Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Interlock (törölt)

0 bejegyzést írt és 1383 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kié lesz a magyar föld? Ez a téma tartja lázban a vidéket nem minden alap nélkül. Az NFA pályázatok tanulságait levonva, Ángyán jelentéseit átolvasva számukra is került: félni nem a szélsőjobboldali mitológiában megénekelt kétpólusú támadástól kell, amiben Kohn Simon…..
Interlock (törölt) 2012.07.30 17:39:42
@a szív fészkei: "mi a bánatotlehet még iderakni erről a kurvanyád Orvbán Viktoron túl?"

Olvastad a Muad\\\'Dib kontra Fabius eszmecserét? Hát azt, baszki. Meg olyanokat. Hogy az olvasók kapisgálni kezdjenek számukra ismeretlen dolgokat, és ráérezzenek arra, mit kellene kierőszakolni egyes képviselőkből, vagy merre kell terelni a beszélgetés irányát, ha véletlenül személyesen találkoznak.
Szigorkodás...
Interlock (törölt) 2012.07.30 17:42:19
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: ha itt össze tudnak fogni az emberek Bajnai nélkül, nem is lesz rá szükség...
Interlock (törölt) 2012.07.30 18:02:49
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: én úgy vagyok a kormányfővel, mint a cégünk vezérigazgatójával: nem a termék trükkjeiben kiváló, hanem üzletvezetésben, stratégiában.
A kormányfőnek nem kell jó szakembernek lennie. Legyen jó manager, adja el magát mindenfelé; legyen jó HR-es, és tudja kiválasztani azokat, akikkel együtt lehet dolgozni, illetve akik megint csak ki tudják választani a nekik kellő embereket. Én azt nem tudom elképzelni, hogy Bajnai mögé sorakozzon fel mindenki, mert ő szakember, legfeljebb az első vonalban van a helye, de nem a kormány élén.
Oda olyan ember kell - meg fogsz lepődni - mint te :-) Köznyelven szólva: oda pofa kell.
A minap Orbán Viktor azt mondta: „reméljük, a demokrácia helyett nem kell új politikai rendszert bevezetni". Az első ránézésre is furcsa mondatot tartalommal töltheti meg annak a választójogi módosításnak az ötlete, amely alapján immáron a választói névjegyzéket nem az állam…..
Interlock (törölt) 2012.07.30 10:37:24
@Gyingizik: igen, emiatt egy kicsit rémhírkeltésnek látszik a téma.
Egyébként meg: elég volt a rinyálásból - ha elénk dobják a kesztyűt, fel kell venni. Ha sokaknak gondot fog okozni a regisztrációra való eljutás, akkor a kocsival melóba járók vigyenek el minden nap pár embert magukkal, ellenzéki képviselők ugyanezt párttámogatásból is megtehetik. Végig kell járni a vidéki kisboltokat, kocsmákat, és ha a tulaj beleegyezik, ki kell ragasztani a regisztrációra történő felhívásról egy szöveget; a buszmegállókba is ki lehet tenni, le van szarva, hogy illegális, az a lényeg, hogy letépés előtt olvassák el minél többen.
Ezek csak kósza ötletek, de arra akartam velük utalni, hogy ez a siránkozás tapodtat se fog előre vinni. Fogjátok fel úgy, hogy megint itt van a török - a végvárak katonái is inkább elszántabbak lettek, ha közelebb ért, vagy dúlt az ellenség.
Itt a lehetőség az igazi polgári összefogásra, ami, ha nem sikerül, a helyén hagyja a Fideszt 2014-ben. A világ nem fog összedőlni, mindössze tovább fog tartani, mire kiérdemeljük a demokratikus Magyarországot. Az ugyanis nem járandóságunk, hanem meg kell érte küzdeni.
Interlock (törölt) 2012.07.30 11:47:53
@Hajdú Peter: nem kell.
Egy felelős (értsd: az ország jövőjéért felelősséget érző) kormány olyan intézkedéseket hoz, hogy a tudatlanság csökkenjen, az általános szellemi színvonal töretlenül emelkedjen. A "kiművelt" választók ezt követően egyre racionálisabban állnak hozzá a kérdésekhez, és nem lesz szükségük seggfej politikusok hazugságaira ahhoz, hogy kapaszkodót találjanak a világhoz.
Nálunk ez a "kiművelés" egyik politikai garnitúrának sem érdeke, hiszen jól felismerték, hogy meg lehet élni a birkákból, megéri őket tenyészteni. Innentől kezdve kár bármiféle IQ-teszten, történelmi kisokoson töprengeni - a megválasztható személyek ugyanazok maradnak, tehát csupa okos ember is ugyanazokat a seggfej politikusokat szavazhatja meg. És akkor mi változik? Úgy van: semmi.
Az Apollo-program asztronautái azzal poénkodtak, hogy fosszilis kőzeteket csempésznek a Holdra, hogy kicsit felrázzák a Küldetésirányításnál üldögélő geológusokat. Erről is beszámol Michael Collins, aki 1969. július 16-án - 43 éve - indult útjára az Apollo 11 fedélzetén…..
Interlock (törölt) 2012.07.29 03:18:10
@letmetellyou: ma nincs valami jó napod, ahogy (több blogba beleolvasva) elnézem. Vagy ma sincs? :-)

A szerzőknek köszönet a melóért, de: jóllehet minden tiszteletem az űrhajósoké, talán lehetne sokkal érdekesebb posztokat is írni, tele van a világűr csodálatos dolgokkal. Inkább olyasmiről olvasnék itt, ami a jelenről, netán a jövőről szól.
Kedves Vezetőnk nem csak a Legnagyobb Államférfinak tartja magát, hanem a Legkiválóbb Félázsiai Artistának is. Halált megvető bátorságát bizonyítandó védőháló nélkül készül lógni a manézsban, mert az előre szaltó négy fordulattal és Cukaharával mutatvány után ha a…..
Interlock (törölt) 2012.07.28 19:36:02
@Fabius: jóvanna :-) Rossz alapgondolatból helytelen következtetéseket vontam le, és kész :-)
Interlock (törölt) 2012.07.28 23:02:52
@vitéz Thapóccay néma bárány: én néha azért írok nekik... csakazértis - mert a vélemény szabad :-)
Interlock (törölt) 2012.07.28 23:25:45
@glaci ph 5.5 álompolgár: van az úgy, hogy betéved az ember valahová, és nem bírja magában tartani a véleményét, bármilyen lesújtó is az másokra nézve. Őszintén szólva, szerintem ez belefér a véleménynyilvánítás szabadságába.
Ugorjunk.

ghostwriter.blog.hu/2012/07/28/_ne_a_tukrot_szidd
Varánusz Drukkerarcok 2012.06.08 18:38:00
Foci EB, olimpiai és állandó drukkerszakkör. Mindennapi szurkolás és anyázás ide. ..
Interlock (törölt) 2012.07.27 17:32:34
@Fabius: mindenki úgy rendelkezik a testével kapcsolatban, ahogy akar. Beleegyeznek gyógyszerbe, hormonkezelésbe, génkezelésbe is, legfeljebb letagadják, mikor lebuknak... A mai világban nehezen hiszem el, hogy valakit pl. akarata ellenére, és a tudta nélkül, töm valamivel az edzője.
Küldtem "meghívót" az ismerősnek, válaszának megérkezéséig itt egy újabb érdekes olvasmány:
www.origo.hu/tudomany/20120726-a-gendopping-megvaltoztathatja-az-olimpiakat.html
Interlock (törölt) 2012.07.28 17:31:16
@Fabius: nem engedélyezett őssejt-kivételbe, illetve felhasználásba még szép, hogy belebukik valaki...
Sejtek klónozásával kapcsolatban: valahol megértem a tiltást, mert ez annyira új terület, hogy amíg le nem tisztul legalábbis a következmények döntő többsége, addig inkább legyen tilos. Hivatalosan. Feketén úgyis kísérleteznek vele, ahogy anno boncoltak is nagy illegalitásban - és lám, az, amiért akkoriban máglyára lehetett menni, évszázadokkal később szinte üdvözölt cselekedet lett. Szerintem ugyanígy fog változni a klónozás elfogadottsága is.

Megjött a válasz a biológus illetőtől, idézném: "Gyakran címlapos az említett blog, olyankor olvasom, de nem értek egyet a szerzővel, a stílusa pedig visszatetszést keltő. Majd a magyar szakember-rajongók válaszolnak, én nem kívánok oda írni, ez egyébként sem szokásom."
Bocs, Fabius.
Interlock (törölt) 2012.07.28 19:03:53
@Fabius: nem erre számítottam az illetőtől, hogy őszinte legyek... az igaz, hogy csúnya szót sosem hallottam tőle. Rendes ember, csak távolságtartó egy kicsit.
Ilyenkor azért eszembe jut, mennyivel könnyebb lehet kintről nézni minket...

Már a "hagyományos" doppingszerek alkalmazásáig se kellett volna eljutni, de hát amióta a másodperc törtrészeit is kiválóan tudjuk mérni, nagy lett a teljesítménykényszer, a pénz ereje meg talán még nagyobb... :-(
Tegyük fel, hogy te vagy a NER kabalája akinek minden sikerül. A céged rommá nyeri magát közbeszerzésekből, vagonszámra dől a közpénz, igaz a céglogód megjelenik Orbán homlokán vérző stigmaként mikor oligarcháznak a nagy büdösben, de ez ezzel jár. Cserébe ellenzéki…..
Interlock (törölt) 2012.07.27 03:17:43
@simple observer 1.0: ugyan nem ismersz, de biztosíthatlak: amibe én egyszer belekezdek, azt komolyan is veszem. Munkamániám van :-)
Vagy inkább :-(...

Más kérdés, hogy nem magamra gondoltam, mert nekem ilyesmihez (értsd: nyilvános politizálás) nem igazán van affinitásom. Néha támad olyan érzésem, hogy na, most tízezer embert lázba tudnék hozni egyszerre, aztán csendben elszívok egy cigit, és közben rájövök, hogy megint csak az influenzát tudnám szétszórni :-)
Elvárásokkal teli, de lelkes szavazója lennék ilyen csoportosulásnak, az biztos; meg az is, hogy kritikámra is mindig számíthatnának, ha okot adnak rá. A mostani pártok (és híveik) ezt (mármint a kritikát) valahogy nem igazán szeretik hallani...
Én látok némi potenciált abban a négymillió csendes emberben, akik ma nem mennének szavazni. Garantáltan van ott, meg a mostanra párton kívüli aktívabbak között tíz, akikre simán rábíznám az országot, de ők valószínűleg ugyanúgy hátrahőkölnének ilyen gondolatok hallatán, mint te - pedig szinte ugyanaz a sztori, mint amikor főzni kéne, de a spájzban csupa olyan dolog van, amivel tele az ember töke; a lustább végül tizedszerre is grízes tésztát eszik, de aki az asztalra csap, és elege lesz, az minden polcról a kukába pakol, és kerttől piacig járva beújít valami finomat. Fáradtan fogja megenni, viszont annál jobban ízlik majd :-)
És ha nem jön össze egy új párt? Nos, akkor még nem érett meg a helyzet rá, nem értünk meg mi, mint társadalom sem. Még nem elég szar a helyzet ahhoz, hogy tömegesen az asztalra csapjunk.
Akkor várunk. És utána megpróbáljuk még egyszer, meg még sokszor. Csak azt a hitet nem szabad eldobni magunktól, hogy egyszer sikerülhet.
Interlock (törölt) 2012.07.27 10:09:34
@dr. Bubó: "félázsiai fides mafia csürhét választáson nem tudod legyőzni"
Én biztos nem, mert nem indulok :-) Ha indulnék, elrágnám a torkukat is.
Szerintem korai / nem igazán megalapozott ilyeneket jövendölni, különben is, a kassza az első lövésig az övék, utána semmi.
Interlock (törölt) 2012.07.27 15:10:02
@dr. Bubó: te, Bubó. Szerintem túldramatizálod.
Mi türelmes nép vagyunk, talán túlzottan is türelmes nép - de itt, ha még egyszer valaki kezet emel a népére, annak szarral meszeltek. És ezt nagyon komolyan mondtam.
Felesleges ilyesmik miatt fosnod.
Ha az ember politikáról beszél, akkor általában két mondattal találkozhat: „Itt úgyse fog semmi változni, amíg ezek el nem takarodnak!”. Illetve: „A politikusokat nem érdeklik az emberek.”.  Ezt a két mítoszt maga a politika kreálta – talán nem szándékosan, talán még a…..
Interlock (törölt) 2012.07.23 18:44:36
@Utyi: hajdani szomszédunk évente háromszor-négyszer gyomirtózta a kertjét, míg mindenki más jellemzően kapálta a füvet. Apám mondta a szomszédnak, hogy ne nyomja tele a földet vegyszerrel, nem lesz jó vége; a megszólított mindig hőzöngött egy sort, "látod, bazmeg, ez milyen tiszta, porhanyós lesz így?", kérdezte, egy maréknyi felmarkolt földet mutogatva. Úgy két év után apám feladta, "bazmegafőfedteökör, bazmeg", morogta csendesen, és amellé a kerítés mellé nem ültettünk semmit. A szomszéd földje gyomirtót már rég nem látott, mégis csupa csenevész szarok nőnek benne, a gyümölcsfái is tönkrementek, giliszta egy szál se - annak a földnek reszeltek.

Egyeseknek kell a pofára esés, különben nem akarnak észhez térni. Nem szeretnek másoknak hinni, mindenki kurva nagy szakember mindenben (lásd, miképp vagyunk a tízmillió bármilyen foglalkozásúak országa), én meg úgy döntöttem, legyen: ha a többségnek a szopás kell, legyen szopás. Ha évtizedeken át az kell, akkor tartson évtizedekig, fájjon mindenkinek üvöltésig, hátha akkor megszületik az igény a máshogyan-ra, hátha akkor az igazság kimondása lesz elvárt, nem a vakítás.
A gyereknek, ha vevő lesz rá, megpróbálom ezeket elmondani, de mások meggyőzéséhez, vagy akár ébresztgetéséhez, két évnyi néma elutasítást követően semennyi affinitásom sincs már.
Orbán Viktor és a mítoszirtók akcióba léptek tegnap, és Polt Péter egy pillanat alatt úgy szétrúgta a megfingatjuk Gyurcsányt mítoszt, mint másodosztályú focista a sukorói homokvárat nekifutásból.   Sej, tavaly ilyenkor még zengett a harci ének, az uborkaszezon…..
Interlock (törölt) 2012.07.21 15:14:08
@dr. Bubó: Líbia is kurva jól megoldotta. Meg Egyiptom is. Meg a szaudiak is. Azóta sincs semmi gondjuk, naná.
Te, bazmeg, ugyanaz vagy, mint a denveri Joker, csak még nem vagy elég bátor ahhoz, hogy fegyvert vegyél magadnak. Igen, Orbánnál is rosszabb vagy, mert neki elég a hatalom, meg a pénz.
Áruld már el, ha nem hiszel a társadalom lassú fejlődésében, ha nem hiszel abban, hogy - még ha sok szenvedés árán is, de - az emberek rájönnek, merrefelé kellene menni, akkor mi a tetves lószart vársz egy féktelen mészárlástól, meg az emberek ölébe hulló, rommá vert országtól? Meg vagy őrülve.
Szopja csak meg a társadalom azt, ha a többsége hülye, vagy lusta. Járják, járjuk végig a sok évtizedes morális fejlődés minden fokát, akkor is, ha fáj, akkor is, ha folyton elkúrjuk. Kijöhetünk belőle jól, meg el is tűnhetünk Európából örökre, meg fogunk küzdeni mindkét végeredményért, és mindkét esetben meg fogjuk érdemelni azt, amit kapunk; dűlőre juthatunk egy év múlva, de akár ötven év múlva is; hagyd meg mindenkinek a lehetőséget minderre, és ne uszíts.
Vándorolj ki, ha rettegsz a kínlódástól, de ezt a stílust befejezhetnéd, épeszű ember ilyesmit nem nevezhet megoldásnak...
Interlock (törölt) 2012.07.21 15:32:47
@K.Tomoceusz: így van. Magánemberként is tesz az ember olyat, ami fáj, amiből tanul - ugyanígy van ezzel a magánemberekből álló társadalom is. Csak a tehetetlenségi nyomaték nagyobb a második esetben, nehezebb irányt váltani.
Interlock (törölt) 2012.07.21 15:42:56
@dr. Bubó: nekem kibaszottul nincs szükségem egy olyan forradalomra, ami után hozzád hasonlóak szeretnének tanácsokat osztogatni. Kibaszottul nem kell a segítséged, látni sem akarom, ahogy hullahegyek fölött a kezeidet dörzsölgetve elégedetten nézed a tájat, és "na, akkor kezdjük" felkiáltással gyilkosok támaszaként funkcionálni kezdesz.
Ugyanígy kibaszottul nem érdekel, ha újra nyer a Fidesz: túléljük. Egyszer majd tán rájövünk, miben nem érdemes hinni, és megoldjuk ésszel; mikor ez végleg lehetetlennek fog látszani, összepakolok, és lelépek innen, akárhová. Más ember vére nem fog a kezemhez tapadni, az biztos, még akkor sem, ha soha többé nem látom ezt az országot.
Aki a féktelen, véres rombolásban hisz, az nem tud építeni; utána azokat is legyilkoltatod, akik nem értenek egyet veled?
Ehh, kár a szóért. Befejeztelek, kibaszottul be.
Tisztelet Mt!   Volna egy olyan gondom. Én egy márkaszervizben dolgozok. mint karosszéria lakatos. Csináltam egy autót, amivel ki kellett menni próba útra (olyan munkát csináltam ami indokolta a próba utat). A próba út során vezetett autóban fel villant egy "STOP" felirat,…..
Interlock (törölt) 2012.07.21 14:21:06
Nálunk a műhelyben alapszabály volt, hogy ha olyat művelt az autó, amit a szerelő nem tudott azonnal lekezelni, akkor rögtön félreállva, leállítás után személyes vagy telefonos segítségkérés volt kötelező - aztán lehet, hogy lebaszott a főnök, mert "ilyen egyszerű dolgot se tudsz", de onnantól a felelősség az övé volt. Ezt a főnök tudta is, így bizonyos autókba csak bizonyos emberek ülhettek, meg, ha volt erre idő, az "utánpótlás" ismerkedhetett a technikával az anyósülésről. Az első villanásra le kellett volna állnod, más ember vagyontárgyában ülve nincs helye a jelek felülbírálatának; neked ez a tanulság, főnöködnek meg az, hogy az utódodnak (és az egész műhelynek) ezt a szájába rágja. Lehet, hogy nem rúg ki, és megúszod minimális ráfizetéssel, de ez már inkább attól függ, hogy a saját dolgodat mennyire érted, mennyire érez téged nehezen pótolhatónak.
Pár perc alatt amúgy nem lesz hengerfejes egy víz nélküli motor, legfeljebb, ha szó szerint kitapostad a belét; véletlenül nem víz nélkül, leeresztett rendszerrel indultál el, mert pl. a motor ki volt emelve előtte? Amennyiben igen, akkor főként az az ember a felelős, aki a járművet menetkésznek nyilvánítva kiengedte, de ettől még a te sarad is lesz.
Sok fog múlni az általunk nem ismert részleteken, na és persze a főnökön; aludjatok rá párat, aztán az összes érintett bevonásával üljetek össze, beszéljétek át, és ha mindenki a jó helyen enged egy keveset, úgy lehet a legegyszerűbben megúszni. Nálunk volt egymilliós kár egy helytelen emelés miatti lecsúszás okán, főnök szerzett új garnitúra támasztólapot, a két érintett melós meg pár hónapon át párszor ingyen túlórázott, és mostanra alig emlékszik valaki az egészre.
Úgyis csak az nem hibázik, aki nem csinál semmit.
Interlock (törölt) 2012.07.21 14:45:44
@Tragad: csendben megjegyezném, hogy a vízhőfokmérő érzékelője többnyire a hengerfej oldalán vagy mellett van, a termosztáthoz közel, elsődleges mérő-, illetve hőközvetítő közege a hűtővíz. Ha nincs víz, csak annyira tud melegedni, amennyire a szerkezeti anyagok hővezetése lehetővé teszi; tulajdonképpen szelepet és gátat lehet égetni, sőt, dugattyútetőt is lehet olvasztani, mire a műszer - szinte egyik pillanatról a másikra - kiakad. A régi motorok sokszor túlélték az ilyesmit, újabbaknál az a pont, amit már a műszer is jelez, jellemzően a vég utáni állapot, belül akkorra már reszeltek.
Varánusz Egy oligarcha siráma 2012.07.20 01:40:00
Földesi Szabó László egy fasz. Bővebben olyan díszfasz aki komolyan hiszi,hogy sajnálatra méltó oligarcha lehet. Mert ő tartotta az omertát mindhalálig, cserébe meg a haverek megvédik, stafírungozzák a családot, időnként házhoz rendelik az elhagyott celeb barátnőt a kis…..
Interlock (törölt) 2012.07.21 01:39:38
@a szív fészkei: "de bezzeg Demszkyt mit egyelitek"

Drága nénike!
Bocsánatot kérek a zavarásért, csak annyit szeretnék megemlíteni, hogy ha még egyszer alap nélkül be tetszik engem sorolni mindenféle egyelős társaságba, akkor macskaszarral ültetem be a néni kitépett málnáinak helyét, a nénit pedig fokhagymás halolajjal fogom lespriccelni a metró peronján, aztán persze jól elszaladok, ahogy később mindenki más is el fog.
Én értem és tisztelem a hajlott kort, de ha máshogy nem megy, tessék már jegyzetelni, ki mit mondott; ha a néninek ehhez a szerény nyögdíjból nem futja íróetvaszra, jegyzetfüzetbe burkolt tollat nagyon szívesen bedobok az ablakon, persze, kőre kötve az egészet, hogy biztosan átjusson az üvegen.
Nagyon szépen köszönöm a megértését, odaadó tisztelettel:
Pistike

Nnna :-)
Interlock (törölt) 2012.07.21 02:23:58
@a szív fészkei: ó, hányan nem tudják... Van FB-d, nézz szét pár híresebb celeb lapján, garantáltan találsz olyan rajongókat, akik átveszik az illető mondatait, öltözetét, azzal dicsekednek, hogy valamelyik film egy jelenete alapján van berendezve a lakásuk, meg ugyanígy rúgták ki a pasijukat / nőjüket, satöbbi. Meg vannak zakkanva ezek, nem, hogy nem érzik a különbséget, hanem egyenesen azt az életet akarják élni, azt a szerepet akarják köztünk játszani, amit egy filmben látnak. És mindig tetszik valakinek a negatív szerep is, ami mellé könnyen odaáll az a borzongató érzés, hogy ő tudja, mire készül, de másoknak sejtelme sincs róla...
Dugig vagyunk pszichopatákkal: index.hu/tudomany/2012/07/19/az_autosok_6_-a_szadista_gyilkos/
Vastagbőr Piknik és konfetti 2012.07.18 13:01:00
Sajnos már rég volt egy igazi jó kis performansz, olyan sírvaröhögős önégető politikai akció, ami mindenhonnan nézve vérciki az előadóra, aki márpedig teljesen komolyan veszi magát, és fapofával képes végigcsinálni a legóvodásabb szintű baromságot is. Tegnap a szocik…..
Interlock (törölt) 2012.07.19 00:25:57
@No_Fidesz_No_Problem: ha van valami, ami kezd kibaszottul unalmas, ugyanakkor kurvára idegesítő is lenni a közéletben, az a relativizálás. Párt- és oldalfüggetlenül, nézőponttól függetlenül, a függetlenektől is függetlenül. És ez úgy az én véleményem, hogy közben még sokan mások szerint is.
Annyiban igazatok van, hogy így el lehet kerülni az aktív munkát, sőt, az MSZP megkerülhetetlenségébe vetett vakhitre hivatkozva ellen lehet állni mindenfajta külső / belső változási igénynek, kívánságnak is; amikor valami gecikínos, szó se róla, van hová mutogatni.
Költői kérdés: ha a matek-képleteket az összevissza szemtengelyűtől lopva erősödésként értékelik a stagnálást, plusz jó nagy arccal előre isznak a medve bőrére, akkor milyen kormányzást vártok tőlük? Felelőset, hozzáértőt? Vagy mindegy, mert ha no Fidesz, no problem?
Hangyák nem tepernek így a földre szórt cukorért, basszátokmeg...
Még mondja valaki, hogy semmi értelme százmilliárdokat köztévére költeni. Szerintem Untermanszky Péter riportsorozata minden pénzt megér, sőt, még annál is többet. Ez ugyanis a többcélú felhasználás magasiskolája: Untermanszky ábrázatát átveszik a kutyaiskolák, az ebek a…..
Interlock (törölt) 2012.07.17 01:51:01
@a szív fészkei: én nem jártam utána, de nincs sok illúzióm egy laborvizsgálattal kapcsolatban.
Ha van valami tetőfelület, csatornát rá, és (algásodás ellen fekete falú, pl. festett) tartályba a vizet - ezt még a potenciális vevők is jobban szeretik, mint azt, hogy "... és ha locsolni akarsz, itt az 1500 Ft/m3-es félcollos csatlakozás, ugyanennyi a csatornadíj minden köbméterre, na de anyagilag tönkremenve zabálni ebből a paradicsomból, aaaaaaz megfizethetetlen..." :-)

Lászlóné, meg Eltolcsy a gyereket is visszavetnék a növésben, nem hogy a paradicsomot, úgyhogy csak óvatosan. Az asszony volt nemrég a nagyfaluban, hozott haza Metro újságot, az elején ott volt ez a mindenre ferde szemmel néző mágus; arra pucoltunk krumplit meg répát, aztán ahogy kivittem a tákolt komposztálóba a maradékot, el kellett mennem a paradicsomok mellett, hát, némelyik karót kiszaggatva menekült; fele a kerítésdrótokon halt mártírhalált, másik fele meg azon átjutva, a szomszéd tyúkjainál. Jóllehet a papírt végül a kukába dobtam, egy kicsit még fosok attól, hogy a fénykép által szemmel vert krumplihéj miatt valami baja lesz a komposztáló fölött magasodó diófámnak...
Interlock (törölt) 2012.07.17 02:11:58
@a szív fészkei: "A TV2 tulajdonosa 81.5 százalékban az SBS Broadcasting Europe B.V., 16.0 százalékban az MTM-TV2 Kft. és 2.5 százalékban a holland Danube Broadcastiing"
Holland négyötöd. Ez az a pont, amikor azt szoktam mondani: hagyjátok a sajtószabadságot a picsába. Annyira létezik, mint amennyire a tulajdonos mohósága, pénzszeretete lehetővé teszi. Ugyanígy feküdt le a Google Kínának - jó pénzért a média az első, amelyik képen szarja a saját elveit, és a közönség elvárásait egyaránt.
Interlock (törölt) 2012.07.17 03:38:29
@épészmérnök: az a baj, hogy hiába szar a mostani modell, országszinten ezt már nem igazán lehet kezelni: a környezettudatos termelés a fétisként tisztelt GDP esését hozza, azt meg nem vállalja be senki, mert a vetélytársak felől érkező nyomás túl nagy lenne. Az egész világnak kéne váltani, ahhoz meg túl sokan vagyunk, és túl nagyok az igények...
Amikor azt mondod, közös az ellenfél, hozzá kell tenni: nekünk. A döntéshozóknak ugyanis egész más az ellenfelük, tulajdonképpen mi...
Szemben a Fidesszel, Jobbikkal, MSZP-vel és DK-val, egy új ellenzéki pólus alakult ki a közvéleményben, a radikális demokratikus megújulás pólusa. A következő cikk egy háromrészes sorozat első darabja. Az első részben bemutatjuk a magyar politikai rendszerben formálódó új,…..
Interlock (törölt) 2012.07.16 22:18:23
@pánpéter: hm... pont azon gondolkodtam, hogy abból a 99753 emberből, akik FB-n "bevállalták", vajon miért nincs itt ezer, hogy a kétkedőket meggyőzzék; Mandineren ilyenkor már online vérontás menne...
Talán
- nem tudnak mit hozzátenni, nincsenek érveik: elég nagy baj
- öntelten azt hiszik, igazuk van, és mások úgysem értenék: elég nagy baj
- a Fidesznek dolgoznak, cél a lázadozó baloldaliak egy helyre gyűjtése, megfigyelése: ajjaj
- nincsenek is olyan sokan, de azok sem érnek rá kommentelni

Gyerekek, az aktív viták felvállalása nélkül titeket tényleg megesz a penész '14-re, és még csak nem is más lesz érte a hibás.
Interlock (törölt) 2012.07.16 22:24:12
@ccactus: azzal se leszünk sajnos előrébb, ha megint olyanok ülnek bársonyszékbe, akik kivárásra játszanak, a kisujjukat sem mozdítva közben. Sőt, az a mocsok orbanista, aki ezt a szemükre meri hányni.
Interlock (törölt) 2012.07.16 23:06:14
@Unionista_: nem rosszabb jóslat ez sem, mint amiket ezen kívül hallani lehet :-)
A második, szatellites elméletet már hallottam, igaz, sosem néztem utána (történelemből meg rossz vagyok). A stabilabb nyugati gazdaságok közül én talán kivenném a briteket, valamiért az az érzésem, nemsoká meglesz nekik is a maguk baja (skótok és észak-írek is nyöszörögnek, a fél országuk helyett idegenek dolgoznak náluk, a pénzvilág megregulázása pedig betehet rendesen, a City-n túl is).

Én Bajnait önmaga miatt nem tartom képesnek arra, hogy megnyerjen egy választást. Azt az egy évét, ami miatt oly sokan bíznak benne, túl kevésnek tartom ahhoz, hogy mint sikeres és erős politikusról, pozitív véleményt mondjak róla. Kampányolni, majd győztesként irányítani konfliktusokat jelent napi 24 órában, és az a csendes ember - szerintem - erre nem alkalmas, nem tudná úgy megtalálni a hangot a társadalom egyes rétegeivel, ahogy arra szükség volna. És ezt szerintem ő is tudja, talán nem véletlen, hogy máig észrevétlen - nem hinném, hogy egy eleve bukásra ítélt meccsbe beszállna.

"a mostani migránsok 2020-2030 körül hazatérnek"
Illetve, 2030-ra a gyerekeink is felnőnek, és ha mákunk van, addigra megtanítjuk nekik mindazt, amit a saját bőrünkön "kísérleteztünk ki" a nehéz évek alatt, egyik politikai szektától a másikig verődve, vagy épp mindegyiktől távol maradva. A világgazdaságot még tíz évig stagnálni jósolják, szóval addig fel lehet kötni a gatyát.
Lassan kezdenek nyilvánosságra kerülni a spanyol bankmentőcsomag részletei. A hírek szerint 2013 júniusáig több részletben, nagyjából 100 milliárd euróra számíthatnak a pénzintézetek, ami soknak tűnhet, például a magyar IMF hitelkeret fényében, valójában azonban elenyésző…..
Interlock (törölt) 2012.07.16 18:00:21
@KANADA: azért én kíváncsi lennék a véleményedre egy gigacég élén, sokmilliárdos tulajdonnal a hátad mögött (és minden befolyással, amit ez megad), ha szembesítenének azzal, hogy innentől se fizetés, se részvényopció, semmi, mert elérted a limitet...
Nem az egységesítés a megoldás, hanem a pénzemberekbe kellene annyi intelligenciának szorulni, hogy a fenntarthatósággal foglalkozzanak a profitmaximalizálás helyett.
Interlock (törölt) 2012.07.16 18:38:02
@billy reed: aha, pont ilyenek, tényleg :-)
Mindenesetre, akik a verjük agyon - osszuk szét vonalon mozognak, baromi nagy tévedésben vannak, és nem látják, hogy csak újratermelnék az egészet.
Interlock (törölt) 2012.07.16 22:01:59
@David Bowman: szerintem az állam ilyen szinten ne szóljon bele piaci szereplők dolgába, mert abból csak a baj lesz (pl. Kína úgyis lekoppintja a terméket, és elárasztja vele ezt az országot is féláron, oszt' nem hogy hazafelé nem adózik, de még tönkre is megy a cég).
A cég székhelyének adóparadicsomokba költöztetését tiltanám, de ez sajnos csak akkor lenne eredményes, ha az egész világ így működne (magyarul, likvidálnák ezeket a paradicsomokat), ami meg esélytelen.
A tőkéseknek kellene felfogniuk, hogy ha nem elgszenek meg a "tisztes haszonnal", hanem az utolsó centet is kicsavarják mindenből és mindenkiből, akkor előbb vagy utóbb robbanás lesz, és kollektíve megyünk a levesbe. Csak hát ehhez is az kellene, hogy a világon mindenki így gondolkodjon.
Mekkora bálvány, előtte az állvány, fogja a mikrofonját, Remeg a drága, az oligarchája a sarokba dobva ég. Jó ez a lány, semmiben nincs hiány, gyere a csápjaiddal fond át! Meleg a hála, jó Lajos nála, pedig nagyon korcs keverék. (via) Kedves elempés pajtások! Ez a…..
Interlock (törölt) 2012.07.12 23:36:11
@keresztanya fabi(en): a családnak lesz hely, ha jönni akarnak (igaz, nélkülük én sem mennék), de azon kívül, fene tudja. Publikálnám a terveket, de az irányt, amerre indulok, nem...
Interlock (törölt) 2012.07.13 00:17:12
@simple observer 1.0: az az igazán sajnálatos, hogy te négymillió passzív szavazó, ismerten aktív Fidesz, és szemmel láthatóan nyögdécslő ellenzék mellett viszont gondolkodni sem vagy hajlandó ilyesmin. Eret is vágsz magadon, ha az, amiért ennyire kepesztesz, nem jön be?
Régóta nem a kánaánba való beülésről szól már ez az egész, tudod ezt te is nagyon jól; a minőségi csere volna a lényeg, ha el lehetne érni valahogy. Dialízis helyett donorvese.
Kusza Szem elmebajának újabb állomásához értünk: tündérmese helyett háborús naplót írt a hős. Hol máshol tette volna, mint a bárminek teret engedő nyomtatott Heti válaszban. De, róluk ugye tudjuk, természetes orbánizmus rulez.  Szóval Gyurci szerint 1940. május tizedike…..
Interlock (törölt) 2012.07.14 00:48:31
@a szív fészkei: külföldi tulajú céget nem lehet ilyesmivel megfingatni. Több jogászt tudnak megfizetni, mint amennyi embert én összesen ismerek; ha nagy a gáz, cuccolnak, Indiában felhúznak még egy csarnokot, csókpuszi. És még ha meg is nyerne az ember egy ügyet, eladna nekik egy gépet; nem közbeszerzésről van szó, nincs kiírás - a következő melónál a beszerző nem telefonál a kellemetlenkedő beszállítónak, és kész. Legvégső esetben az anyacég méregdrága részlege utazna ide, hogy elvégezzen egy-egy olyan melót, amit most én csinálok, és abba sem lehetne semmiféle jogszabállyal belekötni.
Bele sem fognék egy eljárásba ellenük, a siker esélye pontosan és kereken 0,0.
Interlock (törölt) 2012.07.14 01:05:46
@a szív fészkei: "boldogan vennék Citroent"
Öreg szakik mondogatták anno: franciát meg olaszt a portára soha. Szerelés közben többször adtunk igazat nekik, mint ahányszor nem.
Mostanra úgy módosítottunk, hogy újat ne... mert mintha az autóknál is baj lenne az arányok eltalálásával, a mesterséges intelligencia túlzott erőltetésére gondolva ezalatt, meg arra a népek által nem is látott jelenségre, hogy a fejlesztési fázisok mára szinte szériagyártássá degradálódtak: ha a management évente három lépcsőt vár el, nem számít, hogy tíz éve három év volt egy lépcső a sok teszt miatt, meglesz a terv.
Úgy, ahogy mondtad korábban, semmi nem állhat a haszon útjába, a marketingesek meg majd eladják pozitívan még a visszahívásokat is.
Interlock (törölt) 2012.07.14 01:32:00
@dr. mesterseges szinezek: nekem még sosem volt, és ami miatt igazat tudtunk adni az öregeknek, az a szerelés volt. Mert ha romlékony, az csak jó az üzletnek; na de ne kelljen már egy motort (francia), vagy az elektromos rendszert (olasz) ördöglakatként megfejteni, úgy, hogy mire szétszedte az ember, olyan lesz mind, mint a dobozból kiszedett giliszta: hiába nem teszel hozzá egyet sem, a visszagyömöszöléshez eggyel nagyobb doboz kellene...
A német, amíg be nem gyorsultak a fejlesztési fázisok, mindegyiket verte a letisztult megoldásokkal; ma már hiába a technikai rendezettség, a távol-keleti nyomás miatt felhagytak azzal, hogy legalább a komolyabb gyerekbetegségek a gyárban jöjjenek ki.
Senkitől nem vennék ma új autót.
Meg kell állapítsam: ez is nettó hazugság volt. Mármint az egyéni számlás rendszer bevezetése a nyugdíjmegtakarítások kapcsán. Egy suttyomban elfogadott törvénymódosítás eredményeként ez sem lesz mostanában.Ráadásul szokás szerint sunyin is intézték mindezt Fideszék.…..
sorok között Elrettentő példák 2012.07.12 21:59:00
Eredetileg Kiszel Tündéről szerettem volna írni, de meggondoltam magam.A szigorú börtönbüntetések nem kizárólag a társadalomra veszélyesnek ítélt személyek elkülönítését szolgálják, a szabadságvesztés lehetőségének általában elrettentő ereje is van. A…..
Interlock (törölt) 2012.07.13 00:39:50
@tellybooksah: neked is igazad van, de valahol az ügyészségnek is, mert valahol már el kellene kezdeni megfékezni ezt az egészet; részemről nem bánom, ha egy közéleti szerepet, közvagyon kezelését nyilvánosan bevállaló egyént seggberúgnak a sunnyogásért.
Ha zsebrevágok pár alkatrészt a cégnél, de még a porta előtt berezelek, és visszaviszem, a biztonsági kamera felvételét átfutva másnap szó nélkül fognak kirúgni, pedig semmiféle kárt nem okoztam. És ez így helyes.
Fájjon a feje annak, aki belekeveredett - biztosan nem volt muszáj...
Bándy Kata eltűnése nem véletlenül váltott ki akkora figyelmet, együttérzést és összefogást - még ha ez többnyire virtuálisan manifesztálódott is - mint amekkorát az elmúlt napokban tapasztalhattunk: az őt nem ismerők számára is azonnal nyilvánvalóvá volt, hogy egy…..
Interlock (törölt) 2012.07.12 23:08:06
@Disintegrator Rising: és amikor hirtelen felindulásból, bosszúvágyból, ösztöneinek engedelmeskedve agyonveri a tettest, majd évekkel később elkezdi gyötörni a lalkiismeret - hiszen olyat tett, ami az ő értékítéletébe normális körülmények között nem fér bele -, akkor melléállnál, és azt mondanád neki, hogy ne rágd magad, haver, te tisztességgel öltél? Vagy mondanád azt: ráhagytad, azóta ugyan még kétszer ölt, de mit számít, te megbocsátottál neki? Elkönyvelnéd tehetségtelen lúzernek, ha összeroppanna a teher alatt, és egy nap felakasztaná magát?
A hozzátartozókkal szemben igazságtalan lenne ez az engedékenységed, hiszen a nyakába varrnád azt a felelősséget, ami jogállamban az igazságszolgáltatást illeti. Szerintem.
Interlock (törölt) 2012.07.12 23:26:25
@Disintegrator Rising: antiszociális mivoltomat ismerve engem talán nem, de magamból nem mernék mindenkire nézve helytálló következtetéseket levonni.
Interlock (törölt) 2012.07.12 23:44:31
@Disintegrator Rising: én úgy vagyok ezzel, hogy ilyen eszközöket nem szabad az átlagember kezébe adni, mert lavinát indíthat el. A sértettnek, vagy az áldozat hozzátartozójának épp elég nehézséget okoz a veszteség feldolgozása, gondoskodjon hát a büntetésről az, akit ezért fizetünk; arról nem is beszélve, hogy mi van akkor, ha az egyik szülő agyonütni akar, a másik meg nem. Á, nem jó ez így, legyen büntetés, hatóság által kiszabottan.
De az büntetés, bűnhődés legyen, vidámpark már van elég.
A jövőre hatályosuló új Btk. egyik legvitatottabb újítása a büntethetőség korhatárának 12 évre történő leszállítása. Vajon felkészült-e a magyar igazságszolgáltatás és gyermekvédelem az új szabályozás következményeire, és mi történik majd azokkal a 12 éves…..
Interlock (törölt) 2012.07.12 21:43:50
Nem mondom, hogy nincs logika abban, amit a cikkben olvastam, de van egy szűnni nem akaró érzésem: el vagyunk késve az ideális megoldással.

Visszahallok ezt-azt úgy városi, mint falusi iskolákban tanuló gyerekek tetteiről, és olykor őszintén meg vagyok döbbenve. A tanárok tisztelete olyan szinten nem létezik, hogy az már hihetetlen: a hangos és durva, trágár visszaszólás mindennapos, nem egy gyerek rágyújt óra közben a teremben, vagy veri a farkát egy csinos tanárnőt zaklatva, megszégyenítve. 25-30 évvel ezelőtt az ilyesmit nem merte volna megtenni senki, még a visszaduma is megszűnt egy tanári ordítás, kemény asztalra csapás után; arra pedig gyakorlatilag nem volt példa, hogy a gyerek a szüleivel, rokonaival fenyegeti meg az őt rendreutasítani próbáló tanárt, akik aztán néha elégtételt is vesznek a szerencsétlenen, értelmetlenné redukálva mellesleg azt, amit hivatástudatnak neveznek.
És egyáltalán nem a cigányokról beszéltem, sőt, még csak nem is gyerekkorú bűnözőkről, hanem olyan dolgokról, amiket tulajdonképpen nem jelez, és nem ellenőriz senki.

Sokszereplős lett ez a dolog mostanra. Igen, hibásnak tartom a totális liberalizmust, a "mindent szabad, mert kibírjuk, megoldjuk" elv kritikátlan alkalmazását. Óriási baj kezd kialakulni az általános morállal, és ebben szerepet játszik az, hogy a tanároktól elvették a fegyelmezés lehetőségét, a szülők túl keveset, sokszor semennyit sem foglalkoznak a gyerekkel, a kilátástalanság szétrombolja a környezet pozitív példát mutató képességét, a pénzhajhász média lemondott az értékek közvetítéséről, és így tovább, sajnos hosszan lehetne sorolni, ha alaposan felkészül valaki. Az igazán elszomorító az, hogy ez a morális romlás világszerte megfigyelhető, eltérés a mértékben van; ékes példa erre mondjuk az a német vagy angol fiatal, aki inkább szülei nyakán él munkanélküliként, mint hogy elvégezze a neki büdös, vendégmunkásoknak "fenntartott" melót. Ebből előbb vagy utóbb mindenhol bajok lesznek.

Visszakanyarodva hozzánk, azt mondom, hogy a fiatalkorú bűnözés egy olyan folyamat eredménye, amiben túlságosan előrehaladtunk már ahhoz, hogy csak és kizárólag a nevelés erejében bízva megoldhassuk; ez pedig az a morális romlás, amiről az elején írtam. Az lenne a jó, ha meg lehetne oldani a cikkben bemutatott módszerekkel, ám attól tartok, ez így már nem fog menni. A nevelés sikeréhez annak elfogadása is szükséges; valahogy meg kell oldani azt, hogy egy ésszerű határ után a nevelői jó szó átadja a helyét a retorzióknak, melyek egyértelműen, és ha kell, kellemetlen módon jelölik ki a normalitás határait. Rettentő nehéz feladat mindez, mert itt már nem csak a gyereket kell másfelé orientálni, hanem meg kell küzdeni egyes szülők ellenállásával, és néha bizony rá kell szólni mind a hazai, mind a külföldi jogvédő szervezetekre, hogy átestek a ló túloldalára, vissza kéne kanyarodniuk a reális értékelés irányába. Minden akadály ellenére fel kellene nevelni egy, a társadalmi együttélés elemi szabályait többé-kevésbé tiszteletben tartó generációt, hogy az ő gyerekeik már alapértelmezettként igazodhassanak ezekhez a szabályokhoz.

Csak erőből, az elrettentésre, retorziókra alapozva nem fog sikerülni, ebben biztos vagyok; de ha az elvárható esetekben sem történik semmi a szép szavakon túl, egyszer talán mi fogunk odacsapni. Ha eddig a pontig eljutunk, akkor bevégeztetett az ország sorsa; ne felejtsék hát el a döntéshozók, hogy nem lehet mindent a végtelenségig halogatni, mert annak ára lesz.

@Unionista_: bár sokszor nem értek egyet azzal, amit írsz, de el kell ismernem, ez a sportiskolás dolog nagyon jó ötletnek tűnik: energialevezetés, fegyelem megszokása, kézzelfogható eredmények akarása és tisztelete, önértékelés fejlődése - mindezeket megadhatja, ha jól csinálják. Szép volt, komolyan - a végén nem kellett volna az érintettek körét leszűkítened (mert, mint azt írtam és tapasztalom, nem csak velük van baj), ettől eltekintve hibátlan :-)
Kapják: A nyilvánosság és az NMHH A Tordas Rádió 2010-ben pályázat útján nyert hivatalos frekvenciát mint kisközösségi rádióállomás. Az engedély 500 méteres sugarú körre vonatkozott, ami még a Tordas nevű kistelepülést sem fedte le, így a Rádió a Hatóság…..
Interlock (törölt) 2012.07.11 20:37:41
Interlock (törölt) 2012.07.12 14:24:24
@TordasRádió: az is több, mint a semmi, de valaminek nevezni édeskevés volna :-(
'14-ig semmiképp ne add el a technikát, sosem lehet tudni, mi lesz még itt...
Viktorunk szerint korszakos adót vetettek ki a nagyeszűek a tranzakciós adóval. Korszakos lesz ez tény, legfeljebb nem abban az értelemben válik azzá, ahogy Viktorunk gondolja. Jelenleg úgy néz ki szegény, mint a Lali előtt sámlin kuporgó Király Sanyi, aki követeli a királylányos…..
Interlock (törölt) 2012.07.11 21:27:30
Na, ezt vajon kinek köszönhetjük...
index.hu/belfold/2012/07/11/vissza_kell_fizetnunk_az_eu-s_tamogatast/
Akárki is volt a kurva anyját. Meg még annak is a hétszentségit.
Interlock (törölt) 2012.07.11 22:43:16
@Gábriel angyal: hallottam róla (azaz olvastam), és a nyakam rá, hogy Vitya mester áldásos tevékenysége erősen belejátszik az elosztásba. Szarban van az EU is, eleve idegesek a brüsszeli fejesek, így benne van a pakliban némi törlesztés.
Igaz, főemberünk úgyis a szabad és önálló életre vágyik, hát most megmutathatja...
"Magyarországon az elmúlt években minden állami fejlesztés"
Na, erre azért kicsit összeráncoltam a homlokamat, nem teljesen értve, mit neveznek itt állami fejlesztésnek. Simicska feltőkésítése aláírva, de azon túlmenően én inkább szintentartást hallok mindenkitől, aki nem forráskivonásról, leépítésről panaszkodik...
Interlock (törölt) 2012.07.12 03:53:01
@a szív fészkei: nincs ebben semmi furcsaság, mindig annak a nótáját húzzák, aki fizet; a tömegeket elérő média meg csak a pénzről szól, mindenki tudja. MN épp megszolgálja a pénzét.
A legalja majd jövő évtől jön, készüljetek...
Gaudi Nagy Tamás igazi emblematikus figurája lett a Jobbiknak. Ő képviseli a "miért ne szavazz ránk" vonalat a pártban, remélem a frakció és a szimpatizánsok maradéktalanul elégedettek. Tegnap a Corvinuson az ellenzéki politikusok létező összes hibáját elkövette, a…..
Interlock (törölt) 2012.07.10 04:05:29
@sanyoka: ha a megrúgás után elengedték volna, az szerintem már önbíráskodásnak, bosszúállásnak lenne nevezhető, vagyis nem tartom jogosnak a támadás utáni eleresztés ötletét.
A kutyát azonnal visszavonni, támadót a tömegből kiemelni (elvileg a rendőr is tud futni, aszongyák legalábbis), és hivatalos személy elleni erőszak miatt bevarrni - az jogos lett volna.
Gratulálok annak a bugrisnak, aki tette, de igazán szívből gratulálok a mögéálló Jobbiknak is. Nehogy elhatárolódjanak, nehogy elítéljék a nyilvánvalóan igazolhatatlan támadást (haver gépén megnéztem a teljes videót), nyomják csak a rendőrterroros szöveget - kiváló módja visszakerülni oda, ahonnan jöttek.
A mi kommunistánk jó kommunista, a mi oligarchánk jó oligarcha, a mi tuskónk jó tuskó. Nekem meg lassan kedvem támad dobtárassal szavazni.
Interlock (törölt) 2012.07.11 22:22:48
@Gábriel angyal: "és azóta ugye"
De nem azonnal, ugye. Úgy én is tudnék jófiút játszani, hogy ha nagy a felháborodás, visszakozzt vezénylek.
De a kutyát nem engedtem volna el, annak a szolgálata ott véget ért, irány a doki. Mindenki másé azonban csak akkor kezdődött volna igazán...
Interlock (törölt) 2012.07.11 22:51:49
@Gábriel angyal: amikor nekem magánvéleményem van, akkor arról mindenki tudja, hogy magánvélemény, de egy párthoz köthető politikus számára a magánvélemény veszélyes luxus. Ha nem biztos az igazában, inkább ne szóljon semmit, később attól nem kell mondvacsinált indoklással elhatárolódni.
Öngól volt ez, igaz, sokkal kisebb, mint Gabika Közgépvédő kinyilatkoztatása, élő egyenesben a helyszínről...
Tudtommal van olyan kutya, amit oszlatásra is kiképeznek, Dunakeszin, a kutyatáborban dolgozó ismerős mesélt valami hasonlót. Igaz, az már rég volt.
Na mindegy, emiatt az eset miatt sem rám fog ferdébb szemmel nézni egy rendőr ezután...
A fiúknak fütyijük van, a lányoknak meg puncijuk. A hazai ellenzéknek meg saját ovizsaruja, aki, mint önkéntes Mr. Kimble, igyekszik kigombolni azt a fránya nadrágot, hogy a pisa mégse a csoportban csurranjon el. Nekem legalábbis ez jutott eszembe, mikor Oszkó Péter legutóbbi szavait…..
Interlock (törölt) 2012.07.11 16:27:06
@épészmérnök: akármilyen hihetetlenül hangzik: igen, egy vagyok a noname melósok közül. Műszakbeosztásom páratlan napokon 08-04 között szokott lenni (20 óra, igen), páros napokon 08-22 között, időnként becsúszik egy-egy 19 órai befejezés is, néha a gyereket is látni kell. Ezen beosztás okait úgysem tudom elmagyarázni, bonyolult. Néha ülő-, néha állómunka, de legtöbbször görnyedő-gubbasztó, nem szériameló.
Interlock (törölt) 2012.07.11 19:09:54
@a szív fészkei: általánosítás nélkül néha nehéz beszélni valamiről, de azért ahogy lehet, kerülöm, megpróbálok nem visszaélni ezzel.

Ez a főváros-vidék szembenállás ősi magyar szokásnak tűnik :-), de én különösebben nem szeretném erőltetni. Tény, hogy nálatok több minden van, akár kulturális programokról, akár politikai rendezvényekről van szó; végül is, főváros. Itt, ha őszinte akarok lenni, semmi nincs; egyszerűen nem alakult ki a társadalmi kiállás kultúrája. Ezt tanulni kell, ahhoz meg pofonok kellenek, ébresztőnek. Új Alaptörvény? Ki nem szarja le. Kórházbezárás? Hoppá, nana. Földpályázatok? Finomabban is lehetne, kezd idegesítő lenni. Ilyen valami ez a tanulási a folyamat, sok-sok, közvetlenül érezhető pofon után egyszer eljön az a pont, ahol elég volt, megyünk, adott esetben másokért is megyünk. De ehhez idő kell, beleértve azt is, hogy a kontroll elfogadását, a tömeg megmozdulásának kordában tartását is tanulni kell. Ti, fővárosiak ebben előnyben vagytok, sok ember van összezárva (minden hír gyorsabban terjed, jobb az egyetértő per négyzetkilóméter arány, utazni se sokat kell, ráadásul az igazi gennyládák is helyben vannak), ismert és elfogadott eszköz a tüntetés, és így tovább.

Bajnait itt szétszednék, ebben biztos vagyok; ha nem, akkor csak azért nem, mert mégiscsak öltönyös, azokkal meg sose lehet tudni, mire képesek. Ez ellen csak úgy védekezhetne, hogy eleve válogatott helyszínen jelenne meg (pl. egy hotel nagytermében), ahová a hőzöngők, hangadók eleve el sem mennének; kiállni egy kis falu omladozó kultúrházában a nép elé nem olyan könnyű feladat, erőt, hitet, akaratot kell sugározni, nem tudok rá jobb kifejezéseket. És aki igazat akar mondani, annak bizony fel kell kötnie a gatyát a színpadon, mert tucatnyi olyan előtt fog állni, akik a munkanélküliség, az éhenhalás elől kamurokkantságba, elvárt szociális segélyezésbe menekültek, és ezeknek a fele nem akar még egyszer dolgozni. Embert próbáló feladat az ilyeneket meggyőzni valamiről, ezt ráadásul személyes tapasztalatból mondom - van pár ember, akiknek emiatt már köszönnöm sem kell.
A felzárkóztató pénzekkel sosem volt bajom, csak érjen célt. Ahhoz azonban nem csak a döntéshozókat lehet kritizálni, van helye az elvárások megfogalmazásának a másik oldalt illetően is.

Gondolkodtam már azon, mi lenne, ha a fiam egyszer csak más fiával állítana haza... Azt hiszem, nem volna szabad ellene szólnom, hiszen az ő élete, de az enyémben törés keletkezne, és nem tudnék szabadulni attól a gondolattól, hogy valamit rosszul csináltam. Ez egy olyan hegy, amit nem szeretnék megmászni, de ha nem lesz más lehetőség, meg fogom tenni.

Restség? Nos, igen. Az elején említett tanulási folyamat elején tartunk, a dolgok haladását késlelteti az a tény, hogy nyitva van az út külföldre, és aki kezdi kibírhatatlannak érezni a jelenét, az bizony lelécel. Azok mennek el, akik jobban ráláthatnának dolgokra, akik elmagyarázhatnák másoknak, minek mi a veszélye, a következménye. Minden kollégával igyekszem beszélgetni, aki szóba áll velem (nem könnyű, munkásruhából indítva), és tőlük jön át az, amit te restségnek hívsz. Az emberek nem hisznek abban, hogy hatásuk lehet a folyamatokra, döntésekre, és tulajdonképp önvédelemként fogják fel azt, hogy a nyüzsitől távol tartják magukat. Azzal szoktak hárítani, nincs nekik erre szükségük. Na de a gyerek jövője, kérdezek vissza; a válasz az, hogy majd lesz valahogy, az a gyerek dolga, jobb esetben egy fasztuggya, és hümmögés. És emiatt szoktam azt mondani, hogy baj van a demokrácia rendszerével, hiányzik belőle a visszacsatolás, hiányzik belőle az, hogy érdekeltté tegye az embereket magában az érdeklődésben, az információgyűjtésben - más szóval a tanulásban.
Régen gyakrabban, ma már alig futok neki annak, hogy másokat győzködjek, vagy - ez is hülyén hangzik - felvilágosítsak. Általában nem értik, hogy éjjel-nappali meló, gyerek, házfelújítás, nyelv- és szakma tanulgatása közben mijafaszé' foglalkozok még ezzel is, ahelyett, hogy hangládát barkácsolnék, vagy játszanék valami süket netes játékkal. Meghallgattak, legyintettek, velem mérgelődtek - a hátam mögött meg röhögtek, hogy nemsoká jön értem a fekete autó, túl nagy a pofám. És hiába küldözgettem linkeket innen-onnan, a nagy többség a tálcán eléjük tett dolgokkal sem foglalkozott, bele se néztek, mint az utólag kiderült. Nehezen haladunk, ha egyáltalán haladtunk is valamerre. Mégsem verhetem őket, hogy olvassanak és értelmezzenek, bármennyire is szeretném néha...
Interlock (törölt) 2012.07.11 21:05:38
@a szív fészkei: a Tordas Rádió esete felháborító; amennyiben a cikk igazat ír (és nincs okom feltételezni, hogy hazudik), akkor az nagy gáz. Ami még nagyobb gáz, az az, hogy van alatta négy komment, pedig biztos több embernél van net Tordason.
Erről, meg a magyarnarancsos témáról beszéltem, amikor azt mondtam, van még mit tanulnunk. Az egyik komment szerint Magyarországon nincs hagyománya a szabadságnak, telitalálat ez a kifejezés. És hát, politikusi nézőpontból ideális helyzet...
A Klubrádió keményebb dió, már ami a megítélést illeti. Nem igazán követtem az esetet, de nekem úgy tűnik, hogy Annamarisék kekeckedtek egy kicsit (elvégre, magyar hivatal, azok szeretik az ilyet), a rádió meg kicsit rájátszott, feszítette a húrt a szándékos nem fizetéssel, aztán csőbe húzta magát, törlesztett a hivatal egy kicsit.
Orbán helyében én mindkét esetről beszámoltatnám Annamarist, és alighanem jól le is cseszném. Az ellenzéki rádió (akárcsak az ellenzéki blog) tök jó találmány, erőfeszítés nélkül tudhatja a hatalom, hogy hol van az ellenzék...
Azon gondolkodom, ellenzéki pártok nem kezdeményezhetnek ilyen beszámoltatást? Vagy nem ilyesmikért fizetjük őket?
Vagy már nincsenek is ellenzéki pártok?

A sofőrt valami szemellenzős, begyepesedett agyú, dugatlan / kókadtfaszú, megkeseredett ember rúgathatta ki, akinek fizikailag fáj, ha másnak valami jó. Sok van ilyenből itthon, a régi rendszer gondolkodásmódjának maradékai mind. De úgyis kipusztulnak egyszer...
Mellesleg, ha az emberek tudnának beszélgetni egymással akár egy buszon is, nem is hiányozna senkinek egy vicces sofőr. Madridból Avilába mentem vonattal, be nem állt a népek szája, egy angolos érdeklődő még nekem is jutott.