Regisztráció Blogot indítok
Adatok
borsikm

31 bejegyzést írt és 367 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kossuth tér, visszatér! – bár valószínűleg Lanczner „Satu” Ferdinándék se gondolták volna, hogy maga az egykor takarodásra felszólított lotyaszájú pápai gyerek fog visszaavászkodni a Kossuth térre, egy éhségsztrájk erejéig. A Parlament előtti köztér újra élénkül:…..
borsikm 2012.09.10 10:07:09
@caralho voador: Fenébe is, én akartam lelőni a kötelező poént! :D
  A cikk első része itt olvasható. – Az, hogy mi egymás haját vágjuk, Józsi meg etet minket, eddig tartható volt. A mostani világgazdasági válsággal azonban ez a rend összeomlott. Nézzük csak meg: azok a gazdaságok sínylették meg a legkevésbé az eseményeket, amelyek…..
borsikm 2012.03.01 09:06:17
Az igazán érdekes kérdés, hogy a cikkben is említett elinflálódása a diplomáknak mikor jut el arra a szintre, amikor az általatok vélelmezett, a diplomával megszerezhető univerzális skill-ek (írni, olvasni, kommunikálni, tanulni, együttműködni, versenyezni, kapcsolatot építeni, legalább egy idegen nyelvet – és némi szakmai ismeretek is) megléte is kérdésessé válik.

Véleményem szerint már réges-rég eljutottunk ide, csak a dotcom- vagy a housing-buborékhoz hasonlóan most egyfajta bsc-buborékot fújunk nemztközi szinten egyre nagyobbra. De amint a cégek felismerik, hogy egy 3 hónapos belső gyorstalpalón felvértezett 18-19 éves alkalmazottat a kiképzés költségével együtt is olcsóbban alkalmazhatnak, mint egy kamu diplomást, akkor ez a buborék kipukkan. Azt nem tudom, hogy ez mikor történik meg, és persze azt sem állítom, hogy már közel vagyunk hozzá, azt meg végképp nem, hogy a mostani keretszámvágások ennek a folyamatnak mennének jól időzítve előre.

De idővel ennek be kell következnie, már csak amiatt is, mert a drámaian elöregedő nyugati társadalmak nem engedhetik majd meg maguknak, hogy fiatalok százezreinek munkába állását 3-5 évvel halasztgassák.

Vannak persze olyan hagyományos egyetemi tanulmányok (orvos, építő-, építészmérnök, illetve elméleti-kutatói jellegű szakok), ahol a képzésben szerzett hard skillek igenis nélkülözhetetlenek, ezeknél a jövőben is más lesz a helyzet, de a többség nem ilyen.

A diplomás- és nem diplomás átlagbér közötti különbség arányaiban a gazdagabb országokban számottevően kisebb, mint nálunk. Itt lehet nézelődni, Figure 1:
epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php/Earnings_statistics#Educational_level

Szerintem ez a tendencia fog hosszú távon folytatódni, és ide is átterjedni.
Vastagbőr Magyar Növekedési Terv 2011.12.06 09:01:00
Orbán londoni közgázóráján értesültünk róla, hogy újabb nagy terv elkészítésével bízta meg a jobb kezét, aki szegény lassan már gyakrabban írja őket, mint anno Gyurcsány hirdette ki az idióta programjait.Nos, van egy jó hírünk. Illetve rossz. Nem, mégiscsak jó, mert…..
Naszóval az úgy volt, hogy hétvégente is én mértem az italt az alkeszoknak a Tölgyben, aztán egyszercsak jött a Gabika, a főnökasszony, hogy nagyon megvan velem elégedve, meg a vendégek is nagyon szeretnek (ezt mondjuk, erősen furcsálltam, mert a legutóbb is erős kurvaanyázások…..
borsikm 2011.12.06 00:59:59
Utólag megvettem a szombati Magyar Nemzetet, annak magazinjában ugyanis egy kihagyhatatlanul fontos cikk található, mely megérdemli, hogy a lehető legszélesebb nyilvánosságot kapja. Valójában alapvető fontosságú lett volna, hogy az ebben leírt tényekkel és számításokkal azelőtt…..
borsikm 2010.12.02 09:05:16
Engedd meg még nekem, hogy pár magas labdát lecsapjak, aztán egy konklúzióval lezárjam ezt a vitát, melyben megindoklom azt is, miért vált meddővé, illetve megígérem, hogy évente összegzem majd a gazdasági téren nyújtott teljesítményt. (bár ezt megtettem volna valszeg ígéret nélkül is)

"Feléli az ország? Igen, mert nem befektetésre vagy adócsökkentésre megy, hanem napi kiadásokra (nyugdíj, eü, stadion Debrecenben, stb.)"

--> dehát pont hogy adócsökkentésre megy, ezt magyaráztam. Ha nem lenne adócsökkentés, annak rövid távon kedvezőtlen költségvetési hatásával, akkor meg lehetne úszni az mnyp-ügyet is. Csak akkor soha nem jutunk A-ról B-re.

"2010-es 50,46%-os állami elvonásból terveznek 48,69%-ot 2011-re. Ez az 1,77 százalékpontos csökkentés picsafüst, Ez kevesebb, mint csak a nyugdíjkassza hiánya. Nem ezért van ekkora betömendő lyuk."

--> Picsafüst?! Nem tudom, hogy számolsz, de ha az idei várható GDP-t vesszük (29,095*1,008=29,328), akkor egy ekkora hiánycsökkentés 520 milliárdot jelentene jelenértékben. A kassza hiánya ugye a jól ismert 900 milliárd, de ebből ugye 12*30 milliárdot az mnyp-be eddig folyó pénzek tettek ki. Mondjuk számoljunk azzal, hogy 300 milliárdnyival lehet csökkenteni a visszatérők miatt. 600 vs. 520, kevesebb, de közel sem picsafüst. Gondolj bele abba, hogy ha ha nem lenne adócsökkentés, egy ekkora költségcsökkentés plusz mondjuk a korábbi, 14 hónapos mnyp-pénz visszatartása rövid távon megoldaná a kérdést.

Egyébként itt Palócz Éva szinte szóról szóra ugyanazt a gondolatmenetet osztja meg, amit én is:
www.vg.hu/gazdasag/gazdasagpolitika/csendben-hajt-vegre-reformokat-az-orban-kormany-332973

Ja a másik, itt kicsit összekevertél két dolgot. Az 50,46->48,69 a kiadásokra vonatkozik, nem az elvonásokra. Az adócsökkentés a bevételi oldalon jelentkezik, mármint hogy az csökken. Tehát itt valamit kicsit benéztél, persze gondolom nem szándékosan.

"Csakhogy beruházás nem lesz, mert a létező magyar tőke egy részét (mnyp) most államosítják, a többi meg miért ruházna be ott, ahol visszamenőleges különadót szabhat ki rá a kormány úri jókedvében? (....)"

--> Még egyszer akkor. 1000 milliárdnyi tőke kerül ugye állami kézbe. De ez az 1000 milliárd már a részvény- és kötvénykibocsátóknak ki van fizetve. A kérdés az, hogy egyrészt mennyivel rontja a beruházási kedvet, azaz új kibocsátású részvények és kötvények iránti keresletet (és az árfolyamokat), hogy ennek az 1000 milliárdnak valamilyen módon vissza kell szivárognia, mivel a kormány ettől meg akar szabadulni. Ezzel kapcsolatban tök véletlenül találtam egy vélemményt:

A részvényekben meglévő 300 milliárd, illetve a befektetési alapokban lévő 700 milliárd forintos magán-nyugdíjpénztári részvényvagyon sorsa is bizonytalan még. Suppan Gergely szerint a kormány akkor járna el helyesen, ha a részvényeket nem a tőzsdén, hanem privatizációval értékesítené. link::gazdasagiradio.hu/cikk/55641/.

A másik kérdés az, hogy a fenti keresletre (és persze az árfolyamokra) mekkora hatással van, hogy a beérkező mynp-pénzek adott része immár nem fordítódik részvényvásárlásra, erre pedig ott van a számításom. Tehát fenntartom azt az állításomat, hogy a befektetésekre nem ezek lesznek döntő hatással. Korábbi keresésem alapján egyébként a magyar részvénypiacon kibocsátásoknál gyakorlatilag mindig túljegyzik a papírokat (ráadásul a kisbefektetők), tehát az államkötvényeknél megfigyelhető keresletszűkület itt nincs jelen, van egy komoly buffer, amivel lehet játszani.

Adócsökkentés még egyszer. Vbőrön fenn van a táblázat, de amúgy helyesen is idézted, csupán azokat a fránya arányokat nem veszed megint figyelembe. Illetve más a fogalmunk arról, ki kazdag. Szerintem nagyon helyes, hogy nem a relatíve legcsóróbb gyermektelen rétegeket próbáljuk meg minden áron fölfelé pumpolni, a gyermekes "gazdagok" kárára. Nem, őket éppen hogy motiválni kell, hogy lássák, megéri többet dolgozni, gyereket vállalni. Jól látod, nem vesz több kenyeret az, akinek már megvan bruttó 500k-ja. De arra nem is lehet gazdasági növekedést alapozni, hogy több alapvető élelmiszert, fogyasztási cikket vegyenek a zemberek, azaz a szegényebbeket pumpoljuk. Ezt csinálta az mszp, köszönjük, elég volt fasza. Abból lesz gazdasági növekedés, ha mondjuk az, aki 500-600 bruttót keres, hirtelen azt látja, hogy be tudja vállalni az új kocsit, a plazmatévét, a laptopot, a vasárnapi éttermezést. ÉS szerintem ezek az emberek még közel sem gazdagok. A gazdag ott indul, hogy érdemben félre tud tenni. Nos, ez szerintem háztartásonként valahol 1 milkó nettó(!) körül kezdődik jelenleg, de csak ha kevés gyerek van a családban. Az alatt elbaszhatod a pénzed teljesen nyugodtan, a legtöbb amit elérhetsz, hogy néhány év alatt talán tudsz venni egy használt audit.

"Szóval a GDP növekedés csak nominális lesz, reálértéken csökkenés."

--> Ha megtennéd azt a szívességet, hogy az idei gpd/infláció adatokat még nem varrod az új gpol. nyakába, akkor azt látnánk, első két évben stagnáció lesz. A ciklus második felében indulhat meg a növekedés. De azt azért ismerjük már be, függetlenül attól, hogy a gazdpol. eredményességében hiszünk-e, hogy ha nem csinálunk meg semmit, akkor nemhogy a második felében, de soha a büdös elétben nem lesz érdemi javulás. A Ratkósok meg azért szerencsére nem egyhuzamban mennek nyugdíjba, másrészt ha jól tudom, ők pl. pont hogy kevésbé voltak mynp-tagok, harmadrészt (sajnos) ennek a generációnak igen alacsony a várható élettartalma.

"Banyek, kiadást kellene csökkenteni, mert sokkal többet költ az állam, mint a környékbeli államok, és a sokkal nagyobb elvonási szint mellett is hatalmas a hiány.
Se nem akarnak, ezt magyarázod körbe."

--> ld. fent az 500 milliárdot, illetve olvasd el a cikket.

"A szükséges változtatások eddig kevésbé jelentősek.
A kiadáscsökkentésről csak beszélnek, semmi konkrétum. (Hosszú távon pedig _brutálisan_ növelik.)
A reformokról csak beszélnek, semmi konkrétum. --> WTF?!
Az adósságcsökkentésről csak beszélnek, semmi konkrétum. --> WTF?!
A prioritás és az államosítás akár még elfogadható is lenne, ha látszana, hogy ténylegesen mit fognak csinálni, ehelyett semmi konkrétum.--> WTF?!
Két dolog biztos:
- kiadáscsökkentés nélkül nem fog menni -> Stimmel
- kiadást csökkenteni nem akarnak -> Nem Stimmel. Az stimmel, hogy bár a kiadások csökkennek majd, rövid távon a hiány nem fog csökkenni, mert a bevételek is csökkennek. Rövid távon.
Így viszont ellenzem, mert az látszik, h 2 év alatt elmegy a pénz, miközben _semmi_ előremutató nem történik." --> nem áll meg, sorry.

"2012-ig fedezi a nyugdíjkassza hiányát, de inkább hamarabb elfogy. Arra pedig nem szabad számítani, h az esetleges reformok hatására 1 év alatt rendbe jön a gazdaság."

--> 2012-re kell a fenti 500 milliárdhoz még annyi kiadáscsökkentést hozzátenni, hogy ez ne legyen instant gond, illetve addigra az új adórendszernek már hoznia kell annyi bevételt, mint az előzőnek. Erről szól a meccs.

"Banyek, amiről beszélsz azokhoz minimum 1 évtized kell (máv, oktatás), de inkább több. Addig mi lesz?"

--> Addig az lesz, hogy lehetőségeinkhez képest elkezdjük. Érdemi változtatáshoz valszeg azonban minimum még egy ciklus kéne.

"Ja, csak a befektető nem elsősorban a minimálbért nézi"

--> (te) "Az utolsó 2 évükben pedig brutális minimálbér-emeléssel gyakorlatilag tönkrebaszták a versenyképességünket."

Akkor nem kerülsz ellentmondásba, ha azt állítod, a hazai cégek elsősorban az alacsony minimálbérek miatt voltak versenyképesek. De ezt inkább ne állítsd.

"Azt viszont a kormány a visszamenőleges jogszabályokkal, különadókkal, ezek kombinációjával, és a naponta változó mondanivalójukkal úgy leépítette, hogy az még gyurcsány alatt is elképzelhetetlen volt."

--> Szerintem kezdd el magyarázni a befektetőknek, hogy a válság idején padlóra küldött, IMF-hitelre szoruló gazdaság, a belpolitikai stabilitást csak szemkilüvetés és koncepciós perek általi fenntarthatóság, a költségvetési adatok előre megfontolt szándékból történő meghamisítása, az államadósság ismert mértékű elengedése, a hitelességi válság egyetlen lehetséges megoldása, az előrehozott választás elszabotálása, koalíciós szakítás és miniszterelnökcsere által fémjelzett gyurcsányista korszak ugyan még számukra kibírható volt, most viszont meneküljenek. Tudom tudom, az economist, hogyne. Kinyalhatják, az az igazság.

"Viszont egyes szektorokat sarcolnak. Ha a pannon, té meg voda emel 3 %-ot az árain, mert különadó, akkor emelkedik a telefon ára. "

--> (te) "persze, hogy nem értek hozzá _ennyire_." És valóban. Mert mi van akkor, ha mind emelnek, és erre az emberek kevesebbet telefonálnak? Akkor az van, hogy Pannon, Voda, T szépen rábasznak. Persze lehet, hogy nem telefonálnak kevesebbet, de honnan tudod? Nem tudod, mert nem ismered a mobilpiac keresleti görbéjét. Sem azt, hogy mennyire oligopol ez a piac. Masszív közgazdaságtani probléma, mint már írtam.

"Tesco-Auchan_Lidl emel 3%, a CBA-nak ugyan nem kell fizetnie, de nála még így is sokkal drágább lesz minden, szóval azon kívül, hogy minden drágább lesz valamennyivel semmi se fog változni."

--> Ja, akkor ugye ezek szerint eddig pusztán jóindulatból nem emeltek? Hiszen ha emeltek volna, "semmi nem változott volna". Az még csak véletlenül sem igaz, hogy esetleg a profitmaximumra lőttéb be az árat, és az még csak véletlenül sem fordulat elő, hogy hiába sújtja őket adó, a PiMax továbbra is ugyanannál az árnál állhat elő, mert egy magasabb árnál túlságosan is csökken a kereslet?

"Az a csapat, ami tornyot tervezett és épített a magyar telkóknak mit csináljon? Aki sw-t fejlesztett nekik? Aki új rendszert állított össze, tervezett meg, akármi? Azok mit csináljanak?"

-->Már elismertem, hogy a beruházások elmaradása nyilván gond lehet. De katasztrófa-e? Hosszú távon kiegyensúlyozódik-e? Hány ilyen csapat, hány ilyen dolgozó van? 100, 1000, 10000? Hányat rúgnak ki? 5% 30% 100%? Hány tud máshol elhelyezkedni? 0%? 50%? Ezek a valódi kérdések, a te kérdéseidet nyugodtan átengedheted Lendvai Ildikónak.

"A boltokra pedig: ha létezne alternatív értékesítési stratégia, szerinted nem használták volna eddig? Csakhogy nincs."

-->Szerintem nézz utána, hány Magosz-féle szociális bolt nyílt az elmúlt években. Vagy hogy hol vesznek mostanság tejet az emberek Pomáz, Szentendre, és környékén.

"Banyek, jövőre az Erste kirúg 500 embert (bejelentették), állítólag a ténél is készülnek lapátra tenni 1300 embert, vodáról is hallottam + komplett mnyp szektor. Hosszú távon ki tudja mi lesz, de ezt rövid távon ki fogja kezelni?"

--> az arányok barátom, az arányok. Hány ember ez összesen? Hány százalékkal basz oda a munkanélküliségnek? Mennyibe kerül ez nekünk? Mennyibe kerül ez mondjuk ahhoz képest az államnak, amit megspórol kamatkiadásokon? Szopó, ha valaki emiatt elveszíti az állását, de sajnos nem lehet máshogy, csak össznemzetgazdaságilag számolni. Biztos ismered a mondást, egy ember halála tragédia, ezer emberé statisztika. Tjah, meg nyilván azt is bele kell számolni, hogy Lendvai Ildikó majd majd ezen is biggyesztett fejjel ott fog sopánkodni.

"Értem.Tehát egyszer, egy két év alatt 100 %-os növelésnek nem volt szerepe, de ha pl. 4 év alatt 200%-ot emelnek, akkor annak lenne?"

Pontosan. Házi feladat, hogy miért. Könnyítés: a gazdaság állapotát akkor és most figyelmen kívűl hagyhatod.

Na, a redundáns részekre nem válaszolnék.

Szerintem nagyjából konszenzusra jutottunk, azaz mostanra már kikristályosodott, mi a véleménykülönbség közötttünk. Te nem látsz semmilyen koncepciót, és érveidet jól-rosszul ennek mentén fűzöd fel, ehhez igazítod. Én látok, és emellett érvelek. Mostanra amiken vitatkozunk, azok olyan kérdések, amikben szakmabeliek sem értenek egyet: adócsökkentések gazdaságélénkitő hatásai, különadók átháríthatósága, illetve annak munkaerőpiaci hatásai, beruházásokra kifejtett szerepe különböző időtávokon.

Természetesen az idő igazol majd engem, az a szokása, de nem baj, mert ezzel te is jól jársz :)

A viccet félretéve, majd tényleg el fog dőlni, kinek van igaza. De nem itt, nem ebben a vitában. Hanem pár év múlva.
borsikm 2011.12.02 13:41:23
Ja, hát lehetne itt erőlködni, hogy az adócsökkentésnek voltak pozitív hatásai (fogyasztás zuhanásának megállítása, lakossági devizahitelállomány csökkenése - bár utóbbit most nyilván hazavágta az árfolyam, ahogy az államadósságot is), meg el lehetne azon vitatkozni, hogy milyen állapotban lenne ma a gazdaság, ha mást csinálnak, továbbá lehetne feszegetni a forintárfolyam és a leminősítés kérdéskörét is, hogy összehasonlítva más országokhoz képest mennyire voltak indokoltak a folyamatok, de nagy vonalakban azért lássuk be: ezt szoptam.

De nem ez a baj, hanem hogy mindenki szopta, és még közel sincs vége, gondolom ennek te sem örülsz.

Más perspektívából szemlélve a dolgot, tulajdonképpen most issza meg a Fidesz és az ország is 2006 levét. A jelenlegi gazdasági helyzet kezelése bőven meghaladja Orbánék kapacitását, sokkal jobban jártak volna egy 2006-os kikényszerített váltással. Akkor ugyanis meg lett volna az a társadalmi katarktikus élmény, mely után komolyan hozzá lehetett volna nyúlni a dolgokhoz. De ahogy Gyurcsányék elzavarásához, úgy ehhez is töketlenek lettek volna. Közvetlenül a kétharmad után is egyébként ott volt a lehetőség, ehelyett elkezdtek nenyi-t meg NER-t meg médiatörvényt gyártani.

Csak az adósság kamataira több mint 1000 milliárdot kell kifizetni jövőre. Gyakorlatilag semmilyen koncepció nem látszik arra nézvést, hogyan akarunk ebből a spirálból kitörni. Jelen EU-s környezetben (lehetett ezzel számolni előre?) esélyünk sem lesz kinövekedni, B-terv meg nem volt, Matolcsyval nem is lesz.

Anno sokszor felmerült Fidesz-Jobbik vitákban, hogy de bezzeg a Fideszben vannak szakemberek. Hát lehet hogy vannak, de hogy nem ők vannak pozicióban, ez egész biztos. Kiváncsi vagyok, meddig lehet még ellavírozni ezzel a faszoskodással.
  Októberben indult el a Haza és Haladás Alapítvány költségvetés-magyarázó oldala, a kozoskassza.hu. A honlapon egészen 1995-ig visszamenően megtalálhatók az egyes évek költségvetése, kifejezetten jól áttekinthető formában. Ezeket az adatokat eddig is össze lehetett…..
Három héttel ezelőtt: "-Nem javítaná a gazdaságpolitikánk iránti bizalmat és hitelességet, ha nekünk is volna ilyen megállapodásunk az IMF-fel? - Jelenleg is együttműködünk az IMF-fel számos területen, de hitelszerződésről nem tárgyalunk, és ezt nem is tartanám jó…..
Háromnegyed Amit mindig is tudtunk 2011.10.22 18:39:00
"Budapesten 2006. október 23-án a kora délutáni órákban erőszakos, garázda magatartást tanúsító tüntetők - kordonszolgálatot ellátó - rendőrökre támadtak ... a demonstrálok kukákat, padokat, vízcsapokat, autókat rongáltak meg és gyújtottak fel, valamint molotov…..
(itt eredetileg ez a videó állt, később cseréltem ki a kamera felvételére)Különösebb túlzás nélkül kijelenthetjük, hogy igazuk lett azoknak, akik cigány-magyar polgárhaborút vizionáltak Magyarországon: a kedd éjszakai eseményeket nyugodtan tekinthetjük eme háború…..
A tegnap megígért, ma pedig már ki is hirdetett gárdaellenes rendelet kapcsán fogalmazódott meg bennem a fenti kérdés. Az a mód, ahogyan a Jobbik faluról falura haladó hódító kampánykörútját a kormány kezelni próbálja, egy az egyben az előző klientúra alatt megszokott…..
Ahogyan az várható volt, a hetek óta tartó balos hisztériát a médiatörvényéhez hasonló kritikátlansággal veszi át és szajkózza vissza a napokban a nyugat. Szokás szerint a német sajtó viszi a prímet. Várhatóan ugyanaz lesz ismét a forgatókönyv, mint a legutóbbi esetben:…..
  Hosszú vajúdás után készült el ez a poszt, s mire megszületett, többé-kevésbé aktualitását is vesztette: az új alkotmány nem ad szavazati jogot (sem egyet, sem többet) a szülőknek a gyermekeik után. Sajnos. A legfiatalabbak/legidősebbek képviseleti…..
borsikm 2011.03.29 12:13:56
@TuRuL_2k2: "Mihez képest lennének felülreprezentáltak a cigányok?"

Ahhoz képest, hogy egyrészt a cigányság jelenlegi helyzetében alkalmatlan saját érdekeinek felismerésére és annak képviseletére, és ahhoz képest, hogy a magyar nemzetpolitika célja nem lehet a cigányság számarányának és politikai súlyának növelése, amíg ezen számaránynövekedés statisztikailag szignifikáns eséllyel hazánk élhetetlenné válásával fenyeget. A liberális maszlagtól, hogy de a cigók többsége becsületes, meg nem lehet általánosítani, stb, kíméljetek.

Akár tetszik, akár nem, ha emberileg egyenlően értékesek is, statisztikailag az ország számára egy magyar gyermek sokkal értékesebb, mint egy cigány. És ez teljesen függetlenül attól, hogy ennek oka a magyarok rasszizmusa, a cigányság anyagi helyzete, vagy kulturális problémái, így van. Lehet hebegni habogni, az okok kapcsán az ezerszer lejátszott libsi-jobbos vitákat lefolytatni, attól ez még így néz ki, és belátható időn belül is így fog kinézni, mert az elmúlt 20 év tükrében esély sem mutatkozik egyelőre a sikeres integrációra.
borsikm 2011.03.29 12:37:23
@Joooe: Világos, a javaslatnak de jure nincs köze az etnikai arányokhoz, sőt valóban, most még nem jelentene súlyos problémát. Azonban önmagában plusz szavazatért nem fognak több gyereket vállalni. Amikorra a plusz szavazatok révén megnövekedett érdekérvenysítő képesség kapcsán potenciálisan beálló jobb életkörülmények hatására mégis, azaz olyan 40 év múlva mondjuk, addigra a jelenlegi demográfiai mutatókat figyelembe véve igencsak súlyos gondot jelentene a cigányság számaránya, és mivel a területi eloszlás igencsak inhomogén, a keleti végeken ez a probléma sokkal hamarabb jelentkezne. Magyarul mire a gyerekek után járó plusz szavazati jog elvileg éreztethetné pozitív demográfiai hatását, addigra nem fogja tudni, mert le leszünk szaporodva.

Megoldás: kell gyerekek után járó szavazati jog, de csak a keresőképes szülővel rendelkező családok élhetnének vele. (a pontos szabályozást józan paraszti ésszel ki lehetne dolgozni, szóval most nehogy nekiálljon valami szegényes fantáziájú fórumozó álproblémákat gyártani)
Harmadszor fogom írásomat ugyanazzal az idézettel kezdeni: "Igenis komoly veszélyként kell említeni egy létező jelenséget: a jobboldali érzelmű emberekben az elmúlt évtizedekben felhalmozódott temérdek frusztráció hatalmi helyzetben könnyen vezethet elviselhetetlenül…..
Nem gondoltam volna, hogy lesz még ilyenben részünk, de tegnap azt az Orbán Viktort  hallhattuk az EP-ben, akit legutoljára talán a 2002-ben, a TF-nél láttunk. Magyarország első embere részéről valószínűleg Horthy óta a legkarakánabb és legfelemelőbb megnyilvánulás volt…..
Fideszes körökben nagyon hamar közkeletűvé vált az a magyarázat, miszerint egy előre kitervelt, központilag megszervezett lejárató akcióról van szó. Ennyire nem értik, hogyan működik Nyugat-Európa. (Fotó: hetivalasz.hu) Ma délelőtt Orbán Viktor az Európai Parlamentben…..
borsikm 2011.01.19 11:14:57
@F. A. Hayek: "Emellett kitérhetett volna a cikk arra is, hogy ha a jelenlegi felháborodást kizárólag a nyilvánosságért és a szólásszabadságért érzett aggodalom szülte, akkor miért nem tapasztalhattunk hasonlót a 2006. októberi tüntetések vérbe fojtásakor, a gyülekezési jog korlátozásakor, a szabálysértési jogszabályok szabadságellenes módosításakor, vagy éppen akkor, amikor a hazánkba érkező külföldi közjogi méltóságok a Patyomkin-faluként berendezett, tüntetők elől elzárt Kossuth téren kellett ünnepeljék az '56-os forradalom ötvenedik évfordulóját. Miért nem kiáltott diktatúrát a Die Presse a Magyar Hírlap elleni kormányzati támadásnál, miért nem rántott kardot Martin Schultz a Btk. szólásszabadságot korlátozó módosítása ellen? "

Folytatnám akkor a remek sort:

akik egyszer sem emelték fel a szavukat, fehérítették ki a profilképüket a facebookon, mentek el tüntetni a 2006-os és az azt követő rendőri és igazságszolgáltatási önkény és terror ellen, akik szerint a Buda 1541-es elfoglalásának történelmi jelentőségét (ja nem, bocs, a Holokausztét) kétségbe vonó véleményeket büntetni hivatott törvény teljesen rendben van, akik nagyban drukkoltak, mikor Draskovicsék megpróbálták megszüntetni a Kurucinfót, akiknek a lámpavasra húzás eléggé jogosnak nem tekinthető követelése helyett egy fikarcnyi ejnye-bejnyére sem futtotta, mikor Veres János drogügybe próbálta keverni a Célpont riportereit, akiknek egy szisszenésre sem futotta, amikor Pál Gáborra és Villány Károlyra ráküldte embereit Szilvásy, miután azok lesencefalui építkezése kapcsán oknyomoztak, akiknek nem érte el az ingerküszöbét, amikor Pindroch Tamást Keller feljelentése hatására rabosították, azok jobban tennék, ha a hisztériakeltés helyett a laposkúszás műfaját gyakorolnák, máskülönben nem lesznek hitelesek. Akkor sem, ha egyébként nagyhatalmú EU-politikusok ők. Ja, és akkor még olyan finomságokról, mint Sólyom László kitiltása Szlovákiából, vagy netán az egész kurzus abszurditását és moralitását szimbolizáló traktortáblák, szót sem ejtettünk.

Komolyra fordítva a szót: nem, valóban nincs szükség összeesküvés- elméleteket gyártani, elég megnézni a gyakorlatot. Az egész hadjárat mozgatórugója pedig nyilvánvaló: egy relatív gyenge ország vette át most az eu-elnökséget, akit a nagyok megpróbálnak rögtön az elején megfingatni, megzsarolni, hogy keresztülvihessék saját érdekeiket. Ugyanezt a kört egyszer Lengyelország esetében már átélhettük amúgy.
Azt írja az Index, hogy "A magyar külügyminisztérium karácsony után megjelent, a külföldnek szóló angol nyelvű hírlevelében a médiatörvényt magyarázva még azt állítja, hogy a blogokat semmiképpen nem kell regisztrálni az NMHH-nál. A szöveg név szerint említi…..
"Igenis komoly veszélyként kell említeni egy létező jelenséget: a jobboldali érzelmű emberekben az elmúlt évtizedekben felhalmozódott temérdek frusztráció hatalmi helyzetben könnyen vezethet elviselhetetlenül arrogáns stílusú túlkompenzációhoz. Azaz véleményem szerint…..
Háromnegyed Kompetens-e Moody's? 2010.12.06 23:30:23
A választ aligha bízhatnánk hitelesebb személyre, mint magára a CEO-ra:The chief executive of Moody's Corp. says his company's inaccurate ratings of mortgage-related investments were "deeply disappointing" but investors shouldn't rely on ratings to buy or sell securities.Mindezt…..
borsikm 2010.12.08 13:18:29
@Sladin: Nem kapsz ilyenkor értesítést, hogy miért töröltem? Mindegy, másodszorra sikerült kulturáltan, szóval válaszolok.

Persze, nem csak az számít, hogy kompetensek-e, hanem az is, hogy releváns-e a véleményük. Nos, ha a CEO azt mondja, a befektetők jobban teszik, ha nem csak a ratings-ek alapján döntenek, az talán felveti a relevancia kérdését.

Tagadhatatlan, hogy sajnos nem lehet figyelmen kívűl hagyni, ugyanakkor azt is észre kell venni, hogy éppen a válság okán a befektetők kezdik megfogadni a CEO tanácsát. Azt is látni kell, hogy ezen remek, független cégek szerepe gyakorlatilag abban merül ki, hogy tisztázatlan hátterű nagytőkés érdekcsoportok (széljobbos narratívában: zsidók) bunkósbotjaként befenyítsék azon országokat, melyen nem a Szent Piac akaratának megfelelően működnek. Na most úgy gondolom, hogy egyáltalán nem baj az, sőt, nagyon is támogatandó, hogy ha eme remek játékból lehetőségeinkhez képest megpróbálunk kimaradni. Nyilván Mo. gyenge fos, kis mozgástérrel, de azért egy leminősítés még nem tragédia, pláne nem objektív mérlege a valós teljesítménynek.

Az Mnyp-k befektetői piacra gyakorolt hatását már kitárgyaltuk egy előző posztban, röviden: fasság, hogy ettől függene érdemben az értékpapírpiac. Ugyanebben a posztban (kettővel lejjebb) elég részletes okfejtést olvashatsz magukról a pénztárakról, azok megszüntetéséről. Check.
Az előző bejegyzésem, mely ismertette az immár lassan két hetes MN-cikket, rengeteg kommentet generált. Ezek egyikében felvetették, hogy valami nem stimmel az adatokkal, mert a Varga-Patrubány-féle tanulmány által kalkulált 500 milliárdos veszteség, és a PSZÁF által számított…..
miami press Hello Szalai! 2010.11.29 11:19:00
Nem volt más lehetőségük? Egyszerűen az ország helyzete, az IMF és az EU rugalmatlansága miatt nem maradt más megoldás? (Fotó: Kovács Attila/Index) Sokan állnak most meglepetten és kérdezik: hogyan juthattak idáig? Hogyan juthatott el a Fidesz odáig, hogy két hete eltávolítsa a…..