Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Ibn Battuta

0 bejegyzést írt és 18 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Komoly gondjai vannak a Wizznek a debreceni bázissal, legalábbis egyértelműen ezt jelzi, hogy alig egy hónappal Brüsszel-alsó után, pár napja kikerült a menetrendből Malmö is. Most már ugyanannyi bukott útvonala van a Wizznek a második számú magyar repterén, mint ahány meg tudott maradni. Ez pedig…..
Totális ökológiai katasztrófa egyetlen emberöltő alatt Egyszer volt, hol nem volt, volt valaha egy meseszép tó Kazahsztán, Üzbegisztán és Türkmenisztán határvidékén. A tavat két bővízű folyam táplálta, az Amu Darja délről és a Szir Darja keletről. Területe 68 000 négyzetkilométer volt, és ezzel a…..
Ibn Battuta 2014.06.12 17:30:14
@Andrassy Gabor: Tokeletesen latszik a terkepen, hogy a legnagyobb kiterjedese idejen is Max. Uzbegisztan kozepeig ert le az Aral. A to tehat egy Kazah-Uzbeg hataron levo pocsolya van/volt, a leszt nem irom. :) tehat meg1x, Turkmenisztannak semmilyen koze nem volt es nincs ehhez a tohoz. Kerdes?
Ibn Battuta 2014.06.12 17:34:52
@Andrassy Gabor: igen, tokeletesen latszik a terkepen, hogy ez egy to a Kazah-Uzbeg hataron, amihez soha nem volt koze Turkmenisztannak... A legnagyobb kiterjedese idejen is max. Uzbegisztan kozepeig nyult le. Tehat ezert irtam, hogy nem volt hozza koze a turkmeneknek. ;)
Ibn Battuta 2014.06.12 23:04:48
@Andrassy Gabor: szerintem ez nem arrol szol amit irsz: "volt valaha egy meseszép tó Kazahsztán, Üzbegisztán és Türkmenisztán határvidékén".
Amugy pedig az Amu-Darja turkmen oldalan SEMMI nincs, ha nem hiszed menj el, jarj utana...
Belsőség Magyar Polo Marokkóban? 2014.04.25 14:05:39
Történik, hogy az embert meghívják egy kicsit vadonatúj Porschét vezetgetni Marokkóba, egész pontosan Marrákesből (Marrakech, Marrakesh) indulva fel az Atlasz hegységbe, berber falvak között kanyarogni, szédítő mélységek fölött elporozni csúszós földutakon. Nem rossz…..
Ebben a B125-ügyben szinte mindenki, aki nem motorozik, félreért mindent. A leggyakoribb megjegyzés, amit hallottam a B125-ös kezdeményezést aláírni nem akarók részéről: nem kell több közveszélyes őrült az utakra. Ezt mondták a barátaim, ezt mondták a feleségem kollégái, ezt…..
Ibn Battuta 2011.02.24 10:11:07
Én részemről egyetértek a kezdeményezéssel, bár megértem az ellenérveket is. Nagy teljesítményű autó és motor van/volt a tulajdonomban mindig, gyorshajtáson kb. 2x kaptak, balesetem nem volt, vezettem kb. 4-500.000 km-t 14 év alatt, Budapesten élek.

1. Butaság, hogy az 50-esek mehetnek a kukába, a kisvárosokban/falun/tanyavilágban élőknek tökéletes választás lesz ezután is. OLCSÓ, a 125-höz képest ÉS nincs szükségük erősebbre az ott ilyen típust használóknak (nagy részben a koruk miatt sem), ergo csak azért mert LEHET, nem fog egyből rohanni lecserélni a motorját. 1000%.

2. Egy átképzéssel, simán meg lehetne tanítani az embereket motorozni (annyira legalábbis fix, mint ahogy a vizsgán megtanulnának), de pl. egy KRESZT újra lerakatni, meg eltartani néhány nyugdíjas hiénát, aki abból él hogy csinálj jogosítványt A-ra, de az ő lelkiismeretétől simán megdögölhet aki nála vizsgázott, mert MINDENKI átmegy aki fizet, szerintem az is nonszensz, mégis ez megy. És lehet hogy vannak lelkiismeretesek, akik nem fizetnek (először, másodszor, aztán úgyis) és kb. 10% aki átmegy anélkül hogy fizetne, mert olyan oktatóhoz kerül aki nem fogad el pénzt, stb..., de ez kb. 10%. FIX! Az utána ha nem tök hülye, elmegy egy parkolóba tolatgatni, parkolni tanulni, én az első nagy motoromnál (122 LE) nem tartottam cikinek külön tanfolyamokat elvégezni itt-ott, mert nem akartam meghalni.

3. Aki meg akar halni, az haljon meg. Vannak értelmes, meg ostoba emberek, de az is tény hogy a környezetünk kímélése szempontjából sem lenne mindegy, hogy mondjuk emberek autóból átüljenek robogókra/biciklikre és ezáltal kisebbek legyenek a dugók. Netán az utak sem romlanának olyan mértékben, bár az egy külön történet, de mindenki látja. ÉS nem lopnának el tőlünk annyi jövedéki adót, meg útadót, mert kevesebbet költenénk tankolásra, stb...

4. Miért hiszi mindenki azt, hogy amit LEHET azt KELL. Annyi piát vehetünk amennyit akarunk, mégsem alkoholista mindenki a világon.

Ez egy lehetőség emberek, nem követelmény hogy bármit is kell utána, de felelősségtudatot nem lehet adni senkinek sem. De ha valaki hülye, a fentebb említett okok miatt, akkor is meg fog halni, de ez olyan Madzsaros hogy ÉN nem akarom, akkor NEKTEK se lehessen!!!
Én nekem tényleg mindegy, de ha jobb lehet a levegő, csökkenő menetidők lehetnek, talán jobbak lehetnének az utak, könnyebben találnék parkolóhelyet ha autóval vagyok, mert több a motor, ami kevesebb helyet foglal ÉS az imádott államnak a zsebébe kevesebb jövedéki adót raknánk, hogy kevesebbet lophasson a mindenkori, simán aláírom a kezdeményezést, csak tényleg kössék egy tanfolyamhoz, ami nem drága! (ingyen se legyen, hogy ne ajándéknak éljék meg az emberek)

És ezek után aki hülye, az úgyis meghal. De így is...
Mekler Lacit autós körökben elsősorban csodás Alfa Romeóiról ismerik, továbbá arról, hogy ő indította el a korábbi, lassabb folyású oldtimeres rendezvényekhez képest jóval keményebb tempót diktáló Coppa Pannonia Regia veteránversenyeket. Ha valaki zsenge ifjúkorában ingyen…..
Ibn Battuta 2010.06.01 11:25:24
:) hmmm.

Én egy barátommal október környékén jártam arra. Türkmén, Üzbég, Kirgiz, Kína, Pakisztán.

Végig autóztunk, de nem sajáttal, hanem helyi emberektől béreltünk, leginkább a sofőrrel együtt. Többségében normálisak.

Ha jól számolom kb. 400 km-t kell megtenniük naponta, az teljesen vállalható, nem lesz vele gond, még nézelődni is lehet közben. Mi volt olyan nap amikor ilyen utakon 7-800 km-t haladtunk személyautóval.

Viszont Kirgizia és Tadzsikisztán... :) Na ott volt olyan a Pamír highway-on is például (így hívják :) , kb. a két ország határán megy - indul - aztán le Wakhan völgyig és az Afgán határ mellett vissza a fővárosba), hogy 5 óra alatt 40 km-t lehetett haladni, kb. 4000 méteren.

A határátlépésekkel fog elmenni még rengeteg idő, arra érdemes odafigyelni, hihetetlen a bürokrácia!!!

2 sráccal is találkoztunk akik motorral csinálták ugyanezt, Mongóliába mentek, szóval ők be tudták vinni a motort simán, de ahogy mesélték, (egymástól függetlenül) mindkettő olyan 25000 km-rel számolt, viszont az egyik visszafelé Üzbegisztánban (ahol találkoztunk vele) már 32000- nél járt, és már 3 hete otthon kellett volna lennie a terv szerint. Ő román volt. A másik német, de ő is "elszállt". Nehéz egy tervet tartani, gyanítom Laciék sem ússzák majd meg a 26000-rel. Ha már itt vagyunk, van itt egy..... :)

Mindenesetre nagyon jó utat nekik, irigykedem mert tudom mi vár rájuk és remélem olvashatunk róluk néha!!! :)
Az alanti, jó hosszú történet, amiben egy magyar kislányt elüt egy autó Horvátországban, igen vicces lesz. No persze nem emiatt, még akkor sem, ha a kislány azóta jó úton halad a teljes gyógyulás felé. A sztoriban az a vicces, hogy Zolee teljesen jogos felháborodással idézi fel,…..
Gábor fiam meghalt éjfélkor szívinfarktusban! – írta blogunknak sms-ben id. Ocskay Gábor, az Alba Volán ügyvezetője. A klub válogatott hokisa harmincnégy éves volt. Az MTI hírösszefoglalója szerint a játékosokat és a vezetőedzőt sokkolta a halálhír."Gábor éjfélkor…..
És akkor Frei Tamás élére vasalt szafarinadrágjában, meg a hozzá színben és fazonban is passzoló ingben megállt a szavanna közepén. Mély lélegzetet vett, érezte, ahogy az afrikai levegő betölti a tüdejét, majd becsukta a szemét és elkiáltotta magát: „Ó, be csodás a…..