Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Kocka Pocok

3 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nagyon szerettem volna azzal kezdeni, hogy a legjobb multivitaminok, de annyira szerény a választék, hogy egy márkát tudnék csak jó szívvel ajánlani a következőkben részletezett szempontok alapján. Így marad az összefoglaló táblázat a végén, ami megmutatja, hogy mi mennyire "jó".  A multivitamin…..
Kocka Pocok 2020.11.01 10:37:36
@Kovacs Nocraft Jozsefne: K-vitamint több is tartalmaz, csak főleg K1-et. De jó észrevétel, gondolkodom, hogyan tudnám jelezni, ha lenne benne K1, hiszen abból is alakulhat a szervezetben K2. Bár a K1 mennyisége is nagyon elenyésző ezekben a termékekben - kivéve azt a pár szerencsés kivételt. Ahol kérdőjel szerepel a mennyiségnél, ott a gyártó nem tüntette fel, hogy mely K-vitamin(ok)ról van szó és mivel a gyártó honlapján nem szerepel a valós kémiai összetétel, még abból sem tudom megállapítani. De mihelyst egy üzletben kézbe vehetem ezeket, javítani fogom a kérdőjeleket a valós tartalomra.
Kocka Pocok 2020.11.01 14:12:56
@bruticsello: Mondjuk úgy, ez egy "jobb" termék. 12 vitamin, 8 ásványi anyag, 4 egyéb (karotinoidokat itt se számítva külön). Természetesen vannak benne egymás felszívódását akadályozó anyagok, ez gyakorlatilag elkerülhetetlen ilyen számú ásványi anyagnál. Bár ennek a kockázatát lehetne csökkenteni több tablettás készítményeknél (pl. reggeli/esti adag eltérő összetétellel), de ezt itt sem használják ki.
(Szokatlan, hogy a C-vitamin egyik hordozóvegyülete kalcium-aszkorbát, ebből akár kalciumhoz is hozzájuthatnák, ám ez csak pár mg-ot jelenthet.)
A rossz felszívódású vegyületek száma 1 (magnézium-oxid), illetve a szelénhez rossz és jó felszívódású vegyületeket is használtak, de ez esetben a többi készítménynél is figyelembe vettem az "igyekezetet", úgyhogy nem számoltam a gyengén hasznosuló ásványi anyagok közé.
Benne van az összes B-vitamin és a B9 ráadásul folátként.
470 mg C-vitamin és 2000 NE D-vitamin valóban jónak számít, bár ilyen mennyiségű D-vitaminhoz már nagyon kéne az a K, amiből viszont nincs egy szál se a termékben. De legalább vannak vegyes tokoferolok...
Kocka Pocok 2020.11.03 17:04:02
@Zomborácz Zoltán: @mad823: Teljesen átérzem azt, hogy jó lenne, ha lenne egy tuti termék és reméltem is, hogy ez lesz majd munkám gyümölcse. De ha a magnéziumnál volt öt nagyjából objektíven mérlegelhető szempont, itt a sokszorosa van, közte számos szubjektívvel, hiszen szervezetünk állapota eltérő, az igénybevétel eltérő, elvárásaink eltérők, bankszámlaegyenlegünk eltérő, az étrend-kiegészítőkbe vetett hitünk eltérő.
Az, hogy ha már van ásványi anyag a készítményben, akkor legyen jól felszívódó vegyületben - objektív elvárás. Az, hogy B-vitamin terén milyen adagolási irányzatot szeretnék követni - szubjektív elvárás. Az étrend-kiegészítők piaca folyamatosan alakul, termékek jönnek és mennek, hasznos, ha nem kell arra várni, hogy valaki megmondja a frankót.
A legtöbb multivitamin egy kompromisszum: mit szeretnék megkapni és miről mondok le.
Mivel a legtöbb összehasonlítás a hatóanyagok számára vagy mennyiségére fókuszál - ami a fent leírtak alapján szinte semmit nem mond el arról, hogy hasznos-e a készítmény - próbáltam olyan szempontokat adni a fogyasztók kezébe, amik ténylegesen segítik őket az önálló döntésben. Azt továbbra is szem előtt tartva, hogy semmi sem fekete-fehér, azaz ezek nem 100%-os hatások. Hogy az egyik gátolja a másikat a felszívódásban, nem azt jelenti, hogy az egyáltalán nem szívódhat fel, ahogy egy jól felszívódó vegyületre sem igaz, hogy mindenkiben jól felszívódik.
Talán ez áll a hátterében annak a jelenségnek is, hogy bár a legelterjedtebb készítmények "nem jönnek ki jól" a szempontjaim alapján, mégis számtalan lelkes véleményt olvastam már róluk: sokan nekik tulajdonítják az egészségüket (előtte folyton betegek voltak, de amióta szedik, nem kapnak el semmit), jó a vérképük, jobb a kedvük, állóképességük stb.  A vitaminok jó eséllyel hasznosulnak mindegyik készítményből, s általában nem tudjuk, hogy miből jönne jól egy kis kiegészítés vagy emésztőrendszerünk mennyire van teljesítőképessége csúcsán... Ezért én ezt a döntést, hogy "melyik a legjobb" továbbra is meghagynám az olvasónak.
Utánajártam neked... Magnézium 2020.09.09 16:52:13
A legolcsóbb a hatásosak közül: bolti magnézium pezsgőtabletta A legnagyobb adag a hatásosak közül: Fit&Vital Mg 400 mg magnézium pezsgőtabletta (Müller), Mivolis Magnézium-citrát italpor (dm), vegytiszta magnézium-citrát, magnézium-laktát (GAL) vagy magnézium-aszkorbát (GAL), Magnosolv A…..
Kocka Pocok 2020.09.12 11:10:34
@kvadrillio: A magnézium esetleges gyógyszer-összeférhetetlenségeiről az adott gyógyszer betegtájékoztatója informál!
A bejegyzés azoknak (is) szól, akik orvosuk tanácsára szednek magnéziumot, de nem tudnak eligazodni a készítmények között. Az orvosok gyakran ajánlják a Magnerot-ot, MagneB6-ot vagy írják fel a magnesium citricit. Azonban tisztán tudományos alapon - a hordozóvegyületeket összehasonlítva - vannak gazdaságosabb készítmények is. A bejegyzés segít ezek megtalálásában, illetve abban is, hogy a vásárló haszontalan terméket többé ne vegyen le a polcról. Ugyanis a másik, amivel gyakran találkozom, hogy "az orvosom az xy terméket ajánlotta, de a drogériában találtam egy sokkal olcsóbbat, amiben sokkal több magnézium van" - ugye sejthető, hogy itt a páciens egy jó magnéziumpótlóról vált egy rosszra pusztán tájékozatlanságból...?
Senki nem tanácsol semmit annak, aki nem akar magnéziumot szedni, remélhetőleg a bejegyzést az találja meg, aki már eleve akar. Tény, hogy sokan nem mennek egy vádligörccsel orvoshoz és nem csak mert a lábak görcse akadályoz a mozgásban. El nem ítélhető módon az emberek többsége magától fog arra a következtetésre jutni, hogy talán magnéziumhiánya van.
Vagy egy évtizedig válaszolgattam embereknek a Gyakorikerdesek.hu klasszikuson bizonyos témákban. Én rengeteget művelődtem ezáltal, ám a többiek nem: még mindig ugyanazokat kérdezgetik... :) Ezt a blogot azért hoztam létre, hogy összefoglaljam a főbb kérdéseket. A bejegyzések többszintűek. Akit csak…..
Zoltán telefonszáma megváltozott, ám erről hiába tájékoztatta az ügyfélszolgálatot, az akciós mosógép első kiszállításának lehetőségéről így sajnos lemaradt. És a helyzet később sem lett jobb, rettenetes ügyfélkezelés, kétszer kifizetett ár, mosógép meg sehol. Történetünk kezdetén egy lelkét…..
Kocka Pocok 2019.12.12 22:51:12
Nos, én teljesen hitelt adok e panasznak. Több mint tíz éve vagyok az említett cég vásárlója és és egészen a közelmúltig csak jó tapasztalataim voltak... Idén azonban több esetben is nagyon hasonlóan jártam a levélíróhoz. Lehet azt mondani, hogy na, kapcsolhattam volna időben, meg miért nem vettem meg máshol a terméket ezalatt, de tíz év jó tapasztalattal a hátam mögött, másrészt mivel a vásárlásaim háromnegyedét online bonyolítom, így talán kellő tapasztalattal rendelkezem a webáruházak és ügyfélszolgálatok terén: amikor lezajlottak ezek a hajmeresztő e-digital-os rendelések, gyakorlatilag nem hittem a szememnek. Nem hittem el, hogy ez itt, ma megtörténik. Vagy hogy egyáltalán megtörténhet: hogy "szabadlábon" van egy ilyen üzlet, ami az online kereskedelem világában megengedhet magának ilyen hozzáállást...
A legsiralmasabb sztoriban már kész voltam elhinni bármit az ügyfélszolgálatosoknak, elnéztem azt, hogy folyamatosan önellentmondásba keverednek, amikor arról tájékoztatnak, hogy HOL van a termék, mindig elhittem, hogy most már tényleg azonnal mindjárt rögtön ott lesz az üzletben, mert egyszerűen hihetetlen volt, hogy nem.
Hihetetlen, hiszen naponta vásárolok online és ez a fajta hitegetés, félretájékoztatás és az együttműködés teljes hiánya ismeretlen, új tapasztalat volt számomra. Mint ahogy az is, hogy az ügyfélszolgálat ennyire ne legyen képben. Aztán erre fény derült végül is, hogy van ez, mert egy újabb reménytelen és kétségbeesett telefonálás közepette kinyögte a szegény callcenteres, hogy ha bármilyen infót szeretnék a rendelésemről, a főmenüben csakis 3-tól magasabb melléket válasszak. Merthogy ha csak a folyamatban lévő rendelésem állapotáról szeretnék tájékozódni és így a 3-as menüpontot választom, ott egy olyan ügyintézőhöz kapcsolnak, aki NEM LÁT RÁ a rendszerre, annyit lát, amennyit én is a rendelésem állapotáról - ha belépek a fiókomba. Ahol viszont hetekig néztem az "1/4 Mozgatás alatt" ábrát, miközben folyamatosan raktárkészleten lévőnek jelezte a terméket, egyes világvégi üzletekben akár aznapi vagy másnapi átvétellel.
Tehát ismétlem az utolsó pontot: ha a megrendelésed állapotáról szeretnél érdeklődni és ez alapján választasz menüpontot a telefonos ügyfélszolgálaton, akkor egy olyan ügyintézőhöz kapcsolnak, aki pontosan annyit vagy annyit se tud, mint TE! Egyedüli funkciója pszichológiailag foglalkozni az ügyfél lelkecskéjével. Ezzel egyébként a 4-es menüponton tárcsázott illető is egyetértett.
Ez az egész pechszéria egy másik esettel kezdődött amúgy. Akkor beraktam a kosaramba egy terméket x áron és amire az online fizetéshez értem, már 1000 Ft-tal többe került. Az anomáliát képernyőképekkel illusztrálva bepanaszoltam a cégnél, mire az a válasz érkezett, hogy "rendelését számlázott, átvett állapotban látjuk". Ennyi. Semmi arról, hogy esetleg ez nem éppen egy normális dolog. A második eset volt a fenti, mi nem mosni, hanem porszívózni nem tudtunk ezidőtájt. A harmadik esetnél meg mondhatjuk, hogy már tanultam a dologból: nem fizettem előre és én magam töröltem a rendelést két hét hiábavaló várakozás után. Itt döntöttem úgy, hogy búcsút intek a boltnak.
Összefoglalva, hogy valamilyen recens változásnak köszönhetően mikben teljesít kritikán alul az áruház:
1) A raktárkészlet előrejelzője és a szállítási határidők becslése hamis. Lehet arra hivatkozni, hogy ezek tájékoztató jellegűek csupán, de ha egyszer a webáruházak jelentős többségénél az ilyen "tájékoztató" határidők percre pontosan teljesülnek, sok esetben meg még rövidülnek is, úgy egyértelmű, hogy legközelebb inkább fizetek többet valamiért, csak kapjam meg az előrejelzett időpontban.
2) Az ügyfélszolgálat abszolúte nem szolgálja az ügyfelet, a legtöbb ügyintéző csak boxzsáknak van ott, jogosultság hiányában valós információval egyszerűen nem rendelkeznek a rendelésekről.
3) A telefonos menüt szándékosan úgy építették fel, hogy a rendelés állapotáról érdeklődve a boxzsákokhoz irányítson, miközben a több jogosultsággal - és így információval - rendelkező ügyintézők különféle nem kapcsolódó témák mögött rejtőznek.
4) Az e-mail-ben elérhető ügyfélszolgálat ugyancsak siralmas, semmitmondó sablonleveleket küldözgetnek, melyeknek semmi kapcsolata nincs a feltett kérdéssel.
Egyébként el lehet olvasni az árukeresőn néhány értékelést: szignifikánsan megugrott a hasonló esetekről beszámolók száma az utóbbi időben (az 1-3 csillagosak között kell keresni, de még ötcsillagos értékelések mellett is találtam ilyen esetleírásokat).
www.arukereso.hu/stores/extreme-digital-s18213/#velemenyek Nyilván a 10+ év tisztességes hozzáállásából származó több tízezer pozitív véleményt nem befolyásolja az üzlet új stílusa, de azért az legyen beszédes, hogy az egycsillagos hozzászólások fele az elmúlt két évben született és szinte kivétel nélkül ugyanazt sérelmezik.
Kocka Pocok 2019.12.13 22:10:32
@ekat: De ha online vettétek és nem a jótállást, hanem a 14 napos elállási jogot érvényesítitek, vissza kell utalniuk a pénzt, szállítási költséggel együtt. Ebben nem dönthetnek másképp, kormányrendelet kötelezi őket.
Kocka Pocok 2019.12.23 23:37:41
@Adam Szerednyei: Köszönjük a kulturált megnyilatkozást, a helyzet az, hogy az esetek tetemes hányadában semmi gond nem szokott lenni az online kártyás fizetéssel. Ha nem kapom meg az árut, a cég azonnal visszaírja a kártyára a pénzt. (Nem utalásról van szó, tényleg azonnal megtörténik.) Szerencsére én kipróbáltam, mielőtt ítélkeztem volna, így nagy számú mintán tapasztalhattam meg, hogy fölösleges a paranoia. Ez tisztára olyan érvelés, mint amikor a bántalmazott a hibás, mert bántalmazták. Ezek szerint itt a vevő a hibás, mert fizetett? Nem pedig a cég, ami a versenytársainak tisztességes magatartása által felépített bizalommal él vissza?
Van akinek friss, van akinek ugyanmár, van akinek elfeledett?ÓIÓCIÓÁCIÓKÁCIÓAKÁCIÓ... Legyél akármilyen korosztály, nagy visszaszámlálásra hív a nyár!2011. június 17-én pénteken 3 órakor jelenj meg bárhol az országban egy doboz színes aszfalt-, vagy táblakrétával a…..
Kocka Pocok 2011.06.13 11:40:29