Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Ehhez a cikkhez nem lehet hozzászólni

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  Tele lett a Facebook-falunk a Rakonczay Gáborról szóló hírrel, a fórumokon és mikroblogokon is ömlött a vele kapcsolatos okoskodás. A hír olvasottsági adataiból szerkesztőként azt láttuk: az azt elolvasók mintegy fele a Facebookon is ajánlotta ismerőseinek. Néhányan…..
Talán nincs is jobb példa arra, mennyire marginális, kicsi piac a miénk, mint a Hyundai i40cw. Eladni sokat úgysem fognak belőle, ezért legalább az árát úgy lőtték be, hogy biztosan ne veszítsenek rajta. Ezzel meg is ásták a sírját idehaza. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Ehhez a cikkhez nem lehet hozzászólni 2012.02.10 01:05:35
"Ebben a blogban jelenleg nem kommentezhetsz."

A Mortadella nevű hozzászólót a szerkesztőség letiltotta, így ezen a néven teszem közre a hozzászólását:

No, látom, többeknek bigott meggyőződése lett, hogy a fenti hozzászólásom alapján Hyundai bértollnok vagyok.

Ezek szerint aki kritikát fogalmaz meg Európában egy koreai márkát - véleménye szerint - álságosan véleményező - EU autóipari? - bértolnok írásával szemben, az csak anyagi érdekeltség okán teszi/teheti.

Talán mégsem annyira elveszett a KIA-Hyundai perspektívája - most jött velem szembe a cikk:
www.origo.hu/auto/20120209-kinai-auto-kerult-az-eladasi-lista-harmadik-helyere.html

A jó öreg európai autógyártás világszinten nincs annyira az élen, mint amennyire a fenti, eredeti cikk azt sugallja.

Ugyanakkor imádom az európai autógyártókat, nekem a bajom továbbra is a cikk-kel, az alkotójával és azzal, aki ilyen cikkeket kienged a nyilvánosság elé.

A kitiltás megerősíti a hozzászólás írójának abbéli véleményét, hogy olyan véleményt írt le, amely a szerkesztőség békés hétköznapjait megzavarta. Ez nagy megelégedéssel tölti el.

Ami a Totalcar szerkesztőségénél a kitiltást előidézte:

"
mortadella 2012.02.09. 11:51:03
"Tény, hogy szemre szép megoldás, de nem szeretem, ha a térdemmel támasztom a középkonzolt." - ez most blog vagy relatíve objektívnek szánt cikk? Mert ha blog, akkor, basszus, minek takjátok ide?!?

"enyhén giccses" - lásd előző bekezdést, melyik esztétika kurzuson vett részt az író? Akkor talán elhinnénk, hogy objektív akar lenni.

"a pillanatnyi fogyasztásmérőnek sok értelme ebben a formában nincs" - hogy miért, az titok.

"tesztautónk ára ezek nélkül is verte a nyolcmilliós határt" - agresszív tulajdonságú autó, ráadásul verekszik, újabb negatív "sugallat".

"Az alapmotort nem véletlenül hívják annak" - ez Nobel díj szint.

"A Távol-Kelet sajnos annak idején elaludt + (ismételten, hátha elfelejtettük volna: Ez a vonat egyre inkább távolodik, ha lekésik, az európai gyártók utolérhetetlen előnyre tesznek szert e téren.)" - ahhoz képest, hogy alszik, még így is őket kémleli a VW főmuftija a nemzetközi kiállításon, Európában a legnagyobb fejlődést ez elmúlt pár évben - a jelentősebb gyártók közül - a koreaiak érték el. Viszont negatív hírként megfelelő a fogalmazás. És mi az hogy utolérhetetlen? Bezár a KIA-Hyundai? Beolvad a turbó motorokkal 2012-ben rendelkező egyedüli túlélő, turbó motorral rendelkező autógyárak valamelyikébe?!?

"Bár ezerhatszáz köbcentiből 135 lóerőt feltöltés nélkül kihozni nagyon szép eredmény, de megszámolni nehezen fogjuk őket, ahhoz 6300-as fordulatszámra kell forgatni a motort." - Több, mint 100 éve a benzinmotorok jellemzője ez a tulajdonság, a ma gyártott motorok jelentős hányada turbó nélküli. Ennyire nem számolni a valósággal, csakhogy fikázni lehessen megint, csak gratula.

"Ezt pedig nagyon nem szereti és a fülnek sem jó. " - lásd előző bekezdést. Egy motort 6300-on pörgetni, nem szeretetből és akusztikai élvezetből szoktak - kivétel van, de nem abban a kategóriában, amibe hivatkozott európai "szentautók" tartoznak.

" A 164 newtonméteres nyomatékhoz 4850-es fordulat kell. Gondolom, nem nehéz kitalálni, hogy a legkisebb dinamizmushoz is oda kell lépni neki rendesen." - 1.4 Astra 4500 a maximális nyomaték. Az benzines autóknál száz éve oda kell lépni. Ebben mi a kivetnivaló? Hogy az egyik koreai?

A turbóval ellátott benzines autóknak a tartóssága, a rendszer szinten felmerülő felújítási költségek ismeretlenek: jellemzően 2-3 éve jelentek meg a piacon - óriási felelőtlenség, butaság, a fogyasztói igények számba nem vétele, úgy áradozni róluk, hogy a kockázatokat elhallgatja az író.

"tartalékai azonban nincsenek" - akkor a többi, hasonló motorral, nagy számban eladott "szentautóknak" sincs. Viszont fikázni lehet a koreait.

"szándékosan fixen 130-ra állított tempomattal" - szándék nélkül hogy képzelendő el a Budapest Pozsony tempomattal?

"Ezt a valóságban 125-ös tempót a költségkímélő hatodik fokozatban is tudta tartani feleséggel-gyerekkel és megpakolt csomagtartóval." - síkságon, Tatabánya dombjaitól eltekintve, ez aztán a hír. Annyira erőltetett, hogy már az feltűnik, hogy miért kell egy koreai autót ilyen erőltetetten "dícsérni". Mert ennél nagyobb dicséretet nem lehet róla írni? Manipulációból jeles.

"A kombinált – 7,6 literes – fogyasztás a gyár által megadott 6,4-hez képest persze több." - Persze? Újabb hangulati elem, mert persze nélkül objektív lenne a mondat - így nem. Az egy másik kérdés, hogy minden autóra igaz (kivétel biztos van), hogy többet fogyaszt, mint a steril szabványmérés. A "persze" szón kívül nem nagyon látom értelmét ennek a mondatnak, lévén, hogy minden egyes tesztben ezt le kellene írni - de akkor azt is, hogy megvan a négy kerék.

" A kormány a funkcióját ellátja, végül is oda megy az autó, ahová akarjuk, de a középpont körül kicsit szorulós, majd hirtelen könnyedén esik jobbra-balra." - Oda megy az autó, ahová akarjuk?!? És ez információ? Az író találkozott egy olyan tulajdonsággal, ami - titok, hogy miért - negatív számára. Miért kell a "de"? Mert koreai?

"ám teljesen átlagos kombi legyen" - és itt az "ám" nem a negatív kisugárzásról szól? De igen. Egy átlagos európai autó egy koreai gyártótól? Még szerencse, hogy alszanak.

"a beltérben végleg a farkába harapott a koreai kígyó"
"Ez igazán ne vegye el a kedvüket tőle, mert tulajdonképpen nem rossz autó."
- No comment.

Csak tisztázandó: nem imádatom tárgya a koreai autógyártás, még csak üzleti kapcsolat sem köt hozzájuk.

Lehet, hogy valamiben jobbak, másban rosszabbak. Drágábbak, olcsóbbak.

Ami bicsaknyitogató, az a cikk manipulatív szubjektivitása.
"