:20
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Rendben abban igazad van, hogy a megfogalmazásban kicsit elvetettem a sulykot, elnézést, ideges voltam.
Először is az említett vizsgálatok sem tudnak minden műszaki hibát kivédeni remélem ezt ön is elismeri.
Másodszor, meglátásom szerint ön keveset volt még hasonló szituációkban, amikor elromlik valami és nem megyünk sehová. Az utasok 99%-a ennek okát úgy próbálja megtudni hogy "mér nem megyünk b@zdmeg", és fel vannak háborodva ha a személyzet ugyanilyen stílusban válaszol.
Harmadszor a tartalékok...örülök ha épp van annyi működőképes jármű, ami a napi kötelező feladatokat el tudja látni.
Az a legkönnyebb hogy a MÁV a hibás és még inkább a dolgozók a hibásak, pedig egy kis toleranciával és józan ésszel be lehetne azt látni hogy én is lehetek hülye.
Nem vagyok MÁV alkalmazott. Egy egyszerű ember vagyok aki nap mint nap látja a MÁV alkalmazottak lesajnálását, leb@szását és kiszolgáltatottságát. Ha zavar a vasútbarát jelző akkor inkább MUNKÁSBARÁTNAK hívom magam.
Rendben abban igazad van, hogy a megfogalmazásban kicsit elvetettem a sulykot, elnézést, ideges voltam.
Először is az említett vizsgálatok sem tudnak minden műszaki hibát kivédeni remélem ezt ön is elismeri.
Másodszor, meglátásom szerint ön keveset volt még hasonló szituációkban, amikor elromlik valami és nem megyünk sehová. Az utasok 99%-a ennek okát úgy próbálja megtudni hogy "mér nem megyünk b@zdmeg", és fel vannak háborodva ha a személyzet ugyanilyen stílusban válaszol.
Harmadszor a tartalékok...örülök ha épp van annyi működőképes jármű, ami a napi kötelező feladatokat el tudja látni.
Az a legkönnyebb hogy a MÁV a hibás és még inkább a dolgozók a hibásak, pedig egy kis toleranciával és józan ésszel be lehetne azt látni hogy én is lehetek hülye.
Nem vagyok MÁV alkalmazott. Egy egyszerű ember vagyok aki nap mint nap látja a MÁV alkalmazottak lesajnálását, leb@szását és kiszolgáltatottságát. Ha zavar a vasútbarát jelző akkor inkább MUNKÁSBARÁTNAK hívom magam.
gerakos
2011.07.24 18:30:01
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Részemről is.
Előttünk van az, amikor a srác felsorolja Magyarország hibáit a YouTube videón, majd a végén hozzáteszi: Magyarország, na én most leiszom magam?
Anikóval is valami hasonló történhetett, amikor hazalátogatott Magyarországra, s rögtön meg is gyűlt a baja a MÁV-val. A Volt…..
Diákigazolvány nélkül utazni nem szép dolog, de valljuk be azért, hogy egy gyereknél erősen megállapítható, jogosan veszi -e igénybe a diákkedvezményt. Marietta mostani levelében arról mesél, hogy párjának nagyobbik gyereke egyedül utazott, de elkövette a hibát, hogy otthon…..
László a levelében arról mesél, hogy a Budapest-Esztergom vonalon rendszeres az a jelenet, amikor egy csoport hangosan óbégatva letámadja a kalauzt, mire ő próbálván szabadulni tőlük, pár megállós jegyet ad nekik. Ezután persze vége a nyugodt utazásnak, jön a zene hangos…..
Géza nagy vasútrajongó, így amikor mellette cseréltek ki egy egész angol kitérőt, akkor belevetette magát a sűrűbe és lefotózott mindent. Nagy köszönet neki, remélhetőleg másnak is ennyire tetszeni fognak a képei. Géza nem mellesleg elmeséli azt is, hogy a pályamunkások…..
Gabriella Békéscsabán szeretett volna felszállni az IC-re, ráadásul az első osztályra, hogy kényelmesen utazhasson. A vonat azonban nem várt meglepetéssel szolgált: az ajtó becsukódott és odaszorította őt bőröndöstül. A levél olvasása közben én sem értettem, hogy…..
Mint azt egyik olvasónk jelezte is, a Vastagbőr blog kijött egy poszttal, Jól sejtettük, tényleg siralmas a MÁV helyzete címmel. Én mondjuk napi olvasója vagyok a Vastagbőrnek már évek óta, de aki nem olvas politikát, annak is érdemes megnéznie a mostani bejegyzésünket,…..
gerakos
2011.07.21 22:04:06
@Giraffa: Teljes mértékben igazad van!!!!!
Tibor levelét elolvasva már megint előjött az a csúnya érzés, hogy ez már valahol, valakivel megtörtént már. Hát persze, velem, mondjuk kb. ötször. Az ember megveszi a jegyet, a vonat lerohad, vagy leszakad valami, stb., aztán mindenki szarik az utasra, legendák kelnek szárnya, s a…..
A mai vasárnapra egy véleményt, s ezzel együtt egy vitatémát szeretnék útjára bocsátani, mégpedig azt, hogy vajon az ördögtől való dolog -e a privatizáció? Mármint a MÁV-val kapcsolatosan. El kellene -e adni valami piacgazdasági alapon működő multinak, vagy csak részben…..
Csaba mai levelében ismét a jól ismert történetet olvashatjuk: levelezősként igazolás nélkül utazott. Bevallom, 2011-ben nem értem, miért kell még mindig ezzel a szarsággal foglalkozni, s főleg, hogy az átlagember honnan tudhatna erről a kötelezettségéről. A történetben…..
gerakos
2011.07.21 20:30:43
@lyken: Tisztelt lyken! A legutolsó kommentjében az mondja tetszene ha azért sztrájkolnának mert a munkájuk elvégzésére kötelezik őket. Gondolom ön még sohasem dolgozott a MÁV-nál, így annyi rálátása van mint a legtöbb utasnak. Kérem tisztelettel a vasutasok 90%-a nem hogy csak elvégzi munkáját de rendszeresen túlteljesíti azt. Ön abba nem lát bele hogy a MÁV hogyan bánik a dolgozókkal. Számtalan olyan szabályt hoznak ami betarthatatlan, elvégezhetetlen, és néhány olyat is ami szembemegy a racionáis gondolkodással. A dolgozók ha ezeket betartják (mint Csaba estetében) az ön megvetését érik el. Ezzel szemben ha valaki ezt nem tartja be az állásával játszik. Ezért megkérném önt hogy azon gondolkozzék el hogy talán nem az alkalmazottak a hibásak, hanem a munkáltató, és azért nem kell őket ostorozni mert be kell tartaniuk amit egy józan eszű ember nem tartana be.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Valaki trollkodásnak nevezi a pofátlan 90%-os kedvezmények felhozatalát ilyen esetekben. A látott már statisztikát erről az pontosan tudja hogy átlagban 15 kiadott vonatjegyből 1 teljes árú. EMBEREK!!!!! 15 JEGYBŐL CSAK 1 TELJES ÁRÚ!!!!!!!!! Mindenkinek van ilyen olyan kedvezménye, plussz a 90esek kísérője meg aztán tényleg vérlázító, és akkor jönnek itt az arcképesekkel....ami mára már olyan hogy a gyerek csak addig kapja ameddig tanul, de legfeljebb 24 éves koráig.
Talán azt kellene megvizsgálni hogy miért van az hogy vannak emberek akik nagy családot alapítva, egy életet munkaviszony nélkül leélve havonta kapják a vagyonokat, meg mindenféle elképzelhető és elképzelhetetlen kedvezményeket, a melós meg havi 90 ezerért húzza az igát, és ha urambocsá ha le akarna menni a családdal egy hosszúhétvégére a Balatonra, a fizetésének a fele vonatjegyre megy el. De ugyan kinek beszélek, hát ti is akik ide írok, 1/15-öd mértékben nem vagytok kedvezményezettek.
Valahogy mindig csak ez a magyar virtus hogy "megdöglött a tehenem, dögöljön meg a szomszédé is"
grat, európai maradék